Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-03 23:25
Thomg schreef op donderdag 03 april 2014 @ 00:41:
Hebben anderen trouwens ook problemen met de USB opslag modus?

Media werkt ook wel, maar ik kan er niet bij tenzij ik letterlijk het met explorer doe. Een muziekje downloaden met chrome en meteen op de foon zetten werkt dus niet, na ik op de g700 klik is het domweg leeg.

Is godse irritant aangezien ik dus eerst alles op het bureablad moet zetten VOOR ik het op de foon kan zetten.
Probeer eens of het probleem te verhelpen is als je naar instellingen -> opties voor ontwikkelaars -> USB-foutopsporing aanzet.

Heb trouwens mijn gebruikservaring gisteren verder uitgebreid. Hierbij heb ik zowel de gps, de thema's als een stukje over de browser benchmarks toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 13:12
Mindpower schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:23:
[...]

Probeer eens of het probleem te verhelpen is als je naar instellingen -> opties voor ontwikkelaars -> USB-foutopsporing aanzet.

Heb trouwens mijn gebruikservaring gisterren verder uitgebreid. Hierbij heb ik zowel de gps, de thema's als een stukje over de browser benchmarks toegevoegd.
Nette review! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 14:44
Ik heb een vraagje over het standby staan van mijn toestel. Als ik enige tijd mijn toestel niet gebruik gaat hij netjes in een soort rust stand. Scherm gaat uit en alles blijft in de achtergrond werken ECHTER na ongeveer een half uur gaat hij in een soort ruststand waarbij de data connectie uitgaat. Berichten met facebook, whatsup, etc etc komen dan niet meer binnen. Ik heb ongeveer alles nagekeken wat er is maar ik zal wel wat over het hoofd zien.

Het vervelende is nu dat apps als whatsup dus ook niet werken in deze stand. Pak ik mijn toestel op en haal hem uit de ruststand dan komen opeens wel berichten van whatsup binnen die enige tijd daarvoor als verzonden zijn.

Is er ergens een setting die ik verkeerd heb staan? WIe weet welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:38

Thomg

Aww yiss

Mindpower schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:23:
[...]
Ik neem aan dat je USB debugging bedoelt?
Ja, die staat al aan. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jYtZfcV.png

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 03-04-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
Thomg schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:26:
[...]

Ik neem aan dat je USB debugging bedoelt?
Ja, die staat al aan. :)

[afbeelding]
Hmmm,

Wanneer ik mijn G700 aan de pc hang wordt deze meteen herkend, maar dan kan ik alleen bij de Micro-SD opslag. Wanneer ik iets van de interne opslag wil halen werkt dit bij mij alleen via HiSuite.

Wat betreft muziek op de G700 zetten. De eerste keer dat ik muziek op SD-kaart plaatste werd de muziek niet bij de muziek-app gevonden. Ze stonden wel op mijn telefoon en kon ze stuk voor stuk beluisteren, maar pas nadat ik op verschillende fora had gelezen dat ik de telefoon eerst opnieuw moest opstarten, was de muziek in de muziek-app geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Daar heb ik dus nooit last van gehad, alles werkte meteen zonder poespas.

Beetje jammer dat USB niet werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reini3r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-04 10:29
Thomg schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:43:
Daar heb ik dus nooit last van gehad, alles werkte meteen zonder poespas.

Beetje jammer dat USB niet werkt :/
Werkt bij mij de laatste tijd ook niet heel soepel meer. MTP wordt hij niet meer herkent (vermoed omdat ik te veel usb driver heb probeerd etc, zou eens opgeschoond moeten worden) Wat ik ergens las, en wat voor mij werkte in usb mode als hij niet herkent wordt; telefoon via usb aansluiten en vervolgens de telefoon opnieuw opstarten. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

MTP werkt wel "flawless", is even kijken of jouw manier werkt.

Edit: Nope.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 05-04-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03:20
Nu, in het bezit van een g700

Maar voor in de auto zo'n usbplug in de sigarencontact.
Zijn er nog waardes waar ik rekening mee moet houden.
Meen 5 V, maar de mA hoeveel?

Zat een beetje op ebay te kijken wat er zoal is,.....

Naar een dubbele usb uitvoering.

Welke hebben jullie?

Welke houder voor in de auto.

Haicom is dat wat, maar wil deze niet op de voorruit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
KLX16 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:46:

Welke hebben jullie?

Vreemde opbouw van je reactie, slecht te lezen.

Ik heb een "standaard" 12 volt lader met USB-aansluiting in mijn auto, ik wist niet dat er verschillende ampères beschikbaar zijn...

Als houder gebruik ik de houder van mijn vorige telefoon (S2). Dit is een universele die je bij elkaar "knijpt", de telefoon zit dan muurvast. Deze moet wel op het voorruit bevestigd worden. Je vraagt of een Haicom wat is, maar in het volgende deel van de zin wil je hem niet. Waarom vraag je dan of het wat is?

[ Voor 3% gewijzigd door Pred op 16-04-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Zoals ik het lees heeft Haicom een houder voor de G700, en het montage stuk, er is een voorruitmontage maar ook een magnetic montage. en tevens nog een ventilatie montage
Of de houder van de Haicom G700 handig is?

Ik lees ook van ampères, en dan komt de vraag naar voren zit daar verschil in en welke moet je hebben voor de G700.
car charger usb
output 700 mA 1000 mA 1300 mA 2000 mA

[ Voor 12% gewijzigd door KLX16 op 16-04-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
KLX16 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:46:

Welke hebben jullie?

Kijk even bij de action daar hadden ze laatst een hele berg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 14:34
Heeft iemand op de Europese versie al clockwork mod weten te zetten? Als je hem geroot heb, kan je hem dan niet gewoon installeren uit de store, en dan een backup maken van je huidige install? En die dan ook terugzetten?

Lijkt me een mooie telefoon, wil er misschien linux opzetten (http://whiteboard.ping.se/Android/Debian), maar dan wel dat ik hem kan herstellen als ik de boel vernachel :)

EDIT:
OF, want wat ik eigenlijk wil, is gewoon EEN methode hebben om zelf een backup te maken en terug te zetten van het image wat er op staat, kan je dat SP Flash tooltje gebruiken om een image eruit trekken en terug te zetten? Ikzelf heb de telefoon (nog) niet, maar zag dat hier wat mensen waren die met die tool gestoeid hadden.

[ Voor 37% gewijzigd door Blaurens op 18-04-2014 11:36 . Reden: SP Flash vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68317

Voor het maken van een backup gebruik ik zowel MTK Droid Tools en flashtools (voor backup en restore via pc) als Online Nandroid Backup en Nandroid Manager uit GooglePlay (op de G700). Werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
ok, dankje! Zal eens op die laatste 2 googlen. Heb je die eerste 2 ook uit een beetje betrouwbare bron? Ik kan ze alleen vinden op sites met links naar russische sites, en ik zou het het liefst van een officiele site halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 591818

Goedemiddag,
ben sinds jan. 2014 bezitter van een HUAWEI G700, in Belgie gekocht, tot vorige week ging alles perfect tot ik per toeval het toestel in veilige modus opstartte en blijken mijn iconen van FB, Messenger, Paginabeheer en Instaweather verdwenen van mijn opstartscherm.
Andere apps blijven mooi waar ze zijn88
de apps zitten nog wel in mijn instellingen onder apps maar als ik ze van daar uit telken moet openen is echt wel ver zoek.
De iconen verdwijnen ook enkel maar wanneer ik het toestel volledig afsluit of bij lege batterij!

weet iemand raad??? Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44
Weet iemand welke kleuren de notificatie LED kan hebben?
Ik heb de G700 nieuw in huis en het staat mij bij dat ik gisteren voor Whatsapp berichten een wit lampje zag oplichten.

Nu een dag later, is de kleur oranje, terwijl ik toch echt in mij Whatsapp instellingen WIT heb geslecteerd. Ook bij het testen van de LED door middel van de App "Led tester" krijg ik een oranje LED te zien wanneer ik de kleur WIT test.

Wie o wie kan mij vertellen of WIT uberhaupt een kleur is dat zou moeten werken op de G700 .... ik begin namelijk nu te twijfelen aan mezelf.

Weg met Big Tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68317

Ik heb ze via http://www.chinaphonearena.com/forum/index.php dacht ik inderdaad via een russische site.(mijn virusscanner/malwarescanner sloeg bij de site geen alarm, behalve bij het uitpakken van mtk tools, omdat in het bestand een verdachte code zit, die echter geen kwaad kan)
Zolang er nog geen cwm of twrp recovery is, kun je de nandroid backups niet gebruiken voor volledige restore. Alleen in twrp apps, sms, en wifi points, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 68317 op 20-04-2014 07:53 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
TheBoneCollector schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 06:50:
Gebruik de G700 nu een kleine week naar volle tevredenheid. Accuduur super en gps werkt ook goed. Vanmorgen alleen vaag probleem, volume werd zachter gezet zonder de knop aan te raken. Batterij eruit en weer aangezet en als ik de telefoon aanzet komt ie steeds in de fastboot mode, daar kom je in als je volume down en aan knop tegelijk indrukt.
Iemand dit probleem ook gehad? Lijkt wel of de volume down continue geactiveerd wordt.
Zal hem wel terugsturen naar Coolblue.
Ik heb de G700 nu 4 maanden in gebruik. Vanochtend weigerde de volume-down knop, deed helemaal niets. Ik reboot de telefoon, krijg ik ook "Fastboot Mode" te zien.

Is dit een issue aan het worden voor de G700?

Iemand overigens een idee hoe BCC met garantie omgaat? Wordt hij opgestuurd of krijg ik een nieuwe?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
http://m.bcc.nl/klantenservice/reparatie-en-garantie:

Ik heb een product dat defect is. Wat nu?

Als u een product heeft gekocht bij BCC, bemiddelen wij tussen u en de fabrikant. Wij zorgen ervoor dat het defecte apparaat zo spoedig mogelijk door of conform de voorwaarden van de leverancier gerepareerd wordt. Wij nemen u daarbij zoveel mogelijk rompslomp uit handen. U gaat hiervoor naar een van onze winkels of neemt contact op met ons Contact Center via 0900-0555 (10 cent p/m). Onze medewerker legt u vervolgens uit hoe dit probleem volgens de geldende garantiebepalingen wordt verholpen, hoelang de reparatie in beslag neemt of wanneer u een monteur kunt verwachten, en eventueel ook welke kosten dit voor u met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Blaurens schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:57:
http://m.bcc.nl/klantenservice/reparatie-en-garantie:

Ik heb een product dat defect is. Wat nu?

Als u een product heeft gekocht bij BCC, bemiddelen wij tussen u en de fabrikant. Wij zorgen ervoor dat het defecte apparaat zo spoedig mogelijk door of conform de voorwaarden van de leverancier gerepareerd wordt. Wij nemen u daarbij zoveel mogelijk rompslomp uit handen. U gaat hiervoor naar een van onze winkels of neemt contact op met ons Contact Center via 0900-0555 (10 cent p/m). Onze medewerker legt u vervolgens uit hoe dit probleem volgens de geldende garantiebepalingen wordt verholpen, hoelang de reparatie in beslag neemt of wanneer u een monteur kunt verwachten, en eventueel ook welke kosten dit voor u met zich meebrengt.
Heb je geen 3x3 deal ?
Dan wordt deze binnen 3 dagen gerepareerd door Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
Zojuist de Huawei G700 besteld! (195 euro) en cashback gaat er nog af, 50 euro!
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, stap over van een samsung s2 mini.

Een vraagje: Iemand een advies voor een hoesje?
Is niet heel veel voor te vinden...

En hoe werkt het met de 3x3 deal?
er staat eerste 100.000...hoe weet je dat je daarbij zit?

[ Voor 17% gewijzigd door peter8265 op 27-04-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Deze laatst gekocht:
http://www.ebay.nl/itm/360885606244?
een onder klapper, maar daar zit ook de usb aansluiting.

en ik heb deze besteld insteek hoesje, gekeken naar de maat en nu een besteld voor g700 is een s5 ad
heb hem nog niet binnen afwachten.

http://www.ebay.nl/itm/161248795572?

die 195 euro is dat amazon?
.de voorwaarde voor cashback is nederlandse zaak

[ Voor 55% gewijzigd door KLX16 op 28-04-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
peter8265 schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:34:
Een vraagje: Iemand een advies voor een hoesje?
Is niet heel veel voor te vinden...
Deze kan ik aanraden, ergens op ebay gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://76.my/Malaysia/kalaideng-enland-series-leather-case-huawei-ascend-g700-toh56-1401-22-toh56@4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
KLX16 schreef op maandag 28 april 2014 @ 01:01:
Deze laatst gekocht:
http://www.ebay.nl/itm/360885606244?
een onder klapper, maar daar zit ook de usb aansluiting.

en ik heb deze besteld insteek hoesje, gekeken naar de maat en nu een besteld voor g700 is een s5 ad
heb hem nog niet binnen afwachten.

http://www.ebay.nl/itm/161248795572?
die 195 euro is dat amazon?
.de voorwaarde voor cashback is nederlandse zaak
dankje.

is via Otto.nl voor 205 op site (incl verzend) maar na inschrijven nieuwsbrief 10 euro korting.
is toch nl zaak..
en Dan nog 50 cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Over klepjes/hoesjes etc: hier https://www.amltelecom.co...eksel-met-Flip-Cover.html is er een die je battery cover vervangt, is ook wel aardig:
Afbeeldingslocatie: https://www.amltelecom.com/kleinhandel/product_images/j/286/HWH-G700-01C-1__62613_zoom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Hm, ik heb net de mijne binnen gekregen, maar hij lijkt niet aan te gaan. Ik heb met de batterij en de later erin, 1 rood ledje, maar als ik hem aan probeer te doen (powerbutton paar seconden ingedrukt houden) gebeurt er niets, ogenschijnlijk. Is dit te verwachten gedrag als de batterij heel leeg is?

EDIT: hm, raar, na wat batterij erin, batterij eruit, doet hij het nu wel. Nvm me :)

[ Voor 12% gewijzigd door Blaurens op 30-04-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 10:22
Ik heb de Huawei G700 nu een aantal maandjes en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Na alle voorgaande Android toestellen (o.a. G1, Pulse, HD2, Nexus S, Desire Z, Jiayu G3) is dit echt een hele vooruitgang. Erg tevreden. Jammer vind ik wel dat de mappen bij de standaard launcher (welke echt even een weekje wennen was) een beperking hebben met de hoeveelheid apps. Nu moet ik 3 mappen aanmaken om alle apps in te kunnen zetten. De thema's zijn ook grappig om zo nu en dan eens mee te switchen. Lijkt weer geheel andere telefoon terwijl ik niet eens root heb of een andere rom er op heb. Iemand overigens enig idee of deze nog naar 4.4 gaat? Deze bevalt erg goed op de Nexus 7 (2013) namelijk.

Wel heb ik sinds 1 Feb 2014 een goedkeuring gekregen van de cashback, maar nog steeds niets ontvangen. Zijn er meer gebruikers die dit hebben? Het zou maximaal 10 weken duren begreep ik in de mail.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Goedkeuring na een Y300 gekocht te hebben, nu deze.
Daar duurde het zeer lang dat de cashback gestort werd.

Je vraagt en cashback aan, krijgt een mail terug
dan schrijven ze dit

bevestiging aanvraag
Hartelijk dank voor uw aanvraag van de €50,- cashback.

Wij streven er naar om het bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 10 weken na goedkeuring, op uw rekening te storten.

Mocht u nog vragen hebben betreffende deze actie dan kunt u per e-mail contact opnemen met onze speciale Huawei helpdesk. Het e-mail adres is: cashbacks@huawei-smartservice.nl (vermeldt u in het onderwerp: Huawei Ascend G700).

Wij wensen u veel plezier met uw aanschaf!

Met vriendelijke groet,

Het Huawei team
Ik vermoed dat het anders is als wij verwachten.
Na contact, wegens Y300 kwamen ze met een andere goedkeuringsdatum dan de aanvraagdatum. Deze mail. Hier zit denk ik een stuk tijd tussen. (kunnen ze mee spelen).
Terwijl wij verwachten dat de 10 weken na mail gestort zou worden, zou logisch zijn.

Een bevestinging goedkeuring cashback heb ik nooit gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door KLX16 op 30-04-2014 18:52 . Reden: toevoeging info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
Raznov schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:56:
Ik heb de Huawei G700 nu een aantal maandjes en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Na alle voorgaande Android toestellen (o.a. G1, Pulse, HD2, Nexus S, Desire Z, Jiayu G3) is dit echt een hele vooruitgang. Erg tevreden. Jammer vind ik wel dat de mappen bij de standaard launcher (welke echt even een weekje wennen was) een beperking hebben met de hoeveelheid apps. Nu moet ik 3 mappen aanmaken om alle apps in te kunnen zetten. De thema's zijn ook grappig om zo nu en dan eens mee te switchen. Lijkt weer geheel andere telefoon terwijl ik niet eens root heb of een andere rom er op heb. Iemand overigens enig idee of deze nog naar 4.4 gaat? Deze bevalt erg goed op de Nexus 7 (2013) namelijk.

Wel heb ik sinds 1 Feb 2014 een goedkeuring gekregen van de cashback, maar nog steeds niets ontvangen. Zijn er meer gebruikers die dit hebben? Het zou maximaal 10 weken duren begreep ik in de mail.
Heb de telefoon ook eind januari gekocht. Had wel al begin februari cashback aangevraagd en in een bevestigingsmail stond dat het 10 weken ging duren na goedkeuring voordat je de cashback krijgt. Had het geld vorige week nog niet ontvangen en heb ze dus een mailthe gestuurd. Had de volgende dag reactie terug dat mijn verzoek tot cashback in week 12 was goedgekeurd. Dit betekend dat ze binnen 10 weken na de goedkeuring (week 12) overgaan tot betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moshje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2022
Ok hopelijk heb ik er niet overheen gelezen, ik heb de telefoon nu alweer 4 maanden en ben erg tevreden. Maar zojuist voor het eerst en hoofdtelefoon erop aangesloten om rustig een filmpje te kijken terwijl anderen TV keken. Nou wat een ergernis!

Heb het filmpje nog steeds niet af gekeken want probeer uit te vogelen hoe dat kan met een beetje degelijk volume. Het geluid gaat niet hard. Heb al verschillende apps geprobeerd maar ik krijg het volume niet omhoog.

Iemand hier al ervaring mee, en een oplossing? Ben er bloed sjagrijnig van grrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Dat was/is een van de klachten die ik las in reviews - denk niet dat er echt een oplossing voor is....

Een truuk kan zijn: mx player gebruiken, die kan volume kunstmatig boosten, maar echt hard wordt het nog steeds niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Blaurens op 02-05-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moshje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2022
Ik heb het volume iets omhoog gekregen. Maar absoluut niet naar wens. Gelukkig luister ik geen muziek oid via mijn telefoon. Heb begrepen dat het een Android dingetje is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reini3r
Moshje schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:42:
Ik heb het volume iets omhoog gekregen. Maar absoluut niet naar wens. Gelukkig luister ik geen muziek oid via mijn telefoon. Heb begrepen dat het een Android dingetje is.....
Klopt dat voor mijn gevoel het geluid op maximaal niet heel hard is,maar misschien vooral met filmpjes? Want als ik normaal/dagelijks via PowerAmp muziek luister heb ik eigenlijk nergens last van en heb ik voldoende 'speling' om hem af en toe 'gehoorbeschadigend' hard te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 557104

Raznov schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:56:

Ik heb hem van November 2013. Direct cashback aanvraag gedaan, maar in maart nog steeds niets ontvangen. Mail gestuurd en toen zeiden ze dat mijn gegevens niet konden terugvinden. Toen opnieuw aanvraag gedaan, maar ik zou weer 10 weken moeten wachten. Tot op heden nog altijd niets, maar bon zijn ook nog geen 10 weken verder dan begin maart. Ik wacht nog even en dan neem ik terug contact op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
Heb vandaag mijne binnen gekregen.

Ben hem nu aan het instellen.

Bovenaan zie ik sim1 en 2 staan.
Heb mijn simkaart in 2 gedaan...gsm.

Nu staat bovenin het scherm een G teken.
Betekend dit dat er nog een data verbinding aanstaat? Kan ik hem ergens op alleen GSM zetten?
Ik heb de dataverbinding al uitgeschakeld.
Kan ik die G ergens wegkrijgen?

Tevens krijg je de melding dat er in ander sim-slot niets zit.
kan je dit ook uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heeft iemand een goed advies voor een gratis virusscanner voor mijn g700 die het liefst niet realtime scant (dus dat je de virusscanner laat scannen als jij daar zin in hebt)? Waarschijnlijk is een virusscanner niet nodig, maar met mijn internet gedrag is alles mogenlijk.. Ik heb zelf al mbam en avast gevonden (goede ervaringen op de PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
peter8265 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:54:
Heb vandaag mijne binnen gekregen.

Ben hem nu aan het instellen.

Bovenaan zie ik sim1 en 2 staan.
Heb mijn simkaart in 2 gedaan...gsm.

Nu staat bovenin het scherm een G teken.
Betekend dit dat er nog een data verbinding aanstaat? Kan ik hem ergens op alleen GSM zetten?
Ik heb de dataverbinding al uitgeschakeld.
Kan ik die G ergens wegkrijgen?

Tevens krijg je de melding dat er in ander sim-slot niets zit.
kan je dit ook uitschakelen?
Het is niet mogenlijk om de 'g' weg te krijgen. Als je via instellingen -> simkaartbeheer de onderste optie (gegevensverbinding) uit zet kun je geen internet gebruiken. Als je trouwens internet wilt gebruiken via je sim zou ik het kaartje in het andere slot doen voor 3g ipv 2g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje2
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Ik heb een methode gevonden om het volume hoger te krijgen, naar ik kan horen in ieder geval.

zie volgende link: http://forum.xda-develope...p?p=52152555&postcount=17

Voer in de telefoon *#*#3646633#*#* in.
als je die code hebt ingevoerd kom je in de EngineerMode.

Als je daar bent moet je naar het tabje Hardware testing.

Daar kies je Audio.

In deze modus staan 5 opties: Normal Mode, Headset Mode LoudSpeker Mode Headset_LoudSpeaker Mode en AudioLogger.

Om het geluid op de hoofdtelefoon te verhogen ga je naar de HeadSet Mode en daar zie je staan de Max Vol. 0~160 deze staat op een waarde. Ik weet niet meer exact wat het was, maar dacht ergens in de buurt van de 132. Deze waarde verander je in 160 en je klikt op de set knop die ernaast staat.

Je kan nog meer volumes veranderen van de andere Modes die onder Audio staan, maar dit heb ik verder nog niet gestest.

Je kan nu de Engineering Mode afsluiten en even de telefoon herstarten.

Naar mijn idee is het volume duidelijk hoger nadat ik deze waarde veranderd had.

Edit: Op de volgende link staat eenzelfde soort methode om het belvolume hoger te krijgen, deze heb ik echter niet getest.

http://forum.xda-develope...p?p=42026158&postcount=30

[ Voor 12% gewijzigd door flipje2 op 05-05-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
.

[ Voor 99% gewijzigd door hoi1234 op 06-05-2014 00:44 . Reden: Een class 10 geheugenkaart is maar 2 euro duurder, dus ga ik voor de class 10 i.p.v. de class 4. (Wat is 2 euro nou) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Goeie tips, flipje2! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Een pull tabe slide hoesje pouch, die ik net binnen kreeg.
Model Samsung S5, zeggende dat dit model ook voor g700 past.
http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1439.l2649
Kijk ook bij andere aanbieders, ................

Deze past bij de G700 en komt met de bovenkant precies bovenaan. Net zoiets als op de photo.

[ Voor 18% gewijzigd door KLX16 op 06-05-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-02 10:03
Weet iemand hoe je de shortcuts op het scherm verwijderd? Als ik het naar boven versleep naar verwijder, verwijderd hij de app ipv de shirtcut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 16:07
Heb de Huawei G700 nu ruim een half jaar in gebruik. Op een punt na zeer fijn toestel.

Het probleem waar ik mee zit is de nabijheidssensor. Als ik aan het bellen ben, gaat het scherm alleen uit als ik het toestel letterlijk tegen mijn oor aan druk. Zit deze er ook maar 1 mm van af, dan gaat het scherm aan en worden spontaan allerlei functies bediend:

- Aanpassen datum / tijd instellingen
- Aanpassen taal toestel
- Activeren vliegtuigmodus waardoor het gesprek dus direct verbroken wordt

Weet iemand of de sensor ergens in te stellen is? Ik zou graag hebben dat deze al vanaf een grotere afstand reageert.

Of zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Wie weet is mijn sensor wel gewoon stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
preske schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:23:
Weet iemand hoe je de shortcuts op het scherm verwijderd? Als ik het naar boven versleep naar verwijder, verwijderd hij de app ipv de shirtcut.
Huawei werkt in zijn schil zonder menu, hierdoor zijn de apps op je homescreen geen shortcuts. Wanneer je de apps niet op je homescreen wilt hebben kun je een mapje aanmaken en ze daar instoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187161

Mindpower schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:45:
[...]

Huawei werkt in zijn schil zonder menu, hierdoor zijn de apps op je homescreen geen shortcuts. Wanneer je de apps niet op je homescreen wilt hebben kun je een mapje aanmaken en ze daar instoppen.
Of een laucher als Apex of Nova installeren. Kun je gelijk de indeling van je schermen beter wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-02 10:03
Mindpower schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:45:
[...]

daar vreesde ik al voor, toch bedankt.
Anoniem: 187161 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 12:39:
[...]

Of een laucher als Apex of Nova installeren. Kun je gelijk de indeling van je schermen beter wijzigen.
Had ik beter meteen gedaan. Is namelijk niet mijn toestel maar van vader.

[ Voor 89% gewijzigd door preske op 12-05-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik heb die Apex launcher er afgelopen weekend ook eens op gezet, bevalt mij prima tot nu toe.
Heb eerder de GO launcher geprobeerd, maar die is nogal schreeuwerig met zijn reclame en extra apps/widgets.

Standaard Emotion software van Huawei vind ik niks.

[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 12-05-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 596111

Ik heb mijn huawei ascend 700 nu 1,5-2 maanden en ik mijn telefoon valt af en toe uit. Dit is al sinds dat ik hem heb gekocht. Als hij uitvalt start hij ook vanzelf weer op, maar het is wel vervelend.

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Anoniem: 596111 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:28:
Ik heb mijn huawei ascend 700 nu 1,5-2 maanden en ik mijn telefoon valt af en toe uit. Dit is al sinds dat ik hem heb gekocht. Als hij uitvalt start hij ook vanzelf weer op, maar het is wel vervelend.

Herkent iemand dit probleem?
Lijkt me een hardwareprobleem en dus een kwestie van inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Net de G700 aan m'n zoon gegeven voor z'n 13e verjaardag. Het lukte niet om contact te maken met de PlayStore. (balletje bleef maar draaien, zowel via Wifi als 3G) Hij heeft wel z'n gmail-adres ingevoerd en krijgt email binnen.
Ook een sms versturen lukt niet. Hij is nu naar school maar er stond iets over 'roaming'... begreep het niet. Hij kon wel gebeld worden overigens.

Maakt het trouwens wat uit in welk sim-slot je het kaartje doet?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
KLX16 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:02:
Een pull tabe slide hoesje pouch, die ik net binnen kreeg.
Model Samsung S5, zeggende dat dit model ook voor g700 past.
http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1439.l2649
Kijk ook bij andere aanbieders, ................

Deze past bij de G700 en komt met de bovenkant precies bovenaan. Net zoiets als op de photo.
dank voor de adviezen.

heb inmiddels deze
Bevalt prima.

Verder 3x3 deal ingeschreven. Binnen dag al bevestiging dat het akkoord is.
Heel netjes!
Nu nog 10 weken wachten op mn cashback... :-(

Toestel nu 2 weken in gebruik. Fijn toestel, lekker snel en groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Ik heb inmiddels ook wat styles pennen binnen.
En zie dat ik toch grijp naar die pennen.
http://www.ebay.com/itm/350693378314?
http://www.ebay.com/itm/150780628414?
10x kan je ze nog ergens laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
VideoWolf schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:19:
Maakt het trouwens wat uit in welk sim-slot je het kaartje doet?
Jep, slot 1 is 3G (en minder), slot 2 max GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Dank je, Pred. Inmiddels is de Google Play Store geopend. Alleen internet via 3G lukt niet. Krijg wel het 3G logo maar geen dataverbinding... Zit bij Hollandsnieuwe. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
VideoWolf schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:53:
Dank je, Pred. Inmiddels is de Google Play Store geopend. Alleen internet via 3G lukt niet. Krijg wel het 3G logo maar geen dataverbinding... Zit bij Hollandsnieuwe. Iemand een suggestie?
Roaming uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Je kan heel simpel de instellingen naar je telefoon laten sturen:

http://hollandsnieuwe.tweakker.com/choose/Huawei

Dit komt via

http://www.hollandsnieuwe...ase/automatisch-instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Gelukt! Voor jouw reactie probeerde ik het handmatig en dat lukte steeds niet- gouden tip dus, dank je wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Ik wil een extra accu met lader bestellen. Voor m'n oude Honor 2 was dit makkelijker dan voor de G700... Op eBay voor een 10-tje accu plus lader gevonden.

Iemand ook zoiets voor de G700 gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Gebruikt ook hier iemand 3g watchdog op de G700 ?

Dit is al de tweede maand dat ongeveer aan het einde van de maand de app van werkelijk gebruik 120 Mb in één keer naar 400Mb+ springt. Android interne databruik meter geeft wel normale waarde.
Ik heb wel een maandelijkse periode ingesteld.
Hoe is dat bij jouw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozymandias1965
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-03 08:07
jobr schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:20:
Gebruikt ook hier iemand 3g watchdog op de G700 ?

Dit is al de tweede maand dat ongeveer aan het einde van de maand de app van werkelijk gebruik 120 Mb in één keer naar 400Mb+ springt. Android interne databruik meter geeft wel normale waarde.
Ik heb wel een maandelijkse periode ingesteld.
Hoe is dat bij jouw ?
Ik gebruik zelf al jaren My Data Manager en die werkt perfect. Zeer uitgebreid in te stellen en geeft geen afwijkingen in gebruik weer. Verhuist al jaren mee van de ene telefoon naar de andere. Nu dus op mijn G700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:07

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe telefoon die snel is, veel geheugen heeft, een groot scherm en FM radio. Ik kom dan uit bij de Moto G, of de Huawei G700. Deze heeft meer geheugen en een hogere resolutie, dus op papier lijkt ie te winnen. Als ik de reviews lees, is men overwegend positief. In dit topic lees ik echter ook kritische noten. Zo krijg je er standaard geen Google Apps/Play Store op, en moest je gaan rommelen om het volume op een acceptabel niveau te krijgen. Is dit nog steeds het geval met de modellen die in NL verkocht worden?

Balen trouwens dat die cashback deals weer over zijn trouwens, terwijl ze in BE nog wel lopen!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
Zo krijg je er standaard geen Google Apps/Play Store op, en moest je gaan rommelen om het volume op een acceptabel niveau te krijgen. Is dit nog steeds het geval met de modellen die in NL verkocht worden?

Balen trouwens dat die cashback deals weer over zijn trouwens, terwijl ze in BE nog wel lopen!
Geen problemen met het geluid gehad. Nu bijna maand in bezit.

En play store zit er standaard op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
SeatRider schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:18:
Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe telefoon die snel is, veel geheugen heeft, een groot scherm en FM radio. Ik kom dan uit bij de Moto G, of de Huawei G700. Deze heeft meer geheugen en een hogere resolutie, dus op papier lijkt ie te winnen. Als ik de reviews lees, is men overwegend positief. In dit topic lees ik echter ook kritische noten. Zo krijg je er standaard geen Google Apps/Play Store op, en moest je gaan rommelen om het volume op een acceptabel niveau te krijgen. Is dit nog steeds het geval met de modellen die in NL verkocht worden?

Wat betreft de Google Play Store staat deze wanneer je het toestel in Nederland koopt er gewoon op. Het volume is weer persoonlijk, maar het schijnt (wat ik heb gelezen) niet echt een probleem met de telefoon te zijn, maar meer met de Androidversie. Daarom kun je het ook in de software aan passen.

De resolutie van beide toestelen is trouwens hetzelfde, alleen heeft de Moto G een 4,5 inch scherm en de G700 een 5 inch.

[ Voor 5% gewijzigd door Mindpower op 31-05-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Weet iemand (op de valreep) hoe ik mijn telefoon kan instellen zodat hij nl-alerts kan ontvangen? Staat niet op http://instelhulp.nlalert.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
Blaurens schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:53:
Weet iemand (op de valreep) hoe ik mijn telefoon kan instellen zodat hij nl-alerts kan ontvangen? Staat niet op http://instelhulp.nlalert.nl/
En heb je nog een bericht ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ja, de truuk:

ga naar messaging (ik heb hem op engels staan), klik op je menu-knop, ga naar settings, general, scrolll naar Cell broadcast, in dat menu hem aanzetten, daarna naar cell broadcast settings, 'add channel', dan bij channel name 'NL-alert' en bij channel number 919, en 'enable' aanvinken.

Even de telefoon aan en uit en voila! 2 berichten ontvangen :) Mogelijk wisselde ik van paal en/of had ik eventjes geen bereik ofzo :) Zat 8 min tussen bericht 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
Blaurens schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:07:
Ja, de truuk:

ga naar messaging (ik heb hem op engels staan), klik op je menu-knop, ga naar settings, general, scrolll naar Cell broadcast, in dat menu hem aanzetten, daarna naar cell broadcast settings, 'add channel', dan bij channel name 'NL-alert' en bij channel number 919, en 'enable' aanvinken.

Even de telefoon aan en uit en voila! 2 berichten ontvangen :) Mogelijk wisselde ik van paal en/of had ik eventjes geen bereik ofzo :) Zat 8 min tussen bericht 1 en 2.
Mooie oplossing en goed om te lezen dat het gelukt is. Deze oplossing werkt ook voor andere telefoons wat ik in de reacties van dit nieuwsbericht las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Had ook gezocht op die pagina voor g700, dacht zal wel niet kunnen, heb bovenstaande voorbeeld, gevolgd maar dan bij een Nederlandse taalselectie.

Bedankt.

Dus

Huawei Ascend G700 NL-alert

Berichten (in onderbalk scherm).
Nu heb je de berichtenpagina voor je.
Druk (tik aan kort) menuknop (rechtsonder telefoon buiten scherm).
Druk (tik aan kort) Instellingen.
Druk (tik aan kort) Algemeen.
Druk (tik aan kort) Celinformatie.
Zet rondje aan (vinkje) bij Cell broadcast.
Druk (tik aan kort) Cell broadcast-instellingen.
Druk (tik aan kort) Voeg kanaal toe.
Vul in kanaalnaam " NL-alert ".
Vul in kanaalnummer " 919 ".
Zet rondje aan (vinkje) bij Activeer het kanaal.
Druk (tik aan kort) OK

NU zie je in de kanalenlijst
"
NL-alert(919)
Inschakelen
"

Let op: "Inschakelen" betekend dat het ingeschakeld is.
Üitschakelen dat het uitgeschakeld staat.

En nu maar hopen dat je nooit een bericht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

flipje2 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:39:
Ik heb een methode gevonden om het volume hoger te krijgen, naar ik kan horen in ieder geval.

zie volgende link: http://forum.xda-develope...p?p=52152555&postcount=17

Voer in de telefoon *#*#3646633#*#* in.
als je die code hebt ingevoerd kom je in de EngineerMode.

Als je daar bent moet je naar het tabje Hardware testing.

Daar kies je Audio.

In deze modus staan 5 opties: Normal Mode, Headset Mode LoudSpeker Mode Headset_LoudSpeaker Mode en AudioLogger.

Om het geluid op de hoofdtelefoon te verhogen ga je naar de HeadSet Mode en daar zie je staan de Max Vol. 0~160 deze staat op een waarde. Ik weet niet meer exact wat het was, maar dacht ergens in de buurt van de 132. Deze waarde verander je in 160 en je klikt op de set knop die ernaast staat.

Je kan nog meer volumes veranderen van de andere Modes die onder Audio staan, maar dit heb ik verder nog niet gestest.

Je kan nu de Engineering Mode afsluiten en even de telefoon herstarten.

Naar mijn idee is het volume duidelijk hoger nadat ik deze waarde veranderd had.

Edit: Op de volgende link staat eenzelfde soort methode om het belvolume hoger te krijgen, deze heb ik echter niet getest.

http://forum.xda-develope...p?p=42026158&postcount=30
Kan iemand mij vertellen hoe ik die code invoer? Zodra ik het laatste sterretje invoer springt alles weer gewoon naar een blanco belscherm. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reini3r
De laatste 2-3 dagen begon m'n G700 problemen met de fysieke knoppen te vertonen: de powerbuttons moest vrij hard en resoluut worden ingedrukt om het scherm aan en vooral uit te krijgen. Dus heb ik hem eens open gemaakt en wat vuil verwijderd en de knopjes er uit en weer in gedaan denkend dat het aan een vuiltje kon liggen.
Hierna waren de problemen 1-2 dagen weg, tot vanmorgen het scherm door de powerbutton niet meer uit wou (aan zonder probleem, snel), in eerste instantie probeerde ik de telefoon opnieuw op te starten, denkend dat het software matig was, maar nu blijft de telefoon hangen met de mededeling "=> FASTBOOT mode..."
Als ik het goed heb is fastboot normaal te enteren door de telefoon met powerbutton + volume down te starten? Dus misschien maakt somehow de volume down constant contact?

De telefoon is verder nooit geroot, android 4.2.1 etc.

Heeft iemand hier een idee wat ik zou kunnen ondernemen? ik heb me ooit (geprobeerd) te registreren voor de 3x3 deal, maar nooit een bevestiging oid gezien, wat is de beste manier om hier contact mee op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ik heb de laatste tijd een paar keer dat mijn telefoon volledig vastloopt; alle (Google) apps geven force close (met "Wait" en "Close"), er is geen telefoon-verbinding meer. De apps lopend herhalend vast en alleen herstarten is een oplossing. Vannacht ook, en mijn wekker ging dus niet af. Erg vervelend. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ja, heb ik ook zo nu en dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Pred schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 08:17:
Ik heb de laatste tijd een paar keer dat mijn telefoon volledig vastloopt; alle (Google) apps geven force close (met "Wait" en "Close"), er is geen telefoon-verbinding meer. De apps lopend herhalend vast en alleen herstarten is een oplossing. Vannacht ook, en mijn wekker ging dus niet af. Erg vervelend. Meer mensen hier last van?
Laat je je telefoon wel eens opnieuw opstarten? Mijn ervaring is dat als je je telefoon minimaal 1 keer per week opnieuw laat starten je veel problemen voorkomt. Proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
445033 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:11:
[...]

Laat je je telefoon wel eens opnieuw opstarten? Mijn ervaring is dat als je je telefoon minimaal 1 keer per week opnieuw laat starten je veel problemen voorkomt. Proberen waard!
Yes, sterker nog, door deze "bug" moet ik hem vaker dan één keer per week opnieuw opstarten. Maar evengoed, dat móet niet hoeven bij een telefoon die op Android draait.

Mijn volgende telefoon (en ik denk dat ik die snel aanschaf) wordt geen Huawei meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Het was maar een idee. Ik zou gewoon met je toestel teruggaan want ik heb echt helemaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mindpower schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:52:
[...]

Wat betreft de Google Play Store staat deze wanneer je het toestel in Nederland koopt er gewoon op.
Niet alleen in NL hoor, ook als je via Amazon.de bestelt krijg je een EU versie waar Play standaard op staat en werkt. Heb ik van de week gedaan ;)

Die meldingen uit eerste posts in dit topic betreffen allemaal rechtstreekse import uit China waar andere defaults normaal zijn en hebben niets met het toestel te maken maar met de regio waar het verkocht wordt. Had ik met m'n vorige Xiaomi MiOne ook. Overigens geen drama om het op zo'n toestel te installeren overigens.
Het volume is weer persoonlijk, maar het schijnt (wat ik heb gelezen) niet echt een probleem met de telefoon te zijn, maar meer met de Androidversie. Daarom kun je het ook in de software aan passen.
M'n MiOne had zelfde versie en ik ervaar volume inderdaad als vergelijkbaar (zij het dat de G700 een duidelijk beter set speakers heeft). Het is persoonlijk, ik heb er geen problemen mee.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361051

sinds vorige week mijn G700 binnen voornamelijk gekocht om een goede prijs/snelheid te hebben voor een dual sim.
Ik voelde me zo vrij om het een en ander van Huawei te verwijderen vanaf mijn telefoon maar helaas ook een file die de emotion layer wat te ver heeft afgebroken.

Alles werkt prima het enige is dat mijn notification bar en achtergrond is verdwenen. Een nieuwe bar installeren helpt niet, een root uitvoeren helpt niet, herstarten helpt ook niet.
Ik ben bang dat ik de file echt heb verwijderd.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zou een oplossing zijn om die specifieke file gewoon terug te plaatsen?
Heeft iemand al een kale android beschikbaar voor Huawei dat zou namelijk ook een oplossing zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Zet je er toch gewoon een andere launcher op. Bijvoorbeeld Nova Launcher. Werkt sowieso beter dan die schermen van Huawei zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik ben een tevreden gebruiker van apex launcher op mijn g700. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:28
Ik zou fijn de meest actuele stock rom terugzetten, dan is het apparaat weer origineel. Ik hoop dat je Duits niet te roestig is want dan kun je hem het beste ophalen bij Android-hilfe.de (met prima handleiding).

De link: http://www.android-hilfe....ware-b115-incl-tools.html

Of de verkorte link: http://tinyurl.com/kq3nn9a

Daarna niet méér doen dan het toestel rooten en er een van de hier genoemde launchers op zetten. In mijn geval heb ik er Nova launcher opgezet. Die beviel mij zo goed dat ik binnen het uur de betaalde versie er op heb gezet: mijn G700 heeft nu in hoge mate dezelfde look & feel als mijn Samsung Galaxy Tab 2.7.0 met Cyanogenmod 10.1.3. Dat ziet er erg goed uit. Jammer dat we op het lock screen niet nog wat leuke widgets kunnen plaatsen. Dat mochten ze van mij nog wel fixen, dan is hij helemaal fantastisch.

[ Voor 34% gewijzigd door jlaarts op 25-06-2014 00:15 . Reden: onvolledige info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Is er al iemand hier die MIUI heeft geïnstalleerd op zijn / haar G700?

http://en.miui.com/thread-7898-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-ih
  • Laatst online: 18:05
445033 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:47:
[...]

Kan iemand mij vertellen hoe ik die code invoer? Zodra ik het laatste sterretje invoer springt alles weer gewoon naar een blanco belscherm. Wat doe ik verkeerd?
Bij mij gebeurt ook precies hetzelfde, zodra de laatste * intoets is alles meteen weer weg. Iemand een idee? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Mas-ih schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:33:
[...]

Bij mij gebeurt ook precies hetzelfde, zodra de laatste * intoets is alles meteen weer weg. Iemand een idee? :|
Als ik mij goed herinner:
Je moet pincode aan hebben staan als beveiliging. Dan onderin staat noodoproep op het scherm waar je de pincode moet invoeren.
Daarvoor kiezen en dan die code invoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door jobr op 26-06-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje2
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
jobr schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:22:
[...]

Je moet pincode aan hebben staan als beveiliging. Dan onderin staat noodoproep op het scherm waar je de pincode moet invoeren.
Je moet dit niet invoeren bij het pincode scherm, maar bij het telefoon menu waar je het telefoonnummer intoetst. Dan zou het menu tevoorschijn moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-ih
  • Laatst online: 18:05
jobr schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:22:
[...]

Dank je wel! Dit werkt voor mij. Eenmal de code ingevoerd bij 'emergency call' kwam ik terug op het pincode scherm. Nadat ik mn pin had ingetoetst ging ik rechtstreeks naar het Engineers mode.

[ Voor 0% gewijzigd door Mas-ih op 27-06-2014 12:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus61
  • Laatst online: 29-12-2021
Ik heb dit toestel nu 3 dagen in huis en ben er ontzettend blij mee.

Heb hem voor € 222,-- bij de Kijkshop gekocht. Daar kwam nog € 6,05 kopieerheffing en € 25,-- voor een 32 GB MicroSD kaartje bij.

Heb er de Apex Launcher op geïnstalleerd en het Jelly Bean thema. Gekozen voor de geanimeerde Nexus achtergrond, waardoor het als Stock Android uitziet (met uitzondering van het instellingen scherm, maar daar kan ik best mee leven).

Heb hem inmiddels geroot, op de volgende belachelijk eenvoudige wijze: bron

Vervolgens via Linux Deploy, Debian "Wheezy" met LXDE er op gezet.

Nu nog een bluetooth toetsenbordje aanschaffen, want dan kan ik ook iets zinnigs met Debian doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Hee, dat linux deploy ziet er leuk uit. Eens naar kijken, dank voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 605429

Dit toestel is zoals CAPSLOCK2000 zei, best groot..je moet uitkijken als je selfies aan het maken ben of zo dat je hem niet laat vallen, als je geen grote handen heb dan is het moeilijk om met één hand vast te houden. een hoesje is een aanrader, disney.com heeft onwijs veel van die Huawei Ascend G700 hoesjes. hier is een link.

Knip.. spammen van je eigen website is nergens voor nodig..

[ Voor 19% gewijzigd door Equator op 04-07-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Ik ben eens op onderzoek uitgegaan of het ook mogelijk was om op de Huawei G700 inkomende en ongewenste oproepen te blokkeren. Het antwoord is sowieso "ja" want er zijn verschillende apps die dat kunnen regelen. Maar het zou ook via een "stock" Android methode moeten kunnen.
Ik vraag mij af of iemand er achter is gekomen of die er bij dit toestel eigenlijk wel op zit. Ik vrees zelf dat het net zoiets is als de "lock screen" widget: hoewel onze Android versie het in beginsel mogelijk maakt, zit de optie er niet op en krijg je hem er ook niet op.

Toch kwam ik wel een optie tegen bij mij die vragen oproept. Dat is een optie waarvoor je naar "personen" moet gaan (kortom: je Google contactenlijst) waarna je één van je contacten uitkiest. Vervolgens kun je die persoon bewerken via één van de drie de standaard Android toetsen onderaan op je toestel. Het gaat dan om de meest rechtse toets bestaande uit drie horizontale streepjes die je direct naast de "home" toets vindt.

Je kunt op die manier onder andere een "gepersonaliseerde" beltoon instellen (jammer genoeg niet mogelijk voor SMS). De laatste optie geeft bij mij weer "Binnenkomende oproepen" waar je een vakje kunt aanvinken.

Vraag is nu: wat gebeurt er eigenlijk als je dat aanvinkt ? Ik merkte niks nadat ik het had aangevinkt: het bleef mogelijk mij te bellen. Uiteraard heb ik vervolgens maar weer het vinkje weggehaald, zodat er niet straks iets niet blijkt te werken wat eigenlijk wel zou moeten werken.

Uiteraard heb ik de (Nederlandstalige) handleiding al nagespeurd, maar die vermeldt hier niets over.

[ Voor 0% gewijzigd door jlaarts op 05-07-2014 12:02 . Reden: De spellingcontrole stond uit -:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
jlaarts schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:08:
Ik zou fijn de meest actuele stock rom terugzetten, dan is het apparaat weer origineel. Ik hoop dat je Duits niet te roestig is want dan kun je hem het beste ophalen bij Android-hilfe.de (met prima handleiding).

De link: http://www.android-hilfe....ware-b115-incl-tools.html

Of de verkorte link: http://tinyurl.com/kq3nn9a
Jaaaaaa, danku, danku! _/-\o_
Ik had de rom gesloopt terwijl er geen custom recovery aanwezig was (dom, ik weet het).
Met de "forceful SD card" methode (waar je niet eens Windows voor nodig hebt) was alles weer hersteld.

Het is een mooie dag vandaag. EN Nederland door naar de halve finale EN mn Huawei doet het weer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 20:35

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

Wat ik de laatste weken heb is dat als ik het netwerk op automatisch heb staan (dus 2G en 3G), dat mijn telefoon een aantal keer per dag automagisch reboot.

Heb ik de telefoon op alleen 2G of alleen 3G staan dan doet het probleem zich niet voor.

Iemand ideeën?

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Pred schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:06:
Is er al iemand hier die MIUI heeft geïnstalleerd op zijn / haar G700?

(...)
Even op die site gekeken. Verstandige mensen installeren geen ROM vanaf die site. Als je dat toch doet weet je überhaupt gewoon niet wat je doet (of krijgt, misschien wel een gepatchte Chinese U00 versie ). Er staat immers totaal geen informatie bij. Kortom: installeren van deze ROM's is gewoon een kwestie van gokken of het "wat leuks" doet. Niet doen dus.

[ Voor 185% gewijzigd door jlaarts op 13-07-2014 12:06 . Reden: Quote ontbrak, bericht daardoor onbegrijpelijk. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
tinus61 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:34:
Ik heb dit toestel nu 3 dagen in huis en ben er ontzettend blij mee.

Heb hem voor € 222,-- bij de Kijkshop gekocht. Daar kwam nog € 6,05 kopieerheffing en € 25,-- voor een 32 GB MicroSD kaartje bij.

(...)
Die rekening t.b.v. de stichting Thuiskopie is niet fraai als je dat niet tevoren wist (het hoort in de prijs te zitten). Je zat toch al niet aan de laagste prijs maar zó dus al helemaal niet meer.Ik zag trouwens dat de heffing € 5,00 bedraagt, zelfs met 19% BTW kom ik niet op € 6,05.

Over de Thuiskopie staat nog wel een aardig artikeltje bij Webwereld: http://tinyurl.com/oonaeaj. Eigenlijk zijn dat gewoon boeven die een gelegaliseerde manier hebben gevonden hun eigen werkgelegenheid in stand te houden. De vraag is nu wel: hoe lang nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul77
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08-2022
Sinds een paar dagen ook een g700, fijn apparaat.

Een ding kom ik niet echt uit; is er een manier om andere iconen dan de standaard iconen die huawei meelevert te installeren, voordat de launcher de icons oppakt?

Om de vraag wat duidelijker te maken: ik gebruik aviate als launcher. Als ik een iconpack installeer voor aviate, dan gaat dat prima voor de icons die de iconpack in zn bestand heeft. Maar voor de uitzonderingen grijpt het iconpack terug op de iconset van huawei. Dit levert een soort gelaagd icon op; de het oorspronkelijke icon van de applicatie, wordt door de huawei-iconset aangepast met bv een bruinig randje. De iconpack in aviate neemt dan weer de oorspronkelijke icon, met het huawei randje, en zet daar vervolgens nog een tweede randje omheen.

Eigenlijk zou ik een manier willen vinden om de huawei-iconset er tussenuit te halen, of een huawei-iconset te installeren die geen randje oid om de standaard icons heenzet, of nog beter, zelf een icon toewijzen aan een applicatie die een uitzondering vormt op een iconpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05 13:59

Koenvh

Hier tekenen: ______

raoul77 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:17:
Sinds een paar dagen ook een g700, fijn apparaat.

Een ding kom ik niet echt uit; is er een manier om andere iconen dan de standaard iconen die huawei meelevert te installeren, voordat de launcher de icons oppakt?

Om de vraag wat duidelijker te maken: ik gebruik aviate als launcher. Als ik een iconpack installeer voor aviate, dan gaat dat prima voor de icons die de iconpack in zn bestand heeft. Maar voor de uitzonderingen grijpt het iconpack terug op de iconset van huawei. Dit levert een soort gelaagd icon op; de het oorspronkelijke icon van de applicatie, wordt door de huawei-iconset aangepast met bv een bruinig randje. De iconpack in aviate neemt dan weer de oorspronkelijke icon, met het huawei randje, en zet daar vervolgens nog een tweede randje omheen.

Eigenlijk zou ik een manier willen vinden om de huawei-iconset er tussenuit te halen, of een huawei-iconset te installeren die geen randje oid om de standaard icons heenzet, of nog beter, zelf een icon toewijzen aan een applicatie die een uitzondering vormt op een iconpack.
Zelf heb ik deze geïnstalleerd:
http://en.club.vmall.com/...d&tid=7338&extra=page%3D1

Downloaden en in de map "HWThemes" (intern) zetten. Vervolgens kun je 'm in de app "Thema's" selecteren

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Koenvh schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:49:
[...]

Downloaden en in de map "HWThemes" (intern) zetten. Vervolgens kun je 'm in de app "Thema's" selecteren
Nice, bedankt. Eindelijk normale icons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul77
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08-2022
Koenvh schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:49:
[...]

Ah, thanks! Kan ik in die map alle iconpacks zetten die ik vind, of heeft zo'n iconpack bepaalde specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05 13:59

Koenvh

Hier tekenen: ______

raoul77 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:17:
[...]

Ah, thanks! Kan ik in die map alle iconpacks zetten die ik vind, of heeft zo'n iconpack bepaalde specs?
Alles moet kunnen volgens mij, zelfs dit http://huaweinews.com/2014/01/ios-7-theme-ascend-p6/ :+
Gewoon proberen, dit is mijn eerste (en waarschijnlijk enige) iconpack

[ Voor 10% gewijzigd door Koenvh op 15-07-2014 12:30 ]

🠕 This side up

Pagina: 1 2 3 4 Laatste