De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.466 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:35:
[...]

Enkel maandag avond maak ik me schuldig aan zinloos achter de computer zitten. En als we drummen onder sportief gaan gooien heb ik 1 avond in de week waar ik sportief doe. De rest zijn projecten, leren en proberen die todo lijst te verkleinen...
Drummen is vrij intensief, dus dat durf ik wel een sport te noemen :Y

Maar gewoon even uitwaaien, eindje lopen/fietsen/whatever of een andere sport, een uurtje, wat is een uurtje eigenlijk?
Het zorgt er, imo, wel voor dat je je een stuk beter voelt in ieder geval. Psychologisch ok, betekend fysiek ok.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
Firesphere schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:46:
[...]

Drummen is vrij intensief, dus dat durf ik wel een sport te noemen :Y

Maar gewoon even uitwaaien, eindje lopen/fietsen/whatever of een andere sport, een uurtje, wat is een uurtje eigenlijk?
Het zorgt er, imo, wel voor dat je je een stuk beter voelt in ieder geval. Psychologisch ok, betekend fysiek ok.
Momenteel is een uurtje eigenlijk best veel gek genoeg. Maar dat komt vooral omdat ik te veel wil op dit moment. Het afstuderen kost behoorlijk veel tijd en daarnaast heb ik nog 2 open source projecten waar ik aan mee werk, wiskunde bij werken voor de master, uitzoek werk voor de master, een stapel boeken die gelezen moeten worden en dan nog proberen minder afhankelijk te worden van google/ms/dropbox door onder andere mail, agenda en storage zelf op te gaan lossen.

Gek genoeg voel ik me wel beter met al die druk... Ik kijk het gewoon nog ff aan en als het breekt dan merk ik dat van zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:48

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hydra schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:32:
Hoezo gebruikt dat script van je eigenlijk 134MB? Is die pagina die je inlaadt zo groot?
Geen idee.
Ik heb een relatief kleine pagina, maar met een omslachtige DOM. En ik haal gemiddeld 16*5 keer zo'n pagina op. En mijn HTML Parser maakt van elk DOM-element een object. Dat tikt snel aan. En gek genoeg werkt __destruct(), daarna = null en dan een unset niet om alles te trashen. RAM blijft oplopen. Verder sla ik wel een heleboel data op in een Array, maar als ik die print_r doe, is dat 50KB ofzo.

En het is PHP. Dat zal het wel zijn :+

Ik fiets elke dag behalve in de winter 2 uur, dus dat lijkt mij genoeg beweging :P

[ Voor 7% gewijzigd door F.West98 op 08-12-2013 20:11 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Hmmm... Ik moet weer eens keuzes maken. Een Surface Pro, de Asus Transformer Book of een Dell Venue.

Valt nog niet mee, geld uitgeven aan speeltjes.

[ Voor 46% gewijzigd door GateKeaper op 08-12-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45
F.West98 schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:09:
[...]

Geen idee.
Ik heb een relatief kleine pagina, maar met een omslachtige DOM. En ik haal gemiddeld 16*5 keer zo'n pagina op. En mijn HTML Parser maakt van elk DOM-element een object. Dat tikt snel aan. En gek genoeg werkt __destruct(), daarna = null en dan een unset niet om alles te trashen. RAM blijft oplopen. Verder sla ik wel een heleboel data op in een Array, maar als ik die print_r doe, is dat 50KB ofzo.

En het is PHP. Dat zal het wel zijn :+
Het is en blijft PHP. Op het moment dat je circular references hebt detecteerd PHP AFAIK (nog steeds) niet waardoor die nooit opgeruimd worden. Als je dus iets hebt als dit voorbeeld blijft het object altijd in het geheugen hangen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
class Element
{
    private $children = array();
    private $parent;

public function setParent(Element $parent)
    {
        $parent->children[] = $this;
        $this->parent = $parent;
    }
}

$root = new Element();
$child = new Element();
$child->setParent($root);

Doordat $root een verwijzing naar $child bevat, en $child naar $root, blijven beide objecten in het geheugen hangen. Het enige wat je daaraan kunt doen is zelf, "met de hand" de verbindingen verbreken. Dus overal $children legen en $parent weer op null zetten.
GateKeaper schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:03:
Hmmm... Ik moet weer eens keuzes maken. Een Surface Pro, de Asus Transformer of een Dell Venue.

Valt nog niet mee, geld uitgeven aan speeltjes.
Welke Transformer zit je aan te denken? Ik heb nu een maand de T100. "Het kleintje" van 10" met Bay-Trail Atom, en vind het een geweldig apparaat (note: dit is mijn eerste tablet). Naast dat ik Win. 8.1 fijn vind werken (ben prive een Linux gebruiker, en dit is ook mijn eerste Win. 8 ervaring, ook nooit iOS of Android gebruikt), vind ik de Transformer ook een fijn apparaat. Makkelijk in gebruik, met of zonder keyboard, waarmee het met keyboard meer een echte laptop wordt (nadeel van de Surface lijkt me dat je een vastere ondergrond moet blijven hebben voor het gebruik van de kickstand en "los bundelende" touch/type cover).
Daarnaast is de Bay-Trail soc ook lekker rap. Opstarten duurt ong. 15 sec. en in gebruik is hij ook lekker vlot. Heb een keertje wat code erop geklopt in Intellij Idea en buiten korte vertraging voor het compilen begon merkte ik niet echt verschillen tegenover m'n PC (met SSD en al) en laptop (zonder SSD), met dezelfde codebase. Wel geven velen aan dat het keyboard nogal klein is (kleine toetsen etc.), maar dat vind ik persoonlijk reuze meevallen. Ook langere teksten kan ik relatief makkelijk erop typen. Waarmee ik niet wil zeggen dat een uur flat out doortypen makkelijk gaat (maar ook dat zal denk ik wel kunnen), maar de ervaring ligt IMHO heel kort bij het typen met een gewoon (laptop)keyboard in plaats van een on-screen toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

F.West98 schreef op zondag 08 december 2013 @ 00:39:
Zucht... Hoster heeft geheugen usage drastisch verlaagd.
Ik denk dat je met een limiet van 134 MB op een shared hosting account in je handjes mag klappen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

RobertMe schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:13:
[...]

Welke Transformer zit je aan te denken? Ik heb nu een maand de T100. "Het kleintje" van 10" met Bay-Trail Atom, en vind het een geweldig apparaat
Ik zat naar diezelfde te kijken. Heb op 't moment nog maar 1 eis, en dat is dat hij de volledige Windows variant draait. Geen RT gedoe dus. De wensen zullen nog wel komen, ben me er nu wat aan het in verdiepen.

Mijn eerste tablet (Galaxy Tab 2 10.1) ging ooit veel makkelijker. Toen was het kiezen tussen iPad of de Galaxy Tab. Maar nu... pfff, man, wat een keuzes.

Kwam er net al achter dat ik bij de MediMarkt een Pro 1 te pakken had, eigenlijk wil ik het dan ook goed doen, en moet je dus de Pro 2 nemen. Maar die zit gelijk al rond de € 1000,-. En dan ook het toetsenbordje nog los kopen.

Is die Surface dan echt zoveel beter dan de concurrenten? De Asus transformer, of de diverse Dell tablets? Twijfel twijfel, keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GateKeaper schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:27:
[...]

Ik zat naar diezelfde te kijken. Heb op 't moment nog maar 1 eis, en dat is dat hij de volledige Windows variant draait. Geen RT gedoe dus. De wensen zullen nog wel komen, ben me er nu wat aan het in verdiepen.

Mijn eerste tablet (Galaxy Tab 2 10.1) ging ooit veel makkelijker. Toen was het kiezen tussen iPad of de Galaxy Tab. Maar nu... pfff, man, wat een keuzes.

Kwam er net al achter dat ik bij de MediMarkt een Pro 1 te pakken had, eigenlijk wil ik het dan ook goed doen, en moet je dus de Pro 2 nemen. Maar die zit gelijk al rond de € 1000,-. En dan ook het toetsenbordje nog los kopen.

Is die Surface dan echt zoveel beter dan de concurrenten? De Asus transformer, of de diverse Dell tablets? Twijfel twijfel, keuzes keuzes.
De Surface Pro zul je moeten vergelijken met de Transformer T300 (die nog uit moet komen). Groter scherm, volwaardige processor (Haswell), etc. In plaats van 10" scherm en Atom CPU bij de T100. Beiden zullen alles bij elkaar (Pro dus met toetsenbord) ook een 1200 euro kosten denk ik. Wat wel veel is natuurlijk. Dat is ook waarom ik voor de T100 gegaan ben, stukken goedkoper, maar volgens de reviews (en nu dan met eigen ervaring) wel krachtig genoeg voor wat surfen etc. En in het topic vindt je ook terug dat sommigen enigszins erop kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Windows neemt het er wel van hè... }:|
Net vandaag RAM verdubbeld (8GB naar 16GB) en ik zit nu met minder open op 1GB meer dan ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:30

Pizzalucht

Snotneus.

RobertMe schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:13:
[...]

Het is en blijft PHP. Op het moment dat je circular references hebt detecteerd PHP AFAIK (nog steeds) niet waardoor die nooit opgeruimd worden. Als je dus iets hebt als dit voorbeeld blijft het object altijd in het geheugen hangen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
class Element
{
    private $children = array();
    private $parent;

public function setParent(Element $parent)
    {
        $parent->children[] = $this;
        $this->parent = $parent;
    }
}

$root = new Element();
$child = new Element();
$child->setParent($root);

Doordat $root een verwijzing naar $child bevat, en $child naar $root, blijven beide objecten in het geheugen hangen. Het enige wat je daaraan kunt doen is zelf, "met de hand" de verbindingen verbreken. Dus overal $children legen en $parent weer op null zetten.
Zou je dit niet kunnen fixen door beide objecten out-of-scope te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:35:
Windows neemt het er wel van hè... }:|
Net vandaag RAM verdubbeld (8GB naar 16GB) en ik zit nu met minder open op 1GB meer dan ervoor...
heel veel cached. Niets bijzonders, wordt vrij gemaakt als het nodig is.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pizzalucht schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:36:
[...]

Zou je dit niet kunnen fixen door beide objecten out-of-scope te laten gaan?
Dat is net het hele probleem. Door de circular reference gaan ze niet out of scope. Want de onderliggende referentie ligt er nog. Op het moment dat je zelf de circular reference verbreekt is het out of scope laten gaan ook voldoende en wordt alles wel opgeruimd.

Edit:
Voor de duidelijkheid. Dit is dus ook een probleem in PHP. Andere talen hebben dit probleem niet en daarin wordt wel netjes garbage collection gedaan op objecten met circular references op het moment dat er geen een referentie meer is naar een van de objecten die onderdeel van die circular reference is.

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 08-12-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:37:
[...]

heel veel cached. Niets bijzonders, wordt vrij gemaakt als het nodig is.
I know. Ik zat met oude op 7GB van de 8, en toen ik nog een IDE opende en 2 andere projecten bleef het op 7GB :+
Ach, het zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als ik een paar VM's open trek, zit ik in no time op 40+ GB aan gebruikt RAM. 7GB valt nog best wel mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 12:35
Welke IDE's en wat voor projecten doe jij dan open F.West om jouw 16GB vol te krijgen? Ik heb enkele extreem grote solutions en die zorgen slechts voor 1.8GB devenv.exe geheugengebruik. Je moet toch écht wel je best doen om 16GB vol te krijgen ... Mij is het iig nog niet direct gelukt (behalve dan met VM's te draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Styxxy schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:57:
Welke IDE's en wat voor projecten doe jij dan open F.West om jouw 16GB vol te krijgen? Ik heb enkele extreem grote solutions en die zorgen slechts voor 1.8GB devenv.exe geheugengebruik. Je moet toch écht wel je best doen om 16GB vol te krijgen ... Mij is het iig nog niet direct gelukt (behalve dan met VM's te draaien).
Wil je mijn geheugengebruik eens zien? Als het kan, doet de IDE het.
Alleen NetBeans of Visual Studio starten levert mij ruim 2G (of meer) gebruik op ;)

En don't get me started, IDE's zijn echt geheugen-vreters. Borland-spul kan er ook wat van! (Hoewel de Pascal editor van Borland wel dik rockt)

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 09-12-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Styxxy schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:57:
Mijn 16GB heb ik ook NOG niet volgekregen. Verwacht dat ook niet snel te doen. Ik had het over mijn 8GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

fix ik zo voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Firesphere schreef op maandag 09 december 2013 @ 00:05:
[...]
Wil je mijn geheugengebruik eens zien? Als het kan, doet de IDE het.
Alleen NetBeans of Visual Studio starten levert mij ruim 2G (of meer) gebruik op ;)
Visual Studio (2010) gebruikt slechts 200MB bij mij (bij opstart) :+ ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik zit nu met Firefox op 850MB, Android Studio 900MB, PHPStorm 300MB, 1 Solution Visual Studio 2013 - 200MB.
Al met al zit ik wel op 7,8GB :+
Meestal zit Firefox rond de 1000-1500MB, Android Studio op 1000+MB, PHPStorm heeft meer projecten dus ook wel 600+MB. Maar niet tegelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Styxxy schreef op maandag 09 december 2013 @ 00:08:
[...]

Visual Studio (2010) gebruikt slechts 200MB bij mij (bij opstart) :+ ....
Op hoeveel RAM ;)
Bij mij wordt er direct zo'n 2G gereserveerd. (Van de 64 totaal trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dan doet VS2013 het een stuk beter, na paar uur in een MVC project te hebben gewerkt zit ie op 1055MB van de 16GB, en dat met Resharper.

[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 09-12-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm..
Ik ben nu bezig met een API aan het maken. Ook voor beheer enzo.
Ik overweeg nu de website ook van de API gebruik te laten maken, om niet het wiel 2x opnieuw uit te vinden.
Goed idee of to-taal niet?

Voor de duidelijkheid: het gaat dus over die rooster-app/-site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als je API gestandardiseerd data aanlevert, dan moet je inderdaad ook jezelf daar aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wat ik nu heb is een site, en achteraf daarop een API gebouwd. Dat gebeurt nu erg veel, omdat veel sites al wat langer bestaan.
Echter, ik ga de website toch van scratch doen, lijkt mij een goed idee om de website op de API te bouwen, ipv andersom.
Dat bedoelde ik meer.

Maar ja dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Firesphere schreef op maandag 09 december 2013 @ 00:11:
[...]
Op hoeveel RAM ;)
Bij mij wordt er direct zo'n 2G gereserveerd. (Van de 64 totaal trouwens)
Op 16GB RAM ;-). Misschien dat hij bij jou direct beslag legt op 2GB; doet ie niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Wellicht dat het geheugengebruik samenhangt met de hoeveelheid geheugen die aanwezig is? Dacht dat Windows 7 en beter sowieso meer geheugen pakken op het moment dat je meer hebt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
F.West98 schreef op maandag 09 december 2013 @ 00:22:
Wat ik nu heb is een site, en achteraf daarop een API gebouwd. Dat gebeurt nu erg veel, omdat veel sites al wat langer bestaan.
Echter, ik ga de website toch van scratch doen, lijkt mij een goed idee om de website op de API te bouwen, ipv andersom.
Dat bedoelde ik meer.

Maar ja dus?
Mits je businesslaag goed is, zou er weinig verschil moeten zitten tussen je controllers en je API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Megamind schreef op maandag 09 december 2013 @ 00:41:
[...]

Mits je businesslaag goed is, zou er weinig verschil moeten zitten tussen je controllers en je API.
Geen .NET, geen MVC, gewoon puur PHP :+
Maar de API bevat nu niet alle functionaliteit (denk aan beheerders-opties). Ik ga die dus uitbreiden.

:F :F :F :F :F
http://php.net/exceptions
Eerste voorbeeld. Zo leer je mensen NOOIT om goede code te schrijven.
En een heel goed voorbeeld waarom PHP slecht is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
F.West98 schreef op maandag 09 december 2013 @ 01:07:
[...]

Geen .NET, geen MVC, gewoon puur PHP :+
Maar de API bevat nu niet alle functionaliteit (denk aan beheerders-opties). Ik ga die dus uitbreiden.

En een heel goed voorbeeld waarom PHP slecht is :+
Ik had het ook niet perse over ASP.NET MVCx, de meeste frameworks zijn iets in de trand van MVW, als je een goede business laag hebt dan kan je vrij eenvoudig een api erop inprikken.

[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 09-12-2013 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Die is ATM nog niet goed, maar ben ik aan het verbeteren ;)

Blergh, wat een gedoe om SSH werkend te krijgen op BitBucket

edit:
En werkend *O*
En een hele feature af *O*

[ Voor 17% gewijzigd door F.West98 op 09-12-2013 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op maandag 09 december 2013 @ 02:29:
Die is ATM nog niet goed, maar ben ik aan het verbeteren ;)

Blergh, wat een gedoe om SSH werkend te krijgen op BitBucket

edit:
En werkend *O*
En een hele feature af *O*
Wat een gedoe? Jeeez. Het zijn 3 makkelijke stappen :P stop met alles zo complex te maken!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Hij is nog jong en heeft nog niet ervaren wat echt een gedoe is :P

Oja: Neem wat koffie vandaag is de eerste bak van mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Ealanrian op 09-12-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ealanrian schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:26:
Hij is nog jong en heeft nog niet ervaren wat echt een gedoe is :P
Als die knakker over een paar jaar een baan enzo is vraagt 'ie zich af waarom 'ie in hemelsnaam zoveel tijd heeft zitten verspillen achter de computer ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen. Hoewel, het is maandag :(
Eerst koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-10 15:04
Als iets moeilijk is, dan ben je of Microsoft software aan het deïnstalleren/upgraden, of je doet iets verkeerd...

Eigenlijk doe je natuurlijk in beide gevallen iets verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:10:
Goedemorgen. Hoewel, het is maandag :(
Eerst koffie.
Wat is er mis met maandag behalve dat ie te vroeg komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Ik wil!

Mag vandaag aan de slag met het canvas element om een pong game te maken. Ben eens benieuwd of ik op het einde van de dag nog zo enthousiast ga zijn :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is weer langzaamaandag! :9

En er komen nieuwe kansen op m'n pad, maar die kunnen niet samen met de reeds ingeslagen weg...

Dilemma's... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat brengt de nieuwe kans je ten opzichte van de reeds ingeslagen weg? En wat als de kans niet uitpakt zoals je zou willen?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Beroerd zeg, Apple stuurt blanco PDF factuur via email en Adobe's nieuwe facturatie via email voldoet niet voor administratie (en de factuurtjes via de site kennen geen printervriendelijke versie). Lekker handmatig factuurtjes zoeken/regelen. Zucht.

[ Voor 18% gewijzigd door mbarie op 09-12-2013 09:55 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Ealanrian schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:14:
[...]

Wat is er mis met maandag behalve dat ie te vroeg komt?
het feit dat ie uberhaubt komt?

bedoel.. geef mij maar een 2e zondag...

(helemaal aangezien ik zaterdag ziek op mn nest heb gelegen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
DXaroth schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:59:
[...]

het feit dat ie uberhaubt komt?

bedoel.. geef mij maar een 2e zondag...

(helemaal aangezien ik zaterdag ziek op mn nest heb gelegen :( )
Heb ik liever een tweede zaterdag. Dan kan ik ook nog wat gaan doen en eventueel naar de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:47:
Wat brengt de nieuwe kans je ten opzichte van de reeds ingeslagen weg? En wat als de kans niet uitpakt zoals je zou willen?
Nieuwe kans is precies waar ik me op wil richten, maar is een grotere gok met minder zekerheden. Meer kans dat het niet uitpakt zoals ik wil... Maar als het dat wel doet, heb ik vetste job die ik me voor kan stellen op het moment. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:19:
[...]

Nieuwe kans is precies waar ik me op wil richten, maar is een grotere gok met minder zekerheden. Meer kans dat het niet uitpakt zoals ik wil... Maar als het dat wel doet, heb ik vetste job die ik me voor kan stellen op het moment. :+
Reden genoeg, niet meer nadenken en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bezig met Send Over Another Programmer.
Wat een hel is dat zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Afgelopen week veel bezig geweest met C. Leuk om mee te spelen, voelt niet zo lomp als ieder andere taal waarmee ik gewerkt heb.

Alleen zodra je met pointers e.d. gaat werken en je maakt een foutje, kan je je feesthoedje opzetten.

Ik heb me vaak proberen te verdiepen in C, maar toen ik de C11 spec doorscande, de IDE aan de kant schoof en een makefile tutorial opzocht, had ik eigenlijk pas door wat je een beetje met C zou kunnen en waar het handig voor is.

Nog steeds bezig met het schrijven van mijn "game" waar ik tijden lang terug een topic over maakte. (de zwaar over-ambitieuze MMO-RTS) Meerdere "tech-demo's" geschreven in verschillende talen, waaronder Javascript, LUA, Ruby en Java. Recent verdiept in OpenGL en OpenCL i.c.m. LWJGL en Java en dat verliep allemaal prima.

Huidige doel is om al mijn tech-demo's "samen te voegen" in 1 project in C om te kijken of ik een zeer simpel prototype kan maken van mijn "droom-RTS" in de vorm van een tower-defense.

De ambitie is om zoveel mogelijk berekeningen in OpenCL te doen en de resultaten direct naar OpenGL buffers te schrijven om zo lekker veel units ingame te kunnen krijgen. Demo's voor pathfinding, targeting en movement heb ik in LUA en Javascript, OpenCL setup heb ik in Java+LWJGL, OpenGL testjes heb ik in Java+LWJGL en C.

Multiplayer ga ik me nu echt nog niet op focussen, maar ik heb wel plannen voor een tech-demo met een client-server structuur, waarbij alle berekeningen op de server gebeuren en de client alleen gebruikt wordt voor grafische weergave en input. Hiermee kan ik goed spelen met de mogelijke latency die komt kijken bij multiplayer. Zo zal ik eerst de client-server op dezelfde machine draaien en langzamerhand kunstmatig latency toevoegen en daar telkens de game voor aanpassen om alles responsief te houden en de gebruiker de illusie te geven dat er geen vertraging is.

[ Voor 77% gewijzigd door Gamebuster op 09-12-2013 10:41 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ealanrian schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:20:
[...]

Eens. Door het niet doen ga je er later zeker spijt van krijgen. Mocht het fout gaan (die kans is altijd aanwezig) dan kun je weer wel zien hoe je het recht gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:26:
Bezig met Send Over Another Programmer.
Wat een hel is dat zeg :/
Wat is er een hel aan soap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:48:
[...]

Als het goed gedocumenteerd is, niets, maar als je tegen een zwart gat moet praten, wat van de ene op de andere dag kapot is (update uitgevoerd zonder dat aan te kondigen bijvoorbeeld) en dat zwarte gat weer aan de praat moet krijgen.

Dat is een hel. En als't dan ook nog met SOAP moet, wordt het weinig beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een bugreport van m'n met in de details de regex waarmee ik het moet oplossen, hmmm. Eens even wat oude kennis afstoffen.

/me citeert Jamie Zawinski alvast in commit message

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Soap is dus niet je hel maar de documentatie of het gebrek daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hydra schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:48:
[...]

Dat bijna niemand snapt hoe het moet werken.

Aan de ene kant devvers die een service maken en binnen SOAP nog een keer alles gaan verpakken in XML of andere rommel zodat je niet direct met een WSDL aan de slag kan om een client te implementeren

En aan de andere kant devvers die niet snappen dat er services zijn waarvan je wel direct de WSDL kan pakken en nagenoeg de volledige client code voor je kan laten genereren en dit zelf met het handje gaan doen.

Niet direct een probleem van SOAP maar toch. Elke keer loop je tegen 1 van de twee aan...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Firesphere schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:52:
[...]

Als het goed gedocumenteerd is, niets, maar als je tegen een zwart gat moet praten, wat van de ene op de andere dag kapot is (update uitgevoerd zonder dat aan te kondigen bijvoorbeeld) en dat zwarte gat weer aan de praat moet krijgen.

Dat is een hel. En als't dan ook nog met SOAP moet, wordt het weinig beter van.
Ik ben dit wel eens tegengekomen als SOAP-service:
C#:
1
2
3
4
interface VendorWebservice
{
    string ExecuteRequest(string xml);
}

Om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57
[...]

Go for it! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:53:
[...]

Dat bijna niemand snapt hoe het moet werken.

Aan de ene kant devvers die een service maken en binnen SOAP nog een keer alles gaan verpakken in XML of andere rommel zodat je niet direct met een WSDL aan de slag kan om een client te implementeren

En aan de andere kant devvers die niet snappen dat er services zijn waarvan je wel direct de WSDL kan pakken en nagenoeg de volledige client code voor je kan laten genereren en dit zelf met het handje gaan doen.

Niet direct een probleem van SOAP maar toch. Elke keer loop je tegen 1 van de twee aan...
Ik snap donders goed hoe het moet werken.
Het probleem is dat't niet zo werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
F.West98 schreef op maandag 09 december 2013 @ 01:07:
[...]
Ben wel benieuwd hoe jij het voorbeeld zou willen zien?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 21:50

BM

Moderator Spielerij
[...]

Doen!

Heb vorig jaar voor ongeveer dezelde keuze gestaan. Ook getwijfeld of ik de zekerheid (en leuke baan) die ik had moest opgeven, maar uiteindelijk toch voor gegaan. Totaal geen spijt van gehad.

In mijn geval was het bedrijf een half jaar later failliet, maar goed, dat is deel van de gok :+ In dat half jaar wel enorm veel geleerd, en mede daarom absoluut geen spijt. Ben d'r uiteindelijk alleen maar beter/sterker van geworden, en dat betaalt zich nu wel uit :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op maandag 09 december 2013 @ 00:11:
Ik zit nu met Firefox op 850MB, Android Studio 900MB, PHPStorm 300MB, 1 Solution Visual Studio 2013 - 200MB.
Al met al zit ik wel op 7,8GB :+
Meestal zit Firefox rond de 1000-1500MB, Android Studio op 1000+MB, PHPStorm heeft meer projecten dus ook wel 600+MB. Maar niet tegelijk :+
Ik vraag me af waarom je EN Android Studio, EN PHPStorm EN Visual Studio hebt openstaan? Als ik aan een project werk, heb ik echt met 1 applicatie genoeg. Je schrijt bijvoorbeeld eerst de back-end en pas als die klaar is, begin je met je mobile app. Of zie ik dat zo fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:10:
[...]

Ik vraag me af waarom je EN Android Studio, EN PHPStorm EN Visual Studio hebt openstaan? Als ik aan een project werk, heb ik echt met 1 applicatie genoeg. Je schrijt bijvoorbeeld eerst de back-end en pas als die klaar is, begin je met je mobile app. Of zie ik dat zo fout?
Te lui om af te sluiten of hij is vaak aan het switchen tussen projecten, lekker duur die context switches :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Om iedereens maandag wat gemoedelijker en hopelijk vrolijker te maken dan die grauwe bende die over ons land trekt...

www.sitechecks.nl <- dit is een link naar een oud topic

Vroeger, vroeger hè. ^^
Ik kwam hierop doordat ik met een lange omweg naar sidn.nl opeens aan Tom's sitechecks.nl dacht, en Google me dit topic ophoestte. Enjoy, dit pareltje. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Blue op 09-12-2013 11:13 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ealanrian schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:20:
[...]

Aan ene kant is dat wel wat je zou zeggen inderdaad. Aan andere kant wil ik ook volgend jaar een huis kunnen kopen, in huidige situate kan dat. Met het andere is dat nog maar de vraag, aangezien het dan heel erg afhankelijk is van hoe het gaat lopen... :9

Dat maakt het net wat lastiger, maar aan andere kant... Desnoods een jaartje langer wachten moet opzicht niet een al te groot probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik zie op je profiel dat je 23 jaar oud bent. Je woont nog thuis? Dan zou ik dat jaartje mooi die kans grijpen.

Ik weet niet hoe de huidige hypothekenmarkt is voor jonge mensen. De huizenmarkt is dan weer wel interessant momenteel, maar je bent pas 23. Wil je nu al echt een huis kopen? Dat kan toch wel eventjes wachten nog?

Weegschaal:
Huis - Droombaan

ik wist het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Dark Blue schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:13:
Om iedereens maandag wat gemoedelijker en hopelijk vrolijker te maken dan die grauwe bende die over ons land trekt...

www.sitechecks.nl <- dit is een link naar een oud topic

Vroeger, vroeger hè. ^^
Ik kwam hierop doordat ik met een lange omweg naar sidn.nl opeens aan Tom's sitechecks.nl dacht, en Google me dit topic ophoestte. Enjoy, dit pareltje. :)
Volgens mij is iedereen vandaag behoorlijk vrolijk, of dat ligt aan mij...
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:14:
[...]

[...]

Aan ene kant is dat wel wat je zou zeggen inderdaad. Aan andere kant wil ik ook volgend jaar een huis kunnen kopen, in huidige situate kan dat. Met het andere is dat nog maar de vraag, aangezien het dan heel erg afhankelijk is van hoe het gaat lopen... :9

Dat maakt het net wat lastiger, maar aan andere kant... Desnoods een jaartje langer wachten moet opzicht niet een al te groot probleem zijn...
Je kan eventueel ook eerst gaan huren he. Zo'n huis kopen kan ook nog als je 30 bent, mijn ouders hebben het pas rond hun 45ste gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:21:
Ik zie op je profiel dat je 23 jaar oud bent. Je woont nog thuis? Dan zou ik dat jaartje mooi die kans grijpen.

Ik weet niet hoe de huidige hypothekenmarkt is voor jonge mensen. De huizenmarkt is dan weer wel interessant momenteel, maar je bent pas 23. Wil je nu al echt een huis kopen? Dat kan toch wel eventjes wachten nog?

Weegschaal:
Huis - Droombaan

ik wist het wel.
Ja een huisje is altijd leuk, maar die baan kan op z'n beurt ook weer een leuk huis opleveren, al is het dan wat later. Nee vind ik ook, pas 23 dus gewoon die leuke baan achterna vliegen! :D

Ik moet nog even wachten tot m'n vriendin klaar is met haar opleiding, dan gaan we wel eens huizen kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik snap nooit zo goed waarom mensen < 30 zo graag een huis willen kopen. Ga toch huren; heb je alle vrijheid van de wereld, vaak lagere maandlasten en kan je rustig om je heen kijken waar, wat en hoe je uiteindelijk wilt wonen en werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
EddoH schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:41:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen < 30 zo graag een huis willen kopen. Ga toch huren; heb je alle vrijheid van de wereld, vaak lagere maandlasten en kan je rustig om je heen kijken waar, wat en hoe je uiteindelijk wilt wonen en werken.
Die maanlasten is dan wel afhankelijk van of je sociaal of in de vrije sector moet huren. Bij vrije sector huur word het vaak al heel snel te duur.

[ Voor 4% gewijzigd door Ealanrian op 09-12-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Een huis kopen is een investering, huren is gewoon geld weggooien. Je kan je huis toch ook gewoon verkopen als je een ander wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Helemaal met je eens, behalve de maandlasten. Die stijgen erg rap elk jaar :) Ben van 750eur naar 850 eur gegaan in 3 jaar, maar ik kan niet klagen. De vrijheid om zomaar een ander huisje te huren is ook erg relax.
De huursector is overigens wel redelijk krap, maar als je een beetje verdiend val je niet in het gat tussen sociale huur en vrije sector. Als je niet meer dan 700eur per maand op kan brengen is er eigenlijk nergens iets te vinden. Aan de andere kant, als je geen 700eur per maand op kan brengen is een huis ook niet zo'n goed idee waarschijnlijk.
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:42:
[...]

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Een huis kopen is een investering, huren is gewoon geld weggooien. Je kan je huis toch ook gewoon verkopen als je een ander wilt?
Je huis ook gewoon verkopen? Leef jij nog in 2007? :+

Ik ben het deels met je eens hoor. Ik krap me ook wel eens achter me oren als ik weer huur betaal. Maar de vrijheid die het me nu brengt (ik ben 28, mijn vriendin 25) is wel wat meer dan de 'vastigheid' die een huis oplevert. We weten nog niet zeker waar we uiteindelijk willen wonen en de komende paar jaar gaan we waarschijnlijk nog wel van werk veranderen.

Ben je echter lekker op je plek, zou ik zeker kopen. Helemaal nu.

[ Voor 30% gewijzigd door armageddon_2k1 op 09-12-2013 11:46 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Ik weet niet of je de afgelopen jaren het nieuws een beetje gevolgd hebt? :) Ik ken tenminste 3 mensen in mijn omgeving die van hun kleine startersappartement afwillen en die het nu al meerdere jaren te koop hebben staan maar het aan de straatsttenen niet kwijtraken.
So much voor de 'investering'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 16:51
[...]
Nouja, tegenwoordig is het dus ook niet zo makkelijk meer om je huis snel te verkopen, als je niet met verlies wil verkopen. Al is het nu redelijk laag allemaal, maar het is maar de vraag hoe snel het aan trekt.

Ik huur nu ook nog, maar wil toch wel snel een huis kopen (ben 26), huren is in principe idd maar geld weggooien. Ligt er ook aan of je wel/geen vriendin hebt en hoe stabiel je baan is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Ikzelf heb dit jaar een huis gekocht. Het verschil tussen de lening aflossen en huishuur betalen kwam net 50€ meer uit. Was zelf 26.
Als je het kan (en vooral de eigen middellen bijeen kan sprokkelen) zou ik zeggen dat het geen zin heeft om elke maand 800€+ af te geven aan je huisbaas. Als je leent heb je tenminste je investering die opbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
De rente die je betaald voor je hypotheek is net zo goed "geld weggooien".

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

armageddon_2k1 schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:44:
[...]

Helemaal met je eens, behalve de maandlasten. Die stijgen erg rap elk jaar :) Ben van 750eur naar 850 eur gegaan in 3 jaar, maar ik kan niet klagen. De vrijheid om zomaar een ander huisje te huren is ook erg relax.
De huursector is overigens wel redelijk krap, maar als je een beetje verdiend val je niet in het gat tussen sociale huur en vrije sector. Als je niet meer dan 700eur per maand op kan brengen is er eigenlijk nergens iets te vinden. Aan de andere kant, als je geen 700eur per maand op kan brengen is een huis ook niet zo'n goed idee waarschijnlijk.
Daar heb je ook weer gelijk in, particuliere huur is niet het meest goedkope, als je in aanmerking komt voor sociale huur kan je dat veel geld schelen.

Over geld weggooien gesproken trouwen, bereken eens wat je aan rente van je hypotheek kwijt bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Woy schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:47:
[...]

maar je houd je huis wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:47:
[...]

Ja maar die rente is sowieso wel lager dan het bedrag dat je maandelijks de deur uit gooit als je huurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
spleethoven schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:48:
[...]
maar je houd je huis wel over.
Daar heb je weinig aan als daar ook een schuld tegenover staat.
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:48:
[...]

Ja maar die rente is sowieso wel lager dan het bedrag dat je maandelijks de deur uit gooit als je huurt.
Ja maar als je een huis koopt moet je ook onderhoud plegen, OZB betalen en loop je gewoon meer risico.

Op de lange termijn kan het inderdaad voordelig zijn om een huis te kopen, zeker door de fiscale regels. Maar als je snel weer gaat verhuizen kan het ook een stuk duurder uitvallen.

Huren geeft gewoon meer flexibiliteit, en minder financieel risico.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:21

Hoogie2004

Whohooooo

Voor de korte termijn kopen mag je ook eventuele notariskosten en hypotheek(adviseurs) kosten meerekenen, dat is ook al snel een smak geld...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:14:
[...]

[...]

Huisje kopen in het pitoresque Utrecht? O-)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Rubinski, ben je een beetje op de hoogte van de Nederlandse huizenmarkt? Die functioneert iets minder dan de Belgische :)

Sowieso is huren niet per se geld weggooien (flexibiliteit en geen risicodrager zijn is ook wat waard), met de huidige Nederlandse markt zeker niet.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:58:
Rubinski, ben je een beetje op de hoogte van de Nederlandse huizenmarkt? Die functioneert iets minder dan de Belgische :)

Sowieso is huren niet per se geld weggooien (flexibiliteit en geen risicodrager zijn is ook wat waard), met de huidige Nederlandse markt zeker niet.
Nope, heb geen flauw idee hoe de huizenmarkt in Nederland in elkaar zit.

Voor mij is het gewoon totaal overbodig om een huis te kopen of te huren. Ik heb via het werk een appartement in de stad waar ik werk dus het zou te gek zijn om een huis te gaan huren of kopen als ik daar dan enkel in het weekend zou zijn. Momenteel ga ik in de weekends naar huis om mijn familie en vrienden te zien en dan blijf ik gewoon bij mijn ouders slapen.

Zolang ik geen vriendin heb, blijf ik gewoon lekker vragen voor projecten in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:57:
[...]

Huisje kopen in het pitoresque Utrecht? O-)
Ga je verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Vermoed dat 'ie hetzelfde probleem heeft als ik heb: wil graag een ander huis kopen maar krijgt z'n huis niet verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hydra schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:02:
[...]

Vermoed dat 'ie hetzelfde probleem heeft als ik heb: wil graag een ander huis kopen maar krijgt z'n huis niet verkocht.
Grotendeels een kwestie van de vraagprijs genoeg verlagen, maar dan moet dat wel financieel uitkunnen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yup :). Althans, als alles goed gaat natuurlijk.
http://www.onzeoase.nu/286/de_dadel.html
Hydra schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:02:
[...]

Ons huis staat nog niet in de verkoop.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Jemig wat een prijzen. 3 ton voor 139 m2. :|

Daar heb je hier in Tiel minimaal 160 m2 excl. tuin voor.

OK, Tiel is geen Utrecht. Maar toch.....

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 09-12-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben me ook aan het oriënteren op de huizenmarkt. Ik woon op dit moment nog bij mijn ouders, en hoewel dat prima gaat vind ik toch dat het tijd wordt voor een eigen woning. Ik heb al een aantal jaar een fulltime job (40 uur per week), en ik voldoe dus niet meer aan de criteria voor sociale woninghuur. Ook heb ik geen recht op huurtoeslag.

Ik wil graag in Breda blijven woning, maar het aanbod op de private huursector spreekt mij niet aan: de prijzen liggen hoog en het aanbod is redelijk beperkt. Privaat huren is duurder dan een sociale huurwoning, daarnaast zou ik ook al snel duurder uit zijn ten opzichte van een hypotheek + servicekosten.

Daarom kijk ik toch vooral naar koopwoningen, ondanks de risico's en verplichtingen die dat met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb nog een jaren '30 herenhuis met dubbele garage in de aanbieding in Eindhoven. Voor nog geen 260.000 is ie van jou!

---- einde spam ----

Weinig slechter functionerende woningmarkten gezien als de Nederlandse. Verhuren is totaal onaantrekkelijk omdat je moet concurreren met kapotgesubsidieerde kopers en mensen die in aanmerking komen voor huursubsidie zijn niet altijd het soort huurders wat je wil. Dan blijft er dus nog een relatief kleine groep mensen in Nederland over die voor zowel koop- als huursubsidie niet in aanmerking komen, die moet het dan gaan rooien op de particuliere of 15 jaar wachten markt.

Kan iemand aan mij uitleggen waarom het eerlijk is dat de groep mensen die geen koop- of huursubsidie krijgt die niet krijgt? Het gaat vaak om jonge mensen zonder commitment, zonder rugzakje en gewoon een baan. Waarom krijgen die het zo moeilijk op de particuliere woning en kamer markt? Iets bijzonders misdaan?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pdebie schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:13:
Jemig wat een prijzen. 3 ton voor 139 m2. :|

Daar heb je hier in Tiel minimaal 160 m2 excl. tuin voor.

OK, Tiel is geen Utrecht.
Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BikkelZ schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:31:
Ik heb nog een jaren '30 herenhuis met dubbele garage in de aanbieding in Eindhoven. Voor nog geen 260.000 is ie van jou!
Groeten uit 026. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 13:20

alienfruit

the alien you never expected

Leuk, mail gekregen van de baas of ik misschien niet een SAP cursus wil gaan doen. Waarom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
alienfruit schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:34:
Leuk, mail gekregen van de baas of ik misschien niet een SAP cursus wil gaan doen. Waarom niet :)
Waarom wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:34:
"Een SAP cursus". SAP is vrij uitgebreid, over wat gaat de cursus precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 13:20

alienfruit

the alien you never expected

Die mag ik zelf uitkiezen…
If you are could you take a look at the following certification catalogue: Certification Finder?
Omdat ik nog nooit een cursus heb aangeboden gekregen door mijn voorgaande bazen.

[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 09-12-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:37:
Die mag ik zelf uitkiezen…
[...]

Omdat ik nog nooit een cursus heb aangeboden gekregen door mijn voorgaande bazen.
Oh, dat is wel leuk. Wij hebben elk jaar een bepaald budget / beschikbare uren die we mogen spenderen aan een opleiding naar keuze. Die opleidingen zijn vaak wel geregeld binnen het bedrijf zelf maar kunnen op verschillende plaatsen doorgaan. Ik heb zelf een kleine week een SAP FiCo bootcamp gevolgd en dat was in Brussel maar er zijn dus ook opleidingen in Madrid, Stockholm, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:46:
[...]

Oh, dat is wel leuk. Wij hebben elk jaar een bepaald budget / beschikbare uren die we mogen spenderen aan een opleiding naar keuze. Die opleidingen zijn vaak wel geregeld binnen het bedrijf zelf maar kunnen op verschillende plaatsen doorgaan. Ik heb zelf een kleine week een SAP FiCo bootcamp gevolgd en dat was in Brussel maar er zijn dus ook opleidingen in Madrid, Stockholm, ...
Zou wel SAP willen leren :)
Zit nu vooral in de Microsoft Dynamics NAV wereld (en misschien AX ook nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i1CvXKpXVIsVfpf03t1urRWX/full.png

Zo, de VM's eens opgeruimd. Lang leve het vak als frontend developer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:55:
[afbeelding]

Zo, de VM's eens opgeruimd. Lang leve het vak als frontend developer :')
Opgeruimd? Waarom staan IE6 en IE7 er nog in dan? En IE8 begint ook al twijfelachtig te worden inmiddels... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik mis netscape...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Safari/firefox/chrome op verschillende besturingssystemen, mobile browsers en wat voor rare dingen zijn er nog meer?
Pagina: 1 ... 110 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.