De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.465 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:03:
[...]

Opgeruimd? Waarom staan IE6 en IE7 er nog in dan? En IE8 begint ook al twijfelachtig te worden inmiddels... :9
You wish. Ik ken nog steeds omgevingen waar ze stug IE6 draaien

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
Rutix schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:09:
[...]
You wish. Ik ken nog steeds omgevingen waar ze stug IE6 draaien
Tja maar als zelfs Microsoft al lang geen support meer biedt houdt het op toch? IE6 / IE7 backporten doe je ook niet voor je lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
jhuiting schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:11:
[...]

Tja maar als zelfs Microsoft al lang geen support meer biedt houdt het op toch? IE6 / IE7 backporten doe je ook niet voor je lol..
Ik kom in omgevingen waar zelfs windows NT nog word gebruikt :P. Wel steeds minder maar ik kom het nog weleens tegen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rutix schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:12:
[...]

Ik kom in omgevingen waar zelfs windows NT nog word gebruikt :P. Wel steeds minder maar ik kom het nog weleens tegen.
Hier zag ik laatst iemand een oud bakbeest uit de kast trekken met win 3.11 omdat er blijkbaar nog een applicatie ergens bij een klant op draaide :X

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Woy schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:19:
[...]

Hier zag ik laatst iemand een oud bakbeest uit de kast trekken met win 3.11 omdat er blijkbaar nog een applicatie ergens bij een klant op draaide :X
Dat was dan wel een goed geschreven applicatie, dat die nog steeds werkt! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ziet er uit als een leuk project, wat is de geplande opleverdatum?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:03:
[...]

Opgeruimd? Waarom staan IE6 en IE7 er nog in dan? En IE8 begint ook al twijfelachtig te worden inmiddels... :9
Helaas nog wel wat oude projecten die opgeleverd zijn met IE6 of 7 support. Komt niet vaak meer voor, maar weggooien is ook weer zo wat.
Ealanrian schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:08:
Safari/firefox/chrome op verschillende besturingssystemen, mobile browsers en wat voor rare dingen zijn er nog meer?
De meeste van die VM's kunnen ook prima Chrome of Firefox draaien :+

Maar daar ondersteunen we sowieso alleen de laatste versies nog van.

Lastigste momenteel is oudere Safari-versies...

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 09-12-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:30:
[...]

Helaas nog wel wat oude projecten die opgeleverd zijn met IE6 of 7 support. Komt niet vaak meer voor, maar weggooien is ook weer zo wat.

[...]

Laatste versies van Chrome of Firefox? Is dat dan op moment van opdrachtbevestiging of bij oplevering? Daar zitten bij een beetje project al zo 5 versies tussen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:47:
[...]

Zou wel SAP willen leren :)
Zit nu vooral in de Microsoft Dynamics NAV wereld (en misschien AX ook nog).
En waarom zou je SAP willen leren in plaats van Navision? Gewoon om eens iets anders te doen of ben je er van overtuigd dat SAP op sommige gebieden beter is dan Navision? Just curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
Bosmonster schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:30:
[...]

[...]

Hoezo onderstuen je van Chrome en Firefox alleen de laatste versie? er zijn ook plekken waar die ook achter lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-10 19:32
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:40:
[...]

En waarom zou je SAP willen leren in plaats van Navision? Gewoon om eens iets anders te doen of ben je er van overtuigd dat SAP op sommige gebieden beter is dan Navision? Just curious.
Ik ken Microsoft Dynamics NAV (en dan NAV, geen Navision, hele andere producten ^^) goed, en dat is waar mijn werk mee werkt.
En SAP wil ik leren omdat het de grootste speler is, maar vooral omdat het anders is.

Ik ga niet de discussie aan welke van de 2 beter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:28:
[...]

Ziet er uit als een leuk project, wat is de geplande opleverdatum?
Februari 2015.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:45:
[...]

Ik ken Microsoft Dynamics NAV (en dan NAV, geen Navision, hele andere producten ^^) goed, en dat is waar mijn werk mee werkt.
En SAP wil ik leren omdat het de grootste speler is, maar vooral omdat het anders is.

Ik ga niet de discussie aan welke van de 2 beter is ;)
Oh, ik dacht altijd dat het hetzelfde was. Wat is het verschil precies? Ik vind er niet zo snel iets over terug. Ik heb ook met Microsoft Dynamics NAV(ision?) gewerkt in het verleden en vond dat op zich eigenlijk wel lekkerder werken dan SAP.

Met mij moet je ook geen discussie aan gaan over welke van de 2 het beste is, ik heb alleen de indruk dat de allergrootste bedrijven eerder naar SAP neigen dan naar NAV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:49:
[...]

Oh, ik dacht altijd dat het hetzelfde was. Wat is het verschil precies? Ik vind er niet zo snel iets over terug. Ik heb ook met Microsoft Dynamics NAV(ision?) gewerkt in het verleden en vond dat op zich eigenlijk wel lekkerder werken dan SAP.

Met mij moet je ook geen discussie aan gaan over welke van de 2 het beste is, ik heb alleen de indruk dat de allergrootste bedrijven eerder naar SAP neigen dan naar NAV.
NAV != Navision. Navision is in 2001 ofzo overgenomen door Microsoft, en is dus Microsoft Dynamics NAV gaan heten. Sinds vorig jaar is Microsoft enorm druk aan het ontwikkelen geweest, dat je Navision niet meer kan vergelijken met NAV (o.a. Navision had een eigen database soort, NAV heeft SQL Server)

De echte concurrent van SAP is Microsoft Dynamics AX, die is voor de grotere bedrijven. NAV is MKB vooral.
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:54:
[...]

Ah ok, op die manier. Ik heb enkel ervaring met Dynamics NAV maar die werd door leerkrachten en collega's gewoon Navision genoemd, vandaar mijn verwarring.

Met Dynamics AX heb ik geen ervaring.
Even maar editen, voordat gek van ons worden ^^.
Heel erg veel mensen van de 'oude' generatie noemen Dynamics NAV nog Navision (hier zelfs op het werk, terwijl wij al 5/6 jaar met NAV werken).
En wat nu heel erg opkomt in de NAV/AX wereld: ERP icm Azure! En NAV is meerendeel nu al 'simpele' .NET objecten. Dus MS is echt zijn stempel erop aan het drukken.

AX heb ik ook nog geen ervaring mee, staat op de planning vanaf februari ;) Maar die is voor grotere bedrijven (en vooral maatwerk, en NAV 'hoort' generiek te worden).

[ Voor 30% gewijzigd door Ryur op 09-12-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:52:
[...]

NAV != Navision. Navision is in 2001 ofzo overgenomen door Microsoft, en is dus Microsoft Dynamics NAV gaan heten. Sinds vorig jaar is Microsoft enorm druk aan het ontwikkelen geweest, dat je Navision niet meer kan vergelijken met NAV (o.a. Navision had een eigen database soort, NAV heeft SQL Server)

De echte concurrent van SAP is Microsoft Dynamics AX, die is voor de grotere bedrijven. NAV is MKB vooral.
Ah ok, op die manier. Ik heb enkel ervaring met Dynamics NAV maar die werd door leerkrachten en collega's gewoon Navision genoemd, vandaar mijn verwarring.

Met Dynamics AX heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:33:
[...]

Laatste versies van Chrome of Firefox? Is dat dan op moment van opdrachtbevestiging of bij oplevering? Daar zitten bij een beetje project al zo 5 versies tussen... :+
Laatste 2 versies bij oplevering :) En dat is dan ook maar puur doordat er letterlijk tijdens de oplevering een nieuwe versie kan uitkomen.
Ealanrian schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:42:
[...]

Hoezo onderstuen je van Chrome en Firefox alleen de laatste versie? er zijn ook plekken waar die ook achter lopen...
Het komt maar zeer zelden voor dat verouderde versie van Chrome of Firefox de main browser zijn binnen een omgeving.

Daarnaast kijken ook wij gewoon naar browser-statistieken (bij voorkeur van de klant zelf uiteraard) en geven op basis hiervan een advies voor ondersteuning.

Als laatste is het ook nog zo dat het achterlopen van enkele versies van Chrome of Firefox praktisch geen impact heeft op hoe een website functioneert.

En als allerlaatste is het testen van meerdere versies terug van Chrome en Firefox praktisch onbegonnen zaak als er iedere X weken een nieuwe versie uitkomt natuurlijk. Als klanten dat perse willen, zullen ze daar simpelweg toch echt extra voor in de buidel moeten tasten.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 09-12-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 21:19

CHeff

Allemaal gekkigheid

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:54:
Niet heel ongewoon. Dynamics AX wordt ook nog vaak genoeg Axapta genoemd. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

IE11 zet hier een 'close' icon in een Bootstrap tekst veld als er focus op het veld is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Bosmonster schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:02:
[...]

Laatste 2 versies bij oplevering :) En dat is dan ook maar puur doordat er letterlijk tijdens de oplevering een nieuwe versie kan uitkomen.

[...]

Het komt maar zeer zelden voor dat verouderde versie van Chrome of Firefox de main browser zijn binnen een omgeving.

Daarnaast kijken ook wij gewoon naar browser-statistieken (bij voorkeur van de klant zelf uiteraard) en geven op basis hiervan een advies voor ondersteuning.

Als laatste is het ook nog zo dat het achterlopen van enkele versies van Chrome of Firefox praktisch geen impact heeft op hoe een website functioneert.

En als allerlaatste is het testen van meerdere versies terug van Chrome en Firefox praktisch onbegonnen zaak als er iedere X weken een nieuwe versie uitkomt natuurlijk. Als klanten dat perse willen, zullen ze daar simpelweg toch echt extra voor in de buidel moeten tasten.
Naar aanleiding hiervan zit ik dus eens te kijken welke versie ik draai en wat de huidige release is... De tering wat hebben ze een snelle update cycle... Hebben ze een versie per maand ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ealanrian schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:07:
[...]

Naar aanleiding hiervan zit ik dus eens te kijken welke versie ik draai en wat de huidige release is... De tering wat hebben ze een snelle update cycle... Hebben ze een versie per maand ofzo?
6 weekse releases http://news.softpedia.com...ry-Six-Weeks-177804.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Garandeer je daar niet ongeveer mee dat in een bedrijfsomgeving er nooit de laatste versie draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ealanrian schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:14:
Garandeer je daar niet ongeveer mee dat in een bedrijfsomgeving er nooit de laatste versie draait?
Zodra systeembeheerders eens leren dat updates niet taboe zijn is er niks aan de hand ;)

Waarom zouden ze die automatische updates uberhaupt uitzetten? We hebben het hier niet over IE die nog oude applicaties moet ondersteunen oid.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 09-12-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Woy schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:51:
[...]

Daar heb je weinig aan als daar ook een schuld tegenover staat.

[...]

Ja maar als je een huis koopt moet je ook onderhoud plegen, OZB betalen en loop je gewoon meer risico.

Op de lange termijn kan het inderdaad voordelig zijn om een huis te kopen, zeker door de fiscale regels. Maar als je snel weer gaat verhuizen kan het ook een stuk duurder uitvallen.

Huren geeft gewoon meer flexibiliteit, en minder financieel risico.
Na de afgelopen 3 jaar gezocht te hebben naar een huis (in de randstad, eindje buiten amsterdam, dus niet de meest belachelijke markt):

Huren is duurder dan je denkt; wil je gaan samen wonen dan zit je bijna gegarandeerd boven de limiet voor sociaal huren; dat betekend dat je al snel tegen de 1000+E per maand zit qua huur, daarvoor krijg je een 2-3 kamer appartementje die in een redelijke staat is.

Nu kan je je ook gewoon alleen inschrijven voor sociale huur, daarmee dus onder limiet blijven, en toch kans kunnen maken voor een eengezinswoning a-la 650E in de maand.. klinkt goed zou je denken?
Die droom komt niet altijd even makkelijk uit; de regio waarin ik sta ingeschreven heeft een wachtlijst; hoe lang je ingeschreven staat, hoe hoger je komt op de loting voor een huis.. nu sta ik 7 jaar ingeschreven, en mijn gemiddelde positie zou ronde 100 zijn voor een huis, met een beetje mazzel rond de 20 als het een oud krot is dat niemand wilt.

Daarnaast, mocht je dus dan toch gaan samen wonen, bedenk dan dat je de komende jaren genaaid gaat worden door de 'boete' voor boven-modaal-verdieners... wat eerst 650 in de maand is, zal over 5 jaar ruim 850 euro in de maand zijn.

Dit werd mij een beetje van de zotte, dus ben ik samen met mijn (tegenwoordig) vrouw gaan sparen voor een huis.. vaste aanstelling in een bedrijf hebben helpt hier enorm bij. nu betalen we effectief voor een opgeknapte eengezinswoning nog geen 800 euro in de maand (jeuj hypotheekrenteaftrek) ... het enige nadeel is dat we er 30 jaar aan vast zitten.

Ja, dit gaat ons onderhoud kosten, maar qua tijd om het geregeld te krijgen heeft het ons een jaar gescheeld, plus als je er van uit gaat dat je zeker 10 jaar blijft wonen op dezelfde locatie, zal dit ook nog eens een stuk voordeliger zijn.

Begrijp me niet verkeerd, huren -kan- snel, goedkoop en simpel zijn, maar dat ligt heel sterk af van je situatie, en waar je wilt gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:26
Weer een lekkere WTF.

if (foo != null || foo.Any())

Sommige mensen zou je gewoon Resharper kado willen doen zodat ze dit soort dingen meteen spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

DXaroth schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:26:
[...]

Na de afgelopen 3 jaar gezocht te hebben naar een huis (in de randstad, eindje buiten amsterdam, dus niet de meest belachelijke markt):

Huren is duurder dan je denkt; wil je gaan samen wonen dan zit je bijna gegarandeerd boven de limiet voor sociaal huren; dat betekend dat je al snel tegen de 1000+E per maand zit qua huur, daarvoor krijg je een 2-3 kamer appartementje die in een redelijke staat is.
Toevallig vorig weekend een vriend van me helpen verhuizen: een splinternieuw 3-kamer appartement voor 800 in Amsterdam Noord, en daar zijn er nog genoeg van te huur.
Ik ben het met je eens dat particulier huren duur is hoor, maar hadden jullie zulke speciale eisen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Dafuq... een klant meld dat de website niet werkt. Heeft ie een DNS error :?
"The page cannot be displayed... DNS Fail".

Uiteraard is het domein al een behoorlijk lange tijd in de lucht, en heeft alleen dat ene bedrijf er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 21:33
GateKeaper schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:04:
Dafuq... een klant meld dat de website niet werkt. Heeft ie een DNS error :?
"The page cannot be displayed... DNS Fail".

Uiteraard is het domein al een behoorlijk lange tijd in de lucht, en heeft alleen dat ene bedrijf er last van.
DNS probleem bij klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Bosmonster schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:26:
[...]

Zodra systeembeheerders eens leren dat updates niet taboe zijn is er niks aan de hand ;)

Waarom zouden ze die automatische updates uberhaupt uitzetten? We hebben het hier niet over IE die nog oude applicaties moet ondersteunen oid.
Weer zo simpel geredeneerd :/
Volgens mij zijn beheerders juist de gene die juist willen updaten, vooral om alles soepel en veilig te houden. Echter moet je haast nu vertrouwen op chrome dat het altijd bij elke patch/update goed gaat wil je chrome bijhouden. Tenzij je elke 6 weken je tijd wilt verpesten om weer test-cases uit te voeren.
Tja wat kan er nou mis gaan? Uiteindelijk -altijd- wel iets, daar kom je achter als je elke keer een uitrol naar 10.000 gebruikers moet doen.

Waarom je het dan uitzet? Omdat je niet weet wat de eventuele impact kan zijn op je bedrijfsomgeving. Zelfs de meeste simpele dingen kunnen roet in het eten gooien. Alles moet je in verhouding zien, het is inderdaad niet zo boeiend, maar wel met grotere aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
EddoH schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:49:
[...]

Toevallig vorig weekend een vriend van me helpen verhuizen: een splinternieuw 3-kamer appartement voor 800 in Amsterdam Noord, en daar zijn er nog genoeg van te huur.
Ik ben het met je eens dat particulier huren duur is hoor, maar hadden jullie zulke speciale eisen ofzo?
Het was meer een locatie in de buurt van ons beider werk, mn vrouw kan naar d'r werk lopen, en ik ben er binnen 15 minuten.. het zijn inderdaad speciale eisen aan onze kant, maar waren mijns inziens niet onredelijke (huis wat we nu hebben is alleen nagenoeg perfect qua reistijd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:51
M'n vriendin heeft dit weekend een Nokia Lumia 620 gekocht.
Uiteraard heb ik dat ding even uit haar handen gegrist om Windows Phone 8 te proberen. Wat een tof besturingssysteem! Werkt echt top :)

--edit--
net toestemming gekregen om het toestel als 'test toestel' voor hobby windows phone 8 projectjes te gebruiken. 8)
Hoef ik er zelf geen aan te schaffen.

Nu nog een app bedenken waar men wat aan heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door PdeBie op 09-12-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Dat lijkt mij de enige mogelijkheid te zijn. Of mis ik hier iets?

Wildcard domain pointer -> VPS -> nginx -> nodejs

Werkt overal, dus configuratiefout in de serverkant lijkt mij niet van toepassing. Zucht... irritant dit soort zaakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ach ja joh, ga je complete API een upgrade geven, calls wijzigen, functionaliteit omgooien.
ZONDER ONS TE WAARSCHUWEN

:F |:( :F |:(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

douweegbertje schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:23:
[...]

Weer zo simpel geredeneerd :/
Volgens mij zijn beheerders juist de gene die juist willen updaten, vooral om alles soepel en veilig te houden. Echter moet je haast nu vertrouwen op chrome dat het altijd bij elke patch/update goed gaat wil je chrome bijhouden. Tenzij je elke 6 weken je tijd wilt verpesten om weer test-cases uit te voeren.
Tja wat kan er nou mis gaan? Uiteindelijk -altijd- wel iets, daar kom je achter als je elke keer een uitrol naar 10.000 gebruikers moet doen.

Waarom je het dan uitzet? Omdat je niet weet wat de eventuele impact kan zijn op je bedrijfsomgeving. Zelfs de meeste simpele dingen kunnen roet in het eten gooien. Alles moet je in verhouding zien, het is inderdaad niet zo boeiend, maar wel met grotere aantallen.
Wat kan er precies mis gaan met een browser als Chrome of Firefox in dat opzicht? Wat houden die test-cases precies in?

Ik heb toch echt meer informatie nodig voor ik kan stoppen met "simpel redeneren"..

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 09-12-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:10:
Ach ja joh, ga je complete API een upgrade geven, calls wijzigen, functionaliteit omgooien.
ZONDER ONS TE WAARSCHUWEN

:F |:( :F |:(
En kan je niet meer aan de oude API? Zoiets als http://api.example.com/v1/blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Natuurlijk niet, als je iets onaangekondigt doet, dan doe je het goed en geef je je API een upgrade, ipv netjes een OTAP aan te houden.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
3-4 jquery plugins geprobeerd die allemaal falen. De ene faalt in Android, de ander in iOS en de rest volledig op tables. Ik balen, want ik dacht: Het zal vast een rede hebben dat het allemaal zo brak werkt, want het zal vast heel pittig zijn gewoon goed te krijgen.

Nja, na veel puzzelen toch een poging gewaagd om het zelf te maken... en na een paar uurtjes puzzelen werkt het prima op Android, iOS en desktop browsers. Ik snap niet waarom al die andere plugins zo keihard falen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 09-12-2013 16:35 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:20

alienfruit

the alien you never expected

Binnenkort maar eens met de baas praten of ik niet vanuit buitenland kan werken en dan om de paar weken naar Londen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Waarom is het onmogelijk om de 'permission denied' header te vinden in Google? :/ Alleen maar resultaten over mensen die ze krijgen, maar ik wil em sturen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:45:
Waarom is het onmogelijk om de 'permission denied' header te vinden in Google? :/ Alleen maar resultaten over mensen die ze krijgen, maar ik wil em sturen :o
Wat zou je precies willen vinden?
Wikipedia: HTTP 403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Wellicht omdat het geen header is, maar een statuscode?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Daar kwam ik uiteindelijk ook terecht! :p Heb er maar header("HTTP/1.1 403 IP address rejected"); van gemaakt.
Korben schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:47:
[...]

Wellicht omdat het geen header is, maar een statuscode?
Dat is een goeie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Bosmonster schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:12:
[...]

Wat kan er precies mis gaan met een browser als Chrome of Firefox in dat opzicht? Wat houden die test-cases precies in?

Ik heb toch echt meer informatie nodig voor ik kan stoppen met "simpel redeneren"..
Heb jij nooit een probleem(pje) gehad met Chrome of FF? Nooit iets gerelateerd aan een bepaalde versie, wat er in de versie ervoor niet was? Ik wel. En wat nou als je 1000 gebruikers er ook problemen mee krijgen? Ik bedoel, ik vind het persoonlijk ook onzin dat bedrijfsomgevingen vaak dramatisch achterlopen (wij zitten nog met IE8 als voorbeeld).. maar vaak zijn er ook wel argumenten voor te vinden. Helaas blijven vele bedrijven met dit soort argumenten hangen waardoor ze 2 jaar later nog niet verder zijn.

Maar om nou even automatische updates aan te gooien is dan imo een verkeerde oplossing. Doe anders een zoekopdracht "chrome * after update". Staat vol met 'crashes/slow/x not working" etc. Dat is dus de rede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
TheNephilim schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:49:
[...]
Daar kwam ik uiteindelijk ook terecht! :p Heb er maar header("HTTP/1.1 403 IP address rejected"); van gemaakt.
[...]
Dat is een goeie :X
Wordt die statustext "IP address rejected" door *iets* ook gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Laatst online: 16:08
douweegbertje schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:57:
[...]

Heb jij nooit een probleem(pje) gehad met Chrome of FF? Nooit iets gerelateerd aan een bepaalde versie, wat er in de versie ervoor niet was? Ik wel. En wat nou als je 1000 gebruikers er ook problemen mee krijgen? Ik bedoel, ik vind het persoonlijk ook onzin dat bedrijfsomgevingen vaak dramatisch achterlopen (wij zitten nog met IE8 als voorbeeld).. maar vaak zijn er ook wel argumenten voor te vinden. Helaas blijven vele bedrijven met dit soort argumenten hangen waardoor ze 2 jaar later nog niet verder zijn.

Maar om nou even automatische updates aan te gooien is dan imo een verkeerde oplossing. Doe anders een zoekopdracht "chrome * after update". Staat vol met 'crashes/slow/x not working" etc. Dat is dus de rede.
Kan ik zeker beamen. Updates gooien soms roet in het eten, meestal gaat het goed. Maar als het fout gaat, hebben veel mensen er last van, moeten devvers ineens heel diep graven want met hun versie speelt het niet... Ik ken de problemen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:06:
[...]

Wordt die statustext "IP address rejected" door *iets* ook gelezen?
Het is 403.6 (Wikipedia: HTTP 403) en je vind de tekst bijv. in Chrome wel in het Netwerk tabje terug bij de request. Het zal verder niet veel doen, maar dan weet de verbindende API in ieder geval dat er iets niet goed is. Het gaat om een betaal API en deze geeft door welke bestellingen er betaald zijn. Meestal krijg je dan wel een mailtje waarin er aangegeven word dat er geen verbinding gemaakt kon worden. Met deze status weet je in ieder geval waar je het moet zoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

TheNephilim schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:13:
[...]

Het is 403.6 (Wikipedia: HTTP 403) en je vind de tekst bijv. in Chrome wel in het Netwerk tabje terug bij de request. Het zal verder niet veel doen, maar dan weet de verbindende API in ieder geval dat er iets niet goed is. Het gaat om een betaal API en deze geeft door welke bestellingen er betaald zijn. Meestal krijg je dan wel een mailtje waarin er aangegeven word dat er geen verbinding gemaakt kon worden. Met deze status weet je in ieder geval waar je het moet zoeken :p
Ben ik het dan half mee eens. In feite geeft de 403.6 aan dat de server je IP niet toestaat. Technisch gezien ga je dan naar de server kijken terwijl de "API" te fout geeft, en de server je IP wel prima vind. Eigenlijk zou je dan een 40x moeten maken die custom is waarbij je de API fout geeft.

Overigens heb ik nooit echt een volwaardige API gemaakt, noch er veel 'tegen' gepraat.. maar als ik met iets praat en krijg een 403.6 terug dan ga ik niet denken dat mijn IP niet met de API mag praten, maar juist met de server :p

---
edit;
En om nog even een extra argument te geven; Als de server zodoende is ingeregeld dan genereert hij vanzelf zo'n error... Ik bedoel gewoon; het zijn server gegenereerde errors.. Custom errors die bij de client zitten horen (dacht ik) een custom 4xx range error te krijgen die nog ongebruikt zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Douweegbertje op 09-12-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

douweegbertje schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:57:
[...]

Dit gaat dan bijna altijd om plugins of andere rare fratsen. En anders.. even later komt er wel weer een nieuwe versie die het weer oplost (ook dat sluit je dus weer uit door updates niet toe te staan).

De vergelijking met IE gaat sowieso niet op. De enige reden dat die niet geupdatet wordt is oudere software (en crappy developers dus).

Ik denk dat je gebruikers 100x liever eens in de tig releases eens tegen een klein bugje aanlopen, dan dat ze altijd met oude rommel zitten opgescheept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ervaren C programmeurs:

http://c.learncodethehardway.org/book/ex19.html

^ is dat een DO or een DON'T. Ik vind met name die _()() syntax smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:33

Patriot

Fulltime #whatpulsert

douweegbertje schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:22:
[...]

Ben ik het dan half mee eens. In feite geeft de 403.6 aan dat de server je IP niet toestaat. Technisch gezien ga je dan naar de server kijken terwijl de "API" te fout geeft, en de server je IP wel prima vind. Eigenlijk zou je dan een 40x moeten maken die custom is waarbij je de API fout geeft.
Het onderscheid tussen API en server is voor de client toch irrelevant? Als dat uit zou maken, zou de applicatie die draait *nooit* headers mogen versturen omdat jij ervan uitgaat dat dat van de serversoftware komt.
Overigens heb ik nooit echt een volwaardige API gemaakt, noch er veel 'tegen' gepraat.. maar als ik met iets praat en krijg een 403.6 terug dan ga ik niet denken dat mijn IP niet met de API mag praten, maar juist met de server :p
Dus neem je contact op met de leverancier, vertel je wat er misgaat en dan weten zij waar het aan ligt. What's the problem? :+
---
edit;
En om nog even een extra argument te geven; Als de server zodoende is ingeregeld dan genereert hij vanzelf zo'n error... Ik bedoel gewoon; het zijn server gegenereerde errors.. Custom errors die bij de client zitten horen (dacht ik) een custom 4xx range error te krijgen die nog ongebruikt zijn.
Vanuit het HTTP-protocol is niet bepaald dat alleen apache een 403 mag genereren omdat bijv. een .htaccess-file toegang tot een bepaalde folder verbied. Als jij vanuit de applicatie een 403 generereerd omdat iemand niet geauthoriseerd is een bepaald deel van je applicatie te gebruiken dan is dat prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Patriot schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:33:
[...]

Het onderscheid tussen API en server is voor de client toch irrelevant? Als dat uit zou maken, zou de applicatie die draait *nooit* headers mogen versturen omdat jij ervan uitgaat dat dat van de serversoftware komt.

[...]

Dus neem je contact op met de leverancier, vertel je wat er misgaat en dan weten zij waar het aan ligt. What's the problem? :+

[...]

Vanuit het HTTP-protocol is niet bepaald dat alleen apache een 403 mag genereren omdat bijv. een .htaccess-file toegang tot een bepaalde folder verbied. Als jij vanuit de applicatie een 403 generereerd omdat iemand niet geauthoriseerd is een bepaald deel van je applicatie te gebruiken dan is dat prima hoor.
Ok, dat is ook wel logisch. Zoals ik zei heb ik er amper wat mee gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

TheNephilim schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:49:
Waarom niet gewoon een 403 Forbidden conform de HTTP specs? Die IIS sub statuscodes zijn voor zover ik weet alleen bedoeld voor interne logging.
In an effort to reduce the attack surface of IIS, in IIS 6.0, error messages do not return specific error message content, including the substatus error code, to clients. However, to allow administrators to track errors and debug failed requests, IIS provides the ability to record substatus error codes in the W3C Extended log file format.
bron

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo moeilijk is't niet:
http://httpstatus.es/
Makkelijk te onthouden linky ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Laatst online: 06-10 02:12
418
I'm a teapot

...sounds legit

[ Voor 38% gewijzigd door phex op 09-12-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

phex schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:02:
418
I'm a teapot

...sounds legit
Is dus een officiele HTTP status ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:05:
[...]

Is dus een officiele HTTP status ja :D
Wow, ik dacht dat Phex aan het trippen was. Blijkt dat het inderdaad een officiële status code is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:07:
[...]

Wow, ik dacht dat Phex aan het trippen was. Blijkt dat het inderdaad een officiële status code is :')
1 april grap uit het vorige milenium als ik mij niet vergis, zie Hyper Text Coffee Pot Control Protocol. Echter is er ook een website die er gebruikt van maakt: http://www.htcpcp.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

incaz schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:06:
[...]

Ben wel benieuwd hoe jij het voorbeeld zou willen zien?
PHP:
1
2
3
4
5
6
function inverse($x) {
    if (!$x) {
        throw new Exception('Division by zero.');
    }
    return 1/$x;
}

Naar:
PHP:
1
2
3
4
5
6
function inverse($x) {
    if ($x == 0) {
    }
    return 1/$x;
}
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:10:
[...]

Ik vraag me af waarom je EN Android Studio, EN PHPStorm EN Visual Studio hebt openstaan? Als ik aan een project werk, heb ik echt met 1 applicatie genoeg. Je schrijt bijvoorbeeld eerst de back-end en pas als die klaar is, begin je met je mobile app. Of zie ik dat zo fout?
Tijdens het developen van de app ontdek ik een foutje in de API (inconsistentie, onlogisch iets) en wil ik dat fixen.
Tijdens het developen van de API ontdek ik een foutje in de API en kijk ik of dat goed/fout gaat in de app (en of dat safe-to-fix is, zonder oude app-versies kapot te maken).
Tijdens het developen van *iets* heeft de andere developer van de app een feature af en wil ik builden & testen.

Sluiten en openen van dingen kosten tijd, als het tegelijk open kan, why not? :P
pdebie schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:13:
[...]

Jemig wat een prijzen. 3 ton voor 139 m2. :|

Daar heb je hier in Tiel minimaal 160 m2 excl. tuin voor.

OK, Tiel is geen Utrecht. Maar toch.....
Ons huis in het pitoresque Zuidhorn kostte evenveel voor 270m² (3 etages) en 950m² parceel 8)
Wat nou Randstad :+

Stomme Nederlands toets :r

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-10 15:24
F.West98 schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:59:
[...]

PHP:
1
2
3
4
5
6
function inverse($x) {
    if (!$x) {
    }
    return 1/$x;
}

Naar:
PHP:
1
2
3
4
5
6
function inverse($x) {
    if ($x == 0) {
    }
    return 1/$x;
}
Dat wordt naar hetzelfde geëvalueerd in PHP. Als je smartmouth wilt spelen, doe het dan goed met $x === 0 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat als ik er nu "6 apen" in gooi?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:31:
Wat als ik er nu "6 apen" in gooi?
Een string evalueert als "true", tenzij er type-aware gecheckt wordt, of de string false is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickH89 schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:01:
[...]

Dat wordt naar hetzelfde geëvalueerd in PHP. Als je smartmouth wilt spelen, doe het dan goed met $x === 0 :+
Dat is dus enerzijds het "gemak" van loose-typechecking, en anderzijds het "gevaar" van loose typechecking. Dus is niet smartmouth/bijdehand, maar solid coding. Er zijn behoorlijk veel dingen die naar false evalueren (lege string, 0, null, lege array, string "0", 0.0 en gek genoeg ook de boolean false). Terwijl je in die functie juist geen ene moer moet niet-numerieke waardes wilt doen. Wil je het dus compleet maken, dan moet je het zo doen:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php 
function inverse($x) {
    if (!is_float($x) && !is_int($x)) {
        throw new InvalidArgumentException("Invalid argument: {$x}, numerical value expected.");
    }

if (empty($x)) { 
    }

return 1/$x; 
}

Bij regel 7 aanbeland is reeds gedetermineerd dat $x numeriek is. Ergo: empty($x) zal dus "true" geven in het geval van het integer 0 of float 0.00.
Firesphere schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:33:
[...]

Een string evalueert als "true", tenzij er type-aware gecheckt wordt, of de string false is.
Leesvoer: Booleans

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Ik loop even wat legacy SQL-code door van een oud collega die inmiddels is vertrokken. Kom ik het volgende tegen:
"--UNSURE WHAT ALL THIS COMMENTED OUT CODE IS DOING HERE..."

En dan ook gewoon 157 regels aan SQL wat geen zak te maken heeft met wat de rest van de Query uitvoert. 8)7

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 22:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

F.West98 schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:59:

Ons huis in het pitoresque Zuidhorn kostte evenveel voor 270m² (3 etages) en 950m² parceel 8)
Wat nou Randstad :+
Tja, maar Zuidhorn, daar wil je toch niet wonen. Kun je 's avonds eigenlijk alleen maar bij Mulder terecht, tenzij er wat in Balk te doen is... ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:34:
[...]

Dat is dus enerzijds het "gemak" van loose-typechecking, en anderzijds het "gevaar" van loose typechecking. Dus is niet smartmouth/bijdehand, maar solid coding. Er zijn behoorlijk veel dingen die naar false evalueren (lege string, 0, null, lege array, string "0", 0.0 en gek genoeg ook de boolean false). Terwijl je in die functie juist geen ene moer moet niet-numerieke waardes wilt doen. Wil je het dus compleet maken, dan moet je het zo doen:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php 
function inverse($x) {
    if (!is_float($x) && !is_int($x)) {
        throw new InvalidArgumentException("Invalid argument: {$x}, numerical value expected.");
    }

if (empty($x)) { 
    }

return 1/$x; 
}

Bij regel 7 aanbeland is reeds gedetermineerd dat $x numeriek is. Ergo: empty($x) zal dus "true" geven in het geval van het integer 0 of float 0.00.

[...]

Leesvoer: Booleans
Hey, de string false is ook true?
Hmmmm, by casting naar riak-db gaat't wel gewoon goed. Weird, morgen ff nakijken wat daar achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Janoz schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:41:
[...]

Tja, maar Zuidhorn, daar wil je toch niet wonen. Kun je 's avonds eigenlijk alleen maar bij Mulder terecht, tenzij er wat in Balk te doen is... ;)
True. De populatie 15-24 is ook veruit het kleinst hier :+
Te ver van de stad vandaan, vervelende buurt, blergh

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Kan iemand mij even een nieuwe bootloader geven, volgens mij heb ik last van een loopje ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Mogguh! Koffie?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ealanrian schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:29:
Kan iemand mij even een nieuwe bootloader geven, volgens mij heb ik last van een loopje ergens...
Ja bij mij is die ook stuk, niet vindbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ryur schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:08:
[...]

Ja bij mij is die ook stuk, niet vindbaar :)
Elke keer weer op dinsdag dat ie happert. Toch eens kijken waar die bug zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Misschien is er een probleempje opgetreden tijdens resume uit de nachtelijke hibernate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Alex) schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:38:
Misschien is er een probleempje opgetreden tijdens resume uit de nachtelijke hibernate?
Ik vermoed dat of de bug daar zit of dat de bug in het in hibernate gaan zit. Waarschijnlijk een proces wat koppige is en niet fatsoenlijk in habernate stil wil zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:51:
[...]

Hey, de string false is ook true?
Hmmmm, by casting naar riak-db gaat't wel gewoon goed. Weird, morgen ff nakijken wat daar achter zit.
En wat als ik er nu een imaginary number in gooi? :P. Of een mijn-fixed-point-klasse?

Ik verkies trouwens de naamgeving reciprocal voor 1/x.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:34

Acid_Burn

uhuh

Taart!.. Wie wil moet maar pakken, het staat in de keuken :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Gefeliciflaptaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Gefeliciteerd Acid_Burn :)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Acid_Burn schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:18:
Congrats!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik heb net gekeken maar er staat niks in de keuken :( maar wel gefeliciteerd

[ Voor 4% gewijzigd door Ealanrian op 10-12-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

gvd wat slecht :+ En dan niet eens te spreken over zijn indent en spacings :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen. Weer een dag ;w

Koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gefeliciteerd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow ja, grats Acid_Burn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gefeliciteerd Acid_Burn!

Gvd, gister even naar een concertje geweest waar de dB meter de 115 wel aantikte. Natuurlijk veel te laat mijn oordoppen in gedaan, dus vandaag klinkt lekker dof... Nu maar hopen dat het bijtrekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 11:08
Er staat hier niks in de keuken hoor :'( Tijd om naar de winkel te gaan dan maar :+

Gefeliciteerd in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Dat klanten zelf in Paint wijzigingen in een ontwerp gaan doen en dat terug sturen als opdracht, vind ik meestal al wat vervelend. Maar daar kan ik mee leven. Het wordt pas echt irritant als ze dat doen, met de opmerking “zo wil ik het”, je doet dat vrijwel precies en vervolgens blijkt dat ze “die andere 2 wijzigingen niet in de afbeelding hadden gezet”... zucht.

Aan de ene kant maakt het niet uit, want het is toch allemaal uurtje-factuurtje in dit geval, maar om nu te zeggen dat het goed is voor mijn enthousiasme? Nee.

Grats Acid_Burn :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:44
gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 15:53
Gefeliciteerd :+

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Objective-C. Lijkt me leuk om te leren, maar helaas Apple "exclusive".
Ik vind de taal zelf echter wel wat hebben; lijkt me interessanter dan C++ (veel te veel magic) of C# (MS java)
edit: Na even Googlen: Ik kan natuurlijk gewoon Objective-C gebruiken zonder Apple's libs en dan is het crossplatform.... hmmmm :P

[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 10-12-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Wat vinden jullie van de 'Head first' boeken reeks? Ik mag voor 2014 weer een aantal boeken van de baas uitzoeken welke ik wil bestellen en toen kwam ik deze reeks tegen.

Is dit wat? Of kan ik ze beter skippen?

http://shop.oreilly.com/category/series/head-first.do

[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 10-12-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om van te wenen, zo'n zaken. :')
Gelukkige verjaardag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:02:
[...]

Objective-C. Lijkt me leuk om te leren, maar helaas Apple "exclusive".
Ik vind de taal zelf echter wel wat hebben; lijkt me interessanter dan C++ (veel te veel magic) of C# (MS java)
edit: Na even Googlen: Ik kan natuurlijk gewoon Objective-C gebruiken zonder Apple's libs en dan is het crossplatform.... hmmmm :P
Ik werk inmiddels een aantal jaar met Objective-C en vind het een fijne taal om in te werken. De syntax schrikt velen af, met die "rare blokhaken" en zo. :9 Gebruik het zelf wel voor iOS (en incidenteel OSX), moet zetten dat de Apple frameworks over het algemeen ook echt super goed zijn. :Y

edit: Geen taart gevonden in de keuken, alleen koffie. Toch gefeliciteerd, maar verwacht wel alsnog taart! :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

pdebie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:14:
Wat vinden jullie van de 'Head first' boeken reeks? Ik mag voor 2014 weer een aantal boeken van de baas uitzoeken welke ik wil bestellen en toen kwam ik deze reeks tegen.

Als je die boeken bewust koopt omdat ze zijn aangepast voor mensen met ADHD, weinig concentratievermogen, enzovoorts, dan lijken het prima boeken. Zo niet, kun je beter een 'normale' boekenserie pakken.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ze leken mij ook al vrij druk ja. Zag een HTML 5 boek er tussen staan voor weinig, dus dacht even checken of het wat is. Ze hebben geen inkijk exemplaar, dus vandaar de vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:35:
Ze leken mij ook al vrij druk ja. Zag een HTML 5 boek er tussen staan voor weinig, dus dacht even checken of het wat is. Ze hebben geen inkijk exemplaar, dus vandaar de vraag hier.
Wat voor een boek zit je aan te denken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:14:

Ik vind dat hele fijne boeken maar ik moet toegeven dat ik gewoon heel erg snel afgeleid ben wanneer de materie nogal "droog" begint te worden. De boeken van HF kunnen mij echt van begin tot einde blijven boeien en ik vind dat ze alles echt goed uitleggen aan de hand van voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:28:
[...]

Ik werk inmiddels een aantal jaar met Objective-C en vind het een fijne taal om in te werken. De syntax schrikt velen af, met die "rare blokhaken" en zo. :9 Gebruik het zelf wel voor iOS (en incidenteel OSX), moet zetten dat de Apple frameworks over het algemeen ook echt super goed zijn. :Y

edit: Geen taart gevonden in de keuken, alleen koffie. Toch gefeliciteerd, maar verwacht wel alsnog taart! :+
Ik vind de Syntax hooguit anders dan ik gewend ben, maar zeker niet afschrikwekkend.

De taal spreekt me aan op vele vlakken. Ik heb er veel over gelezen en i.c.m. iOS een paar keer geprobeerd, maar ik kan echt niet met xcode werken. Ik ga het een 2e poging geven zonder Apple's libs. Ik wil toch een crossplatform binary hebben, dus ik heb niks aan Apple's libs. Ik ga het denk i.c.m. SDL gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:02:
[...]

Ik vind de Syntax hooguit anders dan ik gewend ben, maar zeker niet afschrikwekkend.

De taal spreekt me aan op vele vlakken. Ik heb er veel over gelezen en i.c.m. iOS een paar keer geprobeerd, maar ik kan echt niet met xcode werken. Ik ga het een 2e poging geven zonder Apple's libs. Ik wil toch een crossplatform binary hebben, dus ik heb niks aan Apple's libs. Ik ga het denk i.c.m. SDL gebruiken.
JetBrains to the rescue ;)
http://www.jetbrains.com/objc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Zou tweakers ondertussen al geld krijgen van jetBrains voor alle reclame de we voor ze maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Gewoon reguliere non-IDE editor, een makefile en CLI. Heb je ook geen traagheid/lompheid van IDE's en weer een editor die ik moet configureren. - Maar ik zal er naar kijken of het interessant is.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 10-12-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 15:04
Gamebuster schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:05:
[...]

Gewoon reguliere non-IDE editor, een makefile en CLI. Heb je ook geen traagheid/lompheid van IDE's en weer een editor die ik moet configureren.
En dan krijg je als bonus een missende syntax checker, en kun je ook minder snel switchen naar een definitie van een type... (Code completion is niet een must, maar ook wel handig)
Pagina: 1 ... 111 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.