Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
K
rimave schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 00:59:
En, besteld. Ik zie wel of ik hem krijg of niet.
Hij staat nu wel ook voor 349 in de pricewatch.
Daar stond die gister voor 6en al in. Beetje vertrouwen in de pricewatch he!

De Pricewatch is natuurlijk wel bindend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
Ik zie dat sommige de Xbox One al betaald hebben met ideal bij Neckermann. Ik weet niet of dat nou zo verstandig is. Neckermann Duitsland is vorig jaar failliet gegaan en in Nederland gaat het ook niet echt goed. Bij Neckermann verdwijnen de komende maanden nog eens 65 arbeidsplaatsen. In november 2012 werden er bij de e-tailer ook al 172 mensen ontslagen.

[ Voor 16% gewijzigd door lethargy op 11-08-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:26
Ik denk zelf dat ze polsen hoeveel mensen willen bestellen. Daarna gaan ze onderhandelen met de groothandel en krijgen wij een nieuwe prijs voorgeschoteld die iets onder de introductieprijs ligt maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook besteld met acceptgiro, vind risico om vooruit betalen ook te groot. Goeie tip in ieder geval! Zat nog te twijfelen tussen PS4 en X One, maar deze prijs maakt keuze stuk gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
XeNoBiTe schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:00:
Ook besteld met acceptgiro, vind risico om vooruit betalen ook te groot. Goeie tip in ieder geval! Zat nog te twijfelen tussen PS4 en X One, maar deze prijs maakt keuze stuk gemakkelijker.
Ik verwacht niet dat je hem hiervoor krijgt hoor, zal vast een hoop gesteggel opleveren! Mocht ik fout zitten, dan betaal ik graag en heb ik straks beide consoles. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Bedankt voor de tip, ook besteld met acceptgiro. Staat er trouwens al best lang op voor een "foutje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:26
We zullen wel zien hoe het loopt.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:39

Hupske

AFCA

Er komt alleen niks bij je bestellingen te staan. Komt ws omdat ze hem idd eerst controleren met acceptgiro, voordat t erbij staat?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
XeNoBiTe schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:00:
Heb ik ook gedaan. Wilde ook niet vooruit betalen om mogelijk over een paar maanden te horen dat ik hem alsnog niet krijg. Of inderdaad dat er iets failliet gaat en je alles kwijt bent.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
hupske schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:13:
Er komt alleen niks bij je bestellingen te staan. Komt ws omdat ze hem idd eerst controleren met acceptgiro, voordat t erbij staat?
Dat of omdat je als nieuwe klant bij uitchecken niet eerst een account verplicht dient aan te maken? Tenminste, ik heb nog nooit bij Neckermann besteld eerder, dus geen klantnummer. En ik hoefde bij uitchecken geen account aan te maken, dat heb ik achteraf maar gedaan. Maar daar valt nu niks terug te vinden onder mijn bestellingen (uw overzicht is niet beschikbaar) Ondanks het feit dat ik bij het aanmaken van dat account toch het klantnummer heb ingegeven wat er in de bevestigingsemail stond. Ach ja, dat zal wel los lopen en mijn laatste zorg zijn eerlijk gezegd :P Eerst morgen maar afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Heb zo'n idee dat dit topic er morgen er ettelijke pagina's gaat bij gaat krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Laatst online: 29-12-2024
Over foutieve prijzen en het annuleren van een bestelling staat het volgende op de website van Consuwijzer:
16-08-10 nieuwsbericht
Vraag
Via een webwinkel vond ik een hele goedkope aanbieding van zo'n bekende spelcomputer voor slechts 69 euro. Terwijl hetzelfde ding bij andere winkels zo'n 100 euro meer kost. Prima prijsje dacht ik. Na mijn bestelling kreeg ik een bevestiging van de bestelling en van de betaling. Maar een dag later ontving ik een bericht dat de prijs een vergissing was en dat de aankoop geannuleerd werd. Ik zou mijn geld weer teruggestort krijgen. Dat is ook gebeurd. Maar ik vraag me af, mag de winkel een koop zomaar annuleren?

A. vd B., Middelburg

Antwoord
Nee, een koop kan door geen van beiden zomaar worden geannuleerd. Normaal gesproken geldt: ga je in op een aanbod van een winkel of een webwinkel? Dan is er een bindende overeenkomst gesloten waar beide partijen, dus koper èn verkoper, aan vast zitten.

Let op
In dit geval kan dat anders liggen. Je geeft aan dat de spelcomputer voor 69 euro werd aangeboden. Terwijl de prijs bij alle andere winkels zo'n 100 euro hoger ligt. Bij een prijs die zo overduidelijk afwijkt, moet je je eigenlijk afvragen of het wel klopt. De wet zegt: als je twijfelt of zou moeten twijfelen of een prijs klopt, kan je de winkel niet aan die prijs houden als het een vergissing blijkt te zijn. In zo'n geval mag de winkel de koop dus wèl annuleren.

Werd het apparaat bijvoorbeeld voor 149 euro aangeboden? Dan kon je denken dat het gewoon een leuke aanbieding was. Dan had je dus niet hoeven twijfelen aan de prijs. Je mag de verkoper dan aan zijn prijs houden.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar één besteld, ben benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
Ik had trouwens een paar jaar geleden bij bol.com Kinect gepreorderd voor 80 Euro, de adviesprijs was toen nog niet bekend maar werd uiteindelijk op 150 Euro gezet. Bol.com heeft Kinect destijds ook gewoon geleverd voor 80 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Piggen schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 02:49:
[...]
Ik vraag me ook af of bij jouw gezonde verstand dan niet wat bellen gaan rinkelen als een nog uit te komen product, met een duidelijke adviesprijs (waar andere aanbieders ook rond zitten) op één plek dan fors goedkoper is. Het is dat het product nog niet is verschenen, anders zou je denken dat ze van de vrachtwagen zijn gevallen. Of dat het dus een foutje betreft.
Nou daar gaat het nou precies om, dat is helemaal niet raar. In elke product groep worden producten op de launch (of ervoor) verkocht voor aanzienlijk minder dan de advies prijs door moordende online concurrentie.

Ik zie geen reden waarom dit bij consoles niet zou kunnen.

(Even ter info:

Ik kocht een HTC One in de launch week bij Belcompany voor 599,- terwijl advies 699,- was.

Ik kocht afgelopenjaar een Panasonic Plasma TV online voor 2499 terwijl advies 2750,- was en het toestel nog niet eens uit had mogen zijn.

Ik kocht in 2011 een Canon 7D voor 1299,- terwijl advies 1699,- was op launch day.

Mijn gezonde verstand zegt dan dat het prima moet kunnen, het kan in andere markten immers ook prima)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Ook maar besteld met acceptgiro. kan altijd nog annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
Ik had hem vanmorgen al besteld, mooie prijs voor een X One. Het argenument verkeerd geprijst kan hier toch niet zomaar opgaan, het is niet compleet onrealistisch. Substituten (lees: andere consoles) zijn namelijk tegen vergelijkebare prijzen te koop: Wii U, PS4 etc. Ook het komma-tje staat niet verkeerd, m.a.w. op het eerste gezicht een mooie koop.

Ik reken mezelf zeker niet rijk, maar mocht dit toch gecanceld worden dan kunnen we op z'n mist met z'n allen naar kassa. Als dit niet geleverd wordt is het gewoon misleiding en dat mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

RVE_NL schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:12:
Ik had hem vanmorgen al besteld, mooie prijs voor een X One. Het argenument verkeerd geprijst kan hier toch niet zomaar opgaan, het is niet compleet onrealistisch. Substituten (lees: andere consoles) zijn namelijk tegen vergelijkebare prijzen te koop: Wii U, PS4 etc. Ook het komma-tje staat niet verkeerd, m.a.w. op het eerste gezicht een mooie koop.

Ik reken mezelf zeker niet rijk, maar mocht dit toch gecanceld worden dan kunnen we op z'n mist met z'n allen naar kassa. Als dit niet geleverd wordt is het gewoon misleiding en dat mag niet.
Tja, jij hebt ervoor gestudeerd lijkt mij met je ''commercieel management''

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:10
En neckerman krijgt er binnenkort tientallen slechte shopreviews bij, omdat ze de xbox one niet voor deze prijs gaan leveren.

Maarja veel plezier aan de mensen die hier uberhaupt nog tijd in gaan steken, jullie zullen hoogstwaarschijnlijk een kortingsbon krijgen bij neckerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Ruben0s schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:17:
En neckerman krijgt er binnenkort tientallen slechte shopreviews bij, omdat ze de xbox one niet voor deze prijs gaan leveren.

Maarja veel plezier aan de mensen die hier uberhaupt nog tijd in gaan steken, jullie zullen hoogstwaarschijnlijk een kortingsbon krijgen bij neckerman.
Niet geschoten is altijd mis ;) Ik heb er iig één besteld en als Neckermann niet kan leveren neem ik het ze niet kwalijk, fouten kunnen gemaakt worden. Maar het zou wel leuk zijn als ze toch gaan leveren voor deze prijs :P

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RVE_NL schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:12:

Dat is niet waar. Iedereen weet dat de retail prijs van een Xbox One 499 zou worden. Of MS moet dat nog aan aanpassen maar momenteel is dat niet zo. Dat de PS4 goedkoper is betekend niet dat zij deze dan maar voor 150 euro minder moeten verkopen omdat de PS4 400 is.
En die Wii U is geen een concurrentie dat is imo een last gen console als je naar de specs kijkt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/5kw0i2upn/Xbox_one.png

Drie dagen geleden boden ze hem nog aan voor de normale prijs en ineens 150 euro goedkoper.

En als het een echte aanbieding was geweest dan hadden ze wel een kortings % laten zien zoals Neckermann op de rest van hun website doet, maarja heel toevallig kost een xbox 360 met kinect ook 349 euro bij Neckermann.

[ Voor 41% gewijzigd door Ruben0s op 11-08-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarKHunteR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 13:16
Donstil schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:57:
[...]

Nou daar gaat het nou precies om, dat is helemaal niet raar. In elke product groep worden producten op de launch (of ervoor) verkocht voor aanzienlijk minder dan de advies prijs door moordende online concurrentie.

Ik zie geen reden waarom dit bij consoles niet zou kunnen.

(Even ter info:

Ik kocht een HTC One in de launch week bij Belcompany voor 599,- terwijl advies 699,- was.

Ik kocht afgelopenjaar een Panasonic Plasma TV online voor 2499 terwijl advies 2750,- was en het toestel nog niet eens uit had mogen zijn.

Ik kocht in 2011 een Canon 7D voor 1299,- terwijl advies 1699,- was op launch day.

Mijn gezonde verstand zegt dan dat het prima moet kunnen, het kan in andere markten immers ook prima)
Die vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op. Op een console zit gewoon helemaal geen marge en bovendien zijn next-gen consoles bijna altijd volledig uitverkocht de eerste maanden.

Desalniettemin heb ik het natuurlijk ook geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DarKHunteR schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:34:
[...]

Die vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op. Op een console zit gewoon helemaal geen marge en bovendien zijn next-gen consoles bijna altijd volledig uitverkocht de eerste maanden.

Desalniettemin heb ik het natuurlijk ook geprobeerd :)
De "normale" consument boeit de marges niks en weet ook niks van marges.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34

Piggen

Lekker bakkie

DennusB schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:35:
[...]

De "normale" consument boeit de marges niks en weet ook niks van marges.
Onwetendheid is geen argument, zeker niet als informatie (in deze prijzen bij andere winkels) gewoon openbaar is. Consumenten hebben ook een onderzoeksplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Piggen schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:43:
[...]

Onwetendheid is geen argument, zeker niet als informatie (in deze prijzen bij andere winkels) gewoon openbaar is. Consumenten hebben ook een onderzoeksplicht.
Dus winkels mogen vanaf nu (volgens jou) altijd actie-prijzen online gooien en dan later zeggen "Ja doei, klopt niet, want bij concurrent X was ie duurder"?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Mooie reclamestunt van Neckermann en geheel gratis! ;)
Morgen zullen ze wel iets zeggen als "oeps foutje" en krijg je misschien 5 euro korting op de 499 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
DennusB schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:45:
[...]

Dus winkels mogen vanaf nu (volgens jou) altijd actie-prijzen online gooien en dan later zeggen "Ja doei, klopt niet, want bij concurrent X was ie duurder"?
Maar bij Neckermann is het duidelijk geen actie prijs, want dan stond er wel 35% korting. Dit doen ze bij alle andere artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb gister even een order aangemaakt en verwacht hem absoluut niet te krijgen maar een kortinsbon is toch leuk, zeker omdat het geen moeite is geweest.

25,- korting voor de moeite, is toch weer 25,- korting op de volgende game (die ik dan voor een keer daar haal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/3YR7O.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piggen schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:43:
[...]

Ook maar tot een bepaalde mate en onderzoek is zeer subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

DennusB schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:45:
[...]

Nee hoor. Maar waar zeg ik dat dan? In deze is hij ook bij concurrenten A t/m Z (fors) duurder, waaruit je wel je conclusies kunt trekken.
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:52:
[...]

Ook maar tot een bepaalde mate en onderzoek is zeer subjectief.
In deze is het toch gewoon een kwestie van even vergelijken met andere aanbieders - tegenwoordig via internet doodsimpel - en dan kun je daar de conclusie uit trekken dat het waarschijnlijk niet waar is. Dat is minimaal onderzoek.

[ Voor 33% gewijzigd door Piggen op 11-08-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
NMe schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:03:
[...]

Waarom zou zoiets wettelijk bepaald moeten zijn? Een bedrijf mag zelf voorwaarden verzinnen. Sowieso denk ik dat die clausule helemaal niet van belang gaat zijn, maar eerder de standaard "zet- en drukfouten voorbehouden"-clausule die ze vast hebben. Als je een beetje nadenkt kun je aan je water aanvoelen dat die prijs niet klopt en er niet geleverd gaat worden voor die prijs, maar over een paar dagen komt iedereen hier natuurlijk klagen wanneer de orders gecanceld worden.

[...]

"compensatie" :?
Precies dit dus. Iedereen in dit topic denkt uiteraard weer eens voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, terwijl het heel, heel erg aannemelijk is dat deze prijs inderdaad niet klopt. Ik neem aan dat Neckermann hier ook vast wel clausules voor heeft, om zich in te dekken. Als ik dan zo de reacties lees van de mensen hier in het topic, willen ze vervolgens Neckermann gaan dwingen (stappen naar Kassa of erger) om alsnog voor die prijs dit product te leveren terwijl dit te wijten is aan een foutje.

En dan maar gaan klagen achteraf als Neckermann niet aan dit soort praktijken wilt gaan meewerken (zuur voor de koper, maar volledig logisch is uiteraard) :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Misschien is er dan toch nog de kans dat jullie ze krijgen voor 349 euro.
Maarja, dat is wel drie jaar geleden. Misschien gaan ze er nu heel anders mee om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Grappig.. 11 juni en 11 augustus, vond dus ook plaats in de zomerperiode/vakantieperiode :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

ProfoundValue schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:54:
[...]

Precies dit dus. Iedereen in dit topic denkt uiteraard weer eens voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, terwijl het heel, heel erg aannemelijk is dat deze prijs inderdaad niet klopt. Ik neem aan dat Neckermann hier ook vast wel clausules voor heeft, om zich in te dekken. Als ik dan zo de reacties lees van de mensen hier in het topic, willen ze vervolgens Neckermann gaan dwingen (stappen naar Kassa of erger) om alsnog voor die prijs dit product te leveren terwijl dit te wijten is aan een foutje.

En dan maar gaan klagen achteraf als Neckermann niet aan dit soort praktijken wilt gaan meewerken (zuur voor de koper, maar volledig logisch is uiteraard) :F
Ach, er zijn er genoeg hier die het gewoon proberen en het sportief zullen opvatten als Neckermann hem uiteindelijk niet levert. Maar aan de andere kant stappen gaan ondernemen (Kassa) of negatieve recensies gaan schrijven, dat vind ik een beetje sneu. Een bedrijf mag ook een foutje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Aanvullende verkoopvoorwaarden Neckermann
17. Overige bepalingen
17.1. Voor de gevolgen van kennelijke zet, typ en/of programmeer of programmafouten op de website, in de catalogus, in andere publicitaire mailings of op internet, kan neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

ProfoundValue schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:04:

[...]
Dat scheelt heb hem zelf bij neck.nl besteld :+

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
Ik ben wel vaker genaait door iets te bestellen, te betalen en vervolgens te horen krijgen dat het toch maar niet leverbaar is of toch maar duurder is geworden. Telkens was ik de enige hier op Tweakers die had besteld, maar nu niet. Aan de ene kant vind ik het lullig voor Neckermann, maar aan de andere kant laten ze nu al dagenlang die orders doorlopen. Ze hebben dus tijd genoeg gehad om het aan te passen, dus ik denk wel dat ik actie ga ondernemen als ze niet willen leveren. Ik heb in ieder geval de Day One Edition besteld en ik wil de Day One Edition dan ook krijgen. De grootste schreeuwer krijgt altijd voordeel, en nu wil ik dat weleens zijn :D

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Bananenspin schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:06:
[...]

Dat scheelt heb hem zelf bij neck.nl besteld :+
Hahahaha, tsja ze zeggen niks over Neck.nl 8)7

Maar wat Dennus hierboven zegt daar ben ik het mee eens, het is leuk en heel mooi meegenomen dat ze een foutje hebben gemaakt op hun site. Ik zou (als ik m'n geld niet ergens anders in wilde steken) meteen ook een order plaatsen daar. Maar wanneer dit niet door zou gaan, zou ik nou ook weer niet zwaar teleurgesteld zijn, het is immers allemaal mooi meegenomen door dit foutje, maar zo niet, dan is het niet anders. Om dan meteen dingen te gaan eisen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Ook maar eentje besteld. You never know ;). Met acceptgiro sowieso geen risico's of gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen092
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08 22:10
Siempie schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:08:
Ik ben wel vaker genaait door iets te bestellen, te betalen en vervolgens te horen krijgen dat het toch maar niet leverbaar is of toch maar duurder is geworden. Telkens was ik de enige hier op Tweakers die had besteld, maar nu niet. Aan de ene kant vind ik het lullig voor Neckermann, maar aan de andere kant laten ze nu al dagenlang die orders doorlopen. Ze hebben dus tijd genoeg gehad om het aan te passen, dus ik denk wel dat ik actie ga ondernemen als ze niet willen leveren. Ik heb in ieder geval de Day One Edition besteld en ik wil de Day One Edition dan ook krijgen. De grootste schreeuwer krijgt altijd voordeel, en nu wil ik dat weleens zijn :D
Dagenlang? De aanbieding staat er nu bijna een dag en de enige reden waarom het nog niet is aangepast is omdat op zondag het kantoor waarschijnlijk dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 22:05
Heeft iemand al klantenservice gebeld voor duidelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14

Natuurlijk is deze prijsstelling niet ideaal voor Neckerman maar ze kunnen ook het beste uit een vervelende situatie halen.

Waarschijnlijk is er maar een zeer kleine groep consumenten die op deze 'aanbieding' van Neckerman is ingegaan, als ze slim zijn maken ze hier gebruik van als mooie viral marketing actie.

Als een opvallend nieuwbericht over deze 'Actie' bij Neckerman op een van de grote nieuwssites verschijnt (bijv. nu.nl) levert dit wel mooie (free) publicity op, het creeërt goodwill en geeft veel views.
Een kleine advertorial op zulke nieuwssites kost veel meer geld.

Maarja dan moeten ze niet te lang wachten met de prijs naar de originele adviesprijs te herstellen, want hoe meer orders, hoe duurder het grapje wordt. Waarschijnlijk is Neckerman zich momenteel nog niet van deze aantrekkelijke vraagprijs bewust.

Intentioneel of niet, deze 'aanbieding' is rechtsgeldig. De verkoper kan altijd proberen de order te cancelen maar een rechter zal in dit geval oordelen in het voordeel van de consument. Helaas is een geschil aanspannen voor slechts 150 euro zo goed als uitgesloten. Laten we het maar eens afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
RVE_NL schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:17:
[...]

Natuurlijk is deze prijsstelling niet ideaal voor Neckerman maar ze kunnen ook het beste uit een vervelende situatie halen.

Waarschijnlijk is er maar een zeer kleine groep consumenten die op deze 'aanbieding' van Neckerman is ingegaan, als ze slim zijn maken ze hier gebruik van als mooie viral marketing actie.

Als een opvallend nieuwbericht over deze 'Actie' bij Neckerman op een van de grote nieuwssites verschijnt (bijv. nu.nl) levert dit wel mooie (free) publicity op, het creeërt goodwill en geeft veel views.
Een kleine advertorial op zulke nieuwssites kost veel meer geld.

Maarja dan moeten ze niet te lang wachten met de prijs naar de originele adviesprijs te herstellen, want hoe meer onders, hoe duurder het grapje wordt. Waarschijnlijk is Neckerman zich momenteel nog niet van deze aantrekkelijke vraagprijs bewust.

Intentioneel of niet, deze 'aanbieding' is rechtsgeldig. De verkoper kan altijd proberen de order te cancelen maar een rechter zal in dit geval oordelen in het voordeel van de consument. Helaas is een geschil aanspannen voor slechts 150 euro zo goed als uitgesloten. Laten we het maar eens afwachten..
Dit kan ik me een beetje moeilijk voorstellen eerlijk gezegd.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomXs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-10-2020
Ook maar besteld. Met acceptgiro uiteraard. Morgen wordt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
koen092 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:11:
[...]

Dagenlang? De aanbieding staat er nu bijna een dag en de enige reden waarom het nog niet is aangepast is omdat op zondag het kantoor waarschijnlijk dicht is.
Ik zie het nu, ja. Hij is in ieder geval zaterdag geplaatst en er is zondag nog steeds te bestellen. Ze werken bij Neckermann tot laat en ze hebben toch 24-uurs levering? Dus ze werken nu ook. Bovendien, wat maakt mij het nu uit wanneer zij er voor kiezen te werken? Op basis van werkdagen en weekend? Anno 2013 vind ik niet dat je als webwinkel mag zeggen dat je zaterdag en zondag niet werkt. En mijn werkrooster is zodanig afwijkend van de gemiddelde werkweek, dat als zij vinden dat ik me aan hun aan moet passen, zij zich ook wel aan mij mogen aanpassen.

Edit: En wat RVE_NL boven me al zegt, het is potentieel mooie marketing. Bij 'acties' van de Dixons van de afgelopen tijd is dat toch ook heel mooi uitgepakt. Zij nemen duizenden euro's verlies, maar geven de naam Dixons wel een positieve sfeer mee op Tweakers.

[ Voor 13% gewijzigd door Ample Energy op 11-08-2013 15:22 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Siempie schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:20:
[...]

Ik zie het nu, ja. Hij is in ieder geval zaterdag geplaatst en er is zondag nog steeds te bestellen. Ze werken bij Neckermann tot laat en ze hebben toch 24-uurs levering? Dus ze werken nu ook. Bovendien, wat maakt mij het nu uit wanneer zij er voor kiezen te werken? Op basis van werkdagen en weekend? Anno 2013 vind ik niet dat je als webwinkel mag zeggen dat je zaterdag en zondag niet werkt. En mijn werkrooster is zodanig afwijkend van de gemiddelde werkweek, dat als zij vinden dat ik me aan hun aan moet passen, zij zich ook wel aan mij mogen aanpassen.

Edit: En wat RVE_NL boven me al zegt, het is potentieel mooie marketing. Bij 'acties' van de Dixons van de afgelopen tijd is dat toch ook heel mooi uitgepakt. Zij nemen duizenden euro's verlies, maar geven de naam Dixons wel een positieve sfeer mee op Tweakers.
Dat zij 24-uur lang leveren, betekent toch niet dat de marketing-afdeling 24-uur aanwezig is? Dat zijn twee verschillende afdelingen en waar zij dus 24-uurs leveringen doen en dus met ploegen werken, werkt Marketing waarschijnlijk gewoon van maandag tot vrijdag van 9 tot 5 en zal er dus vandaag niks aangepast worden.

Niet iedereen en de hele wereld werkt 24-uur per dag door (en laten we hopen dat dit ook altijd zo zal blijven, anders kunnen we net zo goed over de hele wereld altijd alles 24 uur per dag open houden en dus aan het werk blijven. :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het zeker wilt weten bel ze dan met de vraag of de prijs juist is. Vandaag zijn ze gewoon tot 5 uur bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ProfoundValue schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:04:

[17. Overige bepalingen
17.1. Voor de gevolgen van kennelijke zet, typ en/of programmeer of programmafouten op de website, in de catalogus, in andere publicitaire mailings of op internet, kan neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden.]
Ik ben benieuwd hoe 349,- een typ of programma fout is t.o.v. 499,-

Een tikfout is toch eerder 599,-,399,-, of 49,99 in dit geval.

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 11-08-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Donstil schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:26:
[...]

De xbox 360 met kinect kost ook 349 euro, misschien heeft een medewerker zich vergist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 22:05
Donstil schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:26:
[...]

misschien inkoop prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
ProfoundValue schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:24:
[...]

Dat zij 24-uur lang leveren, betekent toch niet dat de marketing-afdeling 24-uur aanwezig is? Dat zijn twee verschillende afdelingen en waar zij dus 24-uurs leveringen doen en dus met ploegen werken, werkt Marketing waarschijnlijk gewoon van maandag tot vrijdag van 9 tot 5 en zal er dus vandaag niks aangepast worden.
Het maakt mij niet uit of marketing, HRM, klantenservice, transport of wie dan ook er wat aan doet. Dan moet je maar aan MKB gaan leveren of op zwart gaan als er niemand in de buurt is die ook maar iets te zeggen heeft in het bedrijf. Ik bestel bij Neck.nl, niet via de marketing van Neck.nl bij het magazijn van Neck.nl naar de kassa van Neck.nl, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukiee09
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-02-2024
Ruben0s schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:28:
[...]

De xbox 360 met kinect kost ook 349 euro, misschien heeft een medewerker zich vergist?
Die is 349,99, de xbox one is 349,00 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Die zal eerder tegen de 500 liggen.
Edit: De marge op consumentenelektronica is extreem laag. Aanbiedingen worden altijd met verlies verkocht of je maakt er verlies op door te veel garantie te geven. Neck.nl zal meer verdienen op een broek dan op een paar pre-orders voor een Xbox One.

[ Voor 40% gewijzigd door Ample Energy op 11-08-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
RVE_NL schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:17:
Neckermann is lid van Thuiswinkel, dit houdt in dat je een geschil voor een klein bedrag (paar tientjes) kan voorleggen aan de geschillencommissie. Maar goed laten we eerst maar eens afwachten, misschien zijn ze net zo coulant als in 2010 met die tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Ook besteld, ben wel benieuwd wat Neckermann ermee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Heb zo'n idee dat er morgen een crisismeeting is bij de afdeling verkoop van Neckermann :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvanvliet
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben btw ook benieuwd naar hoeveel mensen hier meer dan 1 xbox one hebben besteld om hier een "slaatje uit te slaan", zoals je bij veel mogelijke prijsfouten ziet.. Mocht het hier om een fout gaan, dan hoop ik niet dat het uitleveren van xbox one's verpest wordt door diegenen, aangezien velen hier graag een xbox one voor zichzelf willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ruben0s schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:28:
[afbeelding]

Drie dagen geleden boden ze hem nog aan voor de normale prijs en ineens 150 euro goedkoper.

En als het een echte aanbieding was geweest dan hadden ze wel een kortings % laten zien zoals Neckermann op de rest van hun website doet, maarja heel toevallig kost een xbox 360 met kinect ook 349 euro bij Neckermann.
Dat is inderdaad wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Laatst online: 00:42
Ik wil iedereen er graag op wijzen dat neckermann duitsland failliet is. Neckermann Nederland staat volgens geruchten ook op omvallen.

[ Voor 20% gewijzigd door jessy100 op 11-08-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
jessy100 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:14:
Ik wil iedereen er graag op wijzen dat neckermann duitsland failliet is. Neckermann Nederland staat volgens geruchten ook op omvallen.
Daarom bestellen we ook met een acceptgiro. :9

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 23:29
jessy100 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:14:
Dat is één jaar geleden, daarna is Neckermann benelux overgenomen door een andere investeringspartij. Ook heeft neckermann benelux de afgelopen jaren winst gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
Ik heb betaald met ING creditcard...wordt deze niet pas belast nadat het product is uitgeleverd? en ben ik dan automatisch verzekerd tegen een faillissement bij een aankoop online? (ik geloof overigens niet dat het bij Neckermann zo'n vaart loopt..ben gewoon iha nieuwsgierig)

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Ik hoef hem niet perse nu al te hebben voor de introductieprijs. Maar als ik hem nu al voor 350 kan krijgen is wel aantrekkelijk, met prijsverlagingen gaat dat nog wel een tijdje duren. Ook maar een bestelling met acceptgiro gedaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:20
Heb er ook maar een besteld. Gelijk getweet of de prijs klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:39

Hupske

AFCA

Ik had er al 1 besteld, maar heb er nog 1 bij gedaan. Aangezien mijn broer op vakantie is.
Hopende dat ze de orders door laten gaan. Ook al acht ik de kans erg klein.

Dit wel met acceptgiro.

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 11-08-2013 16:52 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht niet dat ze gaan leveren want dan zijn ze waarschijnlijk failiet.

Ik weet uit ervaringen in het verleden met dit soort "acties" dat er altijd mensen zijn die geld willen verdienen er er gewoon 20 bestellen.

350 euro is ook wel erg weinig , maken ze zeker weten meer dan 100 euro verlies op elke order. Dit topic staat er al een tijdje en is ook opgepikt op andere websites dus ik verwacht minimaal al 500 orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:23:
Ik verwacht niet dat ze gaan leveren want dan zijn ze waarschijnlijk failiet.

Ik weet uit ervaringen in het verleden met dit soort "acties" dat er altijd mensen zijn die geld willen verdienen er er gewoon 20 bestellen.

350 euro is ook wel erg weinig , maken ze zeker weten meer dan 100 euro verlies op elke order. Dit topic staat er al een tijdje en is ook opgepikt op andere websites dus ik verwacht minimaal al 500 orders.
Hebben ze volgens mij wel eens vaker geflikt hoor, met een of andere tv in het weekend. Maandag de goede prijs teruggezet, maar wel uitgeleverd. 'doen alsof het niet expres was'. Ik heb zo'n vermoeden dat dit gewoon expres is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
En de mensen die besteld hadden kregen het dan wel voor die prijs? Of hopen ze dan dat genoeg mensen bij betalen om op die manier orders te genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het is voor hun gewoon een paar drukken op de knop om alle X1 preorders te cancellen voor die prijs . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Astennu schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:44:
En de mensen die besteld hadden kregen het dan wel voor die prijs? Of hopen ze dan dat genoeg mensen bij betalen om op die manier orders te genereren?
In 2011 heb ik toen wel een 42"LCD gekregen voor 350 euro ipv 700..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Neckermann maakt het zich hier wel heel moeilijk. €349,- is net nog wel een prijs die gezien kan worden als normaal. En dan maken ze het nu nog wat erger door de prijs al ruim 36 uur te laten staan. Weekend is geen excuus voor zo'n grote retailer.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
inderdaad. Nou ik ben benieuwd :) Kan ik mooi Forza 5 gaan spelen voor 400 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Jongs, we zien het morgen wel :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

PWM schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:06:
Neckermann maakt het zich hier wel heel moeilijk. €349,- is net nog wel een prijs die gezien kan worden als normaal. En dan maken ze het nu nog wat erger door de prijs al ruim 36 uur te laten staan. Weekend is geen excuus voor zo'n grote retailer.

Ben benieuwd.
350 euro voor een Xbox One is niet normaal. Er staat niet eens dat je 30% korting krijgt. De console wordt al met heel kleine of zelfs geen marge verkocht. De console is nog niet eens uit, en nu al zo'n prijsdaling? Vergeet niet dat er ook nog zo'n dure Kinect bij zit.

Ik hoop dat ze alle pre-orders gewoon annuleren, in plaats van zichzelf in de kosten te werken zoals op dat plaatje dat gepost is.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:17:
[...]350 euro voor een Xbox One is niet normaal. Er staat niet eens dat je 30% korting krijgt. De console wordt al met heel kleine of zelfs geen marge verkocht. De console is nog niet eens uit, en nu al zo'n prijsdaling? Vergeet niet dat er ook nog zo'n dure Kinect bij zit.
Weet jij wat de marge is?
witeken schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:17:
[...]Ik hoop dat ze alle pre-orders gewoon annuleren, in plaats van zichzelf in de kosten te werken zoals op dat plaatje dat gepost is.
:? Je gunt ons geen meevallertje?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven.

Nou idd, niet echt aardig. Hij zal zelf wel 499,- betalen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:24:
[...]

Weet jij wat de marge is?

[...]
De marge is enorm laag bij consoles. Exact kan ik niet je niet vertellen maar er wordt op een apparaat nog geen 40 euro winst gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:24:
[...]

[...]
Nope, hij is bang dat op deze manier er meer Xboxen dan PS4's verkocht worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Aramiss schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:28:
[...]

De marge is enorm laag bij consoles. Exact kan ik niet je niet vertellen maar er wordt op een apparaat nog geen 40 euro winst gemaakt.
Ik heb de gegevens helaas niet 1,2,3, bij de hand. Maar ik kan wel zeggen dat de marge op bijvoorbeeld een iPhone maar 4 euro is. Maar op een Samsung smartphone dan al vaak weer 10-30 euro. Dus op een Xbox zal het inderdaad ook wel wat meer zijn.

En vergis je niet dat op een adviesprijs er sowieso al hoge marge zit. Meeste artikelen worden door de concurrentie afgebrand waardoor de marges laag zijn. Neckermann zal maandag wel microsoft aan de telefoon hebben hangen om die prijs rap omhoog te zetten. Anders kunnen ze denk ik wel fluiten naar die xbox one day releases ;)

Maar op een 499 euro xbox zit in ieder geval geen marge van 150 euro, that's for sure.

[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 11-08-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Draakje5 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:38:
[...]

Ik heb de gegevens helaas niet 1,2,3, bij de hand. Maar ik kan wel zeggen dat de marge op bijvoorbeeld een iPhone maar 4 euro is. Maar op een Samsung smartphone dan al vaak weer 10-30 euro. Dus op een Xbox zal het inderdaad ook wel wat meer zijn.

En vergis je niet dat op een adviesprijs er sowieso al hoge marge zit. Meeste artikelen worden door de concurrentie afgebrand waardoor de marges laag zijn. Neckermann zal maandag wel microsoft aan de telefoon hebben hangen om die prijs rap omhoog te zetten. Anders kunnen ze denk ik wel fluiten naar die xbox one day releases ;)
Marge op Iphone is volgens mij 4%, dus wel iets meer als 4 euro.
Maar inderdaad belachelijk laag, kan je beter pakjes boter gaan verkopen, levert meer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Draakje5 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:38:
[...]

Ik heb de gegevens helaas niet 1,2,3, bij de hand. Maar ik kan wel zeggen dat de marge op bijvoorbeeld een iPhone maar 4 euro is.
Uuhh dan zou ik toch eens naar je inkoop kanalen gaan kijken ;)
Ik bestel voor klanten regelmatig iPhones (grote aantallen, maar soms ook enkele stuks) en we verdienen daar prima op. Marge ligt meestal tussen de 25 en 40,- afhankelijk van de hoeveelheid.

(En ik werk niet eens bij een APR oid)

Edit: En het zijn nog Benelux modellen ook.

Daarbij komt ook dat we vroeger consoles deden, de marge was niet geweldig dat klopt maar euro's zijn het nou ook weer niet. Werd gewoon enkele tientjes op verdiend. De gaming sector roept graag dat er nergens marge op zit en online wordt dit vaak geloofd.

Kijk naar de webshops die games voor 47,- verkopen. Die verdienen er gewoon op en leveren de game toch 20,- goedkoper.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 11-08-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Heb er 10 besteld, ff afwachten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
harrytasker schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:40:
[...]

Marge op Iphone is volgens mij 4%, dus wel iets meer als 4 euro.
Maar inderdaad belachelijk laag, kan je beter pakjes boter gaan verkopen, levert meer op...
Nja het is lastig te zeggen, iPhone's zijn dagprijzen en de prijzen waarvoor deze wordt aangeboden varieert nu van 335 euro tot 500 euro. De aanbieders van 335 euro hebben een marge van 0-4 euro. Als je een beetje in de middenmood zit kom je wel aan de 4% ja.

Maar vergis je niet dat als een winkel 100 iPhone's op een dag verkoopt en deze pas over 60 dagen hoeft te betalen, dat ze ondanks de marge van 1 euro toch een hoop aan verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Aramiss schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:28:
[...]

Ik weet niet wat het bij consoles is maar bij PC onderdelen zoals moederborden is het maar 5-10 euro per onderdeel bij de goedkoopste web shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Draakje5 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:43:
Maar vergis je niet dat als een winkel 100 iPhone's op een dag verkoopt en deze pas over 60 dagen hoeft te betalen, dat ze ondanks de marge van 1 euro toch een hoop aan verdienen :)
Ook al verkoop je er 100 op een dag met 1 euro doe je gewoon iets fout.
33500 (335*100) investeren om 100,- te maken is wel een hele vreemde strategie.

Kan je het zelfs nog beter op een spaar rekening zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:27
Ook maar besteld voor deze prijs, neckermann krijgt er nog problemen mee. En op zich vind ik dit terecht, foute prijzen gebeuren te vaak. Deze prijs is een redelijke prijs, het maakt mij niet uit hoe ze aan de korting komen maar het is geen 5 euro of 100 euro prijs.Het ligt in de buurt van de huidige console prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Donstil schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:45:
[...]

Ook al verkoop je er 100 op een dag met 1 euro doe je gewoon iets fout.
33500 (335*100) investeren om 100,- te maken is wel een hele vreemde strategie.

Kan je het zelfs nog beter op een spaar rekening zetten :D
Maar wat ik zeg, als je 60 dagen later betaald dan maak je meer winst dan een magere 100 euro. Je hebt 60 dagen lang, gratis 33500 euro krediet in jouw voorbeeld. Uitgaan dat alle klanten dus op dag 1 betaald hebben. En die 33500 krediet is heel wat waard.

@Donstil: Ik koop ook wel eens iPhone's in ja. Ik weet niet wie je klanten zijn, maar als je niet hoeft te concurreren met prijsvechters op tweakers en kieskeurig dan is het wel wat makkelijker om 10-30 euro marge te maken.

Ik geloof niet dat je op dit moment een iPhone 4 8GB kan inkopen voor minder dan 260~265 euro ex btw en ex heffing. Tel maar uit wat je marge is als je deze nu op 350 euro gaat zetten bij kieskeurig. En dan nog geen eens rekening houdende met het feit dat je logistieke kosten hebt om ieder telefoontje bij een andere klant te brengen van 2-5 euro.

edit: hoe kom ik nou aan 260 euro.. Dat moet minstens 280 zijn.

maargoed, ontopic naar de xbox one :)

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 11-08-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 12-09 23:54
Nog even de Xbox One en PS4 exclusives vergeleken en ook maar een One besteld bij Neckerman. Ik vind dit wel grappig en ben erg benieuwd hoe het afloopt. Spannend! :P

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
Astennu schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:45:
[...]

Ik weet niet wat het bij consoles is maar bij PC onderdelen zoals moederborden is het maar 5-10 euro per onderdeel bij de goedkoopste web shops.
De marge is niet zo groot voor winkels voor consoles idem voor games. Het meeste geld wordt verdiend door tussenhandel en developers. De echt grote marge voor games zijn te vinden in de minder populaire titels. Daar wordt aardig aan verdiend maar een console of een populair spel is dat niet te doen.

Het is niet voor niks dat veel gameshops na verloop van tijd geen fysieke winkels meer hebben -> e-plaza.

Ik ben werkzaam in de branche en het valt erg tegen. Een winkel moet een groot bedrag investeren om een klein beetje winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Snel je bestelling ontvangen? Betaal dan via Ideal, Mastercard of Visa.
Betaal je anders, dan worden je gegevens eerst gecontroleerd door onze klantenservice.

Aantal Artikelnr. Maat Kleur Omschrijving Per stuk Korting Prijs Bezorgdatum

10 Q592484 00 00 GAME CONS. 349,00 0,00 3490,00 Geen inzage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Draakje5 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:50:
[...]

Maar wat ik zeg, als je 60 dagen later betaald dan maak je meer winst dan een magere 100 euro. Je hebt 60 dagen lang, gratis 33500 euro krediet in jouw voorbeeld. Uitgaan dat alle klanten dus op dag 1 betaald hebben. En die 33500 krediet is heel wat waard.

@Donstil: Ik koop ook wel eens iPhone's in ja. Ik weet niet wie je klanten zijn, maar als je niet hoeft te concurreren met prijsvechters op tweakers en kieskeurig dan is het wel wat makkelijker om 10-30 euro marge te maken.

Ik geloof niet dat je op dit moment een iPhone 4 8GB kan inkopen voor minder dan 260~265 euro ex btw en ex heffing. Tel maar uit wat je marge is als je deze nu op 350 euro gaat zetten bij kieskeurig. En dan nog geen eens rekening houdende met het feit dat je logistieke kosten hebt om ieder telefoontje bij een andere klant te brengen van 2-5 euro.

maargoed, ontopic naar de xbox one :)
Nee dat is zo, daar had ik ff niet aan gedacht.
Ik (namens het bedrijf waar ik werk) lever het tegen Advies prijs en waarschijnlijk daardoor zit er een prima marge op.

Net zoals de andere Apple producten die ik niet eens rechtstreeks kan inkopen, misschien een kwestie van connectie's enz maar goed dat gaat wat off topic.

We gaan morgen zien dat de Nekkerman zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:27
Kryptex schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:54:
Betaal je anders, dan worden je gegevens eerst gecontroleerd door onze klantenservice.

Controle van de adresgegevens en naam, maar er is al wel een overeenstemming bereikt met het te leveren product voor de te leveren prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
Ik ben benieuwd wat Neckermann gaat doen want 1 jaar geleden met de tv's was er sprake van ~190 mensen maar ik verwacht dat bij de xbox one een enorm grote hoeveelheid bestellingen zijn waardoor er niet "over het hart te strijken en niet proberen geld terug te halen"

We zullen morgen wel een nieuwsbericht kunnen verwachten op bekende websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 12-09 23:54
Er zijn ondertussen denk ik al zoveel One's besteld bij Neckerman dat tegen de tijd dat ze hem aan iedereen kunnen leveren hij zowiezo 350 euro kost :+

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Ook maar even besteld, zien we morgen wel hoe het afloopt. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Je kan natuurlijk profiteren van een foutje, maar als je er 10 besteld dan toon je wel aan dat je weet dat het niet klopt en maak je in mijn mening misbruik van de situatie. Kopen voor gebruik is iets anders als kopen voor resell. Daarom verwacht en hoop ik ook dat jij ze niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 23:29
Kryptex schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:41:
Heb er 10 besteld, ff afwachten dus ;)
:| :F
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
UPDATE: nieuw topic, zie het Shopping Forum.

[Zero Tolerance]
Opgelet: het is niet de bedoeling het over namen van Neckermann medewerkers te hebben, noch is het de bedoeling om het een klaaglitanie over Neckermann te laten worden. Blijf on-topic posten, dit is niet de plek voor het uiten van frustraties. Zie hier voor een uitgebreider overzicht van de spelregels voor dit topic

Het is intussen duidelijk dat het een fout was, en dat de werkelijke prijs €499 is. Gaarne niet in herhalingen vervallen waarom men vind dat er wel/niet geleverd dient te worden, maar zich te richten op updates van de situatie en communicatie vanuit Neckermann. Dus ook geen morele veroordelingen, krampachtige verdedigingen of andere dingen die al honderd keer zijn langsgekomen.

Verder: dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.

Reactie van Neckermann 13 Aug 2013