De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.475 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:19
Lijkt me nog een keer heel leuk om te doen wanneer iemand vraagt of ik de computer super veilig kan maken. Grijp de pc, ruk alle kabels er uit en plaats de pc buiten bereik van mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Nou ja, het punt is meer dat het vaak apparaten betreft die niet echt waardevol zijn zonder netwerkverbinding :P

En zelfs zonder dat kan zo'n apparaat nog met 'de wereld' verbonden zijn via USB-sticks. Da's een vrij reeële dreiging. En zoals laatst zelfs via ultrasoon geluid, da's een wat minder acute dreiging tenzij gigantisch high profile target :P

Maar goed, afgezien van nooit geupgrade Aldi PCs van 10 jaar geleden in woonkamers zijn er ook een boel informatieschermen/kassasystemen/etc/etc die om redenen beyond my comprehension vanilla XP draaien (dus niet eens XP Embedded).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-10 11:54

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op zondag 01 december 2013 @ 14:31:
Ja en nee. Het probleem is een beetje dat als er dingen in Windows 7+ gepatched gaan worden na april het probleem ook vaak in XP aanwezig zal zijn. Het is dan vrij triviaal voor de mensen die dat kunnen om even de verschillen te diffen en een exploit te schrijven. Daarnaast is de verwachting dat men 0days aan het opsparen is want de eerste 0day die niet meer gepatched gaat worden maar wel RCE mogelijkheden biedt gaat veel geld waard zal zijn.
Ik ben het wel met je eens wat dat betreft, ik bedoel alleen dat de oorzaak-gevolg trekking nogal kort door de bocht is.
Zodra MS stopt met support, is het product onveilig.
Dat is natuurlijk niet zo, dat ligt ietwat genuanceerder, precies zoals je zelf beschrijft :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 09:46
douweegbertje schreef op zondag 01 december 2013 @ 14:48:
Nja en nu.nl zal toch bepaalde informatie moeten voorkauwen voor non-IT'ers, vind het dan wel een goede zaak om te zeggen dat je nu van XP af moet.
Ach, tweakers heeft meer medewerkers dan nu.nl en publiceert ook regelmatig volledig onware artikelen (vandaag ook weer één) en versimpeld dingen ook vaak naar iets wat niet volledig correct is (al wordt het hier nog wel eens gerepareerd). Dus de fouten lijken me niet eigen aan niet-ITers die nieuws maken voor hun eigen soort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

SPee schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:18:
Al de query getest op een kleiner omgeving? ;)
Yes :) Werkte prima alleen wat traag vanwege de enorme hoeveelheid data en een 12-tal SUM berekeningen die uitgevoerd moeten worden.
CodeCaster schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:20:
[...]

Ik neem aan dat dat geëxtrapoleerd is uit de testset(s). ;)
Yup. Verwacht een tabel van tussen de 50.000 en 100.000 rijen als resultaat. 5000 rijen duurde ongeveer een uur. Getest vlak na 17.00 op een werkdag. Weekend draait vaak wat vlotter en ook de export welke 's nachts plaatsvindt is op een zondagnacht beperkt :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:48

StM

Firesphere schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:52:
[...]

Ik ben het wel met je eens wat dat betreft, ik bedoel alleen dat de oorzaak-gevolg trekking nogal kort door de bocht is.
Zodra MS stopt met support, is het product onveilig.
Dat is natuurlijk niet zo, dat ligt ietwat genuanceerder, precies zoals je zelf beschrijft :)
Op een non-tech site moet je de mensen gewoon niet gaan vermoeien met dat soort nuances, net of de gemiddelde persoon een goede inschatting kan maken op basis van dat soort details. :) De beste uit te dragen boodschap is gewoon dat je in april van XP af moet zijn of er moet geen netwerkkabel meer in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:14
Rutix schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 22:13:
[...] Want een website designen die logische wijs ook echt toegankelijk moet zijn voor mensen met een beperking is zo'n probleem? Ik vind eigenlijk dat elke website hier rekening mee moet houden en tegenwoordig is het echt niet zo moeilijk om iedergeval een minimale ondersteuning daarvoor te bieden.[...]
Download de drie meest gebruikte screenreaders in Nederland maar eens, zet je scherm uit en probeer de door jouw gemaakte websites maar eens te navigeren. Kan je nu al vertellen dat tenminste 1 van deze screenreaders niet goed gaat werken. Ze gebruiken zelf namelijk al totaal verschillende technieken/methodes om de website aan blinde mensen voor te schotelen.
Voor mijn studie heb ik een blinde man een OV kaart laten proberen op te laden via de website. Deze arme man kwam in een loop terecht op de website en gaf het uiteindelijk uit pure ergernis maar op. Overigens lang nadat hij het normaal gesproken zou hebben gedaan (naar eigen zeggen), omdat hij publiek had.
Het is verdomd lastig om een fatsoenlijke website te bouwen die bijv. ook het drempelvrij waarmerk kan krijgen. Een waarmerk die overigens ook niet betekent dat het 100% goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Caelorum schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:09:
[...]

Download de drie meest gebruikte screenreaders in Nederland maar eens, zet je scherm uit en probeer de door jouw gemaakte websites maar eens te navigeren. Kan je nu al vertellen dat tenminste 1 van deze screenreaders niet goed gaat werken. Ze gebruiken zelf namelijk al totaal verschillende technieken/methodes om de website aan blinde mensen voor te schotelen.
Voor mijn studie heb ik een blinde man een OV kaart laten proberen op te laden via de website. Deze arme man kwam in een loop terecht op de website en gaf het uiteindelijk uit pure ergernis maar op. Overigens lang nadat hij het normaal gesproken zou hebben gedaan (naar eigen zeggen), omdat hij publiek had.
Het is verdomd lastig om een fatsoenlijke website te bouwen die bijv. ook het drempelvrij waarmerk kan krijgen. Een waarmerk die overigens ook niet betekent dat het 100% goed werkt.
Daar heb je een punt natuurlijk :). Ligt er natuurlijk ook echt aan hoe complex de website is ;). Maar je hebt gelijk dat het verdomd lastig kan zijn om een fatsoenlijke website te bouwen die drempelvrij is. Maar dat betekent niet dat je er al meteen in moet gaan als "dat is te lastig dus doen we maar niet" of "die requirements van de klant daarover zijn stom". (Wat geen van ons hier zou doen maar ik vind developers mee gemaakt die zo dachten).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 15:26
Alleen is het geen 1 april grap blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Er zijn momenteel best veel van die projecten bezig. In Australië is een bibliotheek die boeken bezorgt met drones, in Groningen is een groep studenten bezig met iets afleveren met een drone en er zijn er vast nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:16
Goedemorgen!
Iemand koffie? :D

Ik zit momenteel al aan mijn 5de bak, wilt niet zo vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja, koffie!
Opstarten lukt niet zo vandaag

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:02:
Er zijn momenteel best veel van die projecten bezig. In Australië is een bibliotheek die boeken bezorgt met drones, in Groningen is een groep studenten bezig met iets afleveren met een drone en er zijn er vast nog meer.
Mm, misschien moeten ze eens iets doen met koffie en drones :)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Versmaler onder een drone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Ik zou klant zijn!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat klinkt als een goed plan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Tijd voor een fundraiser dan. Ik weet nog wel wat mensen die willen helpen bij de bouw maar het geld is er niet. Iemand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom op kantoor zonder muziek. -O- Lastige problemen oplossen terwijl er gestofzuigd wordt, iedereen met elkaar overlegd en ook nog iedereen even het afgelopen weekend evalueert met de schoonmaakster... Heel erg bevorderlijk. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
En daarom heb je altijd een koptelefoon in je tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:32:
En daarom heb je altijd een koptelefoon in je tas.
Normaal wel inderdaad. Vorige week een keer thuis vergeten, en natuurlijk niet meer aan gedacht. Anders maar gewoon standaard hier laten liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:31:
Wederom op kantoor zonder muziek. -O- Lastige problemen oplossen terwijl er gestofzuigd wordt, iedereen met elkaar overlegd en ook nog iedereen even het afgelopen weekend evalueert met de schoonmaakster... Heel erg bevorderlijk. :N
Je bent gewoon te aardig :P. Als je er nooit iets van zegt, dan blijft het ook gebeuren. Je moet er gewoon iets van zeggen, op een beleefde en vriendelijke manier, elke keer weer.

Als je redelijke collega's hebt dan krijg je na verloop van tijd automatisch de reactie dat ze uit hunzelf ergens anders gaan staan te ouwehoeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:39:
[...]

Je bent gewoon te aardig :P. Als je er nooit iets van zegt, dan blijft het ook gebeuren. Je moet er gewoon iets van zeggen, op een beleefde en vriendelijke manier, elke keer weer.

Als je redelijke collega's hebt dan krijg je na verloop van tijd automatisch de reactie dat ze uit hunzelf ergens anders gaan staan te ouwehoeren. :)
Het probleem is dat ze over het algemeen niet echt aan het ouwehoeren zijn, maar daadwerkelijk bezig zijn met hun werk of werkgerelateerd overleggen. Daarnaast bellen ze ook continu. Daar kan ik lastig wat van zeggen dus.

Enige wat ik kan doen is koptelefoon op de kop en code kloppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 08:44
Pfff, na 2 maanden half-tijds te werken van 9u30 tot 15u, ben ik sinds vandaag terug voltijds. Dat wordt weer wennen aan lange dagen :'(
En ik merk net dat ik 10 cent te kort heb om een lekkere frisse cola uit de automaat te halen :|

[ Voor 26% gewijzigd door Otherside1982 op 02-12-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Dus... recruiters op linkedIn gaan nu al opzoek naar afstudeer kandidaten... Jammer voor hem dat ik al een project heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-10 12:26

TheNephilim

Wtfuzzle

Otherside1982 schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:07:
Pfff, na 2 maanden half-tijds te werken van 9u30 tot 15u, ben ik sinds vandaag terug voltijds. Dat wordt weer wennen aan lange dagen :'(
En ik merk net dat ik 10 cent te kort heb om een lekkere frisse cola uit de automaat te halen :|
Er moet toch wel een collega rondlopen die je van die laatste 10 cent kan voorzien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Otherside1982 schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:07:
Heb er ook regelmatig last van dat ik niet genoeg losgeld heb, soms koop ik gewoon zelf een tray cola bij de Makro, maar dan heb ik een ander probleem: Dan vergeet ik het mee te nemen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah tegenwoordig zijn er ook al automaten waar je kan betalen met een chipknip! Is ook ideaal ;-) En dat ritme van weer fulltime werken, zit je zo weer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
O ja handig dan moet je je chipknip opladen die je verder bijna nergens meer kan gebruiken... Doe dan gewoon pin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:49:
[...]

Heb er ook regelmatig last van dat ik niet genoeg losgeld heb, soms koop ik gewoon zelf een tray cola bij de Makro, maar dan heb ik een ander probleem: Dan vergeet ik het mee te nemen... :+
Ik heb nooit losgeld bij me. Los geld trouwens ook zelden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:32:
Dus... recruiters op linkedIn gaan nu al opzoek naar afstudeer kandidaten... Jammer voor hem dat ik al een project heb :P
Recruiters schrijven alles aan wat los en vast zit. Het kost ze bijna geen moeite om iemand voor te stellen bij een bedrijf, en alles wat uiteindelijk tekent levert flink wat geld op. Het enige probleem die ze hebben is dat er weinig mensen reageren op al die berichten ;).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 08:44
Ik zit als enige gedetacheerd bij een klant, ik heb dus geen collega's hier rond mij. Ik heb vanmorgen wel een broodje besteld met 20€, dus ik heb nog wel wat kleingeld tegoed. Alleen jammer dat ik dus tot 12u moet wachten op mijn cola :9

Ondertussen bijna hoofdpijn om uit te vissen welke tabellen ik allemaal moet joinen om 1 kolom te tonen op mijn scherm. Voor zover ik nu al heb begrepen moet ik in ieder geval tabellen uit 3 verschillende databases (op verschillende servers) gaan joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Woy schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:12:
[...]

Recruiters schrijven alles aan wat los en vast zit. Het kost ze bijna geen moeite om iemand voor te stellen bij een bedrijf, en alles wat uiteindelijk tekent levert flink wat geld op. Het enige probleem die ze hebben is dat er weinig mensen reageren op al die berichten ;).
Dat dus... schieten met hagel op alles wat maar enigzins naar Developer ruikt op Linkedin.. Bijna dagelijks functies die ik moet lezen.. Waarbij het vaak dezelfde functies zijn maar dan via een ander buro. Of zoals bij een bepaald buro, elke 2 weken een nieuw contact verzoek van weer een nieuwe 'Recruitment Consultant'..

Nu ben ik wel opzoek naar een nieuwe werkgever, maar ik probeer het zoals tot op heden bijna altijd gedaan heb, direct met een werkgever te regelen ipv iemand er tussen te hangen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Zijn recruiters normaal ook zo vast houdend? Ik had een reactie gestuurd in de trant van en wie ben jij (het is een engelse recruiter) waarop een reactie is gekomen, vandaag nog een met meer info. Lijkt niet echt hagel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat een baaldag heb ik vandaag, en het is nog niet eens 12:00. :(

Eerst net te laat opgestaan om mijn trein te halen, dus maar even thuisgewerkt. Loop ik naar de bushalte, gaat er een voordeur open en komen twee van die bollen wol op pootjes naar buiten gerend die tegen me opspringen. Ik voelde wel wat zeurende pijn op mijn linkerbeen, maar dat negeerde ik omdat ik een bus te halen had. Onderweg een aansluiting gemist en eenmaal at work doet mijn laptop niets dan lastig.

Net gekeken op mijn been, zit er een mooi donkerrood cirkeltje op de plek waar die bol wol me besprong, ik vrees dat dat ***beest me heeft gebeten, mag ik *%@#$ nog naar een huisarts ook. :(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Alex) schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:32:
Wat een baaldag heb ik vandaag, en het is nog niet eens 12:00. :(

Eerst net te laat opgestaan om mijn trein te halen, dus maar even thuisgewerkt. Loop ik naar de bushalte, gaat er een voordeur open en komen twee van die bollen wol op pootjes naar buiten gerend die tegen me opspringen. Ik voelde wel wat zeurende pijn op mijn linkerbeen, maar dat negeerde ik omdat ik een bus te halen had. Onderweg een aansluiting gemist en eenmaal at work doet mijn laptop niets dan lastig.

Net gekeken op mijn been, zit er een mooi donkerrood cirkeltje op de plek waar die bol wol me besprong, ik vrees dat dat ***beest me heeft gebeten, mag ik *%@#$ nog naar een huisarts ook. :(
Meteen platstampen dat soort kutbeesten

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:56

Hoogie2004

Whohooooo

Heb je schapen in huis? (Bol Wol :+ )

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:20:
Zijn recruiters normaal ook zo vast houdend? Ik had een reactie gestuurd in de trant van en wie ben jij (het is een engelse recruiter) waarop een reactie is gekomen, vandaag nog een met meer info. Lijkt niet echt hagel meer...
hangt van de functie af denk ik. Maar vaak wel, er is gewoon een soort van schaarste op de markt, en de bedragen die 'ze' krijgen bij een succesvolle bemiddeling zijn best fors te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik zie wel of hij nog reageert naar mijn melding dat ik al een project heb en per september een iets andere tak in ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:56

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, de recruiters zijn iig flink bezig de laatste weken op LinkedIn. Meestal is het idd hagel, maar soms lijkt er iets tussen te zitten dat aansluit (maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker zo'n dagje stage.. eerst geen opdrachten krijgen, en vervolgends een lap tekst krijgen met de uitleg 'zet het maar op de site'..

Gelukkig wel koffie, muziek en iedereen is zo'n beetje ziek hier dus ook nog lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27
Morguh (bijna middag, weet het).

Vandaag wat cursussen voor 2014 uitzoeken. Zit eraan te denken om een MVC cursus te gaan volgen. Begin me steeds vaker te ergeren aan webforms voor sommige oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:45:
Lekker zo'n dagje stage.. eerst geen opdrachten krijgen, en vervolgends een lap tekst krijgen met de uitleg 'zet het maar op de site'..

Gelukkig wel koffie, muziek en iedereen is zo'n beetje ziek hier dus ook nog lekker rustig.
Klinkt als een prima klusje voor een stagiair?

Had je nog niet eerder hier gezien, dus even op je profile gekeken: "Forumreacties : 1 (1,00 per dag)".
Welkom! (8>

En kijk nog even de tekst na op je website, met name de team-pagina. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

pdebie schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:49:

Vandaag wat cursussen voor 2014 uitzoeken. Zit eraan te denken om een MVC cursus te gaan volgen. Begin me steeds vaker te ergeren aan webforms voor sommige oplossingen.
Zijn er überhaupt, behalve legacy en collega-incompetentie, nog redenen om Web Forms te gebruiken?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:55:
[...]

Zijn er überhaupt, behalve legacy en collega-incompetentie, nog redenen om Web Forms te gebruiken?
Klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morguh!

Mijn dag is pas begonnen. Aangezien de meeste collega's momenteel in de US zitten (ik mag niet mee want ik kan geen werk-visum krijgen), proberen we hier te werken op min of meer Amerikaanse uren. We beginnen rond 10 uur en werken tot een uur of 9-10.

Ik kan er wel mee leven. 's ochtends lekker uitslapen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Meestal legacy lijkt mij dan... Tenzij het in .net land net zo is als bij sommige php buro's, dat de klant bepaald dat iets in wordpress of drupal gemaakt moet worden. Want dat is het met opensource gemaakt en kan het zo overgenomen worden door een ander buro. En daarbij voor het gemak maar even vergeten dat elk buro een eigen bouwstijl heeft, die zelden aansluit bij de bouwstijl van een ander buro en het dus 9/10 keer neer komt op beetje dingen ertegen aan plakken en hopen dat het er niet afvalt of opnieuw opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat jij klanten beslissen met welke techniek een bepaalde website moet worden opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:58:
[...]

Morguh!

Mijn dag is pas begonnen. Aangezien de meeste collega's momenteel in de US zitten (ik mag niet mee want ik kan geen werk-visum krijgen), proberen we hier te werken op min of meer Amerikaanse uren. We beginnen rond 10 uur en werken tot een uur of 9-10.

Ik kan er wel mee leven. 's ochtends lekker uitslapen d:)b
Wat heb je gedaan om geen werk-visum te kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:54:
[...]

Klinkt als een prima klusje voor een stagiair?

Had je nog niet eerder hier gezien, dus even op je profile gekeken: "Forumreacties : 1 (1,00 per dag)".
Welkom! (8>

En kijk nog even de tekst na op je website, met name de team-pagina. :Y)
Hey, ik heb al ooit een account gehad gegevens vergeten, nooit iets geplaatst etc. en het leek me wel een prima plek om meer in contact te komen met 'experts / ervaren mensen'.

Mijn site heeft inderdaad een gigantische hoop tekst / type fouten :F . behalve die schaam ik me erger voor de html die erachter zit en de rest wil ik nog niet eens over beginnen. De nieuwe versie staat al een maand klaar maar simpel geen tijd gehad om alles over te zetten, (ook omdat ik eindelijk bij die verschrikkelijke web host weg wil).

Het is inderdaad eenprima klusje als stagair, maar wie word er nu vrolijk van teksten overtypen ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:58:
[...]

Laat jij klanten beslissen met welke techniek een bepaalde website moet worden opgezet?
Nee, maar ik kan me zo voorstellen dat er bedrijven zijn die dat wel doen.

Klanten komen altijd met "ik wil een wordpress site", en eindigt bij mij in ieder geval nooit met wordpress. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 18:13

Ghehe

400 pound hacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:59:
[...]

Wat heb je gedaan om geen werk-visum te kunnen krijgen?
Ik heb niet genoeg werkervaring: http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1271.html
To work at a branch, parent, affiliate, or subsidiary of the current employer in a managerial or executive capacity, or in a position requiring specialized knowledge. Individual must have been employed by the same employer abroad continuously for 1 year within the three preceding years.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:01:
[...]

Het is inderdaad eenprima klusje als stagair, maar wie word er nu vrolijk van teksten overtypen ;)?
Je hebt al om de digitale versie gevraagd? Niemand wordt blij van overtypen, naast dat het veel meer tijd kost, heb je ook grotere kans op typfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nog eens even goed gekeken naar de bijtplek op mijn been (en in mijn broek) en het lijkt erop dat ik mazzel heb gehad. Wel een flinke bloeduitstoring, maar er zit geen bloed in mijn broek. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 02-12-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

F.West98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 02:15:
Ik moet ook eens R# gaan proberen. Schijnt goed te zijn :+
Tot nu toe mijn beste software investering ooit (op VS zelf na natuurlijk) :) Lang getwijfeld en gedacht dat de standaard VS opties toereikend waren, maar toen ik het een nieuwe kans gaf was ik meteen verkocht (vroeger vond ik het nog niet zo veel toevoegen, maar de opties zijn inmiddels redelijk indrukwekkend).

Enige nadeel vind ik dat ze de support op oude versies snel opheffen en je naar een nieuwe versie pushen of je aanraden een abonnement te nemen
Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:20:
Ik heb momenteel eentje die redelijk de parasiet uit aan het hangen is. Stuurde mij een mail of ik interesse had in een of ander loondienst baantje in noord Nederland (eerst deed hij wat vaag dus heb ik gevraagd of het een dienstverband betrof), vriendelijk vermeld dat ik geen interesse had in loondienst en dat hij mijn profiel beter had moeten lezen omdat ik daar duidelijk schrijf dat ik een eigen bedrijf heb.

Nu proberen ze mij enkele keren per week te bellen, waarschijnlijk om hun diensten te slijten, maar daar heb ik niet al te veel vertrouwen meer in :+ Lang leve de nummermelding, gewoon wegdrukken zulke figuren :9

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:08:
[...]

Je hebt al om de digitale versie gevraagd? Niemand wordt blij van overtypen, naast dat het veel meer tijd kost, heb je ook grotere kans op typfouten.
Type krabbeltje van klant met het handschrift van de gemidelde arts. Heb inderdaad al om de digitale versie gevraagd maar nja die was er dus al niet.

Ach ben al lang blij dat ze me iets te doen geven. Heb vorige week van de 5 dagen maar 3 dagen zelf studie gedaan. Ook niet verkeerd, maar daarvoor zit ik niet op stage. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:10:
[...]

Type krabbeltje van klant met het handschrift van de gemidelde arts. Heb inderdaad al om de digitale versie gevraagd maar nja die was er dus al niet.

Ach ben al lang blij dat ze me iets te doen geven. Heb vorige week van de 5 dagen maar 3 dagen zelf studie gedaan. Ook niet verkeerd, maar daarvoor zit ik niet op stage. :/
Tip: Typ het uit en laat het controleren voordat je het online zet. Voorkomt eventuele lees-/typfouten. :Y
Alex) schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:08:
Nog eens even goed gekeken naar de bijtplek op mijn been (en in mijn broek) en het lijkt erop dat ik mazzel heb gehad. Wel een flinke bloeduitstoring, maar er zit geen bloed in mijn broek. :)
Heb je wel eens een tetanusprik gehad?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:13:
[...]

Tip: Typ het uit en laat het controleren voordat je het online zet. Voorkomt eventuele lees-/typfouten. :Y
Is inderdaad verstandig om te doen ;) Was eigenlijk ook niet anders van plan. Ik ken mezelf namelijk en ik weet hoe goed ik ben in typ fouten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Welke lulhannes heeft mijn Aero Glass-animaties in slowmotion gezet? Het duurt een seconde voordat een nieuw venster verschijnt of verdwenen is, zo lang is die animatie bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Hardware acceleratie uit gezet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 09:26

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

.Gertjan. schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:10:

Ik heb momenteel eentje die redelijk de parasiet uit aan het hangen is. Stuurde mij een mail of ik interesse had in een of ander loondienst baantje in noord Nederland (eerst deed hij wat vaag dus heb ik gevraagd of het een dienstverband betrof), vriendelijk vermeld dat ik geen interesse had in loondienst en dat hij mijn profiel beter had moeten lezen omdat ik daar duidelijk schrijf dat ik een eigen bedrijf heb.

Nu proberen ze mij enkele keren per week te bellen, waarschijnlijk om hun diensten te slijten, maar daar heb ik niet al te veel vertrouwen meer in :+ Lang leve de nummermelding, gewoon wegdrukken zulke figuren :9
Heb een soort gelijk iets de laatste tijd, verschillende buitenlandse bedrijven die me vragen of ik voor hun kom werken, meestal bedrijven uit thailand en regio.. Dan komen ze met het argument om een europese klantenbase op te bouwen, heb ik persoonlijk geen belang bij. Heb ook werkelijk geen idee hoe ze aan mijn gegevens komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Altijd opnemen en zo lang mogelijk aan de lijn houden. Da's veel leuker :D

Ik maak er altijd een sport van die lui zo lang mogelijk bezig te houden. Is best leuk hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik werd donderdagavond op mijn zakelijke nummer gebeld door een recruiter. Hij vertelde me dat hij mijn naam had doorgekregen van iemand waarmee ik op een vorig project had samengewerkt (hij wist de naam van de klant te noemen).

Dat hij me op mijn zakelijk nummer wist te bereiken voegt wel wat toe aan zijn geloofwaardigheid, want dat nummer is niet op internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Aah dus het is meer wat je niet hebt gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Tot nu toe mijn beste software investering ooit (op VS zelf na natuurlijk) :) Lang getwijfeld en gedacht dat de standaard VS opties toereikend waren, maar toen ik het een nieuwe kans gaf was ik meteen verkocht (vroeger vond ik het nog niet zo veel toevoegen, maar de opties zijn inmiddels redelijk indrukwekkend).
Juist bij de oudere versies voegde het enorm veel toe aan VS. Tegenwoordig zijn veel dingen in VS zelf ook al mogelijk, alleen werkt het bij R# net beter.
Enige nadeel vind ik dat ze de support op oude versies snel opheffen en je naar een nieuwe versie pushen of je aanraden een abonnement te nemen
Met elke nieuwe versie van VS moet je eigenlijk een upgrade doen inderdaad, dat is wel jammer. Het is niet zo'n ramp dat je de nieuwe functionaliteit mist, maar wel dat hij niet meer in de nieuwe versies integreert.

Ik heb nu een versie die tot VS 2012 ondersteunt, en dat is wel jammer als je in VS 2013 wil werken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:33:
[...]

Altijd opnemen en zo lang mogelijk aan de lijn houden. Da's veel leuker :D

Ik maak er altijd een sport van die lui zo lang mogelijk bezig te houden. Is best leuk hoor :P
Meh, ik heb betere dingen te doen. Soms is het inderdaad leuk om mensen aan het lijntje (haha) te houden, maar dit soort figuren wil ik eigenlijk geen tijd aan verspillen. Het beantwoorden van de mail heeft mij al te veel tijd gekost eigenlijk. En zodra ze de hint van wegdrukken niet begrijpen (en er staat overigens op mijn profiel ook duidelijk dat mail de voorkeur heeft) dan begin ik mij redelijk snel te ergeren aan dat soort pipo's.

Dat ze uberhaubt nog het idee hebben dat ik na zo'n blunder nog zaken met ze zou willen doen... :F Overigens zijn zij niet de eerste, heb al meerdere recruiters gehad die niet lazen, als je ze confronteerde vroegen ze of ze misschien personeel voor je konden zoeken... ehm.... how about NO! :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Soms kun je wel lol hebben met van die recruiters. Laatst kreeg ik voor de zoveelste keer een mailtje van hetzelfde bedrijf, en telkens waren het van die leuk uitziende jonge dames.
Hai Roy,

Vandaag heb ik jouw profiel gezien en dat ziet er goed uit. Sta jij ook open voor een nieuwe uitdaging in het werkende leven?

Anders een keertje over bellen?

Groetjes,
....
Toen heb ik maar flauw het volgende terug gestuurd :+
Hai ...,

Vandaag heb ik jouw profiel(foto) gezien en dat ziet er goed uit. Sta jij ook open voor een nieuwe uitdaging in je prive leven?

Anders een keertje over bellen?

Groetjes,
Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Woy schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:42:
Soms kun je wel lol hebben met van die recruiters. Laatst kreeg ik voor de zoveelste keer een mailtje van hetzelfde bedrijf, en telkens waren het van die leuk uitziende jonge dames.

[...]

Toen heb ik maar flauw het volgende terug gestuurd :+

[...]
Pics or it didn't happen! :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Dat zijn wel magere mailtjes. Ik kreeg als antwoord op de who are you:
Hello Ealanrian,

I wanted to connect with you but you was unsure of who I am. I would like to let you know, I am a Specialist Resource Consultant and I was wondering if you are open to hearing about a IT graduate opportunity I am currently recruiting for in the Netherlands.

My client is an international consultancy and one of the top 5 most valuable IT companies in the world with around a 10 Billion Dollar annual turnover, and they are looking to heavily invest in Graduates to join them and develop your career path by working with industry leading experts and furthermore allowing you to progress through the company.

They offer great benefits depending on the career path you want to take, for example if you wish to become a consultant you are able to travel across the world meeting clients or if you want to stay in-house you will enjoy the high team spirit and collaboration brought forward by the young, 50/50 gender split teams. Some benefits which are relished by all employees includes possible partnership, health and wellness initiatives, social clubs and practically no limits to what you can achieve with technology and progression.

Can I suggest we have chat about this, so I can talk to you about both this opportunity and my client, at a time that is convenient for you?
Also could you please send a copy of your CV to me at foo@bar.com so I can understand a little more about you and your experience, as this will be useful to have on hand for the call.

Kind Regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Korben schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:43:
[...]

Pics or it didn't happen! :+
Die staan al ergens in het Crew-Forum, want daar werd destijds hetzelfde geroepen ;)
Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:44:

[...]
VMR consultants toevallig? Daar heb ik ook een hele zut vergelijkbare mailtjes van gehad, maar nooit op gereageerd, want veel te generiek.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 02-12-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
D-Raven schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:22:
Hardware acceleratie uit gezet? :P
Een reboot verhielp het probleem...
[...]

Hangt af wat je ermee doet. Ik vind sommige dingen in Web Forms beter werken dan in MVC, bijvoorbeeld databinding. Dat vind ik in WebForms fijner/cleaner werken dan in MVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Woy schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:48:
[...]

[...]

VMR consultants toevallig? Daar heb ik ook een hele zut vergelijkbare mailtjes van gehad, maar nooit op gereageerd, want veel te generiek.
Jup, Hebben ze wat lueks of is het echt niks? Ik ga nu uit van echt niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:44:

[...]
Lol, '50/50 gender split teams'. Sure. Welcome to the world of unicorns and pixie dust.
Woy schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:48:
[...]
Die staan al ergens in het Crew-Forum, want daar werd destijds hetzelfde geroepen ;)
Onverifieerbare claim, sorry, niet afdoende. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:49:
[...]

Jup, Hebben ze wat lueks of is het echt niks? Ik ga nu uit van echt niks...
Ik heb er nooit op gereageerd. Veel te generiek. Ik reageer uit principe alleen op berichten waarbij je ziet dat ze ook daadwerkelijk je profiel bekeken hebben, en echt een concrete passende vacature aandragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mijn dev-VM (die ik van iemand anders heb gekregen, niet zelf gebouwd) loopt al maanden aan mijn hoofd te zeuren: "Could not check for updates", ik heb er nooit aandacht aan besteed. Vandaag is 't 'm ineens wel gelukt en nu is dat ding een vijftigtal security updates aan het installeren. -O-

Het is echt mijn dag niet. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 02-12-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27
[...]

Nee, puur legacy hier.

Ben zelf al bezig met het bestuderen van MVC, maar aangezien ik voor 2014 een aantal cursussen mag opgeven leek het me wel handig om een MVC cursus mee te pikken :)

En wat betreft de collega-incompetentie: ik ben de enige ontwikkelaar hier, dus daar ligt het niet aan. Ben zelf incompetent nog op MVC gebied :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Woy schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:51:
[...]

Ik heb er nooit op gereageerd. Veel te generiek. Ik reageer uit principe alleen op berichten waarbij je ziet dat ze ook daadwerkelijk je profiel bekeken hebben, en echt een concrete passende vacature aandragen.
Die VMR consultants zijn wel raar hoor. Ik kreeg eerst een bericht in het Nederlands waarop ik had gereageerd geen interesse te hebben en toen kreeg ik antwoord in het Engels :P. Vraag me dan af of ze google translate hebben gebruikt aangezien ik ook in het Nederlands had gereageerd.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik bedacht net laat ik VMR consultants eens door google gooien. Dat zijn dus recruiters voor Java .Net en web mensen. Niet echt mijn wereld... exit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rutix schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:06:
[...]

Die VMR consultants zijn wel raar hoor. Ik kreeg eerst een bericht in het Nederlands waarop ik had gereageerd geen interesse te hebben en toen kreeg ik antwoord in het Engels :P. Vraag me dan af of ze google translate hebben gebruikt aangezien ik ook in het Nederlands had gereageerd.
Die van VMR consultants markeer ik nu telkens als spam. Ik heb echt al meerdere malen exact hetzelfde bericht van verschillende personen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10 13:52

HMS

Ah ik ben dus niet de enige die overladen wordt door spam van recruiters. Allemaal ook lekker vage omschrijvingen, nooit eens iemand die zegt van: "hey, we hebben je profiel bekeken en denken dat deze vacature wel wat voor je is."

Of afsluiten met: 'Verder altijd goed om even te linken' |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:24
Ik heb op mijn profiel(en) staan dat ik recruiters niet wens. De laatste paar maanden lijken ze zich hier wel meer aan te houden, al dan niet door de markt ingegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

cenix schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:30:
Ik heb op mijn profiel(en) staan dat ik recruiters niet wens. De laatste paar maanden lijken ze zich hier wel meer aan te houden, al dan niet door de markt ingegeven.
Dat helpt bij mij helaas niet :( Ik reageer op mails wel steeds lomper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Zouden de recruiters onderling ook een coffee corner hebben waar ze de gesprekken anders om hebben? In de trant van Wat had ik nu toch weer voor lompe boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:D Die wil ik wel eens inzien dan ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:40:
:D Die wil ik wel eens inzien dan ja :D
Hoe vaak zou jij genoemd worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:58
Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:58:
[...]

Heel vaak zo gok ik dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat ik m'n eigen thread zou hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

HMS schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:13:
'Verder altijd goed om even te linken' |:(
Dat zijn de mooiste, recruiters die je niet kent en waarmee je nooit eerder contact hebt gehad, die je uitnodigen via LinkedIn. Euh, vertel eerst maar eens wat je voor me kunt betekenen en wat jij kan, voor ik jouw netwerk uitbreid.

Veel recruiters die ik spreek vragen het ook: "Zullen we linken op LinkeIn?". "Zodra we iets voor elkaar betekend hebben" zeg ik dan, en meestal spreek ik ze dan nooit meer.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Recruiters zijn gewoon vermoeiende figuren. Ik vraag me af hoe ze zelf over hun werk/functie/functioneren/maatschappelijk nut denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Zij slaan de brug tussen engineers en de gewone mens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat hij zegt, ze hebben wel degelijk nut. Hun manier van werken staat me alleen een beetje tegen. :P Het apartste aan hun werkwijze vind ik dat ze menen in jou een geschikte kandidaat gevonden te hebben op basis van die paar regels tekst die je CV heet, zonder dat ze echt weten wie en hoe je bent. Als ze in mij al zo weinig interesse tonen, hoe goed kennen ze hun opdrachtgevers dan?

Gelukkig zijn er ook prima alternatieven, zat bedrijven die eenzelfde rol vervullen náást hun normale activiteiten, en die weten wel waar ze het over hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 02-12-2013 14:24 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Sorry er had een sarcasme melding bij gemoeten. Ik zie echt het nut van recruiters niet. Recruiters weten te vaak niet waar ze over praten en de brug die ze denken te slaan ligt er al lang de "gewone" mens moet gewoon stoppen met ons als niet gewone mens te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10 20:27

alienfruit

the alien you never expected

IBM :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ealanrian schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:24:
Sorry er had een sarcasme melding bij gemoeten. Ik zie echt het nut van recruiters niet. Recruiters weten te vaak niet waar ze over praten en de brug die ze denken te slaan ligt er al lang de "gewone" mens moet gewoon stoppen met ons als niet gewone mens te zien.
Van goede recruiters zie ik het nut wel. Ik krijg af en toe wel leuke aanboden tussendoor. Maar die recruiters die puur CV's verzamelen en alles wat een match met een van de keywords heeft doorsturen schiet je inderdaad niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:48

StM

Ik wil helemaal niet gewoon zijn :( En dat ben ik volgens mij ook niet want hun snappen mij niet en ik hun niet. En dat hou ik graag zo >:)

Ik heb helemaal geen last meer van recruiters. Ik weet niet of dat positief of negatief is, maar ik heb er een aantal vervelende nogal duidelijk gemaakt dat ik niks met ze te maken wil hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mezelf forceren te wennen aan VimFX, awesome speeltje voor Firefox _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:18:
[...].

Nu ben ik wel opzoek naar een nieuwe werkgever, maar ik probeer het zoals tot op heden bijna altijd gedaan heb, direct met een werkgever te regelen ipv iemand er tussen te hangen.
Zeker.....probeer eens gewoon de bedrijven te zoeken waar je wil werken in plaats van bedrijven die adverteren. En stuur gewoon je CV zelfs als ze geen mensen zoeken. Vaak zijn bedrijven latent geinteresseerd in mensen met echt een goed matchende achtergrond.

Zonde van je cursus, MVC maakt je leven alleen maar makkelijker. Waarom zou je niet eens wat nieuws leren, bijvoorbeeld app development?
Firesphere schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:02:
[...]

Nee, maar ik kan me zo voorstellen dat er bedrijven zijn die dat wel doen.

Klanten komen altijd met "ik wil een wordpress site", en eindigt bij mij in ieder geval nooit met wordpress. :P
Tja vroeger was iedere draagbare cassetterecorder een Walkman. Nu is iedere website met een CMS wat redelijk goed werkt (voor de klant) een WordPress.

Ik heb nooit een LinkedIn profiel aangemaakt. Ik vind het gewoon een trieste bedoeling. Toch zou het voor mijn ego wel lekker zijn om me flink te irriteren aan al die recruitermail. Het is zo stil in mijn inbox :'(

[ Voor 24% gewijzigd door BikkelZ op 02-12-2013 14:31 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:28:
Ik wil helemaal niet gewoon zijn :( En dat ben ik volgens mij ook niet want hun snappen mij niet en ik hun niet.
_O_

I'm not weird, I'm limited edition :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Maar verder, is dat LinkedIn nog wat, los van alle recruiterstalking?

/me twijfelt al jaren

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1 ... 102 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.