Ik ben eens op onderzoek uitgegaan of het ook mogelijk was om op de Huawei G700 inkomende en ongewenste oproepen te blokkeren. Het antwoord is sowieso "ja" want er zijn verschillende apps die dat kunnen regelen. Maar het zou ook via een "stock" Android methode moeten kunnen.
Ik vraag mij af of iemand er achter is gekomen of die er bij dit toestel eigenlijk wel op zit. Ik vrees zelf dat het net zoiets is als de "lock screen" widget: hoewel onze Android versie het in beginsel mogelijk maakt, zit de optie er niet op en krijg je hem er ook niet op.
Toch kwam ik wel een optie tegen bij mij die vragen oproept. Dat is een optie waarvoor je naar "personen" moet gaan (kortom: je Google contactenlijst) waarna je één van je contacten uitkiest. Vervolgens kun je die persoon bewerken via één van de drie de standaard Android toetsen onderaan op je toestel. Het gaat dan om de meest rechtse toets bestaande uit drie horizontale streepjes die je direct naast de "home" toets vindt.
Je kunt op die manier onder andere een "gepersonaliseerde" beltoon instellen (jammer genoeg niet mogelijk voor SMS). De laatste optie geeft bij mij weer "Binnenkomende oproepen" waar je een vakje kunt aanvinken.
Vraag is nu: wat gebeurt er eigenlijk als je dat aanvinkt ? Ik merkte niks nadat ik het had aangevinkt: het bleef mogelijk mij te bellen. Uiteraard heb ik vervolgens maar weer het vinkje weggehaald, zodat er niet straks iets niet blijkt te werken wat eigenlijk wel zou moeten werken.
Uiteraard heb ik de (Nederlandstalige) handleiding al nagespeurd, maar die vermeldt hier niets over.
[
Voor 0% gewijzigd door
jlaarts op 05-07-2014 12:02
. Reden: De spellingcontrole stond uit -:( ]