De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.386 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Er bestaan ook spellen voor kinderen en mensen die geen Engels kunnen.
En juist voor die mensen kan het een geweldig hulpmiddel zijn om goed engels te leren, maar ik begrijp je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
.Gertjan. schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:23:
Daarnaast is van de WP phone de Lumia serie volgens mij de meest succesvolle.
Volgens de FP zorgt Nokia voor 80-95% van de WP toestellen, dus dat is niet zo verwonderlijk. Ik ben wel benieuwd wat de andere fabrikanten gaan doen; als het verkeerd uitpakt en WP wordt massaal gedropped door de rest kan dit nog wel eens WP zelfmoord betekenen ( en op termijn misschien nog wel veel grotere consequenties hebben omdat de mobiele platformen de basis zijn van wat daarna komt)

Ik vind het juist wel prettig dat MS niet op *alle* vlakken alleenheerser is, het zorgt er nl ook voor dat ze hun desktop OS/software enigzins moeten aanpassen op de mobiele meute.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Alex) schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:12:
[...]
Klopt, maar dan moet de consument het OS wel willen. De verkoopcijfers voor WP lopen -nog steeds- enorm achter ten opzichte van de concurrenten (Android en iOS), ik vraag me af wat Microsoft voor meerwaarde ziet in de overname van Nokia.
In Zuid-Amerika staat Windows Phone op de tweede plek qua marktaandeel, met een aandeel van 25% in bijvoorbeeld Colombia. Daarnaast, iOS loopt in de meeste landen ook schrikbarend ver achter op Android, die allebei al veel langer op de markt zijn en zijn gekomen in de tijd dat er nog weinig concurrentie was. Ik vind dat Windows Phone het heel aardig doet; het wordt steeds meer een mainstream-OS.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Korben schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:55:
[...]

Achievements in een spel voor kinderen die zo jong zijn dat ze nog geen Engels hebben geleerd of dienen te leren? Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Als er al achievements in zitten, is het het waard om in het Engels te spelen, daar leren ze ontzettend goed van.
Wut... spellen voor kinderen die geen achievements bevatten? Een beloningssysteem is juist essentieel in spellen, ook voor kinderen. Het geeft je een gevoel van voldoening, motivatie en een doel om verder te spelen. Kinderen belonen na een goede prestatie (en straffen na een slechte?) is juist essentieel.
En mensen die geen Engels kunnen? Je moet misschien geen RPG of story-driven spel gaan spelen, maar verder is het Engels in spellen vaak niet zó ingewikkeld. Bovendien, wie kan er nou geen Engels in Nederland?
Ik denk dat je eens verder moet kijken dan je eigen sociale kring. Er zijn heel veel mensen die geen (goed) Engels kunnen.

http://ec.europa.eu/publi...chives/ebs/ebs_243_en.pdf

In Nederland spreekt (conversatieniveau) 75% van de mensen twee talen (pagina 9). Daarvan spreekt 87% Engels (pagina 13). In totaal spreekt dus .75*.87 = 65% van de Nederlanders Engels. In die groep heb je ook nog zeker een groot aantal mensen die, als ze de keuze hebben, Nederlands prefereren.

De markt voor Nederlandstalige spellen lijkt me daarmee groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Leuk alle ict-ers zitten in overleg mag ik als developer nu helpdesk spelen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

HuHu schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:32:
[...]
Wut... spellen voor kinderen die geen achievements bevatten? Een beloningssysteem is juist essentieel in spellen, ook voor kinderen. Het geeft je een gevoel van voldoening, motivatie en een doel om verder te spelen. Kinderen belonen na een goede prestatie (en straffen na een slechte?) is juist essentieel.
Juist niet straffen na een slechte prestatie. Straffen maakt alle motivatie ongedaan en zorgt voor frustratie bij veel kinderen. Slecht gedrag moet je negeren en goed gedrag belonen :)
Uiteraard zit er een grens aan dit verhaal, maar over het algemeen wordt straffen ontmoedigd ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

[...]
Een achievement-systeem is niet de enige vorm van een beloningssysteem. Het enige bijzondere aan achievement-systemen is dat de vereisten vaak over meerdere speelsessies heen stijgen of dat ze complexe eisen hebben (vermoord 50 ventjes met een granaat nadat je ze eerst hebt verwond met een assault rifle zonder dat ze je gezien hebben terwijl de in-game-tijd 'overdag' is en je minstens drie appels in je inventory hebt). Simpelweg het uitdelen van punten of sterren is ook al een prima beloningssysteem.
[...]

Ik denk dat je eens verder moet kijken dan je eigen sociale kring. Er zijn heel veel mensen die geen (goed) Engels kunnen.

http://ec.europa.eu/publi...chives/ebs/ebs_243_en.pdf

In Nederland spreekt (conversatieniveau) 75% van de mensen twee talen (pagina 9). Daarvan spreekt 87% Engels (pagina 13). In totaal spreekt dus .75*.87 = 65% van de Nederlanders Engels. In die groep heb je ook nog zeker een groot aantal mensen die, als ze de keuze hebben, Nederlands prefereren.
Het gaat in je onderzoek om spreken, wat imo bijna een compleet andere competentie is dan Engels lezen en verstaan. Als je in Nederland geen Engels verstaat of kunt lezen, dan heb je echt onder een steen gelegen of hebben je ouders je laten vallen als kind.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:38:
[...]

Juist niet straffen na een slechte prestatie. Straffen maakt alle motivatie ongedaan en zorgt voor frustratie bij veel kinderen. Slecht gedrag moet je negeren en goed gedrag belonen :)
Uiteraard zit er een grens aan dit verhaal, maar over het algemeen wordt straffen ontmoedigd ;)
Vandaar ook het vraagteken. In games zie je toch vaak dat je wordt gestraft na een slechte prestatie. Je raakt bijvoorbeeld verzamelde/verdiende "dingen" kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Korben schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:40:
[...]
Een achievement-systeem is niet de enige vorm van een beloningssysteem. Het enige bijzondere aan achievement-systemen is dat de vereisten vaak over meerdere speelsessies heen stijgen of dat ze complexe eisen hebben (vermoord 50 ventjes met een granaat nadat je ze eerst hebt verwond met een assault rifle zonder dat ze je gezien hebben terwijl de in-game-tijd 'overdag' is en je minstens drie appels in je inventory hebt). Simpelweg het uitdelen van punten of sterren is ook al een prima beloningssysteem.
Oké... "achievement" is gewoon een Engels woord met een bepaalde betekenis. Ja, op de manier waarop jij het omschrijft wordt het vaak ingezet in spellen, maar dat doet verder niets af aan de betekenis van het woord "achievement" = het behalen van een prestatie/verrichting.
[...]
Het gaat in je onderzoek om spreken, wat imo bijna een compleet andere competentie is dan Engels lezen en verstaan. Als je in Nederland geen Engels verstaat of kunt lezen, dan heb je echt onder een steen gelegen of hebben je ouders je laten vallen als kind.
Oké... op dit soort belachelijke, niet-onderbouwde en kwetsende uitspraken ga ik niet verder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

HuHu schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:45:
[...]
Oké... op dit soort belachelijke, niet-onderbouwde en kwetsende uitspraken ga ik niet verder in.
Het feit blijft dat je onderzoek ging over spreken, niet over lezen en verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Korben schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:40:
Zo hee, misschien moet je zelf eens buiten je sociale kringetje kijken, want deze uitspraak is echt volledig ongefundeerd.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

1. Ik vind dat ze in Nederland moeten stoppen met nagesproken televisie voor kinderen. Laat ze maar de ondertiteling lezen en het Engels horen. Ontzettend goed voor hun ontwikkeling. Die Duitsers hebben echt alles nagesproken en kunnen werkelijk nooit Engels.
2. Ik vind ook dat Microsoft het best goed doet met Windows Phone. Goed, het marktaandeel is niet zo hoog als die van Android, maar wat ze nu neer gezet hebben gaat het denk ik wel tot concurrent schoppen.

Just my two cents :+

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 03-09-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:47:
[...]

Zo hee, misschien moet je zelf eens buiten je sociale kringetje kijken, want deze uitspraak is echt volledig ongefundeerd.
Hoezo? Je krijgt al Engels op de fucking basisschool. Je wordt overal doodgegooid met Engelse content. Op elke niet-aangepaste middelbare opleiding krijg je Engels. Je gaat me niet vertellen dat elke volwassene die niet een verstandelijke beperking heeft, op z'n minst basis-Engels kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Volgens mij doet Nokia het met name ook behoorlijk goed in het lagere segment. Als ik de Lumia 610 van mijn broertje zie dan draait die altijd behoorlijk soepel, zeker in vergelijking met een Android telefoon in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Welkom terug, Korben :W :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:48:
1. Ik vind dat ze in Nederland moeten stoppen met nagesproken televisie voor kinderen. Laat ze maar de ondertiteling lezen en het Engels horen. Ontzettend goed voor hun ontwikkeling.
Vroeger waren er veel meer Engelstalige series op TV. In die paar zeldzame cartoon uurtjes (zaterdag morgen met Telekids, voordat het een kinderachtig programma werd) kreeg je je gezonde dosis Engels :)

Tegewoordig is het 24 uur per dag nagesynchroniseerde troep op die TV.... :X

Grote delen van mijn Engels komen uit die TV tijd en door het spelen van games in het Engels. Hugo's House of Horrors (Get Key from Pumpkin) of Day Of The Tentacle bijvoorbeeld :)

/opa-vertelt :D

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Oh, the memories!

Volgens mij heb ik de originele CD er van zelfs nog wel ergens liggen. Gelijk zin om ‘t weer eens te spelen. :) Wat heb ik me lang met die game vermaakt. _O_

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Korben schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:51:
[...]

Hoezo? Je krijgt al Engels op de fucking basisschool. Je wordt overal doodgegooid met Engelse content. Op elke niet-aangepaste middelbare opleiding krijg je Engels. Je gaat me niet vertellen dat elke volwassene die niet een verstandelijke beperking heeft, op z'n minst basis-Engels kan lezen.
Dat je werkelijkwaar overal geconfronteerd word met engels en er op de basisschool, middelbare school en mbo les in word gegeven betekend niet voor iedereen dat ze het ook oppakken. Bij mij op MBO waren er mensen die zich mondeling echt niet konden redden in het engels en slechts minimaal een engelse tekst konden lezen. En dit was dan een MBO ICT opleiding waar velen van de mensen regelmatig tijd besteden aan games.

Puntje Nokia, ik ben nog niet overtuigd of windows phone wel geschikt is voor een telefoon. Nu heb ik nog enkel met windows 8 RT gewerkt wat wel bevalt maar is het niet te ruim op gezet voor een telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:54:
[...]

Vroeger waren er veel meer Engelstalige series op TV. In die paar zeldzame cartoon uurtjes (zaterdag morgen met Telekids, voordat het een kinderachtig programma werd) kreeg je je gezonde dosis Engels :)

Nou dat bedoel ik inderdaad! :o Dat idee had ik zelf ook, maar kon me voorstellen dat het wat distorted was xd

Het idee dat je kinderen op moet voeden in de tegenwoordige tijd heeft zoveel wrok :/
- Gamen op tablet in restaurant of bij verjaardag (not done)
- Nagesproken TV
- Xbox/PS (PC is tha shizzle :9)
- Voorgekauwde simpele games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syradodo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-10-2023
TheNephilim schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:48:
1. Ik vind dat ze in Nederland moeten stoppen met nagesproken televisie voor kinderen. Laat ze maar de ondertiteling lezen en het Engels horen. Ontzettend goed voor hun ontwikkeling. Die Duitsers hebben echt alles nagesproken en kunnen werkelijk nooit Engels.
Normaal Nederlands kunnen de meesten anders ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
[...]

Grote delen van mijn Engels komen uit die TV tijd en door het spelen van games in het Engels. Hugo's House of Horrors (Get Key from Pumpkin) of Day Of The Tentacle bijvoorbeeld :)

/opa-vertelt :D
Nog meer opa-verhalen...

vroegah naar Sky-channel kijken: Fun factory en de DJ-Cat show (with Linda de Mol).... :D daar heb ik veel van mijn Engels vandaan.

En sommige spellen snap ik gewoon niet als ze in het Nederlands zijn (of toen ik in Duitsland op vakantie was en daar iets kocht in het Duits (zelfs de stemmen waren Duits).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
ah...
WP doet het perfect binnen een Microsoft based bedrijf, de integratie met SkyDrive, Outlook, Office 365 is perfect en werkt als een trein.
Dus WP is eigenlijk het nieuwe Blackberry, lekker gesloten op je eigen tempo in je eigen infrastructuur je eigen graf graven ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:02:
ah...

[...]

Dus WP is eigenlijk het nieuwe Blackberry, lekker gesloten op je eigen tempo in je eigen infrastructuur je eigen graf graven ;)
Het verschil is dat WP perfect samenwerkt met Windows en daarom net wat handiger in gebruik is dan Blackberry die niet hun eigen OS op de computer hebben. Ik denk dat WP het in ieder geval verder gaat schoppen dan BB.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

En dan lever je een nieuwe web-frontend op voor een interne zoekmachine, blijkt dat je vergeten bent een actie aan de 'zoek' knop te hangen...
#het_was_weer_maandag pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is echt een generatiekloof van jewelste. Ik heb een broertje die ongeveer 10 jaar jonger is dan ik. Die kijkt altijd programma's die in het engels zijn gemaakt maar waar vervolgens de nederlandste stem overheen is geplakt. Daar kan ik echt niet tegen, en ik versta sowieso niet wat ze op TV zeggen. Kan je na gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:58:
[...]

Puntje Nokia, ik ben nog niet overtuigd of windows phone wel geschikt is voor een telefoon. Nu heb ik nog enkel met windows 8 RT gewerkt wat wel bevalt maar is het niet te ruim op gezet voor een telefoon?
W8 RT is niet echt te vergelijken met Windows Phone. De enige overeenkomst zit volgens mij in het gebruik van de Tiles in het "start-scherm". Desalniettemin is W8 RT een fijn OS voor een tablet. Zeker met die nieuwe prijzen voor een RT tablet kun je er veel plezier van hebben. Ik heb nu gewoon een tablet met een volledige Office suite en hoef niet meer te klooien met niet compatible software om een word-docje te bewerken :+

Heb zelf al een paar jaar een WP 7 phone (Samsung Omnia, inmiddels 7.8) en heb ook daar veel plezier van :) Ding is lekker vlot, kan er alles mee wat ik wil en is lekker stevig. Ik smijt* dat ding met enige regelmaat op tafel en hij leeft nog steeds :P

* Ik ben nog van de generatie die de hoorn erop kon gooien als ze boos waren. Mobiele telefoons hebben die actie min of meer onmogelijk gemaakt, maar in een goede boze bui krijgt mijn telefoon alsnog vliegles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:10:
[...]

Dat is echt een generatiekloof van jewelste. Ik heb een broertje die ongeveer 10 jaar jonger is dan ik. Die kijkt altijd programma's die in het engels zijn gemaakt maar waar vervolgens de nederlandste stem overheen is geplakt. Daar kan ik echt niet tegen, en ik versta sowieso niet wat ze op TV zeggen. Kan je na gaan...
Ja echt zo gaat onze jeugd naar de kl*t'n en niet door een biertje meer of minder, hersendood van te TV :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:11:
[...]
Heb zelf al een paar jaar een WP 7 phone (Samsung Omnia, inmiddels 7.8) en heb ook daar veel plezier van :) Ding is lekker vlot, kan er alles mee wat ik wil en is lekker stevig. Ik smijt* dat ding met enige regelmaat op tafel en hij leeft nog steeds :P
Nog geen WP8-telefoon? Heb sinds enkele dagen een Nokia Lumia 920 en man, wat is dat een fijn ding. Sowieso qua hardware, maar 'echt' WP8, in plaats van dat veredelde startmenu, werkt toch een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb sinds 1,5 week de Lumia 720, heerlijk toestel.

Perfecte maat voor mij, erg licht (128 gram) en gaat lekker lang mee op een accu, werkt echt helemaal top! (kom van een Lumia 800)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-09-2013 10:13 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
IIsnickerII schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:03:
[...]

Het verschil is dat WP perfect samenwerkt met Windows en daarom net wat handiger in gebruik is dan Blackberry die niet hun eigen OS op de computer hebben. Ik denk dat WP het in ieder geval verder gaat schoppen dan BB.
Ach qua marktaandeel was BB ook een grote speler, maar juist door hun perfect werkende maar gesloten infrastructuur zijn ze nu aan het verliezen. Microsoft is ook groot, maar exchange is ook niet echt open met toch weer eigen protocolen. Skype is een leuk product, maar met een vendor lock naar Microsoft (Facetime van Apple ook overigens)

Ik denk dat de tijd van volledig gesloten infrastructuren en vendor locks langzaam achter ons gelaten gaat worden de komende 2 a 3 jaar. Open protocolen, en de beste implementatie kiezen binnen je behoefte. Heb je behoefte aan goed werkende agenda+mail => Exchange met caldav en imap bijv.

Open protocol hoeft niet te betekenen dat een oplossing OSS of gratis hoeft te zijn, betekend alleen dat je de vrijheid moet kunnen hebben om over te stappen op een andere aanbieder van dezelfde dienst op protocol nivo. Kijk bijv. naar voip, dat ging pas beter lopen toen de mensen thuis gewoon hun 'oude' telefoon op het modem aan kunnen sluiten ipv speciale toestelen voor moesten kopen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Hoogie2004 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:13:
Ik heb sinds 1,5 week de Lumia 720, heerlijk toestel.

Perfecte maat voor mij, erg licht (128 gram) en gaat lekker lang mee op een accu, werkt echt helemaal top! (kom van een Lumia 800)
Daar zat ik in eerste instantie ook naar te kijken, maar aangezien de 920 nu maar 20 euro duurder was dan de 720 en toch wel een stuk betere specs heeft, heb ik toch maar die genomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:12:
[...]

Nog geen WP8-telefoon? Heb sinds enkele dagen een Nokia Lumia 920 en man, wat is dat een fijn ding. Sowieso qua hardware, maar 'echt' WP8, in plaats van dat veredelde startmenu, werkt toch een stuk fijner.
Er staat een WP8-telefoon op de planning, maar moet er nog eentje uitzoeken. Wil sowieso niet al te veel betalen voor het toestel (mijn Omnia was 280 euro ofzo) en wil even goed uitzoeken welke ik wil hebben :)

Nu mijn Omnia een wat zwakkere accu begint te krijgen ben ik wat serieuzer op zoek, maar zolang deze het doet ben ik nog niet echt aan het shoppen :)

Binnenkort moet ik het even doen met een Nokia 3110. Ben een aantal dagen in het buitenland waarbij er een kans bestaat dat ik enkele dagen geen stopcontact zie... Dan is een smartphone echt een onding, want die is binnen 1,5 dag leeg... Dus we gaan weer terug naar een toestel waarmee je alleen kunt bellen en SMS-en :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:15
[...]

Het verdiend de aanbeveling om zo snel mogelijk te upgraden wanneer je even wat geld over hebt.
Bij mij op het werk hadden we zakelijk de Omnia (met 7.8). Prima telefoon, maar nu hebben we een WP8 gekregen. De Lumia 620 was 'gratis', dus heb ik die genomen. Dit werkt echt vele malen sneller en soepeler.

Als je dus al de Omnia goed vind werken, dan is een Lumia met WP8 echt geweldig.

Zelf gebruik ik nu m'n Omnia als prive telefoon en de Lumia zakelijk.
Wel blijf ik het jammer vinden dat je nog steeds niet (na 20 jaar of zo?) meerdere Live accounts kunt mergen. Zo heb ik zakelijk en prive verschillende adressen en het zou mooi zijn dat ik m'n Skydrive bestanden gewoon kon benaderen op alle systemen. Dus niet alleen m'n telefoons, maar ook m'n Windows 8 installatie op de PC en eventueel m'n toekomstige RT-tablet.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
TheNephilim schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:58:
[...]

Nou dat bedoel ik inderdaad! :o Dat idee had ik zelf ook, maar kon me voorstellen dat het wat distorted was xd

Het idee dat je kinderen op moet voeden in de tegenwoordige tijd heeft zoveel wrok :/
- Gamen op tablet in restaurant of bij verjaardag (not done)
- Nagesproken TV
- Xbox/PS (PC is tha shizzle :9)
- Voorgekauwde simpele games
Ik hoor wel eens vallen dat mensen hun kinderen de technologische vooruitgang mee laten maken door hun kind eerst bijv. een DOS machine te geven en dan langzamerhand naar Windows 95 e.d. te gaan en steeds nieuwere games te geven. Laat het tot zijn/haar pak-en-beet 16e groeien van DOS/C64 e.d. tot hedendaagste devices.

Voor TV geef je gedownloadde series en films -in het engels- zonder al teveel bagger. Denk aan tom & jerry, spongebob, e.d.. Verder geen TV abonnement. Indien ouder kan je eventueel overgaan op dragonball z, pokemon, spiderman, tmnt

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 03-09-2013 10:22 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:17:
[...]
Er staat een WP8-telefoon op de planning, maar moet er nog eentje uitzoeken. Wil sowieso niet al te veel betalen voor het toestel (mijn Omnia was 280 euro ofzo) en wil even goed uitzoeken welke ik wil hebben :)

Nu mijn Omnia een wat zwakkere accu begint te krijgen ben ik wat serieuzer op zoek, maar zolang deze het doet ben ik nog niet echt aan het shoppen :)
pricewatch: Nokia Lumia 920 Zwart. Niet echt duur voor een (nog steeds) high-end model.
edit:
Oh noes! Hij is € 3,- goedkoper dan toen ik 'm kocht! :P

[ Voor 8% gewijzigd door Korben op 03-09-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:18:
[...]

Het verdiend de aanbeveling om zo snel mogelijk te upgraden wanneer je even wat geld over hebt.
Bij mij op het werk hadden we zakelijk de Omnia (met 7.8). Prima telefoon, maar nu hebben we een WP8 gekregen. De Lumia 620 was 'gratis', dus heb ik die genomen. Dit werkt echt vele malen sneller en soepeler.

Als je dus al de Omnia goed vind werken, dan is een Lumia met WP8 echt geweldig.
mmmm, dit gaat mij geld kosten :+ Ben eigenlijk wel toe aan een nieuwe, volgende week maar eens bestellen :)
Wel blijf ik het jammer vinden dat je nog steeds niet (na 20 jaar of zo?) meerdere Live accounts kunt mergen. Zo heb ik zakelijk en prive verschillende adressen en het zou mooi zijn dat ik m'n Skydrive bestanden gewoon kon benaderen op alle systemen. Dus niet alleen m'n telefoons, maar ook m'n Windows 8 installatie op de PC en eventueel m'n toekomstige RT-tablet.
Volgens mij kon je ze wel koppelen, maar niet iedere tool merged dan je accounts. Bij SkyDrive moet je dan volgens mij kiezen welk account je daadwerkelijk wilt. Koppelen werkt best aardig maar kan ook voor problemen zorgen (zo was mijn MPN account helemaal over de zeik door diverse merges)...

Zelf loop ik ook rond met iets van 10 live accounts (welke ik niet durf samen te voegen), mede ook omdat Microsoft diverse losse accounts heeft overgezet naar Live door de jaren heen.

@Korben: Dat is een mooie prijs... Ga ik denk ik volgende week bestellen. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:20:
[...]

Ik hoor wel eens vallen dat mensen hun kinderen de technologische vooruitgang mee laten maken door hun kind eerst bijv. een DOS machine te geven en dan langzamerhand naar Windows 95 e.d. te gaan en steeds nieuwere games te geven. Laat het tot zijn/haar pak-en-beet 16e groeien van DOS/C64 e.d. tot hedendaagste devices.

Voor TV geef je gedownloadde series en films -in het engels- zonder al teveel bagger. Denk aan tom & jerry, spongebob, e.d.. Verder geen TV abonnement.
Dat eerste kan ik nog wel in komen. De games van tegenwoordig zijn weinig soeps, tenminste in die leeftijdsclasse. Weinig uitdaging, te makkelijk en altijd slagen.

Qua TV, tjah dat vind ik lastig. Kinderen moeten niet wereldvreemd worden en moeten wel met hun vriendjes op school mee kunnen praten over TV en entertainment. Een beetje bewustwording en dus mix lijkt me het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:15
.Gertjan. schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:22:
[...]

mmmm, dit gaat mij geld kosten :+ Ben eigenlijk wel toe aan een nieuwe, volgende week maar eens bestellen :)

[...]

Volgens mij kon je ze wel koppelen, maar niet iedere tool merged dan je accounts. Bij SkyDrive moet je dan volgens mij kiezen welk account je daadwerkelijk wilt. Koppelen werkt best aardig maar kan ook voor problemen zorgen (zo was mijn MPN account helemaal over de zeik door diverse merges)...

Zelf loop ik ook rond met iets van 10 live accounts (welke ik niet durf samen te voegen), mede ook omdat Microsoft diverse losse accounts heeft overgezet naar Live door de jaren heen.

@Korben: Dat is een mooie prijs... Ga ik denk ik volgende week bestellen. Thanks :)
Het koppelen van accounts is inderdaad mogelijk. Dat heb ik nu dan ook gedaan.
Helaas kreeg ik enkele weken terug een mail van MS dat ze dit gaan stoppen, dus alle gekoppelde accounts worden weer ontkoppeld volgens mij. Heb het niet heel aandachtig gelezen, maar dacht dat het te maken had met security of iets dergelijks.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hier ook, heb 'm al bijna 3 jaar. Ik wil wel naar WP8, maar ik wacht op de Lumia 1020.
* Ik ben nog van de generatie die de hoorn erop kon gooien als ze boos waren. Mobiele telefoons hebben die actie min of meer onmogelijk gemaakt, maar in een goede boze bui krijgt mijn telefoon alsnog vliegles :+
Kan nog steeds :P
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.ubergizmo.com/wp-content/uploads/2011/09/iphonedock.jpg

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen wereld. Bakkie koffie dan maar?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:36:
Goedemorgen wereld. Bakkie koffie dan maar?
Thanks! Heb er net een nodig xd

Damn, m'n linker monitor geeft een beetje wazig beeld -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:35:
[...]

Hier ook, heb 'm al bijna 3 jaar. Ik wil wel naar WP8, maar ik wacht op de Lumia 1020.
[...]
Kan nog steeds :P
[afbeelding]
Waarom de 1020? Enkel vanwege de tumorcamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja.

[ Voor 84% gewijzigd door .oisyn op 03-09-2013 10:47 . Reden: Sorry. ben chagrijnig ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:46:
Ja. En de enige tumor hier ben jij.
Tjonge jonge, wat zijn we weer lichtgeraakt. Waar is het gevoel voor sarcasme gebleven?
edit:
Ah, vandaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Korben op 03-09-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Laatst online: 24-07 14:19
.oisyn die chagrijnig is?
Niks bijzonders toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
.oisyn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:35:
[...]

[...]
Same. Heb hier ook nog de Samsung omnia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
D-Raven schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:52:
[...]

Same. Heb hier ook nog de Samsung omnia.
Same, ook nog een omnia 7. Met een barst in het scherm nog wel. Ik zit te zelf te denken aan een lumia 520. Maar ach, daar denk ik al een tijdje aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Soundless schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:55:
[...]

Same, ook nog een omnia 7. Met een barst in het scherm nog wel. Ik zit te zelf te denken aan een lumia 520. Maar ach, daar denk ik al een tijdje aan :)
Met een barst? Dingen hadden toch GorillaGlass? Ik ben nog steeds in de waan dat die van mij niet kapot kan, en ik ben echt gruwelijk lomp :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Soundless schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:55:
[...]

Ja dat inderdaad. Dit ding is niet kapot te krijgen :P Aan de ene kant wil ik wel iets nieuws, maar aan de andere kant kan ik het me ook niet echt verantwoorden, omdat deze nog prima is.

Dus dan wacht ik nog maar geduldig op de lumia 1020 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:58:
[...]

Met een barst? Dingen hadden toch GorillaGlass? Ik ben nog steeds in de waan dat die van mij niet kapot kan, en ik ben echt gruwelijk lomp :X
Het blijft glas, natuurlijk. Het is wel ontzettend stevig, maar als je je telefoon onder de juiste hoek op een baksteen laat neerkomen gaat dat glas echt wel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier nog steeds een gelukkig eigenaar van een (Samsung) Galaxy Nexus. Als ik weer een Android telefoon koop, dan word het (bijna) zeker weer een Google phone. Zonder al die rommel, gewoon vanilla Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
.Gertjan. schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:17:
Binnenkort moet ik het even doen met een Nokia 3110. Ben een aantal dagen in het buitenland waarbij er een kans bestaat dat ik enkele dagen geen stopcontact zie... Dan is een smartphone echt een onding, want die is binnen 1,5 dag leeg... Dus we gaan weer terug naar een toestel waarmee je alleen kunt bellen en SMS-en :D
Mijn Omnia ging een jaar of wat terug nog 7 dagen mee in Egypte. Internet etc allemaal uit. Moet wel toegeven dat ik verder ook niet gebelt/ge-sms't heb :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag van het werk ook een nieuwe telefoon kiezen. Ik heb de keuze tussen een iPhone 5, Samsung Galaxy S4, HTC One, Nokia Lumia 925 en een HTC WP8X.

Ik twijfel eigenlijk vooral tussen de HTC One en de iPhone 5. Momenteel heb ik een iPhone 4 (ook van het werk) maar vroeger heb ik altijd Android toestellen gehad (laatste was ook een Samsung Galaxy Nexus). Ik twijfel nog omdat we ons toestel niet mogen rooten en ik dus met HTC Sense zal opgescheept zitten wanneer ik voor de HTC One ga. Voor de rest vind ik het wel een erg leuk toestel.
Daarnaast is er dan de iPhone 5: leuk toestel, leuk formaat en binnenkort iOS 7. Er zijn echter een aantal dingen die ik binnen iOS mis, die ik wel in Android heb.

Ik heb ook lange tijd getwijfeld voor de Lumia, maar gezien het beperkte app aanbod laat ik dit nog even aan de kant.

Geen flauw idee welke ik nu moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:09:
Ik heb ook lange tijd getwijfeld voor de Lumia, maar gezien het beperkte app aanbod laat ik dit nog even aan de kant.
Ik blijf dat maar horen, maar welke apps denk je te gaan missen onder Windows Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soundless schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:51:
.oisyn die chagrijnig is?
Niks bijzonders toch :+
Nee, dat wat jij denkt dat mijn chagrijnige kant is is eigenlijk mijn vriendelijke kant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Korben schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:13:
[...]

Ik blijf dat maar horen, maar welke apps denk je te gaan missen onder Windows Phone?
apps zijn er wel, games daarin tegen valt nog zwaar tegen imo.
Het aanbod van apps, zoals nu.nl, ING en dat soort meuk is er ondertussen allemaal wel aanwezig, qua games moet je het vooral doen met de (vaak betaalde) "xbox" games die niet zo super boeiend zijn, en een paar aftreksels van bekendere android/iphone games die dan 'top rated' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BM schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:05:
[...]

Mijn Omnia ging een jaar of wat terug nog 7 dagen mee in Egypte. Internet etc allemaal uit. Moet wel toegeven dat ik verder ook niet gebelt/ge-sms't heb :p
Mijn telefoon heeft het in Fuerteventura ook redelijk volgehouden, maar ik wil nu eigenlijk geen risico lopen. Mijn collega draait die dagen de zaak even in zijn uppie dus als er iets is moet ik echt bereikbaar zijn :)

Daarnaast heeft vrouwlief dan ook een belangrijke sollicitatie, dus die wil ik ook wel eventjes spreken :)
Android is natuurlijk wel het ultime hobby-systeem. Voor bijna alles is een app, en je kunt ze redelijk goed customizen. Ik heb alleen wel erg veel problemen gehad met de mail app van Android op mijn Galaxy Tab, ding snapte op een gegeven moment geen zak meer van de mappen in Exchange en besloot enkel mijn Postvak In te tonen, wat echt ontiegelijk ruk is als je netjes alles indeelt in mappen en op locatie even ergens naar wil kijken. Daarnaast walgde ik van de houding van Samsung om een apparaat wat redelijk top-line was (de Tab 10.1, eerste versie) niet goed te updaten waardoor je redelijk lang op een oude android zat.

iPhone vind ik persoonlijk teveel geld voor een gesloten systeem en heb ik het idee dat veel dingen daar geld kosten in de store, waar ze in Android gratis zijn.

WP heeft inderdaad wat minder Apps, maar de belangrijkste zijn er. Je mist wat games, maar goed daar heb ik een hele rits consoles voor staan ;) Ik ga in iedergeval niet snel meer terug van WP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
.Gertjan. schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:58:
[...]

Hij viel plat met het glas naar beneden op een bobbeltje van een betonnen vloer vanuit een hoogte van ~1.20m. Ik denk dat er weinig telefoons het hierna uberhaupt nog doen :P
Ik heb alleen een barst. Zelfs de touch-screen doet het nog op de plekken met de barst. Dus op zich niks mis mee. Gebruik het al +/- een jaar op deze manier :P
.oisyn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:14:
[...]

Nee, dat wat jij denkt dat mijn chagrijnige kant is is eigenlijk mijn vriendelijke kant :+
En dit is je chagrijnige kant? Dan heb ik dat liever :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Games op WP mis ik sowieso niet. Enigste wat ik speel op dat ding is sudoku, en ook alleen maar toen ik op een luchthaven moest wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
D-Raven schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:23:
Games op WP mis ik sowieso niet. Enigste wat ik speel op dat ding is sudoku, en ook alleen maar toen ik op een luchthaven moest wachten.
Ik ook niet. Ik maak gewoon mijn eigen games :+ (zie rock the block :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
Je vergeet dat er ook nog een generatie is die niet is opgegroeid met Engelse programma's op televisie/radio en die dit niet met de paplepel ingegoten hebben gekregen.

Met de slechte kennis van de Nederlandsche taal bij de jeugd is het volgens mij helemaal niet zo verkeerd dat ze wat minder Engels en wat meer Nederlands oefenen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Zo, d'r zijn d'r vandaag een paar bezig in dit topic. Misschien toch maar wat minder koffie, jongens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
[...]

Op de basisschool krijg je ook heel veel rekenen. Nog steeds kunnen heel veel mensen niet rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

farlane schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:25:
[...]

Je vergeet dat er ook nog een generatie is die niet is opgegroeid met Engelse programma's op televisie/radio en die dit niet met de paplepel ingegoten hebben gekregen.

Met de slechte kennis van de Nederlandsche taal bij de jeugd is het volgens mij helemaal niet zo verkeerd dat ze wat minder Engels en wat meer Nederlands oefenen.
In principe ben ik het daar mee eens, alleen is de kennis van het Nederlands alleen maar achteruit gegaan sinds alles nagesynchroniseerd wordt. Nasynchroniseren is sowieso waardeloos, dus laat alles maar weer ondertiteld zien; zo leren ze Engels, omdat ze dit horen, en Nederlands, omdat ze meer moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:13:
[...]

Je hebt gelijk hoor. De meeste apps zijn er wel op Windows Phone maar nog lang niet allemaal. Ik denk bijvoorbeeld aan apps zoals Pocket en Flipboard.

Ik vind Windows Phone echt een mooi systeem en heb het al vaak voorgesteld aan mensen als alternatief voor Android en iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:37:
[...]

Je hebt gelijk hoor. De meeste apps zijn er wel op Windows Phone maar nog lang niet allemaal. Ik denk bijvoorbeeld aan apps zoals Pocket en Flipboard.

Ik vind Windows Phone echt een mooi systeem en heb het al vaak voorgesteld aan mensen als alternatief voor Android en iOS.
Voor Pocket is er Read Later, en voor Flipboard is inderdaad nog geen alternatief, maar het is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

Internet is echt dramatisch slecht in Londen. 16mbit. Wow. FFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:42:
[...]

Voor Pocket is er Read Later, en voor Flipboard is inderdaad nog geen alternatief, maar het is onderweg.
Dat is dan wel geen officiële app. Voor Facebook was er ook nog geen officiële app, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
[rant]pfff, backlog maken[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:53:
[...]

Dat is dan wel geen officiële app. Voor Facebook was er ook nog geen officiële app, toch?
Jawel, al vrij lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
alienfruit schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:50:
Yup daar heb ik mij bij mijn broer ook over lopen verbazen, en er was niet veel beter te krijgen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:53:
[...]

Voor de SurfaceRT is nog geen officiele Facebook app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:56:
[...]

Juist, het was Windows RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Woy schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:56:
[...]

Yup daar heb ik mij bij mijn broer ook over lopen verbazen, en er was niet veel beter te krijgen.
Ja, ze zijn bezig met de schakelkasten aan te passen zodat we 'fibre optic' kunnen krijgen ergens tussen Oktober-Maart 2014. In de tussentijd willen de bankiers (andere flatmates) wel een tweede telefoonlijn nemen. Verdienen te veel die gasten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
16mbit dramatisch? Kom op, zo erg is het toch ook weer niet? Ik heb hier sinds 4 maanden weer 10mbit i.p.v. 50 mbit en ik moet zeggen dat ik er echt he-le-maal niks van merk. Okee, een filmpje is 10 minuten binnen ipv 2.

Maar ik ben dan misschien ook geen grote data-gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

10mbit over 20 mensen verdeeld hier. Dus niet zeuren :+

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ryur schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:56:
[...]

Mja, er is toch ook geen Facebook app voor de desktop PC? Op de RT zit een prima browser wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mwoah, ik vind facebook niet helemaal lekker werken op de RT hoor, het is toch te klein als je't mij vraagt.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

16mbit dramatisch? Kom op, zo erg is het toch ook weer niet? Ik heb hier sinds 4 maanden weer 10mbit i.p.v. 50 mbit en ik moet zeggen dat ik er echt he-le-maal niks van merk. Okee, een filmpje is 10 minuten binnen ipv 2.
Het maakt niet uit als die 16mbit niet hoeft te delen en ook echt nagenoeg altijd snelheid haalt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
alienfruit schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:08:
[...]

Het maakt niet uit als die 16mbit niet hoeft te delen en ook echt nagenoeg altijd snelheid haalt :X
Okee, dan is het probleem waar je het over hebt dus anders. Als ik 100mbit heb en het moet delen met 1000 man en de snelheid niet haal dan komt het dus niet door die 100mbit.

Oftewel, je hebt gewoon een pauperaansluiting die je ook nog eens moet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Firesphere schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:08:
Mwoah, ik vind facebook niet helemaal lekker werken op de RT hoor, het is toch te klein als je't mij vraagt.
Je kan altijd je 'people' lijst nog gebruiken voor updates e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Okee, dan is het probleem waar je het over hebt dus anders. Als ik 100mbit heb en het moet delen met 1000 man en de snelheid niet haal dan komt het dus niet door die 100mbit.

Oftewel, je hebt gewoon een pauperaansluiting die je ook nog eens moet delen.
Jep, sneller kan niet in dit deel van West-Londen. Nou ja, je kan een glasvezel laten aanleggen maar dat vonden de huisgenoten ook wat te gortig. Maar ja, eerst maar eens de Wi-Fi fiksen want dat is ook bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 22:44
Ik mag van het werk ook een nieuwe telefoon kiezen. Ik heb de keuze tussen een iPhone 5, Samsung Galaxy S4, HTC One, Nokia Lumia 925 en een HTC WP8X.

Ik twijfel eigenlijk vooral tussen de HTC One en de iPhone 5. Momenteel heb ik een iPhone 4 (ook van het werk) maar vroeger heb ik altijd Android toestellen gehad (laatste was ook een Samsung Galaxy Nexus). Ik twijfel nog omdat we ons toestel niet mogen rooten en ik dus met HTC Sense zal opgescheept zitten wanneer ik voor de HTC One ga. Voor de rest vind ik het wel een erg leuk toestel.
Daarnaast is er dan de iPhone 5: leuk toestel, leuk formaat en binnenkort iOS 7. Er zijn echter een aantal dingen die ik binnen iOS mis, die ik wel in Android heb.

Ik zou nog een weekje wachten, waarschijnlijk wordt de tiende van deze maand de nieuwe lichting iPhone's getoond.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:04:
[...]

Maar ik ben dan misschien ook geen grote data-gebruiker.
Dat idee heb ik ook!

Ik ben er zelfs over aan het denken om mijn 60mbit verbinding op te zeggen en over te gaan op een 30mbit verbinding. Dit gewoon omdat hier 20euro/maand mee uitspaar en het naar mijn gevoel toch niet merk.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik ben van 50 euro in de maand naar 20 gegaan. Groot voordeel is dat ik nu ook geen kabeltv meer heb. Keek toch al niet meer naar die rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

IIsnickerII schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:04:
[...]

10mbit over 20 mensen verdeeld hier. Dus niet zeuren :+
150/15 over 2 mensen ;) Ik zeur sowieso niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:45:
[...]

Ik zou nog een weekje wachten, waarschijnlijk wordt de tiende van deze maand de nieuwe lichting iPhone's getoond.
Klopt. Op 10 september normaal gezien.
Helaas biedt mijn bedrijf sowieso de iPhone 5 aan, ook al worden er nieuwe toestellen gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat er iets niet helemaal lekker met SSE intrinsics in lambda functies in msvc. Hij spile elke variabele naar memory, gebruikt nooit iets anders van ymm0 en ymm1, en ik zit toch echt in een release build. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
.oisyn schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:05:
[...]

Mja, er is toch ook geen Facebook app voor de desktop PC? Op de RT zit een prima browser wat dat betreft :)
De facebook app op android (en ios) werken toch enorm prut, de mobiele website werkt vaker vele malen sneller :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Stackoverflow geblokkeerd bij de klant. Hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DXaroth schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:06:
[...]

De facebook app op android (en ios) werken toch enorm prut, de mobiele website werkt vaker vele malen sneller :|
Klopt. Fastbook van Sencha werkt zelfs nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

alienfruit schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:10:
Trolling done right!
+1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:10:
Goed bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:59:
Volgens mij gaat er iets niet helemaal lekker met SSE intrinsics in lambda functies in msvc. Hij spile elke variabele naar memory, gebruikt nooit iets anders van ymm0 en ymm1, en ik zit toch echt in een release build. |:(
Klinkt als een compiler bug, wellicht even filen op http://connect.microsoft.com/VisualStudio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
TFS is ineens bizar traag... heel leuk. :/

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BREAKING: The Tabs-vs-Spaces Argument May Have Unindented Consequences
:D
https://twitter.com/kluepfel/status/374832854183981056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel ja. Het lijkt erop dat de compiler geen pogingen meer doet een lambda functie te optimaliseren als de compiler besluit deze niet te inlinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
[...]
Maakt niet uit, tegenwoordig worden de woorden ook wat algemener (of globaler): http://qz.com/119200/oxfo...-more-voguish-vocabulary/

Want wie kent de woorden

twerk, derp, selfie, bitcoin, emoji en meer

niet?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik heb alleen gehoord van bitcoin. ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:03:
[...]

Maakt niet uit, tegenwoordig worden de woorden ook wat algemener (of globaler): http://qz.com/119200/oxfo...-more-voguish-vocabulary/

Want wie kent de woorden

twerk, derp, selfie, bitcoin, emoji en meer

niet?
Twerk ken ik niet, de rest wel. Al zou ik niet weten hoe je derp aan iemand uitlegt...
Pagina: 1 ... 13 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.