I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ben duidelijk niet de enige die interesse heeft in een linkje naar de soapFiresphere schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:29:
Salesforce hackathon Soap?
Vol gas met de koude motor wegscheuren omdat je weer eens te laat uit bed komt is minstens zo slecht volgens mijTheNephilim schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:13:
[...]
Ach, die ene keer in de week die ik met de auto ga én dat het vriest, valt wel mee. Was het ook niet juist slecht voor dieseltjes?
Het is een beetje verspreid over diverse blogpost en nieuws berichten. Maar ik zal even graven om te kijken of ik een beetje een samenhangend geheel kan krijgen, kwa linkjes.DXaroth schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:29:
[...]
Ben duidelijk niet de enige die interesse heeft in een linkje naar de soap
Dat is de laatste iteratie van dit verhaal. Maar zeker niet alles
Edit: ah, alle relevanten dingen worden wel gelinked in dat verhaal:
in combinatie met bovenstaande:
- https://medium.com/hackers-and-hacking/b839268fb82d
- http://valleywag.gawker.c...was-won-by-che-1469710101
[ Voor 41% gewijzigd door D-Raven op 03-12-2013 10:33 ]
Ja stom besteed, maarreD-Raven schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:24:
Die hele Salesforce hackathon soap is echt hilarisch overigens.
"weet je wat? we gaan een extra miljoen (op precies de verkeerde manier) besteden om deze PR nachtmerrie zo snel mogelijk weer te laten vergeten"
bwhaha, WRONG!
1 miljoen is niks voor SF.comThat's very expensive damage control.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
On a side note: nog maar 5 weken voor mijn afstudeer project.... AAAAAAH!
Overigens, waarom is stationair warmlopen zo slecht t.o.v. gewoon wegrijden?
@hieronder: Rain-x gaat op mijn boodschappenlijstje
[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-12-2013 10:52 ]
---
Nog iemand een kopje koffie trouwens? Ga nummer 3 maar eens zetten, bezig met formulier validatie

Dat spul moet ik ook maar eens gaan bestellenpdebie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:51:
Ik heb mijn ramen buitenom ingepoetst met Rain-X. Werkt niet alleen super tegen regendruppels, maar maakt het krabben ook een stuk makkelijker. Je veegt het ijs er zo met een doek vanaf
Ik heb nu dus het probleem dat de ramen nog niet schoon zijn wanneer ik klaar ben met krabben...Hoogie2004 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:50:
Tegen beslagen ramen: Airco vol aan!
Overigens, waarom is stationair warmlopen zo slecht t.o.v. gewoon wegrijden?
@hieronder: Rain-x gaat op mijn boodschappenlijstje
Zelfs met de airco vol op blazen (indien mogelijk alleen op voorruit) en op koud? De airco haalt namelijk het vocht uit de lucht. Bij mij is het meestal wel schoon tegen de tijd dat ik klaar ben met krabben.Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:01:
[...]
Ik heb nu dus het probleem dat de ramen nog niet schoon zijn wanneer ik klaar ben met krabben...
Nu heb ik wel een knopje in mijn auto om alle lucht over de voorruit te blazen, misschien dat dat veel uitmaakt?
Nee inderdaad, dat heb ik ook regelmatig, ook met vochtig weer. De ramen zo beslagen als wat en op een of andere manier komt er veel te weinig lucht uit de voorraam ventilatie.Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:01:
[...]
Ik heb nu dus het probleem dat de ramen nog niet schoon zijn wanneer ik klaar ben met krabben...
Ik kan de airco wel op vol blazen zetten, op de vooruit en op warm (waar het tekentje staat voor ruiten schoon maken) maar dat is nog steeds niet snel genoeg.Hoogie2004 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:03:
[...]
Zelfs met de airco vol op blazen (indien mogelijk alleen op voorruit) en op koud? De airco haalt namelijk het vocht uit de lucht. Bij mij is het meestal wel schoon tegen de tijd dat ik klaar ben met krabben.
Nu heb ik wel een knopje in mijn auto om alle lucht over de voorruit te blazen, misschien dat dat veel uitmaakt?
Edit: Ja ik heb de auto dan gestart.
[ Voor 3% gewijzigd door Ealanrian op 03-12-2013 11:05 ]
Ik start ook altijd voor ik ga krabben, dat scheelt veel denk ikcenix schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:04:
Maar de ontwasemer werkt alleen als de auto aanstaat. Bij mij in ieder geval.
Wettelijk volgens mij zelfs niet (meer) toegestaan. Vanaf 1 januari 2013 moeten alle niet-opgemaakte vakantiedagen opgenomen worden voor 1 juli van het volgende jaar. Ik heb daar de abreidscontracten op aan laten passen dit jaar.Firesphere schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:18:
[...]
Beetje vreemde regeling als je't mij vraagt...
Is dat ook als je in de vrije sector valt ?orf schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:06:
[...]
Wettelijk volgens mij zelfs niet (meer) toegestaan. Vanaf 1 januari 2013 moeten alle niet-opgemaakte vakantiedagen opgenomen worden voor 1 juli van het volgende jaar. Ik heb daar de abreidscontracten op aan laten passen dit jaar.
Bij ons is dat precies hetzelfde.Firesphere schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:18:
[...]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Volgens mij staat er ook iets in mijn contract van “max 5 dagen mee naar volgende jaar”, maar het is een relatief klein en relaxt bedrijf, dus tot nu toe is er nog nooit een probleem van gemaakt als je er meer overhoudt (en ik verwacht ook niet dat dat zal gebeuren).Firesphere schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:18:
[...]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ontdooi spray is toch voor de buitenkant? Dan is de binnenkant nog steeds niet schoon_Moe_ schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:08:
Ik maak gebruik van een ontdooi spray, werkt geweldig!
En dat mag eigenlijk zelfs ook niet, officieel moet je in België je vakantiedagen opnemen in hetzelfde jaar, overdragen mag niet. Bij mij (ook België) doet het bedrijf dat ook wel, enkele dagen zijn over te zetten maar op te nemen voor 1 maart geloof ik.spleethoven schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:10:
Hier is het zo (wel in België) dat ik maar 4 dagen mag overzetten, op te nemen voor 1 april
Het gaat nog verder: http://bits.blogs.nytimes...for-criticized-hackathon/D-Raven schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:31:
[...]
Het is een beetje verspreid over diverse blogpost en nieuws berichten. Maar ik zal even graven om te kijken of ik een beetje een samenhangend geheel kan krijgen, kwa linkjes.
[...]
Dat is de laatste iteratie van dit verhaal. Maar zeker niet alles
Edit: ah, alle relevanten dingen worden wel gelinked in dat verhaal:
in combinatie met bovenstaande:
- https://medium.com/hackers-and-hacking/b839268fb82d
- http://valleywag.gawker.c...was-won-by-che-1469710101
In a wrinkle that won’t help Salesforce’s public relations problem, members of the Healthcare.Love team are employed by a company in which Salesforce holds a small equity stake. Salesforce also determined that this is not material, since it had no ability to actually control that company.
Verwijderd
Heb je soms Rain-X aandelen? Ook bij mij gaat het op 't boodschappenlijstje.pdebie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:51:
Ik heb mijn ramen buitenom ingepoetst met Rain-X. Werkt niet alleen super tegen regendruppels, maar maakt het krabben ook een stuk makkelijker. Je veegt het ijs er zo met een doek vanaf
Heb je dan gewoon zo'n fles van 200ml, dus geen spray of zo? Ze hebben ook voor binnen, tegen beslagen ruiten. Toevallig ook ervaring mee?
Ik had het gelezen inderdaad. Je vraag je af of de marketing mensen daar überhaupt hun eigen reglement gelezen hebbenHuHu schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:18:
[...]
Het gaat nog verder: http://bits.blogs.nytimes...for-criticized-hackathon/
[...]
Bovenwettelijke vakantiedagen mag je opsparen (uit m'n hoofd maximaal 5 jaar).Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:18:
Waarom mag je vrijedagen eigenlijk niet opsparen? Stel je plant een lange reis naar een exotisch (of minder exotisch) land en je wil daarvoor 3 maand weg. Kan je dan niet in de jaren daarvoor vakantie dagen opsparen om dat te compenseren?
Als werkgever wil je natuurlijk wel kunnen plannen. Ik heb liever dat mensen zo af en toe 2-3 weken vakantie opnemen dan dat iemand dat opspaart en ineens 3 maanden weg is. Dan moet ik een vervanger gaan regelen en voor zo een korte periode is dat te lastig.
Als je in overleg opspaart en dus meer als een jaar van te voren al laat weten dat je voor langere tijd op vakantie wil (ik ga er vanuit dat een vakantie 3+maand niet uit de lucht komt vallen) kan je als werkgever daar toch goed op plannen?orf schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:25:
[...]
Bovenwettelijke vakantiedagen mag je opsparen (uit m'n hoofd maximaal 5 jaar).
Als werkgever wil je natuurlijk wel kunnen plannen. Ik heb liever dat mensen zo af en toe 2-3 weken vakantie opnemen dan dat iemand dat opspaart en ineens 3 maanden weg is. Dan moet ik een vervanger gaan regelen en voor zo een korte periode is dat te lastig.
Verwijderd
Hier is het net hetzelfde. Vakantiedagen van 2013 moeten worden opgenomen voor maart 2014.Otherside1982 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:14:
[...]
En dat mag eigenlijk zelfs ook niet, officieel moet je in België je vakantiedagen opnemen in hetzelfde jaar, overdragen mag niet. Bij mij (ook België) doet het bedrijf dat ook wel, enkele dagen zijn over te zetten maar op te nemen voor 1 maart geloof ik.
Wow, gaat inderdaad wel gigantisch de verkeerde kant op.D-Raven schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:23:
[...]
Ik had het gelezen inderdaad. Je vraag je af of de marketing mensen daar überhaupt hun eigen reglement gelezen hebben
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Maar in plaats van allemaal van zulke termijnen en regeltjes in een contract te zetten (zulke toch uitzonderlijke gevallen, denk ik) kan je dan toch beter iets opnemen als "niet meer dan X mee naar volgende jaar" en dan in speciale gevallen een langere vakantie met de specifieke werknemer afspreken?Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:27:
[...]
Als je in overleg opspaart en dus meer als een jaar van te voren al laat weten dat je voor langere tijd op vakantie wil (ik ga er vanuit dat een vakantie 3+maand niet uit de lucht komt vallen) kan je als werkgever daar toch goed op plannen?
Zo werkt het bij mij ieder geval wel.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat is een tijdje terug nog verlaagd naar een half jaar.orf schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:25:
[...]
Bovenwettelijke vakantiedagen mag je opsparen (uit m'n hoofd maximaal 5 jaar).
Een werknemer is tegenwoordig wettelijk verplicht om zijn vakantiedagen binnen zes maanden na het opbouwjaar op te maken. Doet een werknemer dat niet, dan vervallen deze vakantiedagen. De regeling is met name ingevoerd om werknemers te stimuleren regelmatig vakantiedagen op te nemen met het oog op hun veiligheid en gezondheid.
Voor de vakantiedagen die zijn opgebouwd vóór 1 januari 2012 blijft gelden dat die pas na 5 jaar vervallen. Dit geldt voor zowel wettelijke als bovenwettelijke vakantiedagen.
[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2013 11:31 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik vind het wat lastig plannen. Een goede werknemer heb je niet in korte tijd goed opgeleid. Als je dan ook nog een tijdelijke vervanger hebt voor drie maanden, dan heb je extra capaciteit op het moment dat de andere werknemer terug komt van vakantie of je moet al weer afscheid nemen van de tijdelijke vervanger.Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:27:
[...]
Als je in overleg opspaart en dus meer als een jaar van te voren al laat weten dat je voor langere tijd op vakantie wil (ik ga er vanuit dat een vakantie 3+maand niet uit de lucht komt vallen) kan je als werkgever daar toch goed op plannen?
Ik heb (nog) geen manier gevonden om met een flexibele "laag" van bijvoorbeeld freelancers te werken. Mijn bedrijf werkt alleen goed met vaste werknemers die hier lang werken.
Ik zie verschillende berichten daarover:.oisyn schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:30:
[...]
Dat is een tijdje terug nog verlaagd naar een half jaar.
[...]
http://www.fnvbondgenoten...eenemen-naar-volgend-jaarVakantiedagen kan je meenemen naar het volgende jaar, maar deze dagen zijn niet onbeperkt geldig. Voor de wettelijke vakantiedagen geldt dat deze nog zes maanden geldig zijn en daarna vervallen. De wettelijke vakantiedagen die in 2013 zijn opgebouwd, moeten voor 1 juli 2014 dan ook worden opgenomen. Van deze regel kan bij cao, bedrijfsregeling of individuele afspraak in positieve zin worden afgeweken.
Voor de bovenwettelijke dagen geldt dat je deze ook kan meenemen naar het volgende jaar. Bovenwettelijke dagen verjaren na de duur van vijf jaar. De bovenwettelijke dagen die je in 2013 hebt opgebouwd, verjaren op 31 december 2018.
Ik zal het nog eens bij de loonadministratie neerleggen.
Waar heb jij het over? Wat is dat programmeren waar je over spreekt?
Verwijderd
Wikipedia: Programmeren (computer)Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:45:
[...]
Waar heb jij het over? Wat is dat programmeren waar je over spreekt?
Da's wel grappig, want ik was altijd van mening dat je vrij weinig te zeggen had over bovenwettelijke vakantiedagen. Het zijn immers extra dagen die de werkgever jou toekent, en dus kan hij daar ook specifieke voorwaarden aan stellen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Inderdaad. Je mag dagen aanwijzen als verplichte vrije dag. Lekker tegenstrijdig..oisyn schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:49:
[...]
Da's wel grappig, want ik was altijd van mening dat je vrij weinig te zeggen had over bovenwettelijke vakantiedagen. Het zijn immers extra dagen die de werkgever jou toekent, en dus kan hij daar ook specifieke voorwaarden aan stellen.
Edit: Ik zie dat ik volgende week een kennissessie P&O heb. Deze puntjes neem ik even mee.
[ Voor 9% gewijzigd door orf op 03-12-2013 11:54 ]
haha nee dat niet. Misschien maar eens doenVerwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:18:
[...]
Heb je soms Rain-X aandelen? Ook bij mij gaat het op 't boodschappenlijstje.
Heb je dan gewoon zo'n fles van 200ml, dus geen spray of zo? Ze hebben ook voor binnen, tegen beslagen ruiten. Toevallig ook ervaring mee?
Ik heb deze: http://www.carclean.nl/pr...X_200ml_219_RAIN_X_100670
Die anti-nevel variant heb ik geen ervaring mee.
De watte? Huh? Koffie?
Dat is niet bovenwettelijke vakantiedagen..oisyn schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:30:
[...]
Dat is een tijdje terug nog verlaagd naar een half jaar.
[...]

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2013 12:14 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
kenneth schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:44:
Inderdaad, voor zzp'ers is het leven één grote vakantie met hoge uurtarieven, dat weet iedereen

Verwijderd
Daar zou ik het voor doen... Maar helaas wijst de praktijk uit dat dat over het algemeen niet zo werkt.Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:00:
Het leven van een ZZP'er: 1 uur per dag werken á 200 euro per uur rest van de dag koffie drinken en tv kijken?
Zucht... Het is al weken steeds ellende met die flut site.De verbinding met diensten.kvk.nl werd onderbroken tijdens het laden van de pagina.
2 december is namelijk de laatste dag dat ik mij kan inschrijven voor hun aanbieding...
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Verwijderd
Misleidende reclame, aanklagen die handel!roeleboel schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:11:
Testaankoop in België: krijg ik zonet een mail binnen van hun dat ik mij moet haasten:
2 december is namelijk de laatste dag dat ik mij kan inschrijven voor hun aanbieding...
[ Voor 83% gewijzigd door BtM909 op 03-12-2013 14:24 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Ealanrian op 03-12-2013 14:31 ]
Verwijderd

Het algemeen beleid #verbodenandersVerwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:34:
Wordt er niet hier om een hostingpartij gevraagd, maar netjes in een apart topic... Is het nóg niet goed.
Je probleem in meerdere sub-fora aan de orde brengen (het zogeheten crossposten / dubbelposten). Eén thread is echt genoeg.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Jawel hoor... Ik volg ook de http://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics en zo kwam ik op het topicEalanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:34:
En BtM909 reageert zelf wel in het topic die hij waarschijnlijk anders nooit had gevonden
Verwijderd
Crossposten is toch in meerdere forums hetzelfde plaatsen? Linken is niet hetzelfde plaatsen toch?
Daar is ie zo weg... Zullen vast ook niet heel veel mensen hier zijn die vaak op Internetproviders en Hosting kijken.BtM909 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:35:
[...]
Jawel hoor... Ik volg ook de http://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics en zo kwam ik op het topic
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 14:37 ]
BtM909 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:35:
[...]
Jawel hoor... Ik volg ook de http://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics en zo kwam ik op het topic
Is er niet ook beleid tegen dubbelposten?
[ Voor 3% gewijzigd door Ealanrian op 03-12-2013 14:37 ]
Dat scheelt ook als we weer eens replies moeten trashen

Dat HK access duurt wel lang... (waarschijnlijk nu nog langer)
Verwijderd
Hier ook... Geen idee wat de verjaringstermijn is voor incidentjes met mods op T.net. Misschien nog eens een poging wagen.Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:42:
Dat was weer te verwachten zo'n mod die zijn powers misbruikt
Dat HK access duurt wel lang... (waarschijnlijk nu nog langer)
Iets in de trant van
Hmm, nog geen reacties op mijn topic 'Dienst voor hosten repository, bugtracker, wiki' in het Internetproviders en Hosting forum, ben benieuwd wanneer ik een reply krijg
Verwijderd
[Hosting] Dienst voor hosten repository, bugtracker, wiki
[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 03-12-2013 16:59 ]
Precies, coffee corner dusEalanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:08:
Dat is geen directe link maar gewoon een frustratie uiten
HahahaVerwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:10:
Trouwens een erg interessante topic over hostingpartij in Nederland/Europa vs USA:
[Hosting] Dienst voor hosten repository, bugtracker, wiki
[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 03-12-2013 16:59 ]
Nothing to see here!
Lees een paar posten terug
D-Raven in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"
[ Voor 22% gewijzigd door Rutix op 03-12-2013 16:40 ]
Nothing to see here!
80% van de bevolking is tegen en wat doet de kamer ... voor stemmen.De Tweede Kamer heeft dinsdag in grote meerderheid ingestemd met de vrije toelating van Roemenen en Bulgaren tot de Nederlandse arbeidsmarkt.
[...]
De Telegraaf meldde dinsdag dat volgens onderzoek van Maurice de Hond zo'n tachtig procent van de bevolking tegen de vrije komst van Roemenen en Bulgaren is.
Dat is heet dan volksvertegenwoordiging...
Het idee van democratie is dat je mensen uit je midden pikt die de moeilijke beslissingen nemen. Niet dat je gewoon maar doet wat de meerderheid wil.pdebie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:52:
80% van de bevolking is tegen en wat doet de kamer ... voor stemmen.
Bron? Je onderbuik?pdebie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:01:
30.000 bulgaren/roemenen het land in die ons werk (en nee, niet ons als ontwikkelaars, maar in het algemeen) inpikken
En "een onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van de Telegraaf". Ja, dan stop ik al met lezen.
[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2013 17:04 ]
Dit dus! Gelukkig maar want in sommige beslissingen heeft de bevolking ook echt geen goed inzicht. Als ze dus op onderbuik gevoel allemaal ergens tegen zijn terwijl tegen eigenlijk de slechte beslissing is dan ben je ook fucked.oisyn schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:01:
[...]
Het idee van democratie is dat je mensen uit je midden pikt die de moeilijke beslissingen nemen. Niet dat je gewoon maar doet wat de meerderheid wil.
[...]
Bron? Je onderbuik?
Nothing to see here!
Nu weet het volk ook niet altijd 100% wat goed voor ze is. Veel mensen reageren vanuit hun onderbuik (zeker als ze overvallen worden door een enquetebureau) en doen dat dus niet op feiten. Daarnaast is het de vraag ook altijd waarom mensen tegen zijn, bang voor criminaliteit, bang voor banen verlies, bang te worden gezien als "verrader" door anderen? Die 80% zegt dus niets over de motivatie (hoewel het vaak gepresenteerd wordt als: men is tegen omdat....).pdebie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:52:
http://www.nu.nl/politiek...ije-toegang-roemenen.html
[...]
80% van de bevolking is tegen en wat doet de kamer ... voor stemmen.
Als iemand niet 100% fan is van een idee zal hij sneller geneigd zijn om nee te zeggen, terwijl er misschien een klein beetje nodig is om ja te zeggen. Een gesloten vraag voorleggen zonder al te veel context zorgt vaak voor een nee. "Bent u voor het open gooien van grenzen voor deze mensen", tja dat is wel een erg ruime vraag, wat zijn de acties die de regering neemt om bijvoorbeeld criminaliteit of oneerlijke concurrentie tegen te gaan. Zonder die informatie kun je geen mening geven.
Maar goed, de manier waarop dit soort dingen gepresenteerd worden is vaak toch een beetje stemmingmakerij. "Kijk jongens, de regering doet weer iets fouts". Morgen staat er weer een artikel dat de betreffende bevolkingsgroepen zich over 1 kam voelen gescheerd en dat x% van de Nederlands tegen "discriminatie" is.
Nu.nl was vroeger een redelijk goede nieuwssite, maar tegenwoordig is het niveau soms om te janken met meningen/vermoedens die als feiten worden gepresenteerd en het presenteren van nieuws op een bepaalde manier om lezers te trekken (schreeuwende en stemmingmakende koppen)...

Mensen roepen heel snel "ja, maar onze banen". Leuk, maar helaas moeten we vaak vanuit het oostblok mensen hierheen halen om werk te doen wat de Nederlanders zelf niet meer willen doen. Er zitten inderdaad mensen werkloos thuis, maar aan de andere kant is er genoeg werk waar geen Nederlander zich aan waagt, maar waar mensen uit de oostblok landen graag voor gaan.
Het stelen van iets dat niemand wil is nauwelijks nog stelen te noemen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
En hoezo onderbuik? Hoeveel van die poolse uitzendbureaus zie je wel niet?
Vriend van mij werkt in een schuimfabriek en hij loopt als een van de weinige NL'ers in die fabriek. De rest zijn allemaal Poolse uitzendkrachten. Daar hadden ook Nederlandse jongens/meiden kunnen lopen.
En het feit dat wij NL'ers dat werk niet willen? Onzin, mijn vriend loopt er al jaren en heeft het er prima naar zijn zin, dus er zullen vast meer Nederlanders zijn die dat werk willen doen. Ze krijgen alleen geen kans, want voor 1 NL'er heb je 2 Polen lopen.
-----
De randzaken als 'criminaliteit etc.' zal je mij niet over horen. Daarvoor hebben we mensen in het blauw lopen.
Maar als de regering ziet dat er in ons land steeds meer werklozen zijn, moeten ze zorgen dat die mensen aan het werk komen en niet ervoor zorgen dat er nog meer goedkopere buitenlandse krachten naar binnen mogen, want zo komen onze Nederlanders nooit aan het werk.
[ Voor 49% gewijzigd door PdeBie op 03-12-2013 17:12 ]
Jij baseert je huidige rant op een aanhaling van Nu.nl van een artikel van de Televaag die rapporteert over een onderzoek wat door Maurice de Hond is gedaan in opdracht van de SP (die - voor zover ik weet - tegen dit voorstel waren) onder 1800 kiezers.pdebie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:07:
maar als 80% voor is en 20% tegen, dan is de wens van 20% toch nooit het midden?
Nu vraag ik me af of 1800 kiezers een representatieve hoeveelheid mensen is, maar bovendien: hoe is die vraag gesteld? Als de vraag was 'Zou je het prettig vinden als je ontslagen wordt en een Roemeen jouw werk zou gaan doen?', dan is het niet zo heel raar dat een overtuigende meerderheid daar 'ja' op antwoordt.
De hoeveelheid bedrijven lijkt me niet representatief voor hoeveel arbeidsplaatsen ze bedienen.En hoezo onderbuik? Hoeveel van die poolse uitzendbureaus zie je wel niet?
Dat had gekund, maar daar zijn ze allemaal te verwend voor; ze willen niet dat werk doen voor een dermate laag loon.Vriend van mij werkt in een schuimfabriek en hij loopt als een van de weinige NL'ers in die fabriek. De rest zijn allemaal Poolse uitzendkrachten. Daar hadden ook Nederlandse jongens/meiden kunnen lopen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Bij mij in ieder geval niet. Chrome weigert de pagina te tonen, bij het certificaat staat de volgende melding:douweegbertje schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:14:
Werkt bij jullie het certificaat hier? https://cms.dordrecht.nl/pls/iform/
"This certificate has an nonvalid digital signature."
Bij de root- en intermediate certificaten krijg ik:
"The integrity of this certificate cannot be guaranteed.
The certificate may be corrupted or may have been altered."
We are shaping the future
[ Voor 34% gewijzigd door StM op 03-12-2013 17:19 ]
Hier (Safari @ OS X 10.9) geen probleem.douweegbertje schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:14:
^ Wat hij zegt.
En dan ben ik nog iemand die pro immigratie en Europa is.
iOS developer
Firefox 25.0.1 lijkt hij wel te werkendouweegbertje schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:14:
Nothing to see here!
Hier wel, ook in Chrome.douweegbertje schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:14:
Het lijkt me vaststaan dat oostblokkers over het algemeen een lagere levensstandaard gewend zijn, en ook bereid zijn in Nederland een lager dan hier gebruikelijke levensstandaard te accepteren voor een bepaald soort werk. Of je dat moet willen is een fundamentele keuze, aannemende dat kapitalisme werkt, dan zal bij lagere lonen de prijzen van producten omlaag gaan. En met een open economie zullen we moeten concurreren met andere landen met lagere lonen. Maar dat leidt hier tot omschakelproblemen, werkloosheid, etc. Dus de vraag is of de economie (voor bedrijven) belangrijker is dan hoe het met (een deel van) de Nederlanders persoonlijk gaat, en of een betere economie uiteindelijk leidt tot een beter leven voor de Nederlander.
Gaat goed met Chrome 33.0.1712.4 dev-m icm Windows 7douweegbertje schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:14:
Rare vogel in spe
Yup, doet het hier prima in Chrome!douweegbertje schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:14:

Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.