Dat is al heel fijn om te weten, dank. Ik ben wel een knutselaar maar ook erg ongeduldig en al vaak heb ik daardoor apparaten laten crashen. De berichten hierboven maken we wat bang ;-) ik ga eerst dit apparaat eens wat beter leren kennen voordat ik ga knutselen.Greveldinges schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:09:
[...]
Je kunt je lockscreen en launcher gewoon veranderen, dan heb je al een groot gedeelte van de telefoon naar eigen zin ingesteld. Verder heb je vaak root nodig voor thema's die verder gaan dan dat. Als je je telefoon niet root, is er ook weinig dat je fout kunt doen. Er kunnen geen systeembestanden oid beschadigd raken wanneer je geen root toegang hebt
Probeer Apex Launcher of Nova Launcher. Ik heb al tijden Apex Launcher. Werkt naar behoren en je kunt je instellingen backuppen / restoren.Moshje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:37:
Emotion UI:
- Ik heb geen Android ervaring dus kan er weinig over zeggen. Durf het ook niet aan om te gaan rooten en rommen (ik weet amper wat het is) en heb al meerdere launchers geprobeerd maar dan moet ik per launcher wéér alles instellen. Ben er nog niet uit! (tips?)
Denk erom dat je de garantie verliest bij huawei bij rooten en andere rom (heb ik nagevraagd).Moshje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:37:
Ik heb geen Android ervaring dus kan er weinig over zeggen. Durf het ook niet aan om te gaan rooten en rommen (ik weet amper wat het is) en heb al meerdere launchers geprobeerd maar dan moet ik per launcher wéér alles instellen. Ben er nog niet uit! (tips?)
Misschien dan een beetje zonde van je 3x3 deal.
Vandaag mijn flip case binnen gekregen (30-12 besteld).
Ik moet zeggen dat het er zeer degelijk uit ziet. Zeker geen flut hoesje met flinterdun "leer". Je toestel valt in een soort rubber houder. Openingen op de juiste plaats. Alleen voor micro USB moet je het hoesje openklappen. Even afwachten hoelang het goed blijft maar voorlopig ben ik tevreden.
En dat inclusief 2 screen protectors. Ik laat voorlopig de fabrieks protector maar even zitten.
Ik moet zeggen dat het er zeer degelijk uit ziet. Zeker geen flut hoesje met flinterdun "leer". Je toestel valt in een soort rubber houder. Openingen op de juiste plaats. Alleen voor micro USB moet je het hoesje openklappen. Even afwachten hoelang het goed blijft maar voorlopig ben ik tevreden.
En dat inclusief 2 screen protectors. Ik laat voorlopig de fabrieks protector maar even zitten.
Is er al iemand gelukt om CyanogenMod op de G700 werkend te krijgen?
Verwijderd
Ik heb 12 december een G700 bij Saturn in Amersfoort gekocht. Ik heb netjes de cashback actie ingevuld en gestuurd en zie nu ineens dat het 50 euro is geworden, ik ben benieuwd hoe ze er mee omgaan 20 of 50 euro overmaken. Ik heb ze wel een mail gestuurd.
De andere: Ik heb deze een week gehad en in Berlijn kwam ik er achter dat de GPS niet werkte, dus met 7 dagen terug gebracht naar de winkel. Hij zou worden opgestuurd, in de winkel hoorde ik een paar dingen waar mijn nekharen van overeind gingen staan, niet over het toestel maar over diverse afhandelingen. Het toestel is nog steeds weg, ze wachten op een nieuw moederbord voor de foon. Geen zicht op wanneer het binnen komt. Ik ben gisteren terug geweest naar Saturn met de klacht hierover. Het kwam erop neer, ik was 2 dagen te laat, binnen 5 dagen krijge je gewoon een nieuwe, nu moest hij worden opgestuurd. Maar een van de medewerkers van Geeksquad zou gaan bellen en mij op de hoogte houden. Na een telefoontje van deze man, vertelde hij mij dat hij mijn verhaal bij het hoofdkantoor neergelegd met de vraag wat nu te doen. Hier krijg ik nog antwoord op.
Ik ben benieuwd.
Het toestel beviel mij wel enorm.
De andere: Ik heb deze een week gehad en in Berlijn kwam ik er achter dat de GPS niet werkte, dus met 7 dagen terug gebracht naar de winkel. Hij zou worden opgestuurd, in de winkel hoorde ik een paar dingen waar mijn nekharen van overeind gingen staan, niet over het toestel maar over diverse afhandelingen. Het toestel is nog steeds weg, ze wachten op een nieuw moederbord voor de foon. Geen zicht op wanneer het binnen komt. Ik ben gisteren terug geweest naar Saturn met de klacht hierover. Het kwam erop neer, ik was 2 dagen te laat, binnen 5 dagen krijge je gewoon een nieuwe, nu moest hij worden opgestuurd. Maar een van de medewerkers van Geeksquad zou gaan bellen en mij op de hoogte houden. Na een telefoontje van deze man, vertelde hij mij dat hij mijn verhaal bij het hoofdkantoor neergelegd met de vraag wat nu te doen. Hier krijg ik nog antwoord op.
Ik ben benieuwd.
Het toestel beviel mij wel enorm.
Blauw waas en gevoeligheid scherm
Ik krijg op mijn G700 bij verschillende apps, zoals bij de agenda, bij het scrollen/vegen regelmatig een blauw waas vanaf de rand. Niet over het hele scherm, maar 1-2 cm vanaf de rand in de veegrichting.
Het scherm reageert soms traag of moeilijk bij het beheren van de apps en widgets. Soms krijg ik een icoontje gewoon niet geactiveerd om het bijvoorbeeld te verplaatsen. Of glijdt de 'pagina' waarop het staat weg.
Heeft iemand anders dit soort verschijselen ook?
Hoesje
Ik heb nu deze flipcase, maar overweeg toch deze bumper omdat ik die flipcase toch wat lomp vind en soms onhandig vasthouden. Of is een flipcase toch beter dan een bumper met screencover?
CashBack
Nu 9e week en nog niet ontvangen. Jammer dat wanneer je het toestel eerder hebt gekocht -en tegen een hogere prijs- de cashback veel lager is. Het zou netjes zijn als HuaWei dat ook voor de early adapters zou aanpassen.
Ik krijg op mijn G700 bij verschillende apps, zoals bij de agenda, bij het scrollen/vegen regelmatig een blauw waas vanaf de rand. Niet over het hele scherm, maar 1-2 cm vanaf de rand in de veegrichting.
Het scherm reageert soms traag of moeilijk bij het beheren van de apps en widgets. Soms krijg ik een icoontje gewoon niet geactiveerd om het bijvoorbeeld te verplaatsen. Of glijdt de 'pagina' waarop het staat weg.
Hoesje
Ik heb nu deze flipcase, maar overweeg toch deze bumper omdat ik die flipcase toch wat lomp vind en soms onhandig vasthouden. Of is een flipcase toch beter dan een bumper met screencover?
CashBack
Nu 9e week en nog niet ontvangen. Jammer dat wanneer je het toestel eerder hebt gekocht -en tegen een hogere prijs- de cashback veel lager is. Het zou netjes zijn als HuaWei dat ook voor de early adapters zou aanpassen.
[ Voor 9% gewijzigd door maxgaav op 07-01-2014 16:46 ]
Dit heb ik totaal niet. Heb je misschien die protector nog op het scherm zitten die er vanuit de fabriek op zat? Die heb ik er namelijk afgehaald en dat ding was enorm dik en stug vond ik. Heb er nu een gewone screen protector op.maxgaav schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:00:
Blauw waas en gevoeligheid scherm
Ik heb er nu een TPU case op en dat bevalt prima, icm screen cover. Wel is de telefoon eigenlijk te groot voor het vakje in mijn tas waardoor ik toch iets van een sleeve overweeg voor in mijn tas.
Ik moet de bon even zoeken want die is nodig zag ik maar ik zag ook dat er een bijlage IMEI bij moet, bedoelen ze dan een foto van de sticker?CashBack
[ Voor 4% gewijzigd door Moshje op 07-01-2014 17:29 ]
@ Moshje
- Screenprotector van HuaWei heb ik eraf gehaald.
- IMEI kun je scannen van de verpakking (doosje) of met een screenshot vastleggen vanuit je instellingen.
(> Instellingen > Over de telefoon > Status > IMEI)
NL-manual: "Druk tegelijkertijd op de Aan/Uit-knop en de knop Volume omlaag om een
schermafbeelding te maken."
- Screenprotector van HuaWei heb ik eraf gehaald.
- IMEI kun je scannen van de verpakking (doosje) of met een screenshot vastleggen vanuit je instellingen.
(> Instellingen > Over de telefoon > Status > IMEI)
NL-manual: "Druk tegelijkertijd op de Aan/Uit-knop en de knop Volume omlaag om een
schermafbeelding te maken."
Kan iemand met een G700 eens kijken of de applicatie Tasker in de playstore compatible is met de G700 ?
Bij mij is dat namelijk niet het geval en dat vind ik een beetje vreemd. Vraag me af of dat voor alle G700 het geval is.
Dezelfde vraag voor TrackPack
Mocht deze wel compatible zijn dan graag even aangeven of je G700 in NL is gekocht of in china en of je een andere rom hebt geflashed. Misschien maakt dat ook nog uit. Ik heb een originele G700 uit NL.
Bij mij is dat namelijk niet het geval en dat vind ik een beetje vreemd. Vraag me af of dat voor alle G700 het geval is.
Dezelfde vraag voor TrackPack
Mocht deze wel compatible zijn dan graag even aangeven of je G700 in NL is gekocht of in china en of je een andere rom hebt geflashed. Misschien maakt dat ook nog uit. Ik heb een originele G700 uit NL.
@ jobr ; Niet daadwerkelijk gedownload, maar de Play Store geeft bij beide apps aan: "Deze app is compatibel met uw apparaat." Ik heb een G700 uit NL, zonder modificaties.
Vreemd.maxgaav schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:51:
@ jobr ; Niet daadwerkelijk gedownload, maar de Play Store geeft bij beide apps aan: "Deze app is compatibel met uw apparaat." Ik heb een G700 uit NL, zonder modificaties.
Zou je dan ook even je buildnr en "aangepaste versie" willen doorgeven ?
(Staat in "over je telefoon")
Bedankt. Exact gelijk aan mijn telefoon. Snap niet waarom bij jouw wel compatible en bij mij niet.maxgaav schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:51:
@ jobr ; DM
Zal nog eens wat met verschillende google accounts spelen en ander een reset denk ik.
Edit:
Beetje vreemd. Nu zijn ze wel compatible met hetzelfde account als vanmiddag.
Maar snel installeren
[ Voor 15% gewijzigd door jobr op 08-01-2014 19:20 ]
Iemand enig idee hoe je de "randjes" van Huawei om de app-iconen weg krijgt? Ik heb nu Nova Launcher en daarbij worden de apps teruggebracht naar standaardiconen maar bij elke andere launcher staan de Huawei-iconen erbij...
Ook al eens naar gezocht... geen oplossing gevonden helaas. Het is theme-afhankelijk, dus we zullen een theme moeten vinden zonder die randen en daarvan het icoon-gedeelte gebruiken. Als je iets vindt, laat het weten!flashingst schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:19:
Iemand enig idee hoe je de "randjes" van Huawei om de app-iconen weg krijgt? Ik heb nu Nova Launcher en daarbij worden de apps teruggebracht naar standaardiconen maar bij elke andere launcher staan de Huawei-iconen erbij...
Ik heb DIT hoesje en die bevalt mij redelijk.
De volume knoppen en de power knop gaat iets lastiger maar ik vermoed dat dit wel soepeler word met de tijd.
Iemand trouwens clue wanneer we een update krijgen van deze phone? Ik zit nog steeds op 4.2.1 en UI version 1.6. Ik heb de U10.
Andere Huawei's krijgen al wel een update.
//Ik zie trouwens dat de ts nog steeds geen waarschuwing heeft neergezet wat betreft U10 en CWM.
De volume knoppen en de power knop gaat iets lastiger maar ik vermoed dat dit wel soepeler word met de tijd.
Iemand trouwens clue wanneer we een update krijgen van deze phone? Ik zit nog steeds op 4.2.1 en UI version 1.6. Ik heb de U10.
Andere Huawei's krijgen al wel een update.
//Ik zie trouwens dat de ts nog steeds geen waarschuwing heeft neergezet wat betreft U10 en CWM.
Ik heb na diverse modellen te hebben vergeleken, ook gekozen voor de G700.
Hetgeen uiteindelijk doorslaggevend was, was de zeer voordelige prijs. Slechts € 233 - € 50 = € 183,-! Een topmodel als de S4 of G5 was me geen € 300,- extra waard, aangezien de specs van deze telefoon niet zo heel veel onderdoen aan deze topmodellen.
Ik wist niet goed wat ik voor deze prijs kon verwachten, maar ben zeker niet teleurgesteld. Stabiel, snel en mooi design. Echter, de klachten m.b.t. de camera en de "Huawei-schil" zijn gegrond. Tevens vind ik de achterkant van de telefoon beetje goedkoop voelen, was mooier/beter geweest als dit een aluminium case was geweest.
Wel nog een vraagje:
Weet iemand of je de 2e sim-kaart ook helemaal uit kan zetten? Nu staat er bovenin het schermt constant een rood kruis met een 2tje er boven.
Hetgeen uiteindelijk doorslaggevend was, was de zeer voordelige prijs. Slechts € 233 - € 50 = € 183,-! Een topmodel als de S4 of G5 was me geen € 300,- extra waard, aangezien de specs van deze telefoon niet zo heel veel onderdoen aan deze topmodellen.
Ik wist niet goed wat ik voor deze prijs kon verwachten, maar ben zeker niet teleurgesteld. Stabiel, snel en mooi design. Echter, de klachten m.b.t. de camera en de "Huawei-schil" zijn gegrond. Tevens vind ik de achterkant van de telefoon beetje goedkoop voelen, was mooier/beter geweest als dit een aluminium case was geweest.
Wel nog een vraagje:
Weet iemand of je de 2e sim-kaart ook helemaal uit kan zetten? Nu staat er bovenin het schermt constant een rood kruis met een 2tje er boven.
Hier heb ik ook naar gezocht, maar dit is (zonder root) niet mogelijk. Met root zou het kunnen, maar dan moet je zelf gaan hakken in files.N1tw1t schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:38:
Wel nog een vraagje:
Verwijderd
Heeft er al iemand de 3x3 track and protect service?
Als ik inlog op de site van huawei, staat er na 7 weken nog altijd in behandeling.
Cashback ook nog niet zien verschijnen. gekocht rond 15 november.
Als ik inlog op de site van huawei, staat er na 7 weken nog altijd in behandeling.
Ja hoor. Was na een paar dagen helemaal geregeld.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:21:
Heeft er al iemand de 3x3 track and protect service?
Je krijgt een email na invullen van 3x3deal. Dan stuur je bonnen op per post. Dan een aantal dagen later krijg je email dat 3x3 is goedgekeurd. Dan ga je naar site en meld je je aan voor track/protect. Dan krijg je 1 a 2 dagen email terug dat het is goedgekeurd en en dan krijg je dus ook echt toegang.
Iemand die zo lief wilt zijn om te kijken of Runkeeper goed werkt op de G700? Dit m.b.t. de gps-issues, die worden vaak besproken maar ik vind nergens effectieve ervaringen met Runkeeper hierbij. Is enige punt wat me van aankoop weerhoud
Verwijderd
Opgelost. had een mail gestuurd met waarom het nog niet was goedgekeurd. Kreeg direct antwoord: "omdat uw gsm nummer verkeerd is ingevuld. Je moet +31 ipv 0031 zetten...jobr schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 07:27:
[...]
Ja hoor. Was na een paar dagen helemaal geregeld.
Je krijgt een email na invullen van 3x3deal. Dan stuur je bonnen op per post. Dan een aantal dagen later krijg je email dat 3x3 is goedgekeurd. Dan ga je naar site en meld je je aan voor track/protect. Dan krijg je 1 a 2 dagen email terug dat het is goedgekeurd en en dan krijg je dus ook echt toegang.
Iemand die al ervaring heeft met het rooten van dit toestel en bijvoorbeeld android 4.4 heeft?
Heb wel een handleiding gevonden, maar ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft.
Heb wel een handleiding gevonden, maar ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft.
Ik ook. Ik heb nog geen geschikte ROM gevonden voor de G700-U10N1tw1t schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:20:
Iemand die al ervaring heeft met het rooten van dit toestel en bijvoorbeeld android 4.4 heeft?
Volgens mij zijn er nog geen 4.3 en 4.4 roms omdat Mediatek hier nog geen software beschikbaar voor heeft gesteld.Pred schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:59:
[...]
Ik ook. Ik heb nog geen geschikte ROM gevonden voor de G700-U10
Ah, logische verklaring. Nadeel van een goedkoper, relatief niet-populair toestel (zoals de G700), is dat er weinig gemod wordt.Jan-Willem P. schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:59:
[...]
Volgens mij zijn er nog geen 4.3 en 4.4 roms omdat Mediatek hier nog geen software beschikbaar voor heeft gesteld.
Eens. Heb uiteindelijk na een tijdje een gratis KitKat launcher nu een prijzige gekochtm. Als je al zoveel hebt geprobeerd weet je uiteindelijk precies wat je wilt. Ik blijf verder van de ROM af.jobr schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:52:
[...]
Denk erom dat je de garantie verliest bij huawei bij rooten en andere rom (heb ik nagevraagd).
Misschien dan een beetje zonde van je 3x3 deal.
Ben er inmiddels achter dat de camera app van de telefoon zelf slecht is. Met andere apps veel betere foto's nu.N1tw1t schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:38:
......
Ben het eens over de achterkant. Met een TPU case eromheen al stukken beter.
[ Voor 41% gewijzigd door Moshje op 22-01-2014 11:06 ]
Kwam er vandaag achter dat Adobe Flash player niet compatibel is met mijn toestel. Heb Photon Browser geïnstalleerd waarmee ik nu wel websites met flash kan afspelen. Iemand anders nog tips?
[ Voor 87% gewijzigd door Moshje op 22-01-2014 11:05 ]
Welke APP(s) vind je een stuk beter (en in welke situatie) ?Moshje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:53:
Ben er inmiddels achter dat de camera app van de telefoon zelf slecht is. Met andere apps veel betere foto's nu.
[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 22-01-2014 12:58 ]
Cymera ben ik erg tevreden over. Eigenlijk in alle situaties en veel zelf in te stellen.jobr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:56:
[...]
Welke APP(s) vind je een stuk beter (en in welke situatie) ?
Verder
CameraMX van (Magix) vind ik oké maar niet in donkere ruimte dan is hij wat langzaam in te stellen.
Dan nog Camera 360 van Pinguo daar zijn alleen zoveel versies van kan er geen wijs uit. Maar maakt ook zeker betere foto's dan de systeem camera app.
Oh ja nog Shot Control die heeft een wat onwennig scherm maar foto's zijn ok.
[ Voor 14% gewijzigd door Moshje op 22-01-2014 20:35 ]
Bij mij is de resolutie niet erg hoog 1024px. krijg ik niet hoger. Bij standaard camera is dat al een stuk hoger.Moshje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:20:
[...]
Cymera ben ik erg tevreden over. Eigenlijk in alle situaties en veel zelf in te stellen.
Heb jij dat ook ?
Ben ook even aan het spelen met camera zoom FX. Ziet er ook wel goed uit.
Vandaag ook nog een nieuw hoesje (series Enland) van Kalaideng binnen gekregen.
Gekocht op ebay voor 8,50 (wees bedacht op fake).
Ziet er zeer goed uit. Alleen volume knoppen zijn niet zo makkelijk in te drukken doordat randje wat te hoog ligt. Aan/uit gaat wel. Moet je andere hand voor gebruiken. Stond ook in reviews. Vindt het zelf niet erg.

[ Voor 39% gewijzigd door jobr op 22-01-2014 21:30 ]
ja nu je het zegt dat is wel jammer. Ben wel allang blij dat ik met andere apps nu beetje redelijke foto's kan maken. Gebruik ze nog allemaal nu.jobr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:55:
[...]
Bij mij is de resolutie niet erg hoog 1024px. krijg ik niet hoger. Bij standaard camera is dat al een stuk hoger.
Heb jij dat ook ?
Ben ook even aan het spelen met camera zoom FX. Ziet er ook wel goed uit.
Ziet er goed uit. denk dat ik zo'n flip case ook wel wat zal vinden. Heb dat met die volume knoppen ook met de tpu case. Vind het ook niet bezwaarlijk.Vandaag ook nog een nieuw hoesje (series Enland) van Kalaideng binnen gekregen.
Gekocht op ebay voor 8,50 (wees bedacht op fake).
Ziet er zeer goed uit. Alleen volume knoppen zijn niet zo makkelijk in te drukken doordat randje wat te hoog ligt. Aan/uit gaat wel. Moet je andere hand voor gebruiken. Stond ook in reviews. Vindt het zelf niet erg.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb deze GSM vandaag gekocht. Alles werkt goed, behalve als ik naar browser ga, de pagina's willen niet laden. Weet iemand hoe dit op te lossen. Zou iets dom kunnen zijn, ben nogal onhandig met smartphones.
Ik heb deze GSM vandaag gekocht. Alles werkt goed, behalve als ik naar browser ga, de pagina's willen niet laden. Weet iemand hoe dit op te lossen. Zou iets dom kunnen zijn, ben nogal onhandig met smartphones.
Kan je wat meer info geven? Kan je wel verbinden met Wifi/mobiel internet? Doet internet het via apps wel (WhatsApp, Play Store)? Laad echt geen enkele site?Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:31:
Hallo,
Verwijderd
In de originele post staat dat er standaard geen Google store op staat, maar in de originele post staat ook dat hij nog niet verkrijgbaar is in Nederland.
Ondertussen is deze mobiel wel gewoon beschikbaar in Nederland. Staat de Google store standaard op deze mobiel, als ik deze gewoon in een Nederlandse winkel koop?
Ondertussen is deze mobiel wel gewoon beschikbaar in Nederland. Staat de Google store standaard op deze mobiel, als ik deze gewoon in een Nederlandse winkel koop?
Ik heb 'm gekocht in Nederland (CentralPoint, oktober vorig jaar) en bij mij stond Google Play (store) er op.Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:47:
In de originele post staat dat er standaard geen Google store op staat, maar in de originele post staat ook dat hij nog niet verkrijgbaar is in Nederland.
Als je gewoon de NL versie koopt staat er inderdaad gewoon Play Store op.Pred schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:06:
[...]
Ik heb 'm gekocht in Nederland (CentralPoint, oktober vorig jaar) en bij mij stond Google Play (store) er op.
Ik heb hem in december in China besteld en ook daar stond de Play store op (moest wel zelf het icon op het scherm zetten) en hij was al geroot.Jan-Willem P. schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:18:
[...]
Als je gewoon de NL versie koopt staat er inderdaad gewoon Play Store op.
Verwijderd
Heb het toestel nu een paar weken , na een jaar zonder Android smartphone geweest te zijn.
(Mijn Samsung Galaxy Note 1 was na een rom-update van Samsung (van 2.3 naar 4.0) na enige tijd volledig vastgelopen omdat ik nogal wat widgets draaide. Geprobeerd te resetten maar uiteindelijk deed die niks meer. Aangezien 2ehands gekocht dus geen garantie. (Iemand nog tips?)
Dus vanwege financien een jaar lang mijn oude HTC HD2 windows gebruikt.)
En dan nu de Huawei vanwege zijn zeer goedkope prijs bij belsimpel.nl , vooral nu met de Cashback actie. Voor de 2ehandsprijs van de Samsung Note heb ik nu 2 nieuwe Huawei's (voor mij en mijn partner). De ontwikkelingen gaan erg snel dus.
(Heb nog heel even de Wolfgang A50 van Aldi geprobeerd, maar na enkele dagen toch maar weer ingeleverd, want 500MB Ram is echt te weinig, liep steeds vast bij veel widgets, en dan een zeer zacht -krasgevoelig- scherm en afwijkende hoofdtelefoonaansluiting waardoor geen enkele standaard hoofdtelefoon werkt.)
Het toestel bevalt erg goed op 2 dingen na (de launcher en geluidsvolume). De 1,2ghz quadcore werkt lekker vlot na opstarten, ook met 14 widgets tegelijk draaien; 2gb RAM is super, meestal maar 60% nodig. 8GB ROM voor de apps gaat ook ok, en anders kan het op de 32gb los extra geheugen.
De screenprotector die erop zit is zo glad en strak dat is die natuurlijk laat zitten, wou eerst een losse protector kopen, maar is niet nodig dus (of wel?)
Bij aliexpress een flipcase besteld die de originele case vervangt, duurt nog even voor ik hem heb.
Geen enkel probleem met app. tot nu toe. Ik mis alleen de Nieuws en Weer app die wel op elke Samsung zit, bij andere merlken weet ik het niet. Ik had de APK van de Samsung gehaald met apk-extractor maar installeren lukt niet wellicht omdat ik geen root toegang heb. Wil daarom wel unrooten, maar niet andere ROM erop zetten. Is daar ook een simpele methode voor ??
Het geluid van de FM-Radio (en misschien ook audioplayer) is te zacht, ontvangst is redelijk-goed, m.n. klassieke zenders zijn slecht te verstaan in de auto (heb geen autoradio). De waarschuwing als je het volume maximaal wilt stellen slaat nergens op. Heb beslist geen laagrendement hoofdtelefoon. Heb vaak de eigen headset op zodat ik van alles tegelijk kan doen : handsfree bellen, muziek luisteren, navigatie. De Huawei regelt het uitstekend. Geluid bij bellen is prima.
De camera is wat matig, maakt heeft voor mij geen prioriteit. Ik ga n.a.v. de tips hiervoor wat andere camera-apps proberen.
De eigen Huawei launcher heeft geen aparte apps ruimte en dat is echt een mankement, alle apps komen op de screens te staan, stom. Het is echter makkelijk op te lossen met het instelleren van andere launchers. Ben al jaren fan van de Go-launcher, je kunt er zelfs de iconen mee vervangen, en gebruik nu ook de ADW-launcher erbij. In de Go-laucher heb ik alle 9 schermen met widgets volgezet (weer, agenda, takenlijst, e-mails, contacten, sms-en, facebook, twitter, audioplayers) en in het dock (drie stuks) o.a. de snelkoppeling naar de ADW-launcher waar 9 schermen met een paar honderd gesorteerde apps. Alles draait heel soepel na even opstarten.
Ben de Apex-launcher nog aan het testen: transparantie-effect maakt hem super traag, direct weer uitzetten, ook de weergave van widgets bevalt niet zo, verkleinen en vergroten geeft vaak lelijke resultaten.
Dual-sim werkt vlekkeloos, ook daarom wilde ik niet terug naar de Samsung Note, heb nu 2 sims.
reacties welkom.
(Mijn Samsung Galaxy Note 1 was na een rom-update van Samsung (van 2.3 naar 4.0) na enige tijd volledig vastgelopen omdat ik nogal wat widgets draaide. Geprobeerd te resetten maar uiteindelijk deed die niks meer. Aangezien 2ehands gekocht dus geen garantie. (Iemand nog tips?)
Dus vanwege financien een jaar lang mijn oude HTC HD2 windows gebruikt.)
En dan nu de Huawei vanwege zijn zeer goedkope prijs bij belsimpel.nl , vooral nu met de Cashback actie. Voor de 2ehandsprijs van de Samsung Note heb ik nu 2 nieuwe Huawei's (voor mij en mijn partner). De ontwikkelingen gaan erg snel dus.
(Heb nog heel even de Wolfgang A50 van Aldi geprobeerd, maar na enkele dagen toch maar weer ingeleverd, want 500MB Ram is echt te weinig, liep steeds vast bij veel widgets, en dan een zeer zacht -krasgevoelig- scherm en afwijkende hoofdtelefoonaansluiting waardoor geen enkele standaard hoofdtelefoon werkt.)
Het toestel bevalt erg goed op 2 dingen na (de launcher en geluidsvolume). De 1,2ghz quadcore werkt lekker vlot na opstarten, ook met 14 widgets tegelijk draaien; 2gb RAM is super, meestal maar 60% nodig. 8GB ROM voor de apps gaat ook ok, en anders kan het op de 32gb los extra geheugen.
De screenprotector die erop zit is zo glad en strak dat is die natuurlijk laat zitten, wou eerst een losse protector kopen, maar is niet nodig dus (of wel?)
Bij aliexpress een flipcase besteld die de originele case vervangt, duurt nog even voor ik hem heb.
Geen enkel probleem met app. tot nu toe. Ik mis alleen de Nieuws en Weer app die wel op elke Samsung zit, bij andere merlken weet ik het niet. Ik had de APK van de Samsung gehaald met apk-extractor maar installeren lukt niet wellicht omdat ik geen root toegang heb. Wil daarom wel unrooten, maar niet andere ROM erop zetten. Is daar ook een simpele methode voor ??
Het geluid van de FM-Radio (en misschien ook audioplayer) is te zacht, ontvangst is redelijk-goed, m.n. klassieke zenders zijn slecht te verstaan in de auto (heb geen autoradio). De waarschuwing als je het volume maximaal wilt stellen slaat nergens op. Heb beslist geen laagrendement hoofdtelefoon. Heb vaak de eigen headset op zodat ik van alles tegelijk kan doen : handsfree bellen, muziek luisteren, navigatie. De Huawei regelt het uitstekend. Geluid bij bellen is prima.
De camera is wat matig, maakt heeft voor mij geen prioriteit. Ik ga n.a.v. de tips hiervoor wat andere camera-apps proberen.
De eigen Huawei launcher heeft geen aparte apps ruimte en dat is echt een mankement, alle apps komen op de screens te staan, stom. Het is echter makkelijk op te lossen met het instelleren van andere launchers. Ben al jaren fan van de Go-launcher, je kunt er zelfs de iconen mee vervangen, en gebruik nu ook de ADW-launcher erbij. In de Go-laucher heb ik alle 9 schermen met widgets volgezet (weer, agenda, takenlijst, e-mails, contacten, sms-en, facebook, twitter, audioplayers) en in het dock (drie stuks) o.a. de snelkoppeling naar de ADW-launcher waar 9 schermen met een paar honderd gesorteerde apps. Alles draait heel soepel na even opstarten.
Ben de Apex-launcher nog aan het testen: transparantie-effect maakt hem super traag, direct weer uitzetten, ook de weergave van widgets bevalt niet zo, verkleinen en vergroten geeft vaak lelijke resultaten.
Dual-sim werkt vlekkeloos, ook daarom wilde ik niet terug naar de Samsung Note, heb nu 2 sims.
reacties welkom.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 20:16 . Reden: kleine aanvulling ]
Verwijderd
Hoi,
Ik ben van plan deze mobiel te bestellen. Ik wil dan gebruik maken van de €50,- cashback actie van Huawei. Ik heb de pagina van deze actie bekeken en loop tegen een probleem aan.
Ze vragen rechts bovenin om een IMEI nummer. Ik snap hoe je deze te weten kan komen, maar rechts onderin vragen ze OPNIEUW om een IMEI nummer, dit keer willen ze dat ik een foto upload. Wat moet je daar dan invullen?
Ik heb hier onder nog een foto ter verduidelijking. Weet iemand wat er in het onderste vakje ingevuld moet worden?
Foto:

Alvast bedankt
Ik ben van plan deze mobiel te bestellen. Ik wil dan gebruik maken van de €50,- cashback actie van Huawei. Ik heb de pagina van deze actie bekeken en loop tegen een probleem aan.
Ze vragen rechts bovenin om een IMEI nummer. Ik snap hoe je deze te weten kan komen, maar rechts onderin vragen ze OPNIEUW om een IMEI nummer, dit keer willen ze dat ik een foto upload. Wat moet je daar dan invullen?
Ik heb hier onder nog een foto ter verduidelijking. Weet iemand wat er in het onderste vakje ingevuld moet worden?
Foto:

Alvast bedankt
Verwijderd
Ik heb de Huawei Ascend G700 nu 2 weken en ik ben er zeer tevreden over.
Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Alles verloopt erg soepel, waarschijnlijk door de 2GB werkgeheugen.
De batterij houdt het ook lang uit. Hij is nog lang niet leeg na een dag intensief gebruik. Ik heb gemerkt dat meestal maar 2 van de 4 cores actief zijn. Dat helpt waarschijnlijk bij het beperken van het energieverbruik.
De camera is, zoals en eerdere reviews al aangegeven, vrij matig. Veel ruis, vooral bij weinig licht. Nu gebruik ik de camera alleen voor snapshots. Voor echte foto's gebruik ik een DSLR dus voor mij is de matige camera geen probleem.
Dual sim werkt goed, op één punt na.
Ik heb een werk en een privé sim in de telefoon zitten en 'altijd vragen' ingesteld bij spraakoproepen en berichten. Daarnaast heb ik een aantal contacten aan mijn privé sim toegewezen en een aantal aan mijn werk sim. Als ik dan een nummer wil bellen dat is toegewezen dan komt er wel een ster te staan bij de toegewezen sim, maar moet ik nog steeds bevestigen met welke sim het nummer gebeld moet worden.
Weet iemand hoe in te stellen dat die bevestiging niet nodig is voor toegewezen nummers?
Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Alles verloopt erg soepel, waarschijnlijk door de 2GB werkgeheugen.
De batterij houdt het ook lang uit. Hij is nog lang niet leeg na een dag intensief gebruik. Ik heb gemerkt dat meestal maar 2 van de 4 cores actief zijn. Dat helpt waarschijnlijk bij het beperken van het energieverbruik.
De camera is, zoals en eerdere reviews al aangegeven, vrij matig. Veel ruis, vooral bij weinig licht. Nu gebruik ik de camera alleen voor snapshots. Voor echte foto's gebruik ik een DSLR dus voor mij is de matige camera geen probleem.
Dual sim werkt goed, op één punt na.
Ik heb een werk en een privé sim in de telefoon zitten en 'altijd vragen' ingesteld bij spraakoproepen en berichten. Daarnaast heb ik een aantal contacten aan mijn privé sim toegewezen en een aantal aan mijn werk sim. Als ik dan een nummer wil bellen dat is toegewezen dan komt er wel een ster te staan bij de toegewezen sim, maar moet ik nog steeds bevestigen met welke sim het nummer gebeld moet worden.
Weet iemand hoe in te stellen dat die bevestiging niet nodig is voor toegewezen nummers?
Verwijderd
Ik heb sinds eergisteren de Huawei ascend g700 gekocht.
Ze hadden mij verteld dat ik eerst 12 uur moest laten opladen. Dit heb ik dus ook gewoon gedaan.
Gisterenavond toen ik ging slapen stond er nog 56% batterij.
Deze morgen toen ik opstond nog maar 5%.
Hoe zou dit komen? Iemand een idee?
Ze hadden mij verteld dat ik eerst 12 uur moest laten opladen. Dit heb ik dus ook gewoon gedaan.
Verwijderd
Ik heb een probleem bij het instellen van mijn achtergrond. Als ik mijn achtergrond precies 720*1280 maak en hem vervolgens instel als achtergrond is hij helemaal ingezoemd.
Hoe voorkom je dit? Of hoe stel je fatsoenlijk je achtergrond in?
Hoe voorkom je dit? Of hoe stel je fatsoenlijk je achtergrond in?
Lijkt of deze niet oplaad.Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:29:
Ik heb sinds eergisteren de Huawei ascend g700 gekocht.
Ik zou even een factory reset doen en nog een keer proberen.
Werkt de cashback actie ook icm met het kopen van een abbonement? Wil em waarschijnlijk via Hollandse Nieuwe kopen.
Als je een aankoopbewijs hebt kom je in aanmerking voor die cashback naar mijn weten, dus als je die hebt, dan ja.imafishlol schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:58:
Werkt de cashback actie ook icm met het kopen van een abbonement? Wil em waarschijnlijk via Hollandse Nieuwe kopen.
Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough
Op de doos staat een IMEI nummer, maar je kan hem ook op de telefoon opvragen. Als je op het ? knopje klikt bij het veldje IMEI wordt uitgelegd hoe je die op kan vragen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:59:
Hoi,
Foto:
[afbeelding]
Alvast bedankt
Vul hierbij de "hoofd IMEI" (eerste) in.
In de basis een toptelefoon. Ben er heel erg tevreden mee. Heb hem nu een dikke maand in mijn bezit.
2GB Ram is heerlijk. Nooit wachttijden en alles reageert direct. GPS doet gewoon goed zijn werk met navigatie icm google maps (heb een universele brodit carhouder, dikke prima). Camera idd niet fantastisch, maar dat is voor mij bijzaak.
Ik heb alleen sinds een paar dagen een probleem. Wanneer mijn telefoon standby/scherm uitgaat en ik wil hem weer aandoen dan reageert hij slecht/amper/laat.
Soms reageert het scherm pas 15 seconden later, en springt dan snel weer uit. Erg vervelend. Wanneer ik het scherm weer aankrijg reageert het toestel verder net zo soepel als altijd. Heeft iemand ervaring met deze bug? Ik maak gebruik van een pincode op het startscherm.
2GB Ram is heerlijk. Nooit wachttijden en alles reageert direct. GPS doet gewoon goed zijn werk met navigatie icm google maps (heb een universele brodit carhouder, dikke prima). Camera idd niet fantastisch, maar dat is voor mij bijzaak.
Ik heb alleen sinds een paar dagen een probleem. Wanneer mijn telefoon standby/scherm uitgaat en ik wil hem weer aandoen dan reageert hij slecht/amper/laat.
Soms reageert het scherm pas 15 seconden later, en springt dan snel weer uit. Erg vervelend. Wanneer ik het scherm weer aankrijg reageert het toestel verder net zo soepel als altijd. Heeft iemand ervaring met deze bug? Ik maak gebruik van een pincode op het startscherm.
[ Voor 7% gewijzigd door Wizzing op 19-02-2014 15:24 ]
Heb ik niet. Gebruik ook pincode.Wizzing schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:24:
In de basis een toptelefoon. Ben er heel erg tevreden mee. Heb hem nu een dikke maand in mijn bezit.
Misschien nog eens proberen na factory reset.
Ik ben gisteren met m'n vriendin naar de Kijkshop geweest om de G700 voor haar te halen.
Moet zeggen dat ik best onder de indruk ben tot dusver. Ik heb zelf een Galaxy S4 en qua snelheid is de G700 vergelijkbaar. Bij het surfen opende de G700 soms zelfs sneller websites. Schermrotatie is toch wel een stukje sneller dan de S4. Hij draait binnen een halve seconde mee, terwijl dat bij de S4 eerder rond de seconde ligt.
Waar ik in het bijzonder van onder de indruk ben zijn het scherm en de accuduur. Het scherm is "slechts" 720p terwijl de S4 1080p is, maar eigenlijk zie ik dat verschil niet. Daarnaast zijn de panels natuurlijk verschillend: IPS vs AMOLED. Volgens mij is IPS een stuk helderder in zonlicht.
De accuduur is denk ik mede daardoor ook een stuk beter omdat het verschil in pixels tussen 720 en 1080 meer dan een factur twee is. Uiteraard moet er nog wat meer getest worden maar het lijkt erop dat je twee dagen wel moet kunnen halen met behoorlijk intensief gebruik, zeker als je 'm snachts in vliegtuigstand zet.
Moet zeggen dat ik best onder de indruk ben tot dusver. Ik heb zelf een Galaxy S4 en qua snelheid is de G700 vergelijkbaar. Bij het surfen opende de G700 soms zelfs sneller websites. Schermrotatie is toch wel een stukje sneller dan de S4. Hij draait binnen een halve seconde mee, terwijl dat bij de S4 eerder rond de seconde ligt.
Waar ik in het bijzonder van onder de indruk ben zijn het scherm en de accuduur. Het scherm is "slechts" 720p terwijl de S4 1080p is, maar eigenlijk zie ik dat verschil niet. Daarnaast zijn de panels natuurlijk verschillend: IPS vs AMOLED. Volgens mij is IPS een stuk helderder in zonlicht.
De accuduur is denk ik mede daardoor ook een stuk beter omdat het verschil in pixels tussen 720 en 1080 meer dan een factur twee is. Uiteraard moet er nog wat meer getest worden maar het lijkt erop dat je twee dagen wel moet kunnen halen met behoorlijk intensief gebruik, zeker als je 'm snachts in vliegtuigstand zet.
[ Voor 19% gewijzigd door Morphs op 21-02-2014 19:56 ]
Op 24 oktober ingediend, op 6 februari het geld op de rekening ontvangen.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:27:
Iemand de cashback al ontvangen?
Is nu toch van midden november geleden..
circa 31-12 ingediend en een paar weken geleden ontvangen.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:27:
Gebruik de G700 nu een kleine week naar volle tevredenheid. Accuduur super en gps werkt ook goed. Vanmorgen alleen vaag probleem, volume werd zachter gezet zonder de knop aan te raken. Batterij eruit en weer aangezet en als ik de telefoon aanzet komt ie steeds in de fastboot mode, daar kom je in als je volume down en aan knop tegelijk indrukt.
Iemand dit probleem ook gehad? Lijkt wel of de volume down continue geactiveerd wordt.
Zal hem wel terugsturen naar Coolblue.
Iemand dit probleem ook gehad? Lijkt wel of de volume down continue geactiveerd wordt.
Dit lijkt me inderdaad een hardware-gerelateerde oorzaak.TheBoneCollector schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 06:50:
Gebruik de G700 nu een kleine week naar volle tevredenheid. Accuduur super en gps werkt ook goed. Vanmorgen alleen vaag probleem, volume werd zachter gezet zonder de knop aan te raken. Batterij eruit en weer aangezet en als ik de telefoon aanzet komt ie steeds in de fastboot mode, daar kom je in als je volume down en aan knop tegelijk indrukt.
Ik heb het vorige week ontvangen, begin januari ingediend. Echter ontving ik € 20,00 in plaats van € 50,00. Hiervoor loopt nu een mail richting Huawei.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:27:
De accuduur is bij mij 4 werkdagen. Meestal is staat de accu op de vierde dag 's ochtends op +/- 14%. Dan gaat hij gewoon nog de hele dag mee. Na 4 dagen is de rek er wel uit, maar tot dusver een geweldige ervaring t.o.v. mijn Samsung.Morphs schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:37:
Ik ben gisteren met m'n vriendin naar de Kijkshop geweest om de G700 voor haar te halen.
Gebruik is overigens redelijk intensief, maar geen Bluetooth aan. Wel Wifi.
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb de telefoon nu ca. 1,5 maand en heb inderdaad hetzelfde, na het opnieuw opstarten verdwijnt de bug echter weer en doet hij het weer gedurende een willekeurige tijd.Wizzing schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:24:
.............
Ik maak niet gebruik van een pincode, maar van een patroon dat je moet slepen, hier ligt het dus niet aan.
Wat? Ik ook! Viel me niet eens op. Gelijk even gemaild.50Miles schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:13:
[...]
Ik heb het vorige week ontvangen, begin januari ingediend. Echter ontving ik € 20,00 in plaats van € 50,00. Hiervoor loopt nu een mail richting Huawei.
[...]
Verwijderd
Ik heb reeds in November opgestuurd maar nog steeds niets gekregen
. Heb ook maar eens contact opgenomen..
Heeft iemand hem al geroot? Ik heb dat nog nooit gedaan en durf het ook niet maar het lijkt me wel fijn om volledige controle te hebben vooral met bepaalde apps en qua UI.
Gister retour gegaan en vandaag bericht dat ze een andere terug sturen.Pred schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:46:
Dit lijkt me inderdaad een hardware-gerelateerde oorzaak.
Ik ben ook van plan om deze telefoon te halen. Wat ik op de cashback-site van Huawei heb gelezen is dat telefoons aangeschaft voor 1-1-2014 een cashback hebben van 20euro en telefoons aangeschaft na 1-1-2014 een cashback hebben van 50euro.Pred schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:46:
[...]
Wat? Ik ook! Viel me niet eens op. Gelijk even gemaild.
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Ah:ReallyStupidGuy schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:05:
[...]
Ik ben ook van plan om deze telefoon te halen. Wat ik op de cashback-site van Huawei heb gelezen is dat telefoons aangeschaft voor 1-1-2014 een cashback hebben van 20euro en telefoons aangeschaft na 1-1-2014 een cashback hebben van 50euro.
Ik heb dus al gemaild... nou ja, jammer dan* Indien u uw product tussen 1 oktober 2013 en 31 december 2013 heeft gekocht heeft u recht op een cashback van € 20,00. Heeft u uw product tussen 1 januari 2014 en 31 maart 2014 heeft u recht op een cashback van € 50,=.
Ik heb de telefoon geroot, om de WIFI keys terug te zetten. Er is weinig gedrurfd aan, behalve dat je waarschijnlijk de garantie kwijt bent.Moshje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:10:
Heeft iemand hem al geroot? Ik heb dat nog nooit gedaan en durf het ook niet maar het lijkt me wel fijn om volledige controle te hebben vooral met bepaalde apps en qua UI.
Iemand verkoopt 64GB microSDXC kaartjes die zogenaamd speciaal voor de G700 zijn aangepast.
http://docteur-gsm.com/de...b-huawei-ascend-g700.html
Iemand een idee hoe het zit? Waar ik aan dacht is
a) Dit is een scam
b) De G700 accepteert gewoon alle kaartjes, HC en XC, zolang ze FAT32 zijn geformatteerd.
Als het b is is dat geweldig voor wanneer de 128GB microSDXC betaalbaar is geworden.
a) Dit is een scam
b) De G700 accepteert gewoon alle kaartjes, HC en XC, zolang ze FAT32 zijn geformatteerd.
Als het b is is dat geweldig voor wanneer de 128GB microSDXC betaalbaar is geworden.
Waar lees jij dat die kaartjes zijn aangepast voor g700?SuperNull schreef op zondag 02 maart 2014 @ 23:12:
Iemand verkoopt 64GB microSDXC kaartjes die zogenaamd speciaal voor de G700 zijn aangepast.
a) Dit is een scam
Ik zie een website die per telefoon type een naam er achter zet. Waarschijnlijk automatisch.
Vandaag voor mijn vrouw een G700 gekocht.
Ik moet zeggen het toestel werkt best prettig.
Het viel me wel op dat tijdens het voor de eerste keer opstarten de telefoon eerst uitvoerig een format ging uitvoeren. Hebben jullie dit ook gehad tijdens de eerste keer opstarten?
Het volgende waar ik tegenaan liep was dat de Cashback bij mij is afgewezen.Tijdens het registeren kreeg ik direct de melding dat het betreffende 1e IMEI nummer al geregistreerd is. Ik heb even een mail naar Huawei gestuurd met de vraag wanneer deze dan geregistreerd zou zijn. Morgen ook eens contact opnemen met de BCC, want dit schiet zo niet op.
Ik moet zeggen het toestel werkt best prettig.
Het viel me wel op dat tijdens het voor de eerste keer opstarten de telefoon eerst uitvoerig een format ging uitvoeren. Hebben jullie dit ook gehad tijdens de eerste keer opstarten?
Het volgende waar ik tegenaan liep was dat de Cashback bij mij is afgewezen.Tijdens het registeren kreeg ik direct de melding dat het betreffende 1e IMEI nummer al geregistreerd is. Ik heb even een mail naar Huawei gestuurd met de vraag wanneer deze dan geregistreerd zou zijn. Morgen ook eens contact opnemen met de BCC, want dit schiet zo niet op.
Dat staat misschien niet in die Duitse link, maar er zijn er meer, zoals deze:unfor schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:34:
[...]
Waar lees jij dat die kaartjes zijn aangepast voor g700?
http://reviewnewesttoys.com/store/?p=9966644962
Anyway, ik zie nu ook dat de verkoper op Amazon echt heel veel items heeft aangemaakt die allemaal het zelfde product verkopen maar dan met een ander apparaat naam erbij.
http://www.amazon.com/gp/...ID=&seller=A1BAB71WEAH6D9
Zojuist kwam ik deze site tegen:
http://kitkatjellybeannc....nd-g700-to-44-kitkat.html
Het ziet er een beetje louche uit, ik durf het nog niet aan...
http://kitkatjellybeannc....nd-g700-to-44-kitkat.html
Neh, dat is zeker fake. Als er een legitieme onofficiële Kitkat rom uit was voor de G700 dan zou daar daar zeker over zijn gelult op xda-developers, cyanogenmod en/of modaco.[b][message=41871844,noline]
Ben nu ook de trotse eigenaar van een G700-U10, damn wat is dat ding snel.
Vergeleken met een HTC HD2 is het gewoon dag en nacht.
Het enigste puntje wat ik wat minder vind is dat ik de android op de G700 nogal "klote" vind. Alles voelt zo... Niet logisch aan. Bij de HTC HD2 flashte ik gewoon een andere Android ROM erop en voila, ik kon alles aanpassen naar mijn wensen.
Een kleine bron van irritatie is bijvoorbeeld dat de muziekspeler niet naar het volgende nummer gaat als ik de UP volumeknop ingedrukt hou, maar botweg gewoon luider word. Dat kon ik zo aanpassen bij de HD2.
Standaard USB modus werkt ook niet, beetje jammer.
Trouwens iemand ook een idee wat voor bestanden de cashback accepteert?
Vergeleken met een HTC HD2 is het gewoon dag en nacht.
Het enigste puntje wat ik wat minder vind is dat ik de android op de G700 nogal "klote" vind. Alles voelt zo... Niet logisch aan. Bij de HTC HD2 flashte ik gewoon een andere Android ROM erop en voila, ik kon alles aanpassen naar mijn wensen.
Een kleine bron van irritatie is bijvoorbeeld dat de muziekspeler niet naar het volgende nummer gaat als ik de UP volumeknop ingedrukt hou, maar botweg gewoon luider word. Dat kon ik zo aanpassen bij de HD2.
Standaard USB modus werkt ook niet, beetje jammer.
Trouwens iemand ook een idee wat voor bestanden de cashback accepteert?
[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 05-03-2014 18:03 ]
Probeer de epic launcher eens. Ik heb deze naar tevredenheid in gebruik.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de originele launcher niet eens gebruikt heb. Ik had vtv al besloten dat deze niet voldeed (ik miste 1 erg belangrijke knop...).
Verder kan ik Poweramp als muziek player aanbevelen.
Ik heb mijn G700 nu een paar weken in gebruik trouwens. Als werk toestel (met mijn 2e duo sim voor prive er in). Prive heb ik een LG G2. Wat mij betreft doet hij hier niet voor onder in de algemene beleving. Echt een fijn toestel. Ik heb hem wel geroot trouwens.
1 tip voor de 3x3 actie. Op de brief staat dat je de doos stuk moet knippen om de imei nummers op te sturen. Ik heb dit niet gedaan en in plaats daarvan 2 uitgeprinte foto's van de doos opgestuurd.
Dit werd ook geaccepteerd. Ik heb wel even een tekstje erbij gedaan om het uit te leggen trouwens.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de originele launcher niet eens gebruikt heb. Ik had vtv al besloten dat deze niet voldeed (ik miste 1 erg belangrijke knop...).
Verder kan ik Poweramp als muziek player aanbevelen.
Ik heb mijn G700 nu een paar weken in gebruik trouwens. Als werk toestel (met mijn 2e duo sim voor prive er in). Prive heb ik een LG G2. Wat mij betreft doet hij hier niet voor onder in de algemene beleving. Echt een fijn toestel. Ik heb hem wel geroot trouwens.
1 tip voor de 3x3 actie. Op de brief staat dat je de doos stuk moet knippen om de imei nummers op te sturen. Ik heb dit niet gedaan en in plaats daarvan 2 uitgeprinte foto's van de doos opgestuurd.
Dit werd ook geaccepteerd. Ik heb wel even een tekstje erbij gedaan om het uit te leggen trouwens.
[ Voor 57% gewijzigd door Sparks.nl op 05-03-2014 22:24 ]
Ik heb een screenshot gemaakt van mijn tekstbestand in Notepad...Sparks.nl schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:18:

Of de Apex launcher, die lijkt mij het meest basic Android. Ik gebruik hem sinds ik mijn toestel heb gekocht.Sparks.nl schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:18:
Probeer de epic launcher eens. Ik heb deze naar tevredenheid in gebruik.
Mm, apex launcher of Epic launcher. Misschien een beknopte overzicht qua verschillen?
Ik ben de huawei schil nu al een beetje beu.
Hoorde wel dat de garantie verviel, toch een zure appel.
Zelf gebruikte ik een rom op de HTC HD2. Dacht dat deze het was. Was er best wel over te spreken.
Het blijkt een app te zijn, geen rooten nodig
Nog iemand een idee welke bestanden worden geaccepteerd bij de 50€ cashback?
Ik ben de huawei schil nu al een beetje beu.
Hoorde wel dat de garantie verviel, toch een zure appel.
Zelf gebruikte ik een rom op de HTC HD2. Dacht dat deze het was. Was er best wel over te spreken.
Het blijkt een app te zijn, geen rooten nodig
Nog iemand een idee welke bestanden worden geaccepteerd bij de 50€ cashback?
[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 06-03-2014 21:36 ]
Ok rooten gedaan. Maar nu. Custom ROM????Pred schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:49:
Ik heb de telefoon geroot, om de WIFI keys terug te zetten. Er is weinig gedrurfd aan, behalve dat je waarschijnlijk de garantie kwijt bent.
Tsja, nu niks, omdat er geen (goede) custom ROMs voor dit toestel zijn te vinden. Sowieso geen CM. Oorzaak hiervan ligt 'm in het niet-releasen van broncode door Huawei voor de aansturing van hardware.
Ah ok het ligt dus niet aan mij dat ik niks kan vinden. Wel heel fijn dat ik nu bepaalde apps kan gebruiken met superuser rechten.
Pred schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:03:
[...]
Tsja, nu niks, omdat er geen (goede) custom ROMs voor dit toestel zijn te vinden. Sowieso geen CM. Oorzaak hiervan ligt 'm in het niet-releasen van broncode door Huawei voor de aansturing van hardware.
Ik haal deze topic even naar boven, aangezien ik precies het zelfde probleem ondervind met het toestel van mijn vrouw. Telefoon is, door het standby probleem, afgelopen week omgeruild voor een ander toestel. Helaas begint het nieuwe toestel ook met moeite uit standby te komen. Het enige wat nog helpt is de accu er even uit te halen. Hebben jullie deze klacht (bug) ook? Of is het toeval dat ik dit probleem bij twee toestellen ondervind?Wizzing schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:24:
Houden de mensen met dit probleem in de gaten of het werkgeheugen vol raakt en rebooten jullie de telefoon wel eens (of uit en aan zetten)?Mabili schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 01:34:
[...]
Ik haal deze topic even naar boven, aangezien ik precies het zelfde probleem ondervind met het toestel van mijn vrouw. Telefoon is, door het standby probleem, afgelopen week omgeruild voor een ander toestel. Helaas begint het nieuwe toestel ook met moeite uit standby te komen. Het enige wat nog helpt is de accu er even uit te halen. Hebben jullie deze klacht (bug) ook? Of is het toeval dat ik dit probleem bij twee toestellen ondervind?
Mijn broer heeft deze telefoon net binnen gekregen en ik heb het een en ander ingesteld voor hem. Bijvoorbeeld even de launcher veranderd naar Nova launcher zodat alles er een stukje eenvoudiger uitziet.
Maar we hebben nu een probleem met de home button, we willen deze instellen zodat wanneer je hem ingedrukt houd hij een lijst met de laatst gebruikte apps oproept. Dit kan je instellen in Nova launcher maar hij blijft naar Google Now of Google zoeken gaan. Ik heb Google Now al even uitgeschakeld maar nu gaat hij naar Google zoeken... Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen?
Maar we hebben nu een probleem met de home button, we willen deze instellen zodat wanneer je hem ingedrukt houd hij een lijst met de laatst gebruikte apps oproept. Dit kan je instellen in Nova launcher maar hij blijft naar Google Now of Google zoeken gaan. Ik heb Google Now al even uitgeschakeld maar nu gaat hij naar Google zoeken... Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen?
Als je de laatst geopende apps wil openen moet ik op mijn G700 de rechterknop (met de drie streepjes) ingedrukt houden in plaats van de middelste home knop. Wanneer je deze knop een seconde ingedrukt houdt zie je Gegevensverbruik. Bij Gegevensverbruik kan je de laatst gebruikte apps kan zien en aanklikken.LLEEDD schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:15:
Mijn broer heeft deze telefoon net binnen gekregen en ik heb het een en ander ingesteld voor hem. Bijvoorbeeld even de launcher veranderd naar Nova launcher zodat alles er een stukje eenvoudiger uitziet.
Je kan Google Now er helemaal afgooien. Als je dat doet gaat lang drukken op de home button het zelfde doen als het lang drukken op de options button; de lijst van geopende apps tonen.LLEEDD schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:15:
Google Now zit in de Google Search App (velvet.apk). Als het goed is kan je die gewoon uninstallen als je naar Settings>Apps gaat. Je bent dan overigens ook de Google search widget op het homescreen kwijt
Vergeet niet de telefoon te herstarten na het deinstalleren.
Ik heb zojuist mijn exemplaar ontvangen, maar ik ben er nog niet achter of ik het trillen uit kan zetten. Ik bedoel niet het trillen als ik een oproep krijg, maar als ik bijvoorbeeld de vorige toets gebruik of iets type. Kan iemand mij vertellen of het mogenlijk is dit uit te zetten?
[ Voor 38% gewijzigd door hoi1234 op 19-03-2014 16:47 ]
Bij typen:hoi1234 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:34:
Ik heb zojuist mijn exemplaar ontvangen, maar ik ben er nog niet achter of ik het trillen uit kan zetten. Ik bedoel niet het trillen als ik een oproep krijg, maar als ik bijvoorbeeld de vorige toets gebruik of iets type. Kan iemand mij vertellen of het mogenlijk is dit uit te zetten?
Settings -> Language & input -> Android Keyboard Settings (schuifjes links) -> Vibrate on keypress
Settings -> Language & input -> Huawei Input Method (schuifjes links) -> Keyboard settings -> Vibrate on keypress
Bij vorige toets:
Settings -> Audio profiles -> General (schuifjes links) -> Vibrate on touch
Dankje, ik ga het dadelijk even proberen, want ik heb echt een gruwelijke hekel hieraanPred schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:53:
[...]
Bij typen:
Settings -> Language & input -> Android Keyboard Settings (schuifjes links) -> Vibrate on keypress
Settings -> Language & input -> Huawei Input Method (schuifjes links) -> Keyboard settings -> Vibrate on keypress
Bij vorige toets:
Settings -> Audio profiles -> General (schuifjes links) -> Vibrate on touch
Het is gelukt, bedankt
Ja ik heb exact dezelfde klacht, lijkt me geen toeval.Mabili schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 01:34:
[...]
Ik haal deze topic even naar boven, aangezien ik precies het zelfde probleem ondervind met het toestel van mijn vrouw. Telefoon is, door het standby probleem, afgelopen week omgeruild voor een ander toestel. Helaas begint het nieuwe toestel ook met moeite uit standby te komen. Het enige wat nog helpt is de accu er even uit te halen. Hebben jullie deze klacht (bug) ook? Of is het toeval dat ik dit probleem bij twee toestellen ondervind?
Wat me soms opvalt is dat wanneer ik hem dan uit standby krijg, en voorbij de pincode, dat mijn wallpaper ook heel even op zwart blijft staan. De icoontjes laden dan wel maar de wallpaper komt net wat later.
Mijn schoonmoeder heeft (via mij) ook deze telefoon en zij klaagt de laatste tijd ook over een telefoon die vooral 's ochtends niet aan wil.
Knop een tijd vasthouden (dus opnieuw opstarten) werkt dan wel maar dat is toch vreemd!
Na het opstarten reageert ie wel gewoon zoals het hoort.
Vanmorgen maar even gevraagd om niets met het toestel te doen en hem mee te nemen (handig zo'n oppas!), dan zou ik even kijken. Wat denk je? Juist, helemaal goed. Alles werkt
Vorige week zondag merkte ik het zelf wel bij dat toestel en inderdaad, bij de aan/uitknop reageert hij nergens op. Totdat je een herstart doet.
Toen dacht ik een niet-werkende-aan/uitknop maar die blijkt dus nog gewoon perfect te werken.
Het lijkt er wel op of iets hem "in slaap" houdt, iemand enig idee wat dit kan zijn?
Knop een tijd vasthouden (dus opnieuw opstarten) werkt dan wel maar dat is toch vreemd!
Na het opstarten reageert ie wel gewoon zoals het hoort.
Vanmorgen maar even gevraagd om niets met het toestel te doen en hem mee te nemen (handig zo'n oppas!), dan zou ik even kijken. Wat denk je? Juist, helemaal goed. Alles werkt
Vorige week zondag merkte ik het zelf wel bij dat toestel en inderdaad, bij de aan/uitknop reageert hij nergens op. Totdat je een herstart doet.
Toen dacht ik een niet-werkende-aan/uitknop maar die blijkt dus nog gewoon perfect te werken.
Het lijkt er wel op of iets hem "in slaap" houdt, iemand enig idee wat dit kan zijn?
P.Duh! lekker puh!
Fijn toestel deze G700. Heb hem gekocht op basis van een zeer uitgebreid review van Mindpower
Ik gebruik dual sim en dat is ook een van de redenen dat ik 'm kocht. Het is wel beperkter dan de Samsung Duos bijvoorbeeld. Er is ook maar een sim-slot geschikt voor 3G.
Sowieso jammer dat 4G niet ondersteund wordt.
Ik vraag me af of iemand erachter is gekomen welke app er niet geïnstalleerd is als je op de icoontjes van SIM Toolkit drukt. Er is vast wel behoefte aan een goed tooltje.
Ik wil af en toe het werk-simmetje uitzetten en dan internet overzetten naar de privé-sim. Dat zijn best veel handelingen.
Cashback loopt trouwens nog tot de 31e. Opschieten dus.
Ik gebruik dual sim en dat is ook een van de redenen dat ik 'm kocht. Het is wel beperkter dan de Samsung Duos bijvoorbeeld. Er is ook maar een sim-slot geschikt voor 3G.
Ik vraag me af of iemand erachter is gekomen welke app er niet geïnstalleerd is als je op de icoontjes van SIM Toolkit drukt. Er is vast wel behoefte aan een goed tooltje.
Ik wil af en toe het werk-simmetje uitzetten en dan internet overzetten naar de privé-sim. Dat zijn best veel handelingen.
Heb even gekeken wat die SIM-Toolkit bij mij kan, bij mij staat er namelijk bij de eerste SIM-Toolkit app: 'Hollandsnieuwe. Wanneer ik hier op klik kom ik in een soort menu (vormgeving Android 1.6; zwart/wit) en je kan hier eigenlijk niks. Het enige wat je kan is de taal instellen en de andere mogelijkheid is om roaming op national of internationaal te zetten. Dit is voor Hollandsniewe klanten van belang omdat ze anders geen mobiel-internet kunnen krijgen.MauvL schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:28:
Fijn toestel deze G700. Heb hem gekocht op basis van een zeer uitgebreid review van Mindpower
Helaas is het voor mij geen goede tool om jouw probleem te verhelpen en is het eigenlijk een zeer beperkte tool.
Ik heb inmiddels MTK Control gevonden en dat doet 't wel aardig. Toch is de methode via Instellingen - SIM-kaartbeheer eigenlijk net zo makkelijk.Mindpower schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:26:
[...]
Heb even gekeken wat die SIM-Toolkit bij mij kan, bij mij staat er namelijk bij de eerste SIM-Toolkit app: 'Hollandsnieuwe. Wanneer ik hier op klik kom ik in een soort menu (vormgeving Android 1.6; zwart/wit) en je kan hier eigenlijk niks. Het enige wat je kan is de taal instellen en de andere mogelijkheid is om roaming op national of internationaal te zetten. Dit is voor Hollandsniewe klanten van belang omdat ze anders geen mobiel-internet kunnen krijgen.
Helaas is het voor mij geen goede tool om jouw probleem te verhelpen en is het eigenlijk een zeer beperkte tool.
Blijft vreemd dat die SIM Toolkit niet werkt bij mij. Ik heb al een hard reset geprobeerd, maar hij blijft erbij dat de app niet geïnstalleerd is. Support van Huawei zegt dat ze er niets aan kunnen doen... raar!
Heb je al eens geprobeerd om een andere SIM-kaart erin te stoppen. Misschien werkt het maar bij bepaalde providers? Kan me herrineren dat ik vroeger met de SIM-Toolkit van Vodafone-Prepaid, op mijn Sony-Ericsson C510 elke dag een gratis SMS kon verzenden.MauvL schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:30:
[...]
Ik heb inmiddels MTK Control gevonden en dat doet 't wel aardig. Toch is de methode via Instellingen - SIM-kaartbeheer eigenlijk net zo makkelijk.
Blijft vreemd dat die SIM Toolkit niet werkt bij mij. Ik heb al een hard reset geprobeerd, maar hij blijft erbij dat de app niet geïnstalleerd is. Support van Huawei zegt dat ze er niets aan kunnen doen... raar!
Ik heb nu een standaard G700.
Bij opstarten en ontgrendelen springt hij steeds naar de berichten pagina, irritant, had ook een y300.
Daar had ik het niet.
Ik wil gewoon mijn eigen menu startpagina kiezen, hoe?
Edit: na wat geklooi en ander thema's kiezen was het weg.
Begrijpen, waarom doe ik het nog niet.
Bij opstarten en ontgrendelen springt hij steeds naar de berichten pagina, irritant, had ook een y300.
Daar had ik het niet.
[ Voor 19% gewijzigd door KLX16 op 02-04-2014 01:30 ]
Weet iemand nog of die Cashback loopt?
Heb de G700 gisteren gekocht bij een winkel die met cashback adverteerde. Maar op de huawei site gaat de link naar een dode pagina.
Heb de G700 gisteren gekocht bij een winkel die met cashback adverteerde. Maar op de huawei site gaat de link naar een dode pagina.
timskiej schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:52:
Weet iemand nog of die Cashback loopt?
Nee, dus.Om in aanmerking te komen voor deze promotie dienen deelnemers aan de volgende voorwaarden te voldoen: a) koop het Promotieproduct, tussen 1 oktober 2013 en 31 maart 2014*
Bron: http://huawei-cashbacks.o...cendG700/voorwaarden.html
Bij mij is naar beneden sliden unlock (homescreen), en naar rechts sliden is unlock naar berichten.KLX16 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 01:22:
Ik heb nu een standaard G700.
Daar had ik het niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Pred op 02-04-2014 11:22 ]
Nu dus weer wel:Pred schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:21:
[Weet iemand nog of die Cashback loopt?
Heb de G700 gisteren gekocht bij een winkel die met cashback adverteerde. Maar op de huawei site gaat de link naar een dode pagina.]
[Om in aanmerking te komen voor deze promotie dienen deelnemers aan de volgende voorwaarden te voldoen: a) koop het Promotieproduct, tussen 1 oktober 2013 en 31 maart 2014*]
Nee, dus.
Bron: http://huawei-cashbacks.o...cendG700/voorwaarden.html
[...]
"Om in aanmerking te komen voor deze promotie dienen deelnemers aan de volgende voorwaarden te voldoen: a) koop het Promotieproduct, tussen 1 oktober 2013 en 30 april 2014*;"
Volgens mij heb jij, timskiej, geluk gehad en de winkel ook
Sneaky! Hebben ze het net aangepast.Mindpower schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:52:
[...]
Nu dus weer wel:
"Om in aanmerking te komen voor deze promotie dienen deelnemers aan de volgende voorwaarden te voldoen: a) koop het Promotieproduct, tussen 1 oktober 2013 en 30 april 2014*;"
Volgens mij heb jij, timskiej, geluk gehad en de winkel ook
Probeer voor de grap eens om voor een paar dagen de pincode weg te halen.Wizzing schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:12:
[...]
Ja ik heb exact dezelfde klacht, lijkt me geen toeval.
Wat me soms opvalt is dat wanneer ik hem dan uit standby krijg, en voorbij de pincode, dat mijn wallpaper ook heel even op zwart blijft staan. De icoontjes laden dan wel maar de wallpaper komt net wat later.
Ik heb zelf namelijk de pincode uit gezet en heb helemaal geen problemen met het wekken van de telefoon.
Niet dat dit een acceptabele fix zou zijn natuurlijk, maar je weet dan ieg waar het wel/niet aan ligt.
Hebben anderen trouwens ook problemen met de USB opslag modus?
Media werkt ook wel, maar ik kan er niet bij tenzij ik letterlijk het met explorer doe. Een muziekje downloaden met chrome en meteen op de foon zetten werkt dus niet, na ik op de g700 klik is het domweg leeg.
Is godse irritant aangezien ik dus eerst alles op het bureablad moet zetten VOOR ik het op de foon kan zetten.
Media werkt ook wel, maar ik kan er niet bij tenzij ik letterlijk het met explorer doe. Een muziekje downloaden met chrome en meteen op de foon zetten werkt dus niet, na ik op de g700 klik is het domweg leeg.
Is godse irritant aangezien ik dus eerst alles op het bureablad moet zetten VOOR ik het op de foon kan zetten.