Het is ideaal om uit te zoeken voor een meeting wie je tegenover je krijgt
Net als Facebook en Twitter. Voor de rest.... Heel af en toe komt er een leuk aanbod langs, maar echt gebruik heb ik er nooit van gemaakt
Mwah, het is gewoon de zakelijke variant van Facebook. Dus super nuttig is het niet als je gewoon met je werk bezig bent, maar wel leuk om oude zakelijke contacten bij te houden.kenneth schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:32:
Maar verder, is dat LinkedIn nog wat, los van alle recruiterstalking?
/me twijfelt al jaren
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik heb't vooral om een soort werkgeschiedenis op te bouwen. En professionele contacten bij te houden of op te bouwen.kenneth schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:32:
/me twijfelt al jaren
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Tja, als ondernemer vind ik het wel handig om even op te zoeken wie achter welke bedrijf zit (of andersom) of wat collega's/oud-klasgenoten etc. tegenwoordig doen. En soms ook wel handig om contact te leggen, als een soort van digitaal visitekaartje.kenneth schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:32:
/me twijfelt al jaren
Maar de updates etc die op de frontpage getoond worden voegen zelden iets toe. Alleen maar 'Pietje is nu geconnect met Jantje' en 'Pietje werkt nu 8 jaar bij Bedrijf X, feliciteer hem!'
(En inderdaad een soort online CV voor jezelf, aangezien dat toch een van de eerste dingen is die je vindt op Google)
[ Voor 8% gewijzigd door Barryvdh op 02-12-2013 14:39 ]
Verwijderd
Eigenlijk is het niet echt interessant al gebruik ik het zelf ook wel. Het is leuk om te zien wat mijn oud-klasgenoten nu doen. Ik zie zelf ook hier en daar een interessante werkaanbieding verschijnen en behoudt daarom mijn LinkedIn.kenneth schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:32:
/me twijfelt al jaren
Niet echt veel spannends dus
Ik heb het gevoel dat het handig kan zijn wanneer je opzoek bent naar een (nieuwe) baan of wanneer je regelmatig contact hebt met veel verschillende mensen/bedrijven. Ik heb mijn LinkedIn profiel jaren geleden verwijderd en nog geen dag spijt gehad. Een vriend van me (beheer van Linux en DB's) gebruikt het dan juist weer wel erg vaak en vindt het erg prettig.kenneth schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:32:
/me twijfelt al jaren
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Waarom zou hij voor MVC geen cursus doen als het zijn leven makkelijker maaktBikkelZ schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:29:
[...]
Zonde van je cursus, MVC maakt je leven alleen maar makkelijker. Waarom zou je niet eens wat nieuws leren, bijvoorbeeld app development?
LinkedIn is wel makkelijk voor het bij houden van je zakelijk kring though. Ik zie soms best leuke dingen voorbij komenBikkelZ schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:29:
Ik heb nooit een LinkedIn profiel aangemaakt. Ik vind het gewoon een trieste bedoeling. Toch zou het voor mijn ego wel lekker zijn om me flink te irriteren aan al die recruitermail. Het is zo stil in mijn inbox
Nothing to see here!
Mwa, zodra je dagelijks met MVC werkt begin je je er wel aan te ergeren. Ik vind dat het framework mij iets te veel in de weg zit. Nu vind ik: Front Controller > MVC. Maar misschien is dat over een jaar wel weer heel anders
. MVC vind ik wel weer een stap vooruit op WebForms, maar ik ben dan ook meer een backend developer. Liefst maak ik gewoon een API, en zoek het maar uit
Het hele punt van ASP.NET MVC is juist dat als iets je in de weg zit je dat deel zelf kan schrijven.HMS schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:50:
Mwa, zodra je dagelijks met MVC werkt begin je je er wel aan te ergeren. Ik vind dat het framework mij iets te veel in de weg zit. [...]
Hmmpf, lichte hoofdpijn hier, heel vervelend. Normaal nooit hoofdpijn
Omdat ik wel een opstapje kan gebruiken op MVC gebied en dat in de vorm van een cursusBikkelZ schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:29:
[...]
Zonde van je cursus, MVC maakt je leven alleen maar makkelijker. Waarom zou je niet eens wat nieuws leren, bijvoorbeeld app development?
En aan app development is in ons bedrijf geen behoefte. Daar betaald de baas me niet voor.
Dat zou meer iets zijn voor zelf studie.
--edit--
zag net in een van onze logfiles dat we een groot aantal calls (> 1000) vanaf 1 IP adres kregen die even wat standaard mappen (/wp-admin/ bijvoorbeeld) aan het scannen was. Nu gaf ik als voorbeeld een wordpress map, maar het IP adres scande ook paden als '/admin', '/system', '/someunexistantstuff.exe' en weet ik wat nog meer af.
Even de systeembeheerders een belletje gedaan. Dit vertrouw ik niet.
[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 02-12-2013 15:04 ]
Maak je je daar druk om? Wil je mijn logs een zien
Na een goede dag zit ik haast op 50.000 van dat soort requests. Zoiets is 'vrij normaal', gewoon spideren op exploits. In dit geval denk ik dat een scriptkiddo je site heeft gevonden en gewoon een audit tool er tegen aan gooit.

Het is handig om een zakelijk profiel bovenaan te hebben staan wanneer ze je naam in Google gooien. Verder heb ik er nog weinig concreets aan gehad.kenneth schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:32:
/me twijfelt al jaren
Wat is precies een "front controller"? Volgens Wiki:HMS schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:50:
Mwa, zodra je dagelijks met MVC werkt begin je je er wel aan te ergeren. Ik vind dat het framework mij iets te veel in de weg zit. Nu vind ik: Front Controller > MVC. Maar misschien is dat over een jaar wel weer heel anders. MVC vind ik wel weer een stap vooruit op WebForms, maar ik ben dan ook meer een backend developer. Liefst maak ik gewoon een API, en zoek het maar uit
Dit alles doet het ASP.NET (MVC)-framework al voor je (sessions, routing, caching, reflection om de juiste Controller op te zoeken). Hoe is dat een losstaand design pattern, of op welke implementatie voor .NET doel je die beter is dan (>) MVC?[The front controller] handle[s] all tasks that are common to the application or the framework, such as session handling, caching, and input filtering. Based on the specific request it would then instantiate further objects and call methods to handle the particular task(s) required.
[ Voor 107% gewijzigd door CodeCaster op 02-12-2013 15:38 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik zie veel van zulke inlogpogingen op de SSH-server van mijn RPi, daarom heb ik Fail2ban ingesteld om na een aantal pogingen automatisch een IP-ban uit te delen én een mailtje naar abuse@ provider van source-IP te sturen. Werkt super en ik help er nog mensen mee ook, want zo ontdekken mensen dat hun VPSje gehackt is.douweegbertje schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:25:
Maak je je daar druk om? Wil je mijn logs een zienNa een goede dag zit ik haast op 50.000 van dat soort requests. Zoiets is 'vrij normaal', gewoon spideren op exploits. In dit geval denk ik dat een scriptkiddo je site heeft gevonden en gewoon een audit tool er tegen aan gooit.
We are shaping the future
Overigens moet je voor de lol eens unieke IP adressen opslaan van je bezoekers van je website. Zul je zien dat er 1000 chinezen je site bezoeken. Iets wat je niet in google analytics ziet
Dat komt ook duidelijk terug als je Cloudflare gebruikt. Alleen worden ze dan geblokkeerd.douweegbertje schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:29:
Overigens moet je voor de lol eens unieke IP adressen opslaan van je bezoekers van je website. Zul je zien dat er 1000 chinezen je site bezoeken. Iets wat je niet in google analytics ziet
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
en sinds recent ook steeds meer uit de oekraine... en dat loopt idd in de 50 a 60K per dag per site... Beetje zonde van http clients dus block ik een laagje eerder voor een aantal sites hele subnet-reeksen uit die contreien.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Verwijderd
Hier hetzelfde probleem. Veel te warm, ik val bijna in slaap en begin lichte hoofdpijn te krijgen.TheNephilim schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:56:
Hmmpf, lichte hoofdpijn hier, heel vervelend. Normaal nooit hoofdpijn
Ai, en jij moet nog 6 uur werken, blij dat ik binnen een uurtje kan stoppenVerwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:33:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Veel te warm, ik val bijna in slaap en begin lichte hoofdpijn te krijgen.
RTFM!
Ik verwacht ook niet anders dat het een scriptkiddo is inderdaad, maar wellicht dat de beheerders dit vaker te horen krijgen en besluiten een ander systeem te hanteren.
Beter geroepen en dat er niks mee gedaan wordt, dan dat je niks zegt en de zooi een keer plat ligt
Beter geroepen en dat er niks mee gedaan wordt, dan dat je niks zegt en de zooi een keer plat ligt
Dus jij gaat wat doen als ze bezig zijn met een 'aanval'? Dat is gewoon mijn redenatie. Als je achter je systeem staat en je hebt zelf audits gedaan dan hoef je niet te schrikken als iemand je crawled... Wees pas op je hoede als je ontzettend veel dataverkeer gaat krijgen. Van een crawler hoef je niet bang te zijn.pdebie schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:41:
Ik verwacht ook niet anders dat het een scriptkiddo is inderdaad, maar wellicht dat de beheerders dit vaker te horen krijgen en besluiten een ander systeem te hanteren.
Hmmm FusionLog vergeten uit te zetten is niet zo'n strak plan....30GB aan logs....
Maar goed je moet gewoon je certificaatjes pakken als de mogelijkheid zich aandient, nooit een slecht plan! Blijf er bij dat MVC gewoon veel beter bij mijn manier van denken paste en het daarom nooit aanvoelde of ik echt iets nieuws moest leren. Maar ik zou het zonder meer doen als ik geen andere keuze zou hebben wat betreft certificering.
Ik mag wel Microsoft Store Applications gaan doen hier op het werk maar ik kom er gewoon niet meer aan toe om er voor te studeren....zonde....
Tja ik weet het maar het voelt gewoon te.....consultancy.....pak aan leasebak.....Rutix schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:45:
[...]
LinkedIn is wel makkelijk voor het bij houden van je zakelijk kring though. Ik zie soms best leuke dingen voorbij komen. Ik ben wel iemand die alleen maar mensen toevoegt die ik ook echt ken
Begin je met een kip of met een ei? Soms moet je gewoon zelf iets aanzwengelen om de behoefte aan te wakkeren. Als je je API een beetje handig opzet kun je heel makkelijk een app ontwikkelen naast pure webfunctionaliteit. Soms moeten mensen eerst iets zien voordat ze weten dat ze het willen. En wellicht dat je ook niet je hele leven websites wil blijven maken of voor deze baas werken.pdebie schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:01:
[...]
Omdat ik wel een opstapje kan gebruiken op MVC gebied en dat in de vorm van een cursus
En aan app development is in ons bedrijf geen behoefte. Daar betaald de baas me niet voor.
Dat zou meer iets zijn voor zelf studie.
Maar goed je moet gewoon je certificaatjes pakken als de mogelijkheid zich aandient, nooit een slecht plan! Blijf er bij dat MVC gewoon veel beter bij mijn manier van denken paste en het daarom nooit aanvoelde of ik echt iets nieuws moest leren. Maar ik zou het zonder meer doen als ik geen andere keuze zou hebben wat betreft certificering.
Ik mag wel Microsoft Store Applications gaan doen hier op het werk maar ik kom er gewoon niet meer aan toe om er voor te studeren....zonde....
iOS developer
FubuMVC, hoewel de documentatie echt beroerd is. Ik ben nog volop dingen aan het uitvogelen, maar het bevalt me beter dan ASP.NET MVC.CodeCaster schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:25:
Dit alles doet het ASP.NET (MVC)-framework al voor je (sessions, routing, caching, reflection om de juiste Controller op te zoeken). Hoe is dat een losstaand design pattern, of op welke implementatie voor .NET doel je die beter is dan (>) MVC?
Nou, het is in eerste instantie mijn taak niet eens om die logfiles in de gaten te houden. Daar hebben we systeembeheerders voor.douweegbertje schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:43:
[...]
Dus jij gaat wat doen als ze bezig zijn met een 'aanval'? Dat is gewoon mijn redenatie. Als je achter je systeem staat en je hebt zelf audits gedaan dan hoef je niet te schrikken als iemand je crawled... Wees pas op je hoede als je ontzettend veel dataverkeer gaat krijgen. Van een crawler hoef je niet bang te zijn.
Het viel mij alleen op toen ik wat na moest kijken. Dus als ik dan zeg 'joh, heb je dat gezien?' en hij (de systeembeheerder) reageert met 'ach, maak je niet druk. hoort erbij', dan is het verder prima.
Mooie opsomming van hoe standaard .htaccess url rewriting werkt. Vast allemaal bekend bij jullie, maar het is zo netjes uitgelegd dat je er vast iemand mee kan helpen 
http://24ways.org/2013/url-rewriting-for-the-fearful/
--- Edit ---
Owh en deze editor (in de browser) is ook zeker het noemen waard! xd
http://codemirror.net/
http://24ways.org/2013/url-rewriting-for-the-fearful/
--- Edit ---
[ Voor 20% gewijzigd door TheNephilim op 02-12-2013 16:15 ]
* dcm360 gaat eens op muizenjacht
Pasgeleden een Windows 8.1-installatie gedaan op een PC, en daarbij ook maar meteen de 'nieuwe' Opera geïnstalleerd. Zojuist ben ik er achter gekomen dat die dus niet meer te bedienen is zonder muis, vermoed ik (want even op internet opzoeken of dat kan is lastig in een webbrowser die niet echt bedienbaar is). Ik vraag me iedere keer weer meer af waarom ze daar bedacht hebben om alles maar weg te gooien en opnieuw te beginnen, want nog steeds vind ik 'nieuwigheden' die niet meer werken.
Pasgeleden een Windows 8.1-installatie gedaan op een PC, en daarbij ook maar meteen de 'nieuwe' Opera geïnstalleerd. Zojuist ben ik er achter gekomen dat die dus niet meer te bedienen is zonder muis, vermoed ik (want even op internet opzoeken of dat kan is lastig in een webbrowser die niet echt bedienbaar is). Ik vraag me iedere keer weer meer af waarom ze daar bedacht hebben om alles maar weg te gooien en opnieuw te beginnen, want nog steeds vind ik 'nieuwigheden' die niet meer werken.
Jij browset normaalgesproken zonder muis
Nou, ehm, de helft van de tijd zo ongeveer denk ik. Gaat ook prima met Opera 12....
Ik heb in mijn backend-websites dusdanig veel keybindings toegevoegd dat je de hele backend alleen met toetsenbord kan bedienen. Dit gaat heel snel en is vrij snel aan te wennen. Je hoeft geen keys uit je hoofd te leren want met aanzetten van keybindings komen alle keybindings in beeld.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Je hebt er wel echt werk van gemaakt he? ^^Gamebuster schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:56:
[...] Je hoeft geen keys uit je hoofd te leren want met aanzetten van keybindings komen alle keybindings in beeld.
Inderdaad fijn. Ik heb 'm (sinds enkele jaren) in m'n TinyMCE skin zitten: http://tinymce.swis.nl/demo (tabje source)TheNephilim schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:12:
Pff 5 gesprekken gehad, één bedrijf doet een aanbod en wilt gelijk een antwoord horen, ik zeg dat ik wil wachten tot ik ook de andere offers binnen heb, nu is ie boos en mag ik daar niet meer werken
Naja salaris was toch jammerlijk laag.
Toch wel leuk dat sommige bedrijven trots zijn op hun nieuwe technieken: Webforms en silverlight
Salaris moet wel erg goed zijn voordat ik daar ga werken.
Toch wel leuk dat sommige bedrijven trots zijn op hun nieuwe technieken: Webforms en silverlight
[ Voor 25% gewijzigd door Megamind op 02-12-2013 18:53 ]

Al had je misschien beter kunnen zeggen dat je er even over wilt nadenken. Komt toch beter over dan laten blijken dat je wil weten of iemand anders meer te bieden heeft.
Ze mogen toch best weten dat ze niet de enige zijn, hij wilde me gewoon snatchen voordat de andere bedrijven de kans kregen iets te zeggen.GateKeaper schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:54:
[...]
Wat een lul.
Al had je misschien beter kunnen zeggen dat je er even over wilt nadenken. Komt toch beter over dan laten blijken dat je wil weten of iemand anders meer te bieden heeft.
Ik zoek er nu al een tijdje een die ook CSHTML support heeft, misschien eens de grammatica opzoeken ervan en zelf erin zetten.orf schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:09:
[...]
Inderdaad fijn. Ik heb 'm (sinds enkele jaren) in m'n TinyMCE skin zitten: http://tinymce.swis.nl/demo (tabje source)
Microsoft is ook weer met nieuw speelgoed gekomen: http://www.visualstudio.c...studio-online-overview-vs
[ Voor 34% gewijzigd door Megamind op 02-12-2013 18:56 ]
Tuurlijk mogen ze 't weten, maar soms is het wel handig om dingen wat tactischer te brengen. Ook als jij aangeeft er even over na te willen denken, weet hij wel dat er meer speelt. Toch komt het anders over, en zal het bij de ander ook een andere reactie losmaken.
Maar als hij zo extreem reageert, is het misschien maar beter dat je 'm kwijt bent ja.
Maar als hij zo extreem reageert, is het misschien maar beter dat je 'm kwijt bent ja.
Dat was er toch al een hele tijd? Ik log in, en er staat al een project van mij?!Megamind schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:55:
Microsoft is ook weer met nieuw speelgoed gekomen: http://www.visualstudio.c...studio-online-overview-vs
[ Voor 31% gewijzigd door GateKeaper op 02-12-2013 19:01 ]
VimFx
Ik gebruik m'n muis amper meer voor browsen.
Nadeel:
Ik gebruik de zelfde quick-keys iets te graag ook in m'n IDE

[ Voor 26% gewijzigd door Firesphere op 02-12-2013 19:26 ]
godgloeiende..
zit al 3 jaar in Datawarehouseproject en nu hebben ze op een hoog management niveau besloten dat we het allemaal even anders moeten doen.
We hebben een performanceprobleem en nu hebben ze de heilige graal te pakken om al onze problemen op te lossen...
Waar we eerst een servicebus gebruikten moet het nu Hadoop worden, en hoewel de servicebus het snelste component in de keten is wordt die opeens als bottleneck genoemd.
Standaard communicatieprotocol wordt overboord gegooit, zodat we weer lekker allemaal ons eigen taaltje gaan praten en we dingen anders noemen enzo..
Het ergste is dat ze met een clubje van een handjevol conceptuele mensen (geen van allen kan uberhaupt een select statement schrijven) bedacht dat het allemaal anders moet.
Alle input vanuit het bestaande project worden genegeerd en kort door de bocht komt het er op neer dat ik 3 jaar voor niks werk heb zitten doen.
Afgelopen 3 jaar wordt het team volgestopt met functionele dingen en niet 1 uur per dag mag er inovatief gewerkt worden. Geen geld voor POC's, en wel oracle door je strot geduwd krijgen voor VEEL teveel geld.
En nu verwijten ze je dat het niet performt..
NO FUCKING SHIT... dat zeg ik al 3 jaar inclusief oplossingen erbij...
Betalen ze ook nog eens bakken geld voor want de helft van die club die dit bedenkt bestaat uit externen en we vliegen er zelfs een Ier voor in om schoolboek plaatjes uit te leggen aan het management..
Dat hadden wij ook kunnen doen, maar nee als wij het zeggen is het niet waar ofzo
En ja ik werk voor de overheid..
over mismanagement en geldverspilling gesproken
zit al 3 jaar in Datawarehouseproject en nu hebben ze op een hoog management niveau besloten dat we het allemaal even anders moeten doen.
We hebben een performanceprobleem en nu hebben ze de heilige graal te pakken om al onze problemen op te lossen...
Waar we eerst een servicebus gebruikten moet het nu Hadoop worden, en hoewel de servicebus het snelste component in de keten is wordt die opeens als bottleneck genoemd.
Standaard communicatieprotocol wordt overboord gegooit, zodat we weer lekker allemaal ons eigen taaltje gaan praten en we dingen anders noemen enzo..
Het ergste is dat ze met een clubje van een handjevol conceptuele mensen (geen van allen kan uberhaupt een select statement schrijven) bedacht dat het allemaal anders moet.
Alle input vanuit het bestaande project worden genegeerd en kort door de bocht komt het er op neer dat ik 3 jaar voor niks werk heb zitten doen.
Afgelopen 3 jaar wordt het team volgestopt met functionele dingen en niet 1 uur per dag mag er inovatief gewerkt worden. Geen geld voor POC's, en wel oracle door je strot geduwd krijgen voor VEEL teveel geld.
Betalen ze ook nog eens bakken geld voor want de helft van die club die dit bedenkt bestaat uit externen en we vliegen er zelfs een Ier voor in om schoolboek plaatjes uit te leggen aan het management..
Dat hadden wij ook kunnen doen, maar nee als wij het zeggen is het niet waar ofzo
[ Voor 22% gewijzigd door BasieP op 02-12-2013 19:37 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Ik heb een dagje erin gestoken om alles netjes te krijgenCaelorum schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:06:
[...]
Je hebt er wel echt werk van gemaakt he? ^^
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Man lekker kut voor je.
Enige mogelijkheid om te schandpalen? Geenstijl?
iOS developer
mwa ik zat meer te denken aan werkweigering... Maar ik heb al zo'n reputatie...BikkelZ schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:37:
Man lekker kut voor je.
Voordeel van de overheid is in ieder geval dat je niet zomaar je baan kwijt bent
[ Voor 13% gewijzigd door BasieP op 02-12-2013 19:38 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
DailyWTF misschien?BasieP schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:38:
[...]
mwa ik zat meer te denken aan werkweigering... Maar ik heb al zo'n reputatie...
Voordeel van de overheid is in ieder geval dat je niet zomaar je baan kwijt bent
Ga naar het bedrijfsleven. Overheden moeten gewoon ophouden mensen aan te nemen die vooral wollige praatjes kunnen houden. Ik herken het. Er wordt met miljarden gesmeten omdat iemand zogenaamd alles weet, maar naar de eigen werknemers luisteren ze niet.BasieP schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:33:
godgloeiende..
ik zeg: maak een uitgebreid blog hierover en vertel met enkele details om wat voor systemen en mensen het gaat en vooral ook hoeveel geld ermee gemoeid is. Of nog beter: verkoop je verhaal aan nieuwssites
Verwijderd
Dat zegt het allemaalBasieP schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:33:
[...]
http://www.adviespuntklok.../klokkenluidersregelingenBasieP schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:38:
[...]
mwa ik zat meer te denken aan werkweigering... Maar ik heb al zo'n reputatie...
iOS developer
In het bedrijfsleven kunnen ze er anders ook wat van hoor. Vooral hele grote organisaties en (voormalig) staatsbedrijven hebben er een handje van om op precies dezelfde manier te organiseren. Dat betekent vaak dat er heel veel mensen bij een besluit zijn betrokken, dat niemand daadwerkelijk een knoop durft door te hakken, en -last but not least- dat er altijd mensen zijn die problemen zien waardoor een heel project on hold gaat ook al is er geen probleem.Firesphere schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:50:
[...]
Ga naar het bedrijfsleven. Overheden moeten gewoon ophouden mensen aan te nemen die vooral wollige praatjes kunnen houden. Ik herken het. Er wordt met miljarden gesmeten omdat iemand zogenaamd alles weet, maar naar de eigen werknemers luisteren ze niet.
Datzelfde heb ik zien gebeuren in teams van twee man. Communicatie is key, niet zozeer de omgeving waarin je je bevindt.
Extremen als in een extern iemand inhuren als een intern iemand het ook kan, dan niet beter, of uitleggen? Dat heb ik in't bedrijfsleven nog niet meegemaakt.Alex) schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:14:
[...]
In het bedrijfsleven kunnen ze er anders ook wat van hoor. Vooral hele grote organisaties en (voormalig) staatsbedrijven hebben er een handje van om op precies dezelfde manier te organiseren. Dat betekent vaak dat er heel veel mensen bij een besluit zijn betrokken, dat niemand daadwerkelijk een knoop durft door te hakken, en -last but not least- dat er altijd mensen zijn die problemen zien waardoor een heel project on hold gaat ook al is er geen probleem.
Ik wel.Firesphere schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:15:
[...]
Extremen als in een extern iemand inhuren als een intern iemand het ook kan, dan niet beter, of uitleggen? Dat heb ik in't bedrijfsleven nog niet meegemaakt.
In teams van twee man heb je veel minder last van een hiërarchie die dat mogelijk maakt, dan kun je zulke dingen vaak tijdens een lunch/biertje uitpraten.CodeCaster schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:15:
Datzelfde heb ik zien gebeuren in teams van twee man. Communicatie is key, niet zozeer de omgeving waarin je je bevindt.
[ Voor 40% gewijzigd door Alex) op 02-12-2013 20:17 ]
Dan moet dat wel gebeuren. Eilandjes hoeven niet groot te zijn. Het is de taak van de projectmanager / afdelingsleider dat te detecteren en te sturen.Alex) schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:16:
In teams van twee man heb je veel minder last van een hiërarchie die dat mogelijk maakt, dan kun je zulke dingen vaak tijdens een lunch/biertje uitpraten.
Ik heb maar weinig devvers meegemaakt die zonder dwang van bovenaf (zeg, scrum) regelmatig aan elkaar vragen of "het een beetje lukt", of ze nog iets voor elkaar kunnen betekenen en hoe ze een bepaald probleem zouden aanvliegen. Ook zie ik maar weinig dat specifieke, voorspelbare problemen in een project vooraf worden overlegd met de developers, waardoor men niet bepaald op de hoogte blijkt wat de capaciteiten zijn van wie ze hebben rondlopen, terwijl die capaciteiten elders (zelfs binnen hetzelfde project) veel beter benut kunnen worden.
En dán krijg je dus wat Firesphere zegt, dat externen worden ingehuurd voor zaken die intern ook opgelost hadden kunnen worden of dat (onderdelen van) systemen die al aanwezig zijn, opnieuw worden gebouwd, mits de persoon met die capaciteiten voor de (relevante) duur van het project dan ook beschikbaar zou zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 02-12-2013 20:28 . Reden: Nu ben ik écht klaar met editen. ]
Ik heb ervaring dat externen ook best een voor een goede situatie kunnen zorgen hoor. Bij ons op de vloer werken regelmatig ZZP-ers en de meeste van hun werken hard, brengen nieuwe kennis en hebben een goede frisse blik op de situatie meestal
. Dus dat er externen komen wil nog niet zeggen dat dat voor een slechte situatie gaat zorgen.
Nothing to see here!
Het gebeurt overal. Het enige verschil is dat de cashflow bij de overheid / gemeentes vaak een stuk hoger ligt en dus het besef ook vaak weg is. Managers die geen benul van prijzen hebben en overal een krabbel op krijgen van hoger af etc. In het bedrijfsleven worden ook vaak fouten gemaakt, maar dat houd vaak snel op, meestal als het even duurt en er veel geld in gestoken wordt. Bij de overheid gaan er dan domweg nog meer uren en geld tegenaan om vervolgens de stekker eruit te trekken of met een brak product te komen.
Heb zelf bij het waterschap even stage gelopen en o.a. wat migraties mee gemaakt. Wat een verspilling was het allemaal. Veeeel 3e partijen, veel overbodige luxe (cat6 intern overal anno 2007), elke verdieping (4 stuks) om de 50 meter een flatscreen. Werktafels met knopjes om hem hoger/lager te doen a 1500,- per stuk etc.. etc.
Heb zelf bij het waterschap even stage gelopen en o.a. wat migraties mee gemaakt. Wat een verspilling was het allemaal. Veeeel 3e partijen, veel overbodige luxe (cat6 intern overal anno 2007), elke verdieping (4 stuks) om de 50 meter een flatscreen. Werktafels met knopjes om hem hoger/lager te doen a 1500,- per stuk etc.. etc.
Zo, als je je professionele carriere om zeep wil helpen moet je zeker je eigen werkgever op GeenStijl pleuren.BikkelZ schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:37:
Man lekker kut voor je.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Haha, wat jij nu beschrijf zijn alle (3...) de grote bedrijven waar ik bij gewerkt heb, dus dat het alleen bij de overheid zo werkt is een illusiedouweegbertje schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:56:
.... Managers die geen benul van prijzen hebben en overal een krabbel op krijgen van hoger af etc. In het bedrijfsleven worden ook vaak fouten gemaakt, maar dat houd vaak snel op, meestal als het even duurt en er veel geld in gestoken wordt. Bij de overheid gaan er dan domweg nog meer uren en geld tegenaan om vervolgens de stekker eruit te trekken of met een brak product te komen.
Hoeveel er wel niet aangekut wordt om een project 'af te maken' omdat 'we nu toch al zo ver zijn en het meer schade oplevert als we stoppen', waarna er na afloop gezegd wordt dat 'we' vaker sneller moeten besluiten ergens de stekker uit te trekken.
Nou, wat betreft dat 'straatje schoon vegen' weet ik het zo net nog niet. Ik heb dat wel zien gebeuren overigens. Wat ik veel zie is dat er gewoon veel en veel te veel overhead is en er veel en veel teveel mensen zijn die hun zegje ergens over kunnen doen, zodat de daadwerkelijke verantwoordelijkheid en daadkracht verwaterd is.m-m schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:16:
Jep een bedrijfscultuur waar niemand 't boeit mits hun eigen straatje maar schoongeveegd is leidt al snel tot dit soort ellende en dat komt echt niet alleen in de overheid voor.
Op het moment dat ik, het 'werkvolk' in vakgroepje 60, een mail krijg over iets redelijk triviaals, waar in de CC een lijst mensen staat tot aan de baas van de baas van mijn baas, weet je dat er een probleem is. Die mensen moeten zich helemaal niet met de dagelijkse crap bezighouden maar moeten beslissingen maken. Die mensen knikker ik dus ook consequent uit de CC.
[ Voor 42% gewijzigd door armageddon_2k1 op 02-12-2013 21:22 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Jep een bedrijfscultuur waar niemand 't boeit mits hun eigen straatje maar schoongeveegd is leidt al snel tot dit soort ellende en dat komt echt niet alleen in de overheid voor.
Ja die is al minstens een half jaar online. Wel pas sinds een maand (of zo) uit de beta.GateKeaper schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:57:
[...] Dat was er toch al een hele tijd? Ik log in, en er staat al een project van mij?!
jaja want van ieder gerucht wordt gelijk daar de naam van de man in de hoestende regenjas bekend gemaakt natuurlijkarmageddon_2k1 schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:13:
[...]
Zo, als je je professionele carriere om zeep wil helpen moet je zeker je eigen werkgever op GeenStijl pleuren.
iOS developer
Als je je niet laat horen weet je zeker dat er niets gebeurd natuurlijk. Heeft tweakers daar publeaks niet voor?
Dat heette voorheen Team Foundation Service, al dan niet TFPreview ofzo.Megamind schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:55:
Volgens mij is het al vele maanden uit beta hoor... Al sinds meer dan een half jaar moet ik naar visualstudio.com ipv TFS Preview. Het ontgaat me compleet waarom dit 'nieuws' zou zijn.Caelorum schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:38:
[...]
Ja die is al minstens een half jaar online. Wel pas sinds een maand (of zo) uit de beta.
Ik gebruik TFS ook al een tijdje maar ik had de online IDE nog niet geprobeerd, misschien dat jullie early access kregen want hij stond ook in VS2013 bovenaan in het nieuws lijstje.
Dat kan ook. Ik weet alleen dat tot een tijdje geleden er nog de melding stond dat de prijzen nog moesten worden bepaald. Ging er eigenlijk van uit dat dat betekende dat het nog niet uit bèta was.
maar nieuws is het zeker niet nee.
maar nieuws is het zeker niet nee.
Maar hebben jullie het nu over TFS of over de nieuwe IDE? Want ik geloof niet dat zoveel mensen al online hun code aan het kloppen zijn
TFS. Ik zie in al die feature-overzichten niks terug over online codekloppen, is allemaal geblaat over TFS.
Begrijpend lezen niet mijn sterkste puntAvalaxy schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 03:04:
TFS. Ik zie in al die feature-overzichten niks terug over online codekloppen, is allemaal geblaat over TFS.
Work in one IDE to create solutions for the web, desktop, cloud, server, and phone
Met VS 2013 hebben ze ook een online IDE geintroduceerd. Visual Studio Online heet het. Ziet er wel indrukwekkend uit. Schijnt voornamelijk in TypeScript geschreven te zijn.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Visual Studio Online is geen IDE, maar het voormalige Team Foundation Service. De duurdere abonnementen komen wel met een IDE, maar dat is gewoon de normale desktop IDE.
Team Foundation Service was toch gewoon Team Foundation Server in de cloud?
Visual Studio online (Monaco) is volgens mij nieuw. Screenshot.
Visual Studio online (Monaco) is volgens mij nieuw. Screenshot.
[ Voor 62% gewijzigd door Rhapsody op 03-12-2013 08:41 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Waar zij het over hebben volgens mij, is het 'Monaco' project, een VS in je browser.
#edit: ^^ wat Rhapsody zegt dus
Zie ook: http://channel9.msdn.com/Series/Visual-Studio-Online-Monaco“Monaco”
As we look to extend the desktop IDE with services in the cloud, we naturally asked ourselves about whether it makes sense to offer a development experience directly in the browser. The desktop IDE provides a rich, broad and integrated developer experience for a range of platforms. But we believe there are some scenarios where we can offer light-weight, friction free developer experiences in the browser for targeted platform experience in the cloud.
Visual Studio Online “Monaco” is a coding environment for the cloud, in the cloud. It complements the desktop IDE as a low friction experience that will help you get started, or make quick changes, to an existing cloud service. And it is integrated with Visual Studio Online.
Today, we are releasing a preview of one of the experiences that “Monaco” will provide for Azure Websites. Developers will now be able to edit their sites directly from the web, from any modern browser, on any device.
“Monaco” is already being used as the technology behind other cloud-based developer experience, from Office 365 “Napa” development to SkyDrive file editing.
#edit: ^^ wat Rhapsody zegt dus
Waarom zou je je IDE in een webbrowser willen?
om met je surface (2) ook nog wat te kunnen doen?Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:46:
ga er binnenkort maar eens naar kijken...
Op een surface heb je gewoon editors, ok het zijn geen volledige IDE's maar daarvoor is een RT/ARM based ook niet krachtig genoeg, een Surface pro kan denk ik wel een volle Visual studio draaien.
Verwijderd
Met een beetje geluk komt deze week mijn Estimote dev kit nog binnen. De kit bevat 3 stuks, dus daar kan je leuke dingen mee doen. Zat zelf te denken aan indoor navigatie dmv trilateratie, maar met m'n VMBO-wiskundekennis snap ik daar natuurlijk geen drol van. 
Misschien maar eens m'n wiskundekennis ophalen, dat is zeker de moeite waard als programmeur zijnde...
Misschien maar eens m'n wiskundekennis ophalen, dat is zeker de moeite waard als programmeur zijnde...
Zoooo, goedemorgen. Koffie?
jij bent vroeg...Firesphere schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:58:
* Kips pakt een kop thee
Is't weer niet goed?

Goedemorgen!
Wat is het koud
Wat is het koud

Ik heb toch wel met enige regelmaat dat ik een file wil bekijken (en mogelijk zelfs editen) zonder dat ik achter mijn PC zit (of er gewoon geen tot mijn beschikking heb). Het corrigeren van een fout of het meelezen met een stukje code kan dan perfect.Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:46:
Nu gebruik ik vaak de webinterface van TFS 2012 om een file te bekijken, maar bewerken kun je meestal vergeten. Een mooie editor met wat extra functionaliteiten verwelkom ik dan ook met open armen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dubbele espresso, als het kan...Firesphere schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:58:

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
/flauw
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

.Gertjan. schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:32:
[...]
inderdaad. Ik moest behoorlijk krabben vanochtend, en dat terwijl ik op de fiets ben
/flauw
Heb de auto even aangezet voor ik ging ontbijten, dus hij was mooi dooi toen ik wegging!
Dus jij bent zo'n persoon die zijn ouwe diesel om 6 uur aanzet en om half 7 in de auto stapt waardoor de halve buurt wakker is van het lawaai?
Standkachel geen beter idee?TheNephilim schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:00:
Heb de auto even aangezet voor ik ging ontbijten, dus hij was mooi dooi toen ik wegging!
------
Vanochtend komt de directie-secretaresse naar me toe.
> Patrick, hou je er rekening mee dat je nog wat dagen op moet maken deze maand voor dit jaar?
- * pjlgt pakt de verlofregistratie software erbij en kijkt naar het aantal openstaande uren
Moet nog 11 dagen opmaken
En de week voor de kerst mogen we geen vrij i.v.m. drukte.
Je weet dat dit nogal slecht is voor je motor?TheNephilim schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:00:
Hoeft toch niet voor het eind van dit jaar als je ze maar op maakt voor 1 juli 2014?pdebie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:02:
[...]
Standkachel geen beter idee?
------
Vanochtend komt de directie-secretaresse naar me toe.
> Patrick, hou je er rekening mee dat je nog wat dagen op moet maken deze maand voor dit jaar?
- * pjlgt pakt de verlofregistratie software erbij en kijkt naar het aantal openstaande uren
Moet nog 11 dagen opmaken
En de week voor de kerst mogen we geen vrij i.v.m. drukte.
Mmm, ik vertrouw de mensheid niet zo goed om mijn auto onbeheerd te laten draaienTheNephilim schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:00:

Dan moet je in een betere buurt gaan wonen.Gertjan. schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:05:
[...]
Mmm, ik vertrouw de mensheid niet zo goed om mijn auto onbeheerd te laten draaien
Bij ons is de regeling dat je er 5 mag mee nemen naar volgend jaar. Daarmee blijven er nog 11 over voor dit jaar.orf schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:04:
[...]
Hoeft toch niet voor het eind van dit jaar als je ze maar op maakt voor 1 juli 2014?
Want?EddoH schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:03:
[...]
Je weet dat dit nogal slecht is voor je motor?
[ Voor 22% gewijzigd door PdeBie op 03-12-2013 10:13 ]
Het is een benzine auto, dat scheelt al. Daarnaast zit er genoeg ruimte tussen de auto en de burenEalanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:02:
Dus jij bent zo'n persoon die zijn ouwe diesel om 6 uur aanzet en om half 7 in de auto stapt waardoor de halve buurt wakker is van het lawaai?
Zou handig zijn
Ach, die ene keer in de week die ik met de auto ga én dat het vriest, valt wel mee. Was het ook niet juist slecht voor dieseltjes?EddoH schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:03:
[...]
Je weet dat dit nogal slecht is voor je motor?
Geen last van hier.Gertjan. schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:05:
[...]
Mmm, ik vertrouw de mensheid niet zo goed om mijn auto onbeheerd te laten draaien
Dat zou toch net moeten passen. vanaf morgen tot de week voor kerst vrij en tussen kerst en oud en nieuw vriijpdebie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:12:
[...]
Bij ons is de regeling dat je er 5 mag mee nemen naar volgend jaar. Daarmee blijven er nog 11 over voor dit jaar.
Het lukt mij zelfs om onder de rook van het Haagse met regelmaat mijn navigatie in de auto te laten zitten s'nachts...Ealanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:07:
[...]
Dan moet je in een betere buurt gaan wonenIk heb laatst boodschappen gedaan met de telefoon nog in de autohouder en deuren van slot niks aan de hand.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik woon in een redelijk goede buurt, maar je weet nooit wat er langslooptEalanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:07:
[...]
Dan moet je in een betere buurt gaan wonenIk heb laatst boodschappen gedaan met de telefoon nog in de autohouder en deuren van slot niks aan de hand.
Spullen in de auto durf ik gerust te laten liggen (telefoons) en regelmatig ben ik vergeten de auto op slot te doen, maar hem met draaiende motor voor de deur te zetten, nah...
Beetje vreemde regeling als je't mij vraagt...pdebie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:12:
[...]
Bij ons is de regeling dat je er 5 mag mee nemen naar volgend jaar. Daarmee blijven er nog 11 over voor dit jaar.
haha ja het zou passen, maar de directiesecretaresse kan wel zeggen 'je moet ze opmaken'. Mijn manager denkt daar heel anders overEalanrian schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:15:
[...]
Dat zou toch net moeten passen. vanaf morgen tot de week voor kerst vrij en tussen kerst en oud en nieuw vriij
Die ziet me liever 24/7 de komende dagen i.v.m. de aankomende kerstdrukte.
Straks even overleggen met de manager hoe we dit gaan oplossen. Moet sowieso 2 halve dagen vrij hebben i.v.m. ziekenhuisbezoek (mijn schouders worden door de vaatdiagnostiek-molen gehaald). Alleen dat valt dan weer onder 'medisch verlof' en gaat niet van de vrije dagen af.
Valt vast wel iets te regelen.
Een regeling treffen dat je wilt gaan sparen voor een lange vakantie naar een ver land over twee jaar dan stel je het probleem in iedergeval twee jaar uit.
Dan eerder een lange vakantie voor een verbouwing aan m'n huis volgend jaar. Keuken is hard aan vervanging toe.
Die hele Salesforce hackathon soap is echt hilarisch overigens. 
"weet je wat? we gaan een extra miljoen (op precies de verkeerde manier) besteden om deze PR nachtmerrie zo snel mogelijk weer te laten vergeten"
bwhaha, WRONG!
"weet je wat? we gaan een extra miljoen (op precies de verkeerde manier) besteden om deze PR nachtmerrie zo snel mogelijk weer te laten vergeten"
bwhaha, WRONG!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.