Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 13:12
Na de zoveelste keer dat ik overspoelt werd met FC's (waardoor vanochtend mijn wekker niet afging :( ), vanochtend besloten factory reset te doen. Wifi wachtwoorden gebackupt met een tool. Na alles weer netjes geïnstalleerd te hebben, de wifi wachtwoorden terug gezet. Leek allemaal goed te gaan.

Tot het moment dat wifi niet meer aan wilde. Herstart, factory reset, niets helpt. Wifi blijft niet in te schakelen.

Ik ben nu behoorlijk klaar met dit toestel. Goedkoop blijkt duurkoop. Advies aan een ieder die overweegt dit toestel aan te schaffen: niet doen.

Vanavond thuis proberen de stock rom erop te zetten, maar daarna zo gauw mogelijk op zoek naar een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05 13:59

Koenvh

Hier tekenen: ______

Pred schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:57:
Na de zoveelste keer dat ik overspoelt werd met FC's (waardoor vanochtend mijn wekker niet afging :( ), vanochtend besloten factory reset te doen. Wifi wachtwoorden gebackupt met een tool. Na alles weer netjes geïnstalleerd te hebben, de wifi wachtwoorden terug gezet. Leek allemaal goed te gaan.

Tot het moment dat wifi niet meer aan wilde. Herstart, factory reset, niets helpt. Wifi blijft niet in te schakelen.

Ik ben nu behoorlijk klaar met dit toestel. Goedkoop blijkt duurkoop. Advies aan een ieder die overweegt dit toestel aan te schaffen: niet doen.

Vanavond thuis proberen de stock rom erop te zetten, maar daarna zo gauw mogelijk op zoek naar een ander toestel.
Vervelend, kun je 'm nog inruilen? Misschien ligt het aan het toestel, ik heb er nog geen last van gehad namelijk.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Koenvh schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:47:
[...]

Vervelend, kun je 'm nog inruilen? Misschien ligt het aan het toestel, ik heb er nog geen last van gehad namelijk.
Ik heb het opgelost door op internet een stock rom te zoeken en die te flashen. Ging best makkelijk, en wifi werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Pred schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:24:
[...]

Ik heb het opgelost door op internet een stock rom te zoeken en die te flashen. Ging best makkelijk, en wifi werkt weer.
Mooi. Helaas is er door gebrek aan ondersteuning nog geen Cyanogenmod voor de G700 beschikbaar, anders had ik 't wel geweten :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Koenvh schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:07:
[...]

Mooi. Helaas is er door gebrek aan ondersteuning nog geen Cyanogenmod voor de G700 beschikbaar, anders had ik 't wel geweten :P
Nou je hebt helemaal gelijk. Ik heb deze telefoon destijds gekocht met de gedachte dat er vast wel een goede custom ROM (CM?) zou komen, beetje naief misschien. Hebben ze nu al 's de source vrijgegeven van de soc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Pred schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:57:
Wat een onbenullig advies! Omdat jij toevallig een probleem hebt is het een waardeloos toestel? Ik heb totaal geen problemen en mijn toestel draait als een tierelier. Wel eens van garantie gehoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
445033 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:18:
[...]

Wat een onbenullig advies! Omdat jij toevallig een probleem hebt is het een waardeloos toestel? Ik heb totaal geen problemen en mijn toestel draait als een tierelier. Wel eens van garantie gehoord? ;)
:P ik was ff boos :)

Voor de prijs is het een prima toestel, echt. Maar voor mensen die net iets meer willen (laatste versie Android, custom roms, etc) is er te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 603170

Ik kom misschien nogal laat hiermee, maar weet een van jullie waar je deze telefoon nog kunt kopen. In de meeste zaken zijn ze of niet meer leverbaar of ligt er nog maar 1 op voorraad. Bij die zaken waar hij nog op voorraad ligt is de prijs meestal niet meegezakt waardoor die nog op zo'n 240 uitkomen. Het liefste zaken die leveren of in de omstreek van Limburg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Lijkt dat hij is vervangen door de g750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 618452

Ik heb sinds gisteren een G750 gekocht. Toestel werkt prima maar toch een ding opgemerkt. Bij het krijgen van sms-bericht blijft mijn scherm uit. Ik hoor enkel het geluidje van mijn sms en dan moet ik het toestel eerst aanzetten om vervolgens mijn scherm te ontgrendelen.

Is dit normaal dat het scherm niet oplicht bij het krijgen van een sms? Weet er iemand dat?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 06:43
ik heb een vraag voor degene die de G700 van Huawei hebben.

mijn vader heeft ook deze telefoon, alleen hij loopt tegen het probleem aan als hij de primaire SIM uitzet dat hij geen bluetooth meer kan gebruiken voor de secundaire SIM.
is dit ook het geval voor anderen die de G700 hebben of zien wij iets over het hoofd?

• N1tw1t
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Ik heb de G700 inmiddels bijna een jaar. Ben er niet meer zo tevreden over, telefoon wordt trager, hangt en crasht regelmatig.

Ik heb geïnformeerd bij huawei naar een eventuele toekomstige update naar een nieuwe android, dit was de reactie:

"Beste meneer/mevrouw,

Dank u voor uw gebruik van de helpdesk.

Helaas staan er geen updates gepland voor de G700
Wij kunnen u wel op de hoogte houden voor ontwikkelingen over deze telefoon.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.
Voor verdere vragen kunt u gerust contact opnemen op dit e-mail adres,

Met vriendelijke groet,
..............
Huawei Helpdesk"

In het vervolg wordt het gewoon weer een westers toestel voor mij, ben toch teleurgesteld door het merk wat serieuze concurrentie aan wil gaan met de gevestigde orde maar dit niet kan waarmaken.

445033

Anoniem: 618452 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:43:
Ik heb sinds gisteren een G750 gekocht. Toestel werkt prima maar toch een ding opgemerkt. Bij het krijgen van sms-bericht blijft mijn scherm uit. Ik hoor enkel het geluidje van mijn sms en dan moet ik het toestel eerst aanzetten om vervolgens mijn scherm te ontgrendelen.

Is dit normaal dat het scherm niet oplicht bij het krijgen van een sms? Weet er iemand dat?

Alvast bedankt
Is bij mijn G700 ook, dus denk ik normaal. Zie het probleem ervan ook niet.

445033

N1tw1t schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:10:
Ik heb de G700 inmiddels bijna een jaar. Ben er niet meer zo tevreden over, telefoon wordt trager, hangt en crasht regelmatig.

Ik heb geïnformeerd bij huawei naar een eventuele toekomstige update naar een nieuwe android, dit was de reactie:

"Beste meneer/mevrouw,

Dank u voor uw gebruik van de helpdesk.

Helaas staan er geen updates gepland voor de G700
Wij kunnen u wel op de hoogte houden voor ontwikkelingen over deze telefoon.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.
Voor verdere vragen kunt u gerust contact opnemen op dit e-mail adres,

Met vriendelijke groet,
..............
Huawei Helpdesk"

In het vervolg wordt het gewoon weer een westers toestel voor mij, ben toch teleurgesteld door het merk wat serieuze concurrentie aan wil gaan met de gevestigde orde maar dit niet kan waarmaken.
Een westers toestel? Samsung, HTC, Apple etc zijn allemaal niet gebouwd in het westen. Ik denk zelfs dat er bijna geen toestel westers is. _O-

Ik heb overigens toestel nu 3/4 jaar en heb helemaal geen klachten. Wellicht moet je het interne geheugen eens schonen met allerlei apps en allerhande andere meuk die er in de loop van de tijd opkomt?

Ik heb maar 1 klacht en dat is dat ik mijn cashback nog niet heb en maar blijf mailen hierover. :'(

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03:50
Laatst was hij bij mij een keer uitgevallen. Hij staat altijd aan, heb wel het idee dat sommige zaken langzamer gaat.

De grootste klacht is dat Huawei zich niet aan de afspraken houd betreffende de cashback.
Mijn cashback ingediend op: week 15, 7/15 april en bevestigd ontvangst. Dat is week 15.

Daarna wachten:
Hartelijk dank voor uw aanvraag van de €50,- cashback.
Wij streven er naar om het bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 10 weken na goedkeuring, op uw rekening te storten
Je krijgt geen bevesting wanneer deze goedkeuring heeft plaats gevonden. Wat ook al vreemd is.

Dan na deze tijd verschillende mails. aanvraag en 10 weken.

Antwoorden:
Allereerst hartelijk dank voor uw e-mail.
Wij hebben de door u verzonden stukken correct ontvangen en in week 18 verwerkt.
Conform de algemene voorwaarden wordt het bedrag binnen 10 weken na ontvangst en goedkeuring van alle bescheiden aan u overgemaakt.
Houdt u er rekening mee dat u op uw bankafschrift geen betaling van Huawei zult vinden, maar van Online Distribution Concepts Benelux B.V. (rekeningnummer 102435162).
Correspondentie over een exacte betaaldatum is helaas niet mogelijk.
Verwerkt is dat goedgekeurd? Voor mij wel.
Dat is dus al 3 weken later de goedkeuring.
Verwerkt betaal dan ook gelijk. Nee, het volgende stapeltje.

week 34 dit bericht
Uit onze gegevens blijkt dat u een cashback aanvraag heeft ingediend, welke door ons is goedgekeurd en waarmee u recht heeft op een uitkering van € 50,-.
Echter, wegens groot succes van deze cashback promotie bedraagt de wachttijd helaas nu langer dan 10 weken.
De uitkering van de € 50,- zullen wij alsnog zo snel mogelijk voldoen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Huawei Cashback actie
Het is nu week 37 en eindelijk staat het op de rekening.

Dat is dus vanaf goedkeuring, 9 weken te laat.
Tel daar nog 3 weken bij op, aanvraag, zit je op 12 weken.
Netjes, zou zijn 3 weken na aanvraag het geld overgeboekt is.
Dan toon je respect ten opzichte van de klant.
Ik ben daar totaal niet te spreken over.

[ Voor 0% gewijzigd door KLX16 op 11-09-2014 11:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238243

445033 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:24:
[...]
Ik heb maar 1 klacht en dat is dat ik mijn cashback nog niet heb en maar blijf mailen hierover. :'(
Groot was mijn verrassing toen ik deze week (na ZES maanden!) de 50 euro op mijn rekening kreeg bijgeschreven. Kreeg tegelijkertijd een keurig mailtje van Huawei met de excuses dat het zo lang had geduurd (terwijl ik nog nooit had geklaagd). ;)

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 10:42
Ook hier is de cashback netjes gestort. Later dan verwacht maar toch netjes overgeboekt.

Toestel is verder super. Gekocht vanwege de dualsim en die werkt ook goed.

Heeft iemand een custom Miui rom werkend gekregen op het toestel? En zo ja hoe? Zie er 1 op needrom maar vraag me af of dat werk.

Ik kom van een IPhone en de backup werkte daar "flawless" op. Ik heb laatst een factory reset gedaan echter ik merkte dat niet alle setting (backround, wireless, whatsapp, apps etc) teruggezet worden met de standaard backup tool.
Is er een free full backup app die voor een volledige backup aan te bevelen is?

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
nog steeds een prima toestel. heb hem sinds mei, toen voor 145 euro gekocht (incl cashback)

heb na 17 weken het geld gestort gekregen...idd ook de standaard mails als hierboven geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09-2024

T_I

445033 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:19:
[...]

Is bij mijn G700 ook, dus denk ik normaal. Zie het probleem ervan ook niet.
Hier het zelfde, bij elke melding licht het scherm op. Niet handig als je de screensaver hebt uit gezet. Is standaard.
Pred schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:39:Voor de prijs is het een prima toestel, echt. Maar voor mensen die net iets meer willen (laatste versie Android, custom roms, etc) is er te weinig.
Hier sluit ik me bij aan, de g750 zal vast op het zelfde niveau zitten. Het was voor mij een goede test of ik een android dual sim veel zou gebruiken. Het antwoord voor mij is ja en ik loop tegen de beperkingen aan. Voor de volgende dual sim kijk ik eerst wat er verder te vinden is. Zo is voor o.a. de Moto G dual sim CM 11 in ontwikkeling/beschikbaar en omdat Motorola door Google is gekocht komen er ook updates van de stock rom. (en er zijn al foto's van de G met Android 5)

[ Voor 53% gewijzigd door T_I op 09-10-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:47
Ik heb nu sinds febtuari mijn Huawei G700 en ben er, prijs in ogenschouw genomen, nog steeds tevreden mee.

Twee weken terug begon het toestel erg traag te werken en was de batterij na 1 dag echt leeg, nadat ik het toestel heb gerestored naar factory default is dat probleem verholpen

Ook heb ik heel af en toe een spontane reboot, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

De chashback vindt ik een erg vreemd verhaal, vorige maand was ook ik blij verrast door de 50 euro. Ik kan mij eerlijk gezegd geen goede administratieve reden voorstellen om 7 maanden te wachten met het uitbetalen van een cashback actie, helemaal omdat de afgelopen maand blijkbaar iedereen zijn chashback binnen heeft. Ik vermoed eerder een financieel probleem bij het verkrijgen van een budget voor de chashbackbetalingen.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 10:22
Zelf heb ik ook de G700 en voor wat betreft het eerste deel ben ik het helemaal met je eens. Na de cashback zat hij netjes onder de 200 bij mij en dit is hij gezien de snelheid zeker waard.

Dat de batterij snel leeg loopt en het traag werken heb ik bij andere toestellen ook gehad, vaak issues met specifieke apps en na een factory reset opgelost. De reboot heb ik zelf ook een aantal keer gehad en zelfs gedacht aan terugsturen voor reparatie, maar na het verwijderen van recente apps bleek dit vaak opgelost (heb de afgelopen 4 dagen al geen random reboot meer gehad).

Enige nadeel van de G700 is wat mij betreft de support van Huawei uit, nog immer is er geen KitKat voor deze telefoon, die qua specs genoeg aan boord zal moeten hebben. Nu kunnen we wel gaan klooien met thema's en andere launchers zodat het er uit ziet als 4.4 maar ik zou graag 4.4 willen zien voor het toestel. Voor zover mij bekend is het in Feburari dit jaar gelukt om 4.4 werkende te krijgen op deze MTK processor, dus wat mij betreft is het nu wel zo'n beetje tijd. Heb al contact opgenomen met Huawei maar die zeggen dat ik de site in de gaten moet houden (beetje vreemde support). Daarin meegenomen dat ik zo veel OPO dingen op tweakers zie, zal het mij niet verbazen dat ik toch eerdaags over ga op een ander toestel :P, ondanks all positieve ervaring in het afgelopen jaar.

Voor wat thema's betreft gebruik ik diverse P6 thema's welke prima werken op de G700. Aanrader is de Emotion UI Android L Style voor de P6, werkt redelijk vlekkeloos en ziet er fijn uit :).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:19
Ik vind het ook jammer dat er (nog) geen update van is. Vooral omdat vanaf nieuwere Android versies (zelf hoop ik op een android 5 rom/ versie) Dalvik cache vervangen is door de ART cache (of iig die mogelijkeheid hebben).
Ik heb uit eigen ervaring gemerkt dat dit behoorlijk scheelt in de snelheid op een vergelijkbare (niet exact dezelfde specfs) telefoon.

Blijven hopen en zeuren, zou iig goed zijn als ze wel nog een nieuwere versie voor de G700 uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik kom even melden dat een 128GB microSD het prima doet in deze telefoon.

Ik moest em wel eerst, zoals verwacht, FAT32 formatteren.
Gek genoeg kon dat niet met Win7 (had alleen NTFS en exFAT als opties), dus dit maar gedaan met Ubutu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Bij een G700:
Na aanschaf van een Kcx-017 LCD USB Voltage Current Detector Power Tester.
Gemeten:
Met de originele Huawei lader en het metertje ertussen daarna de originele G700 kabel en de G700 bij een ontlading van 41% een waarde van 0.98 A, dat is mooi.

Voor boven en de auto ook kabeltjes gekocht.
Vertrouwde het niet.
Gemeten:
Met de originele Huawei lader, zelfde opstelling.
0.23 A :(

Had ze op ebay gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-03 23:25
Leuk om te meten. Heb sinds kort ook zo'n apparaatje thuis en kwam bij mijn review van de P7 ook tot 0,99A.
KLX16 schreef op zondag 16 november 2014 @ 09:38:
Bij een G700:
Na aanschaf van een Kcx-017 LCD USB Voltage Current Detector Power Tester.
Gemeten:
Met de originele Huawei lader en het metertje ertussen daarna de originele G700 kabel en de G700 bij een ontlading van 41% een waarde van 0.98 A, dat is mooi.

Voor boven en de auto ook kabeltjes gekocht.
Vertrouwde het niet.
Gemeten:
Met de originele Huawei lader, zelfde opstelling.
0.23 A :(

Had ze op ebay gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Heb je ook een extra lader gekocht?

Welke extra kabeltje heb jij er nu bij?

Huawei lader bij g700
HW-050100E2W

maar kan je ook een output 2A ampère lader gebruiken voor je G700, de lader die ik ook voor tablet gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
NL-alert werkte op mijn G700, kreeg netjes om 12 uur een bericht binnen, te netjes, ik kreeg twee dezelfde berichten binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:28
KLX16 schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:16:
NL-alert werkte op mijn G700, kreeg netjes om 12 uur een bericht binnen, te netjes, ik kreeg twee dezelfde berichten binnen.
Op 3521 AP (dat is: Jaarbeursplein Utrecht): geen bericht via Vodafone, wel via KPN. Na lang zoeken hier op het forum weer gevonden waar de instellingen ook al weer staan. Bij berichten (het originele SMS icoon van de G700 en vervolgens het Android instellingen menu rechtsonder (de drie liggende treepje in de "zwarte balk" kiezen). Niet dat het veel hielp: de instellingen stonden al goed. Vodafone heeft gewoon niks verstuurd. Vandaag heeft KPN mijn leven gered -:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
SuperNull schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:42:
Ik kom even melden dat een 128GB microSD het prima doet in deze telefoon.

Ik moest em wel eerst, zoals verwacht, FAT32 formatteren.
Gek genoeg kon dat niet met Win7 (had alleen NTFS en exFAT als opties), dus dit maar gedaan met Ubutu.
Dat is leuk nieuws ! Wat kost dat eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
ReallyStupidGuy schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:46:

(...)

Ook heb ik heel af en toe een spontane reboot, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

(...)
V.w.b. de spontane reboots: hier staan meer berichten over in dit topic. Ik had daar zelf ook last van en ik ben toen eens gaan prutsen aan een van de "onwaarschijnlijke" (of althans: niet goed te begrijpen) opties van het toestel. Ga eens naar het instellingen menu (dit is het menu dat begint met "draadloos en netwerken) en ga verder naar beneden tot aan het submenu "systeem" (daaronder staat dan weer "datum en tijd"). Ga naar "gepland vermogen in & uit".

Dit laatste is onzin- Nederlands voor: "Toestel automatisch aan en uit zetten". Volgens mij kun je hier het beste de tijd voor "automatisch aan" en voor "automatisch uit" gelijk zetten (het staat bij mij nu voor allebei op 00:00 uur) en herhalen zet je dan op "nooit". MIjn spontane reboots (die blijkens enig onderzoek altijd op dezelfde dag plaatsvonden) zijn nu weer een paar weken weg. Eigenlijk weet ik niet zeker of het aan een rotte "app" lag of aan deze instellingen. Nakijken kan ion elk geval geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 14:34
jlaarts schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:09:
[...]

Op 3521 AP (dat is: Jaarbeursplein Utrecht): geen bericht via Vodafone, wel via KPN. Na lang zoeken hier op het forum weer gevonden waar de instellingen ook al weer staan. Bij berichten (het originele SMS icoon van de G700 en vervolgens het Android instellingen menu rechtsonder (de drie liggende treepje in de "zwarte balk" kiezen). Niet dat het veel hielp: de instellingen stonden al goed. Vodafone heeft gewoon niks verstuurd. Vandaag heeft KPN mijn leven gered -:))
Heh. Volgens mij had ik die instellingen destijds gepost, en had me gisterochtend nog bedacht of ik ze nog een keer zou posten voor convenience. Had ik het nu maar gedaan :)

hier dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
nog geen jaar in het bezig van de G700.
Fijn toestel, snel en goede beeldscherm. Alleen jammer van de trage en slechte camera.
Maar sinds een tijdje reageerd het touchscreen niet fatsoenlijk op aanraking.

- Soms kan ik niet inzoomen op een website. Of reageerd het touchscreen op een heel andere plek dan dat ik klik of schuif. Hij lijkt erop alsof soms aanrakingen niet goed worden geregristeerd. Hij reageerd daarnaast ook nog als ik op het scherm blaas 8)7 springt alle kanten op.
- En de volumeknop blijft wel eens hangen. Als ik het belvolume omhoog schroef. Dan gaat hij soms helemaal terug naar 0. De sliderbalk van het volume is in beeld en blijft zo een tijdje hangen.

Probleem is dat het niet altijd voorkomt, maar wel heel irritant is.
Iemand ervaring met de garantie van huaweu en hoe ze hiermee omgaan?
Fabrieksherstel heb ik al uitgevoerd, maar lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Je probleem zit waarschijnlijk in een App die de boel verstoort. Ik had het probleem met volume ook. Probeer CC Cleaner eens om rommel te cleanen en draai eens Antivirus.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het blazen-op-touchscreen probleem heb ik ook met een toestel van net geen jaar oud. Ik kan bij Wordfeud soms zelfs letters op het bord blazen. Dit komt niet altijd voor, vaker niet dan wel. Heb nog niet kunnen ontdekken of het altijd na een specifieke handeling gebeurt.
Dat het scherm op de verkeerde plek reageert heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Probleem opgelost :)
Het was de Marktplaats app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik zoek me suf naar een custom rom, liefst Lollipop. Iemand iets kunnen vinden?

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:49
Ik heb de G700 inmiddels een jaar en wordt met de dag ontevredener :( . Regelmatig, maar altijd onverwachte reboots, vastlopers van gapps: kortom software is erg onstabiel. Al regelmatig factory reset gedaan: dat lost het probleem op. voor twee dagen...

Ik overweeg nu de g700 in te ruilen voor een Moto G (2014). doen?

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als het daadwerkelijk een softwareprobleem zou zijn, had bijna elke eigenaar hier last van moeten hebben.
Denk eerder dat er iets stuk is in de hardware, dat veroorzaakt vaker problemen als reboots en hangers dan dat software dat doet.

• jagdeleur
Roeltjuh schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:55:
Als het daadwerkelijk een softwareprobleem zou zijn, had bijna elke eigenaar hier last van moeten hebben.
Denk eerder dat er iets stuk is in de hardware, dat veroorzaakt vaker problemen als reboots en hangers dan dat software dat doet.
Ja dat dacht ik ook. Ik heb m al eens 4 weken weggebracht voor reparatie bij Coolblue: Zij hebben m ter reparatie aangeboden bij Huawei. Zij konden ook niks vinden. Inmiddels is garantie natuurlijk pleite. :(

Edit toch de service van Coolblue weer onderschat.. Ze nemen m toch nog een keer terug ter reparatie :*) benieuwd of het nu wel helpt...

[ Voor 11% gewijzigd door jagdeleur op 26-02-2015 23:14 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
OP:
downloads
http://consumer.huawei.co...ort/downloads/g700-en.htm

3 February 201533.57 MB

HiSuiteSetup v2.3.42

Description

Update content:

1. Support for displaying SIM card contacts.

2. Support for editing contact photo.

3. Optimized contacts sorting.

4. Support for importing messages to the device.

5. Support for displaying pictures in different directories.

6. Optimized the displaying of device capacity.

7. Added application install entrance and exporting function.

8. Optimized the user interface.

Wie heeft dit er al op gezet?

Een verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
Roeltjuh schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:55:
@Roeltjuh _/-\o_ dank voor je opmerking: het moederbord van mijn G700 bleek defect en is vervangen. Ik krijg m morgen weer terug van Coolblue. Hoop dat hij nu zonder problemen gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchemie
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-06-2015
Het is nu al een tijdje verder, weet iemand al of je een Custom Rom met Android 5.0 of 5.1 hebt?

Zou het toestel zoveel beter maken.

Graag hoor ik het als het zo is.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-03 19:19
Masterchemie schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:56:
Het is nu al een tijdje verder, weet iemand al of je een Custom Rom met Android 5.0 of 5.1 hebt?

Zou het toestel zoveel beter maken.

Graag hoor ik het als het zo is.

Groeten!
Ik kwam deze link tegen, maar dan moet je allerlei info afgeven om te downloaden. Dus maar niet gedaan.
Ben nu bij XDA aan het loeren: als ik wat vind, ben je de eerste die het hoort. 8)

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchemie
thoenk schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:16:
[...]

Ik kwam deze link tegen, maar dan moet je allerlei info afgeven om te downloaden. Dus maar niet gedaan.
Ben nu bij XDA aan het loeren: als ik wat vind, ben je de eerste die het hoort. 8)
Thanx ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Die link geeft mij alleen maar een totaal nutteloze site. Mogelijk dat die 3 parts samen een rom maken, maar de kans er op acht ik toch vrij klein. Eerder zal een van de parts beschadigd zijn waardoor je (na alle frustratie die je al had tijdens het downloaden) nog een keer het hele proces door zal gaan. Needrom heeft tot op heden ook alleen nog 4.2.1 staan en geen anderen. XDA lijkt wel een aantal MIUI roms te tonen, maar wat ik tot nu toe heb gevonden is er nog altijd geen échte update.

Zonde, de G700 is een prima toestel, mooi formaat, snel (genoeg), dual sim, quad core met 2 gb ram, zou zeggen geen probleem voor Android 5. Jammer vind ik vooral dat de ondersteuning van Huawei echt waardeloos is. Met alle nieuwe gadgets (zoals horloges en smart trackers etc) op de markt welke Android 4.4 nodig hebben is dit toestel niet bepaald future proof. Wel qua specs, niet qua ondersteuning. Bijna een jaar terug is Android 4.4 gepoort door anderen naar MTK6589. Mooi die 3 x 3 smart deals, goeide specs en alles, maar de rom support is waardeloos. Hoop dat Huawei de fout met ondersteuning toch nog eens gaat inzien. Ik denk voor mijn volgende telefoon wel twee keer na voor ik weer voor Huawei kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchemie
Raznov schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:29:
Die link geeft mij alleen maar een totaal nutteloze site. Mogelijk dat die 3 parts samen een rom maken, maar de kans er op acht ik toch vrij klein. Eerder zal een van de parts beschadigd zijn waardoor je (na alle frustratie die je al had tijdens het downloaden) nog een keer het hele proces door zal gaan. Needrom heeft tot op heden ook alleen nog 4.2.1 staan en geen anderen. XDA lijkt wel een aantal MIUI roms te tonen, maar wat ik tot nu toe heb gevonden is er nog altijd geen échte update.

Zonde, de G700 is een prima toestel, mooi formaat, snel (genoeg), dual sim, quad core met 2 gb ram, zou zeggen geen probleem voor Android 5. Jammer vind ik vooral dat de ondersteuning van Huawei echt waardeloos is. Met alle nieuwe gadgets (zoals horloges en smart trackers etc) op de markt welke Android 4.4 nodig hebben is dit toestel niet bepaald future proof. Wel qua specs, niet qua ondersteuning. Bijna een jaar terug is Android 4.4 gepoort door anderen naar MTK6589. Mooi die 3 x 3 smart deals, goeide specs en alles, maar de rom support is waardeloos. Hoop dat Huawei de fout met ondersteuning toch nog eens gaat inzien. Ik denk voor mijn volgende telefoon wel twee keer na voor ik weer voor Huawei kies.
Maar als de MTK6589 al gepoort is door andere voor andere devices, waarom is er dan nog niks voor de G700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
De MTK6589 is puur alleen de processor, niet specifiek dit model met alle opties welke er op zitten. Het lijkt er op dat de poorten die er nu zijn voor andere modellen over het algemeen nog problemen hebben met GPS, WiFi etc.

De G700 heeft daarnaast ook niet bepaald een grote community opgebouwd. Int ieder geval niet groot genoeg om diverse modders en rom bouwers te hebben dan wel te behouden.

Ik vraag me af of Huawei hier ook maar enigzins mee bezig is of dat er totaal niemand de verantwoording voelt om een Rom te testen of bouwen voor de G700. De laatste maal dat ik contact met hen heb gehad kreeg ik een "houd onze site in de gaten voor updates voor de G700". Ik weet natuurlijk dat wij ons in een weggooi maatschappij bevinden maar de ondersteuning voor een toestel van 1,5 jaar oud met maar 1 update sinds de lancering is natuurlijk beroerd. Ik zou het zelfs zo ver willen schoppen door te zeggen dat er naast garantie ook een ondersteuning verhaal zou moeten worden opgenomen in het consumentenrecht, maar dit is natuurlijk heel lastig te beoordelen en door de vele verschillende specificaties niet uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met het (zelf) vervangen van het scherm? Flinke barst hier en voor de restwaarde van de telefoon weinig trek om dit klusje te laten uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Raznov schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:22:
....... maar de ondersteuning voor een toestel van 1,5 jaar oud met maar 1 update sinds de lancering is natuurlijk beroerd. Ik zou het zelfs zo ver willen schoppen door te zeggen dat er naast garantie ook een ondersteuning verhaal zou moeten worden opgenomen in het consumentenrecht, maar dit is natuurlijk heel lastig te beoordelen en door de vele verschillende specificaties niet uit te voeren.
+1

En ook vanwege deze ervaring, Huawei en ook Android, zal dit waarschijnlijk mijn laatste toestel zijn.
Hiervoor geen android device gehad. Gewone mobile telefoon, jaren in gebruik.

Veiligheid/bescherming, .....................ook na meerdere jaren gebruik, gewenst.

Ik verwacht toch zeker wel 8 jaar met een toestel te kunnen doen, hoofdzakelijk voor mij bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Teleluvr schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:51:
Iemand ervaring met het (zelf) vervangen van het scherm? Flinke barst hier en voor de restwaarde van de telefoon weinig trek om dit klusje te laten uitvoeren...
Is op zich niet zo moeilijk. Kijk maar eens naar deze video : YouTube: Huawei Ascend G510 LCD scherm vervangen

Maat van mij doet het regelmatig. Als je secuur werkt kost het je maar een tientje of twee. Je hebt wel hele kleine schroevendraaiers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

KLX16 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:51:
[...]

+1

En ook vanwege deze ervaring, Huawei en ook Android, zal dit waarschijnlijk mijn laatste toestel zijn.
Hiervoor geen android device gehad. Gewone mobile telefoon, jaren in gebruik.

Veiligheid/bescherming, .....................ook na meerdere jaren gebruik, gewenst.

Ik verwacht toch zeker wel 8 jaar met een toestel te kunnen doen, hoofdzakelijk voor mij bellen.
Grote onzin natuurlijk. Android werkt helemaal top alleen moet je op dit toestel een andere launcher zetten bijvoorbeeld: Google Play: Nova Launcher De Huawei skin is echt waardeloos. ;)

Dan lijkt je toestel op een kale Android en is hij helemaal te fine tunen, maar als je hem alleen gebruikt om te bellen snap ik niet wat je met een smartphone moet. Koop dan voor 2 tientjes een old school gsm-tje.

Ik sfeer bij Android. Voor mij nooit een Apple of Windows Phone en ik gebruik mijn toestel echt voor van alles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
445033 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:11:
[...]....Grote onzin natuurlijk.
Dat is een binnenkomer.

Dan snap je niet mijn boodschap.

Ik schrijf daar " hoofdzakelijk". Begrijp dan niet "alleen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

KLX16 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 01:34:
[...]

Dat is een binnenkomer.

Dan snap je niet mijn boodschap.

Ik schrijf daar " hoofdzakelijk". Begrijp dan niet "alleen".
Dan nog slaat je opmerking over Android kant nog wal en wordt niet onderbouwt. Zelfs zonder een update naar Lollipop blijft dit voor zijn geld gewoon een goed toestel (je kan niet voor een dubbeltje eerste rang zitten ;) ). Zoveel meerwaarde geeft Lollipop niet overigens. Mijn zoon heeft een Motorola G met Lollipop en ik vind het zelfs omslachtiger werken.

Dus nee, ik snap je boodschap niet. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxgaav
  • Laatst online: 23-04 10:49
Ben complete Newbee met Android. Vond deze sites over Marshmallow op Huawei Ascend g700:

http://android60marshmall...00-u10-marshmallow-review

http://apkmod4dl.com/howt-to/huawei-ascend-g700.html

Vind het vreemd dat beide sites dezelfde Facebook-commentaren hebben. Vandaar hier de vraag of iemand hiermee ervaring heeft of zinnige dingen te zeggen hierover.

Verder een pagina over het rooten van het toestel: http://huaweinews.com/2013/10/root-ascend-g700/
Iemand hiermee ervaring?

Ik wil graag Marshmallow op mijn Huawei g700. Maar heb, zoals gezegd geen enkele ervaring met knutselen aan Android. Moet ik me eerst inlezen in zaken of is het allemaal een fluitje van een cent? Tips?

Dank alvast!
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 15:06

Steeffoon

Smartphone-nerd

Marshmallow komt niet voor de Huawei Ascend G700 beschikbaar. De website apkmod4 is totaal niet betrouwbaar, begin hier niet aan. Die foto's van Facebook-profielen zijn fake, ze linken naar een ander persoon. Je zult het hiermee moeten doen ben ik bang, qua Android-versie.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxgaav
  • Laatst online: 23-04 10:49
OK, dank Steeffoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 10:42
Hoe zit het met security updates voor dit toestel. Heb hem nu al twee jaar zonder 1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ShinAkuma schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:21:
Hoe zit het met security updates voor dit toestel. Heb hem nu al twee jaar zonder 1 update.
Ik denk dat je lang kunt wachten. Huawei vindt de G700 niet meer de moeite waard.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 10:51
Voor wie de Huawei G700 nog gebruikt, er zijn een paar ROM's van Android 4.4.2 beschikbaar. Ik gebruik zelf Lollikat, met Lollipop-uiterlijk en ben best tevreden. Een nieuwere versie dan dit zullen we waarschijnlijk niet zien en nu kan ik tenminste bijna alle apps gewoon installeren.

http://forum.xda-develope...?p=67407260&postcount=192
http://www.androidiani.co...osp-4-4-2-blackrebel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Grappig, was juist vandaag een beetje aan het flashen geslagen toen ik zag dat er de afgelopen maand(en) wat nieuwe ROM's bij gekomen zijn. De lollipop ROM (v2) nu draaiende. De telefoon an sich was ik tevreden over, de software niet. Nu moeten we nu natuurlijk niet verwachten dat dit het beste toestel ooit gaat worden (want 5 of 6 of 7 zullen we nooit zien) maar het is na al die tijd toch nog een stapje voor hen die hem nog hebben liggen. Moeite waard om even te flashen.
NLCrEaTiVe schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:55:
Voor wie de Huawei G700 nog gebruikt, er zijn een paar ROM's van Android 4.4.2 beschikbaar. Ik gebruik zelf Lollikat, met Lollipop-uiterlijk en ben best tevreden. Een nieuwere versie dan dit zullen we waarschijnlijk niet zien en nu kan ik tenminste bijna alle apps gewoon installeren.

http://forum.xda-develope...?p=67407260&postcount=192
http://www.androidiani.co...osp-4-4-2-blackrebel.html
edit: Toch ook een vraag, misschien dat jij het weet. Ik heb de re-pack voor de modem file gedaan, echter lijkt mijn SIM niet gelezen te worden. modem files gepakt van eerste rom, mddb file ook, repack van de zip en flash gedaan (welke een error geeft). Daarna niet meer mijn SIM kunnen gebruiken. Beetje vreemd en jammer.

[ Voor 48% gewijzigd door Raznov op 20-08-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 10:51
Het flashen zou geen fout moeten geven. In mijn geval pakte ik de zip niet uit, maar hernoemde en kopieerde de bestanden, waarna ik ze simpelweg aan het zip-bestand toevoegde. Vervolgens installeerde ik eerst de ROM, daarna direct die zip met modem- en mddb-bestanden. Misschien is er een fout in de mappenstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Denk dat het zoiets was ja, heb maar een handmatige copy paste van de originele files binnen een root explorer gedaan. rw-- r--- r--- werkte ook :). Werkende nu, mooie backup telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
Hoi hoi,
Wie kan me helpen?
Ik vond deze: G700 Open Source(G700-U00&U10&U20, Android 4.2, EMUI2.0,kernel) via de Huawei site.
Hoe en wat kan ik hiermee? Ik heb zo'n foon en heb er nog nooit iets geupdatedet of wat dan ook.
Alle hulp is welkom
En hier is het linkje: http://m.huawei.com/enmob...ones/Smartphones/G700-U10 en dan even tabblad downloads nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door dns_vbl op 04-11-2016 17:01 . Reden: Link added ]

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dns_vbl schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:00:
Ik vond deze: G700 Open Source(G700-U00&U10&U20, Android 4.2, EMUI2.0,kernel) via de Huawei site.
Kun je hier even een linkje van posten?

Verder kun je de meeste telefoons ook gewoon updaten via OTA (Over-The-Air), je gaat dan naar:
'instellingen' -> 'Over de telefoon' -> 'Softwareupdates'.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste