"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik werd er net echter nog wel op gewezen dat er onder alle keys ook nog een stukje tekst staat, namelijk het volgende:
Vooral die laatste brengt mij toch weer aan het twijfelen, maar ik zou het persoonlijk wel toestaan vanwege de tweet en de support database waar staat dat het toch mag, tegenover 1 zinnetje wat onder bij de keys staat.Gifting instructions
To redeem a steam key, you will need a Steam account.
Steam will not provide extra giftable copies of games you already own.
All purchases are for your personal use only.
[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 06-11-2013 01:15 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Er zit wettelijk gezien volgens mij nogal een verschil tussen een gift en sale.
Personal use vind ik, en misschien is dit een rare opvatting, dat je er als persoon gebruik van mag maken. Een persoon geeft wel eens iets weg (lees gift wel eens iets) en dus valt giften wat mij betreft daar onder (dit zou ook in lijn zijn met de nieuwe voorwaarde van Humble Bundle).
Commercieel gebruik is voor mij dat je er winst uit probeert te halen (op welke schaal dan ook). Let hier bij ook op dat commercieel en persoonlijk gebruik, wat mij betreft, mutual exclusief zijn. Of het een of het ander.
Deze opvatting in combinatie met die zin onder de keys, zou ik het persoonlijk raar vinden als ze wel op de V&A mochten. Aan de andere kant, het lijkt wel een beetje scheef en kan voor veel verwarring zorgen.
Ik heb ze maar even gemaild:
De reactie (echt snel, binnen een kwartier):Dear sir/madam,
I'm a moderator for one of the larger tech forums (and trading market online) of the Netherlands (so pardon my english) and we have a discussion about reselling keys on the website.
As gifting is allowed, we would allow the distribution of keys through the forum (which we previously did not cause of the ToS). While you made gifting available (which is awesome. thanks for that), this also allows resell to happen, by selling the unique URL. However, our question is: is this allowed?
We would very much like to know this, so we can operate the trading market in a legal way.
Yours respectfully,
Gropah
Hi Gropah,
Thanks for emailing us about this. We implemented this new system of gifting to allow our customers to share their games with their family or friends. However, our Terms of Service does not allow the reselling of individual games or complete bundles. We hope that you understand!
Thanks for your support and your patience,
Mary
Support Ninja
Humble Bundle
[ Voor 38% gewijzigd door Gropah op 06-11-2013 01:34 ]
Is nog 1 dingetje onduidelijk: Ruilen.
Gezien verkopen niet mag, mag ruilen tegen iets anders ook niet, denk ik?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
En ze moesten wel iets doen. Hoe meer bundles er zijn geweest, hoe meer mensen afhaken omdat ze games al hebben. Dus dit is een betere oplossing voor hun. Ik ben er blij mee.
[ Voor 77% gewijzigd door Señor Sjon op 06-11-2013 09:02 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Lijkt me ook niet. Verkoop is ook weinig anders dan ruilen tegen geld natuurlijk.anandus schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:50:
Gezien verkopen niet mag, mag ruilen tegen iets anders ook niet, denk ik?
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
We zijn hier op Tweakers natuurlijk allemaal vrienden.We implemented this new system of gifting to allow our customers to share their games with their family or friends.
Nu ze daar zelf de opening voor bieden vind ik (let op: persoonlijke mening, geen beleid!) dat weggeven en ruilen gewoon moet kunnen op Tweakers. Verkopen (met of zonder winst) vind ik niet kunnen gedurende de actie zelf. Na die actie weet ik niet wat verstandig is. Dikke winst maken op een game die je vrijwel niks heeft gekost vind ik ethisch gezien niet te verantwoorden, maar aan de andere kant steel je ook geen inkomsten van het goede doel, dus héél bezwaarlijk is het niet.
Anoniem: 27535
Tenzij iemand kan aanwijzen dat Humble een probleem heeft met ruilen, is het denk ik goed dat we het voorlopig op deze manier invullen.
Geven: Ja
Ruilen tegen andere game: Ja
Verkopen: Nee
TOS: https://www.indiegala.com/terms
Daar staat dat je niet mag verkopen, maar het ruilen is mij nog onduidelijk.
Geven: Ja
Ruilen tegen andere game: Ja
Verkopen: Nee
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.