Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:15:
Crasht Google maps bij jullie ook regelmatig? Een route uitstippelen is bij mij praktisch niet mogelijk door het crashen
Bij mij (ik heb het toestel nu zo'n 3 maanden) is Google Maps nog nooit gecrasht en ik gebruik het toch wel regelmatig.
Heb je geen andere software/apps runnen op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 01:04
Skalders schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:33:
Is de cashback actie afgelopen? Indien ja betekent dit dat er een prijs verlaging gaat komen of heb ik pech
Even bekeken:
Op de LG G2 promo pagina (http://www.lg.com/nl/g2-promo -> claim cashback) staat bij aankoopdatum: ** Aankoopdatum dient op het aankoopbewijs te zijn vermeld. Actie-
periode: 14/4/2014 t/m 31/10/2014 (Uitloop van inzending 14/11/2014)

Echter bij webshops, en ook in de actievoorwaarden bij LG (http://www.lg-promotion.nl/g2_nl/algemenevoorwaarden/) staat het volgende:

a) koop het promotieproduct, tussen 14 april 2014 en 30 november 2014.

Beetje verward, en LG reageert niet op mijn mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een aantal maanden een LG G2 en de volgende 2 dingen vallen me in negatieve zin op in een mate dat ze mij erg storen:

1) De belkwaliteit krijg ik regelmatig klachten over. "Blikkerig" en het compleet wegvallen van mijn stem gebeurd eigenlijk bij 2 van de 3 gesprekken. Ik heb wel goed bereik en zit op het KPN netwerk. Ik heb de "voice enhancement" optie geprobeerd maar dit verhelpt het probleem niet.

2) De focus snelheid van de camera is dramatisch. Ik heb de "sport" optie al geprobeerd, maar tijdens bijvoorbeeld een concert krijg ik er nooit een scherp beeld uit.

Heeft iemand tips om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Niet tijdens een concert filmen dat als eerste :+
Daarnaast al de stock google app geprobeerd? Die uit de playstore?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Nog eventjes een update over het cashback verhaal, mail van LG terug gehad:
Bedankt voor het contact opnemen met LG Electronics

Hierbij willen wij u mededelen dat er een fout is gemaakt bij de actievoorwaardes. Het correcte actievoorwaarde waar aangehouden moet worden is "koop het promotieproduct, tussen 14 april 2014 en 30 november 2014". De voorwaarde dat op de actie pagina klopt niet, en wordt ook z.s.m aangepast. U kunt het product dus tot 30 november 2014 aanschaffen, om te kunnen deelnemen aan deze actie.

Hoeveel ruimte blijft er eigenlijk over van de 16 gb versie? En voornamelijk voor de apps? Mijn Galaxy s2 had ook 16 gb maar daar bleef maar 2 gb over voor de apps en dat is toch te weinig. Media opslag boeit me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Skalders schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:00:

[...]

Hoeveel ruimte blijft er eigenlijk over van de 16 gb versie? En voornamelijk voor de apps? Mijn Galaxy s2 had ook 16 gb maar daar bleef maar 2 gb over voor de apps en dat is toch te weinig. Media opslag boeit me niet zo.
Gecombineerd heb je, Dus alles wat niet apps is dat is vrije ruimte en andersom ;) Je hebt geen partities hier zoals je dat wel bij een Galaxy S hebt

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 03-11-2014 17:02 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

iChaos

It's Lupus.

Skalders schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:00:

[...]

Gedeeld, dus media en apps gaan van dezelfde opslag af. Dat is ca. 9.80GB op de 16GB na een verse installatie van de stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Dat is heel fijn om te horen! dan ga ik misschien toch voor de 16 gb versie. Is dat tegenwoordig bij elke smartphone zo?

En weet je toevallig hoeveel ruimte er over blijft in de standaard LG rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Skalders schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:12:
Dat is heel fijn om te horen! dan ga ik misschien toch voor de 16 gb versie. Is dat tegenwoordig bij elke smartphone zo?

En weet je toevallig hoeveel ruimte er over blijft in de standaard LG rom?
Als je geen media opslaat is dat voldoende. Als je wel media erop zet dan zou ik persoonlijk de 32GB aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Ja alleen jammer dat die zoveel duurder is. ~80 euro voor 16 gig extra is toch belachelijk :p
Met de cashback kan ik voor €263 aan de 16 gb versie geraken, wat echt een topprijs is voor het toestel. De 32 gb versie ligt voor € 390 (incl verzending) bij de goedkoopste in pricewatch. met cashback is dat € 340. Dan kan ik evengoed deze in amazon.de bestellen voor €338. Alleen jammer dat daar de cashback actie niet op gaat gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:41:
Niet tijdens een concert filmen dat als eerste :+
Daarnaast al de stock google app geprobeerd? Die uit de playstore?
Ik film ook niet tijdens een concert. Maar zelfs een foto maken is onmogelijk als de band in kwestie beweegt. Mijn vorige telefoon Galaxy S3 had hier geen problemen mee. Ik zal de standaard Google app eens proberen als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

mooi te horen dat de cashback actie verlengt is... had stiekem al over een andere telefoon nagedacht, maar dit brengt me wel terug naar de G2..

Enige voorwaarde voor me is een gegarandeerde update naar android 5.0 (dus niet via custom roms)

Is dit een zekerheidje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

iChaos

It's Lupus.

LG heeft bekend gemaakt dat dit toestel 5.0 gaat krijgen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 19:08
greatgonzo schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:19:
mooi te horen dat de cashback actie verlengt is... had stiekem al over een andere telefoon nagedacht, maar dit brengt me wel terug naar de G2..

Enige voorwaarde voor me is een gegarandeerde update naar android 5.0 (dus niet via custom roms)

Is dit een zekerheidje?
Ja begin 2015.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Tot zover mijn perfecte LG G2...

Gisteren het toestel 70 graden gehouden (iets wat ik nooit doe) en zag een hotpixel boven in het scherm zitten... balen zeg :(

Nu in de ochtend gekeken in een donkere kamer en ik zag dat de digitizer simpel weg los laat... Ik zie nu aan de bovenkant van het scherm light bleeding.... Niet dat het zwart wat witter is maar gewoon wit licht :(

Desondanks dat ik hem 70 graden schuin moet houden om het te zien ga ik wel morgen langs Coolblue voor een nieuwe... Dit was namelijk ook bij mijn oude LG G2 gebeurd en na 2 maanden zag ik gewoon wit licht van alle kanten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Knamix schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:27:
Tot zover mijn perfecte LG G2...

Gisteren het toestel 70 graden gehouden (iets wat ik nooit doe) en zag een hotpixel boven in het scherm zitten... balen zeg :(

Nu in de ochtend gekeken in een donkere kamer en ik zag dat de digitizer simpel weg los laat... Ik zie nu aan de bovenkant van het scherm light bleeding.... Niet dat het zwart wat witter is maar gewoon wit licht :(
Had jij ook nou niet de achterkant losgemaakt om er een papiertje tussen te stoppen? Misschien dat het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
silmaril8 schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:33:
[...]

Had jij ook nou niet de achterkant losgemaakt om er een papiertje tussen te stoppen? Misschien dat het daar aan ligt?
Dat was bij mijn vorige LG :) Heb er heel wat gehad (en allemaal hadden ze wel iets)

Zit nog binnen de 14 dagen omruil garantie bij Coolblue dus ik ga er niks mee doen en morgen naar de winkel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Knamix schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:35:
[...]

Dat was bij mijn vorige LG :) Heb er heel wat gehad (en allemaal hadden ze wel iets)

Zit nog binnen de 14 dagen omruil garantie bij Coolblue dus ik ga er niks mee doen en morgen naar de winkel O-)
Ja, zou ik ook gewoon doen.

Wel vaag dat weer bij jou de digitizer loslaat. Wat voor soort hoesje heb je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
silmaril8 schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:37:
[...]

Ja, zou ik ook gewoon doen.

Wel vaag dat weer bij jou de digitizer loslaat. Wat voor soort hoesje heb je trouwens?
Ik gebruik geen hoesje. Maar zelfs zonder hoesje zou dit niet moeten gebeuren... Ik behandel mijn toestel alsof het me eigen kind is en dat de digitizer nu weer loslaat is mij een raadsel... Nooit gevallen of ergens tegenaan gestoten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:38
Even een vraag voor de mensen met een LG G2. Mijn vriendin heeft haar G2 in het water laten vallen. De telefoon is vorige week gerepareerd maar had het probleem dat de simkaart na ongeveer een half uur gebruik niet meer herkend werd. Bellen of internetten was dan niet meer mogelijk. Ik heb de telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen en het probleem lijkt hierdoor verholpen.

Wel is het nu zo dat er pas om de code van de simkaart gevraagd wordt als ik de telefoon opnieuw opstart. Is dit normaal? Of wordt er direct bij jullie om de simcode gevraagd als je de simkaart plaatst terwijl de telefoon al aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij dat de telefoon de sim eerst moet herkennen en dan lijkt mij dat het meest logisch d.m.v. opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Bij mij moet ik hem eerst opnieuw opstarten voordat ik me.pincode in kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Met succes mijn oude LG geruild voor een nieuwe!

Wat voelt dat goed zeg om het stukje beschermfolie er af te trekken 8)

Verwijderd

Hallo, ik overweeg ook een g2, maar hoe is de speaker kwaliteit? Had net een Nexus 5 gekocht maar die speaker was k.u.t. en ik Skype veel, vandaar... Ik lees namelijk dat ie zacht is...

En binnen jullie de lg skin niet een beetje druk?

En tot slot, is de g2 nog met 1 hand te bedienen?

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 01:03:
Hallo, ik overweeg ook een g2, maar hoe is de speaker kwaliteit? Had net een Nexus 5 gekocht maar die speaker was k.u.t. en ik Skype veel, vandaar... Ik lees namelijk dat ie zacht is...

En binnen jullie de lg skin niet een beetje druk?

En tot slot, is de g2 nog met 1 hand te bedienen?
Speaker kwaliteit is OK, niet zo goed als de HTC One (m8) maar te doen. Voor skype is ie OK. Zacht is ie niet, maar ook niet heel hard ofzo.

LG Skin is voor mij niet te druk eigenlijk. Is prima te doen... Mooi is anders, daarom CloudyG3 erop staan ;-)

Met 1 hand, ja maar met 2 handen is makkelijker. Volgens mij zijn alle telefoons wel te bedienen met 1 hand, echter doet iedereen het tegenwoordig met 2 handen is mij opgevallen.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Knamix
Op het moment ben ik ook CloudyG3 aan het downloaden :)

Hopelijk is het wat :D

• silmaril8
  • Niet online
Ewivis schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:02:
[...]

Speaker kwaliteit is OK, niet zo goed als de HTC One (m8) maar te doen. Voor skype is ie OK. Zacht is ie niet, maar ook niet heel hard ofzo.

LG Skin is voor mij niet te druk eigenlijk. Is prima te doen... Mooi is anders, daarom CloudyG3 erop staan ;-)

Met 1 hand, ja maar met 2 handen is makkelijker. Volgens mij zijn alle telefoons wel te bedienen met 1 hand, echter doet iedereen het tegenwoordig met 2 handen is mij opgevallen.
Ik bedien mijn telefoon echt nooit met 2 handen. Ik houd mijn telefoon altijd in mijn rechterhand en kan hem makkelijk met 1 vinger (de duim) bedienen. Dat is dan ook het fijne van de LG G2, je kan hem gewoon met 1 hand makkelijk bedienen. En dat ondanks het feit dat er een zeer groot 5,2 inch scherm in zit. En dat ik ook het fijne van bijvoorbeeld de app Chrome: je kan heel makkelijk met 1 vinger in en uitzoomen.

Uiteraard scheelt het wel hoe groot je handen zijn, maar volgens mij zijn die van redelijk "normaal".

Ik heb wel ook een speciale (dunne) cover genomen welke ribbeltje aan de zijkant heeft, zodat deze goed vast in mijn hand ligt en ik hem eventueel ook makkelijk kan verschuiven binnen mijn hand als ik met mijn duim toch een keertje helemaal in het linkerbovenhoekje moet klikken.

• Micheeels
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:59
Weet iemand hoe ik mijn LG G2 kan updaten met behulp van een Mac? Ik zit nog op 20D en krijg de 20G update niet OTA aangeboden. De Mac versie van LG PC Suite lijkt geen updatefunctie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39

mucuracat

YES

Micheeels schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:33:
Weet iemand hoe ik mijn LG G2 kan updaten met behulp van een Mac? Ik zit nog op 20D en krijg de 20G update niet OTA aangeboden. De Mac versie van LG PC Suite lijkt geen updatefunctie te hebben.
Geen zorgen, heb windows en ook nog geen update 20G :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil (wilde) toch ook voor de G2 gaan, maar wil er dan wel CM op draaien, alleen, ik durf het niet aan. Heb net op wat sites gekeken hoe je dat met installeren maar dat lijkt me toch wel echt best ingewikkeld. Doe ik wat fout, zit ik straks met een telefoon die het niet meer doet.

Die lg skin is zo afstotend, echt jammer, zo'n mooi toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:16:
[...]

Geen zorgen, heb windows en ook nog geen update 20G :)
Hier hetzelfde , ik heb de update ook nog niet.

Melden als ie der wel is AUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:21:
Met een andere launcher (bijvoorbeeld Nova) omzeil je 90% van die LG skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Wil (wilde) toch ook voor de G2 gaan, maar wil er dan wel CM op draaien, alleen, ik durf het niet aan. Heb net op wat sites gekeken hoe je dat met installeren maar dat lijkt me toch wel echt best ingewikkeld. Doe ik wat fout, zit ik straks met een telefoon die het niet meer doet.

Waarom durf je dat niet, stelt echt niets voor. handleiding volgen en klaar. niks programmeren en dergelijke. kwestie van aantal keer klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

ik zit op 20d, is dat een oude o.i.d.? krijg geen OTA update aangeboden voor zover ik weet. Volledige build is KOT49I.D80220d

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboy11
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 19:39

Absoluut doen. Dat rooten is echt niet lastig, je kan het zelfs vanaf de telefoon doen (https://www.youtube.com/watch?v=KINp9v_GN3o) ik heb het gisteren nog gedaan met dit filmpje. Alleen moet je ipv cloudyg3 rom de cm11 rom downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:48
Bij mijn G2 kwam er in de recovery of download mode (weet het niet meer) wel 'rooted' te staan ipv 'unrooted'. dit is ook niet meer terug te zetten naar 'unrooted'. Wel iets om rekening mee te houden. Verder is het relatief makkelijk en daarna kun je er wel een mooie ROM zoals de LGG3 rom op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben bang dat ik iets fout die en dat ik dan vast kom te zitten, en dan kan ik natuurlijk nergens naartoe. En 2, ben ook bang dat met zo'n cm custom rom de helft het niet doet... maar ik wil het wel proberen, want ik heb nu de Moto G gekocht maar erger me aan de niet super scherpe beeldkwaliteit, scherm is ook vrij donker op automatische helderheid... Iemand een link die stap voor stap verteld wat te doen met een LG g2 en CM?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:43:
Nou ik ben bang dat ik iets fout die en dat ik dan vast kom te zitten, en dan kan ik natuurlijk nergens naartoe. En 2, ben ook bang dat met zo'n cm custom rom de helft het niet doet... maar ik wil het wel proberen, want ik heb nu de Moto G gekocht maar erger me aan de niet super scherpe beeldkwaliteit, scherm is ook vrij donker op automatische helderheid... Iemand een link die stap voor stap verteld wat te doen met een LG g2 en CM?
`
Voor het eerst geroot en een custom rom erop gezet (CloudyG3)

Was ook een beetje bang dat het niet zou werken maar het tegendeel is bewezen!
Tegenwoordig zijn er zoveel youtube video's/tutorials dat bricken o.i.d. bijna niet meer kan lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:04

Ttje

"We shall never surrender"

Wat een toptoestel!
*knip
Update nog niet (OTA) ontvangen....
V&A linkjes niet toegestaan, mag eventueel wel in je onderschrift.

[ Voor 52% gewijzigd door janvanduschoten op 16-11-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Als de telefoon aan het stroom wordt gehangen hoor je even een klein piepje, en gaat de telefoon trillen..
Is dit ook uit te schakelen? Ik heb de telefoon namelijk in een cradle staan, die van 22-0.00 en daarna nog een keer van 6.00-6.30 oplaad, zodat ik altijd met 100% aan de dag begin..

Maar het is toch irritant dat dus een half uur voor mijn wekker de telefoon al begint te piepen.
(ja, ik slaap vrij licht :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net heb ik een UPDATE voor de LG G2 via de telefoon zelf aangeboden gekregen.

Voor het eerst , normaal update ik telefoons via de Windows laptop hier.

Het is de D80220h-EUR-xx UPDATE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier ook net 220h binnen. 7,49MB groot, geïnstalleerd in 10 minuten. Weer applicaties die zijn bijgewerkt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Ik kreeg vandaag ook de OTA aangeboden, van 20D naar 20H. Ben benieuwd of er veranderingen in dagelijks gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb ook eindelijk een OTA.

Die van mij is ook 220H maar wel 137MB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:42:
Ik heb ook eindelijk een OTA.

Die van mij is ook 220H maar wel 137MB :+
Die van mij was ook meer dan 100MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 05:25:
[...]

Mijn zusje krijgt hem ook binnen, ik niet.. heb recovery erop staan :-)

hij is 139.37 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog hopen dat de update Android Lollipop snel ook naar de G2 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 05:25:
[...]

Hmm, misschien moest ik nog maar 7,5 Mb downloaden nadat mijn wifi verbroken werd.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Update is hier ook binnen. Alles was prima voor de update en dat is het nog steeds. Alles lijkt sneller te gaan? Placebo waarschijnlijk ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 19:08
Hier ook de update binnen op de lg g2 van me vrouwtje.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:11

IkWilbert

Het is mij!

Update is stopgezet, zouden problemen mee zijn.
http://androidworld.nl/ni...stopgezet-door-problemen/

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend dit , dan komt er in ieder geval een nieuwere update aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 21:55
greatgonzo schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:33:
Als de telefoon aan het stroom wordt gehangen hoor je even een klein piepje, en gaat de telefoon trillen..
Is dit ook uit te schakelen? Ik heb de telefoon namelijk in een cradle staan, die van 22-0.00 en daarna nog een keer van 6.00-6.30 oplaad, zodat ik altijd met 100% aan de dag begin..

Maar het is toch irritant dat dus een half uur voor mijn wekker de telefoon al begint te piepen.
(ja, ik slaap vrij licht :) )
Wat voor/welke cradle is dat? :)

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Henkie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:01:
[...]

Wat voor/welke cradle is dat? :)
ooit eens op ebay besteld voor een galaxy S4.. maar de G2 past ook (denk echter niet dat hij past als je er een hoesje omheen hebt)

edit: hij lijkt meer op deze, maar dan de gewone versie ipv de mini.. maar nu heb je een idee

[ Voor 22% gewijzigd door greatgonzo op 19-11-2014 16:07 ]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Klopt, die update blijkt nogal buggy. Kwam ik gisteren later op de dag achter :(

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:06

Infinchible

Woef!

Ah, daarom crasht mijn appdrawer inderdaad steeds. Nou ja, heb het meeste wat ik gebruik toch in mappen op mijn homescreen staan. Dan maar even wachten op de nieuwe update. Android 5 komt ook nog wel naar de G2 toch?

• Ewivis
Infinchible schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:40:
Ah, daarom crasht mijn appdrawer inderdaad steeds. Nou ja, heb het meeste wat ik gebruik toch in mappen op mijn homescreen staan. Dan maar even wachten op de nieuwe update. Android 5 komt ook nog wel naar de G2 toch?
Je kan gewoon een andere laucher installeren en daarna heb je er geen last meer van hoor.

Android 5 komt ja, begin volgend jaar ergens. Ik verwacht Maart-April ofzo...

https://play.google.com/s...m.google.android.launcher

install via je browser en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik heb die update ook geïnstalleerd en mijn appdrawer crasht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb een andere launcher :+ Dat lost ook al vrij veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen problemen hier gelukkig.

Wel hoop ik dat er snel een nieuwe update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:28

shinchan03

Niels

Hier ook geen last van crashes. Volgens mij is de rom toch wel echt merkbaar iets sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:06

Infinchible

Woef!

Ewivis schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:00:
[...]

Je kan gewoon een andere laucher installeren en daarna heb je er geen last meer van hoor.

Android 5 komt ja, begin volgend jaar ergens. Ik verwacht Maart-April ofzo...

https://play.google.com/s...m.google.android.launcher

install via je browser en klaar :)
Ja klopt, zal ik wel even doen. d:)b Maar had er ook niet echt veel last van :). Zo vaak gebruik ik hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
Ik had mijn G2 vorige week maandag terug gestuurd naar Coolblue omdat mijn wifi willekeurig uitvalt. Heel vervelend, en na zelf alles te hebben gedaan wat ik kon (fabrieksinstellingen, hard reset, enz.) vond ik het wel welletjes en stuurde hem op.

Gebeld naar Coolblue, netjes uitgelegd dat ik alles qua software al heb getest en alles al een keer heb gereset, dus het probleem moet wel hardwarematig zijn. Hij ging hiermee akkoord en melde de reparatie aan, ik stuur hem op. Afgehandeld denk je dan.

Krijg ik hem vandaag terug, en wat staat er op de werkbon. Software is opnieuw geïnstalleerd. Toestel is getest, en goed bevonden. Het zal toch niet. Toch wel. Wifi valt nog steeds willekeurig uit, en 2 weken later ben ik weer terug bij af. Heel vervelend dit. Nu ga ik denk ik maar langs bij coolblue om het aan ze te laten zien dat het gebeurt. Probleem is, het gebeurt bijna willekeurig.

Achja, ik hou de hoop er in. Sorry jongens, maar dit moest er even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Hè, klote ja. Vervelende is dat het dus inderdaad willekeurig is, wellicht dus dat ze het daar in een testje van 15 minuten niet gezien hebben. Misschien kun je het probleem reproduceren terwijl je er een filmpje van maakt met een ander toestel?

[ Voor 19% gewijzigd door Rudios op 22-11-2014 07:10 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Farid_A schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:45:
Ik had mijn G2 vorige week maandag terug gestuurd naar Coolblue omdat mijn wifi willekeurig uitvalt. Heel vervelend, en na zelf alles te hebben gedaan wat ik kon (fabrieksinstellingen, hard reset, enz.) vond ik het wel welletjes en stuurde hem op.

Gebeld naar Coolblue, netjes uitgelegd dat ik alles qua software al heb getest en alles al een keer heb gereset, dus het probleem moet wel hardwarematig zijn. Hij ging hiermee akkoord en melde de reparatie aan, ik stuur hem op. Afgehandeld denk je dan.

Krijg ik hem vandaag terug, en wat staat er op de werkbon. Software is opnieuw geïnstalleerd. Toestel is getest, en goed bevonden. Het zal toch niet. Toch wel. Wifi valt nog steeds willekeurig uit, en 2 weken later ben ik weer terug bij af. Heel vervelend dit. Nu ga ik denk ik maar langs bij coolblue om het aan ze te laten zien dat het gebeurt. Probleem is, het gebeurt bijna willekeurig.

Achja, ik hou de hoop er in. Sorry jongens, maar dit moest er even uit.
De "service" van Coolblue is dan ook werkelijk één groot drama, helaas zelf ook een keer ondervonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
Rudios schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 07:10:
Hè, klote ja. Vervelende is dat het dus inderdaad willekeurig is, wellicht dus dat ze het daar in een testje van 15 minuten niet gezien hebben. Misschien kun je het probleem reproduceren terwijl je er een filmpje van maakt met een ander toestel?
Ja, heel vervelend inderdaad. Dat filmpje maken is inderdaad een goed idee. Ik heb vandaag weer met ze gesproken, en er is weer een retourmelding gemaakt, nu met de expliciete melding erbij dat het absoluut GEEN software probleem is. Kijken wat er nu maar uit komt.
westergas schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:24:
[...]

De "service" van Coolblue is dan ook werkelijk één groot drama, helaas zelf ook een keer ondervonden...
Ik hoop dat de ellende hierbij blijft, en dat het nu wel goed gaat. Ik had altijd wel goede verhalen over ze gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Sinds de nieuwe update heb ik last van uitvallende schermen of Touch screen wil niet aangaan bij tikken en / of scherm gaat op zwart, LED blijft dan blauw knipperen. Door aan de achterkant op de hardware matige knop te drukken springt hij aan. Maar bij Skype wordt het nog bonter, als je een videogesprek accepteer of uitnodig met een contact dan kan er geen verbinding gemaakt worden en / of krijg je zwart scherm met wederom knipperend blauw LED.

Kan iemand de fout van Skype mij bevestigen i.c.m. nieuwe update van de G2?
De video gespreksinstellingen van Skype staan op hoge kwaliteit.
Mijn telefoon is wel geroot maar verder basic. Heb de G2 geroot voor Adaway. Verder heel weinig geïnstalleerd.
De Apps die er op staan zijn::
AdAway
Brother iPrint&Scan
DigiClock Widged
MX speler
Outlook
WhatsApp
ABN-Amro App
Candy Crush
Gmail

Hoop Apps van LG zijn uitgeschakeld indien mogelijk verwijderd. Ook een hoop Google spul is uitgeschakeld, behalve Chrome en spraakgestuurd typen, maps.

De telefoon is net terug van reparatie en had een nieuw moederbord en beeldscherm gekregen.
Na reparatie direct geroot om maar van alle reclame af te komen. Zeg 2 weken later kreeg ik de update en toen begonnen de problemen. Tevens krijg ik ook vaak de melding nu dat Thuis is gestopt.

[ Voor 17% gewijzigd door aliberto op 23-11-2014 01:50 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:54
Tevens krijg ik ook vaak de melding nu dat Thuis is gestopt.
Dat thuis stopt komt door de update naar 20H dat is ook de rede waarom LG de update heeft teruggetrokken. Wellicht dat de andere problemen ermee te maken hebben. Je kan een andere launcher proberen. Daarmee omzeil je het probleem met de stock LG launcher.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Megapaul schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:48:
[...]

Dat thuis stopt komt door de update naar 20H dat is ook de rede waarom LG de update heeft teruggetrokken. Wellicht dat de andere problemen ermee te maken hebben. Je kan een andere launcher proberen. Daarmee omzeil je het probleem met de stock LG launcher.
Bedankt voor je respons, maar maak je gebruik van 20H? Indien ja zou je het Skype probleem kunnen reproduceren met videobellen?

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

20H is hier ook buggy as fuck :X Alsof die nooit getest is.

Het is werkbaar maar er zitten zoveel rare bugs in de interface en het switchen ertussen. De soepelheid is er een beetje uit.

Ben benieuwd wanneer de nieuwe update gaat komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik heb dezelfde update, maar nergens last van.

Toch vreemd dat het per toestel verschillend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Framoes schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:18:
Ik heb dezelfde update, maar nergens last van.

Toch vreemd dat het per toestel verschillend is.
Het is net hoe je het gebruikt. Ik gebruik een ander toetsenbord en andere launcher. De kans is dus zeer groot dat ik tegen andere dingen aanloop dan jij.

Denk dat niet veel mensen in Nederland Action Launcher gebruiken met swiftkey en een knalrode theme op je toetsenbord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:04

Ttje

"We shall never surrender"

Hier ook 20h, 20g overgeslagen.
Tot nu toe werkt alles prima, ook Skype.
Overigens gebruik ik wel de Google Now Launcher. Stuk soepeler en lagt niet als ik uit een app kom en direct wil swipen tussen de schermen van de launcher.

Laatste tijd wel echt last van vastlopertjes bij de kleinste dingen.
Bijv wifi aan/uitzetten, als ik op de toggle druk liep hij net even 2 á 3 seconde vast. Dat gebeurt dus hier en daar..
(Dus niet standaard de toggle maar ook bijv openen van een app.)

[ Voor 31% gewijzigd door Ttje op 30-11-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Ik heb nu een weekje de G2. Overgestapt van de galaxy s2. Tot nu toe bevalt het me prima, alleen 1 erg vervelend probleem: de microfoon.

Bij de S2 was ik in elke situatie goed verstaanbaar: als ik de telefoon nu neerlegde tijdens het bellen en een meter ervanaf stond (of zelfs verder indien speaker modus aanstond), bij whatsapp, voicerecording,... ging allemaal perfect.

Bij de G2 echter problemen als ik de telefoon niet op de correcte manier vasthoud (telefoon tegen oor, micro naast mond) Zodra ik hem neerleg, of praat terwijl ik hem voor mij heb zodat ik de telefoon nog kan gebruiken tijdens het praten, klink ik ver weg of ruizig. Ik heb al eens gespeeld met de spraakverbeteringsfunctie (noise cancelling) en dit werkt wel, maar enkel als ik de telefoon juist vasthoud. In whatsapp is het nog erger, zelfs al houd ik hem fatsoenlijk vast is er een hoop ruis en ben ik niet goed verstaanbaar. Met wat achtergrondgeluiden is het nog veel erger. Hier is ook geen noise cancelling functie.

Ik heb wat opgezocht en blijkbaar heeft dit te maken met dat er 2 microfonen zijn, 1 onder en 1 boven voor de noise cancelling denk ik.

Het gekke is, als ik de stock LG voicerecorder gebruik, werkt alles perfect. In eender welke situatie klink ik dan helder en zoals het hoort, ookal heb ik luide muziek op de achtergrond en de telefoon een meter van me weg.

Enige ideeën? Ik zit trouwens nog op volledige stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 13:13
Heb ook sinds kort de LG G2 en bevalt echt prima! Kon het met een goed abonnement krijgen; de goede accuduur heeft me over de streep getrokken. En die heeft zich bewezen! Twee dagen is goed haalbaar met mijn gebruik, en dat is echt een opluchting.

Het thema en de GUI is wel echt lelijk na een Android Vanilla. Misschien toch maar een andere Launcher of ROM erop. Gebruikt hier iemand de apps van LG; de note functie, thuis etc.?

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unionemerald
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-08 15:04
Binnenkort krijg je de update naar Lollipop i.c.m. de interface van de G3. Zal waarschijnlijk wel een hele verbetering zijn tegenover de huidige interface van de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unionemerald schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:53:
Binnenkort krijg je de update naar Lollipop i.c.m. de interface van de G3. Zal waarschijnlijk wel een hele verbetering zijn tegenover de huidige interface van de G2.
Al nieuws over wanneer wij G2 bezitters die update krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Denk begin volgend jaar op zijn vroegst.

Volgens mij heeft de G3 nog geen lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Touchdomex schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:38:
Denk begin volgend jaar op zijn vroegst.

Volgens mij heeft de G3 nog geen lollipop.
Klopt, G3 zou de update voor het eind van het jaar moeten krijgen, en de G2 eerste kwartaal 2015.
Maar het is altijd afwachten of het klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Heeft iemand van jullie al zijn Cash back gekregen? Ik heb mijn toestel in Augustus gekocht en nu 4 maanden later heb ik nog steeds niet 50 euro op mijn rekening gekregen.

Ik kreeg tussendoor wel een email van ze dat het vanwege het overweldigende succes van de actie, de storting van die 50 euro nog iets langer zal gaan duren. Maar het is nu al weer anderhalve maand verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07 17:47
silmaril8 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:24:
Heeft iemand van jullie al zijn Cash back gekregen? Ik heb mijn toestel in Augustus gekocht en nu 4 maanden later heb ik nog steeds niet 50 euro op mijn rekening gekregen.

Ik kreeg tussendoor wel een email van ze dat het vanwege het overweldigende succes van de actie, de storting van die 50 euro nog iets langer zal gaan duren. Maar het is nu al weer anderhalve maand verder...
http://www.consumentenbon...ackacties-lg-electronics/

Helaas een constant terugkerend probleem..... :I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikklijn
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-08 21:55
silmaril8 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:24:
Heeft iemand van jullie al zijn Cash back gekregen?
Omdat mijn IMEI niet herkend werd op de site moest ik deze uitknippen en opsturen. 2 weken later mailtje er achteraan gestuurd naar info@lg-g2.nl om te vragen of ze alles in goede orde hadden ontvangen.
En warempel, volgende dag 'toevallig' de bevestiging dat mijn aanvraag was goedgekeurd (was halverwege september).
Bedrag zou binnen 10 weken gestort worden en kwam precies 9 weken en 4 dagen later binnen in mijn geval (eind november).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

weet niet zeker of het hier thuis hoort, of meer in het topic over android apps...

Is er een instelling om notificaties/meldingen uit te zetten op een bepaald tijdstip?
Ik wil graag wel inkomende oproepen horen, maar geen whatsapp, of de melding dat het apparaat opgeladen is.

Is dit ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Ik heb sinds een tijdje last van slechte gps; duurt lang voordat ik een lock heb en hij valt daarna vaak uit. Ook heb ik wat problemen met Bluetooth audio, maar dat kan ook aan het btspeakertje liggen. Het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt en hoe lang ik er al last van heb maar ik draai de laatste update d80220h dus misschien is dat het probleem. Hopelijk is het met de volgende update (lolipop!) verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39

mucuracat

YES

LLEEDD schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:36:
Ik heb sinds een tijdje last van slechte gps; duurt lang voordat ik een lock heb en hij valt daarna vaak uit. Ook heb ik wat problemen met Bluetooth audio, maar dat kan ook aan het btspeakertje liggen. Het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt en hoe lang ik er al last van heb maar ik draai de laatste update d80220h dus misschien is dat het probleem. Hopelijk is het met de volgende update (lolipop!) verholpen.
Zelfde probleem met gps. Bluetooth geen problemen mee.
Dacht dat het aan de beta versie van Waze lag.
Hij is ook onnauwkeurig

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
mucuracat schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:44:
[...]

Zelfde probleem met gps. Bluetooth geen problemen mee.
Dacht dat het aan de beta versie van Waze lag.
Hij is ook onnauwkeurig
Ik had een poosje ook last van mijn GPS. Had ik Google Maps aanstaan, moest ik naar rechts op de snelweg. Ging ik ook netjes rechts, maar hij gaf aan dat ik rechtdoor ging. Altijd op hetzelfde punt ook. Heel apart. Misschien dat mijne met het punt te maken heeft ofzo. A12 richting A2.

In Marokko had ik er last van dat als ik geen verbinding had met het internet ik zo goed als geen lock kon krijgen. Deed ik mijn data aan deed hij het wel keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik zal binnenkort mijn LG G2 ontvangen (heb deze 2dehands gekocht).
Het is mijn eerste smartphone (u hoort het goed) dus zou ik graag wat tips hebben die je misschien best doet? Moet ik eerst updates uitvoeren, iets installeren om hem beter vlugger te doen werken? Bepaalde apps die zeer handig zijn voor de LG G2?

Ik hoorde wel dat er in januari een update komt naar android L en daarnaast de skin van de LG G3 zal worden overgenomen, dus dat je die op de LG G2 ook kan gebruiken? Klopt dit?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09

13art

Moderator Mobile
Controleren op updates is altijd goed als je de telefoon net binnen krijgt. Zo ben je helemaal bij.
Daarna is het een kwestie van je google account instellen (is geen must maar wel erg handig) en daarna op zoek naar apps die jij denkt nodig te hebben.
Er zijn naar mijn idee niet echt apps waarvan je nu al kan zeggen dat je die percee nodig hebt. Alles hangt af van hoe jij je telefoon gebruikt en wil gebruiken. Dus gewoon maar gaan ervaren. Google eens op "must have apps" Eens kijken wat je daar allemaal tegen komt voor leuks.
En maar gewoon lekker door de Play store 'wandelen'.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker op onderzoek uit gaan. Dan leer je ook het snelste hoe zo'n telefoon werkt. Veel rondneuzen op internet. Bijvoorbeeld in topics waar mensen hun homescreen posten. Kan je meteen zien wat er zoal aan widgets is, en daarna kiezen wat jij mooi vindt.

Wellicht is rooten wat voor je. Maar ook dit is afhankelijk van wat jij met je telefoon wil doen. Dus ook daar nog genoeg stof over om je in te gaan verdiepen :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:28
Ik ben enige tijd geleden aan het zoeken geweest hoe ik mijn G2 snel kon opladen in de auto.
Elke USB kabel die ik probeerde gaf de melding "traag laden".

Ik heb vervolgens een 12v lader gekocht aan 1 stuk, dus zonder usb stekker, en dat werkt als een trein.
Nu ben ik toch nieuwsgierig geworden naar het verschil tussen een data en een laad kabel :?

De geleverde lader bij de LG G2, is die usb kabel een data of een laad kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Reseth schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:08:
Ik ben enige tijd geleden aan het zoeken geweest hoe ik mijn G2 snel kon opladen in de auto.
Elke USB kabel die ik probeerde gaf de melding "traag laden".

Ik heb vervolgens een 12v lader gekocht aan 1 stuk, dus zonder usb stekker, en dat werkt als een trein.
Nu ben ik toch nieuwsgierig geworden naar het verschil tussen een data en een laad kabel :?

De geleverde lader bij de LG G2, is die usb kabel een data of een laad kabel ?
Traag laden? Die melding krijg ik echt nooit ook niet in de auto. Heb een belkinlader die lekker krachtig is. 2.1A. Heb je dat al eens gecontroleerd? Het daadwerkelijke vermogen van de laders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Touchdomex schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:11:
[...]

Traag laden? Die melding krijg ik echt nooit ook niet in de auto. Heb een belkinlader die lekker krachtig is. 2.1A. Heb je dat al eens gecontroleerd? Het daadwerkelijke vermogen van de laders?
Uiteraard. Ik heb om dit probleem te omzijlen dus een 12v lader aan 1 stuk gekocht, waar je dus niet nog een usb stekker in moet stoppen, dat werkt perfect.

Maar de 12b 2,1 ampere lader die ik heb, waar een micro usb kabel in moet, die geeft dus altijd die melding.
Terwijl de Galaxy S4 van mijn vrouw daar prima mee oplaad.
Blijkbaar is er dus een verschil in data en laad kabels :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Er zit inderdaad verschil tussen de verschillende kabels. LG geeft een snellaad kabel mee. Ik geloof dat je wel wat trucjes hebt om usb stekkertjes om te bouwen naar snellaad kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Mijn LG G2 is ter reperatie naar LG opgestuurd geweest en nu terug. Ik heb een backup teruggeplaatst met LG suite. Email accounts zitten er niet in. Deze kan ik met geen mogelijkheid meer toevoegen, zowel het pop3 of IMAP van Ziggo niet maar ook niet van Microsoft Exchange. De gegevens zijn wel juist, deze haal ik van de ziggo site af en het Microsoft Exchange van het werk.

Als ik bijv. het Ziggo account toevoeg dan geeft de LG op het eind aan naam invullen, daarna kies ik gereed maar het account verschijnt dan niet in de emailaccounts ook niet na een herstart.

Hebben meer mensen hier last van? Software versie is 4.4.2 . Wel jammer dat de emailaccounts niet in de backup zit van de LG Suite..

De emailaccounts zitten overigens ook niet in de cloud backup van LG.
Bovendien kan deze ook niet hersteld worden aangezien de software het ziet als een ander apparaat omdat deze gerepareerd is...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Ewivis schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:28:
Er zit inderdaad verschil tussen de verschillende kabels. LG geeft een snellaad kabel mee. Ik geloof dat je wel wat trucjes hebt om usb stekkertjes om te bouwen naar snellaad kabels.
Dat zou dus inhouden dat die kabel in een 12 volt 2,1 ampere USB aansluiting wel snel zou moeten laden ?
Maar dat doet hij bij mij dus ook niet ....
Is er iemand die dit toevallig zelf ook getest heeft waar het wel werkt ? Of juist alleen werkt met een andere kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Alternative schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:55:
[...]

Klopt, G3 zou de update voor het eind van het jaar moeten krijgen, en de G2 eerste kwartaal 2015.
Maar het is altijd afwachten of het klopt
De G3 zit inmiddels al weer een weekje of 2 op Lollipop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert_nl895
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 14:54
Reseth schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:37:
[...]

Dat zou dus inhouden dat die kabel in een 12 volt 2,1 ampere USB aansluiting wel snel zou moeten laden ?
Maar dat doet hij bij mij dus ook niet ....
Is er iemand die dit toevallig zelf ook getest heeft waar het wel werkt ? Of juist alleen werkt met een andere kabel :?
via usb gaat de telefoon alleen op snelladen als de twee data aansluitingen met elkaar zijn doorverbonden. Dit zou of in de kabel of in de lader moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
bert_nl895 schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:02:
[...]

via usb gaat de telefoon alleen op snelladen als de twee data aansluitingen met elkaar zijn doorverbonden. Dit zou of in de kabel of in de lader moeten zitten.
Dat begrijp ik. De vraag is nu of dat het in de kabel zit, bij de meegeleverde lader van LG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Beste tweakers,

Sinds een weekje heb ik een lg g2 met android 4.4.2
Ik merk dat er constant zeer veel ram in gebruik is, 1,4 GB in gebruik tov 0,4 GB vrij.
Wat ik geregeld doe is bij taakbeheer alles eens sluiten, dit helpt een klein beetje maar het grooste deel is dus telkens in gebruik, ik snap wel dat android etc moet lopen, maar zo'n hoeveelheid aan ram die constant in gebruik is? Is dit normaal?

Daarnaast hieronder even de specs van de batterij (ik wou graag een screenshot plaatsen maar dit gaat enkle via url en heb geen idee hoe ik dus gewoon vamijn computer hier een bijlage kan plaatsen)
- 34% weergave
- 12 % android besturingssysteem (accu gebruikt door applicatie)
- 11 % android systeem (accu gebruikt door applicatie)
- 8 % mobiele standby (accu gebruikt door radio)
- 7 % telefoon inactief

Ik vind dat de batterij misschien nogal snel leeg gaat, en denk dat er dus veel loopt waar ik geen weet van heb.
Bijvoorbeeld: accu gebruikt door radio die je hierboven in bold zag staan. Ik heb nog nooit radio gebruikt en volgens mijn applicaties staat deze niet op actief.
Daarnaast heb je bij applicaties ook de mogelijkheid om bij apps etc "nu stoppen" aan te duiden, maar dit herstart zich grotendeels vanzelf. Ook zo'n irritante app is "het weer" die er standaard opstond en die ik er maar niet vankrijg of kan stoppen.

Zijn er hier enige tips hoe ik dit wat kan boosten zonder dat ik een custom rom moet gebruiken?
Een goede manier om een app echt helemaal te verwijderen of niet te laten lopen op de achtergrond?

Ik dank jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15
Radio is niet datgene met muziek enzo, maar de antenne voor je verbinding ;) Dus die gebruik je wel.

Wat betreft het geheugen, merk je dat je telefoon traag wordt of dat het geheugen vol zit? Of vind je het gewoon geen fijn idee dat er niet meer geheugen vrij is?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Ahzo, zat al in mijn achterhoofd met het woordje radio die misschien meerdere betekenissen had :p Excuses :p

De telefoon is niet traag, er staat ook niet zoveel op (heb nog 10GB echt geheugen) vrij. Echter vond ik het gewoon wat verontrusstend dat er zoveel ram geheugen bezet is en dat er toch zeer veel applicaties actief blijken te zijn (bloatware). Denk dat dit ook deels de batterij naar beneden haalt. Ik zou graag starten met een optimale telefoon en batterij zodat ik niet na 1 jaar gebruik ontdek dat het eigenlijk veel beter kon :)
Pagina: 1 ... 27 ... 39 Laatste

Let op:
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic