aantal voltooide opdrachten:
1. 100MB video geupload naar facebook
met 4G was het binnen 3 min en 44 seconden geregeld
en met 3G (schrik niet) 14 minuten en 48 seconden
2.de testvideos werkten prima, zagen er supergoed uit... vooruit en terug skippen ging vlug.. even 2 seconden haperen en daarna weer vloeiend verder op 4G ( erg leuk trouwens die case-mod wedstrijd)
en de uitslag op 3G: het ging eigenlijk best redelijk maar na 2 keer vooruit skippen moest het na ca 40 seconden vloeiend afspelen toch een aantal keer even bufferen... het gebeurde niet vaak, maar het gebeurde.

3.videobellen ging via hangouts met 3G best goed eigenlijk, maar op 4G was het uiteraard subliem. Ook nog even geskyped maar hoewel het geluid goed was is het beeld gewoon te blokkerig en dat had bij mij niets met bewegen te maken want ik stond stil op een parkeerplaats.
ik raad de testers hier ook aan even google hangouts te proberen, beeld was aanzienelijk beter, bijna haarscherp ( beetje overdrijven mag wel)
4. Met een filmpje van 100 MB uit dropbox in gmail geupload was ie in 2 min en 41 seconden klaar... toen kreeg ik de melding dat bestanden groter dan 25MB niet verzonden kunnen worden. Desondanks was de upload vanuit dropbox aardig rap.

toen ik het wilde testen met 3G gaf gmail direct al aan dat hoger dan 25MB niet ging
via pc deed het bestand er 2 minuut en 33 seconden over...
een bestand van 20MB was vanaf gmail uit dropbox geupload in 32 seconden via 4G
hetzelfde bestand ging via de PC ook met gmail en uit dropbox deed er 1 minuut over (upc "fiber" 60mb abbo)
de laatste 2 opdrachten doe ik een dezer dagen nog...
wat mij opvalt is dat ( in ieder geval bij mij) 3G een flinke upgrade heeft gehad en qua downloadsnelheid behoorlijk in de buurt is van 4G ...
upload snelheid is van 4G echter UBERGEIL ! (excuses

) gewoon lachwekkend hoe traag mijn huidige vodafone abonnement is qua uploadsnelheid...
De Red abonnementen hebben me echter nog niet overtuigd... ik stook er nu maandelijks +/- 1gbtje doorheen... ik kijk geen videos via 3G, upgrade bijna nooit mijn apps behalve via WiFi ... geen streams noppes... het enige wat ik doe is FB ( minimaal) , browsen (kapot veel) , whatsappen, en fb messenger... verder niets... en dat is al mijn 1 gb.
Als 4G het inderdaad zo aantrekkelijk zou moeten maken om te videocallen en van alles te gaan streamen en uploaden en dergelijke, mag Vodafone toch zeker wel die datalimieten van de 'gewone' meest verkochte RED abbo omhoog gooien van 2 gb naar minimaal 4gb, en dan niet te spreken over de hogere RED abbo (die nu op 4gb staat)

Verder schommelen de downloadssnelheden behoorlijk en vandaag had ik zelfs bij een test met 3G een hogere download snelheid dan met 4G op dezelfde locatie

dit zou niet mogen .
maarruh tis leuk geweest, ik ga
trusten heren en dames
[
Voor 5% gewijzigd door
dutchdragon81 op 04-09-2013 10:32
]
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"