Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dat is de manier hoe Android met haar RAM omgaan. Unused ram is useless ram. Het kost geen extra batterij en het hoort zo te zijn. Programma's om je ram te clearen kosten alleen maar batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Ok bedankt, goed om te weten

Echter het batterijverbruik is een ander issue dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Hoe lang doe je met de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Is dit het deeltje: Gebruik met batterij?
Zoja: 16u05 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
En dan is 'ie helemaal op, tot 0%? Dan is dat nog steeds best een redelijke prestatie :) Misschien dat je gewend bent aan langere accuduur, maar voor huidige standaarden is 16 uur op een accu kunnen doen niet bijzonder slecht.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Weten jullie hoe je de weesapplicatie die tevoorschijnkomt bij het sluiten van een lg cover(met opening vooraan) kan wegkrijgen. Ik zou er liefst niets hebben, ofwel iets nuttig voor mezelf, ik krijg de weesapplicatie niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

amadeus123 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:26:
Is dit het deeltje: Gebruik met batterij?
Zoja: 16u05 min
Als alles stock is en je niet de hele dag met dat ding zit te spelen, is dat wat kort voor een G2. Daar zou je een hele dag door moeten kunnen tot 0% Kijk eens goed welke appz data trekken en andere dingen op de achtergrond doen en zet je scherm op 50% helderheid (is voldoende is mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

amadeus123 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 22:20:
Weten jullie hoe je de weesapplicatie die tevoorschijnkomt bij het sluiten van een lg cover(met opening vooraan) kan wegkrijgen. Ik zou er liefst niets hebben, ofwel iets nuttig voor mezelf, ik krijg de weesapplicatie niet weg.
Ik heb nu niet meer zo'n quick windows case, maar kan je dat niet wijzigen bij instellingen -> algemeen -> accessoires en dan "quick windows case" lang indrukken?

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 29-12-2014 08:56 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Wekkel schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:51:
[...]

Als alles stock is en je niet de hele dag met dat ding zit te spelen, is dat wat kort voor een G2. Daar zou je een hele dag door moeten kunnen tot 0% Kijk eens goed welke appz data trekken en andere dingen op de achtergrond doen en zet je scherm op 50% helderheid (is voldoende is mijn ervaring).
Mee eens. Voorbeeld:

momenteel 21%
Gebruik met batterij: 29 uur 30 min
weergave: 4 uur
Alles syncs aan
Helderheid op automatisch(wel schuifje op 100%)

Hij geeft aan dat ik nog 14 uur te gaan heb.

16 uur is dus gewoon weinig... :>

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:13
Ja 16u is idd karig, maar 2 dagen haalt ie dan vaak weer nét niet met normaal gebruik. Wel echt heel fijn dat je niet hoeft te vrezen voor een accu van <1 dag. Ben benieuwd of Android 5 met Project Volta er nog een schepje boven op doet.

Gister de applicatie 2Battery geïnstalleerd. Deze maakt het mogelijk om internetverbinding eens in de 15 minuten verbinding te laten maken als het scherm uit is, ten behoeve van de accuduur. Werkt lekker! :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Reaper.JA2 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:51:
Ja 16u is idd karig, maar 2 dagen haalt ie dan vaak weer nét niet met normaal gebruik. Wel echt heel fijn dat je niet hoeft te vrezen voor een accu van <1 dag. Ben benieuwd of Android 5 met Project Volta er nog een schepje boven op doet.
Ik ben benieuwd hoeveel LG heel laat van dit soort tweaks.

Ik ben vooral benieuwd wanneer leaks uitkomen van de firmware die te installeren zijn. Mede omdat ik nu nog die buggy versie draai die destijds is teruggetrokken maar nog steeds geen update voor is uitgekomen :X :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:18

Ttje

"We shall never surrender"

Wekkel schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:51:
[...]

Ik haal tegenwoordig nog maar 14 uur, SOT van 4 uur en 20 min. 6% over.... Wel veel zitten browsen. Zit er aan te denken om er een nieuwe accu in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Touchdomex schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:02:
[...]

Ik ben benieuwd hoeveel LG heel laat van dit soort tweaks.

Ik ben vooral benieuwd wanneer leaks uitkomen van de firmware die te installeren zijn. Mede omdat ik nu nog die buggy versie draai die destijds is teruggetrokken maar nog steeds geen update voor is uitgekomen :X :'(
Ik draai die software ook nog steeds. Merk ook dat deze rom na verloop van tijd laggy word. Dat was bij de versie hiervoor niet het geval. Ik denk dat de eerstvolgende update de 5.0.1 versie word.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
amadeus123 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:29:
Beste tweakers,

Sinds een weekje heb ik een lg g2 met android 4.4.2
Ik merk dat er constant zeer veel ram in gebruik is, 1,4 GB in gebruik tov 0,4 GB vrij.
Wat ik geregeld doe is bij taakbeheer alles eens sluiten, dit helpt een klein beetje maar het grooste deel is dus telkens in gebruik, ik snap wel dat android etc moet lopen, maar zo'n hoeveelheid aan ram die constant in gebruik is? Is dit normaal?

Daarnaast hieronder even de specs van de batterij (ik wou graag een screenshot plaatsen maar dit gaat enkle via url en heb geen idee hoe ik dus gewoon vamijn computer hier een bijlage kan plaatsen)
- 34% weergave
- 12 % android besturingssysteem (accu gebruikt door applicatie)
- 11 % android systeem (accu gebruikt door applicatie)
- 8 % mobiele standby (accu gebruikt door radio)
- 7 % telefoon inactief

Ik vind dat de batterij misschien nogal snel leeg gaat, en denk dat er dus veel loopt waar ik geen weet van heb.
Bijvoorbeeld: accu gebruikt door radio die je hierboven in bold zag staan. Ik heb nog nooit radio gebruikt en volgens mijn applicaties staat deze niet op actief.
Daarnaast heb je bij applicaties ook de mogelijkheid om bij apps etc "nu stoppen" aan te duiden, maar dit herstart zich grotendeels vanzelf. Ook zo'n irritante app is "het weer" die er standaard opstond en die ik er maar niet vankrijg of kan stoppen.

Zijn er hier enige tips hoe ik dit wat kan boosten zonder dat ik een custom rom moet gebruiken?
Een goede manier om een app echt helemaal te verwijderen of niet te laten lopen op de achtergrond?

Ik dank jullie!
Applicaties bevriezen die je niet kunt deïnstalleren: Instellingen → Apps → druk op een applicatie en kies "uitschakelen".

Voor het bepalen van of jouw batterijduur redelijk is is het van belang te weten hoe lang je het scherm aan hebt gehad. Ook is van belang te kijken of er bij de applicaties in de lijst onder Batterij dingen staan die de telefoon lang wakker hebben gehouden, b.v. uren lang (is niet goed). Ten laatste is het van belang te kijken naar applicaties die de GPS lang aan hebben laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ttje schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:53:
[...]

Ik haal tegenwoordig nog maar 14 uur, SOT van 4 uur en 20 min. 6% over.... Wel veel zitten browsen. Zit er aan te denken om er een nieuwe accu in te zetten?
Het is misschien ook een optie om een factory reset (gaan wel al je gegevens verloren) te doen en de partitie Dalvik Cache te wissen (gaan er geen gegevens verloren): het is vrij waarschijnlijk dat je dan een betere accuduur terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Cerberus_tm schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 03:39:
[...]

Het is misschien ook een optie om een factory reset (gaan wel al je gegevens verloren) te doen en de partitie Dalvik Cache te wissen (gaan er geen gegevens verloren): het is vrij waarschijnlijk dat je dan een betere accuduur terugkrijgt.
Voordat je dat doet is een mogelijkheid ook alle apps er af te gooien die je echt zelden gebruikt. Het is toch meestal een app die moeilijk aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ewivis schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:08:
[...]

Voordat je dat doet is een mogelijkheid ook alle apps er af te gooien die je echt zelden gebruikt. Het is toch meestal een app die moeilijk aan het doen is.
Zou ik inderdaad zeker eerst proberen. Er is een lijst van stappen die je (meestal in deze volgorde) kunt proberen:
  1. Telefoon opnieuw opstarten
  2. Dalvik Cache wissen (heb je mischien wel root voor nodig)
  3. Programma's deïnstalleren / Wakelock Detector gebruiken om te kijken welke applicaties er vervelend doen
  4. Greenify installeren en programma's Greenifyen
  5. Factory Reset
  6. Terugsturen naar LG
  7. Kijken of je ermee kunt leven
  8. Op Marktplaats/Tweakers verkopen als "met mankement"
  9. Onding kapot gooien tegen de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Cerberus_tm schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:38:
[...]

Zou ik inderdaad zeker eerst proberen. Er is een lijst van stappen die je (meestal in deze volgorde) kunt proberen:
  1. [
  2. Onding kapot gooien tegen de muur
Vooral dat punt doet wonderen :9

De helderheid van het scherm doet ook echt enorm veel met de accuduur. Gister de brightness even op 100% gezet (prachtig scherm!), maar dan zie je het accu% bijna dalen. Zet het op automatisch en je kan met gemak dubbel zo lang.

In other news: CyanogenMod 12 - Lolipop ROM is gereleased! Nog niet helemaal compleet maar het is officieel uitgekomen, wacht even de eerste reviews af en dan ga ik zelf ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:19
Ik heb sinds vandaag een probleem met me lg g2. Ik zet de helderheid op automatisch. Hierna stelt de helderheid zich keurig af. Maar waneer ik hem dan vergrendeling door middel van mijn hoesje (lg's quick window case) en weer ontgrendelen door het flapje open te doen staat het vinkje weer uit en is de helderheid op 100 %. Iemand een idee hiervoor?

Edit: nu doet me mobiel het ineens wel weer...

[ Voor 6% gewijzigd door SurfBoy op 06-01-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:22:
[...]

Vooral dat punt doet wonderen :9

De helderheid van het scherm doet ook echt enorm veel met de accuduur. Gister de brightness even op 100% gezet (prachtig scherm!), maar dan zie je het accu% bijna dalen. Zet het op automatisch en je kan met gemak dubbel zo lang.

In other news: CyanogenMod 12 - Lolipop ROM is gereleased! Nog niet helemaal compleet maar het is officieel uitgekomen, wacht even de eerste reviews af en dan ga ik zelf ook over.
Helderheid maakt inderdaad heel veel uit! Scherm is ook meestal de grootste verbruiker als je hem intensief gebruikt.

Gefeliciteerd! Maar deze hond blijft nog lekker bij Android 4. Lollipop heeft namelijk:
- geen notification ticker;
- geen mogelijkheid om telefoon op stil te zetten met volumeknop
- geen mogelijkheid tot Xposed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
SurfBoy schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:27:
Ik heb sinds vandaag een probleem met me lg g2. Ik zet de helderheid op automatisch. Hierna stelt de helderheid zich keurig af. Maar waneer ik hem dan vergrendeling door middel van mijn hoesje (lg's quick window case) en weer ontgrendelen door het flapje open te doen staat het vinkje weer uit en is de helderheid op 100 %. Iemand een idee hiervoor?

Edit: nu doet me mobiel het ineens wel weer...
Bij mij reset de helderheid altijd weer naar 100% na een herstart. Men zegt dat dat gebeurt als je er geen SIM-kaart in hebt zitten, althans in de stock ROM (ik heb nog geen nano-SIM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer bekend over de Android 5.0 update voor de G2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januari of februari dus voor de LG G2.

Ik ben wel zeer benieuwd naar de verbeteringen in 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik hoop dat ze de software van de G3 look en feel overnemen. Die is echt zoveel beter dan die van de G2. Mengt ook veel beter met de rest van Android en vooral material design.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Touchdomex schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:51:
Ik hoop dat ze de software van de G3 look en feel overnemen. Die is echt zoveel beter dan die van de G2. Mengt ook veel beter met de rest van Android en vooral material design.
Dat is al bevestigd dat het gaat gebeuren - gelukkig maar. Het standaard thema van de G2 is ook echt spuuglelijk :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Maar dat is toch gebasseerd op een uitspraak van LG Duitsland op facebook? Die zeide iets van LG G3 wordt eind 2014 geupdate, de LG G2 volgt daar vlak na.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gynnad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:43:
[...]

Maar dat is toch gebasseerd op een uitspraak van LG Duitsland op facebook? Die zeide iets van LG G3 wordt eind 2014 geupdate, de LG G2 volgt daar vlak na.
En tot op heden klopt dat toch? De update van de G3 rolt nu toch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Reaper.JA2 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:36:
[...]

Dat is al bevestigd dat het gaat gebeuren - gelukkig maar. Het standaard thema van de G2 is ook echt spuuglelijk :N
Ondertussen wel, het viel wel mee maar nu een vriend van mij een G3 heeft en ik zie daar de interface denk ik daar kunnen ze veel van overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik een soort strook op mijn scherm heb die nergens op reageert. Ik heb de telefoon nu een week en het was me niet eerder opgevallen omdat je er visueel niks van kan zien. Met quickmemo ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2hmqbfl.png

Iemand die dit eerder heeft gehad en/of weet of dit eenvoudig op te lossen is?

[ Voor 6% gewijzigd door -gekko- op 14-01-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
-gekko- schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:11:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik een soort strook op mijn scherm heb die nergens op reageert. Ik heb de telefoon nu een week en het was me niet eerder opgevallen omdat je er visueel niks van kan zien. Met quickmemo ziet het er zo uit:

[afbeelding]

Wat je kunt proberen is de aanraaksoftware te updaten. Ik weet alleen dat dit werkt als Knock On niet meer werkt, maar het kan in elk geval geen kwaad. Dan ga je naar je telefoon-applicatie en toets je de volgende code in om in het verborgen menu te komen:
  • 3845#*802#
  • Dan Settings → Update Touch Firmware.
Het scherm reageert dan een paar seconden niet, maar daarna is het geüpdate. Misschien doet het niets, maar het is makkelijk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Er is al een G2 Stock Lollipop gelekt (voor F320S model):
http://chinagadgetsreview...-lollipop-leaked.html?m=1

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-01-2015 17:36 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat de NL versie snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Als die gelekt is dit weekend eens op XDA gaan snuffelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Touchdomex schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:40:
Als die gelekt is dit weekend eens op XDA gaan snuffelen :+
Dat zeker! Ik heb nog die brakke versie van LG (die laatste update, die is gecancelled maar nooit gecorrigeerd voor de mensen die hem al hadden geïnstalleerd) en ben die wel zat eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

westergas schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:25:
[...]

Dat zeker! Ik heb nog die brakke versie van LG (die laatste update, die is gecancelled maar nooit gecorrigeerd voor de mensen die hem al hadden geïnstalleerd) en ben die wel zat eigenlijk...
Ik heb die ook vandaar dat ik er ook tegenaan zit van die moet eraf :X Het werkt maar daar is ook alles mee gezegd jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik loop nog 2 updates achter op mijn LG. Heb hem geroot en TWRP erop staan, dus ota updates zijn niet mogelijk. Nooit behoefte gehad ook om te updaten naar andere versies omdat hij nu zo goed werkt.

Zit wel naar custom roms te kijken, maar eigenlijk werkt hij zo goed nog dat ik er totaal geen behoefte aan heb en ik bang ben dat mijn accu echt niet beter gaat zijn.

Heb ook een galaxy s2 en s3 gehad en daar zat al heel snel een custom rom op (CM meestal).

Al met al zeer tevreden nog met mijn LG G2 en raad hem ook iedereen aan (prijs kwaliteit is echt heel goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39

mucuracat

YES

-gekko- schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:11:

[afbeelding]

Had ik met Nexus 4 (ook lg) na herstart en beetje schudden was het weer weg
8)7

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk in februari dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Cool. Ziet er een stuk beter uit, en draait soepel genoeg om niet over te hoeven stappen naar een custom rom. "Uitrol starten" betekent niet dat het gelijk in Nederland / voor alle versies beschikbaar is.. Maar hopelijk komt het wel snel :)

Btw: in dat filmpje een LG G2 versie met 39GB aan opslag? Was benieuwd hoeveel Android 5 op zich neemt, zit hier met een 16GB versie en dat is niet heel ruim.

[ Voor 15% gewijzigd door Reaper.JA2 op 15-01-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Jammer dat ze niet de strakker softkeys hebben overgenomen. Had ik wat mooier gevonden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Net ff getweet met LG wanneer wij de update kunnen verwachten. Het antwoord verbaasd me helaas niet :')
@LG_Webcare_NL schreef op donderdag 15 januari 2015 :

Hier is op dit moment nog geen informatie over bekend rikkie_pc, hier hiervoor http://bit.ly/PznlXZ in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
westergas schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:53:
Net ff getweet met LG wanneer wij de update kunnen verwachten. Het antwoord verbaasd me helaas niet :')

[...]
De Android 5 update is live in Zuid Korea volgens GSM Arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Reaper.JA2 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:40:
[...]

De Android 5 update is live in Zuid Korea volgens GSM Arena
Dan kan het niet lang duren voordat wij ook mogen. Gisteren al eventjes op XDA gekeken maar nog geen custom builds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Touchdomex schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:43:
[...]

Dan kan het niet lang duren voordat wij ook mogen. Gisteren al eventjes op XDA gekeken maar nog geen custom builds :(
Beter. Nog steeds geen zin gemaakt om te rooten. Normaal is dat het eerste wat ik doe met een toestel maar het komt er maar niet van :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Gaan jullie echt allemaal over naar 5? Hoe doen jullie dat doen zonder Xposed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cerberus_tm schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:15:
Gaan jullie echt allemaal over naar 5? Hoe doen jullie dat doen zonder Xposed?
Geen xposed gebruiken lijkt mij duidelijk. Heb ook geen root ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:38:
[...]

Geen xposed gebruiken lijkt mij duidelijk. Heb ook geen root ;)
Ai, maar de voordelen van Xposed zijn toch veel groter dan van een nieuwe versie van Android, of ben ik nou gek...
http://forum.xda-develope...-collection-post-t2327541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cerberus_tm schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:45:
[...]

Ai, maar de voordelen van Xposed zijn toch veel groter dan van een nieuwe versie van Android, of ben ik nou gek...
http://forum.xda-develope...-collection-post-t2327541
Uuhm ligt er net aan. Ik ben fan van material design en al mijn apps zijn erop afgestemd. Lijkt mij mooi als het OS van mijn telefoon dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:51:
[...]

Uuhm ligt er net aan. Ik ben fan van material design en al mijn apps zijn erop afgestemd. Lijkt mij mooi als het OS van mijn telefoon dat ook is.
O oké, als er 1 specifiek ding is dat je echt 100% nodig hebt en het zit alleen in Android 5, dan houdt het inderdaad op...
(Ik heb zelf al 10 dingen die ik 100% nodig heb en die in Xposed-modules zitten, zoals Xprivacy.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cerberus_tm schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:04:
[...]

O oké, als er 1 specifiek ding is dat je echt 100% nodig hebt en het zit alleen in Android 5, dan houdt het inderdaad op...
(Ik heb zelf al 10 dingen die ik 100% nodig heb en die in Xposed-modules zitten, zoals Xprivacy.)
Ik moet ook toegeven ik heb Xposed nooit echt intensief gebruikt omdat ik het te buggy vond. Ik had er destijds alleen maar gezeik mee.

Al begin ik nu ondertussen wel te twijfelen maar SpiritFM moet goed werken vanwege de FM-radio :+ Cyanogenmod 12 erop knallen O+ Hmmmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

Hoi iedereen, ik wou vandaag weer mijn G2 naar stock brengen maar ik kom niet in download mode.
Ik volg gewoon de normale stappen, telefoon uit, volume up indrukken en kabel erin. Steeds krijg ik gewoon het oplaad icoontje...
Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:17:
[...]

Ik moet ook toegeven ik heb Xposed nooit echt intensief gebruikt omdat ik het te buggy vond. Ik had er destijds alleen maar gezeik mee.

Al begin ik nu ondertussen wel te twijfelen maar SpiritFM moet goed werken vanwege de FM-radio :+ Cyanogenmod 12 erop knallen O+ Hmmmmmm
Buggy, echt? Wat gebeurde er dan? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit last gehad van bugs bij Xposed. Er zijn wel altijd modules die niet werken op mijn telefoon, maar dat is ook logisch en geen probleem. Het chille van Xposed is dat je kunt kiezen uit 500 modules en alle functionaliteit van de beste ROMs kunt hebben op de stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ttje schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:56:
Hoi iedereen, ik wou vandaag weer mijn G2 naar stock brengen maar ik kom niet in download mode.
Ik volg gewoon de normale stappen, telefoon uit, volume up indrukken en kabel erin. Steeds krijg ik gewoon het oplaad icoontje...
Zie ik iets over het hoofd?
Hmm ik weet niet hoe ervaren je bent, maar heb je het wel precies volgens de aanwijzingen gedaan? Je begint met je telefoon helemaal uit te zetten en 15 seconden te wachten. Dan houd je de volume-omhoog-knop ingedrukt. Terwijl je die ingedrukt houdt doe je de USB-kabel erin. Houd de knop nog steeds ingedrukt, totdat je een teken van Download Mode ziet.

Je USB-poort is toch niet kapot? Wat heb je voor bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik overweeg om de LG G2 te gaan bestellen bij Amazon.de t.v.v. mijn Sony Ericsson Xperia Ray die zijn beste tijd nu toch wel gehad heeft. Weet iemand of je bij Amazon een internationale versie krijgt (meerdere talen) of krijg je er een waarop je alleen Duits als taal in kan stellen? Of is zoiets makkelijk op te lossen met een software-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Cerberus_tm schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:02:
[...]

Buggy, echt? Wat gebeurde er dan? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit last gehad van bugs bij Xposed. Er zijn wel altijd modules die niet werken op mijn telefoon, maar dat is ook logisch en geen probleem. Het chille van Xposed is dat je kunt kiezen uit 500 modules en alle functionaliteit van de beste ROMs kunt hebben op de stock ROM.
Gek genoeg niet echt bekend met Xposed. De essentie is dus dat er geen andere software op komt, maar wel de voordelen hebt van custom roms zoals het aanpassen van -praktisch- alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:10
marc92 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 09:43:
Ik overweeg om de LG G2 te gaan bestellen bij Amazon.de t.v.v. mijn Sony Ericsson Xperia Ray die zijn beste tijd nu toch wel gehad heeft. Weet iemand of je bij Amazon een internationale versie krijgt (meerdere talen) of krijg je er een waarop je alleen Duits als taal in kan stellen? Of is zoiets makkelijk op te lossen met een software-update?
Het is gewoon een internationaal model waar gewoon de Nederlandse taal in staat.
Alleen bij de eerste keer opstarten (zonder simkaart) zal het toestel waarschijnlijk op duits staan.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
marc92 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 09:43:
Wat Megapaul zegt. Overweeg wel dat het veel chiller is om in Nederland garantie te hebben, dus het prijsverschil moet wel aanzienlijk zijn.

Overweeg ook dat men zegt dat er op veel plaatsen Americaanse G2's verkocht worden (D800 of D801 etc.), waar je goed op moet letten mocht je later dingen gaan flashen. Je kunt alleen zeker weten of het een Internationaal/Europees model (D802) is door de achterkant eraf te halen. Als je een ROM of iets anders flasht voor de D802 op een D800-toestel gaat alles mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:32:
[...]

Gek genoeg niet echt bekend met Xposed. De essentie is dus dat er geen andere software op komt, maar wel de voordelen hebt van custom roms zoals het aanpassen van -praktisch- alles?
Als je met "software" de ROM bedoelt, dan, ja, dat is zo ongeveer wat Xposed doet. Er zullen ongetwijfeld dingen zijn die bepaalde ROMs doen en die nog niet in een Xposed-module zijn gezet, maar meestal gebeurt dat wel, met de interessantste dingen. En voor de G2 zijn er speciale Xposed-modules met veel functies, zoals "G2 Tweakbox". Hier zie je een lijstje van Xposed-modules (er bestaan er vast nog meer):
http://forum.xda-develope...collection-post-t2327541/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

Cerberus_tm schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:05:
[...]

Hmm ik weet niet hoe ervaren je bent, maar heb je het wel precies volgens de aanwijzingen gedaan? Je begint met je telefoon helemaal uit te zetten en 15 seconden te wachten. Dan houd je de volume-omhoog-knop ingedrukt. Terwijl je die ingedrukt houdt doe je de USB-kabel erin. Houd de knop nog steeds ingedrukt, totdat je een teken van Download Mode ziet.

Je USB-poort is toch niet kapot? Wat heb je voor bootloader?
Ja die stappen doe ik allemaal, maar ik krijg dus steeds het laad icoontje, wat overigens dus niet betekent dat de poort stuk is.
Veder, ik weet niet wat voor boatload ik heb maar ik heb de telefoon geroot met ioroot. Het is me eerder ook al gelukt om de telefoon opnieuw te installeren en toen kon ik dus ook gewoon in download mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ttje schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:12:
[...]

Ja die stappen doe ik allemaal, maar ik krijg dus steeds het laad icoontje, wat overigens dus niet betekent dat de poort stuk is.
Veder, ik weet niet wat voor boatload ik heb maar ik heb de telefoon geroot met ioroot. Het is me eerder ook al gelukt om de telefoon opnieuw te installeren en toen kon ik dus ook gewoon in download mode.
Hmm echt gek, ik ben bang dat ik ook geen idee heb. Misschien weten ze meer op XDA? Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc92
  • Laatst online: 19-08-2024
Megapaul schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:33:
[...]

Het is gewoon een internationaal model waar gewoon de Nederlandse taal in staat.
Alleen bij de eerste keer opstarten (zonder simkaart) zal het toestel waarschijnlijk op duits staan.
Cerberus_tm schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:56:
[...]

Wat Megapaul zegt. Overweeg wel dat het veel chiller is om in Nederland garantie te hebben, dus het prijsverschil moet wel aanzienlijk zijn.

Overweeg ook dat men zegt dat er op veel plaatsen Americaanse G2's verkocht worden (D800 of D801 etc.), waar je goed op moet letten mocht je later dingen gaan flashen. Je kunt alleen zeker weten of het een Internationaal/Europees model (D802) is door de achterkant eraf te halen. Als je een ROM of iets anders flasht voor de D802 op een D800-toestel gaat alles mis.
Oké, thanks voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 16-09 11:01
Na het hele forum van a tot Z te hebben doorgespit... stel ik hem toch maar even voor.

Is de G2 nog zijn aanschaf waard? Ik heb nu een Iphone 5s echter dat hele IOS is niet mijn ding, Maar dat is
een ander discussie.

Als ik de G2 vergelik met een G3/M8/motoX etc dan overspoeld mij de gedachte dat de G2 een enorme Bang for tha Buck is.

Ik zoek snelheid, lange sandby, betrouwbaarheid, goede Ontvangst kwaliteit (mijn P990 was een nachtmerrie hierin).

Graag jullie gedachtes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Darkz0rs schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:21:
Na het hele forum van a tot Z te hebben doorgespit... stel ik hem toch maar even voor.

Is de G2 nog zijn aanschaf waard? Ik heb nu een Iphone 5s echter dat hele IOS is niet mijn ding, Maar dat is
een ander discussie.

Als ik de G2 vergelik met een G3/M8/motoX etc dan overspoeld mij de gedachte dat de G2 een enorme Bang for tha Buck is.

Ik zoek snelheid, lange sandby, betrouwbaarheid, goede Ontvangst kwaliteit (mijn P990 was een nachtmerrie hierin).

Graag jullie gedachtes
De G2 is absoluut nog zijn aanschaf waard. Ik raad hem nog steeds aan bij vrienden en familie. Onder andere inderdaad vanwege de uitstekende bang for the buck. Maar ook features zoals Knock On (aanzetten door te dubbelklikken op het scherm), lange accuduur en de 5,2 inch (full HD) met hele smalle bezels zijn op zichzelf al dingen die de G2 een erg fijne phone maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
En de ontvangst, het is tenslotte een telefoon :-) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ontvangst (gesprekken) is perfect. Geen haperingen, helder geluid. Ook van de andere kant heb ik geen klachten gehoord.
Betreffende 3G ontvangst: snelste dataverkeer die ik tot nu toe heb gehad bij een telefoon. Maar de telefoon is ook veel sneller dan mijn vorige telefoons, dus dat kan er ook mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Mee eens: ik heb hem net gekocht na enig vergelijken, en het is gewoon de beste telefoon voor het geld op dit moment voor mij. Ik snap echt niet dat mensen €700 uitgeven aan de nieuwste telefoon terwijl de G2 nog prima de allersnelste spellen kan draaien (als je dat wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
Kan ik alleen maar bevestigen :). Nu ruim een week in huis en extreem tevreden mee, zeker in combinatie met de CloudyG3 ROM icm Nova Launcher. Batterijduur is erg goed te noemen en snelheid is echt om van te smullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Grappig, wel direct rooten en een custom rom erin fietsen? ik begrijp dat LG nog steeds geen fatsoenlijk OS kan inrichten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Darkz0rs schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:47:
Grappig, wel direct rooten en een custom rom erin fietsen? ik begrijp dat LG nog steeds geen fatsoenlijk OS kan inrichten :-)
Sja, de G2 ROM was wel redelijk, maar de G3 rom bevalt me toch wel iets beter. Heb ook nog Slimkat en CM12 gebruikt, maar die bevielen mij toch niet. Met name het batterijverbruik in CM12 viel me tegen.

Ze hebben iig wel stappen gemaakt qua ROM tov het Optimus 2x tijdperk!

[ Voor 7% gewijzigd door mad-dog op 18-01-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Dat was inderdaad mijn laatste LG.
Ook de Oneplus overwogen maar de garantie is niet best. Hoe is die bij LG tegenwoordig? Rooten en custom roms toegestaan binnen de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Darkz0rs schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:23:
Ook de Oneplus overwogen maar de garantie is niet best. Hoe is die bij LG tegenwoordig? Rooten en custom roms toegestaan binnen de garantie?
Geen idee, maar heb zo'n vermoeden dat garantie geweigerd wordt.

Mijn vorige LG was ook een 2x. Maar heb bij dat toestel eigenlijk alleen maar Cyanogenmod gebruikt, en was daar eigenlijk best tevreden over.

Ik greep net naast een nieuwe Oneplus op V&A en toen toch maar besloten de G2 aan te schaffen. Is de prijs echt dubbel en dwars waard, zeker als je em vergelijkt met de Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb op al mijn Android toestellen altijd custom roms en die zut gehad, maar op de G2 vind ik dat echt niet nodig. De stock rom draait als een tiet en zie geen reden om een custom rom te draaien. G3 thema erop en klaar.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:42
Damian schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:09:
Ik heb op al mijn Android toestellen altijd custom roms en die zut gehad, maar op de G2 vind ik dat echt niet nodig. De stock rom draait als een tiet en zie geen reden om een custom rom te draaien. G3 thema erop en klaar.
Hier ook, stock rom, G3 thema. Prima! Ook geen root al had ik dat vorige week bijna gedaan om via root explorer het wifi wachtwoord bij mijn ouders terug te vinden. Toch maar niet gedaan.
Zit ook niet persé op android 5.0 te wachten. Als dat de accu weer iets beter maakt dan misschien wel. Accu blijft redelijk goed, maar merk toch dat die iets minder wordt. Normaal haalde ik toch meestal wel de 2 dagen ( van ochtend dag 1 tot avond dag 2) met mijn gebruik en 1 lading. Dat haal ik de laatste tijd vaak niet meer. Opzich logisch, bij eerdere telefoon werden de accu's na een jaar ook (beduidend) minder bij me. Allen bij de G2 is nu nog steeds met gemak 1 dag te halen en dat was bij mijn eerdere smartphones dan niet meer mogelijk.
Dus nog steeds een tevreden gebruiker van de G2. Nog zeker een jaar ga ik er mee doen. Dus nu naar sim only (waarschijnlijk Simyo) en dan volgend jaar kijken wat voordelig is. Sim only houden en dan los toestel aanschaffen, de G4? Of weer abbotje met tst als dat voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timminator schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:56:
[...]

Accu blijft redelijk goed, maar merk toch dat die iets minder wordt. Normaal haalde ik toch meestal wel de 2 dagen ( van ochtend dag 1 tot avond dag 2) met mijn gebruik en 1 lading. Dat haal ik de laatste tijd vaak niet meer. Opzich logisch, bij eerdere telefoon werden de accu's na een jaar ook (beduidend) minder bij me. Allen bij de G2 is nu nog steeds met gemak 1 dag te halen en dat was bij mijn eerdere smartphones dan niet meer mogelijk.
Dus nog steeds een tevreden gebruiker van de G2. Nog zeker een jaar ga ik er mee doen. Dus nu naar sim only (waarschijnlijk Simyo) en dan volgend jaar kijken wat voordelig is. Sim only houden en dan los toestel aanschaffen, de G4? Of weer abbotje met tst als dat voordeliger is.
Idem hier. Goed om te lezen dat het iig ook bij jou het geval is. Die van mij is inmiddels een maandje of 11 oud en ik draai sinds een week of 4 de OptimusG3 1.41 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Hoe bevalt je OptimusG3? Ik zit nog op stock, met veel Xposed-dingetjes. Ik zit me af te vragen wat voor voordelen ik kan verwachten van een custom ROM boven wat Xposed mij al geeft...

[ Voor 8% gewijzigd door Cerberus_tm op 19-01-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb besloten dat ik nog eventjes wacht op de lollipop custom roms stock based en daarna pas overga :)

Dus nog eventjes braaf wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:47:
Ik heb besloten dat ik nog eventjes wacht op de lollipop custom roms stock based en daarna pas overga :)

Dus nog eventjes braaf wachten.
Goed zo! Doe maar braaf Xposed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cerberus_tm schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:32:
[...]

Goed zo! Doe maar braaf Xposed doen.
Ja dat gaat dus niet werken als ik kies voor lollipop :> Ik wil stock lollipop based custom roms. Vanwege de FM-radio :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Even Afwezig
  • Laatst online: 19-09 16:17

Even Afwezig

kom zo.....

Darkz0rs schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:23:
Ik heb een LG L90 die ik wilde updaten.
Lukte niet en ik kreeg een 'raar' scherm.
Dat netjes gemeld met foto van het scherm.
Kreeg ik de reactie: U heeft het toestel geroot en daarom heeft u geen fabrieksgarantie.
Terwijl het toestel niet eens geroot is.......
Voor mij _geen_ LG meer!

Even Afwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Even een oud artikel, of je nu wel of niet root. Garantie heb je op de hardware :-)

nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Darkz0rs schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:53:
Even een oud artikel, of je nu wel of niet root. Garantie heb je op de hardware :-)

nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
Je staat in je recht maar zie dat recht maar eens te krijgen. Veel succes! :N

Edit: zie dat OP zijn toestel niet eens geroot heeft. Dat moet toch op te lossen zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door westergas op 20-01-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
daarom via de winkel. Kijk als je root of een custom rom installeerd en dat je er niet meer uit komt, dan snap ik dat je kan fluiten naar je garantie.
Als je scherm geen beeld geeft of whateva :-) dan moet je gewoon garantie hebben.
Via een winkel heb je altijd je recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:41:
Hoe bevalt je OptimusG3? Ik zit nog op stock, met veel Xposed-dingetjes. Ik zit me af te vragen wat voor voordelen ik kan verwachten van een custom ROM boven wat Xposed mij al geeft...
Goed. Pull down menu ziet er top uit en idem voor de menu's. De stock rom vond ik trouwens ook prima hoor. Het geklaag daarover begrijp ik niet.

Accuduur voor het gevoel dus wat minder de laatste tijd. Ik had afgelopen week deze fix geïnstalleerd en had hier (XDA topic over Google Services) eens naar gekeken.

Anderzijds ben ik bij tijd en wijle een aardige Whatsapp gebruiker, ook natuurlijk buitenhuis (3g), en dan gaat het sowieso harder met de accu.

Dat aanklooien maakt het voor mij iig altijd extra leuk ;)
Darkz0rs schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:00:
daarom via de winkel. Kijk als je root of een custom rom installeerd en dat je er niet meer uit komt, dan snap ik dat je kan fluiten naar je garantie.
Als je scherm geen beeld geeft of whateva :-) dan moet je gewoon garantie hebben.
Via een winkel heb je altijd je recht.
Ik heb geen zin om alles weer op te rakelen maar hier mijn ellende:

Ervaringen met Dynafix

De 1e x had ik m'n G2 zelf bij Dynafix aangeleverd. Wegens root retour en de onderzoekskosten (walgelijk) konden op worden gehoest.
De 2e x via Mediamarkt gedaan. Een week later retour via Teleplan (Dynafix stuurt door naar Teleplan en rekent daarvoor administratiekosten van +/- 20,-) zonder opgaaf van reden en wederom onderzoekskosten erbij (heeft Mediamarkt niet betaald).

Ongeacht het defect (ook hardwarematig): root = geen reparatie. Althans, dat is dus mijn ervaring want hier wordt soms wel degelijk vanaf geweken, getuige berichten van anderen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:51:
[...]

Goed. Pull down menu ziet er top uit en idem voor de menu's. De stock rom vond ik trouwens ook prima hoor. Het geklaag daarover begrijp ik niet.

Accuduur voor het gevoel dus wat minder de laatste tijd. Ik had afgelopen week deze fix geïnstalleerd en had hier (XDA topic over Google Services) eens naar gekeken.

Anderzijds ben ik bij tijd en wijle een aardige Whatsapp gebruiker, ook natuurlijk buitenhuis (3g), en dan gaat het sowieso harder met de accu.

Dat aanklooien maakt het voor mij iig altijd extra leuk ;)

[...]

Ik heb geen zin om alles weer op te rakelen maar hier mijn ellende:

Ervaringen met Dynafix

De 1e x had ik m'n G2 zelf bij Dynafix aangeleverd. Wegens root retour en de onderzoekskosten (walgelijk) konden op worden gehoest.
De 2e x via Mediamarkt gedaan. Een week later retour via Teleplan (Dynafix stuurt door naar Teleplan en rekent daarvoor administratiekosten van +/- 20,-) zonder opgaaf van reden en wederom onderzoekskosten erbij (heeft Mediamarkt niet betaald).

Ongeacht het defect (ook hardwarematig): root = geen reparatie. Althans, dat is dus mijn ervaring want hier wordt soms wel degelijk vanaf geweken, getuige berichten van anderen.
Wat irritant van Dynafix! Ik hoor alleen maar negatieve verhalen over dat bedrijf. Dan dus maar eerst unrooten en alles naar stock terugzetten voordat je je telefoon inlevert...

Die fix die je noemt in de Play Store vind ik er wel ietwat dubieus uitzien, slecht taalgebruik en geen duidelijke omschrijving van wat het programma nou eigenlijk doet. Als je last hebt van batterijdingen zou je Amplify kunnen proberen, daar hoor ik heel goede berichten over: http://forum.xda-develope...ce-nlp-wakelocks-t2853874

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:51:
[...]

En wat is je ervaring met deze fixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker. Je wil niet weten wat voor mailverkeer ik hieraan heb besteed. Het was echt lullen als brugman...tegen een muur.

In de garantiebepalingen staat dat gebreken als gevolg van een softwarematige aanpassingen niet onder garantie vallen. Ik draaide dit om (als root niet in relatie tot het defect staat -in mijn geval een niet functionerend beeldscherm- dan geldt de garantie wel degelijk) maar kreeg 0 op rekest. Hier werd gewoon niet op ingegaan, bizar....al begrijp ik het zakelijk gezien wel degelijk. Maar daar had ik geen donder aan want dat zou ten koste gaan van mij lol. En als ik ergens niet tegen kan....gelukkig won de aanhouder deze keer!

Klopt van het dubieuze, anderszijds ben ik onbewust een proefkonijn geweest en het kon, achteraf, iig geen kwaad ;)

Over Amplify: thnx. Ga ik eens naar kijken!

Greenify gebruik ik sinds kort ook (voor Dolphin en Youtube). Maar dit geldt meer voor op m'n tablet dan op m'n G2.
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:14:
[...]

En wat is je ervaring met deze fixes?
Vooralsnog niet heel spannend. Zowel m'n tablet als telefoon gebruik ik vrij intensief en dan valt er m.i. nooit zoveel winst te halen.

Uit de XDA link heb ik iig System Tuner uit de Play store gehaald en heb daar wat services uitgezet. Ik denk dat er relatief gezien meer winst wordt gehaald bij licht of middelmatig gebruik van je telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik herken jullie verhaal. Echter laat je niet wegsturen. De winkel moet "hardware" defecten oplossen. In theorie heb je met LG in deze niks te maken. Wat de winkel ook zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het Mediamarkt-gedoe had ik gelukkig net een backup. Het aanleveren bij het hoofdkantoor kwam in die periode ter sprake waarbij ik zeker een compliment voor de vriendelijke LG medewerkster op de chat moet maken.

Toen m'n G2 na die week bij MM via Teleplan retour kwam moest ik onderhand lachen en huilen tegelijk. Zonder opgaaf van reden retour terwijl zij een geroote telefoon, aangeleverd via de winkel, dus gewoon niet mogen weigeren.

Weet je wat het is Darkz0rs, door dit forum weet ik iig wel hoe of wat maar kan je nagaan hoe dit bij een doorsnee consument (en dan zeker tieners en de ouderen) gaat. Die weten bij god niet hoe of wat. Anderzijds zal die doelgroep ook weer niet van rooten en custom roms hebben gehoord ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Sirius, helemaal mee eens. Het is echter zo dat als de fabrikanten hun software op peil hielden wij nooit zouden gaan rooten en flashen :-) De ironie is dat XDA'ers zonder technische achtergrond vaak dingen beter krijgen dan de fabrikanten willen. Wellicht door de marktwending, levensduur of wellicht levensvatbaarheid of de duur daarvan. Al met al durf ik dat juridische gevecht met een winkel wel aan. Je mag dan altijd hopen dat het toestel of ECHT STUK is (niet meer controleerbaar) of zekerheids halve (discussie loos) terug te flashen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dezefde ervaring met mijn eerste G2. Dat was in december 2013. Na een mislukte flash kwam de G2 in een bootloop.

Heb net zolang toetsen combinaties gebuikt om in factoy setting en download mode te komen tot dat de G2 helemaal niks meer deed. Ik kreeg na 2 weken een nieuwe van LG.

De G2 loopt nog steeds als een zonnetje :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Darkz0rs: Android als OS maakt het natuurlijk ook niet makkelijker voor de fabrikanten...maar dat is niet ons probleem ;)

Via een winkel mag een geroot toestel niet worden geweigerd. Dit weet Teleplan en daarom was het denk ik gewoon een geval consumentje pesten. Ach ja, het was een zware bevalling maar uiteindelijk is het toch goed gekomen.

@ghansie14: netjes!! Hoe ging die afhandeling dan? Via de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Mijn G2 vanuit eglobal is een update van 100mb aan het downloaden. Kan nog niet zien naar welke versie. Ik neem aan dat de Grote update ook groter zal zijn qua mb's?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:23:
@Darkz0rs: Android als OS maakt het natuurlijk ook niet makkelijker voor de fabrikanten...maar dat is niet ons probleem ;)

Via een winkel mag een geroot toestel niet worden geweigerd. Dit weet Teleplan en daarom was het denk ik gewoon een geval consumentje pesten. Ach ja, het was een zware bevalling maar uiteindelijk is het toch goed gekomen.

Hoe is het eigenlijk goedgekomen? Hoe heb je ze overreed, en wat deden ze toen? Dit zag ik zo snel niet in die thread over je ervaringen met Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijven mailen. Blijven bestoken met argumenten. Echter is er een fundamenteel verschil in via een winkel aanleveren of zelf regelen (wat ik in 1e instantie deed). De wettelijke garantiebepalingen zijn dan anders of zoiets dergelijks. Een geroot toestel + wél tot reparatie overgaan (als het defect los staat van rooten) is van toepassing als je naar de winkel gaat en zij de telefoon ter reparatie aanbieden.

Mijn argumenten golden volgens mij dus geeneens. Desondanks bleef Dynafix redelijk keurig (en snel) terug mailen. Op klacht.nl had ik mijn ongenoegen ook kenbaar gemaakt en ik kreeg toen reactie via een ander mailadres dus vervolgens daar vrolijk verder gegaan.

De oplossing was de LG chat. Ook daar een partij linkjes naartoe gestuurd en ik zou toen binnen een paar dagen reactie krijgen. Dit werd volgens mij 4-6 weken en in de tussentijd bleef ik elke week vragen hoe of wat. Toen kreeg ik een mail van LG met een eh soort van statement:
Uit de bronnen kan worden afgeleid dat kosteloze reparatie afgewezen mag worden als er verband is tussen de klacht en rooten, dat zoals algemeen bekend levensduurbedreigend voor het toestel is en sowieso afgeraden wordt.
Hun statement draaide ik om in mijn voordeel (dat omdraaien is overigens toch niet heel raar?) dus als gevolg ging ik weer klagen bij Dynafix en toen was een dame met wie ik ook al eerder een aantal x uitgebreid heb gemaild. Ze kon mij nog herinneren en was erg behulpzaam. Tot mijn grote verbazing/ opluchting werden mijn onderzoekskosten nu iig uit coulance vergoed (binnen 4 weken....dit werd uiteindelijk bijna 12 weken). Ook omdat er blijkbaar communicatieve foutjes zijn gemaakt zo zei ze. Gelukkig werd dit eind juni toegezegd en had ik eind augustus(!) €8,45 (WTF!) op m'n rekening gestort. Ik weer mailen...paar weken later onderzoekskosten (€54) gecrediteerd. Niet 54 minus 8,45 maar alles. Nu echter in mijn voordeel dus toedeloe ermee.

Vervolgens rond die tijd een jongen van LG aan de telefoon gehad, die even zei dat rooten toch echt niet goed is (zucht, keurig in het verlengde van hun statement), en toen mocht ik het toestel bij het hoofdkantoor inleveren. Gelukkig was dat toentertijd maar 10 minuutjes tijden ;) M'n G2 was toen net via Mediamarkt naar Teleplan gegaan dus als dat niet goed zou gaan (aldus geschiedde lol) dan had ik het hoofdkantoor nog achter de hand.

Als je het Dynafix topic doorleest dan merk je ook dat er soms volstrekte willekeur is qua uitvoeren van reparaties ja/nee. Bizar. Ook dat rare gedoe met het terug kunnen krijgen van een ander (refurbished?) toestel.

Het allerergste vind ik dat de grote merken je aan je lot overlaten doordat ze Dynafix/Teleplan enz. als servicebedrijf hebben, Doen ze dit intern dan is er veel aan gelegen om je goede naam hoog te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Even Afwezig
  • Laatst online: 19-09 16:17

Even Afwezig

kom zo.....

westergas schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:58:
[...]

Je staat in je recht maar zie dat recht maar eens te krijgen. Veel succes! :N

Edit: zie dat OP zijn toestel niet eens geroot heeft. Dat moet toch op te lossen zijn!
Ik ben al een 'oudere' gebruiker.
Heb me ook nooit verdiept in het rooten van mijn toestel.
Maar het lijkt erop dat ik via de winkel waar ik hem gekocht heb een eerder geroot exemplaar gekregen heb.
Ik heb hem nu opgestuurd en ze gaan het bekijken.
Als ik gelijk heb dan krijg ik, of mijn geld terug, of een nieuw toestel.
Dus nu maar hopen dat alles goed verloopt....

Even Afwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:26:...

Vervolgens rond die tijd een jongen van LG aan de telefoon gehad, die even zei dat rooten toch echt niet goed is (zucht, keurig in het verlengde van hun statement), en toen mocht ik het toestel bij het hoofdkantoor inleveren. Gelukkig was dat toentertijd maar 10 minuutjes tijden ;) M'n G2 was toen net via Mediamarkt naar Teleplan gegaan dus als dat niet goed zou gaan (aldus geschiedde lol) dan had ik het hoofdkantoor nog achter de hand.

Als je het Dynafix topic doorleest dan merk je ook dat er soms volstrekte willekeur is qua uitvoeren van reparaties ja/nee. Bizar. Ook dat rare gedoe met het terug kunnen krijgen van een ander (refurbished?) toestel.

Het allerergste vind ik dat de grote merken je aan je lot overlaten doordat ze Dynafix/Teleplan enz. als servicebedrijf hebben, Doen ze dit intern dan is er veel aan gelegen om je goede naam hoog te houden.
Okee, dus je kon hem langsbrengen naar het hoofdkantoor, en toen hebben ze hem ondergarantie gerepareerd/vervangen, of wat volgde er?

Ik hoor inderdaad vaker over de slechte reputatie vna Dynafix...

Overigens heb ik mijn G2 bij Studentmobiel gekocht, en in een bepaalde modus (ik geloof Download Mode) stond "rooted" nog voordat ik hem zelf geroot had. Dus misschien heb ik ook een refurbished toestel gekregen. Maar hij doet het prima, dus ik klaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Cerberus_tm schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:46:
[...]

Okee, dus je kon hem langsbrengen naar het hoofdkantoor, en toen hebben ze hem ondergarantie gerepareerd/vervangen, of wat volgde er?

Ik hoor inderdaad vaker over de slechte reputatie vna Dynafix...

Overigens heb ik mijn G2 bij Studentmobiel gekocht, en in een bepaalde modus (ik geloof Download Mode) stond "rooted" nog voordat ik hem zelf geroot had. Dus misschien heb ik ook een refurbished toestel gekregen. Maar hij doet het prima, dus ik klaag niet.
De rooted status in download mode is voor zover ik gelezen heb standaard bij dit toestel.
Pagina: 1 ... 28 ... 39 Laatste

Let op:
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic