De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.384 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Firesphere schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:24:
Wat een rust hier.

Lekker even een weekje vrij. Iemand koffie?
/me schuift een mok richting Firesphere
Creepy schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:30:
[...]

Git nog iets meer _/-\o_ in dit geval aangezien Tiny tegenwoordig ook in git zit ;)
Ik zit hier deels hetzelfde te doen. TInyMCE upgraden van versie 3 naar 4 en onze eigen plugins grotendeels opnieuw gaan maken. Alleen jammer dat de UI classes van TinyMCE alleen bevatten wat in de meegeleverde plugins wordt gebruikt. Radiobuttons zijn bijv niet werkend :/ (die werken direct als een checkbox en niks meer dan dat)
Heb zelf ook een plugin voor TinyMCE geschreven deze zomer, en voorlopig (gelukkig?) nog geen gebruik gemaakt van die UI classes. Het viel me op dat er voor de 4.x API nog veel documentatie ontbrak :(

[ Voor 61% gewijzigd door azerty op 02-09-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb al een dubbele bak volgegooid xd Bijna op alweer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Klanten de werking van een systeem uitleggen dat voor mij ontzettend logisch is, maar voor hun blijkbaar een soort geheimtaal. Daar ben ik niet zo goed in... en leuk vind ik ook niet.
Maar ja, collega die dat normaal doet is op vakantie. Dus pech voor mij.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:24:
Wat een rust hier.

Lekker even een weekje vrij. Iemand koffie?
Vrij? Maar wie doet de koffie dan? :+

Vandaag even een lekker dagje modelleren op papier. Dus eens geen code, maar lekker in mijn analytische mindset duiken en gaan met die banaan :9

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Subversion *brrrr* in elke directory van die irritante .svn subdirectories. Iets verplaatsen kan alleen maar door het explicitiet met een svn client te doen.

Nee dan liever git, die wat meer inteligentie heeft en moves etc. kan detecteren :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gelukkig doet svn dat al meer dan een jaar niet meer. :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
TinyMCE eigenlijk nog steeds de standaard in de WYSIWYG-editor wereld? Met de meeste functies aan, of helemaal dichtgetimmerd om onwerkbare output te voorkomen?

Lang geleden dat ik er mee heb gewerkt, laatste tijd vooral met wysihtml5 in de weer geweest. Moet zeggen dat de laatste TinyMCE versie er zo op de website beter uit ziet dan voorheen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

lhoBas schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:00:
TinyMCE eigenlijk nog steeds de standaard in de WYSIWYG-editor wereld? Met de meeste functies aan, of helemaal dichtgetimmerd om onwerkbare output te voorkomen?

Lang geleden dat ik er mee heb gewerkt, laatste tijd vooral met wysihtml5 in de weer geweest. Moet zeggen dat de laatste TinyMCE versie er zo op de website beter uit ziet dan voorheen…
TinyMCE, FCKeditor, CKeditor.. in feite allemaal beetje 1 pot nat.
Verder niet zulke hogere wiskunde, echter is het soms lastig om een compleet fileupload feature erin te krijgen zonder te betalen of het zelf vanaf scratch te scripten.
Dat zit er (zover ik weet) bij geen enkele editor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Wat ik echt nog steeds niet kan vatten aan wysiwyg-editors is dat ze de headings zo verstoppen onder een stom dropdowntje. Dat gaat toch niemand gebruiken? Waarom niet h1-h2-h3 als knoppen?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

incaz schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:04:
Wat ik echt nog steeds niet kan vatten aan wysiwyg-editors is dat ze de headings zo verstoppen onder een stom dropdowntje. Dat gaat toch niemand gebruiken? Waarom niet h1-h2-h3 als knoppen?
Wat ik niet snap is waarom je dit niet kan vatten.. of daarin tegen gewoon even aanpast.
Voorbeeld: http://www.tinymce.com/tryit/classic.php woo daar zijn ongeveer je knopjes.

Juist de kracht van zo'n editor is dat je het helemaal eigen kunt maken. Knoppen weg, erin, in dropdown of niet etc.
Daarbij; heb je wel eens Word gebruikt? In feite ook een dropdown hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53

RayNbow

Kirika <3

douweegbertje schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:07:
[...] Daarbij; heb je wel eens Word gebruikt? In feite ook een dropdown hé.
Sinds de Ribbon interface is het meer een knop. ;)

(Die bovendien initieel alleen H1 en H2 laat zien, maar zodra je eenmaal een H2 aan je document hebt toegevoegd ook H3 laat zien)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:03:
[...]

Verder niet zulke hogere wiskunde, echter is het soms lastig om een compleet fileupload feature erin te krijgen zonder te betalen of het zelf vanaf scratch te scripten.
Dat zit er (zover ik weet) bij geen enkele editor in.
Ik gebruik al een tijdje Redactor. Ziet er erg leuk uit imo :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

douweegbertje schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:07:
[...]
of daarin tegen gewoon even aanpast.
Ja, leuk... Aanpassingen doen in een "standaard" product. Bij de eerstvolgende update is je wijziging weg of ben je een dag bezig om de boel weer goed te krijgen. :'(

Nu is dat natuurlijk niet bij ieder product zo, maar vaak is de aanpasbaarheid van veel libraries beperkt en moet je zo diep in de code aanpassingen doen dat je met een onpatchbaar product zit te kijken.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:50
Zo vandaag mijn eerste stagedag. Ben benieuwd.

Nu even een dagje documentatie schrijven (Plan van Aanpak). Dus heeeeeel veel koffie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff. Je kan slechte koffie hebben, maar dit is de eerste keer dat ik slechte chocomelk drink. Echt veel "melk" was er niet te zien. Gewoon wat warm water met een klein beetje chocoladesmaak. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:01:
Zo high-resolution is die timer onder Windows dus niet. Fijne implementatie van 'high_resolution_clock'. Waarom gebruikt die functie niet gewoon QueryPerformanceCounter en QueryPerformanceFrequency?
Omdat je dan je code 2x moet schrijven (windows functionaliteit vs c++11), queryperformancecounter problemen heeft met thread affinity (process verwisselt halverwege van core, krijgt een heel andere timestamp) en heeft problemen met power saving op moderne CPU's (je moet delen door de kloksnelheid om het aantal ticks per seconde te krijgen... dat werkt dus niet meer sinds het P4 tijdperk).

Als je vandaag de dag nog QueryPerformanceCounter gebruikt, dan mag je je achter de oren krabben. Daar zitten echt te veel haken en ogen aan voor veel use cases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:32
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:08:
[...]

Omdat je dan je code 2x moet schrijven (windows functionaliteit vs c++11), queryperformancecounter problemen heeft met thread affinity (process verwisselt halverwege van core, krijgt een heel andere timestamp) en heeft problemen met power saving op moderne CPU's (je moet delen door de kloksnelheid om het aantal ticks per seconde te krijgen... dat werkt dus niet meer sinds het P4 tijdperk).

Als je vandaag de dag nog QueryPerformanceCounter gebruikt, dan mag je je achter de oren krabben. Daar zitten echt te veel haken en ogen aan voor veel use cases.
QueryPerformanceCounter en QueryPerformanceFrequency werken zelden via RDTSC die draait op de CPU snelheid, net omdat er problemen zijn. QueryPerformanceCounter gebruikt de PIT, ACPI timer of HPET (chipsets sinds 2005). Het is de Hardware Abstraction Layer die een geschikte bron zoekt. Die timers lopen met een constante snelheid en daar heb je dus geen problemen. Jouw probleem is dus eerder dat de std functie een verkeerde timer gebruikt. High resolution timers in Windows doe je gewoon via QueryPerformanceCounter. ;)
Hier nog wat info van: http://blogs.msdn.com/b/o...e/2007/07/05/3695356.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

QPC en QPF hebben sinds moderne windows-en niet echt problemen meer met thread-affinity etc. Dat was zeker wel een punt toen net multi-core en dynamische klok-snelheden voor CPUs "uitgevonden" waren, daar was de Windows HAL niet op voorbereid :)

Maar je mag er toch wel van uit gaan dat QPC gewoon werkt onder WinXP en nieuwer (dacht ik), en dat het ook een stuk hogere resolutie heeft dan WinMM timers (oid).

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan loop ik achter. In XP had QueryPerformanceCounter nog dezelfde problemen als RDTSC.
Otherside1982 schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:29:

Jouw probleem is dus eerder dat de std functie een verkeerde timer gebruikt.
Gebruikt de std de verkeerde functie? Ik kan de keuze wel begrijpen vanwege backwards compability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:23:
[...]

Ik gebruik al een tijdje Redactor. Ziet er erg leuk uit imo :Y
Nice! Die ziet er strak uit!

Wellicht ga ik die binnenkort eens onderzoeken :)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:34:
[...]

Ja, leuk... Aanpassingen doen in een "standaard" product. Bij de eerstvolgende update is je wijziging weg of ben je een dag bezig om de boel weer goed te krijgen. :'(

Nu is dat natuurlijk niet bij ieder product zo, maar vaak is de aanpasbaarheid van veel libraries beperkt en moet je zo diep in de code aanpassingen doen dat je met een onpatchbaar product zit te kijken.
ja, maar je vergelijkt nu wel een product waarbij je dus moet gaan 'kutten' om iets te veranderen terwijl dat elke WYSIWYG editor voornamelijk werkt met 'settings' in de vorm van array die je erbij roept terwijl je de 'core' "initieert".

In feite dus iets zoals in hun voorbeeld:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
config.toolbarGroups = [
    { name: 'clipboard',   groups: [ 'clipboard', 'undo' ] },
    { name: 'editing',     groups: [ 'find', 'selection', 'spellchecker' ] },
    { name: 'links' },
    { name: 'insert' },
    { name: 'forms' },
    { name: 'tools' },
    { name: 'document',    groups: [ 'mode', 'document', 'doctools' ] },
    { name: 'others' },
    '/',
    { name: 'basicstyles', groups: [ 'basicstyles', 'cleanup' ] },
    { name: 'paragraph',   groups: [ 'list', 'indent', 'blocks', 'align' ] },
    { name: 'styles' },
    { name: 'colors' },
    { name: 'about' }
];

Daarnaast kun je gehele aangepaste -eigen- configs aanroepen (die natuurlijk nooit met een update veranderen). Verder zal een update bestaan uit een 'core' update, en hoe je iets aanroept en alle overige 'buitenstaande' meuk blijft het zelfde..

Bij zo'n redelijk volwassen product (editors) moet je in feite iets hebben verneukt waar je niet moest zijn, wilt zo iets kapot gaan bij een update :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:34:
Dan loop ik achter. In XP had QueryPerformanceCounter nog dezelfde problemen als RDTSC.

[...]

Gebruikt de std de verkeerde functie? Ik kan de keuze wel begrijpen vanwege backwards compability.
Je gebruikt vooral een te lage resolutie weergave gecombineerd met een foutieve berekening die juist door de lage resolutie relatief grote systematische afrondingen veroorzaakt. Als een functie minder dan een milliseconde erover doet, waarom kies je dan voor een weergave in milliseconden?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:04:
Pff. Je kan slechte koffie hebben, maar dit is de eerste keer dat ik slechte chocomelk drink. Echt veel "melk" was er niet te zien. Gewoon wat warm water met een klein beetje chocoladesmaak. -O-
Owhja, ranzig is dat! Van die chocomelk uit zo'n poeder automaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noctonix schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:35:
[...]

Nice! Die ziet er strak uit!

Wellicht ga ik die binnenkort eens onderzoeken :)
Ik moet wel toegeven dat er enkele features missen. Ik weet niet precies meer vanbuiten dewelke dat precies waren (ik gebruik enkel basic formatting en foto-upload) maar er waren een aantal mensen in dit topic die toch features missen ten opzichte van TinyMCE en CKEditor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

douweegbertje schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:03:
[...]

FCK editor is oud en wordt niet meer aan ontwikkeld. CK editor is de nieuwe FCK editor, maar is voor het gros van de grond af opnieuw geschreven. Veel plezier met Chrome en IE 9/10 in FCK ;)

We gebruiken hier zelf ook git waardoor upgrades en wijzigingen vanuit TinyMCE gewoon makkelijk gemerged kunnen worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 02-09-2013 13:02 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Ff iets anders, ik zit te twijfelen om een Logitech Trackball M570 te gaan aanschaffen, ik doe vooral Design/Webdevelopment en ik werk nu met een gewone muis.

Ik merk aan mezelf dat als ik precies werk dat ik m'n muis best hard aandruk om pixel per pixel iets aan te passen. Wellicht is dit opgelost door dat die trackball preciezer is.

Ik heb zelf met een andere variant gewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/assets/14756/14756.png

Heeft iemand ervaring met de Logitech Trackball M570, en is hij aan te raden?
Ik houd van een lekker snelle muis dus mijn snelheid staat meestal op z'n hoogst.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 01:45

alienfruit

the alien you never expected

http://dailyjs.com/2013/08/30/chui-bootstrap-performance/

Waarom wil iedereen toch de OS UI nabouwen in HTML :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

TheNephilim schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:47:
[...]

Nog altijd beter dan koffie zuipen! Het wordt pas ranzig als het na koffie smaakt :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Voutloos schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:57:
Gelukkig doet svn dat al meer dan een jaar niet meer. :z
mooi, en wist ik veel.. 2 jaar geleden over gestapt naar GIT en nooit meer omgekeken ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:47:
[...]

Je gebruikt vooral een te lage resolutie weergave gecombineerd met een foutieve berekening die juist door de lage resolutie relatief grote systematische afrondingen veroorzaakt. Als een functie minder dan een milliseconde erover doet, waarom kies je dan voor een weergave in milliseconden?
Omdat de functie er normaal gesproken veel langer over doet dan 1ms. Alleen had ik het stuk code wat zo lang duurde uitgecomment, wat resulteerde in deze vreemde situatie.

Desondanks is de berekening gewoon fout. Ik heb er even std::mili van gemaakt, maar dat voorkomt niet dat het in de toekomst weer fout gaat. Je moet rekenen in termen van ticks sinds de epoch, niet in termen ticks sinds laatste frame. Dat levert onder windows ook al een uit sync lopende timer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
TheNephilim schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:47:

Ja, echte chocobonen is veel lekkerder :Y) :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:35:
[...]

Ja, echte chocobonen is veel lekkerder :Y) :+
Nooit gehad :+ Ik doelde meer gewoon op de Chocomelk uit een pak, zoals (bijv.) Chocomel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:35:
[...]

Omdat de functie er normaal gesproken veel langer over doet dan 1ms. Alleen had ik het stuk code wat zo lang duurde uitgecomment, wat resulteerde in deze vreemde situatie.
Maar dan krijg je toch alsnog een resultaten die een veelvoud zijn van 1ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:44:
[...]

Nooit gehad :+ Ik doelde meer gewoon op de Chocomelk uit een pak, zoals (bijv.) Chocomel B)
In Riga hadden wij nochtans een automaat die zelf chocomelk maakte. Je moest er chocopoeder (zoals Nesquick) indoen en het reservoir met melk vullen en dan maakte hij voor jou een warme chocomelk.
Op kantoor in Brussel hebben we een gelijkaardige machine staan maar momenteel zit ik bij een klant in Nederland en daar is de chocomelk gewoon niet te zuipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:35:
[...]

Desondanks is de berekening gewoon fout. Ik heb er even std::mili van gemaakt, maar dat voorkomt niet dat het in de toekomst weer fout gaat. Je moet rekenen in termen van ticks sinds de epoch, niet in termen ticks sinds laatste frame. Dat levert onder windows ook al een uit sync lopende timer op.
Wanneer je high-precision timers wilt gebruiken onder Windows, gebruik je QPF/QPC, geabstraheerd of niet. Schrijf desnoods zelf een Windows-implementatie van high_resolution_clock.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfffff moet opdrachten in leveren voor de studie (vak Software Enginering) vak is leuk, boek is leuk, opdrachten wat minder. Kan vandaag niks op papier krijgen :(

Iemand toevallig uitreksel van het boek Software enginering V9 van Sommerville ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:49:
[...]

Maar dan krijg je toch alsnog een resultaten die een veelvoud zijn van 1ms?
Als de tijd tussen calls telkens 0.01ms is (bijvoorbeeld) levert het onder linux altijd 0 op bij een cast naar miliseconden.

Ik bedoel trouwens resolutie, niet precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:02:
[...]

Als de tijd tussen calls telkens 0.01ms is (bijvoorbeeld) levert het onder linux altijd 0 op bij een cast naar miliseconden.

Ik bedoel trouwens resolutie, niet precisie.
Dat is wat ik bedoel, std::millis kan alleen 0, 1, 2 etc milliseconden weergeven, als je fracties van een ms wil lijkt het me dat je std::micro of std::nano wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat levert hetzelfde probleem op als je over 10 jaar op een systeem zit wat zo snel is dat je code opeens fracties van een micro/nanoseconde duurt. Het hele idee van "sla de tijd van dit frame op, kijk wat het verschil is met het vorige frame" deugt gewoon niet als je ooit op een systeem komt waar de timer resolutie hoger is dan de te meten tijdseenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:10:
Dat levert hetzelfde probleem op als je over 10 jaar op een systeem zit wat zo snel is dat je code opeens fracties van een micro/nanoseconde duurt. Het hele idee van "sla de tijd van dit frame op, kijk wat het verschil is met het vorige frame" deugt gewoon niet als je ooit op een systeem komt waar de timer resolutie hoger is dan de te meten tijdseenheid.
Als de timer-resolutie hoger is dan de te meten tijdseenheid lost jouw manier van werken (aantal ticks sinds epoch) ook niks op; die zal dan op allebei de punten hetzelfde zijn.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor ;)

For reference, dit was de begincode:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
auto begin = std::chrono::high_resolution_clock::now();

while( ! _shouldStop )
    {
        auto now = std::chrono::high_resolution_clock::now();
        auto diff_millis = std::chrono::duration_cast<std::chrono::duration<int, std::milli>>(now - begin);
        begin = now;

_world->simulation( diff_millis.count() * 0.001f );
     }

Als ik er dit van maak (untested)
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
auto epoch = std::chrono::high_resolution_clock::now();

int milis_since_epoch = 0;

while( ! _shouldStop )
{
    auto now = std::chrono::high_resolution_clock::now();
    auto diff = std::chrono::duration_cast<std::chrono::duration<int, std::milli>>(now - epoch);
    int new_milis_since_epoch = diff.milis_count();

_world->simulation( (new_milis_since_epoch - milis_since_epoch) * 0.001f );
    milis_since_epoch = new_milis_since_epoch
}

Heb je nooit meer het probleem dat _world.simulation() altijd wordt aangeroepen met 0 miliseconden. Als de simulatie 0.01ms duurt hij vaak aangeroepen met een diff van 0 miliseconden, maar niet altijd. In het eerste code snippet wordt de simulatie altijd aangeroepen met een tijdsverschil van 0. (als de timer resolutie hoger is dan 0.5 ms, en de duur van de simulatie minder dan 1 ms)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Nee die "chocomel" in Hollandse automaten is gewoon vieze cacaofantasie met heet water waar je altijd je bek aan brandt. En dan heb ik het nog niet eens over de soep uit sommige automaten....damn.....

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 09:39
Zo, eerste dagje van me HBO Technische Informatica zit erop. Kick-off van een project gehad, we mogen een statische website in HTML en CSS schrijven. Wauw, dat is vet moeilijk. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martindo schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:51:
Zo, eerste dagje van me HBO Technische Informatica zit erop. Kick-off van een project gehad, we mogen een statische website in HTML en CSS schrijven. Wauw, dat is vet moeilijk. xD
Nu al? Sinds wanneer beginnen hogescholen al op 1 september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:55:
[...]

Altijd? Alle hogescholen zijn als het goed is vanaf nu sowieso begonnen.
Het zuiden van het land is volgens mij zelfs 1 week eerder begonnen.

Ik heb vandaag ook mijn eerste stagedag.

Dat jij in zo'n vreemd land woont ;).
Wanneer beginnen ze in Belgie dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 02-09-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 21:28
In België is het toch een halve maand later hoor :p

Howest Brugge: 23 September eerste lessen

En vreemd: nee hoor.

Oostenrijkse hogeschool/unief waar ik op Erasmus ga (als herexamen morgen goed loopt) start ook maar 23 September met de lessen.

[ Voor 44% gewijzigd door azerty op 02-09-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Hé, dit is niet de plaats om te lopen helpdesken he!
Op zich niet verkeerd toch, simpel projectje om mee in te komen? Mijn 2e semester begon met iets vergelijkbaars nadat het eerste semester informatiesystemen/databases/etc. aan bod waren gekomen...
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:55:
[...]

mbo/hbo/uni's beginnen altijd 1 september!
de laatste regio basis-/voortgezet-onderwijs is ook deze week weer begonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
Heemskerk, laat me raden.. HvA? Is dat niet dat project gemengd met alle richtingen? Als dat nog steeds zo is als 6 jaar geleden, moet je in blok 2 een deur beveiligen d.m.v. een smartcard en verschillende opties (wie heeft tot welke deur toegang, van wanneer tot wanneer, etc.), en met een werkend prototype komen van hout. Begint er dan al meer op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou, trek maar vast je geitenwollen sokken aan... krijg mail van een klant die met http://hazadata.com/ werkt. Dergelijke oplossingen zijn alleen in gebruik bij mensen die gemist hebben dat er anno 2013 ook internet bestaat... >_<

Moeilijk doen met MS Access databases en dergelijke en het dan tóch nog willen importeren in een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:57:
[...]

Altijd? Alle hogescholen zijn als het goed is vanaf nu sowieso begonnen.
Het zuiden van het land is volgens mij zelfs 1 week eerder begonnen.

Ik heb vandaag ook mijn eerste stagedag.

Dat jij in zo'n vreemd land woont ;).
Wanneer beginnen ze in Belgie dan?
In België is dat dus anders. In België beginnen de hogeschool ten vroegste half september, de universiteiten beginnen meestal tussen eind september en half oktober.

En je eerste stagedag? Je zit toch nog maar in het eerste jaar? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 09:39
ThomasG schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:12:
[...]
Heemskerk, laat me raden.. HvA? Is dat niet dat project gemengd met alle richtingen? Als dat nog steeds zo is als 6 jaar geleden, moet je in blok 2 een deur beveiligen d.m.v. een smartcard en verschillende opties (wie heeft tot welke deur toegang, van wanneer tot wanneer, etc.), en met een werkend prototype komen van hout. Begint er dan al meer op te lijken.
Nee InHolland Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 19-09 07:32
TheNephilim schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:12:
Nou, trek maar vast je geitenwollen sokken aan... krijg mail van een klant die met http://hazadata.com/ werkt. Dergelijke oplossingen zijn alleen in gebruik bij mensen die gemist hebben dat er anno 2013 ook internet bestaat... >_<

Moeilijk doen met MS Access databases en dergelijke en het dan tóch nog willen importeren in een website.
Dit vond ik nog wel het leukste:
Haza-21 is gebaseerd op het door Pointware Automatisering B.V. voor industriële automatisering ontwikkelde programma Flexpoint. Flexpoint kan worden vergeleken met MS Access, maar kan gebruikt worden in combinatie met verschillende database-systemen.
Access kan ook gebruikt worden met verschillende database-systemen via koppelingen naar externe tabellen. Die Flexpoint is dus wellicht een vierkante heruitvinding van het rondere Access wiel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:18:
[...]
En je eerste stagedag? Je zit toch nog maar in het eerste jaar? :p
Zeg, zit jij mij nu te pesten of weet jij het echt niet? :P

Ik ben vandaag 'gepromoveerd' naar het derde jaar (halfjaar stage & dan specialisatie).
Eigenlijk hoorde ik net afgestudeerd te zijn ja, maar ik heb veel vertraging opgelopen (o.a. persoonlijke omstandigheden & gewoon gezeik met projecten, ook door de omstandigheden).
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:29:
[...]

Woeps, had niet gezien dat jij het was. Komt er van als je geen avatar gebruikt :+
Ik krijg het maar NIET voor elkaar om mijn Twitter avatar hier op Tweakers te gebruiken :S

[ Voor 22% gewijzigd door Ryur op 02-09-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:26:
[...]

Zeg, zit jij mij nu te pesten of weet jij het echt niet? :P

Ik ben vandaag 'gepromoveerd' naar het derde jaar (halfjaar stage & dan specialisatie).
Eigenlijk hoorde ik net afgestudeerd te zijn ja, maar ik heb veel vertraging opgelopen (o.a. persoonlijke omstandigheden & gewoon gezeik met projecten, ook door de omstandigheden).
Woeps, had niet gezien dat jij het was. Komt er van als je geen avatar gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:09
Ach, dat is hier ook, maar ik laat omdat ik lui ben, doe ik een stukje genereren mbv eigen gescheven code. Ik ben niet gek... :P

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Otherside1982 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:20:
[...]

Dit vond ik nog wel het leukste:

[...]

Access kan ook gebruikt worden met verschillende database-systemen via koppelingen naar externe tabellen. Die Flexpoint is dus wellicht een vierkante heruitvinding van het rondere Access wiel :'(
Ja echt om te huilen gewoon! We hebben al een klant die z'n stamboom in zo'n programma bewerkt en aanvult. Exporteren waarna een Java applet op de website zorgt voor weergave. Uiteraard vreselijk niet-intuïtief en omslachtig. Het lijkt haast een sport voor die mensen om het zichzelf zo moeilijk te maken... maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
Ik denk dat het niks te maken heeft met sasmenzweringen. Het is gewoon iemand die niet kan Googlen en dus maar random een of andere vraag op 't forum dumpt.

Da's mijn irritatie nummer 1. Nummer 2 is het geven van summiere info, alsof alle GoT'ers een glazen bol hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8088 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:33:
[...]

Is vast een samenzwering tussen Google, Macromedia en Tweakers.
_O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Cor453 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:34:
Ik denk dat het niks te maken heeft met sasmenzweringen.
Hoeveel betaalt De Persgroep nou voor zo'n post?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Volgens mij zit je bij de meeste instellingen het eerste blok of half jaar samen met gewone informatica en bedrijfskundige informatica. Vaak heb je dan iets van website maken inderdaad. Windesheim heeft dan bijvoorbeeld nog die Navision data migreren :X en lego robot programmeren met Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

jip_86 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:56:
[...]

Volgens mij zit je bij de meeste instellingen het eerste blok of half jaar samen met gewone informatica en bedrijfskundige informatica. Vaak heb je dan iets van website maken inderdaad. Windesheim heeft dan bijvoorbeeld nog die Navision data migreren :X en lego robot programmeren met Java.
Wait whut... Navision migreren... Sowieso vind ik het een beetje onzinnig om studente te leren hoe ze data moeten migreren, maar om ze meteen in Navision te gooien is al helemaal ehm.... bijzonder... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Wait what, niet eens php of asp.net?
Er valt wel extra scoren door alles w3c compliant te maken toch? ;) O-)

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ValHallen schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:21:
[...]

Wait what, niet eens php of asp.net?
Er valt wel extra scoren door alles w3c compliant te maken toch? ;) O-)
Al is je site nog volledig W3C, dat betekent niet meteen dat hij goed is ;) Je kunt een site maken die totaal aan de regels voldoet en alsnog een waardeloos indexeerbare site hebben ;) De specs validator kijkt namelijk niet naar de context van bepaalde zaken, het zal dat ding een worst zijn of je netjes Hx tags gebruikt of je layout in een table mikt, zolang je maar netjes de DTD respecteert. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
jip_86 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:56:
[...]

Heeft NAV dan versies voor studenten?
Mijn werk werkt vooral met NAV en ik wil daar zelf ook mee gaan rotzooien, maar ze hebben geen studentenversie volgens mij :(

Maar Saxion heeft de opleidingen gewoon los. I/TI kregen 'vroeger' nog paar vakken samen, vanaf vorig jaar zijn er geen vakken meer samen volgens mij :).
En BI & ITSM (IT Service Manager, vroeger ICT-beheer) hebben helemaal niks meer met de andere opleidingen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
Is het niet handiger om je simulate alleen te draaien als diff > 0 en ook alleen dan je reference te updaten? Ik neem aan dat simulate met diff = 0 niet zoveel doet?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan doet hij niet echt veel nee. Maar de opzet was om de performance van de simulation te testen. Dus of de simulatie nu wel of niet iets doet is op zich niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 22:24
Noctonix schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:06:
Ff iets anders, ik zit te twijfelen om een Logitech Trackball M570 te gaan aanschaffen, ik doe vooral Design/Webdevelopment en ik werk nu met een gewone muis.

Ik merk aan mezelf dat als ik precies werk dat ik m'n muis best hard aandruk om pixel per pixel iets aan te passen. Wellicht is dit opgelost door dat die trackball preciezer is.

Ik heb zelf met een andere variant gewerkt:
[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met de Logitech Trackball M570, en is hij aan te raden?
Ik houd van een lekker snelle muis dus mijn snelheid staat meestal op z'n hoogst.
Hier tweemaal de m570 (1 laptop 1 voor pc) en daarvoor de niet draadloze variant. Ik ben zeer tevreden met de trackball. Ligt lekker in de hand en ook nog functioneel als je de trackball anders vast houd. Het grootste verschil met die je linkt en de m570 is dat de bal onder de duim zit. Hierdoor kan je ook de muis op de kop houden en er mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Iemand enig idee hoe je 'achievements' (prestatie?), 'controls' (speelbesturing?) of 'health' (leven?) zou vertalen naar het Nederlands voor spelletjes? Ik speel zelf geen spelletjes dus ik weet niet wat de beste vertaling is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
In de meeste games kom je inderdaad prestaties, besturing (geen spel of speel ervoo) en leven tegen. Ik vind het altijd een beetje raar klinken, maar alternatieven weet ik zelf ook niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:14:
Iemand enig idee hoe je 'achievements' (prestatie?), 'controls' (speelbesturing?) of 'health' (leven?) zou vertalen naar het Nederlands voor spelletjes? Ik speel zelf geen spelletjes dus ik weet niet wat de beste vertaling is...
Achievements: prijs, medaille, eerbewijs, -betoon, verrichting
Controls: spelbesturing (met één e) of -bediening
Health: dit betekend natuurlijk "gezondheid", misschien kun je het vertalen naar verzorging, opkikker, versterking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 19-09 13:55
Ik zou zeggen van vertaal het niet, maar dat is gok ik geen optie. Afgezien van dat ik alles eigenlijk wel in het engels speel, is het een idee om een spel uit Steam te pakken en dan taal veranderen?

HuHu heeft op zich ook nog wel enigszins goede alternatieven, maar ik vind het nog steeds niet klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

HuHu schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:15:
[...]

Achievements: prijs, medaille, eerbewijs, -betoon, verrichting
Controls: spelbesturing (met één e) of -bediening
Health: dit betekend natuurlijk "gezondheid", misschien kun je het vertalen naar verzorging, opkikker, versterking
Health zou ik vertalen naar energie of conditie. Volgens mij is dat gebruikelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23:03
.Gertjan. schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:35:
[...]

Health zou ik vertalen naar energie of conditie. Volgens mij is dat gebruikelijker :)
Nee, want energie is "energy" en conditie is "stamina." Hier is in de meeste spellen altijd een duidelijk onderscheid tussen, dus deze woorden moet je niet gebruiken altijd vertaling voor "health." Ik zou het naar gezondheid vertalen, aangezien dat de meest gangbare variant is, als je het vergelijkt met andere spellen.

Al vind ik zelf dat termen uit spellen altijd zo vreemd klinken in het Nederlands, alsof het niet klopt. Maar ik kan er geen beter woord voor bedenken. Misschien "fitheid," maar dat overlapt dan weer deels met energie, conditie en dat vertaald eigenlijk naar "fitness." En dat klopt dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
ThomasG schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:53:
[...]
Nee, want energie is "energy" en conditie is "stamina." Hier is in de meeste spellen altijd een duidelijk onderscheid tussen, dus deze woorden moet je niet gebruiken altijd vertaling voor "health." Ik zou het naar gezondheid vertalen, aangezien dat de meest gangbare variant is, als je het vergelijkt met andere spellen.

Al vind ik zelf dat termen uit spellen altijd zo vreemd klinken in het Nederlands, alsof het niet klopt. Maar ik kan er geen beter woord voor bedenken. Misschien "fitheid," maar dat overlapt dan weer deels met energie, conditie en dat vertaald eigenlijk naar "fitness." En dat klopt dus ook niet.
"Gezondheid" of "levenskracht" zijn de termen die in een flink aantal van de handleidingen van oude Nintendo spellen die ik hier nog heb ook terugkomen. Voor "controls" wordt daar doorgaans ook gewoon de term "besturing" gebruikt (dus zonder "spel-").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ligt ook aan het spel. "Levens" is een prima vertaling in sommige gevallen, maar dan heb je wel een telbaar zelfstandig naamwoord, dus dat ligt eraan hoe het in het spel gebruikt wordt. Als het het aantal hartjes weergeeft (zoals bij veel oude platformers) is dat zeker de mooiste vertaling m.i, maar met een niet-telbaar balkje of met (hoge) cijfers is dat misschien wat vreemd. Verder kan "energie" of "conditie" soms of zo ook prima maar dan moet er natuurlijk geen andere vorm van energie in het spel zitten.

"Controls" is sowieso "besturing" (mits je het over een vertaling in het spel zelf hebt), want uit de context is al wel duidelijk dat het over spelbesturing gaat. Expliciet "spel-" ervoor zetten is overbodig en ziet er geforceerd uit, er staat ook geen "game-controls".

Voor "achievement" stem ik voor "verrichting". Maar die is wat minder duidelijk.

Sowieso zijn Nederlandse vertalingen raar als je spellen in het Engels gewend bent. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 19-09 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Robbiedobbie schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:18:
In de meeste games kom je inderdaad prestaties, besturing (geen spel of speel ervoo) en leven tegen. Ik vind het altijd een beetje raar klinken, maar alternatieven weet ik zelf ook niet ^^
QFT

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 19-09 13:55
Ik herinner me iets, de eerste 3D Prince of Persia had "loading" vertaald in "lading" xD. Zolang je dat soort fouten niet maakt zit je vrij goed zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Ik snap niet dat mensen het uberhaubt naar het nederlands vertalen; het eerste wat ik doe bij spellen die nederlands ingesteld staan is omzetten naar het engels..
Then again, ik erger me ook kapot aan reclames die duidelijk nagesynchroniseerd zijn naar het nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 22:15
DXaroth schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:52:
Ik snap niet dat mensen het uberhaubt naar het nederlands vertalen; het eerste wat ik doe bij spellen die nederlands ingesteld staan is omzetten naar het engels..
:9

3...2...1... :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Goedemorgen allemaal!

Helaas ontkom ook ik er niet aan :( ... Vandaag weer beginnen met de opleiding. Positief is dan weer dat ik de lesstof al ken van mijn werk afgelopen vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
Vraagje aan de frequente treinreiziger: is die railcatering die steeds vaker langskomt nieuw? Ik zie regelmatig in de trein van en naar Utrecht vanuit Rotterdam een mannetje met zo'n rugtas voorbij lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Robbiedobbie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:36:
Helaas ontkom ook ik er niet aan :( ... Vandaag weer beginnen met de opleiding. Positief is dan weer dat ik de lesstof al ken van mijn werk afgelopen vakantie :)
Als je straks fulltime werkt snak je terug naar de tijd dat je nog gewoon met je opleiding bezig was, wat een vrije tijd had ik toen over zeg :D

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Then again, ik erger me ook kapot aan reclames die duidelijk nagesynchroniseerd zijn naar het nederlands
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/03/Aybabtu.png

Maar ik doe het zelfde inderdaad, altijd alles (wat met computers te maken heeft) op Engels.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
nieuws: Microsoft neemt Nokia over

Om één of andere reden moet ik vooral aan dat verhaal over het paard van Troje denken.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Goeie morgen..

*gooit koffie in z'n mok*

:O

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Cor453 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:42:
Vraagje aan de frequente treinreiziger: is die railcatering die steeds vaker langskomt nieuw? Ik zie regelmatig in de trein van en naar Utrecht vanuit Rotterdam een mannetje met zo'n rugtas voorbij lopen...
nja ik reis niet meer echt met de trein, maar catering is ook erg specifiek qua tijden en trajecten. Zo heeft de internationale trein dit volgens mij standaard(?) (dat ding van den haag richting antwerpen) en in die zogenaamde highspeed soms ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In de Intercity Den Haag - Brussel is railcatering aanwezig. In ICE, Thalys en IC Berlijn is een barrijtuig, en krijgen reizigers in 1e klas bediening ter plaatse. In de Fyra is geen catering meer (leverde niet genoeg op). In de intercities tref je soms (voor zover ik weet tijdens de avondspits op een paar trajecten rond Utrecht) een student met rugzak. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 03-09-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
R4gnax schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:58:
[...]

"Gezondheid" of "levenskracht" zijn de termen die in een flink aantal van de handleidingen van oude Nintendo spellen die ik hier nog heb ook terugkomen. Voor "controls" wordt daar doorgaans ook gewoon de term "besturing" gebruikt (dus zonder "spel-").
Ik had in m'n hoofd dat er met "health" iets werd bedoelt dat je oppikt, waardoor je "health" werd aangevuld. Vandaar m'n suggestie als "opkikker".

Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20120504192439/maxpayne/images/0/0d/Painkillers.jpg

Als er mee wordt bedoelt hoeveel "health" je nog over hebt, dan is gezondheid of kracht wel een goede.
Er bestaan ook spellen voor kinderen en mensen die geen Engels kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

HuHu schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:49:
[...]
Er bestaan ook spellen voor kinderen en mensen die geen Engels kunnen.
Achievements in een spel voor kinderen die zo jong zijn dat ze nog geen Engels hebben geleerd of dienen te leren? Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Als er al achievements in zitten, is het het waard om in het Engels te spelen, daar leren ze ontzettend goed van. En mensen die geen Engels kunnen? Je moet misschien geen RPG of story-driven spel gaan spelen, maar verder is het Engels in spellen vaak niet zó ingewikkeld. Bovendien, wie kan er nou geen Engels in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:30:
nieuws: Microsoft neemt Nokia over

Om één of andere reden moet ik vooral aan dat verhaal over het paard van Troje denken.
Ben wel benieuwd waarom je dat denkt, en wie zijn de Trojanen in het verhaal ;)

Ik denk juist dat het best een goede ontwikkeling is, Microsoft kan op die manier haar Phone OS beter in de markt plaatsen en komen met een aantal devices welke perfect zijn afgestemd op het OS (of het OS op het device :+ ). Het zal waarschijnlijk wel betekenen dat alle andere OS-en op termijn zullen verdwijnen bij Nokia, maar een betere positionering voor WP kan ik alleen maar toejuichen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Korben schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:55:
[...]Bovendien, wie kan er nou geen Engels in Nederland?
Oei! Pas op wat je zegt :) Ik heb mezelf er ook wel over verbaasd hoeveel mensen geen Engels kunnen verstaan en lezen en soms ook maar heel beperkt Nederlands kunnen lezen.

Dat het in jouw directe sociale kring normaal is (net als bij mij) wil nog niet zeggen dat de Nederlander zo maar even Engels kan. Ik denk zelfs dat Henk en Ingrid heel slecht Engels kunnen. Dus op zich is Nederlands in software nog niet zo gek.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:32
Woy schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:52:
[...]

Als je straks fulltime werkt snak je terug naar de tijd dat je nog gewoon met je opleiding bezig was, wat een vrije tijd had ik toen over zeg :D
...en al het huiswerk, zinloze vakken waar je het nut niet van inzag, tentamens leren en maken enzovoorts. Soms, op een mooie vrijdagmiddag, denk ik ook wel eens terug aan de schoolperiode, zeker als hier de scholieren van de lokale hogeschool naar huis lopen om 2 uur. Een paar tellen later realiseer ik mij dan dat zij waarschijnlijk thuis, in het weekend, nog uren bezig zijn met huiswerk/project/tentamens. Dan kijk ik nog eens op de klok en denk ik "over een paar uurtjes heb ik ECHT weekend en hoef ik niets te doen voor mijn werk". Nou, doe mij dat liever maar.
Wellicht dat het over een paar jaar anders is, maar op dit moment mis ik school totaal niet.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:00:
[...]

Oei! Pas op wat je zegt :) Ik heb mezelf er ook wel over verbaasd hoeveel mensen geen Engels kunnen verstaan en lezen en soms ook maar heel beperkt Nederlands kunnen lezen.

Dat het in jouw directe sociale kring normaal is (net als bij mij) wil nog niet zeggen dat de Nederlander zo maar even Engels kan. Ik denk zelfs dat Henk en Ingrid heel slecht Engels kunnen. Dus op zich is Nederlands in software nog niet zo gek.
Dan juist games in het Engels gaan spelen; daar leer je ontzettend snel mee. Hetzelfde geldt voor televisie en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
.Gertjan. schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:58:
[...]

Ben wel benieuwd waarom je dat denkt, en wie zijn de Trojanen in het verhaal ;)
Nokia natuurlijk. Na het binnenhalen van Elop heeft die man in zeer korte tijd alle Nokia-eigen dingen (zoals Meego) geschrapt en is Nokia zich helemaal gaan focussen op Windows Phone.
Ik denk juist dat het best een goede ontwikkeling is, Microsoft kan op die manier haar Phone OS beter in de markt plaatsen en komen met een aantal devices welke perfect zijn afgestemd op het OS (of het OS op het device :+ ). Het zal waarschijnlijk wel betekenen dat alle andere OS-en op termijn zullen verdwijnen bij Nokia, maar een betere positionering voor WP kan ik alleen maar toejuichen :)
Klopt, maar dan moet de consument het OS wel willen. De verkoopcijfers voor WP lopen -nog steeds- enorm achter ten opzichte van de concurrenten (Android en iOS), ik vraag me af wat Microsoft voor meerwaarde ziet in de overname van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Nokia was natuurlijk al een tijdje de partij waar de meeste innovatie voor het WP platform vandaan kwam, niet Microsoft zelf.

Dat de verkoopcijfers van WP toestellen achter lopen mag geen wonder heten, en ik geloof ook niet dat MS verwacht had direct vooraan mee te kunnen doen. Ze groeien echter nog steeds rustig aan door, en ik geloof dat de ze in een aantal landen nu de double digit marktaandeel bereikt hebben. Dat is gewoon netjes imho.

Overname van Nokia zal waarschijnlijk wel gaan betekenen dat ze de kar zelf zullen moeten gaan trekken. Kan me amper voorstellen dat de Samsungs en HTC's van deze wereld nu nog heel erg staan te springen om WP toestellen te maken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:12:
[...]
Nokia natuurlijk. Na het binnenhalen van Elop heeft die man in zeer korte tijd alle Nokia-eigen dingen (zoals Meego) geschrapt en is Nokia zich helemaal gaan focussen op Windows Phone.

[...]

Klopt, maar dan moet de consument het OS wel willen. De verkoopcijfers voor WP lopen -nog steeds- enorm achter ten opzichte van de concurrenten (Android en iOS), ik vraag me af wat Microsoft voor meerwaarde ziet in de overname van Nokia.
Ik denk dat Microsoft er juist baat bij denkt te hebben door een "sterk" merk te absorberen. Mogelijk zijn ze er iets te laat mee, maar ik denk dat Nokia op zich geen onredelijke naam is. Daarnaast is van de WP phone de Lumia serie volgens mij de meest succesvolle.

WP doet het perfect binnen een Microsoft based bedrijf, de integratie met SkyDrive, Outlook, Office 365 is perfect en werkt als een trein. Als je niet te veel om apps geeft en de telefoon voornamelijk zakelijk gebruikt is het een perfect systeem :) Daarnaast vind ik (persoonlijk) de WP telefoon heerlijk snel en responsive (bij android erger ik mij over het algemeen aan de slugishness, zeker bij de niet top-modellen).
Moi_in_actie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:01:
[...]

...en al het huiswerk, zinloze vakken waar je het nut niet van inzag, tentamens leren en maken enzovoorts. Soms, op een mooie vrijdagmiddag, denk ik ook wel eens terug aan de schoolperiode, zeker als hier de scholieren van de lokale hogeschool naar huis lopen om 2 uur. Een paar tellen later realiseer ik mij dan dat zij waarschijnlijk thuis, in het weekend, nog uren bezig zijn met huiswerk/project/tentamens. Dan kijk ik nog eens op de klok en denk ik "over een paar uurtjes heb ik ECHT weekend en hoef ik niets te doen voor mijn werk". Nou, doe mij dat liever maar.
Wellicht dat het over een paar jaar anders is, maar op dit moment mis ik school totaal niet.
d:)b Amen. Ik zag ook altijd op tegen het werkende leven, maar moet zeggen dat het juist redelijk meeviel. Ja, je moet inschikken voor de baas en je moet je aan diverse regels houden (tijdsregels, sociale regels, etc). Maar het feit dat je om 17:00 de deur achter je dichttrekt is wel heerlijk :)

Uiteraard ben je soms nog wel eens over iets aan het nadenken in de avonduren, maar het is niet zo dat je hele avonden en weekenden moet doortrekken om je projecten af te ronden :) En ook niet geheel onbelangrijk is dat je ook geld aan het binnenharken bent ;) Als student/scholier heb je wel zeeen van tijd (tenminste dat denk je), maar geen geld :D

Overigens, deze voordelen vervallen volledig als je voor jezelf begint :+ Dan kun je je vrije tijd helemaal vaarwel zeggen :+

Pagina: 1 ... 12 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.