Dat hij zoveel verbruikt, is vreemd inderdaad. Het is in ieder geval normaal niet het geval. Je kunt het weather theme deinstalleren via applicaties in het settings-menu, door naar 'alle geinstalleerde applicaties te gaan en hem op te zoeken'.
Dat gaat dus niet. Ik kan de app en het proces wel vinden, maar beiden kun je niet uitschakelen/verwijderen. 'Uitschakelen' is grayed out.dahakon schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:59:
Dat hij zoveel verbruikt, is vreemd inderdaad. Het is in ieder geval normaal niet het geval. Je kunt het weather theme deinstalleren via applicaties in het settings-menu, door naar 'alle geinstalleerde applicaties te gaan en hem op te zoeken'.
Gek, ik kan Weerthema wel deleten/wissen. Weer zelf niet, maar dat zou kunnen omdat Weerthema nog geinstalleerd staat en actief is.
ik heb mijn g2 32gb zelf geupdate naar 4.4.2 ... en root heb ik ook behouden.
alles werkt perfect, nergens last van.
alles werkt perfect, nergens last van.
Ik ben blij dat je dit meld, ik heb ook last van de Weather App, de batterij duur is erg kort, was voor de update naar Kitkat langer.Koekiemonsterr schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:40:
[...]
Dat gaat dus niet. Ik kan de app en het proces wel vinden, maar beiden kun je niet uitschakelen/verwijderen. 'Uitschakelen' is grayed out.
Ik heb wel een methode gevonden maar durf hem niet uit te voeren, valt namelijk onder rooten,
ik hoop dat ik dit even mag zeggen ondanks offtopic.
Dan resteert mij weer de vraag wordt er een back-up gemaakt of niet? Dus zodat je ten allertijden weer terug kan naar de originele staat van het toestel i.v.m. opsturen gsm naar reparatie centrum bijvoorbeeld.
Als je in playstore kijk zijn er genoeg apk removal programs, maar de meesten vereisen een rooted gsm.
Ik vind het een beetje krom dat die weather app niet uit te schakelen is en zodoende als jij je telefoon in normale stand wilde behouden nu toch deze soort van verplicht moet rooten om zodoende langere accu duur te hebben.
Ik had met een removal programma getest of ik onnodige programma's zou kunnen verwijderen als de telefoon rooted is, zo zou ik zo minimaal 200mb besparen.
Vooralsnog weet ik dus geen andere oplossing dan die ik je aangedragen heb.......
[ Voor 6% gewijzigd door aliberto op 23-03-2014 20:50 ]
Kennis begint met informatie vergaren.
NOOIT die link gebruiken!!!! Dat is een app die je gegevens steelt en upload naar een Chinese server!aliberto schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:34:
[...]
Ik ben blij dat je dit meld, ik heb ook last van de Weather App, de batterij duur is erg kort, was voor de update naar Kitkat langer.
Ik heb wel een methode gevonden maar durf hem niet uit te voeren, valt namelijk onder rooten,
ik hoop dat ik dit even mag zeggen ondanks offtopic: <knip>
Dan resteert mij weer de vraag wordt er een back-up gemaakt of niet? Dus zodat je ten allertijden weer terug kan naar de originele staat van het toestel i.v.m. opsturen gsm naar reparatie centrum bijvoorbeeld.
Als je in playstore kijk zijn er genoeg apk removal programs, maar de meesten vereisen een rooted gsm.
Ik vind het een beetje krom dat die weather app niet uit te schakelen is en zodoende als jij je telefoon in normale stand wilde behouden nu toch deze soort van verplicht moet rooten om zodoende langere accu duur te hebben.
Ik had met een removal programma getest of ik onnodige programma's zou kunnen verwijderen als de telefoon rooted is, zo zou ik zo minimaal 200mb besparen.
Vooralsnog weet ik dus geen andere oplossing dan die ik je aangedragen heb.......
Gebruik altijd de officiële manier! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2448887
Bedankt voor deze informatie, ik heb de post inmiddels aangepast.Zorean schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:40:
[...]
NOOIT die link gebruiken!!!! Dat is een app die je gegevens steelt en upload naar een Chinese server!
Gebruik altijd de officiële manier! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2448887
Maar ik neem aan dat je gewoon een backup kan maken en in de toekomst gewoon kan updaten naar nieuwere Android versies als je G2 geroot is? Of hoe zit dat?
Backups waarvan? Je SD data? Gewoon overkopiëren. De rest via LG Backup.aliberto schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:51:
[...]
Bedankt voor deze informatie, ik heb de post inmiddels aangepast.
Maar ik neem aan dat je gewoon een backup kan maken en in de toekomst gewoon kan updaten naar nieuwere Android versies als je G2 geroot is? Of hoe zit dat?
Unrooten kan heel simpel door een KDZ te flashen, even zoeken in het rooting topic. Ik heb daar een hele mooie guide geschreven hoe dat moet.
Nee, ik heb hem pas een week, dus geen docking station of iets dergelijks. Ik heb het wel even getest met een bluetooth headphone set. Hierop doet spotify het dus wel perfect. Dus ik denk dat het door de combinatie van mijn G2 en de audiosysteem komt. Ze werken gewoon niet goed samendahakon schreef op zondag 23 maart 2014 @ 08:38:
[...]
Ik weet niet of jij bij je G2 ook een docking-station hebt gekregen van LG (afhankelijk van of je hem op tijd besteld/gekocht had), maar je kan altijd proberen op een dergelijk apparaat te testen of Spotify via Bluetooth werkt. Hier geen enkel probleem om het op die manier te laten werken. Nog niet getest met mijn JVC autoradio, maar kan dat ook eens proberen.
bij iemand ook dat de "stilte modus" na de update naar KitKat niet goed meer werkt? Voor de update ging telefoon altijd netjes om 23:00 op stil nu niet meer moet het nu elke keer handmatig doen. 's Ochtends weer op "normaal" gaan gebeurt dan weer wel.
[ Voor 12% gewijzigd door Timminator op 24-03-2014 08:00 ]
Afgelopen weekend ook update gedaan naar 4.4.2 maar helaas erg last van de ruis via de koptelefoon. Kun je terug naar 4.2? Of is er een andere oplossing?
Telefoon is niet geroot.
Telefoon is niet geroot.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Zojuist gechecked en bij mij is hij net via OTA beschikbaar gekomen. Ik heb nu de D80210f-EUR-XX.
Ben benieuwd hoe snel hij binnen is
Update: Hij staat erop, Versie is nu: D80220b-EUR-XX
Ben benieuwd hoe snel hij binnen is
Update: Hij staat erop, Versie is nu: D80220b-EUR-XX
[ Voor 34% gewijzigd door rvvliet op 24-03-2014 15:20 ]
Kom van een HTC One en heb sinds vorige week de G2. Wat ik met de One nooit heb gehad heb ik nu wel. En dat is als je hem oppakt/aanzet het "WOW" effect
Wat een vet apparaat!
En nu op naar het custom rom topic
Wat een vet apparaat!
En nu op naar het custom rom topic
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Sinds gisteravond wordt mijn G2 heel snel warm en laadt die heel langzaam op. Bij energie instellingen staat weergave op 30%. Is dit normaal?
Heeft iemand ook last van een hoge frequentie stoorgeluid in het linker kanaal?
Volgens mij heb ik er last van sinds de update naar 4.4.2.
Maakt niet uit welke bron (Spotify, Muziek, Youtube, Video) op de G2 ik gebruik.
Het begint zodra ik op "play" druk en stopt nadat ik op "pauze" heb gedrukt na zo'n 2,5 seconde weer.
Ik had even beter moeten Googlen. Er staan al tig pagina's over op xda developers. Nu maar proberen terug te rollen naar 4.2.2.
Volgens mij heb ik er last van sinds de update naar 4.4.2.
Maakt niet uit welke bron (Spotify, Muziek, Youtube, Video) op de G2 ik gebruik.
Het begint zodra ik op "play" druk en stopt nadat ik op "pauze" heb gedrukt na zo'n 2,5 seconde weer.
Ik had even beter moeten Googlen. Er staan al tig pagina's over op xda developers. Nu maar proberen terug te rollen naar 4.2.2.
[ Voor 17% gewijzigd door JHT op 24-03-2014 17:01 ]
Zelfde hier dus, zeer irritant. Ben benieuwd of en hoe je terug kunt naar 4.2.JHT schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:54:
Net even een uurtje wat verschillende muziek over verschillende kanalen zitten luisteren om te horen hoe of wat.
Spotify: Geen ruis
Youtube: Geen ruis
Standaard muziekspeler: Geen ruis
Ofwel, blijkbaar heeft niet elke Kitkat-update/kitkat ROM last van ruis over de koptelefoon.
Spotify: Geen ruis
Youtube: Geen ruis
Standaard muziekspeler: Geen ruis
Ofwel, blijkbaar heeft niet elke Kitkat-update/kitkat ROM last van ruis over de koptelefoon.
Hier ook via usb even kitkat erop gezet. Zoals vermeld iets vlotter nog, en vooral de knock-on doet het beter.
Weet iemand hoe het nu zit met de gps instellingen? In de 'snelle instellingen' had ik daarvoor ook gps gezet, zodat die functie snel kon aan/uitzetten. Nu is die optie er niet meer, maar valt dat precies allemaal onder 'locatie', waarbij je 3 verschillende modi hebt? Hoge nauwkeurigheid, batterijbesparing en alleen apparaatsensoren.
Iemand die weet hoe je zoals 'vroeger' gewoon een GPS shortcut hierbij tovert?
Of moet ik nu dan toch terug zoiets als Power Toggles installeren?
Weet iemand hoe het nu zit met de gps instellingen? In de 'snelle instellingen' had ik daarvoor ook gps gezet, zodat die functie snel kon aan/uitzetten. Nu is die optie er niet meer, maar valt dat precies allemaal onder 'locatie', waarbij je 3 verschillende modi hebt? Hoge nauwkeurigheid, batterijbesparing en alleen apparaatsensoren.
Iemand die weet hoe je zoals 'vroeger' gewoon een GPS shortcut hierbij tovert?
Of moet ik nu dan toch terug zoiets als Power Toggles installeren?
Die van mij staat die toggle er gewoon nog. Je kan hem daar toch ook gewoon weer toevoegen?
Of bedoelde je niet dat menutje in je notificatiescherm?
Hier ook wat getest, het lijkt per koptelefoon te verschillen.dahakon schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:21:
Die ervaring heb ik ook, meegeleverde LG setje is het goed merkbaar, op een setje van Nokia is het nauwelijks te horen en op een Senheisser is het totaal niet te horen
In mijn geval heb ik geluisterd met de oordopjes die bij een Optimus F5 horen. En zoals ik al aangaf, gewoon helemaal geen geluid dat er niet hoorde te zijn. Maar goed, kan best dat het heel sterk verschilt van koptelefoon tot koptelefoon.
Ja dat bedoel ik inderdaad. Bij mij dus niet meer, of ik moet er hopeloos over kijken, wat me vreemd lijkt.Hoiz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:00:
Die van mij staat die toggle er gewoon nog. Je kan hem daar toch ook gewoon weer toevoegen?

Verwijderd
Ik kan die upgrade maar niet uitvoeren. Ik heb het via LG suite en LG Mobile support tool geprobeerd. In beide gevallen krijg ik dezelfde melding. Hij download eerst de softwaren en vervolgens begint hij de software upgrade. Het telefoonscherm veranderd ook en er staat Firmware update: Do not unlug the USB connection etc...
De progress bar blijft echter op 0% staan. En op mijn pc geeft LG suite aan dat hij niet verder kan bijwerken en dat ik de usb en batterij moet loskoppelen en weer aansluiten en vervolgens op opnieuw proberen moet klikken. Dit heb ik nnu al meerdere keren gedaan maar steeds hetzelfde resultaat.
werkt nu wel, na 3 verschillende usb ingangen geprobeerd te hebben
De progress bar blijft echter op 0% staan. En op mijn pc geeft LG suite aan dat hij niet verder kan bijwerken en dat ik de usb en batterij moet loskoppelen en weer aansluiten en vervolgens op opnieuw proberen moet klikken. Dit heb ik nnu al meerdere keren gedaan maar steeds hetzelfde resultaat.
werkt nu wel, na 3 verschillende usb ingangen geprobeerd te hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 23:48 ]
Heet 'locatie' bij mij, je zou hem moeten kunnen toevoegen als je op de knop bewerken aan de rechterkant van het toggle menutje en daar dat ding aanvinkt?J.Mo schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:44:
[...]
Ja dat bedoel ik inderdaad. Bij mij dus niet meer, of ik moet er hopeloos over kijken, wat me vreemd lijkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoiz op 24-03-2014 23:56 ]
Goed nieuws, we krijgen de knock code in April:
http://www.androidcentral...urce=ac&utm_medium=dlvrit
Mmm, nice ! Al verkrijgbaar via de CloudyPro II ROM maar nog niet getestmartijnm71 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 07:01:
Goed nieuws, we krijgen de knock code in April:
Kitkat is niet voor mij weggelegd. Ik krijg de update maar niet geïnstalleerd. Ten eerste herkend mijn pc de G2 telkens niet. Nieuwe drivers installeren en andere usb poorten mochten niet helpen.
Nu de update OTA is gaat de download extreem langzaam (ongeveer 1 mb per 2 minuten) Zodra de download rond de 30 mb zit (ongeveer een uur dus) wordt de verbinding met de server verbroken en de download verwijderd.
Opnieuw opstarten en ander wifi netwerk al geprobeerd. Wat zou het nog meer kunnen zijn...
Nu de update OTA is gaat de download extreem langzaam (ongeveer 1 mb per 2 minuten) Zodra de download rond de 30 mb zit (ongeveer een uur dus) wordt de verbinding met de server verbroken en de download verwijderd.
Opnieuw opstarten en ander wifi netwerk al geprobeerd. Wat zou het nog meer kunnen zijn...
Het is mij gister gelukt 4.4.2 erop te krijgen, maar dat ging ook niet zonder slag of stoot. Uiteindelijk via LG PC Suite gelukt, maar direct downloaden over de wifi is tergend langzaam inderdaad en hij breekt ook ineens de boel af als de verbinding wegvalt.
Overigens, het eerdere probleem dat ik meldde met de onverwijderbare Accuweather weer app die rustig 40% van de batterij voor zijn rekening nam, lijkt nu verdwenen.
Overigens, het eerdere probleem dat ik meldde met de onverwijderbare Accuweather weer app die rustig 40% van de batterij voor zijn rekening nam, lijkt nu verdwenen.
Aaprt, hier ook met een goedkope Senheisser getest en dan hoor je echt duidelijk de ruis door de muziek heen.martijnm71 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:36:
Die ervaring heb ik ook, meegeleverde LG setje is het goed merkbaar, op een setje van Nokia is het nauwelijks te horen en op een Senheisser is het totaal niet te horen
Waar kan ik de optie vinden die automatisch probeert verbinding te maken met pc's?
Als ik bijvoorbeeld op de campus met eduroam verbonden ben krijg ik tig meldingen in beeld ala 'verbinding verbroken met PC-NAAM'. Verbaast me dat ik dat zo snel niet kan vinden in het instellingen menu
Als ik bijvoorbeeld op de campus met eduroam verbonden ben krijg ik tig meldingen in beeld ala 'verbinding verbroken met PC-NAAM'. Verbaast me dat ik dat zo snel niet kan vinden in het instellingen menu
Het webcare team van LG is ook niet erg behulpzaam. Het is gekmakend, maar ik wacht nog steeds op de update. Niks via OTA / Suite / Support Tool. Unbranded stock toestel en nr niets meer van..
Je bent zo goed als je handtekening..
Ik snap niet waarom iedereen zo loopt te stuiteren als ze een paar dagen later de update krijgen. Zelf wacht ik altijd een 4 - 6 weken met updaten. Kan ik goed in de gaten houden of het de moeite waard is om te updaten en hoeveel bugs/problemen er gemeld worden.
Inmiddels 3.5 uur verder en ik zit op 53%, Zit dus al bijna op 1 mb per 1.5 minuut. Jeuh! Zo even op pauze zetten, hopelijk gaat dat goed want moet de deur nu echt uit...VySio schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:46:
Nu de update OTA is gaat de download extreem langzaam (ongeveer 1 mb per 2 minuten)

[ Voor 6% gewijzigd door VySio op 25-03-2014 13:23 ]
Hier sinds ruim een week de kitkat update erop. Heb sinds een paar minuten ineens ook last van ruis aan de rechterkant. Alleen als ik muziek luister overigens. Behoorlijk kut
Hopelijk komt er snel een oplossing aangezien ik erg graag muziek luister. Kan wel huilen
PSN: MrMistral
Heb net de optie gekregen om te updaten, v20b-mar-06-2014. Altijd tot nu toe stock geweest (voldoet prima). Ben wel benieuwd naar de update.
Is er een 'best practice' om te updaten? Kheb gelezen dat sommigen data backuppen en factory reset doen. Of kan ik nu gewoon de update draaien zonder de kans dat ik data verlies of instellingen apps etc. niet meer werken?
Een beetje het idee als windows.. Beter formatteren en een clean install doen na een tijdje.
Is er een 'best practice' om te updaten? Kheb gelezen dat sommigen data backuppen en factory reset doen. Of kan ik nu gewoon de update draaien zonder de kans dat ik data verlies of instellingen apps etc. niet meer werken?
Een beetje het idee als windows.. Beter formatteren en een clean install doen na een tijdje.
Ik heb sinds gisteren een LG G2 32GB, ik ben uitermate tevreden over het toestel. Maar over 1 ding ben ik niet tevreden en dat is de camera. Tijdens het filmen zakt het aantal fps en is het beeld uitermate blurry als het beetje donkere wordt. Heb meer mensen last hiervan en is er een fix voor dit probleem.
Ja, dit heeft iedereen. Ja, de camera is crap. Nee, er is geen fix.polli_ schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:02:
Ik heb sinds gisteren een LG G2 32GB, ik ben uitermate tevreden over het toestel. Maar over 1 ding ben ik niet tevreden en dat is de camera. Tijdens het filmen zakt het aantal fps en is het beeld uitermate blurry als het beetje donkere wordt. Heb meer mensen last hiervan en is er een fix voor dit probleem.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
In kitkat zit blijkbaar On-screen phone, best een handig tooltje om bijvoorbeeld makkelijk te whatsappen als je toch achter je pctje zit. 
http://puu.sh/7IYPH.jpg
Kon al met 4.2Hoiz schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:50:
In kitkat zit blijkbaar On-screen phone, best een handig tooltje om bijvoorbeeld makkelijk te whatsappen als je toch achter je pctje zit.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Kon al met LG Optimus telefoons die met Android 2.3 waren uitgerust
Ook hier problemen met de OTA update. Ik heb nu zo'n 2 dagen de melding dat de update gedownload kan worden, maar ik ben nog niet voorbij de 17MB gekomen van de 520 voor de verbinding verbroken wordt.. Vandaag is elke poging tot verbinding al helemaal vruchteloos gebleken...
Hopelijk fixen ze dit snel.. Ben geen grote fan van de PC suite dus dat geklooi vermijd ik ook liever..
Hopelijk fixen ze dit snel.. Ben geen grote fan van de PC suite dus dat geklooi vermijd ik ook liever..
Think of me long enough to make a memory
Verwijderd
Bij mij lukt de update voorlopig ook niet, niet via het toestel zelf en niet via PC Suite...
Lijkt me trouwens zelf een domme vraag van mij maar ik heb net eens die On Screen Phone functie eens uitgetest...allemaal heel leuk, maar als het scherm op je gsm op zwart slaat, hoe krijg je dat dan via de PC terug geactiveerd?
Lijkt me trouwens zelf een domme vraag van mij maar ik heb net eens die On Screen Phone functie eens uitgetest...allemaal heel leuk, maar als het scherm op je gsm op zwart slaat, hoe krijg je dat dan via de PC terug geactiveerd?
Er zit een softwarematige powerknop in de app op de pc.Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:54:
Bij mij lukt de update voorlopig ook niet, niet via het toestel zelf en niet via PC Suite...
Gisteren na tig vruchteloze OTA pogingen via de LG PC suite de update er ook maar opgegooid. De optie "update na backup" gekozen en laten gaan. Verliep verder probleemloos. (al duurde het wel aardig lang
)
Vervolgens de Google Now Launcher er maar eens op gezet (sideload) en weer helemaal up to date...
Er zijn me nog geen gekke zaken opgevallen... geluid/ruis issue wat enkelen ervaren moet ik nog even testen...

Vervolgens de Google Now Launcher er maar eens op gezet (sideload) en weer helemaal up to date...
Er zijn me nog geen gekke zaken opgevallen... geluid/ruis issue wat enkelen ervaren moet ik nog even testen...
Niet toevallig een ander headsetje gepakt? Veel mensen hebben verschillende resultaten met verschillende headsetjes. Schijnt ook aan de impedantie van je headset te kunnen liggen, hoe minder ohm hoe groter de kans, de output van stroom schijnt dan niet vlekkeloos te lopen (is nog nergens bevestigd)MrMistral schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:28:
Hier sinds ruim een week de kitkat update erop. Heb sinds een paar minuten ineens ook last van ruis aan de rechterkant. Alleen als ik muziek luister overigens. Behoorlijk kutHopelijk komt er snel een oplossing aangezien ik erg graag muziek luister. Kan wel huilen
Ook dit is per telefoon verschillend, ik ben blij dat ik er op dit moment geen last van heb.
Nog niet geprobeerd. Het is een vrij prijzig headsetje dus wil gewoon dat het werkt. Voor de update werkte het gewoon. Klopt trouwens dat het setje een lage impedantie heeft.VySio schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 08:41:
[...]
Niet toevallig een ander headsetje gepakt? Veel mensen hebben verschillende resultaten met verschillende headsetjes. Schijnt ook aan de impedantie van je headset te kunnen liggen, hoe minder ohm hoe groter de kans, de output van stroom schijnt dan niet vlekkeloos te lopen (is nog nergens bevestigd)
Ook dit is per telefoon verschillend, ik ben blij dat ik er op dit moment geen last van heb.
[ Voor 0% gewijzigd door MrMistral op 26-03-2014 10:15 . Reden: spelling ]
Nu ik 4.4.2 kitkat op mijn toestel heb, ben ik wat kwijt. Ik weet niet of jullie dat ook hebben. Ik wilde mijn pagina's veranderen en kwam er achter dat ik Google widget die boven in het scherm staat, weg is. Het gaat om de matte helemaal wit Google widget. De glimmende heb ik nog wel. Hoe kan ik dat weer terug krijgen? Ik heb al geprobeerd om Google te verwijderen, opnieuw instaleren. Wie kan mij helpen?
Jah ikzelf ook meedere keren geprobeerd, zelfde verhaal. Tot ik uiteindelijk hetzelfde probeerde (via PC suite) maar dan op een kantoor onvriendlijk tijdstip, rond 10:00. Dus niks veranderd qua aanpak alleen de tijd en het ging rap. Allicht een poging waard...Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:54:
Is bij jullie sinds de update ook dat driehoekje met navigatie verdwenen?
Ik vond het wel handig.. is er een goede vervanging voor indien ze die eruit hebben gehaald?
Ik vond het wel handig.. is er een goede vervanging voor indien ze die eruit hebben gehaald?
Gewoon Google Maps openen, adres opzoeken en dan de routebeschrijving opvragen. Vanuit daar start hij de navigatie. Het is dus gewoon ingebakken in Maps in plaats van een losse app.Ferio schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:06:
Is bij jullie sinds de update ook dat driehoekje met navigatie verdwenen?
Ah zo... merci! ik zie het nu idd..Zorean schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:17:
[...]
Gewoon Google Maps openen, adres opzoeken en dan de routebeschrijving opvragen. Vanuit daar start hij de navigatie. Het is dus gewoon ingebakken in Maps in plaats van een losse app.
Ok.. Ik heb dan ook eindelijk een antwoord van het LG webcare team op de vraag waarom mijn update maar niet op mijn toestel komt..

Je bent zo goed als je handtekening..
hoezo geen serieuze vraag, net zoals hier op tweakers is het wel handig als je aangeeft wat je allemaal hebt geprobeerd en wat er precies fout gaat...
Sinds ik de update naar KitKat heb geïnstalleerd ben ik niet echt blij met het batterijverbruik. 30% gaat zitten in Android-system.
Is het dat ik er nu op let i.v.m. de update en hebben jullie dit ook en is dit normaal?
Of is dit wel erg veel?
Is het dat ik er nu op let i.v.m. de update en hebben jullie dit ook en is dit normaal?
Of is dit wel erg veel?
Als je zijn eerste bericht nou eens leest...Prulleman schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:36:
hoezo geen serieuze vraag, net zoals hier op tweakers is het wel handig als je aangeeft wat je allemaal hebt geprobeerd en wat er precies fout gaat...
Wat mij opvalt na de update is dat het ledje blauw flitst als je double tapped om de boel wakker te maken. Ik ben nog niet een instelling tegen gekomen om dat uit te zetten, want zo'n flitsende start hoeft van mij nou ook weer niet.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Twee minuten geleden getest en dat was bij mij ook zo en de update was toen nog niet geinstalleerd bij mij... (wel eerder wit oplichten)
edit: na de update inderdaad eerder blauw, maar het verschil is echt wel minimaal
Is nu trouwens net e toch gelukt om hem te updaten, ligt het aan de andere PC die ik gebruik of aan het feit dat ik nu de optie met back-up heb aangevinkt, geen idee, maar hij is in ieder geval aan het gaan nu.
Ondertussen de knop op OSP gevonden, vindt het net iets te traag en schokkerig gaan om echt plezierig te vinden. Laptop is nochtans snel genoeg.
edit: na de update inderdaad eerder blauw, maar het verschil is echt wel minimaal
Is nu trouwens net e toch gelukt om hem te updaten, ligt het aan de andere PC die ik gebruik of aan het feit dat ik nu de optie met back-up heb aangevinkt, geen idee, maar hij is in ieder geval aan het gaan nu.
Ondertussen de knop op OSP gevonden, vindt het net iets te traag en schokkerig gaan om echt plezierig te vinden. Laptop is nochtans snel genoeg.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 21:50 ]
Ik heb ook minder batterijduur sinds KitKat en meer memory verbruik, terwijl dit juist binnen de perken gehouden zou moeten worden door introductie van KitKat.ErikFeen schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:41:
Sinds ik de update naar KitKat heb geïnstalleerd ben ik niet echt blij met het batterijverbruik. 30% gaat zitten in Android-system.
Of is dit wel erg veel?
zie mijn post hier waar ik dit al eerder opmerkte:
aliberto in "[LG G2] Rooten en Custom ROM's"
[ Voor 3% gewijzigd door aliberto op 26-03-2014 23:13 ]
Eerste indruk (eerste volledige kitkatdag) is dat bij mij de batterij wél verbeterd is. Is nu 15.5 uur van de lader en nog 76% resterend.
Vandaag gebruik: 1u 20min screen on time op grotendeels 50% helderheid. Meeste hiervan Facebook, whatsapp en wat nieuws via apps. 40 minuten muziek geluisterd met oordopjes. Voor mij is dit wel een beetje een avarage day. Verder alleen wifi en anders 3g constant aan, positiebepaling batterijbesparend.
Met 4.2 zat ik nu voor normaal gesproken net voor bedtijd ongeveer op 60% en aan het einde van dag 2 tussen 5-10%.
Ik ben tot nu toe tevreden en ga voor 3 dagen!
Vandaag gebruik: 1u 20min screen on time op grotendeels 50% helderheid. Meeste hiervan Facebook, whatsapp en wat nieuws via apps. 40 minuten muziek geluisterd met oordopjes. Voor mij is dit wel een beetje een avarage day. Verder alleen wifi en anders 3g constant aan, positiebepaling batterijbesparend.
Met 4.2 zat ik nu voor normaal gesproken net voor bedtijd ongeveer op 60% en aan het einde van dag 2 tussen 5-10%.
Ik ben tot nu toe tevreden en ga voor 3 dagen!
[ Voor 18% gewijzigd door VySio op 26-03-2014 23:44 ]
Hetzelfde hier. Vlak na de update was de batterijduur slecht, maar dat is altijd zo. Nu gewoon prima haal iets van 5 tot 6 uur screen time
Dat is altijd al zo geweest hoor? Bij JB was die enkel wit en nu met KK is hij cyaan en de helft korter qua duratie.PaT schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:14:
Wat mij opvalt na de update is dat het ledje blauw flitst als je double tapped om de boel wakker te maken. Ik ben nog niet een instelling tegen gekomen om dat uit te zetten, want zo'n flitsende start hoeft van mij nou ook weer niet.
Ik heb een probleem, al vaker hier gepost. Ik wil het nu nogmaals proberen of een persoon weet, hoe ik dit op kan lossen.
Sinds ik de update 4.4.2 op mijn toestel heb staan. Is bij mij de zoekbalk die bovenaan staat in wit transparant verdwenen. Ik kan alleen de oude instaleren. Ik heb een factory reset gedaan. Maar het komt niet terug.
Wie weet hoe ik de transparante witte zoekbalk weer terug kan krijgen? Of waar kan ik een het downloaden als apk bestandje? Jullie maken mij daar blij mee. Tot nu bedankt.
Sinds ik de update 4.4.2 op mijn toestel heb staan. Is bij mij de zoekbalk die bovenaan staat in wit transparant verdwenen. Ik kan alleen de oude instaleren. Ik heb een factory reset gedaan. Maar het komt niet terug.
heb geen G2, maar je moet het in ieder geval in je launcher zoeken. Wellicht had de oude LG launcher wel de zoekbalk en de nieuwe niet. misschien is er een instelling van de launcher bijgekomen om de zoekbalk aan of uit te zetten.
Misschien is het ook mogelijk om de balk als een standaard widget toe te voegen..
Je zou ook zelf een andere launcher kunnen installeren zoals nova (mijn favoriet) of apex. Dan kan je o.a. zelf je zoekbalk kiezen, plaatsen en nog veel meer.
Misschien is het ook mogelijk om de balk als een standaard widget toe te voegen..
Je zou ook zelf een andere launcher kunnen installeren zoals nova (mijn favoriet) of apex. Dan kan je o.a. zelf je zoekbalk kiezen, plaatsen en nog veel meer.
Gaat bij jou het verbruik ook voor circa 30% naar "Andoid-systeem"?aliberto schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:08:
[...]
Ik heb ook minder batterijduur sinds KitKat en meer memory verbruik, terwijl dit juist binnen de perken gehouden zou moeten worden door introductie van KitKat.
zie mijn post hier waar ik dit al eerder opmerkte:
aliberto in "[LG G2] Rooten en Custom ROM's"
Weergave verbruikt zo'n 25% maar dat ben ik wel gewend.
homescreen, onderaan op de 3 horizontale streepjes, daarop klikken, dan op apps en widgets toevoegen klikken dan tabblad widgets kiezen en daar Google zoeken selecteren en volgens mij heb je dan weer terug wat je kwijt waswilke77 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:44:
Ik heb een probleem, al vaker hier gepost. Ik wil het nu nogmaals proberen of een persoon weet, hoe ik dit op kan lossen.
Sinds ik de update 4.4.2 op mijn toestel heb staan. Is bij mij de zoekbalk die bovenaan staat in wit transparant verdwenen. Ik kan alleen de oude instaleren. Ik heb een factory reset gedaan. Maar het komt niet terug.Wie weet hoe ik de transparante witte zoekbalk weer terug kan krijgen? Of waar kan ik een het downloaden als apk bestandje? Jullie maken mij daar blij mee. Tot nu bedankt.
Jammer genoeg staat die transparant wit Google zoeken er niet bij. Alleen dat balkje met een wit randje erom heen, ik ben juist op zoek naar de balk van Google zoeken, die helemaal wit is?martijnm71 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:30:
[...]
homescreen, onderaan op de 3 horizontale streepjes, daarop klikken, dan op apps en widgets toevoegen klikken dan tabblad widgets kiezen en daar Google zoeken selecteren en volgens mij heb je dan weer terug wat je kwijt was
Dan vrees ik dat je pech hebt en moet leven met die widgetwilke77 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:10:
[...]
Jammer genoeg staat die transparant wit Google zoeken er niet bij. Alleen dat balkje met een wit randje erom heen, ik ben juist op zoek naar de balk van Google zoeken, die helemaal wit is?
Ik heb niet veel verstand van launchers maar zit het hier niet in dan?
Google Play: KK Launcher (KitKat Launcher)
Installeer het en probeer het 
Daar is android voor
Daar is android voor
Ja in deze launcher zit het ook. Maar ik hoopte dat ik het weer terug kon halen.MEGATRON schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:24:
Ik heb niet veel verstand van launchers maar zit het hier niet in dan?
Ja jammer, dan maar een launcher.martijnm71 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:14:
[...]
Dan vrees ik dat je pech hebt en moet leven met die widget
Bedankt voor jullie hulp, iedereen.
Ik chatte vanmiddag met LG over het bekende drugsprobleem ruisprobleem. Medewerker gaf aan dat het voor hun 'nieuw' was en ze ernaar gingen kijken. Zodra ze meer weten nemen ze contact op.
[ Voor 5% gewijzigd door MrMistral op 27-03-2014 21:00 ]
Op dit moment is de G2 van mijn vriendin ook bezig met de update vanuit de suite, benieuwd hoe hij werkt en reageerd wanneer hij klaar is.
Maar drugsprobleem??
Maar drugsprobleem??
het is geen probleem, het is een uitdaging
Ik vermoed een autocorrectie-gevalletje hier.peer schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:57:
Maar drugsprobleem??
Oeps. Damn autocorrect.
Verwijderd
op XDA heb ik een een tip gevonden om de feel nog iets smoother te maken dan dat 4.4.2 al is:
instellingen-algemeen-ontwikkelingsopties-animator duurschaal zet deze op 0.5-overgang animatie schaal ook op 0.5
instellingen-algemeen-ontwikkelingsopties-animator duurschaal zet deze op 0.5-overgang animatie schaal ook op 0.5
Had ik laatst al 's gepost, scheelt idd ook een stuk.
Je kan met bijv Nova Launcher OOK nog eens extra snelle animaties instellen. Bovendien kan je in ieder geval één van die opties ook nog op 0.25 zetten :D:D:D
Verwijderd
SNEL, SNELLER, SNELST. Top toestel zo.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 23:35 ]
Ik heb sinds gisteren ook deze telefoon (16gig versie). Ik kom van een S2 en heb nog niets gewijzigd maar ik kan maar 1 ding zeggen. Wat is die snel. Draai nog 4.2.2 en wacht nog even met updaten naar 4.4.2. Ik wil eerst even een paar weken lezen wat voor bugs er nog zijn. O ja.....dat scherm....fantastisch.
Ik heb sinds een update van Maps of misschien na de update van 4.4 dat Maps erg veel accu vraagt. Verbruik van de laatste 3 uur is 67% terwijl ik Maps totaal niet gebruikt heb en WiFi en locatie uit heb staan. Meer mensen hier last van?
The One And Only
Ik ben mijzelf aan het oriënteren voor een "goedkoop" nieuw toestel in combinatie met abonnement.
Ik twijfel enorm tussen de S4 en de G2. Qua uiterlijk gaat mijn voorkeur absoluut naar de G2, maar in een aantal reviews heb ik gelezen dat de bouwkwaliteit van de G2 toch wel wat minder is.
Op phonearena zag ik bijv een filmpje dat hij zelfs "kraakt" :
youtube filmpje
Mijn voorkeur gaat licht naar de G2, maar door die artikelen over de kwaliteit , en de software van LG (ben echt een nexus fan) twijfel ik toch wel een beetje. Bij de S4 kan ik altijd nog een google edition rom erop zetten.
Hoe is jullie ervaring met de bouwkwaliteit en de software van LG ?
Thnx alvast voor alle info
Ik twijfel enorm tussen de S4 en de G2. Qua uiterlijk gaat mijn voorkeur absoluut naar de G2, maar in een aantal reviews heb ik gelezen dat de bouwkwaliteit van de G2 toch wel wat minder is.
youtube filmpje
Mijn voorkeur gaat licht naar de G2, maar door die artikelen over de kwaliteit , en de software van LG (ben echt een nexus fan) twijfel ik toch wel een beetje. Bij de S4 kan ik altijd nog een google edition rom erop zetten.
Even een vraagje: ik installeerde gisteren het (gratis) navigatiesysteem Mapfactor maar verwijderde het nadat ik het toch niet zo goed vond. Ik had de kaarten van België, Nederland, Frankrijk en Duitsland geïnstalleerd. Nu zie ik na verwijdering bij Instellingen > Algemeen > Opslagruimte > overige nog een bestandje staan met de naam "navigator" van 1,58 GB groot. Ik vraag me af of dit bestand nog van die Mapfactor app komt of hij bij de LG G2 hoort en durf hem dus niet verwijderen. Kan er soms eens iemand kijken of hij in Opslagruimte > Overige toevallig ook zo'n bestand heeft staan?
Nope, grootste bestand wat ik in die map heb staan is 29 mb grootJonckers1 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:19:
Even een vraagje: ik installeerde gisteren het (gratis) navigatiesysteem Mapfactor maar verwijderde het nadat ik het toch niet zo goed vond. Ik had de kaarten van België, Nederland, Frankrijk en Duitsland geïnstalleerd. Nu zie ik na verwijdering bij Instellingen > Algemeen > Opslagruimte > overige nog een bestandje staan met de naam "navigator" van 1,58 GB groot. Ik vraag me af of dit bestand nog van die Mapfactor app komt of hij bij de LG G2 hoort en durf hem dus niet verwijderen. Kan er soms eens iemand kijken of hij in Opslagruimte > Overige toevallig ook zo'n bestand heeft staan?
De bouwkwaliteit is prima. Toestel zit goed in elkaar en van dat gekraak heb ik nog nooit gehoord. Je kan d'r zo een google rom op plempen en dan ben je van alle software van LG af, al moet ik zeggen dat de software en bloatware itt. wat Samsung altijd levert mij niet stoort. Bovendien werkt alles ook altijd vloeiend, heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
@nielZify
Dan gaat hij eraf, waarschijnlijk is dit het kaartenbestand dat nog achtergebleven is... zo zou mijn geheugen wel héél snel vol geraken
Ik maak best een inventaris van de bestanden die er nu op staan, zo kom ik niet nog eens voor verassingen en een volle LG G2 te staan.
Ik krijg nu: totale ruimte: 10.62 GB Beschikbaar: 9.35 GB lijkt me al véél beter
Dan gaat hij eraf, waarschijnlijk is dit het kaartenbestand dat nog achtergebleven is... zo zou mijn geheugen wel héél snel vol geraken
Ik krijg nu: totale ruimte: 10.62 GB Beschikbaar: 9.35 GB lijkt me al véél beter
[ Voor 14% gewijzigd door Jonckers1 op 29-03-2014 15:59 ]
Thnx voor de info, dat stelt mij toch wel weer gerustHoiz schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:51:
[...]
De bouwkwaliteit is prima. Toestel zit goed in elkaar en van dat gekraak heb ik nog nooit gehoord. Je kan d'r zo een google rom op plempen en dan ben je van alle software van LG af, al moet ik zeggen dat de software en bloatware itt. wat Samsung altijd levert mij niet stoort. Bovendien werkt alles ook altijd vloeiend, heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Overigens zijn er wel gevalletjes geweest van krakende behuizing, maar die zijn, in ieder geval bij de mensen in dit draadje, allemaal probleemloos omgeruild nadat ze het probleem hebben aangekaart. Het was in ieder geval redelijk zeldzaam.Reseth schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:28:
[...]
Thnx voor de info, dat stelt mij toch wel weer gerust
Bouwkwaliteit is echt niets op aan te merken.Reseth schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:27:
Ik ben mijzelf aan het oriënteren voor een "goedkoop" nieuw toestel in combinatie met abonnement.
youtube filmpje
Scherm is beter en groter dan S4.
Kleinere bezels dan S4
Betere software/skin dan de S4. (persoonlijke voorkeur)
Ik vind hem mooier dan de S4 (persoonlijke voorkeur)
Wat mij betreft echt een no-brainer...ga gewoon goor de G2
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Tnx voor de info. Hij is inmiddels besteld , ben erg benieuwd 
[edit]
Nog een vraagje over de simkaart, in de openingpost staat:
Moet er nu een micro of nano sim in ?
[edit]
Nog een vraagje over de simkaart, in de openingpost staat:
Echter zie ik meerdere mensen in het topic vermelden dat ze een micro sim gebruiken, of een nano met adapter naar micro sim.Het toestel maakt gebruikt van de nano-sim, geïntroduceerd met de iPhone 5.
Moet er nu een micro of nano sim in ?
[ Voor 73% gewijzigd door NoReseth op 30-03-2014 13:53 ]
Dezelfde als die er in m'n galaxy s3 ging, met plastic eromheen dus ik denk dat dat microsim noemt?
Oke super, die heb ik al , dank voor de snelle reacties.
Op jouw vraag geef ik z.s.m. antwoord, ik laat de telefoon helemaal leeglopen bij normaal gebruik en laat mijn bevindingen dan aan je weten, Wordt vervolgt.ErikFeen schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:22:
[...]
Gaat bij jou het verbruik ook voor circa 30% naar "Andoid-systeem"?
Weergave verbruikt zo'n 25% maar dat ben ik wel gewend.
Heeft iemand anders ook problemen met de stille modus stand? Sinds de zomertijd klopt de stille modus tijd niet meer. Die gaat nog uit van de wintertijd. Alles staat zoals het.moet staan denk ik, maar het werkt niet...
Tnx, was ik zelfs nog nergens tegengekomen. Is NOG sneller nu :-)Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:38:
op XDA heb ik een een tip gevonden om de feel nog iets smoother te maken dan dat 4.4.2 al is:
Verwijderd
De achterkant is m.i. niet top en bij mij kan je deze in het midden iets indrukken. Bij wat harder plastic was dat niet het geval geweest. Dat hebben andere toestellen ook...hoop ik? Verder is het bijna alleen maar scherm en vind ik de rest (zijkanten, volumeknoppen achterzijde) prima.westergas schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:17:
[...]
Bouwkwaliteit is echt niets op aan te merken.
Scherm is beter en groter dan S4.
Kleinere bezels dan S4
Betere software/skin dan de S4. (persoonlijke voorkeur)
Ik vind hem mooier dan de S4 (persoonlijke voorkeur)
Wat mij betreft echt een no-brainer...ga gewoon goor de G2
Ik vind de gesprekskwaliteit wel wat dof. Vanochtend ff gebeld en ik was niet goed verstaanbaar (noise cancellation stond aan, ff snel op speaker gezet en toen was het goed....dan vervalt de noise canc. ook). Daarna nog een gesprek, echter zonder noise canc. en de andere kant had toen geen enkel probleem, alhoewel ik het nog steeds niet helder vond klinken.
Wat mij opvalt is dat het scherm tijdens het bellen niet gelijk op zwart gaat. Toen m'n dochter gister aan het bellen was begreep ik al niet waarom het gesprek 2x voortijdig werd beëindigd...tot ik later zag dat het scherm tijdens het bellen nog even actief was en ze waarschijnlijk met haar oor tegen de 'end' knop aan kwam.
Overigens draai ik wel een andere rom (CloudyPro, rotatie werkt hier bijv. nog niet op) dus als dit niet bij de toestellen met de originele software erop het geval is dan komt het ongetwijfeld daardoor.
Verder vind ik het een toptoestel dat zich dit jaar denk ikmet gemak overeind kan houden tussen de nieuwe releases. M'n Galaxy S2 vond ik nog steeds 'sexy' maar die is nu nog maar een lelijk oud vrouwtje t.o.v. de G2
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 10:52 ]
Dat probleem had ik ook met telefoongesprekken. Het blijkt dat de noisecanceling nogal snel je stem als noise ziet als je niet dicht genoeg bij de primaire microfoon zit. Met andere woorden als je spraak niet overduidelijk in de eerste microfoon over komt wordt je gezien als noise.Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:44:
[...]
Ik vind de gesprekskwaliteit wel wat dof. Vanochtend ff gebeld en ik was niet goed verstaanbaar (noise cancellation stond aan, ff snel op speaker gezet en toen was het goed....dan vervalt de noise canc. ook). Daarna nog een gesprek, echter zonder noise canc. en de andere kant had toen geen enkel probleem, alhoewel ik het nog steeds niet helder vond klinken.
Bij mij is het niet meer voor gekomen sinds ik mijn telefoon in een scherpere hoek gebruik (wat meer naar mijn wang gedraaid zeg maar). In het begin erg onwennig maar inmiddels geen last meer van.
Let op:
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic