Duidelijkheid weggeven Humble keys

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Graag wil ik weten wat het officiële beleid is met betrekking tot de Humble Bundle keys. Verkopen in V&A mag niet, ruilen in V&A mag niet en weggeven in V&A mag niet. Dit zou de voorwaarden van de Humble Bundle overtreden.
Wel mag je ze weggeven op het forum en doen admins en moderators hier vrolijk aan mee terwijl dit tegen dezelfde voorwaarden in gaat.

Wat is nu het beleid?

zeef in "\[V&A] Verkoop (game)keys"
Het verkopen van losse keys gewoon toestaan, mits ze van de levernacier doorverkocht mogen worden 'en in NL te activeren zijn zonder additionele hulpmiddelen.

[ Voor 24% gewijzigd door zeef op 16-08-2013 17:46 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit heeft volgens mij weinig met modereren op de Frontpage te maken, dus ik verplaats dit topic naar LA.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38

Perkouw

Moderator General Chat
Zojuist op geacteerd door _Dune_ .
_Dune_ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:10:
De key's welke in de huidige Humble bundel zitten mogen volgens de voorwaarden niet doorverkocht of vrij weggeven worden, tenzij het één bundel blijft en als gift wordt gedaan. Lees ook de discussie in dit topic: Humble Origin Bundle.

De advertenties met betrekking tot deze Key's die op dit moment in V&A worden aangeboden gratis of voor geld worden door de moderators verwijderd.

[ Voor 79% gewijzigd door Perkouw op 15-08-2013 12:15 ]

Anoniem: 27535

Ik het de TW van dat topic even aangepast met de aanvulling dat alleen codes waarvan de fabrikant toestaat dat ze worden verhandeld in V&A worden toegestaan.

De discussie wat van de wet eventueel wel of niet mag tav keys is niet heel relevant. Wij hebben als platform besloten simpelweg de richtlijn van de fabrikant te volgen. Simpel en duidelijk :)

• Perkouw
  • Laatst online: 16:38

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:24:
Ik het de TW van dat topic even aangepast met de aanvulling dat alleen codes waarvan de fabrikant toestaat dat ze worden verhandeld in V&A worden toegestaan.

De discussie wat van de wet eventueel wel of niet mag tav keys is niet heel relevant. Wij hebben als platform besloten simpelweg de richtlijn van de fabrikant te volgen. Simpel en duidelijk :)
Wellicht ook een optie dit in de modbreak van dune bij te voegen hier -> Geef hier je game vouchers weg!

Of zelf even een modbreak zetten kan ook natuurlijk. :)

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Wij hebben als platform besloten simpelweg de richtlijn van de fabrikant te volgen. Simpel en duidelijk :)
Helemaal niet duidelijk. Er worden al jaren keys weggegeven op Tweakers wat niet de bedoeling is van de fabrikant. Keys die je krijg bij pre-orders bijvoorbeeld. Zoals Tsurany al aangeeft, mods doen hier ook gewoon aan mee. Ik blijf gewoon mijn keys weggeven totdat het wel duidelijk word wat Tweakers nou eigenlijk wil.

Steam/XBL: Avioto

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter

En dat geld ook voor de Tweakers.net forums? Want daar zie ik vaak genoeg moderators en admins keys weggeven en accepteren waarvan het vrij duidelijk is dat de fabrikant dit niet toestaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24

Ryceck

Constants and Variables

Pas dan gelijk de TS ook even aan van het Game Voucher topic want daar staat in dat topic juist bestaat om keys welke je bij een Videokaart, Spel of Peripherals krijgt weg kunt geven. En gezien dit tegen de 'richtlijnen van de fabrikant' in gaat mag dat dus niet.
Vaak genoeg zul je bij een nieuwe videokaart, een nieuw spel, of een race-stuurtje een spel of een voucher krijgen. Niet zelden hebben Tweakers zo'n spel zelf al, dus kunnen ze er niet zoveel meer mee. Wanneer je zo'n code over hebt kun je die vanaf nu dus via dit topic delen!
En overweeg dan ook maar op het topic te sluiten want ja... welke vouchers mag je dan nog wel weggeven? Is niet alles wat je aan codes e.d. ontvangt "enkel voor persoonlijk gebruik"?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 10:57
Waar staat dat het weggeven van keys niet toegestaan wordt?
Er staat alleen dat het individueel bedoeld is, het verkopen wordt WEL expliciet genoemd...

Het verkopen van losse keys gewoon toestaan, mits ze van de levernacier doorverkocht mogen worden 'en in NL te activeren zijn zonder additionele hulpmiddelen.
Datzelfde geldt overigens evengoed voor weggeven. Als ze niet uitgewisseld mogen worden volgens de voorwaarden, dan staan wij het in principe niet toe - site wide.

Het is natuurlijk een beetje onzinnig te gooien met 'maar Tweakers zelf geeft ook gamekeys weg' - die acties zijn in samenspraak met diezelfde fabrikanten.

Verder is dit nog niet zo lang geleden concreet besproken. Het kan prima zijn dat het in het verleden anders is gedaan. Maar we kunnen niet een tweeledig beleid voeren: in V&A de voorwaarden fabrikant in acht nemen en op het forum niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 15-08-2013 13:21 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:18:

[...]

Datzelfde geldt overigens evengoed voor weggeven. Als ze niet uitgewisseld mogen worden volgens de voorwaarden, dan staan wij het in principe niet toe - site wide.
Waarom wordt het dan in de forums wel toegelaten?
Het is natuurlijk een beetje onzinnig te gooien met 'maar Tweakers geeft ook gamekeys weg' - die acties zijn in samenspraak met diezelfde fabrikanten.
Dat heeft dan ook niemand gezegd hier?

Zie update; het is nog niet zo lang geleden besproken. Maar een tweeledig beleid lijkt me eveneens niet de bedoeling.

• Avioto
Dus nu weten we nog niks. Wat mag nou wel en niet op het forum? En waarom is het nu opeens niet toegestaan terwijl we het al jaren doen?

En niemand heeft het over de acties die tweakers zelf doet, dat snappen we zelf ook wel dat dat toegestaan is.

• Jeroen
  • Laatst online: 25-05 13:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Avioto schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:38:
[...]

En waarom is het nu opeens niet toegestaan terwijl we het al jaren doen?
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:18:

[...]

Verder is dit nog niet zo lang geleden concreet besproken. Het kan prima zijn dat het in het verleden anders is gedaan.
...

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroen op 15-08-2013 13:42 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 12:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Avioto schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:38:
Dus nu weten we nog niks. Wat mag nou wel en niet op het forum? En waarom is het nu opeens niet toegestaan terwijl we het al jaren doen?

En niemand heeft het over de acties die tweakers zelf doet, dat snappen we zelf ook wel dat dat toegestaan is.
Wat is er dan niet duidelijk aan de post van Perkouw in "Duidelijkheid weggeven Humble keys" ?

Als jij kijkt op de support pagina van Humble Bundle dan staat daar :
Can I sell/give away my keys?
Each purchase is intended for use by one individual. Please read our Terms of Service.
Bron:http://support.humblebundle.com/customer/portal/articles/243221-can-i-sell-give-away-my-keys

Het is niet de bedoeling van Humble Bundle , dus mag het niet.

[ Voor 27% gewijzigd door janvanduschoten op 15-08-2013 13:46 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Avioto
Bedankt voor je fantastische bijdrage aan deze discussie.

Wat is er besproken? Waar is dit duidelijk gemaakt? Dit zegt mij helemaal niks. Ik ben 3 weken weg geweest, het spijt me zeer als ik wat gemist heb.

Nee, je hebt niet het antwoord wat je wilde horen, en dat is iets heel anders ;)

Het wordt nu er om duidelijkheid gevraagd wordt pas duidelijk dat er geen eenduidig beleid gevoerd werd. Dat kunnen we - ter bevordering van die duidelijkheid - nu rechttrekken.

Dus:
- mag het van de fabrikant, leef je uit.
- mag het niet van de fabrikant, niet weggeven / verkopen

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 15-08-2013 13:48 ]

• Avioto
Als jullie members als kleine kinderen willen behandelen, prima. Maar verwacht dan niet van mij dat ik jullie conflicterende regels ga volgen. Wat mij betreft is er helemaal geen duidelijkheid gegeven over keys weggeven in het algemeen, en blijkbaar heeft niemand interessse om dit op een volwassen manier uit te leggen.

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 03:18
janvanduschoten schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:46:
[...]

Wat is er dan niet duidelijk aan de post van Perkouw in "Duidelijkheid weggeven Humble keys" ?

Als jij kijkt op de support pagina van Humble Bundle dan staat daar :
[...]

Bron:http://support.humblebundle.com/customer/portal/articles/243221-can-i-sell-give-away-my-keys

Het is niet de bedoeling van Humble Bundle , dus mag het niet.
Dus ze mogen wel in geheel verkocht worden? Zolang alle keys maar door 1 persoon gebruikt worden?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 14:58
Ja, je mag je bundle verkopen. Is het eerlijk? Nee, niet echt. Waarschijnlijk ga jij er dan winst op maken en dat gaat over de rug van de goede doelen waar Humble Bundle voor opgezet is.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Avioto schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:53:
Als jullie members als kleine kinderen willen behandelen, prima. Maar verwacht dan niet van mij dat ik jullie conflicterende regels ga volgen. Wat mij betreft is er helemaal geen duidelijkheid gegeven over keys weggeven in het algemeen, en blijkbaar heeft niemand interessse om dit op een volwassen manier uit te leggen.
Ik geef je bij deze duidelijkheid, waarmee geen conflict meer aanwezig is.

Verder mag je je gewoon weer normaal gaan opstellen, want ik ga mezelf niet blijven herhalen en zeker niet in discussie als je als een kind gaat lopen stampvoeten.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:19
Betekent dit dat dan een zeer groot deel van het Steam Trading-topic alsnog met terugwerkende kracht getrashed gaat worden? Hier worden voor het overgrote deel keys aangeboden waarbij vermeld is, dat ze vanuit (humble)bundles komen of waarvan je dit met grote zekerheid kan zeggen (meerdere losse keys die toevallig in dezelfde bundle zaten).

Of worden keys gedoogd zolang er niet naar Humble wordt verwezen ern het dus ook een regulier aangeschafte (gift-)key kunnen zijn?

Kan me prima vinden in welke keuze jullie maken, het is me echter op dit moment niet duidelijk of ik nu met terugwerkende kracht in overtreding ben met de keys die ik al enige tijd in dit topic te ruil aanbied.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
BeefHazard schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:55:
Ja, je mag je bundle verkopen. Is het eerlijk? Nee, niet echt. Waarschijnlijk ga jij er dan winst op maken en dat gaat over de rug van de goede doelen waar Humble Bundle voor opgezet is.
Je mag de bundle alleen als geheel verkopen, dan moet je hem ook als gift aanschaffen.
Hoezo conflicterend? Als je de keys mag verkopen of weggeven van de uitgevende partij dan mag je ze verkopen of weggeven. Als dat van de uitgevende partij niet mag dan mag je ze niet verkopen of weggeven.

[ Voor 45% gewijzigd door Tsurany op 15-08-2013 14:00 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maar verwacht dan niet van mij dat ik jullie conflicterende regels ga volgen.
Zolang jij niet verwacht dat wij het pikken wanneer je die regels overtreedt. :* Waarmee conflicteren ze überhaupt? Mag het van de uitgever, dan mag jij die key delen. Mag dat niet, dan mag het ook hier niet. Simpel toch? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Sempy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:58:
Betekent dit dat dan een zeer groot deel van het Steam Trading-topic alsnog met terugwerkende kracht getrashed gaat worden? Hier worden voor het overgrote deel keys aangeboden waarbij vermeld is, dat ze vanuit (humble)bundles komen of waarvan je dit met grote zekerheid kan zeggen (meerdere losse keys die toevallig in dezelfde bundle zaten).

Of worden keys gedoogd zolang er niet naar Humble wordt verwezen ern het dus ook een regulier aangeschafte (gift-)key kunnen zijn?

Kan me prima vinden in welke keuze jullie maken, het is me echter op dit moment niet duidelijk of ik nu met terugwerkende kracht in overtreding ben met de keys die ik al enige tijd in dit topic te ruil aanbied.
Ik denk niet dat het zinnig is direct te gaan verwijderen wat eerder niet duidelijk was.

Verder kunnen wij alleen acteren op informatie die we hebben. We gaan in ieder geval niet achter iedere aanbieder van een key aanlopen om te vragen wat het is.
Maar, als er specifiek een klacht komt van een koper of leverancier, dan zullen mensen daar zeker op aangesproken kunnen worden. Dat is trouwens ook niet anders dan eerder, want mocht een key geblokkeerd worden of mocht een klacht van leverancier zijn ontvangen dat was dat in het verleden net zo goed gebeurd.

Je kan dat risico nemen, net zoals je kan kiezen te hard te rijden - maar dan ook niet piepen als er inderdaad een keer een blokkade vanuit een leverancier volgt en wij mensen dan aanspreken.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:59:
[...]

Zolang jij niet verwacht dat wij het pikken wanneer je die regels overtreedt. :* Waarmee conflicteren ze überhaupt?
Wat ik zelf vreemd is dat dit kennelijk besproken is en er een besluit over genomen is. Maar vanuit dat besluit is er geen actie op ondernomen. Ja, in V&A worden advertenties verwijderd, maar op het forum lopen diverse draadjes waar keys weggegeven worden. Ik zou verwachten dat dan die draadjes ook gesloten worden of duidelijk aangegeven wordt wat wel en niet mag. Dat is dus (nog) niet gedaan. Misschien dat ie doelt op die tegenstrijdigheid?

And I'm the only one and I walk alone.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:14

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mag het van de uitgever, dan mag jij die key delen. Mag dat niet, dan mag het ook hier niet. Simpel toch? :?
Ik heb dat voorbeeld al vaker aangehaald maar hier werken jullie vrijwillig en zelfs commercieel aan mee, bijvoorbeld Guildwars 2 (toevallig dit voorbeeld omdat ik in het verleden een menings verschil had via een V&A ad die hij verwijderde ( overigens terecht :+ )mag alleen verkocht worden door ArenaNet aangewezen resellers ( https://www.guildwars2.co...ers/#Netherlands-physical ) , en ook zeker niet in key vorm echter staat de pricewatch vol met winkels die het toch aanbieden maar wat tegen de wensen is van de uitgever.

[ Voor 9% gewijzigd door ShadowBumble op 15-08-2013 14:18 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:09:
[...]
Verder kunnen wij alleen acteren op informatie die we hebben. We gaan in ieder geval niet achter iedere aanbieder van een key aanlopen om te vragen wat het is.
Maar, als er specifiek een klacht komt van een koper of leverancier, dan zullen mensen daar zeker op aangesproken kunnen worden. Dat is trouwens ook niet anders dan eerder, want mocht een key geblokkeerd worden of mocht een klacht van leverancier zijn ontvangen dat was dat in het verleden net zo goed gebeurd.
Oftewel het blijft geen beleid.
Als iemand BF3 in V&A aanbied dan weet je niet waar die key vandaan komt en toch ga je die verwijderen.
En als er op het forum een willekeurige key gegeven wordt (keys zijn eigenlijk nooit verhandelbaar dus bijna per definitie weet je al waar het over gaat) dan gaat dit toegestaan worden omdat je dan opeens niet meer weet of het wel of niet volgens de wens van de leverancier is.

Helemaal omdat jullie zo mooi blijven verwijzen naar de wens van de leverancier (en niet per se naar de wet) dan is het extreem simpel : De leverancier wil dat iedereen een eigen key koopt (het liefst nog meer dan 1) en je kan dus alle topics sluiten behalve waar er 100% expliciet bijstaat en na onderzoek ook is gebleken dat de leverancier het toestaat.

ShadowBumble schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:14:
[...]

Ik heb dat voorbeeld al vaker aangehaald maar hier werken jullie vrijwillig en zelfs commercieel aan mee, bijvoorbeld Guildwars 2 (toevallig dit voorbeeld omdat ik in het verleden een menings verschil had via een V&A ad die hij verwijderde ( overigens terecht :+ )mag alleen verkocht worden door ArenaNet aangewezen resellers ( https://www.guildwars2.co...ers/#Netherlands-physical ) , en ook zeker niet in key vorm echter staat de pricewatch vol met winkels die het toch aanbieden maar wat tegen de wensen is van de uitgever.
Het verschil met winkels is dat het zou betekenen dat we actief een actuele lijst met authorized resellers moeten gaan aanleggen. Veel veranderlijker dan beleid van een uitgever. Daarnaast kunnen commerciële partijen ook direct door de fabrikant eenvoudig aangesproken worden - of meer.

Dat er geen actie is ondernomen op het forum, heeft er met name mee te maken dat het niet breed bekend was (bij mij niet iig) dat daar veel keys uitgewisseld werden, net zoals het waarschijnlijk is dat forumcrew niet direct wist van verduidelijking van die policy tav V&A. En als er niet naar was gevraagd, was dat misschien nog wel een jaar zo geweest. De site bestaat uit veel onderdelen met een lokaal beheer en lokale bezoekers.

Dat het een grijs gebied is, blijkt ook uit dat de voorwaarden wel spreken van intellectueel eigendom en je dit daaronder zou kunnen scharen. Dan groeien dingen soms gewoon een bepaalde kant op en wordt het gewoon. We gaan ook niet ieder klein dingetje wat ergens als beleid wordt gezet de hele site in de ogen duwen.

Ik kan begrijpen dat het niet enthousiast als nieuws wordt ontvangen, maar heel veel anders dan gelijktrekken als het aan het licht komt kunnen we toch ook niet.
Gomez12 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:21:
[...]

Oftewel het blijft geen beleid.
Als iemand BF3 in V&A aanbied dan weet je niet waar die key vandaan komt en toch ga je die verwijderen.
En als er op het forum een willekeurige key gegeven wordt (keys zijn eigenlijk nooit verhandelbaar dus bijna per definitie weet je al waar het over gaat) dan gaat dit toegestaan worden omdat je dan opeens niet meer weet of het wel of niet volgens de wens van de leverancier is.

Helemaal omdat jullie zo mooi blijven verwijzen naar de wens van de leverancier (en niet per se naar de wet) dan is het extreem simpel : De leverancier wil dat iedereen een eigen key koopt (het liefst nog meer dan 1) en je kan dus alle topics sluiten behalve waar er 100% expliciet bijstaat en na onderzoek ook is gebleken dat de leverancier het toestaat.
BF3 is steam als ik me niet vergis. Bij steam is het prima mogelijk gifts te hebben die je weg mag geven. Je mag die niet verkopen zover mij bekend.

De discussie over de wet is ook niet zo relevant: jullie zijn niet degene die de juridische kosten hoeven te maken als een leverancier ons beleid aan de wet wil testen. Wie dat risico op kosten graag neemt, is van harte welkom een site in te richten waar je uitgebreid gamekeys verhandelt die tegen voorwaarden ingaan.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 15-08-2013 14:26 ]

• Sempy
Eigenlijk de enige keys die je zuiver kan toestaan zijn keys die als gift beschikbaar zijn in Steam, bijvoorbeeld van een 4-pack of dubbel aangeschafte bundels.

Misschien handig om de topic-warnings van de diverse topics zsm aan te passen met het nieuwe beleid?

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 17:28
[...]

Zolang jij niet verwacht dat wij het pikken wanneer je die regels overtreedt. :* Waarmee conflicteren ze überhaupt? Mag het van de uitgever, dan mag jij die key delen. Mag dat niet, dan mag het ook hier niet. Simpel toch? :?
Zover ik weet zijn keys gewoon licenties en dus eigendom van de koper. De koper en verkoper heeft zich uiteindelijk aan de wet te houden. Deze heeft als voorbeeld case al eens aangetoond dat gezien het feit dat de licentie een persoonlijk goed is je dit gewoon mag vrij verhandelen. Dat de ToS iets anders zeggen is heel leuk, maar daar heb ik als consument zijnde helemaal niks mee te maken als ze in conflict staan met de wet. Tot op heden is het weggeven van keys altijd toegestaan. Dat het verkopen niet mag/ wordt getolereerd heeft in mijn ogen meer te maken met een moreel besef dan met het feit dat het niet mag.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gomez12 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:21:
[...]

Laten we dat even doortrekken: stel we negeren ineens de wens van uitgever, moeten we dan ook de verkoop van digitale geldeenheden toe gaan staan, zoals bijvoorbeeld gold in WoW? Dat wordt door de uitgever expliciet verboden maar er is uiteraard geen wet tegen. Hetzelfde voor het doorverkopen van (bijvoorbeeld) je Battle.net-account: Blizzard wil dat absoluut niet, maar het is niet bij wet verboden. Moeten we dat dan ook maar toestaan?

Je moet ergens een lijn trekken, en in gevallen als deze kun je dat maar beter aan de veilige kant doen. In het geval van gold kopen of je Battle.net-account verkopen: als Blizzard erachter komt nemen ze maatregelen zoals bans of het eenzijdig terugdraaien van de transactie. Hetzelfde is denkbaar bij het doorverkopen van die keys.
Zingo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:28:
[...]

Zover ik weet zijn keys gewoon licenties en dus eigendom van de koper. De koper en verkoper heeft zich uiteindelijk aan de wet te houden. Deze heeft als voorbeeld case al eens aangetoond dat gezien het feit dat de licentie een persoonlijk goed is je dit gewoon mag vrij verhandelen. Dat de ToS iets anders zeggen is heel leuk, maar daar heb ik als consument zijnde helemaal niks mee te maken als ze in conflict staan met de wet.
En het staat ons vrij om te bepalen dat op ons eigen platform bovenop de beperkingen van de wet een aantal dingen ook niet mogen. ;)
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:22:
[...]

BF3 is steam als ik me niet vergis. Bij steam is het prima mogelijk gifts te hebben die je weg mag geven. Je mag die niet verkopen zover mij bekend.
BF3 is Origin-only en werkt zelfs niet zonder Origin, en daar zit het wat lastiger allemaal. :P

[ Voor 29% gewijzigd door NMe op 15-08-2013 14:30 ]

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Gezien de onmogelijkheid tot het natraceren van een sleutel zou ik juist een ondubbelzinnig beleid voeren, hoe jammer dit ook mag zijn. :/

Right for all the wrong reasons.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 27535 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:22:
[...]

Het verschil met winkels is dat het zou betekenen dat we actief een actuele lijst met authorized resellers moeten gaan aanleggen. Veel veranderlijker dan beleid van een uitgever. Daarnaast kunnen commerciële partijen ook direct door de fabrikant eenvoudig aangesproken worden - of meer.
Maar moet je dan nu ook niet actuele lijst gaan bijhouden welke uitgever wel of geen key toestaat om te verkopen ? Technisch gezien is er zelfs een gerechtelijke uitspraak dat je wel degelijk je software licensie/key mag verkopen zelfs als de uitgever dat niet wilt.

Of zal dit op basis van inschatting gebeuren immers is dat het minste werk maar levert wel de situatie op die nu ontstaan is namelijk dat de ene mod het wel verwijderd en de andere er vrolijk aan mee doet ?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ShadowBumble schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:30:
[...]

Maar moet je dan nu ook niet actuele lijst gaan bijhouden welke uitgever wel of geen key toestaat om te verkopen ? Technisch gezien is er zelfs een gerechtelijke uitspraak dat je wel degelijk je software licensie/key mag verkopen zelfs als de uitgever dat niet wilt.
Nee, in het huidige beleid kunnen we gewoon acteren op klachten. Een lijst is dus niet nodig omdat we niet overal actief op kunnen monitoren, maar we kunnen wel reageren op meldingen van gebruikers.

Zo veel uitgevers of distributiesystemen zijn er niet. En we gaan inderdaad niet uit ons zelf monitoren en dan controleren of VageGameDistri Inc van de game Jodelahitie ergens beleid heeft als iemand een key aanbiedt. Dat is niet haalbaar en kan niet verwacht worden. Als we er op gewezen worden, dan bekijken we de situatie.
NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:28:
[...]

BF3 is Origin-only en werkt zelfs niet zonder Origin, en daar zit het wat lastiger allemaal. :P
Ah kijk, ik ben als hardcore gamer door de mand gevallen :P

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 15-08-2013 14:35 ]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:33:
[...]

Nee, in het huidige beleid kunnen we gewoon acteren op klachten. Een lijst is dus niet nodig omdat we niet overal actief op kunnen monitoren, maar we kunnen wel reageren op meldingen van gebruikers.
maar in dit geval is er geen klacht geweest maar een vraag waaruit een actie is voortgevloeid. Namelijk de verwijdering van de advertenties, niet op basis van een klacht maar op basis van een vraag waarom er in V&A wel op geacteerd word maar op het forum vrolijk aan mee gedaan word.

Ik snap het wel dat dit een lastig te beoordelen situatie is en dat het een nagenoeg onmogelijk taak is om dit te handhaven maar uiteindelijk is hier maar 1 oplossing voor.

Oplossing 1) We doen er niks tegen, en gaan vrolijk verder alsof er nooit wat is gebeurd
Oplossing 2) Hoe naar ook er word 1 lijn getrokken en het mag zowel op het forum als in V&A niet.

Of zien jullie nog een andere oplossing ?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

En volgens mij is oplossing 2 al een paar keer aangehaald als het nu geldende beleid. Wat is de vraag dan precies?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Gomez12
NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:28:
[...]
Je moet ergens een lijn trekken, en in gevallen als deze kun je dat maar beter aan de veilige kant doen. In het geval van gold kopen of je Battle.net-account verkopen: als Blizzard erachter komt nemen ze maatregelen zoals bans of het eenzijdig terugdraaien van de transactie. Hetzelfde is denkbaar bij het doorverkopen van die keys.
Dat je ergens een lijn moet trekken zeg ik al : Je kan alle keys / voucher topics dichtgooien. Dan heb je 1 beleid.

Juist het hele gedoe van : We acteren op klachten leidt ertoe dat er geen beleid is. Omdat 99% van de keys / vouchers niet toegestaan zijn en er misschien klachten komen over 1% van de keys / vouchers.
MueR schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:46:
En volgens mij is oplossing 2 al een paar keer aangehaald als het nu geldende beleid. Wat is de vraag dan precies?
Je hebt wat mede-modjes die maar blijven aan komen zetten : Acteren op klachten/meldingen etc wat dus zou inhouden dat het geen optie 2 zou zijn (want het is moeilijk klagen over iets wat er niet is)

Als aanvulling voor hen die graag naar de uitspraak wezen over het mogen verkopen van 2e hands software:
http://blog.iusmentis.com...-mag-worden-doorverkocht/
Als beperking geldt wel dat een gekochte licentie niet mag worden gesplitst. Koop je 23 licenties in één contract, dan mag je ze alleen als bundel van 23 doorverkopen. Dat lijkt net wat strenger dan in de fysieke wereld, maar ergens klopt het wel. Als je een 23-delige encyclopedie (een papieren Wikipedia) koopt, word je geacht die alleen met z’n 23-igen door te verkopen. Niet per stuk. Dat beperkt wel de handelsvrijheid van UsedSoft, waar je wel gesplitste licenties kon kopen.
Dus in het specifieke Humble-bundle geval, is er zelfs geen grond in die gedane uitspraak omdat mensen weggeven/verkopen wat ze niet gebruiken en daarmee de bundel splitsen.

En dat is tegelijk waarom we soms dingen simpeler willen houden dan wat de wet stelt. De wet is niet altijd zo simpel.

@Gomez: Wij acteren als we ergens kennis van nemen. Weten we dat Steam iets niet toelaat, dan grijpen we erop in als we het zien. Het is de verantwoordelijkheid van de persoon zelf om te zorgen dat hij/zij bekend is met de voorwaarden van een leverancier.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gomez12 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:51:
[...]

Dat je ergens een lijn moet trekken zeg ik al : Je kan alle keys / voucher topics dichtgooien. Dan heb je 1 beleid.
Dus omdat een heel klein percentage van alle keys niet verhandeld mag worden moet iedereen bloeden? Lijkt me ook niet fair. "Het mag, tenzij...." lijkt me een stuk makkelijker te verkopen/uit te leggen aan gebruikers dan "het mag niet". Dat je daarmee niet in één zin duidelijk kan maken welke games er wel en niet mogen, tsja. Iemand die een key verkoopt weet als het goed is prima zelf of het wel of niet mag van de maker/uitgever.

• Sempy
NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:57:
[...]

Dus omdat een heel klein percentage van alle keys niet verhandeld mag worden moet iedereen bloeden? Lijkt me ook niet fair. "Het mag, tenzij...." lijkt me een stuk makkelijker te verkopen/uit te leggen aan gebruikers dan "het mag niet". Dat je daarmee niet in één zin duidelijk kan maken welke games er wel en niet mogen, tsja. Iemand die een key verkoopt weet als het goed is prima zelf of het wel of niet mag van de maker/uitgever.
Een klein percentage van de aangeboden keys? Als ik de laatste pagina van het SteamTrading-topic doorloop, kom ik op 5 aanbieders die de herkomst uit bundels erbij vermelden (zowel Indiegala als Humble, beide niet ruil/verkoopbaar). Tevens 3 aanbieders die niets vermelden, maar gezien het aanbod overduidelijk herkomstig uit recente bundels.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 12:55
Er is toch enige tijd geleden een gerechtelijke uitspraak geweest dat games moeten kunnen worden doorverkocht? En gerechtelijk uitspraken gaan toch boven zaken die bedrijven stellen?

Als dat zo is, waarom wordt er dan hier anders mee omgegaan?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Omdat wij gewoon voorwaarden mogen stellen bovenop de beperkingen van de wet voor wat betreft wij op onze site willen zien? :?

• maartend
NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:12:
Omdat wij gewoon voorwaarden mogen stellen bovenop de beperkingen van de wet voor wat betreft wij op onze site willen zien? :?
Logisch. Jullie site.
Maar waarom kiezen jullie dan voor iets dat rechtmatig niet houdbaar is door de uitgever?

Want nu lijken jullie een vorm van censuur op te leggen die niet nodig is.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 15-08-2013 15:15 ]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

We hebben het hier oven een 8 tal spellen die voor circa € 4,- in totaal worden verkocht en waarvan een gedeelte van de opbrengst naar goede doelen gaat. Voorwaarde is dat de spellen niet separaat worden verkocht meld de verkoper.

Als je keys gaat weggeven dan gaan die mensen geen € 4,- of meer uitgeven en komt er dus ook minder geld binnen voor de leverancier en goede doelen.

Ik begrijp dat het aardig bedoeld is om ze weg te geven maar ik vind € 4,- erg, erg weinig geld voor 8 spellen. En als de voorwaarde is dat ik ze niet apart doorgeef/verkoop dan heb ik daar geen moeite mee. Zou ik dat wel hebben, dan zou ik ze niet moeten kopen.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 14:30
Het is eigenlijk zo simpel wat de mods proberen uit te leggen.

De Humblebundle Deal mag als gift worden aangeschaft, MAAR dan moet je de game als geheel weggeven, dus de gehele link, zonder afzonderlijk games weg te geven.

De games mogen volgens de regels van Humblebundle niet afzonderlijk weggegeven worden en verkopen is helemaal uit den boze. Er wordt van je verwacht dat je zelf een bijdrage levert en zeg nou zelf wat is nou 78 cent voor zes games? 13 cent per game zie ik nergens, dus dat je sommige games nu dubbel hebt maakt toch niks uit? Vind het wel grappig dat sommige mensen dat zo erg vinden.

Ik lees zelfs verhalen van mensen die Amerikaanse goede doelen willen boycotten, omdat het Amerikaanse goede doelen zijn, dat vind ik wel erg hypocriet, dan kun je beter ook geen Amerikaanse games aanschaffen ;)
Tevens zullen sommige organisaties echt wel samenwerken met Europese organisaties doormiddel van onderzoek en hulp.

Misschien mag ik dit wel niet zeggen, maar als de actie voorbij is, kun je altijd nog ongebruikte keys stiekem cadeau doen aan iemand, ik denk niet dat iemand daar slechter van wordt. Maar op dit moment lopen goede doelen hun geld mis.

maartend schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:09:
Er is toch enige tijd geleden een gerechtelijke uitspraak geweest dat games moeten kunnen worden doorverkocht? En gerechtelijk uitspraken gaan toch boven zaken die bedrijven stellen?

Als dat zo is, waarom wordt er dan hier anders mee omgegaan?
Anders kijk je eerst 3 posts boven je...
Anoniem: 27535 in "Duidelijkheid weggeven Humble keys"
maartend schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:14:
[...]
Want nu lijken jullie een vorm van censuur op te leggen die niet nodig is.
Voor je verder reageert: leer je eerst even in in wat censuur betekent.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 15-08-2013 15:33 ]

• maartend
janvanduschoten schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:27:
We hebben het hier oven een 8 tal spellen die voor circa € 4,- in totaal worden verkocht en waarvan een gedeelte van de opbrengst naar goede doelen gaat. Voorwaarde is dat de spellen niet separaat worden verkocht meld de verkoper.

Als je keys gaat weggeven dan gaan die mensen geen € 4,- of meer uitgeven en komt er dus ook minder geld binnen voor de leverancier en goede doelen.

Ik begrijp dat het aardig bedoeld is om ze weg te geven maar ik vind € 4,- erg, erg weinig geld voor 8 spellen. En als de voorwaarde is dat ik ze niet apart doorgeef/verkoop dan heb ik daar geen moeite mee. Zou ik dat wel hebben, dan zou ik ze niet moeten kopen.
Ik snap je motivatie en kan me er ook wel in vinden (zelf heb ik ze trouwens gekocht voor meer en zou ik de keys hooguit weggeven).
Maar wie zijn wij om onze moraal op te leggen?
Je kunt mensen met argumenten proberen te overtuigen maar ze puur je wil opleggen dat gaat me dan net wat ver.
Want ja, dan zou je bijv. ook de informatievoorziening over Apple (toen die nog zo heerlijk negatief in het nieuws waren nav arbeidsomstandigheden) kunnen stoppen.
Want vergeet niet, ook negatieve publiciteit is publiciteit en boost de verkoopcijfers.

En nogmaals, voor zover ik weet is die voorwaarde onrechtmatig.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tja, het werkt niet anders dan hier, als je hier wilt posten dan moet je je ook aan de voorwaarden houden. Wil je je daar niet aan houden, dan moet je hier ook niet willen posten.

Ik weet niet of ze kunnen controleren welke keys er zijn gekocht door wie maar ze doen gewoon een beroep je goed fatsoen.
Ze willen graag zoveel mogelijk verkopen en dat kan ik ze niet kwalijk nemen.

• maartend
janvanduschoten schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:41:
Tja, het werkt niet anders dan hier, als je hier wilt posten dan moet je je ook aan de voorwaarden houden. Wil je je daar niet aan houden, dan moet je hier ook niet willen posten.

Ik weet niet of ze kunnen controleren welke keys er zijn gekocht door wie maar ze doen gewoon een beroep je goed fatsoen.
Ze willen graag zoveel mogelijk verkopen en dat kan ik ze niet kwalijk nemen.
Nogmaals, ik snap de motivatie. ben het er zelfs een heel eind mee eens.

En gezien de jurisprudentie slaat het nog hout ook. En geeft je dus terecht het recht het te doen.
Want die losers die zelf 5 euro betalen en dan dwinst gaan maken op de keys, dat is pas echt erg.
Was gewoon de vraag die ik me stelde.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
maartend schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:54:
Want die losers die zelf 5 euro betalen en dan dwinst gaan maken op de keys, dat is pas echt erg.
Inderdaad! Dat is schandelijk gedrag, wie doet nou zoiets? Oh wacht, praktisch elke winkel... inclusief vele tientallen key sites...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:01:
[...]

Inderdaad! Dat is schandelijk gedrag, wie doet nou zoiets? Oh wacht, praktisch elke winkel... inclusief vele tientallen key sites...
't Is natuurlijk ethisch compleet anders wanneer 100% van de opbrengst naar een goed doel gaat en jij daar zo veel mogelijk winst uit gaat proberen te halen door onwetende mensen over de rug van goede doelen geld afhandig gaat maken.

• maartend
NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:05:
[...]

't Is natuurlijk ethisch compleet anders wanneer 100% van de opbrengst naar een goed doel gaat en jij daar zo veel mogelijk winst uit gaat proberen te halen door onwetende mensen over de rug van goede doelen geld afhandig gaat maken.
Dat dus.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:05:
[...]

Is dat zo anders? Gaat de voorkeur dan uit naar een bedrijf dat mensen in arme landen voor een hongerloontje laat werken om deze producten vervolgens voor zoveel mogelijk winst te verkopen aan onwetende consumenten?

Vind het maar typisch dat in zulke zaken mensen opeens compleet om kunnen draaien qua moraal. Normaal geven de meesten vrijwel niks om anderen maar in zulke zaken zijn ze opeens zeer fanatiek.

• Sempy
Eigenlijk is het ook een beetje onhandig van Humble zelf om voor iedere game een losse key te verstrekken. Het lijkt alsof ze ruilhandel gedogen. In het verleden waren er nog wel bundels waar je een key voor de reguliere games en voor de BTA kreeg.

Indiegala moedigt het uitruilen zelf aan via de site Gala giveaways , misschien een alternatief voor degene die alsnog een plek zoeken om hun key weg te geven?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:13:
[...]

Is dat zo anders? Gaat de voorkeur dan uit naar een bedrijf dat mensen in arme landen voor een hongerloontje laat werken om deze producten vervolgens voor zoveel mogelijk winst te verkopen aan onwetende consumenten?

Vind het maar typisch dat in zulke zaken mensen opeens compleet om kunnen draaien qua moraal. Normaal geven de meesten vrijwel niks om anderen maar in zulke zaken zijn ze opeens zeer fanatiek.
Je hebt een bijzondere denkwijze, de discussie gaat niet over arme mensen & hongerloon.

Zoals al meerdere malen is gemeld, wat jij met je codes wilt doen mag je helemaal zelf weten, al behang je je kamer er mee, hartstikke mooi.
Als de leverancier van de keys vraagt om ze niet apart door te verkopen/weggeven dan respecteren we dat hier en staan we dat niet toe.
Wil je dat perse wel, laat je dan zeker niet tegenhouden maar doe het niet via GoT. Zo ingewikkeld is het allemaal niet en het staat ook al meerdere malen hierboven

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
ik geef alleen maar om de steam keys als ik die bundle koop en besluit om origin keys weg te geven is dat toch mijn keuze?zolang ik ze maar niet commercieel verkoop. is toch altijd iets he piraat je een game ben je een crimineel. geef je legale keys GRATIS weg ben je opeens ook een crimineel...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niemand zegt dat je dan ineens een crimineel bent. Wij willen het gewoon niet op ons platform, dat is heel iets anders.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je mag ze gerust weggeven maar alleen niet via tweakers. Er is niemand die zegt dat je een crimineel bent.

Edit ^^ wat hij dus zegt :)

[ Voor 12% gewijzigd door janvanduschoten op 15-08-2013 16:48 ]

• Nostordici
  • Laatst online: 18-05 14:30
Shady15 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:31:
Het is eigenlijk zo simpel wat de mods proberen uit te leggen.

De Humblebundle Deal mag als gift worden aangeschaft, MAAR dan moet je de game als geheel weggeven, dus de gehele link, zonder afzonderlijk games weg te geven.
De games mogen volgens de regels van Humblebundle niet afzonderlijk weggegeven worden en verkopen is helemaal uit den boze. Er wordt van je verwacht dat je zelf een bijdrage levert en zeg nou zelf wat is nou 78 cent voor zes games? 13 cent per game zie ik nergens, dus dat je sommige games nu dubbel hebt maakt toch niks uit? Vind het wel grappig dat sommige mensen dat zo erg vinden.

Ik lees zelfs verhalen van mensen die Amerikaanse goede doelen willen boycotten, omdat het Amerikaanse goede doelen zijn, dat vind ik wel erg hypocriet, dan kun je beter ook geen Amerikaanse games aanschaffen ;)
Tevens zullen sommige organisaties echt wel samenwerken met Europese organisaties doormiddel van onderzoek en hulp.

Misschien mag ik dit wel niet zeggen, maar als de actie voorbij is, kun je altijd nog ongebruikte keys stiekem cadeau doen aan iemand, ik denk niet dat iemand daar slechter van wordt. Maar op dit moment lopen goede doelen hun geld mis.
redboyke schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:44:
ik geef alleen maar om de steam keys als ik die bundle koop en besluit om origin keys weg te geven is dat toch mijn keuze?zolang ik ze maar niet commercieel verkoop. is toch altijd iets he piraat je een game ben je een crimineel. geef je legale keys GRATIS weg ben je opeens ook een crimineel...
Lees mijn quote maar eens, vooral de zwartgemaakte tekst!!!
En als de actie afgelopen is, dan kun je het bij wijze van altijd nog weggeven (niet dat het officieel mag), maar nu lopen de goede doelen geld mis! Verder hoef je echt niet dezelfde dag al je keys weg te geven hoor, die lopen heus niet weg ^^

• Gomez12
NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:57:
[...]
Dus omdat een heel klein percentage van alle keys niet verhandeld mag worden moet iedereen bloeden?
Wacht even, we gaan toch uit van of een leverancier het wil, niet of het wettelijk mag? Dan durf ik rustig de stelling aan om te zeggen dat >90% van de keys niet verhandeld mogen worden.

Ook wel goed om te zien dat er in ieder geval duidelijkheid is.
MueR schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:46:
De 1 zegt dat het geldende beleid is dat het niet mag, jij zegt nu weer dat het mag tenzij...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
janvanduschoten schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:38:
[...]

Je hebt een bijzondere denkwijze, de discussie gaat niet over arme mensen & hongerloon.

Zoals al meerdere malen is gemeld, wat jij met je codes wilt doen mag je helemaal zelf weten, al behang je je kamer er mee, hartstikke mooi.
Als de leverancier van de keys vraagt om ze niet apart door te verkopen/weggeven dan respecteren we dat hier en staan we dat niet toe.
Wil je dat perse wel, laat je dan zeker niet tegenhouden maar doe het niet via GoT. Zo ingewikkeld is het allemaal niet en het staat ook al meerdere malen hierboven
Ik snap prima dat jullie het niet toestaan. Wat mij echter tegen staat zijn mensen die nu opeens de moraalridder willen uithangen en doorverkopers als "losers" gaan bestempelen en overal gaan verlinken. Het selectief hebben over ethiek staat mij sterk tegen in dit verhaal.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik vind het een beetje dubbel: men zegt nu dat het niet mag (opzich logisch, koop hem nu gewoon zelf bij HB), maar over pak em beet 3-5 weken, wanneer de deal (ruim) is afgelopen dus, kraait er geen haan naar als er een key te koop wordt aangeboden op V&A

Deze hele discussie komt daarom bij mij over als moraalridder gedrag

[ Voor 9% gewijzigd door mschol op 15-08-2013 18:46 ]

• maartend
mschol schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:45:
ik vind het een beetje dubbel: men zegt nu dat het niet mag (opzich logisch, koop hem nu gewoon zelf bij HB), maar over pak em beet 3-5 weken, wanneer de deal (ruim) is afgelopen dus, kraait er geen haan naar als er een key te koop wordt aangeboden op V&A

Deze hele discussie komt daarom bij mij over als moraalridder gedrag
Is het ook. Maar je kunt je de vraag stellen of het erg is.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

redboyke schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:44:
Zover ik heb gelezen/begrepen ben je beide key's nodig om de games te spelen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

_Dune_ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:58:
[...]

Hoe stel je je voor dat dat werkt? Een integratie tussen Steam en Origin? Dan kun je net zo goed géén Steam keys geven natuurlijk.

• maartend
NMe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:01:
[...]

Hoe stel je je voor dat dat werkt? Een integratie tussen Steam en Origin? Dan kun je net zo goed géén Steam keys geven natuurlijk.
Er wordt outgame om een steam key gevraagd, maar vervolgens ingame om de origin.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Er zijn genoeg games in mijn Steam-game lijst waarvoor een key nodig is van een andere uitgever, normaalgesproken worden deze ook op Steam gegenereerd, maar het is even een discussie of dit nu ook het geval is.

Om een voorbeeld te noemen, ik had laatst een game gekocht waarvoor er geen 'externe" key meer beschikbaar was, omdat de Key server van Steam geen nieuwe key's meer kon genereren. Vanuit Steam dient men dan nieuwe key's in te kopen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ah, games die ingame ook nog een key willen, daar word ik altijd zo vrolijk van. :P Nouja, ik heb de keys waarop dat relevant is gewoon allemaal zelf gebruikt. :Y)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
_Dune_ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:58:
[...]

dat is wat EA verteld ja
volgens mij kan je prima een game in steam activeren en als hij dan een key nodig heeft even bij "CD-key" kijken in steam, dit is dan denk ik een andere key :)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mschol schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:16:
[...]

dat is wat EA verteld ja
volgens mij kan je prima een game in steam activeren en als hij dan een key nodig heeft even bij "CD-key" kijken in steam, dit is dan denk ik een andere key :)
Dat is dus de vraag die hier en zover ik gezien heb in de andere topics nog niet helemaal beantwoord zie. Al-hoe-wel er tenminste één iemand aangegeven heeft beide key's nodig gehad te hebben.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb begrepen (ergens gelezen) dat er bij sommige games in Steam nog een CD key wordt gevraagd, daar moest de Origin key worden ingevuld.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bij MoH schijnt, zo lijkt het, weer niet te hoeven en wordt de key op Steam gegenereerd: MusicAddict in "Geef hier je game vouchers weg!" , maar ik durf het voor de rest niet te zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 15-08-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Eigenlijk is het heel makkelijk:
Unfortunately, if you already have a game in the bundle you will not be able to gift the extra games to a friend.

Please consider your bundle a "unit", and not to share copies of the games or Steam keys from it.

If you'd like to give a copy of the games away, we have a system in place that allows you to buy a gift key from www.humblebundle.com so your friends can have access to direct downloads as well as any Steam or other keys we have included.
Maar ja, is personal ook binnen de familie? Mijn vrouw heeft een eigen Origin account en wil de twee DLC's voor haar S3 collectie. Net als dat mijn zwager geen BF3 heeft. De grens ligt imo tussen Personal and Commercial use.

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 16-08-2013 00:22 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tenzij jij die keys via Tweakers aan je vrouw / zwager wil geven, gaan wij daar in ieder geval niets tegen ondernemen :+

De eerste ban is trouwens uitgedeeld aan iemand die na meermaals wijzen op het V&A beleid pro-actief mensen via DM ging benaderen om keys verkocht te krijgen.
Afgezien van dat in basis regels gelden voor het hele platform (inmiddels dan :P) is het actief benaderen van mensen via DM voor verkoop in strijd met de spamregels. Als we daar meldingen over krijgen worden ook daar stappen tegen ondernomen - dat het in ieder geval duidelijk is :)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-08-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Heeft de V&A per sectie niet een waarschuwingsblok of zo waar je hier vermelding van zou kunnen maken of zo? Dat zou de V&A mods toch veel werk schelen denk ik. Hoewel ik kan begrijpen dat het de pagina minder functioneel zou maken waarschijnlijk als het bijvoorbeeld bovenaan over de advertenties staat.

Ik neem aan dat de eerste gedacht is dat mensen zelf horen uit te vinden wat wel en niet op de V&A hoort te staan maar het is ook wel duidelijk dat niet altijd duidelijk is voor mensen, en met dingen als de Humble keys ben je de komende weken nog wel zoet met mensen die ze toevoegen lijkt me, en dat is nog maar enkel de Humble op het moment.

Ben verder blij dat het Humble key spreaden hier niet gepromote word, ik heb altijd maar irritant gevonden, op de Steam forums zie je dat ook veel, en het verkopen van de keys los, zelfs terwijl de bundle nog gaande is. Ze hadden beter net als vorige keer een enkele key per deel van de bundle gedaan maar misschien is dat op Origin niet mogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Pheace op 16-08-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:02:
Tenzij jij die keys via Tweakers aan je vrouw / zwager wil geven, gaan wij daar in ieder geval niets tegen ondernemen :+

De eerste ban is trouwens uitgedeeld aan iemand die na meermaals wijzen op het V&A beleid pro-actief mensen via DM ging benaderen om keys verkocht te krijgen.
Afgezien van dat in basis regels gelden voor het hele platform (inmiddels dan :P) is het actief benaderen van mensen via DM voor verkoop in strijd met de spamregels. Als we daar meldingen over krijgen worden ook daar stappen tegen ondernomen - dat het in ieder geval duidelijk is :)
Misschien kan er een melding, een soort topicwarning geplaatst worden bij de V&A om aan te geven dat het verkopen niet de bedoeling is. Ik zie nogal wat keys voorbij komen...

Burnout doet het trouwens in Steam zonder dat daar een Origin key bij nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Voor welk spel heb je beide codes nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een specifiek waarschuwingsblok per sectie is niet mogelijk en ook niet gewenst. Zo kunnen we wel hele lijsten gaan aanleggen ten aanzien van gemodde consoles, engineering samples, en ga maar door.
De meeste dingen staan ruwweg in de voorwaarden
reviews: Tweakers FAQ

Dat er nog veel keys voorbij komen heeft er ook mee te maken dat ze er veel gestaan hebben en het beleid eerder niet duidelijk was. Met het verwijderen van nieuwe aanwas en informeren van de plaatsers zal dat vrij spoedig afnemen. Als dat niet zo is, kunnen we altijd nog kijken naar hoe verder te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 15:11
Wat ik me af vraag:

Mag je de gift link wel geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
darkmushy1995 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:23:
Wat ik me af vraag:

Mag je de gift link wel geven?
Als de uitgever van die link het toestaat: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Kan er niet een helder beleid worden geformuleerd omtrent dit vraagstuk(V&A en forum) en dit dan sticky maken of als nieuwsitem in de FP?

Nu is het slechts half duidelijk voor diegene die dit topic toevallig lezen en onduidelijk voor alle andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
eL_Jay schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:27:
Kan er niet een helder beleid worden geformuleerd omtrent dit vraagstuk(V&A en forum) en dit dan sticky maken of als nieuwsitem in de FP?

Nu is het slechts half duidelijk voor diegene die dit topic toevallig lezen en onduidelijk voor alle andere gebruikers.
zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sempy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:27:
Eigenlijk de enige keys die je zuiver kan toestaan zijn keys die als gift beschikbaar zijn in Steam, bijvoorbeeld van een 4-pack of dubbel aangeschafte bundels.
Maar zo werkt dat helaas niet. De laatste tijd krijg je van Humble losse keys en keys van games die je al hebt in Steam kun je niet meer activeren om er een gift van te maken (IIRC).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Hoe zit het dan met de complete bundles?

Zeef geeft aan dat dit dus wel zou mogen, maar ik vraag me dan af of een V&A add een volgende keer dan niet weer gewoon verwijdert wordt? Aangezien 2 van mijn V&A adds die bij de grote schoonmaak verwijdert zijn ook over de complete bundles gingen als het goed is (ik kan het nu helaas niet meer nalezen natuurlijk).

En keys van andere bundles dan humble bundle? Een bundlestars bijvoorbeeld heeft de volgende stelling.
I already own some of the games in the bundle, can I give these games to a friend?
Yes, you can pass on the individual Steam® keys to a friend to redeem. Please remember that each Steam® key can only be redeemed once.
Dus daar zouden losse keys dan wel weer van op de V&A mogen verschijnen?

Gifts mogen overigens niet verkocht worden van Steam, maar mag het dan weer wel in het Steam Trading Topic aangezien het daar met gesloten beurzen is?

Ik heb geen zin om het eindeloos door te molen te halen, maar het is mij in ieder geval nog niet helemaal duidelijk. Of beter gezegd, ik wil graag weten of ik humble bundles compleet op de V&A kan zetten of dat die weer eraf gehaald worden dan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruilen met gesloten beurs is wat Steam inderdaad faciliteert, en dat gebeurt fysiek dan volgens mij via het platform wat ze daarvoor hebben. Daar gaat het hier ook niet over. De advertenties waarin het als gratis staat zijn ook blijven staan:giften mag, en ruilen voor andere games zou kunnen hoewel het steam trading topic daar wss wat handiger voor is.

Uit je eigen quote:
can I give these games to a friend
Daar staat niet: kan ik keys die ik over heb verkopen. Daar staat: mag ik ze weggeven. ;)
Dus als ze als gratis/ruilen voor andere keys worden neergezet, dan is dat prima.

Maar ook voor volledige bundels zie ik in de informatie staan dat die niet voor wederverkoop zijn. Dus weggeven prima, verkopen niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-08-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crizyz schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:58:
Hoe zit het dan met de complete bundles?
Even op persoonlijke titel: waarom zou je meerdere bundles kopen en ze dan op V&A proberen te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Laatst online: 26-05 15:20

Arrogant

S.F.W.

NMe schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:40:
[...]

Even op persoonlijke titel: waarom zou je meerdere bundles kopen en ze dan op V&A proberen te verkopen?
VOC-mentaliteit natuurlijk. :+

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

NMe schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:40:
[...]

Omdat niet iedereen PayPal heeft, of de moeite wil nemen een PayPal account aan te maken. Heb al eerder bundles 'verkocht' of geruild op die manier. En omdat op die manier bundles langer beschikbaar zijn voor mensen die het gemist hebben. Was er zelf ook maar wat blij mee toen ik de eerste THQ bundle van iemand over kon kopen toen die al afgelopen was omdat ik het hele bundle gebeuren nog niet kende.

V&A is niet alleen voor winst en vooral op Tweakers is er nogal een 'gunfactor'. ;)

En dan heb ik het niet over een bundel van 1 dollar voor 5 euro verkopen natuurlijk... Laat staan de losse keys.

Maar goed, het is nu in ieder geval duidelijk. Ruilen/giften van complete bundle is toegestaan, dus ook in de V&A, mits er geen geld voorkomt in de transactie en de aanbieder van de bundle het niet expliciet verbied. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik ben door een V&A ad juist terecht gekomen op de site waar je de bundles kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mja, dat is waarschijnlijk een van die mensen geweest die zonder winst door wilde verkopen, lijkt me. Iemand die winst wil maken zal vast geen bron vermeld hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
Wettelijk mag je de keys weggeven of verkopen. Zie ook: nieuws: Hof: doorverkoop softwarelicenties is toegestaan (Contracten en/of voorwaarden mogen je nooit beperken in je rechten)

Maar... Dat wil niet zeggen dat Tweakers het hoeft toe te staan dat mensen Humble Bundle misbruiken om geld te verdienen... Ben blij dat er duidelijkheid is over dit standpunt bij Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Nou ja, zo duidelijk is het nou ook weer niet. Mijn advertenties werden alle 4 verwijderd, terwijl ik van 1 sowieso weet dat die niet tegen de regels inging, en een andere V&A (die er nu nog op staat van iemand) van een gedeelte van een Humble Bundle mag er dan blijkbaar weer wel opstaan. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maniak schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:29:
Wettelijk mag je de keys weggeven of verkopen. Zie ook: nieuws: Hof: doorverkoop softwarelicenties is toegestaan (Contracten en/of voorwaarden mogen je nooit beperken in je rechten)
Let erop dat die uitspraak ook zegt dat bundels daarbij niet opengebroken mogen worden.

Maar inderdaad is het onze keuze om dingen op het platform wel of niet toe te laten. In sommige gevallen zijn we wat vrijer dan de gemiddelde interpretatie van de wet, en in sommige gevallen wat minder.
crizyz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:03:
Nou ja, zo duidelijk is het nou ook weer niet. Mijn advertenties werden alle 4 verwijderd, terwijl ik van 1 sowieso weet dat die niet tegen de regels inging, en een andere V&A (die er nu nog op staat van iemand) van een gedeelte van een Humble Bundle mag er dan blijkbaar weer wel opstaan. :S
Er is een meldpunt waar je advertenties kunt melden die tegen de voorwaarden gaan. Het is overigens bij steam toegestaan games te ruilen (gesloten beurs). Wij kunnen niet gaan checken of een game wel of niet afkomstig is uit een bundel tenzij dat vermeld wordt. Games zijn vaak ook los verkrijgbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 23-08-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crizyz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:03:
Nou ja, zo duidelijk is het nou ook weer niet. Mijn advertenties werden alle 4 verwijderd, terwijl ik van 1 sowieso weet dat die niet tegen de regels inging,
Waarom weet je dat zo zeker? Je wilde losse keys verkopen/ruilen, niet complete bundels. Dat mag dus niet, zoals in dit topic al tig keer is gezegd. ;)
en een andere V&A (die er nu nog op staat van iemand) van een gedeelte van een Humble Bundle mag er dan blijkbaar weer wel opstaan. :S
Dat een andere advertentie het ook doet wil niet zeggen dat het mag, maar dat niemand die advertentie nog heeft gezien om hem weg te gooien. We hebben daar ook een meldpunt voor trouwens.
Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:10:
[...]

Het is overigens bij steam toegestaan games te ruilen (gesloten beurs).
Dat gaat niet als je alleen een key hebt. Games kun je alleen ruilen als je ze in je inventory hebt en keys krijg je daar niet in, je kan ze AFAIK alleen aan je verzameling toevoegen. Zodra ze in je gameverzameling staan kun je ze niet meer ruilen. Iemand die een key verkoopt heeft hem in elk geval niet via Steam zelf verkregen.

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 23-08-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:10:
Er is een meldpunt waar je advertenties kunt melden die tegen de voorwaarden gaan. Het is overigens bij steam toegestaan games te ruilen (gesloten beurs). Wij kunnen niet gaan checken of een game wel of niet afkomstig is uit een bundel tenzij dat vermeld wordt. Games zijn vaak ook los verkrijgbaar.
Tja, ik heb die ad al 2x gemeld, 3x is scheepsrecht?

Dat je gifts mag ruilen snap ik, anders had ik die ook niet in mijn eigen ad gezet. :)

Van de betreffende V&A ad:
3 Steam game keys te ruil. Voornamelijk omdat ik Metro 2033 al heb en deze gebundeld zit met twee andere games. Daarom te ruil.
Voor zover ik weet krijg je de games Metro 2033, Risen en Sacred Citadel maar op 1 plek als enkele key. En dat is Humble Bundle.

Edit@ NMe, klopt, maar in eentje (die van de steam bundel keys) zaten voor zover ik weet geen Humble Bundle keys, maar van Indie Gala. Waarbij ik inderdaad op een gegeven moment erbij heb gezet dat een aanbod in geld ook kon (nadat ik een aanbod van iemand kreeg in geld ook al had ik het zelf op 'ruilen' gezet). Maar goed, ik kan de betreffende advertenties nu ook niet meer exact nalezen.

Dat ik met die anderen verkeerd zat (de Humble Bundles) zal ik niet ontkennen nee. De Indie Gala Summertide bundle is dan een twijfelgeval.

Edit2: Excuses trouwens voor mijn misschien wat wrange ondertoon. Maar het voelt een beetje als meten met 2 maatstaven als alle 4 je advertenties worden verwijderd, waarvan er naar mijn interpretatie van de regels 1 of 2 wel aan de regels voldoen, en een andere die duidelijk hier niet aan voldoet blijft staan na deze 2x gemeld te hebben.

Edit3: Ik zie dat de advertentie nu trouwens alsnog net is verwijdert.

[ Voor 36% gewijzigd door crizyz op 23-08-2013 13:28 . Reden: Typo's e.d. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
crizyz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:16:
[...]

Tja, ik heb die ad al 2x gemeld, 3x is scheepsrecht?

Dat je gifts mag ruilen snap ik, anders had ik die ook niet in mijn eigen ad gezet. :)

Van de betreffende V&A ad:

[...]
Voor zover ik weet krijg je de games Metro 2033, Risen en Sacred Citadel maar op 1 plek als enkele key. En dat is Humble Bundle.

Edit@ NMe, klopt, maar in eentje (die van de steam bundel keys) zaten voor zover ik weet geen Humble Bundle keys, maar van Indie Gala. Waarbij ik inderdaad op een gegeven moment erbij heb gezet dat een aanbod in geld ook kon (nadat ik een aanbod van iemand kreeg in geld ook al had ik het zelf op 'ruilen' gezet). Maar goed, ik kan de betreffende advertenties nu ook niet meer exact nalezen.

Dat ik met die anderen verkeerd zat (de Humble Bundles) zal ik niet ontkennen nee. De Indie Gala Summertide bundle is dan een twijfelgeval.

Edit2: Excuses trouwens voor mijn misschien wat wrange ondertoon. Maar het voelt een beetje als meten met 2 maatstaven als alle 4 je advertenties worden verwijderd, waarvan er naar mijn interpretatie van de regels 1 of 2 wel aan de regels voldoen, en een andere die duidelijk hier niet aan voldoet blijft staan na deze 2x gemeld te hebben.

Edit3: Ik zie dat de advertentie nu trouwens alsnog net is verwijdert.
Joh je punt is nu wel duidelijk. Je hoeft dan ook niet slijmerig bij mij te komen doen via DM, want ondertussen rapporteer je gewoon meerdere keren mijn advertentie, terwijl dat ik de eerste keer al in overleg mijn advertentie-recht terug kreeg bij een admin en dit vervolgens netjes aan jou heb doorgegeven. Vervolgens rapporteer je me opnieuw en nu wordt ie voor de derde keer intussen weer weggehaald? Dat alles omdat je eigen ads worden verwijderd?

De fun is duidelijk uit V&A geslopen. Wat een gezeik om een paar loze keys die iemand dubbel heeft en er toch niets meer mee kan. Komt me niets anders naar boven dan het woord mierenneukerij. Totaal geen energie meer om mezelf te blijven verdedigen, tegen elke admin weer opnieuw alsof er totaal geen log wordt bijgehouden met wie wat verwijderd. Maar wees gerust hoor; ik zal totaal geen keys meer te ruil of als weggeef-actie lozen. De tijd dat Tweakers hier wat onderling voor elkaar doen is blijkbaar al mijlenver achter ons. ;w

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
Royeboi schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:09:
[...]

Joh je punt is nu wel duidelijk. Je hoeft dan ook niet slijmerig bij mij te komen doen via DM, want ondertussen rapporteer je gewoon meerdere keren mijn advertentie, terwijl dat ik de eerste keer al in overleg mijn advertentie-recht terug kreeg bij een admin en dit vervolgens netjes aan jou heb doorgegeven. Vervolgens rapporteer je me opnieuw en nu wordt ie voor de derde keer intussen weer weggehaald? Dat alles omdat je eigen ads worden verwijderd?

De fun is duidelijk uit V&A geslopen. Wat een gezeik om een paar loze keys die iemand dubbel heeft en er toch niets meer mee kan. Komt me niets anders naar boven dan het woord mierenneukerij. Totaal geen energie meer om mezelf te blijven verdedigen, tegen elke admin weer opnieuw alsof er totaal geen log wordt bijgehouden met wie wat verwijderd. Maar wees gerust hoor; ik zal totaal geen keys meer te ruil of als weggeef-actie lozen. De tijd dat Tweakers hier wat onderling voor elkaar doen is blijkbaar al mijlenver achter ons. ;w
Jammer dat het V&A gebeuren steeds meer op oorlogvoering gaat lijken zo.

Ik snap Royeboy dat hij zijn keys wil slijten omdat hij deze al heeft. Jammer dat daar op deze manier een eind aan gemaakt wordt. Vooral omdat blijkbaar eerder besloten was dat zijn ad mocht blijven bestaan.

Nog jammerder vind ik dat ik de ad niet heb gezien, misschien had ik interesse 8)7

Natuurlijk begrijp ik ook dat het voor de mods/crew lastig is om te bepalen wat nog net wel door de beugel kan en wat niet. Het blijft een grijs gebied blijkbaar.

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Modbreak::N :( :X

[ Voor 93% gewijzigd door zeef op 29-08-2013 16:40 ]

Pagina: 1 2 Laatste