[Actie] Vodafone 4G testpanel: de testopdrachten

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 44.982 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:23:
[...]

Niet helemaal theoretische max is 100mbit down ;) en dacht 50 up ofzo
Dat klopt, maar hij zei toch dat de lijn gecapped was op 50Mbit bij Vodafone Red Super?

Of hebben wij een zelfs extremer abonnement dan dat, zelfs díé cap eraf? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Torrent downloaden met 1,5MB p/s, YouTube FullHD stream aan van 30 min, Naruto FullHD stream, Video upload naar Dropbox 0,5MB p/s en een speedtest van 19 Mbit -> vind ik netjes voor een mobiele verbinding.

Schakelen van SD naar FullHD stream in YT ging zonder te stotteren..

Morgen een NZB testen.
Tijd om te slapen, heb standby dienst van werk.. :O

[ Voor 5% gewijzigd door crzyhiphopazn op 16-08-2013 00:32 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thatanas schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:24:
[...]

Dat klopt, maar hij zei toch dat de lijn gecapped was op 50Mbit bij Vodafone Red Super?

Of hebben wij een zelfs extremer abonnement dan dat, zelfs díé cap eraf? :o
Het heet toch niets voor niets een test :p hier heb ik het in ieder geval nog niet zo extreem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
He verdorie, net bellen. Dat gaat dus over 2G. Klappen mijn nieuwsgroepen eruit. ;(.

VoLTE here we come wat mij betreft. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Ball
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2023

8-Ball

nee...gewoon nee

thatanas schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:27:
He verdorie, net bellen. Dat gaat dus over 2G. Klappen mijn nieuwsgroepen eruit. ;(.

VoLTE here we come wat mij betreft. :D
Dat is wel echt het grote nadeel hoor van die hand-over. Ook dus niet ff snel maps controleren als je met iemand aan de telefoon bent en de weg moet opzoeken. Net irritant. :-(

One for the mony, one for the pope, it's the ****** return of the great white dope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:09
En ik dacht nog wel dat ik zo mijn best deed vorige maand met mijn 10GB limiet, waarvan ik 6gig van had verbruikt. :)

Dat je geen internet kan gebruiken tijdens het bellen is wel een gigantisch gemis zeg, dat wist ik niet.

Het zou überhaupt trouwens fijn zijn als Vodafone hier binnen in m'n huis goed bereik had, ik heb nu wegvallende gesprekken als ik maar een paar meter loop (oud huis, centrum van een redelijk grote stad).

[ Voor 31% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-08-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb even een vergelijk gedaan tussen vodafone 3g op de Nexus en 4g op de Z
De Xperia Z LTE. Op de achtergrond draait uTorrent ook nog eens een dikke 15-20 mbit
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7435/9520603882_d4024e7b54_z.jpg

De Nexus
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3668/9517814463_c8bc53aafd_z.jpg

Verbazingwekkend. Ik zit hier toch op de 3de verdieping midden in een gebouw. Dit had ik echt niet verwacht. Skype is glashelder aan beide kanten.
Enige wat een beetje tegenvalt van de 4G of juist meevalt van de 3G/Nexus is de ping/latency. Die vind ik verrassend laag bij de 3G.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
SidewalkSuper schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:38:
Dat je geen internet kan gebruiken tijdens het bellen is wel een gigantisch gemis zeg, dat wist ik niet.
Wel Wi-Fi, maargoed... ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat dus een typische kinderziekte is. Want hoe kan het zo zijn dat je op 3G wel kan bellen en internetten tegelijk en op 4G niet? is die stap kleiner of zijn/waren het 2 aparte radio's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
Wat is op dit moment de hoogste score die jullie gehaald hebben met Speedtest?

Bij mij is het Download 42MBitPS, upload 22MBitPS. Heel netjes moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

SidewalkSuper schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:38:
En ik dacht nog wel dat ik zo mijn best deed vorige maand met mijn 10GB limiet, waarvan ik 6gig van had verbruikt. :)

Het zou überhaupt trouwens fijn zijn als Vodafone hier binnen in m'n huis goed bereik had, ik heb nu wegvallende gesprekken als ik maar een paar meter loop (oud huis, centrum van een redelijk grote stad).
dat ga ik dus ook testen morgen,heb hier in huis ook een dood stukje met 3g.1 hoek xD
30 up en,down is het hoogste tot dusver.,bereik hier in geuzenveld is minder dan in het centrum.morgen testen op werk,staat een vodafone paal,weet alleen niet of die 4G heeft

[ Voor 12% gewijzigd door mrsar op 16-08-2013 00:59 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:54:
[...]

Ik denk dat dat dus een typische kinderziekte is. Want hoe kan het zo zijn dat je op 3G wel kan bellen en internetten tegelijk en op 4G niet? is die stap kleiner of zijn/waren het 2 aparte radio's?
Is geen kinderziekte, is heel duidelijk uitgelegd door die man van Vodafone. VoLTE wordt in Nederland nog niet ondersteund. Om die reden moet het bellen via de oudere technologie. Het is hierbij een bewuste keuze van Vodafone om het 2G-netwerk (in een MHZ-spectrum gelijkwaardig aan dat van LTE, geloof 100MHZ hoger) te gebruiken, in plaats van het 3G-netwerk.

Het 3G-netwerk heeft namelijk een slechtere dekking, door het hogere frequentiespectrum waarin 3G zich bevindt. De penetratie in woningen, metrostations, tunnels e.d. van 3G is gewoon veel kutter dan 2G. En Voice is nog steeds hét belangrijkste product volgens Vodafone (al twijfel ik er sterk aan of de jeugd er ook zo over denkt :X).

Om die reden heeft de medewerker die ons te woord stond Vodafone aangeraden 3G op het 2G MHZ-spectrum te gaan gebruiken.

JE zult echter begrijpen dat hier een hoop haken en ogen aan zitten. Zo zal ALLE apparatuur die 2G op die frequentie ondersteund en gebruikt (o.a. de Metro in Rotterdam gebruikt Vodafone 2G op die frequentie en ondersteund geen 3G, maar ook mobiele telefoontjes gekend als "dumbphone", zoals oudere en niet-smartphone Nokia's e.d.) afgeschreven kunnen worden.

Dat is dus een gigantische operatie, en dáár zit de reden dat die stap niet allang gemaakt is denk ik. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Gister op de weg naar huis gelijk de interstedelijke dekking kunnen testen. In de trein van amsterdam naar utrecht heb je 4g tot net voorbij Abcoude. Dat is ruimer dan ik had gedacht. Bij het binnenrijden in utrecht viel het dan weer tegen, pas 4g binnen et station (wel weer goed want 3g lukt daar bijna nooit!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

@thatanas: is niet helemaal waar wat je zegt: je kunt 2G en 3G naast elkaar draaien op 900 MHz. Gebeurt in Frankrijk op zeer grote schaal en KPN test ermee in Zaandam, Alkmaar etc. (als KPN-klant zul je daar binnenshuis erg goede 3G-ontvangst hebben).

Wel jammer dat ze niet terugvallen op 3G én 2G: als je 3G-dekking goed genoeg is dan kun je bellen en internetten tegelijk, stel dat die ook niet voldoende is dan val je terug naar voice-only op 2G. Lijkt mij ideaal. Volgens mij doet KPN dit nu ook, tenzij ik me heel erg vergis :? In ieder geval lijkt het me een verbeterpunt!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:51:
Nou ik heb even een vergelijk gedaan tussen vodafone 3g op de Nexus en 4g op de Z
De Xperia Z LTE. Op de achtergrond draait uTorrent ook nog eens een dikke 15-20 mbit
[afbeelding]

De Nexus
[afbeelding]

Verbazingwekkend. Ik zit hier toch op de 3de verdieping midden in een gebouw. Dit had ik echt niet verwacht. Skype is glashelder aan beide kanten.
Enige wat een beetje tegenvalt van de 4G of juist meevalt van de 3G/Nexus is de ping/latency. Die vind ik verrassend laag bij de 3G.
Op welke locatie is dit? Wel gaaf dat ze blijkbaar ook al 100 Mbps LTE uitrollen, dat moet via 1800 MHz werken omdat het 800 MHz-gedeelte niet breed genoeg is, en zover ik weet moeten ze hun hele 1800 MHz-spectrum dan gerefarmed hebben naar 4G.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:23:
[...]

Niet helemaal theoretische max is 100mbit down ;) en dacht 50 up ofzo
Idd het Vodafone netwerk is geschikt voor 130/50 oid (dat zei hij gisteren tegen mij). Maar het zou gecapped moeten zijn op 50/25 :P

Hier in Amsterdam Noord (iets ten oosten van tweakers) maa 10/15mbit :/ wel beter dan in zuid-oost Utrecht... :>
Maar wel raar dat ik wel 4 streepjes 3g thuis heb... en maar 1 streepje 4g |:( dan zit de 4g antenne waar ik op zit niet op dezelfde locatie als de 3g antenne

[ Voor 29% gewijzigd door ArcticWolf op 16-08-2013 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
thatanas schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:55:
Wat is op dit moment de hoogste score die jullie gehaald hebben met Speedtest?

Bij mij is het Download 42MBitPS, upload 22MBitPS. Heel netjes moet ik zeggen.
8 down en 15mbit up thuis... sneller gaat gewoon niet ;(

browsen daar en tegen gaat echt als een malle... damn. Dat gaat sneller dan m'n 60/6mbit thuis verbinding of de gigabit verbindingen op het werk 8)

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 16-08-2013 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
bobsquad schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:03:
Waar ik nu wel heel benieuwd naar ben is het accu gebruik als 4G aanstaat ipv 3G.
Hangt natuurlijk erg af van hoeveel je het toestel zelf gebruikt. Uit onze eerdere testen bleek dat er tussen 3G en 4G geen significant verschil zit: reviews: Hoe snel en zuinig is KPN's 4g-netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb even een lange duurtest gedaan om te kijken wat nu de gemiddelde downloadsnelheid en uploadsnelheid is. Speedtest fluctueert te veel.

Het resultaat is goed te noemen. Zoals bekend is downloadsnelheid niet waar de grote winst te pakken is, maar de upload is verbluffend.
Afbeeldingslocatie: https://copy.com/PNvs2nEQxnxqZQ2S

Ik ga later ook nog even de resultaten toevoegen van langdurig 3G testen zodat de verschillen duidelijk zijjn.

Eerst ga ik even vanuit huis werken via VPN over de telefoon en ons meest netwerkgevoelige stukje software gebruiken: de Cisco IP communicator.

PS. Zeef, misschien was de taart beter geweest bij de 100GB ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Hann1BaL op 16-08-2013 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13
Ook hier lekker aan het testen met het toestel (Regio Den Haag).
Gisteren ging inderdaad de overgang van 3G naar 4G niet helemaal soepel.
Hierna even het toestel thuis getest in Den Haag (100meter hoog), hier heb ik meestal alleen 2G bereik en 3G tegen het raam aan geplakt ;).
Helaas ook met 4G moet het toestel in de buurt van het raam zijn en dan functioneerd het toestel naar behoren.
Aankomende dagen zal ik wat tests uitvoeren en hier regelmatig wat op het forum zetten en meelezen met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
midget schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:39:
Ook hier lekker aan het testen met het toestel (Regio Den Haag).
Gisteren ging inderdaad de overgang van 3G naar 4G niet helemaal soepel.
Hierna even het toestel thuis getest in Den Haag (100meter hoog), hier heb ik meestal alleen 2G bereik en 3G tegen het raam aan geplakt ;).
Helaas ook met 4G moet het toestel in de buurt van het raam zijn en dan functioneerd het toestel naar behoren.
Aankomende dagen zal ik wat tests uitvoeren en hier regelmatig wat op het forum zetten en meelezen met de rest.
Dat viel mij trouwens ook op net... ik had 1 streepje in het midden van het gebouw (15 meter breed en van hout) en bij het raam heb ik opeens 3 streepjes 8)7
ik vraag me trouwens wel af in hoeverre het ontvangst van de telefoon radio afhangt...

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 16-08-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turku
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-02-2024
Hann1BaL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:30:
Ik heb even een lange duurtest gedaan om te kijken wat nu de gemiddelde downloadsnelheid en uploadsnelheid is. Speedtest fluctueert te veel.

Het resultaat is goed te noemen. Zoals bekend is downloadsnelheid niet waar de grote winst te pakken is, maar de upload is verbluffend.
[afbeelding]

Ik ga later ook nog even de resultaten toevoegen van langdurig 3G testen zodat de verschillen duidelijk zijjn.

Eerst ga ik even vanuit huis werken via VPN over de telefoon en ons meest netwerkgevoelige stukje software gebruiken: de Cisco IP communicator.

PS. Zeef, misschien was de taart beter geweest bij de 100GB ;)
Welke app gebruik je om te testen?

Vandaag paar testjes onderweg naar den haag centraal gedaan. Met de app Speedtest down 8mb en up 15mb. Met de app 4Gmark was down 18mb en up 9mb.
(had alleen Tunein radio aanstaan en in de tram onderweg naar station uitgevoerd)

Wat ik trouwens vervelend vind, is wanneer het van 4G overschakeld naar 3G, vervolgens niet direct weer op 4G springt. Moet mobiel internet uit en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Turku schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:00:
[...]

Welke app gebruik je om te testen?

Vandaag paar testjes onderweg naar den haag centraal gedaan. Met de app Speedtest down 8mb en up 15mb. Met de app 4Gmark was down 18mb en up 9mb.
(had alleen Tunein radio aanstaan en in de tram onderweg naar station uitgevoerd)

Wat ik trouwens vervelend vind, is wanneer het van 4G overschakeld naar 3G, vervolgens niet direct weer op 4G springt. Moet mobiel internet uit en aanzetten.
Ik gebruik Coverage Map.
De 3G lange duurtest draait nu.

Ik heb geprobeerd te werken via 4G op mijn werklaptop maar het heeft er geen zin in. Wifi hotspot werkt niet (met andere devices wel.) en via USB heb ik wel netwerkverbinding, maar onze VPN heeft er geen zin in. Of er een issue is met het opzetten van de routes etc.. geen idee. Ik kan VPN helaas niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hann1BaL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:12:
[...]

Ik gebruik Coverage Map.
De 3G lange duurtest draait nu.

Ik heb geprobeerd te werken via 4G op mijn werklaptop maar het heeft er geen zin in. Wifi hotspot werkt niet (met andere devices wel.) en via USB heb ik wel netwerkverbinding, maar onze VPN heeft er geen zin in. Of er een issue is met het opzetten van de routes etc.. geen idee. Ik kan VPN helaas niet testen.
VPN werkt hier prima, draai daarnaast internet radio en ik werk met (grote) autocad bestanden die niet op locatie opgeslagen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ArcticWolf schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:18:
[...]

VPN werkt hier prima, draai daarnaast internet radio en ik werk met (grote) autocad bestanden die niet op locatie opgeslagen staan.
Het kan ook prima aan onze stugge F5 VPN boxen liggen, maar daar kan ik weinig/niets aan doen en ik moet toch ook even aan het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hann1BaL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:24:
[...]

Het kan ook prima aan onze stugge F5 VPN boxen liggen, maar daar kan ik weinig/niets aan doen en ik moet toch ook even aan het werk :)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-a7FTPm65hdg/Ug3U4yLLBbI/AAAAAAAABSU/LXrEJPvt0oc/w843-h553-no/pingtest.png

ping testje met de netwerkcluster waar ik mee verbonden ben via VPN.
best wel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

8-Ball schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:05:
[...]

euh... ik zie telefoons ;)

Op AM3 in mijn hok.... 2G ;(
Dat is wel vervelend, maar je moet ook werken als je in AM3 bent he? Of moet ik even met je baas praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gister een testje gedaan vanaf het balkon. Net (300 meter) buiten het centrum van Rotterdam. Resultaten bewijzen de vooruitgang van 4G. Extreme verschillen.

Vodafone 4G:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/549018309.png

T-Mobile (Tele 2) 3G;
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/549018490.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turku
Hier op werk (Amsterdam Zuid) heb ik bijna tot geen internet bereik met mijn Samsung (Vodafone RED). Maar 4G komt er wel doorheen.

Even een test gedaan met Coverage Map:

Samsung S4 (2G)
- Signal strength: -84dBm
- Down: FAILED!
- UP: FAILED

Sony 4G

- Signal strenght: -95 dBm
- Down: 8Mbps
- Up: 1,28Mbp

@Vodafone: Activeer aub mijn 4G van mijn Vodafone RED abbo....eind augustus duurt te lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

heel onnuttig :+ zit ik nu ook op het werk via 4g tethering connected naar me werk :P gewoon omdat het kan :+
op het moment krijg ik een gemiddelde trouwens van 47-50Mbit down en 11Mbit up, gemiddelde over 20 tests in map cover app (amsteram westpoort)

nu even testje vanaf mijn laptop die dus tethered (geen vpn/geen verbinding naar werk,gewoon internet)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2903984272.png

[ Voor 29% gewijzigd door mrsar op 16-08-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Rotterdam naar barendrecht goed 4g bereik.. in barendrecht ook... downloads blijven hier rond 14 15 mb terwijl uploads 20mb haalt ... echt ongelooflijk die uploadsnelheid, zeker in vergelijking met 3G..

De a15 naar rozenburg ook nog 4G bereik, in rozenburg echter was het echter snel foetsie..

Hangouts ( videobellen) via 3G naar wifi ging best redelijk... 4g vanavond even testen.

Wanneer krijgen we de mails met de opdrachten?

Ohw nog iets... 3g youtube kijken en 4g youtube kijken ging redelijk gelijk af... het enige verschil is... dat op mijn eigen vodafone 3G abbo ik nu de melding heb gehad dat ik nagenoeg aan me data limiet zit van 1gb... :S Vodafone .. help me out here!

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verschil 4G en 3G
allebei langdurig getest.

4G
Downloadsnelheid gemiddeld 31 Mbit/s
Uploadsnelheid gemiddeld 26 Mbit/s
(testcycles 413)

3G
Downloadsnelheid gemiddeld 15 Mbit/s
Uploadsnelheid gemiddeld 1,38 Mbit/s
(testcycles 101)

Het is wel duidelijk waar de (ervarings)winst gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DramaMined
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Hallo Allemaal,

Ik ben ook een van de gelukkige testers:). Ik zou graag mijn eerste ervaringen willen delen.

Tot nu toe is 4g veel sneller dan 3g, ik merk echt een veel soepelere ervaring tijdens het browsen. En ook video content kijken gaat stukken sneller (1080P streams), binnen enkele seconden is de hele video al gebufferd.

Gister avond even lopen tetheren en ik trek torrents met 2 mb/sec naar binnen(afhankelijk van seeders), al met al erg snel. Vanavond ga ik keihard gamen over tehterting om de pingtijden eens lekker te testen.

Zoals het er nu naar uitziet is 4g sneller dan mijn vaste internet thuis. Echter, ik heb niet het meest snelle pakket afgenomen.

Does it come at a price?
Ik merk dat de accu van de Xperia Z het wel redelijk zwaar te verduren heeft. Of dat komt door LTE of door andere oorzaken weet ik nog niet zeker.

[u]Eerste speed tests[/u
4g, locatie Amsterdam, test cycles: 30

Download gemiddeld : 8256 kbps
Upload gemiddeld : 11245 kbps
Ping gemiddeld : 46 ms

3g, locatie Amsterdam, test cycles: 30

Download gemiddeld : 4912 kbps
Upload gemiddeld: 1291 Kbps
ping : 112 ms

[ Voor 10% gewijzigd door DramaMined op 16-08-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Zit nu in Utrecht een dagje vanwege werk.
's Ochtends in Amsterdam 3 strepen bereik.
Utrecht op kantoor 2 meter van het raam (Industriegebied Papendorp bij Kanalengebied) 2 streepjes

Tethering aangezet voor collega wiens data abo net op is :+
Colelga download met 10Mbit een game uit de playstore
Cell coverage staat er bij aan 8Mbit

Hij schrok toen hij zag hoe snel het 4G netwerk van Vodafone op dit moment is :D

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

DramaMined schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:17:

Does it come at a price?
Ik merk dat de accu van de Xperia Z het wel redelijk zwaar te verduren heeft. Of dat komt door LTE of door andere oorzaken weet ik nog niet zeker.
Ik vraag me af of de gebrekkige batterijduur niet gewoon het gevolg is van het feit dat je de telefoon intensief gebruikt. Met andere woorden: met 3G misschien net zo? De lange snelheidsmetingen met het scherm uit hebben voor mijn gevoel geen dikke battery drain.

Edit: testplan staat hieronder

[ Voor 12% gewijzigd door Hann1BaL op 16-08-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
Uw testopdrachten voor de komende week (16/8-22/8)
  1. Upload video @ Instagram/vine/facebook -> Vergelijk snelheid van 4G met 3G (stopwatch)
  2. Kijk een (Full HD) video op je Xperia Z
  3. Videobellen/Skypen met een vriend. -> Hoe gaat dit?
  4. Verstuur een e-mail met een groot bestand (liefst een bestand ‘uit de cloud’) als bijlage (bv foto)
  5. Doe een aantal snelheidstests, maak hierbij gebruik van de Speedtest app. Hoe is de snelheid op bijvoorbeeld het hoogste punt van de stad? Het laagste punt van de stad? In de metro/tram/bus? In een groot winkelcentrum?
  6. Vergelijk publiek WiFi met 4G in een café met publiek Wifi. -> Hoe verhoudt dit zich tot elkaar?
  7. Post al je resultaten hier. :)
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

de testvideo's:

video: Eindhoven brengt auto op zonne-energie naar de openbare weg

video: Van de Polder naar de Valley: designer bij Apple en DoubleTwist

video: Casemodster op de Computex: Femke Toele

[ Voor 24% gewijzigd door zeef op 16-08-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik zal het vanavond allemaal doen en direct de resultaten posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:30:
Druk avondje XD

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

crzyhiphopazn schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:30:
Ik ga het in verschillende fases doen. Maandag de Mac op Hoogh Catharijne eens bezoeken, heb ik 2 vliegen in 1 klap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Neem je tijd. :) Ik heb liever dat je het een paar keer test gedurende de week, en dan aan het einde van de weekde verschillende resultaten post dan nu in een keer alles afraffelen. :)

[ Voor 84% gewijzigd door zeef op 16-08-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

2. Lijkt me een stream? :p

Snelste wat ik gehaald heb met Vodafone RED Super:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dJRr0iveeRw4Mwb3WaMIEiyu/full.jpg

Maar er is weinig peil op te trekken... Met 1 streepje haal ik net zo goed deze snelheden en met 3 streepjes zie ik vaak zat de 20Mbit ofzo voorbij komen. Een indicatie van snelheid aan de hand van de 'bereikstreepjes' is er imho dan ook helemaal niet. Het voelt allemaal wat stabieler aan, pagina's verschijnen bijna instant en qua batterijduur heb ik niks op te merken voor de afgelopen dagen (dat ik 4G geactiveerd heb) op m'n Sony Xperia ZL.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Dat neem ik ook aan :) Gister in de trein al de review van de nieuwe Nexus7 zitten kijken op FullHD, heerlijk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

zeef schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:28:
Uw testopdrachten voor de komende week (16/8-22/8)

[/list]

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Is het voor video kijken niet handig als we 1 source hebben? Zodat verschillende gebruikerservaring niet ontstaan door de keuze van de bron? Altijd testen met maar 1 variabele is mij geleerd ;)

Ik Skype meestal met mijn vriendin als ik in het buitenland zit. Die vlieger gaat nu niet op. Iemand die toevallig van Xperia naar Xperia wil Skypen? DM even. Ik zit in Utrecht, misschien leuk om dat iig naar een andere stad te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 16-08-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Hann1BaL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:38:
[...]

Is het voor video kijken niet handig als we 1 source hebben? Zodat verschillende gebruikerservaring niet ontstaan door de keuze van de bron? Altijd testen met maar 1 variabele is mij geleerd ;)
Ik zal wat materiaal verzamelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

[...]

En je haalt em net voor me weg :P was dit net aan het typen :P
youtube haalt in ieder geval niet de hoogste kwaliteit zover ik tot nu heb begrepen.iemand die een betere source weet?

edit : werk hier is me aan het afleiden,dus was wat traag :P :+

[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 16-08-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mrsar schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

youtube haalt in ieder geval niet de hoogste kwaliteit zover ik tot nu heb begrepen.iemand die een betere source weet?
youtube HD werkt wel met 4g @ youtube app... (viel me ook pas na een tijdje op :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ArcticWolf schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

youtube HD werkt wel met 4g @ youtube app... (viel me ook pas na een tijdje op :+)
Die zag ik ja (links op hd drukken)
maar er was toch nog een stand hoger begreep ik?die alleen via wifi ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mrsar schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:44:
[...]

Die zag ik ja (links op hd drukken)
maar er was toch nog een stand hoger begreep ik?die alleen via wifi ging
nee, geen HQ, HQ en HD (zal wel 720p zijn en geen 1080p... maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ooooh testen van de onderdelen in Amsterdam Centrum met een lekkere Frappucino of Strawberry Cream van de Starbucks -> Smooth je weekend in gaan met als afsluiter VUURWERK @ Scheveningen :D..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
Vandaag weer heerlijk aan het spelen. Vannacht is de 100GB limiet gepasseerd (screenshot komt vanavond): twee 3D-films in Blu-ray die mijn vriendin wilde zien gedownload, en dat loopt hard aan. De waarde van 4G als potentiële vastelijn-vervanger is wat mij betreft bewezen. Als het goed is moet UPC vandaag vóór vijf uur in de middag mijn lijn weer activeren.... Alles wat ik kan zeggen is dat ik die lijn eigenlijk helemaal niet mis. Sure, de downloadsnelheid van de kabel ligt 'iets' hoger (7MB/s voor de 60Mbit'ers of ongeveer 13,5 voor de 120MBit'ers) dan de 4,5 á 5mb download die ik haal via 4G... Daartegenover is dit 4G op dit moment gratis en is het gewoon levensreddend.

Echt, de techniek staat tegenwoordig voor niets. Ik heb dus mijn mobiel in tetheringmodus staan, vervolgens het Wi-Fimodem gebridged en op dit moment hebben alle systemen (een achttal netwerkkabeltjes) dus gewoon internet via een motherfucking telefoon. Dat is toch onvoorstelbaar... Dit had niemand vijf jaar geleden kunnen bedenken, of je was voor gek uitgemaakt.

Zodra mijn UPC-lijntje terug is zal het leechen 'even' stoppen en gaan we naar een reëler gebruik. Ik denk echter dat dit wel bewezen heeft dat de markt van Vodafone groter kan zijn dan zij zich misschien realiseren.

Want stel nou...
Op dit moment betalen wij hier voor een triple-playpakket (televisie, onbeperkte telefonie en 60Mbit internet) om en nabij 60 euro.

Stel nou eens dat Vodafone een modem ontwikkelt waar een SIM-kaart in gaat, die dezelfde diensten aanbiedt via de 4G-internetlijn. Daarnaast krijg je een mobiel abonnement 'er bovenop' (dus quadruple-play). Een dergelijk pakket (met desnoods een datalimiet van 100GB, gedeeld door de vaste lijn en het mobiele abonnement) zou aangeboden kunnen worden voor om en nabij de 90 / 100 euro om voor mij interessant te zijn. Daarmee zouden ze voor mij een potentiële vervanger zijn voor de kabel, en met mij veel consumenten gok ik. Ik weet niet óf de mobiele markt in staat is met LTE deze 'droom' te verwezenlijken zonder dat het netwerk hard op zijn gat gaat, maar stel het je eens voor...

- Wég is het monopolie/oligopolie die Ziggo / UPC heet (helemaal nu UPC Ziggo agressief opkoopt)
- Eindelijk een serieus te nemen quadruple-pakket
- Eindelijk goed internet voor mensen waar een hoge bandbreedte géén bekende zaak is (denk aan Groningen, Drenthe, waar mensen kilometers zitten van een telefooncentrale en waar geen kabel aanwezig is)

Ik hoop serieus dat de Vodafone marketingafdeling / technische afdeling de handen in elkaar slaan en gaan kijken in hoeverre dit mogelijk is. Zeker omdat ik de verwachting heb dat het echt niet onmogelijk is hier een winst op te pakken waar Vodafone zelf niet van kan dromen. Ze bieden zelf al glasvezel aan... Tijd voor een 4G-afdeling die internetpakketten aanbiedt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zelfde idee heb ik nou ook. Kan alleen de unlimited data verkeer abonnement van vodafone nergens op de site vinden helaas ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik denk dat dit niet kan met de huidige variant LTE... gewoon omdat het dan te druk wordt op de nodes en je elkaar in de weg gaat zitten. Je hebt nu nog veel gebruikers op 3g zitten waardoor de 4g nodes nog redelijk onbelast zijn, maar als straks het gros van de mensen op de LTE band zit dan gaat de node dus keuzes maken en switchen. Het switchen van de users zal wel een stuk sneller gaan, maar je ondervindt dan toch minor disconnects... of timeouts.

Als je tijdens de spits op een station bent, duurt het soms even voordat de data begint te lopen. Dat zijn dus die disconnects ;)
Dat wil je niet in je thuis netwerk hebben lijkt me...?

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 16-08-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:56:
Je hebt nu nog veel gebruikers op 3g zitten waardoor de 4g nodes nog redelijk onbelast zijn, maar als straks het gros van de mensen op de LTE band zit dan [...]
'gooien we de gebruikers met een 'vaste' 4G-lijn terug op HSDPA Dual Carrier.' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Niet vergeten dat Vodafone Femto-Cellen inzet in zeer drukke gebieden.
Je kan als consument ook 1 aanschaffen ;)

4G met onbeperkt databundel was vannacht niet goed voor me slaap :O

Gisteren zitten internetten op me laptop via de 4G verbinding ->
Pagina's worden snel en netjes aangesproken en weergegeven.
FullHD youtube streamen ging ook netjes -> switchen van SD naar FullHD ging zonder te stotteren.

Vanavond me ouders en me vriendin aansluiten op de 4G verbinding en dan kijken wat het verschil is tussen een UPC 30Mbit i-net verbinding tegenover 4G van Vodafone..

[ Voor 67% gewijzigd door crzyhiphopazn op 16-08-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:34:
Niet vergeten dat Vodafone Femto-Cellen inzit in zeer drukke gebieden.
Je kan als consument ook 1 aanschaffen ;)
Ja, maar die sluit je aan op... een vaste lijn. ;). Dat heeft dus geen nut.

(Of ik begrijp het verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
thatanas schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:35:
[...]

Nee die mini antenne's toch?
nieuws: 'Mini-zendmasten' moeten mobiel internet Vodafone verbeteren

maar goed, in hoeverre kunnen die de load opvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

thatanas schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:35:
[...]

Femto-Cellen zijn de verkleinde zendmasten (ik vermoed 2600 MHz).
Deze kan je goed inzetten bij bv Voetbal stadia, Centrum van grote steden.
Dit om de bereikbaarheid van het 4G netwerk te "garanderen"
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:41:
[...]

Dat hangt van de backbone/verdeelstations van Vodafone zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door crzyhiphopazn op 16-08-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:41:
[...]

Dat klopt, maar die femtocellen (ook in huis) moeten natuurlijk wel een eigen 'input (lees:internetkabel)' hebben anders dan de paal waar een grote groep mensen op dat moment op zit. Immers, anders is die femtocel enkel een 'extra user' op de tóch al overbelaste zendmast.

Zie ook dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1345456343.png

Een femtocel heeft altijd (verbeter me als ik het verkeerd heb, maar dit heb ik ervan begrepen) een 'eigen' internetlijn als het gaat om drukbevolkte gebieden / festivalterreinen / stadions beter te bedienen. Anders kan je het beter zien als range extender, wat enkel het bereik vergroot máár de belasting van de zendmast niet ontziet.

[ Voor 3% gewijzigd door thatanas op 16-08-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
Zie ook dit stukje tekst:
Een privézendmast, vaak ook femtocel genoemd, is een kastje dat inpandig dekking biedt door via het vaste internet contact te maken met het vaste netwerk van een provider. In andere landen, waar de dekking van providers vaak in bepaalde buitengebieden slecht is, is het gebruik van dergelijke hardware al veel meer ingeburgerd. In Nederland is Vodafone de eerste provider die dit aan consumenten gaat aanbieden. De provider hoopt dat als gebruikers op grote schaal privézendmasten gaan gebruiken, het netwerk wordt ontzien.
En voor de duidelijkheid, nog even een filmpje en Tweakers-artikel ;):

nieuws: Vodafone gaat privézendmasten verkopen aan klanten met slecht bereik

[ Voor 19% gewijzigd door thatanas op 16-08-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ahaaa op die fiets..
Femtocel bij de buren plaatsen :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:51:
[...]

Ahaaa op die fiets..
Femtocel bij de buren plaatsen :+ >:)
:D d:)b Zullen ze blij mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
thatanas schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:48:
Zie ook dit stukje tekst:

[...]

En voor de duidelijkheid, nog even een filmpje en Tweakers-artikel ;):

nieuws: Vodafone gaat privézendmasten verkopen aan klanten met slecht bereik
Van die soort snap ik het hele nut niet... dan kan je beter gewoon wifi gebruiken thuis aangezien je databundel via Vodafone dan alsnog geldt :X en om te bellen heb je hem niet nodig aangezien 2g dan voldoende is... wat toch (bijna) overal wel rijkt 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 16-08-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ArcticWolf schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:56:
[...]

Van die soort snap ik het hele nut niet... dan kan je beter gewoon wifi gebruiken thuis aangezien je databundel via Vodafone dan alsnog geldt :X en om te bellen heb je hem niet nodig aangezien 2g dan voldoende is... wat toch (bijna) overal wel rijkt 8)7
Het gaat dan meestal meer om het belsignaal zelf. Wie had dat ooit gedacht, een mobiele telefoon om mee te bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turku
Hann1BaL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:14:
[...]

Het gaat dan meestal meer om het belsignaal zelf. Wie had dat ooit gedacht, een mobiele telefoon om mee te bellen ;)
Hmmmm...mobiele telefoon? bellen? Gek dat daar nooit over is nagedacht.
Hahahahaha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
komt er ook een prijs voor wie het minst aan data verbruikt? :P
ik zit pas ergens rond de 6,5gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mrsar schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

edit : werk hier is me aan het afleiden,dus was wat traag :P :+
de testvideo's:

video: Eindhoven brengt auto op zonne-energie naar de openbare weg

video: Van de Polder naar de Valley: designer bij Apple en DoubleTwist

video: Casemodster op de Computex: Femke Toele

Geef de videoserver maar flink straf! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turku
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:29:
komt er ook een prijs voor wie het minst aan data verbruikt? :P
ik zit pas ergens rond de 6,5gb
Die mag kijken hoe de grootverbruiker zijn taart opeet :P
Ik zit denk ik daar zelfs net iets onder....ga na werk een inhaalslag maken!

Trouwens net even geluncht bij La Place (Gelderlandplein Amsterdam Zuid). En een vergelijking gemaakt tussen de gratis (KPN) wifi van La Place en de gratis (Vodafone) 4G. Ze zitten trouwens midden in het winkelcentrum.

WIFI
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/549504857.png

4G
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/549505649.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
}:O maar 1 woord: wtf

volgens mij kan ik er 3 tegelijkertijd afspelen en dan gaat het nog makkelijk. Skippen gaat echt in fracties van secondes en tegelijkertijd laadt hij ook nog eens verder in de tijd ...

ik schrijf morgen alles in een net rapportje, maar wow :o

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 16-08-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Net met Hann1Ball de 4G skype test gedaan.

Als het over 3G gaat wil het nog wel eens haperen aan zowel de beeld als geluid kant,bij 4G hadden we geen enkele onderbreking in zowel beeld als geluid en ik vond zelf het geluid van erg goede kwaliteit.

Het beeld was regelmatig wat meer blokkerig/pixelachtig,maar dit zal ook veroorzaakt worden door het lopen.Daarnaast weten we ook niet precies hoe de skype app zich gedraagt qua instellingen met bandbreedte etc,al leek het dat de beeldkwaliteit ook redelijk gelijk bleef.
Het belangrijkste,oftewel het geluid was op ieder moment heel erg goed en helder.

Ik had vol bereik op dat moment (trouwens,bereik hier op het werk is buiten volledig en binnen 2 streepjes van wat ik zo zie)

zal vanmiddag ook nog even een test doen met een maat van me die op 3G zit,waarbij zijn kant dan de beperkende factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mrsar schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:45:
Net met Hann1Ball de 4G skype test gedaan.

Als het over 3G gaat wil het nog wel eens haperen aan zowel de beeld als geluid kant,bij 4G hadden we geen enkele onderbreking in zowel beeld als geluid en ik vond zelf het geluid van erg goede kwaliteit.

Het beeld was regelmatig wat meer blokkerig/pixelachtig,maar dit zal ook veroorzaakt worden door het lopen.Daarnaast weten we ook niet precies hoe de skype app zich gedraagt qua instellingen met bandbreedte etc,al leek het dat de beeldkwaliteit ook redelijk gelijk bleef.
Het belangrijkste,oftewel het geluid was op ieder moment heel erg goed en helder.

Ik had vol bereik op dat moment (trouwens,bereik hier op het werk is buiten volledig en binnen 2 streepjes van wat ik zo zie)

zal vanmiddag ook nog even een test doen met een maat van me die op 3G zit,waarbij zijn kant dan de beperkende factor is.
Ik sluit mij hier bij aan.
Ook nog een korte test call met PC op Ziggo Ai1 Plus en op het scherm zag het beeld er ook wat korrelig uit. Ook bij stilstaan. Ik had iets meer van de videokwaliteit verwacht eerlijk gezegd.

Totaal 10 min Skype = 35,6 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Laatst online: 11:05
ik stap zo in de auto. Eens kijken hoe de handover is van 4G naar 3G en dan bij rotterdam weer naar 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Op welke manier testen jullie de handover van 4G naar 3G?
Videostream, Skype call??
Ben momenteel op kantoor kan het nu niet testen vandaar mijn vraag.

[ Voor 29% gewijzigd door crzyhiphopazn op 16-08-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Ben begonnen met de video testen (thnx zeef voor de video's) 1080p gaat zo makkelijk en zonder problemen damn.
ga dit straks als ik richting centrum ga de hele weg afspelen en kijken wat er gebeurd met regelmatig een speedtest om de snelheid te checken zowel stilstaand als in bus/tram,erg jammer dat de metro tunnel nog steeds dicht is :( maar dat kan ik de 26e voor mezelf doen ;)

zit ook nog even te denken hoe ik de video uploaden ga doen,mijn 3G abbo zit er albijna doorheen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mrsar schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:23:
Ben begonnen met de video testen (thnx zeef voor de video's) 1080p gaat zo makkelijk en zonder problemen damn.
ga dit straks als ik richting centrum ga de hele weg afspelen en kijken wat er gebeurd met regelmatig een speedtest om de snelheid te checken zowel stilstaand als in bus/tram,erg jammer dat de metro tunnel nog steeds dicht is :( maar dat kan ik de 26e voor mezelf doen ;)

zit ook nog even te denken hoe ik de video uploaden ga doen,mijn 3G abbo zit er albijna doorheen :+
8)7
zet je sony op 3g ipv lte }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

herp derp....dat kan ook nog natuurlijk :P
zit niet voor niets nog aan de koffie :+

nu nog kiezen waar ik het ga doen :P

[ Voor 7% gewijzigd door mrsar op 16-08-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldebacker
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 16:31
[...]

Ik Skype meestal met mijn vriendin als ik in het buitenland zit. Die vlieger gaat nu niet op. Iemand die toevallig van Xperia naar Xperia wil Skypen? DM even. Ik zit in Utrecht, misschien leuk om dat iig naar een andere stad te doen.
Toevallig zaterdag middag tussen 13:00 en 16:00 wat tijd over?

ICT-ertje met passie. Gadget freak, netwerk prutser en op zoek naar alternatieve voor de meest simpele dingen. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
pauldebacker schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Toevallig zaterdag middag tussen 13:00 en 16:00 wat tijd over?
Dat zou wel heel goed uitkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

zeef schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

Dat zou wel heel goed uitkomen. :)
Waarom dat? :)
Zoals boven aangegeven hebben we al wat test calls gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
thatanas schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:51:
...dat de markt van Vodafone groter kan zijn dan zij zich misschien realiseren.

Want stel nou...
Op dit moment betalen wij hier voor een triple-playpakket (televisie, onbeperkte telefonie en 60Mbit internet) om en nabij 60 euro.

Stel nou eens dat Vodafone een modem ontwikkelt waar een SIM-kaart in gaat, die dezelfde diensten aanbiedt via de 4G-internetlijn. Daarnaast krijg je een mobiel abonnement 'er bovenop' (dus quadruple-play). Een dergelijk pakket (met desnoods een datalimiet van 100GB, gedeeld door de vaste lijn en het mobiele abonnement) zou aangeboden kunnen worden voor om en nabij de 90 / 100 euro om voor mij interessant te zijn. Daarmee zouden ze voor mij een potentiële vervanger zijn voor de kabel, en met mij veel consumenten gok ik. Ik weet niet óf de mobiele markt in staat is met LTE deze 'droom' te verwezenlijken zonder dat het netwerk hard op zijn gat gaat, maar stel het je eens voor...

- Wég is het monopolie/oligopolie die Ziggo / UPC heet (helemaal nu UPC Ziggo agressief opkoopt)
- Eindelijk een serieus te nemen quadruple-pakket
- Eindelijk goed internet voor mensen waar een hoge bandbreedte géén bekende zaak is (denk aan Groningen, Drenthe, waar mensen kilometers zitten van een telefooncentrale en waar geen kabel aanwezig is)

Ik hoop serieus dat de Vodafone marketingafdeling / technische afdeling de handen in elkaar slaan en gaan kijken in hoeverre dit mogelijk is. Zeker omdat ik de verwachting heb dat het echt niet onmogelijk is hier een winst op te pakken waar Vodafone zelf niet van kan dromen. Ze bieden zelf al glasvezel aan... Tijd voor een 4G-afdeling die internetpakketten aanbiedt. :+
Ik heb het al eerder getracht duidelijk te maken: er zit een serieuze beperking in 2g/3g/4g internet: de providers delen rfc1918 ip adressen uit en - in mijn ervaring - geen publieke ip adressen. Zakelijke gebruikers kunnen wel publieke ip adressen krijgen op speciale aanvraag, maar de gemiddelde particulier krijgt een rfc1918 adres (10.x.x.x).

Je gaat dus met velen tegelijk vanuit hetzelfde publieke ip adres het internet op. Kijk eens met bv met de ping&dns app naar je netwerk info, en kijk vervolgens eens wat je publieke ip adres is bij watismijnipadres.nl.

Mijn publieke 3G ip adres op de smartphone is momenteel 188.207.68.5 (via kpn), het ip adres wat kpn mijn smartphone gegeven heeft is momenteel 10.116.6.218. Dat eerste adres zullen veel meer kpn klanten hebben.

Over capaciteit / snelheid: je zal daarvoor beter kunnen testen met meerdere gebruikers die op dezelfde mast zijn aangemeld. Als enigste Vodafone 4G gebruiker op een mast heb je wel een situatie die weinig met de (toekomstige) werkelijkheid te maken heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door joopv op 16-08-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Hann1BaL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:43:
[...]

omdat er gefilmd moet worden xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
100GB, wow!
Ik zie, als je het zo bekijkt, 4G inderdaad best als vervanger van de vaste lijn op termijn, voor de niet al te veeleisende gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldebacker
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 16:31
Hann1BaL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:43:
[...]
We moeten toch iemand in dat filmpje skypen.

ICT-ertje met passie. Gadget freak, netwerk prutser en op zoek naar alternatieve voor de meest simpele dingen. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Hoe werkt de 4g verbinding onderwater :+?

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turku
Domih schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:58:
Hoe werkt de 4g verbinding onderwater :+?
Nieuwe test scenario: skypen tijdens het douchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
volgens mij heeft vodafone wat nieuwe masten geactiveerd vannacht :o

Dit is van Amsterdam (Spaklerweg) t/m Utrecht via de A2, hij viel alleen in de landtunnel weg!

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-kmmc6lbOZI0/Ug46-nLbcBI/AAAAAAAABSs/dbPI4bzxWp4/w498-h885-no/Screenshot_2013-08-16-16-43-23.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Turku schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:10:
[...]

Nieuwe test scenario: skypen tijdens het douchen
Ik wil wel mee doen als testpersoon.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/120s94k.png

Ik blijk in het enige stukje Utrecht te wonen waar 4G geen dekking heeft... Heb wel 4G bereik maar haal lang niet de snelheden die anderen hier halen.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/10zd108.png

[ Voor 12% gewijzigd door Ojjorz op 16-08-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ojjorz schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:13:
[afbeelding]

Ik blijk in het enige stukje Utrecht te wonen waar 4G geen dekking heeft... Heb wel 4G bereik maar haal lang niet de snelheden die anderen hier halen.
the same :p
hier is het ook belabberd met 4g, terwijl 3g wel gewoon snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
yannickie111 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:57:
100GB, wow!
Ik zie, als je het zo bekijkt, 4G inderdaad best als vervanger van de vaste lijn op termijn, voor de niet al te veeleisende gebruiker.
Zit nu zelfs aan de 110. ;). UPC werkt wel inmiddels weer, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 21:11

WTM

Turku schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:40:
Hier op werk (Amsterdam Zuid) heb ik bijna tot geen internet bereik met mijn Samsung (Vodafone RED). Maar 4G komt er wel doorheen.

Even een test gedaan met Coverage Map:

Samsung S4 (2G)
- Signal strength: -84dBm
- Down: FAILED!
- UP: FAILED

Sony 4G

- Signal strenght: -95 dBm
- Down: 8Mbps
- Up: 1,28Mbp

@Vodafone: Activeer aub mijn 4G van mijn Vodafone RED abbo....eind augustus duurt te lang!
Gewoon Vodafone bellen of webteam een tweet sturen. Zetten ze het direct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Ball
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2023

8-Ball

nee...gewoon nee

Zit bij cafe in centrum amsterdam.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fL5VQh1.jpg

3G is 5 down en 1.5 up

Prima Facebook fotos opzoeken zo tijdens de borrel...

One for the mony, one for the pope, it's the ****** return of the great white dope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

thatanas schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:51:
Stel nou eens dat Vodafone een modem ontwikkelt waar een SIM-kaart in gaat, die dezelfde diensten aanbiedt via de 4G-internetlijn.
Google maar eens op "Vodafone B2000". Is op dit moment al in Duitsland te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
aantal voltooide opdrachten:

1. 100MB video geupload naar facebook 8)

met 4G was het binnen 3 min en 44 seconden geregeld 8) 8)
en met 3G (schrik niet) 14 minuten en 48 seconden :S :z

2.de testvideos werkten prima, zagen er supergoed uit... vooruit en terug skippen ging vlug.. even 2 seconden haperen en daarna weer vloeiend verder op 4G ( erg leuk trouwens die case-mod wedstrijd) :9~

en de uitslag op 3G: het ging eigenlijk best redelijk maar na 2 keer vooruit skippen moest het na ca 40 seconden vloeiend afspelen toch een aantal keer even bufferen... het gebeurde niet vaak, maar het gebeurde.

Afbeeldingslocatie: http://i1216.photobucket.com/albums/dd372/dragonunleashed/tweakers/Screenshot_2013-09-04-09-53-51.png
3.videobellen ging via hangouts met 3G best goed eigenlijk, maar op 4G was het uiteraard subliem. Ook nog even geskyped maar hoewel het geluid goed was is het beeld gewoon te blokkerig en dat had bij mij niets met bewegen te maken want ik stond stil op een parkeerplaats.

ik raad de testers hier ook aan even google hangouts te proberen, beeld was aanzienelijk beter, bijna haarscherp ( beetje overdrijven mag wel) :P

4. Met een filmpje van 100 MB uit dropbox in gmail geupload was ie in 2 min en 41 seconden klaar... toen kreeg ik de melding dat bestanden groter dan 25MB niet verzonden kunnen worden. Desondanks was de upload vanuit dropbox aardig rap. :S toen ik het wilde testen met 3G gaf gmail direct al aan dat hoger dan 25MB niet ging :?

via pc deed het bestand er 2 minuut en 33 seconden over... :O

een bestand van 20MB was vanaf gmail uit dropbox geupload in 32 seconden via 4G _/-\o_ _/-\o_
hetzelfde bestand ging via de PC ook met gmail en uit dropbox deed er 1 minuut over (upc "fiber" 60mb abbo)

de laatste 2 opdrachten doe ik een dezer dagen nog...

wat mij opvalt is dat ( in ieder geval bij mij) 3G een flinke upgrade heeft gehad en qua downloadsnelheid behoorlijk in de buurt is van 4G ...

upload snelheid is van 4G echter UBERGEIL ! (excuses :9 ) gewoon lachwekkend hoe traag mijn huidige vodafone abonnement is qua uploadsnelheid...

De Red abonnementen hebben me echter nog niet overtuigd... ik stook er nu maandelijks +/- 1gbtje doorheen... ik kijk geen videos via 3G, upgrade bijna nooit mijn apps behalve via WiFi ... geen streams noppes... het enige wat ik doe is FB ( minimaal) , browsen (kapot veel) , whatsappen, en fb messenger... verder niets... en dat is al mijn 1 gb.

Als 4G het inderdaad zo aantrekkelijk zou moeten maken om te videocallen en van alles te gaan streamen en uploaden en dergelijke, mag Vodafone toch zeker wel die datalimieten van de 'gewone' meest verkochte RED abbo omhoog gooien van 2 gb naar minimaal 4gb, en dan niet te spreken over de hogere RED abbo (die nu op 4gb staat)
Afbeeldingslocatie: http://i1216.photobucket.com/albums/dd372/dragonunleashed/tweakers/Screenshot_2013-08-30-06-49-05.png
Verder schommelen de downloadssnelheden behoorlijk en vandaag had ik zelfs bij een test met 3G een hogere download snelheid dan met 4G op dezelfde locatie |:( dit zou niet mogen .

Afbeeldingslocatie: http://i1216.photobucket.com/albums/dd372/dragonunleashed/tweakers/Screenshot_2013-08-15-22-38-52.png

maarruh tis leuk geweest, ik ga :z :z :z

trusten heren en dames

[ Voor 5% gewijzigd door dutchdragon81 op 04-09-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Laatst online: 11:05
Momenteel in t limburgse land. Dan merk je wel dat we verdomd verwend zijn in de randstad.
Download hier in de buurt van venlo zo rond de 500kbps. Upload de helft als hij uberhaupt al wil uploaden.
Dat is overigens met tmobile nog erger, die hebben zelfs op 2g geen bereik hier.

Kan me voorstellen dat juist in gebieden als dit de 800 band een grote rol kan gaan spelen en enorme vooruitgang zal bieden.
Zondag ga ik bij de mac in delft eens testen. Die zit nog binnen 4g gebied als t goed is maar wel net aan t randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjant2 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:04:
Momenteel in t limburgse land. Dan merk je wel dat we verdomd verwend zijn in de randstad.
Download hier in de buurt van venlo zo rond de 500kbps. Upload de helft als hij uberhaupt al wil uploaden.
Dat is overigens met tmobile nog erger, die hebben zelfs op 2g geen bereik hier.

Kan me voorstellen dat juist in gebieden als dit de 800 band een grote rol kan gaan spelen en enorme vooruitgang zal bieden.
Zondag ga ik bij de mac in delft eens testen. Die zit nog binnen 4g gebied als t goed is maar wel net aan t randje.
Probeer Maastricht eens? Daar heeft Vodafone ook een 4G-gebied. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Het is al eerder en vaker gezegd maar de grootte van de bundels gaat echt een probleem worden. Zo vind ik internetradio luisteren iets wat moet kunnen; 7MB per 5 minuten. Je limiet is snel bereikt als je dat elke werkdag een half uur doet op weg naar de baas!

De mogelijkheden (videobellen, hd-streaming) en de bundels (max 4GB) zijn nog niet op elkaar afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Ik begrijp niet goed waarom die bundels niet hoger kunnen voor een redelijk bedrag. Want het duurste abo heeft 4 gig nu, is het met het huidige netwerk nog steeds een erg zware belasting ? UPC thuis heb ik ook onbeperkt, of fup denk ik... Maar er niet over hoeven nadenken is wel erg prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De limieten gaan heus wel omhoog, maar de frequentie veilig was ongelofelijk duur en het onderhoud van het netwerk kost ook zo'n 240 miljoen per jaar en dat is excl. uitbreiding van het netwerk. Ik gok dat ze eerst moeten kijken wat ze daadwerkelijk aan kosten hebben en wat ze nu verdienen om de balans te houden en daarna de limieten pas opvoeren.
Wij als tweakers stoken er gerust 100~1000gb doorheen, maar m'n huisgenotes bv gebruiken nog geen 500MB, dus het huidige max van 4GB is "omg" voor het gros van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Of ze maken het 4 gig snel en daarna knijpen tot een kwart ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
idd dat is een goeie optie.
Ik denk dat ze nog steeds het FUP systeem gebruiken om per termijn de databundels te bepalen. Vodafone is best wel snel van 1GB naar 4GB gegaan.

(ik heb zelf nog 11GB met de 4G optie :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Idem hier ook 11gig. Wel jammer dat ik geen multisim kan krijgen.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.