Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Al met al reeds 5x de bundle gekocht, vanavond mijn neefjes maar es blij maken
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Men weet het niet 100% zeker, men kan gewoon per abuis een 2e key hebben gekocht via 1 van de serial websites.Zingo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:55:
Misschien een gekke vraag, maar heel tweakers weet nu van deze Humble Bundle zo ongeveer: Is het geen idee mensen die de games op V&A aan bieden voor woekerprijzen een permaban te geven?
tnx!!!maniak schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:58:
Voor mijn favo community: Battlefield 3 key:Members only:weg = weg
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Waarom? Ze doen toch niet perse iets verkeerds? Dit is gewoon kapitalisme in zuivere vorm, dit is waar onze maatschappij op gebouwd is.Zingo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:55:
Misschien een gekke vraag, maar heel tweakers weet nu van deze Humble Bundle zo ongeveer: Is het geen idee mensen die de games op V&A aan bieden voor woekerprijzen een permaban te geven?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[ Voor 41% gewijzigd door Chris Smoove op 15-08-2013 11:02 ]
Je hebt gelijk, maar ik vind dat je bij Tweakers wel wat meer mag verwachten dan puur kapitalisme.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:00:
[...]
Waarom? Ze doen toch niet perse iets verkeerds? Dit is gewoon kapitalisme in zuivere vorm, dit is waar onze maatschappij op gebouwd is.
Ga dan proberen je keys te verkopen op Markplaats of EBay ofzo, niet hier.
Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:00:
[...]
Waarom? Ze doen toch niet perse iets verkeerds?
Can I sell/give away my keys?
Each purchase is intended for use by one individual. Please read our Terms of Service.
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 15-08-2013 11:03 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Omdat het niet mag :Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:00:
[...]
Waarom? Ze doen toch niet perse iets verkeerds? Dit is gewoon kapitalisme in zuivere vorm, dit is waar onze maatschappij op gebouwd is.
Microkid schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:31:
Niet meer. Aangezien deze keys voor persoonlijk gebruik zijn en niet doorverkocht mogen worden volgens de voorwaarden van Steam worden dergelijke advertenties verwijderd.
Games die in een Humble Bundle zitten willen we niet op V&A terugzien. Noch voor aanbod, noch voor vraag.
[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 15-08-2013 11:14 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[ Voor 51% gewijzigd door Frostbite op 15-08-2013 11:16 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
In dit geval bevordert dit beleid ook het doneren aan het goede doel natuurlijk.
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Volgens de HB TOS mag je ze alleen zelf gebruiken of je moet de hele bundle weggeven.Sc0rPi0N schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:14:
Je kunt ze ook weggeven in een andere topic.
Dat mag dus ook niet.Sc0rPi0N schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:14:
Je kunt ze ook weggeven in een andere topic.
Dit is geen onzin, je koopt iets onder bepaalde voorwaarden - in dit geval ook nog onder bijzonder omstandigheden - , dan heb jij je hier gewoon aan te houden. Ben je het niet eens met de voorwaarden, dan koop je het niet of je moet met de betreffende partij in discussie gaan. In dit geval mogen naar mijn idee de modjes in V&A wel harder optreden.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:13:
Wat een onzin, dus je moet games weg laten rotten omdat je ze al hebt terwijl je er iemand anders blij mee kan maken?
[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 15-08-2013 11:19 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Jawel dat mag wel althans ik zie ook mensen hun keys weggeven van games die ze al in het bezit hebben. Zo heb ik zelf ook BF3 al dus kan ik die key weggeven.
[ Voor 29% gewijzigd door Frostbite op 15-08-2013 11:19 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Android developer & dürüm-liefhebber
http://support.humblebund...i-sell-give-away-my-keys-Sc0rPi0N schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:17:
[...]
Jawel dat mag wel althans ik zie ook mensen hun keys weggeven van games die ze al in het bezit hebben. Zo heb ik zelf ook BF3 al dus kan ik die key weggeven.
M.i. zou dit dus op Tweakers verboden moeten zijn, ik weet niet wat de mods daar nu over besloten hebben in het weggeeftopic, maar het mag simpelweg niet van HB.
Ik heb de Bundle gekocht voor 5 dollar, dat is welgeteld €3.90, voor slechts één spel die ik wil hebben. En 2 voor de heb. Dat zou mij normaal 35 euro kosten voor hetzelfde spel inclusief DLC. #care als je dan de rest "weg zou gooien".
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Alleen voor Burnout en the sims zou ik em willen hebben. Dead Space ben ik een te erge schijterd voor om dat te spelen
Jep. Gewoon checkout met paypal doen, inloggen, en de rest gaat vanzelfninc schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:22:
Als je dus met paypal wilt betalen, kan je dus gewoon euro's op je paypal rekening zetten en dat het bij de betaling automatisch wordt omgerekend naar dollars? Heb dit zelf nog nooit gedaan en heb hier dus geen ervaring in.
Alleen voor Burnout en the sims zou ik em willen hebben. Dead Space ben ik een te erge schijterd voor om dat te spelen
Android developer & dürüm-liefhebber
Nee dat mag dus niet. Dan zou je ook een perm ban moeten krijgen op Tweakers.Sc0rPi0N schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:17:
[...]
Ik heb al sinds jaar en dag mijn paypal account gekoppeld aan een automatische incasso op mijn bankrekening, dus alles wat ik via paypal koop wordt gewoon gelijk van mn bankrekening afgeschreven in euro's.ninc schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:22:
Als je dus met paypal wilt betalen, kan je dus gewoon euro's op je paypal rekening zetten en dat het bij de betaling automatisch wordt omgerekend naar dollars? Heb dit zelf nog nooit gedaan en heb hier dus geen ervaring in.
Je hoeft er geen geld op te storten, je koppelt je betaalrekening aan PayPal, je betaald iets en Paypal schrijft het van je rekening af.ninc schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:22:
Je krijgt ook keurig een mailtje van wat je hebt gekocht, tegen welke prijs en hoeveel het in € is met de omrekenkoers erbij.
edit; ^^ als hierboven
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
PayPal hanteert twee verschillende wisselkoersen. Bij verkooptransacties komt er een opslag bij. Gebruik de omrekenfunctie op hun website dus om te kijken hoeveel je minimaal moet overmaken.ninc schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:22:
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Het is ook verboden op Tweakers, zie mijn reactie hierboven. Dergelijke advertenties worden verwijderd.Jeroen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
http://support.humblebund...i-sell-give-away-my-keys-
M.i. zou dit dus op Tweakers verboden moeten zijn, ik weet niet wat de mods daar nu over besloten hebben in het weggeeftopic, maar het mag simpelweg niet van HB.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Je mag je keys niet doorverkopen, eigenlijk zelfs niet weggeven. Zie je key pagina op Humble Bundle maar, key's zijn alleen voor persoonlijke consumptie.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:00:
[...]
Behalve ethisch nogal twijvelachtig (dit is duidelijk een hoogst ongebruikelijk scenario en ik vind je maar een opportunistische hond als je daar direct zo op springt) ben je dus ook gewoon fout bezig als je voor woekertarieven die games opnieuw gaat aanbieden.
Geef hier je game vouchers weg!Microkid schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:27:
[...]
Het is ook verboden op Tweakers, zie mijn reactie hierboven. Dergelijke advertenties worden verwijderd.
Gaan die mensen dan ook een ban krijgen? Zie ook admins daar keurig mee doen.
Verkoop van die keys vind ik dan weer wel uit den boze..
Verwijderd
Niet helemaal waar, want je kan er bij aanschaf voor kiezen hem als kado-voucher/code/dinges te ontvangen.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:27:
[...]
Je mag je keys niet doorverkopen, eigenlijk zelfs niet weggeven. Zie je key pagina op Humble Bundle maar, key's zijn alleen voor persoonlijke consumptie.
Behalve ethisch nogal twijvelachtig (dit is duidelijk een hoogst ongebruikelijk scenario en ik vind je maar een opportunistische hond als je daar direct zo op springt) ben je dus ook gewoon fout bezig als je voor woekertarieven die games opnieuw gaat aanbieden.
Dat is met twee maten meten. Je overtreed in beide gevallen de voorwaarden, waarom dan selectief het een wel toestaan en het ander niet?Rann schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:29:
Het ruilen/weggeven mag van mij uiteraard door de vingers gezien worden... Beetje logisch nadenken toch?
Verkoop van die keys vind ik dan weer wel uit den boze..
Daar heb je helemaal gelijk in, naar mijn idee is het weggeven in het andere topic ook een no-go, als dit door de voorwaarden niet is toegestaan. Het gaat hier om een specifieke actie waarbij de eigenlijk leverancier er geen geld aan over houd en zijn produkt in principe weg geeft. Naar mijn idee is het dan ook niet meer dan gewoon goed fatsoen om je te houden aan de voorwaarden die hier aan gekoppeld zijn.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:31:
[...]
Dat is met twee maten meten. Je overtreed in beide gevallen de voorwaarden, waarom dan selectief het een wel toestaan en het ander niet?
[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 15-08-2013 11:36 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Politie houd je ook niet altijd aan de letter van de wet. Welkom in de wereld.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:31:
[...]
Dat is met twee maten meten. Je overtreed in beide gevallen de voorwaarden, waarom dan selectief het een wel toestaan en het ander niet?
Omdat we nog altijd als mens zelf naar de situatie kijken of dit wel of niet kan?Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:31:
[...]
kommop, in de ''goede doelen'' gedachten van de humble bundle mag je de keys niet weggeven als je ze hebt gekocht, ik denk dat niemand daar iets tegen zou hebben...
Weggeven wordt niets over gezegd, alleen dat het bedoeld is voor persoonlijk gebruik, er staat nergens dat je ze niet mag weggeven..
Tevens vind ik geheel belangeloos weggeven hetzelfde als cadeau doen.
Na het weggeven is het nog steeds persoonlijk gebruik. Ze willen niet dat er dus geld aan verdient wordt. Privé verkoop/Commercieel.
[ Voor 27% gewijzigd door NeHoX op 15-08-2013 11:36 ]
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Dat kan alleen met de complete bundel. Niet bij losse spellen.NeHoX schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:35:
Niet helemaal waar, want je kan er bij aanschaf voor kiezen hem als kado-voucher/code/dinges te ontvangen.
Tevens vind ik geheel belangenloos weggeven hetzelfde als cadeau doen.
Ik ben het er wel mee eens dat je keys weg mag geven, mocht je dubbel hebben.
Intended != prohibeted
Xbox: Gulpener88
Weggeven als geheel, niet individueel.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:30:
[...]
Niet helemaal waar, want je kan er bij aanschaf voor kiezen hem als kado-voucher/code/dinges te ontvangen.
Zoals al gegeven op de support pagina: http://support.humblebund...-i-sell-give-away-my-keys
Iedere aankoop is voor individueel gebruik.
Gezien je meerdere keys in 1 aankoop doet, horen al die keys bij 1 individueel persoon.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Je mag ze niet weggeven of verkopen, dat is duidelijk. Maar weggeven wordt niet gestraft omdat de koper er dan zelf niet beter van wordt, dan kunnen we voorwaarden wel volledig naast ons neer leggen. Zodra de koper er zelf wel beter van wordt gaan we zwaaien met voorwaarden en mensen verlinken, dan is het wel heel stout.
Vat ik het zo goed samen?
[ Voor 67% gewijzigd door Tsurany op 15-08-2013 11:40 ]
bah bah... dus als er iemand gestrekt op de grond ligt en je rijdt voorbij stop je ook niet, verboden te parkeren natuurlijk....Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:38:
Dus jullie hebben selectief schijt aan voorwaarden als dat beter uit komt? Typisch...
Ten eerste is die situatie totaal niet vergelijkbaar en ten tweede is die situatie in de wet geregeld. Kunnen we nu even normaal reageren zonder meteen allerlei idiote en niet ter zake doende situaties te verzinnen?rutger465 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:39:
[...]
bah bah... dus als er iemand gestrekt op de grond ligt en je rijdt voorbij stop je ook niet, verboden te parkeren natuurlijk....
Die kado-code is voor een hele humble bundle, niet selectief voor de games die jij niet wil hebben. Aangezien dit een EA promotiestunt is, is het doel van HB om zo veel mogelijk bundles te verkopen. Stel dat jij Games A en B wil en iemand anders wil games C en D, dan zou je dus 1 bundle 'kunnen' delen maar dat mag niet, want anders zouden er twee bundles verkocht worden. Ook als je een individueel game gratis weggeeft zonder er aan te verdienen is het dus tegen het belang van HB in en tegen de regels.NeHoX schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:35:
Tevens vind ik geheel belangeloos weggeven hetzelfde als cadeau doen.
Na het weggeven is het nog steeds persoonlijk gebruik. Ze willen niet dat er dus geld aan verdient wordt. Privé verkoop/Commercieel.
Verwijderd
Neehoor, als T.Net vind dat ze op basis van het meten met een maat ook het weggeven blocken moeten ze dat natuurlijk gewoon doen, en tevens terecht, maar moreel zit er natuurlijk een flink verschil tussen keys weggeven en proberen er een financieel slaatje uit te slaan.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:38:
Dus jullie hebben selectief schijt aan voorwaarden als dat beter uit komt? Typisch...
Je mag ze niet weggeven of verkopen, dat is duidelijk. Maar weggeven wordt niet gestraft omdat de koper er dan zelf niet beter van wordt, dan kunnen we voorwaarden wel volledig naast ons neer leggen. Zodra de koper er zelf wel beter van wordt gaan we zwaaien met voorwaarden en mensen verlinken, dan is het wel heel stout.
Vat ik het zo goed samen?
Wat een ongelovelijke kromme vergelijking...rutger465 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:39:
[...]
bah bah... dus als er iemand gestrekt op de grond ligt en je rijdt voorbij stop je ook niet, verboden te parkeren natuurlijk....

Daarnaast waar hebben we het over... het zijn maar een paar euro voor een bundel games die normaalgesproken een veelfout kosten. Daarnaast gaat het geld geheel naar goede doelen.

Koop gewoon de bundel als je in een game geinteresseerd bent, dan doe je ook nog iets goeds in deze wereld.
[ Voor 33% gewijzigd door _Dune_ op 15-08-2013 11:46 ]
Dan hadden ze gewoon 1 steam key / origin key moeten geven per aanschaf en niet 10 losse.
Nu kan je dus op meerdere accounts meerdere games activeren. Simpel.
En ja als je een game al in je bezit hebt kun je die key dus weggeven aan iemand anders.
Persoonlijk zou ik ook liever willen dat mensen ze hier op GoT weggeven dan verhandelen via MP.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Yep! Als je een te laag bedrag invult als totaal dan krijg je ook een melding dat je BF3 niet zal krijgen.TheNephilim schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:47:
Als ik het goed begrijp, ik stel in $ 10.00 ... dan krijg ik al Battlefield 3 (die is vanaf 4 dollar nog wat)?
Jup, als je maar meer betaald dan het gemiddelde.TheNephilim schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:47:
Als ik het goed begrijp, ik stel in $ 10.00 ... dan krijg ik al Battlefield 3 (die is vanaf 4 dollar nog wat)?
Klopt, vanaf 4 dollar 75 op dit moment al.TheNephilim schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:47:
Je kunt de games wel weggeven en ik betwijfel of ze, als ze het kunnen zien, iets ertegen gaan doen. Het zou echter prima kunnen door per key op te vragen aan welk steam/origin account hij gekoppeld is. Steam weet deze informatie, en Humble Bundle weet welke keys er bij elkaar in 1 bundle zitten.Sc0rPi0N schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:48:
Dat ze het niet willen dat het verkocht / weggegeven wordt lijkt me duidelijk. Alleen hoe ze het zouden moeten controleren dat is onbegonnen werk denk ik.
Dan hadden ze gewoon 1 steam key / origin key moeten geven per aanschaf en niet 10 losse.
Nu kan je dus op meerdere accounts meerdere games activeren. Simpel.
En ja als je een game al in je bezit hebt kun je die key dus weggeven aan iemand anders.
Persoonlijk zou ik ook liever willen dat mensen ze hier op GoT weggeven dan verhandelen via MP.
Misschien is het handiger om e.a. achter de schermen te bespreken want je geeft hier aan dat je het er niet mee eens bent terwijl je rode vrienden in het andere topic rustig alles zelf weggeven._Dune_ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:33:
[...]
Daar heb je helemaal gelijk in, naar mijn idee is het weggeven in het andere topic ook een no-go, als dit door de voorwaarden niet is toegestaan. Het gaat hier om een specifieke actie waarbij de eigenlijk leverancier er geen geld aan over houd en zijn produkt in principe weg geeft. Naar mijn idee is het dan ook niet meer dan gewoon goed fatsoen om je te houden aan de voorwaarden die hier aan gekoppeld zijn.
Beetje het idee dat jij controleert op overtredingen en je collega's deze vrolijk aan het begaan zijn ..
Wat ik al zei stel je hebt thuis meerdere steam accounts ( 18+ account met games en een apart kinder account voor Sims ed) dan zou dat al niet mogen. Stel mijn broer/zus heeft die ene game nog niet die ik wel heb en in mijn bundle zat dan kan ik net zo goed mijn key aan hem geven. Om dat voor al die mensen te controleren is niet te doen. Denk dat ze blij zijn dat je hebt gedoneerd.Jeroen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:50:
[...]
Je kunt de games wel weggeven en ik betwijfel of ze, als ze het kunnen zien, iets ertegen gaan doen. Het zou echter prima kunnen door per key op te vragen aan welk steam/origin account hij gekoppeld is. Steam weet deze informatie, en Humble Bundle weet welke keys er bij elkaar in 1 bundle zitten.
[ Voor 32% gewijzigd door Frostbite op 15-08-2013 11:57 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Als je al geen € 4,- kunt missen dan moet je er niet aan beginnen. Ik snap best wel dat mensen het willen weggeven maar dan ontneem je de goede doelen ook de inkomsten die ze er van hebben.
Erg jammer weer. Dit was voor mij weer de beste 10 dollar die ik gespendeerd heb deze week.
Steam/XBL: Avioto
Had de bundel al gekocht hoor_Dune_ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:43:
[...]
Wat een ongelovelijke kromme vergelijking...
Daarnaast waar hebben we het over... het zijn maar een paar euro voor een bundel games die normaalgesproken een veelfout kosten. Daarnaast gaat het geld geheel naar goede doelen.
Koop gewoon de bundel als je in een game geinteresseerd bent, dan doe je ook nog iets goeds in deze wereld.
Alleen het feit dat je geen serial gratis mag weggeven vanwegen de ''regels'' vind een beetje jammer
Je mag keys weggeven. Je kunt de bundle namelijk ook kopen als gift, dus waarom niet?Jeroen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:50:
[...]
Je kunt de games wel weggeven en ik betwijfel of ze, als ze het kunnen zien, iets ertegen gaan doen. Het zou echter prima kunnen door per key op te vragen aan welk steam/origin account hij gekoppeld is. Steam weet deze informatie, en Humble Bundle weet welke keys er bij elkaar in 1 bundle zitten.
[ Voor 61% gewijzigd door Hann1BaL op 15-08-2013 11:58 ]
Alleen un-ban bij verplicht $20 overmaken naar het goede doel
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Heb de bundel ook inmiddels in mijn bezit, goeie deal.. zeker ook de extra Steam keys worden gewaardeerd.
Als iedereen het zou doen...Avioto schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:55:
Ik weet niet hoor, er is al $3,240,707.83 opgehaald. Ik heb echt niet het idee dat ik het goede doel geld onthoud omdat ik wat games weggeef.
Denk maar zo, elk persoon aan wie je een game weggeeft had $5 voor het goede doel kunnen opleveren.
Verwijderd
Dat is muziekentertainmentretoriek en slaat nergens op.Jeroen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:04:
[...]
Als iedereen het zou doen...
Denk maar zo, elk persoon aan wie je een game weggeeft had $5 voor het goede doel kunnen opleveren.

Mensen die die games remotely boeiend vinden kopen dat pakket toch wel en de mensen die azen op die keys doen of kunnen dat niet.
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 15-08-2013 12:30 ]
Diezelfde redenatie gaat niet echt op omdat het in dit geval zo goedkoop is dat 'iedereen' het zich wel kan veroorloven, wat ze in de muziekindustrie vaak zeggen is dat iedere illegale download gelijkstaat aan een misgelopen aankoop en dat is onzin omdat mensen veel meer muziek downloaden dan ze zich zouden kunnen/willen veroorloven om te kopen.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:07:
[...]
Dat is muziekentertainmentretoriek en slaat nergens op.![]()
Mensen die die games remotely boeiend vinden kopen dat pakket toch wel en de mensen die azen op die keys doen of kunnen dat niet.
Ik denk dat mensen die azen op gratis keys uit de Humble Bundle of niet weten hoe het werkt, of gewoon cheapo hollanders mentaliteit hebben en zich die 3 euro willen besparen. Je kunt ze moeilijk dwingen om een paar euro aan het goede doel te geven, maar door het weggeven toe te staan werk je dat dus wel in de hand.
[ Voor 19% gewijzigd door Jeroen op 15-08-2013 12:12 ]
Verwijderd
Ik doelde meer op het gebrek aan paypal/creditcard. Betaalmogelijkheden bij HumbleBundle zijn voor NL begrippen erg karig, daarom "kan niet".Jeroen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:10:
[...]
Diezelfde redenatie gaat niet echt op omdat het in dit geval zo goedkoop is dat 'iedereen' het zich wel kan veroorloven, wat ze in de muziekindustrie vaak zeggen is dat iedere illegale download gelijkstaat aan een misgelopen aankoop en dat is onzin omdat mensen veel meer muziek downloaden dan ze zich zouden kunnen/willen veroorloven om te kopen.
Iedeen die gaming als hobby heeft kan vanzelfsprekend wel 4 euro laten vallen op een partij AA titels.
A ) verkopen via V&A niet mag
B ) codes weggeven ook wel/niet mag
Dan kan de discussie weer over de bundel zelf gaan ipv deze 'legal issues'.
Ikzelf twijfel eigenlijk nog. Ik heb niet echt heel veel interesse in de games:
Mirrors Edge is wel echt goed, maar heb ik al, Battlefield 3, tsja, ik heb 2 op launch gekocht en 10u gespeeld, niet mijn ding. Sims ooit gespeeld, nu niet meer zo interessant.
Alleen Burnout zou ik misschien spelen, maar die heb ik al op mijn PS3.
Aan de andere kant, de volledige bundel als gift is wel grappig om ooit weg te geven misschien en het is voor een goed doel...
Zonde dat RA3 er niet in zit ipv een van de shooters, dan had ik het zonder blikken of blozen gekocht.
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
Aldus wat ik had gelezen.
#HumbleBundleOriginGiveAway
Beetje hypocriet vanuit Tweakers.net dat het weggeven dan wel mag op dit forum. Aangezien dat ook strijdig is met die voorwaarden die je aanhaalt.Microkid schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:31:
[...]
Niet meer. Aangezien deze keys voor persoonlijk gebruik zijn en niet doorverkocht mogen worden volgens de voorwaarden van Steam worden dergelijke advertenties verwijderd.
[mbr]Games die in een Humble Bundle zitten willen we niet op V&A terugzien. Noch voor aanbod, noch voor vraag.[/mbr]
[...]
Had zelf graag de origin-only games verkocht voor 1 euro p.s. (bf3, Sims, DS3) Aangezien ik geen Amerikaanse "goede" doelen ga sponsoren houd ik het dit keer maar bij de de 1 dollar bundel voor 1 dollar, volledig als humble-tip.
Dat klopt, dat komt wel veel vaker voor. Ook als je binnen Steam een game koopt van bijvoorbeeld EA, dan kun je binnen Steam nog een tweede key terug vinden welke van EA (Origin) zelf afkomstig is.iCy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:27:
Mensen die MoH/MirrorsEdge willen weggeven, ik las net dat je de origin key nodig heb al heb je de steamkey gebruikt. Ingame schijnt er nog om de origin key gevraagd te worden.
Aldus wat ik had gelezen.
#HumbleBundleOriginGiveAway
Klopt, ik waarschuw enkel mensen die het uit goed gevoel alsnog weggeven._Dune_ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:32:
[...]
Dat klopt, dat komt wel veel vaker voor. Ook als je binnen Steam een game koopt van bijvoorbeeld EA, dan kun je binnen Steam nog een tweede key terug vinden welke van EA (Origin) zelf afkomstig is.
aha dus ik kan de cd code die steam laat zien van mijn medal of honor spel._Dune_ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:32:
[...]
Dat klopt, dat komt wel veel vaker voor. Ook als je binnen Steam een game koopt van bijvoorbeeld EA, dan kun je binnen Steam nog een tweede key terug vinden welke van EA (Origin) zelf afkomstig is.
in origin invoeren?
Ik heb de bundel gewoon meerdere keren gekocht om weg te geven. Wat is nou 3,5 euro?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
origin code = ingamerayhvh schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:40:
[...]
aha dus ik kan de cd code die steam laat zien van mijn medal of honor spel.
in origin invoeren?
steam key = steam
steam game serial = origin code
ja dit werkte dus,
eerst steam key gedaan. daarna origin key ingame gedaan.
daarna rechts klik op steam game. cd key weergeven. en die vervolgens in origin gedaan
Het klinkt onethisch, en dat is het ook.Hann1BaL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:53:
Wat vies weer dat zoveel mensen proberen een slaatje te slaan uit iets voor het goede doel. Prachtig concept, the humble bundle en dan heb je hier mensen die proberen game keys te verkopen.
Erg jammer weer. Dit was voor mij weer de beste 10 dollar die ik gespendeerd heb deze week.
Maar waar ligt de grens tussen welke onethische praktijken al dan niet worden toegelaten op Tweakers?
Er is eens een studie gedaan over de iPhone: hij kost circa 200 euro om te maken terwijl hij voor 500+ euro wordt aangeboden. Apple doet dus massaal aan onethische praktijken.
Waarom wordt dan de berichtgeving rond Apple op deze site niet geband omdat Apple zo onethisch bezig is?
Of nog zoiets dat hier op Tweakers.net geldt en waar ik niet bijkom: op de frontpage mogen gerust artikels over jailbreaking verschijnen, maar oh wee, als je op het forum begint over jailbreaking. Word je bericht direct verwijderd met een waarschuwing er bovenop.
Het is maar afwachten, want ik wilde het toch wel graag proberen.
Code werkte hier wel via de Origin Client.CaptainPanda schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:18:
Nog even een aandachtspuntje met betrekking tot Sims 3. Deze wordt in de bundle namelijk aangeboden met een serial code van 16 tekens, terwijl de installer vraagt om 20 tekens. Indien de code is geactiveerd via https://www.origin.com/us/account, wordt er op dit moment geen nieuwe code van 20 tekens gegeven in het infoscherm van Origin. Gelukkig werken ze eraan: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9666913.page
Het is maar afwachten, want ik wilde het toch wel graag proberen.
Nice, omdat alles waar Apple in genoemd wordt pageviews oplevertAsgaro schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:09:
[...]
Het klinkt onethisch, en dat is het ook.
Maar waar ligt de grens tussen welke onethische praktijken al dan niet worden toegelaten op Tweakers?
Er is eens een studie gedaan over de iPhone: hij kost circa 200 euro om te maken terwijl hij voor 500+ euro wordt aangeboden. Apple doet dus massaal aan onethische praktijken.
Waarom wordt dan de berichtgeving rond Apple op deze site niet geband omdat Apple zo onethisch bezig is?
Of nog zoiets dat hier op Tweakers.net geldt en waar ik niet bijkom: op de frontpage mogen gerust artikels over jailbreaking verschijnen, maar oh wee, als je op het forum begint over jailbreaking. Word je bericht direct verwijderd met een waarschuwing er bovenop.
Even iets anders, zijn er games in deze bundel waar je in zijn totaliteit geen origin voor nodig hebt?
Een paar games lijken me aardig (ME, Burnout, MoH) ik ga alleen niet moedwillig nog meer spyware (origin) installeren.
Het gaat volgens mij ook om de DLC-code die je apart krijgt? Op de plek waar die code gisteren stond, staat nu:Zandpad schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:30:
[...]
Code werkte hier wel via de Origin Client.
The Sims 3 Date Night DLC will appear here, after some technical difficulties are sorted out!
Ik denk dat dit inderdaad een beter plek is: Duidelijkheid weggeven Humble keys.rayhvh schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:32:
kunnen we alsjeblieft die onethisch of ethische discussie ergens anders houden..
Burnout kun je single-player spelen vanuit Steam maar als je iets online wil doen moet je inloggen met een Origin account. Ik heb het nog niet geprobeerd want die heb ik nog geen maar volgens mij kun je dan gewoon alles spelen zonder de Origin software te installeren.eL_Jay schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:30:
[...]
Even iets anders, zijn er games in deze bundel waar je in zijn totaliteit geen origin voor nodig hebt?
Een paar games lijken me aardig (ME, Burnout, MoH) ik ga alleen niet moedwillig nog meer spyware (origin) installeren.
Of kan ik ook gewoon de keys invoeren op origin, spelen via steam en dan op de 1 of andere manier ingame weer op origin inloggen...
Juist

zolang je een EA account hebt kan je daar gewoon inloggen.Jeroen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:38:
[...]
Burnout kun je single-player spelen vanuit Steam maar als je iets online wil doen moet je inloggen met een Origin account. Ik heb het nog niet geprobeerd want die heb ik nog geen maar volgens mij kun je dan gewoon alles spelen zonder de Origin software te installeren.
ze doen bij burnout niet zo moelijk met de beveiliging
Alleen MoH geinstalleerd en daar kreeg ik van steam een andere CD code om te gebruiken voor EA.
Nu lijkt het mij dat alle spellen waar je in moet loggen op origin het prima is zolang je de game ook in origin hebt met welke serial dan ook?
[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 15-08-2013 13:52 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Inderdaad, de serial van de Humble Bundle direct in Origin invoeren onder 'Redeem Product Code' werkt wel prima.Zandpad schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:30:
[...]
Code werkte hier wel via de Origin Client.
Die melding vond ik eigenlijk ook maar vreemd, omdat er op de hoofdpagina staat dat het gaat om Sims 3: Starter Pack, welke bestaat uit de hoofdgame en de uitbreidingen The Sims 3 Late Night Expansion Pack en The Sims 3 High-End Loft Stuff. Date Night wordt voor zover ik het zie daar niet bij genoemd. Googlen naar 'Date Night' laat zien dat het gaat om een set kleding in de vorm van DLC, dus het zou leuk zijn als we die ook erbij krijgen.Sempy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:31:
[...]
Het gaat volgens mij ook om de DLC-code die je apart krijgt? Op de plek waar die code gisteren stond, staat nu:
The Sims 3 Date Night DLC will appear here, after some technical difficulties are sorted out!
Die code stond er eerst wel, en er stond ook bij dat je die code moet invoeren op de site van the Sims.CaptainPanda schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:00:
[...]
Die melding vond ik eigenlijk ook maar vreemd, omdat er op de hoofdpagina staat dat het gaat om Sims 3: Starter Pack, welke bestaat uit de hoofdgame en de uitbreidingen The Sims 3 Late Night Expansion Pack en The Sims 3 High-End Loft Stuff. Date Night wordt voor zover ik het zie daar niet bij genoemd. Googlen naar 'Date Night' laat zien dat het gaat om een set kleding in de vorm van DLC, dus het zou leuk zijn als we die ook erbij krijgen.
Dus ze zullen nu wel problemen hebben met de site.
Steam/XBL: Avioto
Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door psychoclown op 15-08-2013 22:12 ]
store.steampowered en de steamapp werken gewoon
Ah well, anders koop ik ze nog een keer
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Heb voor de laatste gift bundle die ik gekocht heb, wel een PayPal mailtje, maar geen mailtje met de gift url. Hmmmm, hopen dat dat allemaal goed gegaan is.
Ik hoop dat die zin nog begrijpelijk is
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Neuj, niet echtFiresphere schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:13:
Had ik ook niet, maar wel een link naar het mailtje, dus heb de url naar de link van het mailtje even naar mezelf gemailt via mijn mailclient.
Ik hoop dat die zin nog begrijpelijk is
Heb van de 2 gifts de één meteen gekregen. Die ander laat op zich wachten... of ik heb gift checkbox vergeten

Gebruik hem niet veel, maar:Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:52:
Natjenko mag van mij op de brandstapel. Ik had zijn ene ad vanochtend gezien en dacht in ware tweakersspirit, ik help die jongen.
Hij vroeg om een BF3 key. Eerst wees ik hem op de humble bundle, waar hij zijn key voor 5 dollar kon krijgen. Zie hier het verdere gesprekje.. Oh wat heb ik hier spijt van..
http://postimg.org/image/pltbjouit/

Hmz, nog wat opvallends bij deze Tweaker. Gisteren waren er 2/3 Tweakers uit Friesland actief op V&A met betrekking tot het scoren van gratis games. 1 daarvan was Barbie500, onthouden omdat de Tweaker in zijn add aangaf Bart te heten, vond Barbie dan een rare nickname. Anyway:

Blijkbaar 'vrienden' van elkaar.
[ Voor 29% gewijzigd door agoNITE op 15-08-2013 16:21 ]
Verwijderd
Wel jammer dat de sims 2 er niet inzit, die had ik liever gehad, maarja, je kan niet alles hebben.
Andere games maar aan mijn broer gegeven, had dead space al gekocht in steam voor een veel hogere prijs.
Moet ik alleen nog ergens sims 3 de pets kopen, doe ik dat wel ingame bij origin en verdient EA ook nog wat aan mij. Want zonder huisdieren is de sims niks.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 17:02 ]
Kreeg je wel meteen een mailtje?Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:01:
zo, ook even gekocht. Wilde al een tijdje de sims 3 kopen, dit scheelt wel flink. Nu voor 3,65 euro gekocht
Wel jammer dat de sims 2 er niet inzit, die had ik liever gehad, maarja, je kan niet alles hebben.
Andere games maar aan mijn broer gegeven, had dead space al gekocht in steam voor een veel hogere prijs.