We are shaping the future
huh, die site werkt gewoon weer hoor. Moet je misschien even je browser herstarten om het certificaat opnieuw te laden. Was waarschijnlijk heel even downtime, en heeft de helft hier na mijn reactie er geen last meer van gehad.Alex) schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:50:
Op mijn Mac doet hij het ook.
Wat voor wappie webserver of serverconfig gebruik je?
Overigens is dat niet mijn site lol, dat is van de gemeente dordrecht
En mijn end-of-the-world-save licentie is helaas net afgelopen... Alsof ze het gepland hebbenEalanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:00:
Geen idee of het langs gekomen is naar intellij 13 is uit
Bij mij is het nog erger. Ik heb zo'n 2 uur voordat 13 online kwam, nog met studentenlicentie versie 12 gekocht (niet wetende dat 13 er bijna aankwam).Gleighton schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:05:
[...]
En mijn end-of-the-world-save licentie is helaas net afgelopen... Alsof ze het gepland hebben
Dus hopelijk zijn ze lief!
Verwijderd
Ik denk dat je daar wel een aardige kans maakt. Het gaat hier ten slotte om software en niet over een fysiek product.Ryur schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:07:
[...]
Bij mij is het nog erger. Ik heb zo'n 2 uur voordat 13 online kwam, nog met studentenlicentie versie 12 gekocht (niet wetende dat 13 er bijna aankwam).
Dus hopelijk zijn ze lief!
Dat moeten ze wel, maar ze doen het niet. Is laatst nog wat over in het nieuws gekomen:StM schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:18:
Je bedoeld, ze vragen om zoiets vervelend als het Nederlands minimumloon wat de werkgever nu niet hoeft te betalen door een payroll constructie[...]
Minister Asscher gaat schijnconstructies aanpakken waardoor buitenlandse werknemers een basisloon ontvangen dat lager is dan het wettelijk minimumloon. Dat schrijft hij in een brief aan de Kamer. [...] Deze maand heeft Asscher vijftien extra inspecteurs aangesteld om werkgevers aan te pakken die met schijnconstructies werken. In de loop van volgend jaar komt hij met een Wet Aanpak Schijnconstructies.
Een WASsen neusIn de loop van volgend jaar komt hij met een Wet Aanpak Schijnconstructies.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
iPad is kut.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Looks like you've disabled JavaScript.
No cows for you
Nothing to see here!
1
2
3
4
5
6
| <div id="modal-congratulations"> <h1>Congratulations</h1> <p>You found the invisible cow!</p> <!-- <p data-points-max="4">Get to <strong>five points</strong> to unlock another animal!</p> <p data-points-equal="5">Congratulations! You have unlocked the swan!</p> <p data-points-min="6">Now try another.</p> --> |
Dan houd je nog de werknemers met de tijdelijke contracten over. Door dit van max 3 naar 2 te verlagen krijg je eerder een vast contract ontslag omdat je door je contracten heen bent.Caelorum schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:18:
[...]
Dat moeten ze wel, maar ze doen het niet. Is laatst nog wat over in het nieuws gekomen:
[...]
Mocht ze laatst ook nog aan wat aftrekposten herinneren terwijl ik ze alle bonnetjes al allemaal doorgestuurd had.
Tijd om over te stappen.
iOS developer
poef, wat betaal jij dan per kwartaal als ik vragen mag?BikkelZ schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:51:
Ik zag net op de betalingsherinnering (die ze standaard inscannen en mailen) van mijn accountants dat ze weliswaar het juiste adres gebruiken maar vergeten waren aan te geven dat ik in Argentinië woon. Ik krijg dan ook nooit de initiële rekening binnen maar ga direct door voor de betalingsherinnering. Best wel slordig dat dit al de derde keer is dat dit op deze manier gaat en ik het iedere keer aankaart.
Mocht ze laatst ook nog aan wat aftrekposten herinneren terwijl ik ze alle bonnetjes al allemaal doorgestuurd had.
Tijd om over te stappen.
En, wat zijn de eerste indrukken?Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:32:
Zo ik ben over naar Windows Phone. One X vertoonde een scheur in de rechterboven hoek en deed raar op wifi en deze is voor mij wel te betalen
WP
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Geen leuke games

En dan sommige games werken wel redelijk maar zijn dan van 'xbox' en wil je dan met andere mensen spelen e.d. heb je gewoon een gold membership nodig

Los van de games is het allemaal prima hoor (lumia 920 hier).
€157,50 is deze rekening maar de specificatie ontbreekt omdat het om een herinnering gaat. Ik geloof dat ik dat per kwartaal betaal als ik het zo bekijk. Niet te veel geld als mensen me zorgen uit handen nemen, wel als er nog nooit een fatsoenlijke rekening verstuurd is en ik alles moet dubbelchecken wat ze voor me doen. Of me mededelen dat ze me niet helpen voordat ik een nog nooit ontvangen rekening betaald heb (arrogantie kan maar dat moet je verdienen vind ik)douweegbertje schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:16:
[...]
poef, wat betaal jij dan per kwartaal als ik vragen mag?
iOS developer

App uitgebracht, eerste versie
Google Play: RoosterPG+
Binnenkort meer functies, maar het begin is er al, heel behoorlijk voor anderhalve week development (back-end was er allemaal allang overigens), al zeg ik het zelf.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
En om antwoord te geven:Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:13:
[...]
Ik denk dat je daar wel een aardige kans maakt. Het gaat hier ten slotte om software en niet over een fysiek product.
Ik heb een versie 13 licentie
Ik las het eerst op z'n Engels > Rooster (= haan)F.West98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 01:07:
![]()
![]()
Binnenkort meer functies, maar het begin is er al, heel behoorlijk voor anderhalve week development (back-end was er allemaal allang overigens), al zeg ik het zelf.
Maar als je hier een mooie API voor ontwikkeld met een goeie db-structuur, zou je wel eens een gat in de markt kunnen hebben gevonden. Hoeveel studenten zouden zo'n app wel niet willen hebben?
[ Voor 47% gewijzigd door PdeBie op 04-12-2013 08:38 . Reden: quote toegevoegd ]
Ik ken het project een beetje, en het is heel erg mooi gedaan, maar het is echt specifiek voor zijn school.pdebie schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:35:
[...]
Maar als je hier een mooie API voor ontwikkeld met een goeie db-structuur, zou je wel eens een gat in de markt kunnen hebben gevonden. Hoeveel studenten zouden zo'n app wel niet willen hebben?
Zoals mijn school biedt geen API aan, daar moet je het echt scrapen van de roostersite (oké gelukkig sinds 1,5/2 jaar bieden ze Kalenderabbo's aan!)
Nice dude! ^^ Ziet er netjes uitF.West98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 01:07:
![]()
![]()
Trek je de data van een API van de school ofzo?
Mooie app! Ik zie dat jouw school ook Zermelo roosters gebruikt. Ik heb ook een app gemaakt voor mijn school, alleen ik heb niet echt veel aandacht aan design besteed. Hoe heb jij de data gescraped?F.West98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 01:07:
![]()
![]()
Dit is mijn app: Google Play: Het Goese Lyceum (Pontes)
Verwijderd
Ziet er goed uit! Ik ben ook wel eens benieuwd over hoe je aan die data komt.F.West98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 01:07:
![]()
![]()
Een tijdje geleden heb ik ook een app uitgebracht die info haalt van oa. IMDB, ThePiratebay, Last.fm en Metacritic maar het verbaast mij hoe weinig van hen een officiële API hebben.
IMDBVerwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:27:
[...]
Ziet er goed uit! Ik ben ook wel eens benieuwd over hoe je aan die data komt.
Een tijdje geleden heb ik ook een app uitgebracht die info haalt van oa. IMDB, ThePiratebay, Last.fm en Metacritic maar het verbaast mij hoe weinig van hen een officiële API hebben.
En zoals het een goede site betaamt is iedere pagina toch weer net iets anders

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Klopt, ik was er ook geen fan van. Je code gaat er al snel heel smerig uit zien en het voelt gewoon niet lekker. Helaas kan je soms niet anders. Gelukkig zijn er wel wat alternatieven te vinden, voor ThePirateBay gebruikte ik bijvoorbeeld http://apify.ifc0nfig.com/#/apis..Gertjan. schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:31:
[...]
IMDBDaar ben ik vroeger ook wel eens mee bezig geweest. Uiteindelijk kwam het er op neer dat je lekker HTML kan gaan parsen/doorzoeken.
En zoals het een goede site betaamt is iedere pagina toch weer net iets andersHad op zich wel een grappige app die je een IMDB url kon voeren en die vervolgens de gegevens van de film opsloeg in een database. Mijn eigen movie collectie manager
Ergens ook wel logisch dat ze geen API aanbieden. Vaak moeten deze bedrijven bestaan van hun content en als ze deze gemakkelijk beschikbaar maken, gaat iedereen een website (oid.) met deze content maken.Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:27:
[...]
Ziet er goed uit! Ik ben ook wel eens benieuwd over hoe je aan die data komt.
Verwijderd
Dat standpunt begrijp ik wel, al kan daar volgens mij gewoon netjes omheen gebouwd worden met dan een linkje naar de bron.TheNephilim schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:41:
[...]
Ergens ook wel logisch dat ze geen API aanbieden. Vaak moeten deze bedrijven bestaan van hun content en als ze deze gemakkelijk beschikbaar maken, gaat iedereen een website (oid.) met deze content maken.
Edit: Google doet het zo ook: https://www.google.be/#q=the+shawshank+redemption
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 10:43 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hip, een jaar of 10 geleden waren we al erg blij dat we de roosterwijzigingen konden scrapen en op een wap/imode pagina konden weergevenkoesie10 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:40:
Ikzelf haal de data op via de digitale agenda, in iCal formaat. Deze parse ik dan en stel ik weer beschikbaar: http://hetgoeselyceum.nl/...l/docs/endpoints#personal
Ik gebruik TMDb, gratis en met APIVerwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:41:
[...]
Klopt, ik was er ook geen fan van. Je code gaat er al snel heel smerig uit zien en het voelt gewoon niet lekker. Helaas kan je soms niet anders. Gelukkig zijn er wel wat alternatieven te vinden, voor ThePirateBay gebruikte ik bijvoorbeeld http://apify.ifc0nfig.com/#/apis.

Verwijderd
Ach dan maar weer zelf studie
Verwijderd
Schrijf wat OCR-softwareVerwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:15:
Hmm teksten overtypen klinkt spontaan weer nuttig/leuk, de hele dag nog geen opdracht gekregen.
Ach dan maar weer zelf studie.
Even serieus: Ik zou het daar toch eens over hebben met je stagebegeleider. De bedoeling van een stage is dat je wat bijleert en met teksten over te typen leer je helemaal niets (misschien je typtechniek wat verbeteren).
Je zit toch op stage he?

Verwijderd
Ben maar voor de lol sites in elkaar aan het zetten om wat meer te oefenen met html 5 en css 3Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:48:
[...]
Schrijf wat OCR-software
Even serieus: Ik zou het daar toch eens over hebben met je stagebegeleider. De bedoeling van een stage is dat je wat bijleert en met teksten over te typen leer je helemaal niets (misschien je typtechniek wat verbeteren).
offtopic:
Je zit toch op stage he?
Heb het er al meerdere malen gevraagt naar meer werk. Maar als ik dit naar elke opdracht moet doen, terwijl ze me opdrachten voor goed en wel 10 minuten geven word ik er ook een beetje simpel van
Volgend jaar toch maar weer naar een groter en drukker bedrijf gaan zoeken. (zit inderdaad op stage trouwens
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zo heb ik op het HBO ook een keer een stage afgekeurd gekregen. Omdat de stagebegeleiding niet goed genoeg was, kon de schoolbegeleider mij niet afdoende beoordelen en mocht ik een half jaar over doen! Dat terwijl ik meerdere malen had aangegeven dat het bedrijf me niet genoeg ondersteunde.
Na uitgebreid geklaag (zowel schriftelijk en mondelijk) heb ik het op een gegeven moment opgegeven en ben ik maar opnieuw begonnen, want die papierwinkel en de rompslomp zou nog langer duren dan de nieuwe stage op zich.
Verwijderd
Ook heb ik bijna alle verplichte uren er op zitten, dus ben er al bijna weg
Heb natuurlijk contact opgenomen met de school, maar helaas doe ik een MBO waar het de leraren het echt niet uitmaken of je nu wel iets leert of niet.
Dus dan maar voor de laatste paar weekjes: zelfstudie

Behalve wat daar staat.Alex) schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:56:
Alles is vier.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Nee hoor. "Alles is vier." is 14 karakters lang. 1 + 4 = 5. Het woord 'vijf' is vier karakters lang.
Alles is vier.
En dan ook nog mensen die zeggen dat het niet klopt. Leer je operator precedence kennen

eh?Struikrover schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:15:
[...]
En dan ook nog mensen die zeggen dat het niet klopt. Leer je operator precedence kennen
Zijn we uitgenodigt voor je begrafenis?
Verwijderd
Ja, jij mag voor de koffie zorgen.Firesphere schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:25:
[...]
Zijn we uitgenodigt voor je begrafenis?

Met operator precedence heeft het weinig te maken aangezien de meeste mensen iets anders over het hoofd zienStruikrover schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:15:
[...]
[quote]
Gecondoleerd!
[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 04-12-2013 15:32 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Haha ja oke. Een uitroepteken is niet dat je het getal harder uitspreektCreepy schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:31:
[...]
Met operator precedence heeft het weinig te maken aangezien de meeste mensen iets anders over het hoofd zien
tek problemen zijn lang geleden, maar ik dacht dat het zo zat.Struikrover schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:32:
[...]
Haha ja oke. Een uitroepteken is niet dat je het getal harder uitspreekt
40-32/2=24
4!=4*3*2*1=24 (!:faculteit)
dus 40-32/2=4!
[ Voor 9% gewijzigd door Kridri op 04-12-2013 15:44 ]
Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn
Taart!Kridri schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:37:
[...]
wiskunde is lang geleden.
40-32/2=24
4!=4*3*2*1=24 (!:faculteit)
dus 40-32/2=4!
Je ziet die dingen ook altijd op facebook voorbij komen, en dat driekwart van de replies sowieso fout is, ook bij hele simpele sommetjes
Matplotlib?Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:39:
Zucht... python graphing library. Wil ik een range instellen voor de x as, werkt dat niet voor XY plots. Hij bepaalt altijd automatisch de range.
[afbeelding]
Ja daar kan je goed data uit aflezen

[ Voor 36% gewijzigd door Struikrover op 04-12-2013 15:40 ]
quote: mailtjedie ! staat verkeerd die moet voor de =
40 - 32 / 2 != 4
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Los nou maar eerst die 334 errors op voordat je gaat testensig69 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:38:
Visual Studio, what are you doing??![]()
![]()
[afbeelding]
is dit serieus?
Verwijderd
Damn, daar sta ik nu toch wel even van te kijken. Is er dan niemand die beseft dat dit op de lange termijn drastische gevolgen kan hebben? Daarnaast vraag ik me ook af wie er allemaal in dat management zetelt? Zijn de founders van booking.com er nog steeds bij betrokken? Ik neem aan dat zij in de tijd zelf de code voor booking.com hebben geschreven. Waren zij misschien gewoon slechte programmeurs?
Verwijderd
Ik ben overgeschakeld op een log plot.
'negative values are ignored'. Dat is goed. Maar waarom krijg ik dan domain errors op values van 0?

Of het ook echt op values van 0 is weet ik niet, maar het gaat wel eens fout in die log10 functie.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 15:57 ]
-->
Little BobbyWe also have security holes. I will not talk about them, but Bobby could tell you some stories
En: arme stakker

[ Voor 20% gewijzigd door WernerL op 04-12-2013 16:04 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
steffex schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:50:
ik zat even te browsen... kom ik dit tegen: http://www.itbanen.nl/vac...bij+de+Belastingdienst/26
is dit serieus?
Donders! En dat voor MS Acces?? Gebruikt men dat nog joh?Het salaris bedraagt maximaal € 4.380,- bruto per maand, bij een 36-urige werkweek.
It's time to play a gameRobbiedobbie schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:21:
Ghehe, ik voel me gevleid. Ik heb vandaag mijn eerste bericht gehad van een recruiter die me voor "development" (php) wilde hebben. Dat 2 weken na het aanmaken van linkedin, en like 8 connecties hebben
. Niet dat ik serieus erop in zal gaan, maar gevleid voel ik me wel (heb nog geen diploma's, ben een arme student
)
Waar kan ik solliciteren? Mag ik dan wel een krantje mee? Of een iPad?Firesphere schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:12:
Man, al deed je het in Word Perfect 5.1, het is een overheidsinstantie, die betalen je nog 2k bruto om de hele dag op het toilet te zitten.
--
vandaag lekker bezig geweest. Marilyn Manson over de speakers en maar code tikken. Weet alleen niet wat m'n collega's van de muziek vonden. Heb ze niet horen klagen
[ Voor 21% gewijzigd door PdeBie op 04-12-2013 16:47 ]
Eric, IT Developer in AmsterdamAlex) schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:09:
Booking.com: Foreign keys "slow thing down". Joins are expensive, so like our code, we cut and paste our data.
[...]
Nee hoor. "Alles is vier." is 14 karakters lang. 1 + 4 = 5. Het woord 'vijf' is vier karakters lang.
Alles is vier.
Eric joined Booking.com on February 1st 2010 and is a Team Lead in the IT department.
"Developers at Booking.com are truly empowered to make changes.
Sometimes there will be problems and that's ok. We get more done by taking bold strides than carefully walking on eggshells.
We're operating on a huge scale and growing at a staggering rate. That makes our work challenging, but also a great learning environment. Our focus is scaling up and thinking ahead.
And Booking.com is a fun place to work. We have great people from all over the world. We work hard and play hard, laughing and learning is what we do."
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
x-y/z = w!
x = (w!-w)z/(z-1)
y = x - wz
Zo, nu kun je zelf combinaties bedenken waarvoor dat trucje ook opgaat
Bijvoorbeeld: 138 - 108 / 6 = 5!
steffex schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:50:
ik zat even te browsen... kom ik dit tegen: http://www.itbanen.nl/vac...bij+de+Belastingdienst/26
is dit serieus?
Ok, wie heeft er sinds daarnet een baan bij de belastingdienst? Kom op! Vertel!Helaas, de vacature "MS Access-expert bij de Belastingdienst" is niet meer beschikbaar.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
De belastingdienst heeft niet alleen hun eigen systemen, ze willen ook alle boekhoudbrouwsels uit kunnen lezen, en aangezien elke bedrijfstak ooit wel eens een hobbyprogrammeur heeft gehad die speciaal voor die niche een boekhoudpakket heeft gemaakt met een Access backend, dat ook vandaag de dag nog volop gebruikt wordt, moet de belastingdienst dus ook Accessdatabases uit kunnen lezen.steffex schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:50:
is dit serieus?
Welke errors?pdebie schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:48:
[...]
Los nou maar eerst die 334 errors op voordat je gaat testen
In de comments reageert een andere werknemer van Booking.com die stelt dat het 'verbod' op FK's gewoon complete onzin is. Dus tja. Ziet eruit als gezeik van een disgruntled employee die de ballen niet heeft weg te gaan.Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:50:
[...]
Damn, daar sta ik nu toch wel even van te kijken. Is er dan niemand die beseft dat dit op de lange termijn drastische gevolgen kan hebben? Daarnaast vraag ik me ook af wie er allemaal in dat management zetelt? Zijn de founders van booking.com er nog steeds bij betrokken? Ik neem aan dat zij in de tijd zelf de code voor booking.com hebben geschreven. Waren zij misschien gewoon slechte programmeurs?
https://niels.nu
En alsof het zo uniek is. Zoveel bedrijven investeren niet in refactoring en gaan gewoon door. Bij mijn bedrijf is het precies het zelfde. Wil je iets anders dan moet je ergens gaan werken waar ze meerdere producten maken voor andere klanten. Zo kun je bij elk product gaan kijken wat je wilt gaan gebruiken.. Niet een bedrijf dat maar één applicatie heeft. Zo is het naar mijn mening vrijwel overal.Hydra schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:24:
[...]
In de comments reageert een andere werknemer van Booking.com die stelt dat het 'verbod' op FK's gewoon complete onzin is. Dus tja. Ziet eruit als gezeik van een disgruntled employee die de ballen niet heeft weg te gaan.
iOS developer
Je zou verbaasd staan hoeveel bedrijven werken met Access. Ben er in het verleden bij grotere bedrijven ook al meerdere keren mee geconfronteerd. De grap is dat je snel data kunt presenteren en bewerken, daarnaast kunnen de nieuwe versie prima fungeren als frontend voor een MS-SQL omgeving. Diverse keren meegemaakt dat een MS-Access db wordt gebruikt voor data analyse. Een beetje Access guru kan dik geld binnen trekken_js_ schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:14:
[...]
De belastingdienst heeft niet alleen hun eigen systemen, ze willen ook alle boekhoudbrouwsels uit kunnen lezen, en aangezien elke bedrijfstak ooit wel eens een hobbyprogrammeur heeft gehad die speciaal voor die niche een boekhoudpakket heeft gemaakt met een Access backend, dat ook vandaag de dag nog volop gebruikt wordt, moet de belastingdienst dus ook Accessdatabases uit kunnen lezen.
Het verbaasde mij ook, maar echt, het komt erg veel voor. Zelfde als Excel, je wilt niet weten hoeveel complexe berekeningen en administraties er volledig uit Excel bestaan, en dan heb ik het niet alleen over kleine ZZP-ers, maar ook boekhouders die meerdere administraties beheren of grotere bedrijven. En dan te bedenken dat Excel al heel snel last heeft van problemen met floating point getallen

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik kan nog wel een grote jongen noemen (23k werknemers) waarbij de uurtjes nogsteeds via een macro-based-exceldocument worden ingeklopt....Gertjan. schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:02:
[...]
Het verbaasde mij ook, maar echt, het komt erg veel voor. Zelfde als Excel, je wilt niet weten hoeveel complexe berekeningen en administraties er volledig uit Excel bestaan, en dan heb ik het niet alleen over kleine ZZP-ers, maar ook boekhouders die meerdere administraties beheren of grotere bedrijven. En dan te bedenken dat Excel al heel snel last heeft van problemen met floating point getallen
Want developers die er een applicatie voor bouwen kunnen wel altijd perfect omgaan met floating point getallen?.Gertjan. schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:02:
[...]
Floating point getallen zijn echt ideaal voor btw en renteberekeningenPatriot schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:32:
[...]
Want developers die er een applicatie voor bouwen kunnen wel altijd perfect omgaan met floating point getallen?
https://niels.nu
Verwijderd
"...om je matras open te knippen. Waar jij die van koop, al die toerneedosse! Met de groeten van Brenzef!"Patriot schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:37:
Ideaal? Als je het fout doet komt de belastingdienst volgens mij wel even kijken hoor

Het draait allemaal op een (redelijk slechte) back-end, die met een cronjob alles ophaalt (elk kwartier) van de website. Duurt wel lang (5min) omdat hij voor elke klas en elke week een cURL doet. Hiermee heb ik heel veel data (30.000+ lesuren) en die wordt allemaal verwerkt (mooie leraarnaampjes en vaknamen) en overizhctelijk in een API gestopt. De app maakt daar gebruik van.
Is zeker inzetbaar voor andere scholen, zolang ze Infoweb gebruiken voor het rooster (best wel veel, according to Google). Verder wil ik met samenwerking met school uitbreiden met cijfers, huiswerk, aanwezigheid (pushmelding als je je moet melden!), en algemeen notificaties/widgets/dashclock widgets voor volgende uur, helemaal instelbaar.
Ik ga ook kijken naar de haalbaarheid van pushmeldingen bij een vervallen uur, en de mogelijkheid direct toegang te hebben tot de Infoweb-database, dat scheelt tijd.
BeefHazard is de eerste andere school die het wil
Maar het staat nog in de kinderschoenen. Eerst offline storage fixen
lmfao ik dacht echt exact hetzelfdeCreepy schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:10:
[...]
[...]
Ok, wie heeft er sinds daarnet een baan bij de belastingdienst? Kom op! Vertel!
Verwijderd
Alles wordt hier met Excel gedaan. Database extracten worden in plaats van Access in Excel gegooid en dan maar leuk filtertjes gaan toepassen..Gertjan. schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:02:
[...]
Je zou verbaasd staan hoeveel bedrijven werken met Access. Ben er in het verleden bij grotere bedrijven ook al meerdere keren mee geconfronteerd. De grap is dat je snel data kunt presenteren en bewerken, daarnaast kunnen de nieuwe versie prima fungeren als frontend voor een MS-SQL omgeving. Diverse keren meegemaakt dat een MS-Access db wordt gebruikt voor data analyse. Een beetje Access guru kan dik geld binnen trekken
Een collega van me zei nog: "Moesten we SAP door Excel kunnen vervangen, we zouden het zo doen.". Ik heb me er al lang bij neergelegd en werk tegenwoordig dus ook gewoon braafjes in Excel.
True. Is ook zo veel mogelijk REST-API-achtig. Dat kan makkelijk.Alex) schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:49:
Als je de communicatie tussen je app en je backend hebt gestandaardiseerd zou je in theorie iedere databron eraan kunnen hangen die je wilt. Kwestie van de benodigde adapters ontwikkelen en aan je backend knopen
Maar er zit ook een hele website achter (zelfde genoemd, maar dan uitgeschreven.nl), redelijk brakke HTML, CSS en PHP daarachter. Model is goed, maar heel veel legacy troep. Ik moet eens overstappen naar .NET maar dat kost veel tijd. Of goed in PHP doen
Maar veel dingen zijn nog wel schoolafhankelijk: aantal uur op een dag, vaknamen, leraarnamen, vakantieweken, periode-eindes, enz.
Verwijderd
Echt bizar hoe langzaam die adoption rate is. De transitie van 5.2 naar 5.3 was volgens mij veel "lastiger" dan van 5.3 naar 5.4...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 19:13 ]
5.4 zorgt voor enkele magic_quotes problemen, jeweetwel, dat wat 2000 graag terug wil
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.