[Actie] Vodafone 4G testpanel: de testopdrachten

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 44.981 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
Ik ga denk ook eens een testsessie opzetten met Skype.
Open een videochat en ga rond rijden in de omgeving, kijken of hij binnen het 4G gebied verbinding houdt en vooral ook wat er gebeurd als je van 4G gebied naar 3G gebied rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in huis zijn echt geniale ideeën hoe het 4G getest gaat worden. Zal tot een hoop lachreacties leiden hopelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Crap, kan donderdagavond niet bij de uitleg aanwezig zijn en nu mag ik niet meedoen :/.

Oh well, dan wordt er waarschijnlijk iemand anders blijgemaakt in Utrecht.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:13:
Crap, kan donderdagavond niet bij de uitleg aanwezig zijn en nu mag ik niet meedoen :/.

Oh well, dan wordt er waarschijnlijk iemand anders blijgemaakt in Utrecht.
Auch, een telefoon van 500 euro en een 4G connectie als een van de eerste door je neus laten boren door een verplichting ... :{. Hoop voor je dat het iets is wat minstens zo de moeite waard is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn vrouw is er niet en ik kan m'n dochter van anderhalf moeilijk meenemen. Verder is het vakantieperiode dus de hele support group waar ik normaal op terug kan vallen (ouders etc.) is met vakantie 8)7. En het feit dat de tweakers.net redactie nota bene donderdagmiddag bij m'n werk langskomt voor een videorapportage is blijkbaar ook niet van belang. Beetje flauw allemaal, maar soit. Ik hoop dat er iemand gelukkig is met "mijn" telefoon :)

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 14-08-2013 17:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
Volgende keer beter. :)

[ Voor 67% gewijzigd door zeef op 14-08-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 21:11

WTM

.oisyn schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:43:
Mijn vrouw is er niet en ik kan m'n dochter van anderhalf moeilijk meenemen. Verder is het vakantieperiode dus de hele support group waar ik normaal op terug kan vallen (ouders etc.) is met vakantie 8)7. En het feit dat de tweakers.net redactie nota bene donderdagmiddag bij m'n werk langskomt voor een videorapportage is blijkbaar ook niet van belang. Beetje flauw allemaal, maar soit. Ik hoop dat er iemand gelukkig is met "mijn" telefoon :)
Balen. /volturemode: mag je niet iemand anders aandragen ? ;-) /einde volturemode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Neem gewoon je dochtertje mee.. speeltje/ boekje/ knuffel / kinderwagen mee en ze vermaakt zich wel ... ik heb oppas kunnen regelen voor mijn kleine gelukkig maar anders had ik dr gewoon meegenomen
:P

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Dat ben ik geworden... Voel me nu een beetje schuldig! Maar goed, alsnog blij dat ik mag gaan testen!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gefeliciteerd ;)

• Maartenre
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Goed voor je karma, dat je Ojjorz er blij mee hebt gemaakt. Had je nog mooie test ideetjes van 15 minuten?

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:18
Bijna onderweg... Is het heel erg als ik 18:10 aankom? Er staan nogal wat files zometeen :X

• mrsar
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

had je eerder moeten vertrekken :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• thatanas
mrsar schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:28:
had je eerder moeten vertrekken :P
Zeg dat tegen mijn werkgever die *FLATS* al het licht zag uitvallen :+

Maar alles werkt inmiddels weer....

Anyway.... Probleem denk je? Anders maar even flink te hard rijden :X

• mrsar

mrsar

neuh is vast rekening mee gehouden rond deze tijden,eten zit er vast niets voor niets voor,NO Food for you :P ;) en shit happens *kijkt naar boven,ja het licht doet het nog -klopklop-

[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 15-08-2013 16:30 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
thatanas schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:29:
[...]

Zeg dat tegen mijn werkgever die *FLATS* al het licht zag uitvallen :+

Maar alles werkt inmiddels weer....

Anyway.... Probleem denk je? Anders maar even flink te hard rijden :X
Eh?? waar moet je vandaan komen? je hebt nog 1,5 uur 8)7

(werk zelf om de hoek bij Tweakers zo ongeveer :p )

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 15-08-2013 16:30 ]

• mrsar

mrsar

amsterdam zuid :P doe je met de auto net zo lang over :P

moet zelf uit de westpoort komen,dus treintje sloterdijk=>CS en met veertje het ij over :) ben er zo rond 17:50/55 zover ik de planner moet geloven

[ Voor 60% gewijzigd door mrsar op 15-08-2013 16:32 ]

• thatanas
ArcticWolf schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:30:
[...]

Eh?? waar moet je vandaan komen? je hebt nog 1,5 uur 8)7

(werk zelf om de hoek bij Tweakers zo ongeveer :p )
Rotterdam en zit op het moment zelfs een heel stukje zuidelijker. :+. De ritafstand is in principe 1 uur en 20 minuten, maar ik kom dan wel over de A20, A13 en A4. Zo'n beetje de drie drukste verkeersaders van Rotterdam en omstreken dus _O-

• ArcticWolf
  • Niet online
mrsar schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:31:
amsterdam zuid :P doe je met de auto net zo lang over :P

moet zelf uit de westpoort komen,dus treintje sloterdijk=>CS en met veertje het ij over :)
ik werk in amsterdam zuid en noord (en rai en diemen), maar dat is toch echt maar 20 min rijden :P al heb ik het laatst voor elkaar gekregen om er 2 uur over te doen van Diemen naar Amsterdam Westhaven... -.- (/facepalm @ ongeluk coentunnel)

• mrsar

mrsar

ArcticWolf schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:33:
[...]

ik werk in amsterdam zuid en noord, maar dat is toch echt maar 20 min rijden :P al heb ik het laatst voor elkaar gekregen om er 2 uur over te doen van Diemen naar Amsterdam Westhaven... -.- (/facepalm @ ongeluk coentunnel)
pfff hou op over de nieuwe coentunnel...... woon in west,dus naar werk toe is way easy voor me :) 5km (bij ruigoord in de buurt) zonder verkeersaders :) maar tot zo,nu nog even een koffie doen en rustig de pendelbus pakken naar sloterdijk.de koffie is hard nodig :P

[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 15-08-2013 16:36 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
mrsar schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:34:
[...]

pfff hou op over de nieuwe coentunnel...... woon in west,dus naar werk toe is way easy voor me :) 5km zonder verkeersaders :)
Ik woon in Utrecht en ik heb eigenlijk alleen files wanneer er weer een dodo op de A2 tegen een andere auto is aangereden :F
De A10 en A9 rijden meestal redelijk door :9

• dutchdragon81
Tis nu rustig op de weg hoor vanaf rotterdam.. ken zo doorrijden... a13 a4 ... ik laat wel een aardappel voor je over XD

Edit* : en toen stond ik er al.. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door dutchdragon81 op 15-08-2013 17:24 ]

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

• mrsar

mrsar

Ik sta ondertussen op de pont en ga ik internet op uit verveling.dus tot zo :P

[ Voor 30% gewijzigd door mrsar op 15-08-2013 17:34 ]

• dutchdragon81
Mooi.. :P tot zo

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 21:11

WTM

Terwijl jullie aan het bikken zijn, zit ik hier op m'n 4g hotspotje beetje te surfen op mijn ipad. Mijn vrouw gebruikt m ook. Lekker snel, merk geen verschil in ervaring met wifi thuis of deze hotspot.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/upload/0167e1afcb8bb7bcb94d3ef61b2d6ead.jpg

Holy fuck :X

• dutchdragon81
Eerste indruk hier van downloaden valt tegen iets sneller dan 3g op mijn note 2... maar de upload en ping... Damn uploads meerdere malen sneller dan downloasnelheid... Zal morgen een paar screenshots plaatsen

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Al 2.5gb verder qua dataverbruik. Hier in Utrecht was ik thuis de verbinding compleet kwijt en moest ik de telefoon herstarten. Nu lijkt de verbinding hersteld. Pas echt in Utrecht kwam 4g terug toen ik naar huis reed.

Het enige nadeel van de snelheid en vooral low latency van het netwerk is dat het erg snel went :)

[ Voor 18% gewijzigd door Hann1BaL op 15-08-2013 21:47 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
4g in amsterdam, 3g op de snelweg > 4g in utrecht zonder problemen ging hij over.
Wel is het ontvangst hier in Utrecht dramatisch slecht... net aan 1 streepje en m'n 3g is sneller zelfs de ping.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 15-08-2013 21:46 ]

• mrsar

mrsar

In de kroeg geen 4g :'( nu stottert de film :P

• Hann1BaL

Hann1BaL

Morgen vanaf thuis werken. Kijken hoe dat gaat met VPN en als combobonus de Cisco softphone. Kijken hoe HD bellen gaat.

Verwijderd

Net tijdens het naar huis gaan 2 skype gesprekken gehad. kwaliteit was VERBLUFFEND. Beide gesprekken waren in een bewegende auto. Verder nog even een download van de simpsons gestart binnen 2 minuten ofzo een 1.83 GB film binnen.

@mrsar lol

BTW een van de skype gesprekken kwam vanuit Cobble Hill BC, Canada 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 22:08 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
mrsar schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:03:
In de kroeg geen 4g :'( nu stottert de film :P
8)7
in de kroeg film kijken... O-)

iemand enig idee om youtube HD te krijgen zonder root...?

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 15-08-2013 22:09 ]

Verwijderd

Hier proberen we het wereldrecord downloaden via 4G te verbreken. UPC ligt er al twee dagen uit, en dit is een MEESTERLIJKE vervanging _O_

• Hann1BaL

Hann1BaL

ArcticWolf schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:07:
[...]

8)7

Options menu van YouTube. Kun je dat volgens mij aanzetten.

Downloadsnelheid is ok.
Afbeeldingslocatie: https://copy.com/1LzJmGsjkx6v

Even een vergelijking van telefoons:
S2, een Galaxy S4 en de Xperia Z
Afbeeldingslocatie: https://copy.com/4rj0o72XJgUz

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 15-08-2013 22:25 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:10:
[...]

Options menu van YouTube. Kun je dat volgens mij aanzetten.

Downloadsnelheid is ok.
[afbeelding]

Ps kun je eenvoudig screenshots grootte wijzigen op de tel?
nee dan activeert hij alleen HQ. HD werkt alleen onder wifi...

• mrsar

mrsar

[...]

8)7

tja is natuurlijk heel interessant als men me bezig ziet.dus gewoon de film laten lopen,en nu als public AP zitten xD

• 8-Ball
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2023

8-Ball

nee...gewoon nee

Net thuis. 4G tijdens naar huis scooteren weer uitgevallen. Telefoon opnieuw opgestart en weer terug. Jammer want me soundcloud stream viel dus ook weg.

Thuis binnen:

4G Xperia Z Vodafone
38 ms
13.99 Mbps
24.03 Mbps (top lel)

3G iPhone5 T-mobile
79ms
4.12 Mbps
1.59 Mbps

registratie juni 2002 }:O

[ Voor 7% gewijzigd door 8-Ball op 15-08-2013 22:29 ]

One for the mony, one for the pope, it's the ****** return of the great white dope

• Arjant2
Hann1BaL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:43:
Al 2.5gb verder qua dataverbruik. Hier in Utrecht was ik thuis de verbinding compleet kwijt en moest ik de telefoon herstarten. Nu lijkt de verbinding hersteld. Pas echt in Utrecht kwam 4g terug toen ik naar huis reed.

Het enige nadeel van de snelheid en vooral low latency van het netwerk is dat het erg snel went :)
Toen ik thuis kwam in den haag precies hetzelfde.
Verbinding weg en moest telefoon opnieuw opstarten om verbinding terug te krijgen.
De handover lijkt dus nog niet echt goed te werken.

Download op 4G binnen is rond de 10Mbit, zelfde als op 3G.
Echter upload op 4G binnen is ook rond de 10Mbit, 3G komt niet verder dan 0,6Mbit.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 15-08-2013 22:32 ]

• thatanas
Oke. En dan mijn eerste bevindingen.

Allereerst was het echt ongelofelijk gezellig heren en dames. Helder en duidelijk verhaal van de heren van Tweakers, altijd leuk om medeFeijenoorders (Zeef :W ) te ontmoeten en iedereen (kort) te leren kennen. Voornamelijk de heren en dames van Vodafone/Sony en zéker die van Tweakers wil ik bedanken voor een geweldige rondleiding, een hartelijk welkom en het bieden van ruimte voor allerlei vragen. Top! Lijkt me een geweldige werkgever, jullie stralen allemaal plezier uit en daar is het volgens mij toch om te doen.

Wat valt dan als eerst op aan de Sony Xperia Z? Welnu... Wij hadden er hier al een in huis, zelfs met een Vodafone Red abonnement aan boord. Maar godnondeju, wat een ongeloofwaardig groot verschil is er tussen 3G en 4G. Iedereen stond natuurlijk al snel druk te spelen met het vers uit de verpakking gekomen speelgoed, en terecht. Wat opviel was dat werkelijk iedereen van zijn stoel viel van verbazing bij het zien van de uploadsnelheid. Echt heel leuk om te zien.

Constatering één: 4G is stabiel. Belachelijk stabiel
Op dit moment ben ik dus met een continu-snelheid van 4MB per seconde (dus 32 mbit per seconde) aan het downloaden op mijn laptop via tethering (4G) via usenet, terwijl op de telefoon een YouTube-Video afspeelt in HQ. Om duidelijker te zijn: De aftermovie van Tomorrowland 2012 (deze om precies te zijn :9). Het valt op dat hierbij de snelheid niet inzakt en dat de YouTube video perfect blijft draaien. Ook kan ik zonder problemen heen en weer schuiven door de YouTube video en buffert hij totaal niet, hij speelt echt 'gelijk', INSTANTLY, door. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.

Hetzelfde truucje staat tegelijkertijd te draaien op mijn andere laptop. Zelfde specs (Tevens een macbook), zelfde telefoon (Sony Xperia Z, die we dus zelf hadden) en een 3G-abonnement Vodafone Red. Ook hierbij ligt via H+ de downloadsnelheid hoog, maar niet zo hoog als 4G. Hij is grillig, en komt neer op ongeveer 15mbit gemiddeld. Soms pieken naar de 30, soms dalen naar de 6mbit. Het spelen van de YouTube-video op het toestel komt dit niet ten goede. Ook er doorheen bladeren is geen succes: soms staat hij gewoon tien seconden te bufferen. Dit komt natuurlijk door al het tethergeweld op mijn laptop, maar het is overduidelijk dat 4G hier geen last van heeft. Schrik-ba-rend goed hoe 4G zich weet te houden dus op dit vlak.

Constatering twee: overgang van 4G op 3G is perfect
Ik heb dus op de terugreis van Amsterdam naar Rotterdam in eerste instantie mijn eigen telefoon gepakt. Vervolgens besloot ik toch maar de 'nieuwe' Z te pakken, om via 4G te streamen op de motor en te kijken wat er zou gebeuren bij de overschakeling naar 3G. Valt de stream weg, gaat hij haperen, is alles weg?

Wat moet ik zeggen: ik heb zelf niet kunnen controleren wanneer ik het 4G gebied uitgereden ben, maar dát het gebeurt is, spreekt voor zich. Hierbij bleven mijn .flac bestanden perfect binnenkomen en afspelen, daar was dus helemaal niets mee. Klein puntje van aandacht: de Sony Xperia Z maakt niet genoeg herrie op de motor zonder root :{. De 'ouwe' dus maar gepakt halverwege, om toch nog lekker even wat te kunnen luisteren onderweg.

Constatering drie: 4G is een vervanging voor je vaste lijn
Natuurlijk zitten wij nu in de luxe dat we onbeperkt data kunnen verstoken (ik ben de éérste hier denk ik die de 10GB grens door is officieel! Screenshots volgen zometeen_O_ . Maar het gekke is: 4G zou een serieuze concurrent kunnen zijn voor de kabel / ADSL. Vooral daar ben ik van geschrokken. De latency is laag, de downloadsnelheid serieus goed te noemen (uitschieters naar 40mbit in het begin, nu al een half uur echt STABIEL op exact 32mbit met het youtube video er dus naast), maar vooral die UPLOADsnelheid is krankjorum! Ik ga zometeen die-hard zitten backuppen met een 30mbit uploadlijn, en dat is gewoon ongekend voor de Nederlandse consument waar geen glasvezel voor handen is. Ik hoop dan ook heel erg dat Vodafone de kansen ziet van het aanbieden van 4G als kabel/adsl-vervanger. De markt kan wel een nieuwe impuls gebruiken! Bovendien is de kabelpenetratie in Rotterdam et cetera zeer goed te noemen, maar ik ken genoeg mensen in Groningen die niet boven de 2mbit komen. Ik denk dat zij janken als ze in de wetenschap zijn dat ik nu een 120Mbit lijn van UPC ter beschikking heb (hoewel down ;( ) én een 40mbit lijn van Vodafone, down én up!

Zometeen meer (o.a. screenshots van de downloads in Newsleecher), nu even spelen :9

• Arjant2
[...]

8)7

Hij geeft op youtube wel de optie tot HD en die is ook te selecteren. Op mijn S3 zie ik daar alleen de optie voor HQ staan.

• 8-Ball

8-Ball

nee...gewoon nee

Arjant2 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:33:
[...]

Hij geeft op youtube wel de optie tot HD en die is ook te selecteren. Op mijn S3 zie ik daar alleen de optie voor HQ staan.
Bij mij staat er echt alleen maar HQ hoor, geen HD. Maar lijkt wel redelijk HD content te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door 8-Ball op 15-08-2013 22:38 ]

One for the mony, one for the pope, it's the ****** return of the great white dope

• Arjant2
moet het natuurlijk wel een HD video zijn.
Probeer eens de video: Rosana Wax HQ.
Die staat er in HD op.

• ArcticWolf
  • Niet online
8-Ball schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:36:
[...]

Bij mij staat er echt alleen maar HQ hoor, geen HD. Maar lijkt wel redelijk HD content te zijn.
Nee het is HQ geen HD... switch maar eens naar wifi, dan staat er wel HD.

• mrsar

mrsar

@that volgens mij had jij de verbinding voor de rest gesloopt toen je met die nzb begon :P toen,deed bij 90% de verbinding het niet meer.pas op de pont en na een reboot werkte het weer mij,was jij al van de,cell af denk ik ;)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Het is in ieder geval geen enkel probleem om met 2 devices hq videos te kijken terwijl de Sony hotspot is

• ArcticWolf
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:40:
Het is in ieder geval geen enkel probleem om met 2 devices hq videos te kijken terwijl de Sony hotspot is
lol ^^

maar goed ik zit hier op een brakke antenne blijkbaar |:(

• thatanas
mrsar schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:40:
@that volgens mij gad jij de verbinding voor de rest gesloopt toen je met die nzb begon :P toen,deed bij 90% de verbinding het niet meer.pas op de pont en na een reboot werkte het weer mij,was jij al van de,cell af denk ik ;)
Ja dat besprak ik net nog even met Zeef! Toen lag het hele pand er zo'n beetje uit _O-. En ik downloaden met 48mbit :D.

Toen jullie allemaal terugkwamen zakte hij in naar 25mbit gemiddeld. ;).

• Arjant2
ArcticWolf schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:39:
[...]

Nee het is HQ geen HD... switch maar eens naar wifi, dan staat er wel HD.
ik heb geen wifi aan.
probeer eens Rosana Wax HQ filmpje...
daar staat bij mij echt HD bij

• mrsar

mrsar

thatanas schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:41:
[...]

Ja dat besprak ik net nog even met Zeef! Toen lag het hele pand er zo'n beetje uit _O-. En ik downloaden met 48mbit :D.

Toen jullie allemaal terugkwamen zakte hij in naar 25mbit gemiddeld. ;).
hehehe nu al onderuit getrokken :P ben nu lekker aan het tetheren naar mijn lumia :P gaat ook erg goed

• Arjant2
ipad hangt er ook aan hier. Gaat prima!

• 8-Ball

8-Ball

nee...gewoon nee

Lekker als kleine kinderen zo blij

• Arjant2
:D ja heerlijk toch!
Youtube ook echt vloeiend op HD en idd scrollen door filmpje heen veroorzaakt nul bufferen, slider loslaten en hij speelt...

Enige is en blijft dus de handover. Bij niet iedereen blijkt dat goed te gaan.
Morgen weer eens testen als ik buiten 4g gebied ga.

[ Voor 31% gewijzigd door Arjant2 op 15-08-2013 22:45 ]

• thatanas
Oke, dus mijn downloadcliënt (via de telefoon, terwijl Tomorrowland 2012 HD afspeelt op de telefoon):

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/301lvna.png (doet dus 4mb per seconde over tether!)

En de setup zoals hij er nu bijstaat:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2556o8l.jpg

• thatanas
O en, ja. Windows op een Mac. :+. Ik gebruik mijn macomgeving puur voor Final Cut Pro e.d. videobewerken. Dus niet voor mijn porn... filmcollectie.... :+

Verwijderd

Ziet er goed uit Thatanas.

Is er al een tweaker die de telefoon geroot heeft :p
Bij mij staat alles al klaar om het morgen op het gemakkie te doen.

BTW is het toegestaan om te rooten, unlocken, andere radio's te testen etc? of liever standaard firmware met of zonder ROOT?

• thatanas
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:51:
Ziet er goed uit Thatanas.

Is er al een tweaker die de telefoon geroot heeft :p
Bij mij staat alles al klaar om het morgen op het gemakkie te doen.

BTW is het toegestaan om te rooten, unlocken, andere radio's te testen etc? of liever standaard firmware met of zonder ROOT?
Ik heb mijn 'andere' Z gerooted. Ik heb echter de indruk dat op de variant de we van Vodafone hebben een custom rom staat, want bij het overswitchen van de simkaart van de 'nieuwe' Z in de 'oude' Z kreeg ik zojuist géén 4G ontvangst.

Edit: D'oh. LTE stond niet als voorkeur ingesteld. 8)7 8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door thatanas op 15-08-2013 22:53 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Arjant2 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:41:
[...]

ik heb geen wifi aan.
probeer eens Rosana Wax HQ filmpje...
daar staat bij mij echt HD bij
Heuj je hebt gelijk!

• Arjant2
nog even een printscreen van de HD video in youtube...
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/28uxbt.png

overigens had ik HD hier uit staan zie ik net, maar is wel aan te zetten.
Daar waar HD staat, staat op de Galaxy S3 : HQ

[ Voor 37% gewijzigd door Arjant2 op 15-08-2013 22:55 ]

Verwijderd

thatanas schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:52:
[...]

Ik heb mijn 'andere' Z gerooted. Ik heb echter de indruk dat op de variant de we van Vodafone hebben een custom rom staat, want bij het overswitchen van de simkaart van de 'nieuwe' Z in de 'oude' Z kreeg ik zojuist géén 4G ontvangst.
Check dan even beide radio versie's die van de Vodafone Z is 9x15A-ACEPWNAZQ-30110057-39. Dat zou de radio moeten zijn van 10.31.A.0.244.

Ik wil de telefoon puur rooten vanwege HD youtube en wat andere "noodzakelijke" apps.

@Arjan. Raar bij mij komt die optie bij geen van de video's die ik heb geprobeerd...

NVM vaag die van jou doet het idd wel 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 22:58 ]

• Arjant2
Edit: probeer dan even dat filmpje wat ik schreef?
Rosana Wax HQ

edit: never mind too ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Arjant2 op 15-08-2013 22:58 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
thatanas schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:33:
Oke. En dan mijn eerste bevindingen.
Constatering drie: 4G is een vervanging voor je vaste lijn
Krijg je een publiek IP adres dan?

• thatanas
joopv schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:58:
[...]

Krijg je een publiek IP adres dan?
Bedoel je of het IP-adres 'toegewezen' aan jouw telefoon 'uniek' is (dus dat je het niet deelt met andere Vodafone'ers?)

Dat weet ik eerlijkheidshalve niet. Het is echter een kleine ontwikkeling voor Vodafone om dat mogelijk te maken dunkt me, dus dat lijkt me geen probleem.

Maar, uh.... Als je het internet opgaat, is je IP-adres toch bij voorbaat 'publiek'? :+

[ Voor 5% gewijzigd door thatanas op 15-08-2013 23:02 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Eerste screenshot van boven de 10GB

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/i2a7Rhd94hiu

Zei er iemand taart 8) ?

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 15-08-2013 23:04 ]

Verwijderd

Hann1BaL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:03:

[afbeelding]

Zei er iemand taart 8) ?
Heel leuk 3 verschillende telefoons ;) Iemand die de telefoon kan pingen??? :p hier alleen maar timeouts op het IPadres 62.140.132.199 (Den Haag Loosduinen)

• 8-Ball

8-Ball

nee...gewoon nee

[afbeelding]

Zei er iemand taart 8) ?
euh... ik zie telefoons ;)

Op AM3 in mijn hok.... 2G ;(

• thatanas
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2vmc0tj.png

• thatanas
EERSTE MET 10 GIG _O_

• thatanas

[afbeelding]

Zei er iemand taart 8) ?
Valsspeler, jij had eerst 3 telefoons staan :F.

Ik was eersie :D

_O-

• 8-Ball

8-Ball

nee...gewoon nee

• thatanas
Hij had eerst een foto van zijn 3 telefoons staan, feitelijk was ik eerder. :X

• thatanas
Ik ga racen naar de 1TB.... _O_

• zeef
Ik zag de foto van thatanas eerder. Nouja, dat worden dan 2 taarten. :P

• Arjant2
ieder een halve ;)

• thatanas
zeef schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:10:
Ik zag de foto van thatanas eerder. Nouja, dat worden dan 2 taarten. :P
:9

• Arjant2
die Cell Phone coverage app die hakt er ook in zeg.
maak toevallig morgen een ritje naar t zuiden, zal hem ook eens aanzetten.
Te beginnen in Den Haag en dan langs Rotterdam richting het zuiden. Eens kijken hoe het bereik over de snelwegen is.

• thatanas
Arjant2 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:12:
die Cell Phone coverage app die hakt er ook in zeg.
maak toevallig morgen een ritje naar t zuiden, zal hem ook eens aanzetten.
Te beginnen in Den Haag en dan langs Rotterdam richting het zuiden. Eens kijken hoe het bereik over de snelwegen is.
A13 is perfect, A20 ook. ^O^

• Arjant2
lol, je bent me al weer voor ;)
Hoop alleen dat de verbinding blijft.... vanuit Amsterdam naar Den Haag ging niet goed.

• Hann1BaL

Hann1BaL

thatanas schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:08:
[...]

Hij had eerst een foto van zijn 3 telefoons staan, feitelijk was ik eerder. :X
Dude, ik had de verkeerde link gepaste en heb dat direct aangepast. Op de ipad is het een heel gedoe. En daarbij, kijk ook even naar de tijd op het screenshot. Maar het is opgelost, meer taart voor iedereen!!

Gefeliciteerd :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 15-08-2013 23:16 ]

• thatanas
Hann1BaL schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:14:
[...]

Dude, ik had de verkeerde link gepaste en heb dat direct aangepast. Op de ipad is het een heel gedoe.
Hahaha ;).

Ik heb vroeger jarenlang geFXP't en geracet, ik meen te herinneren dat de stijl ongeveer zo was:

NUKED: Hann1Bal [I.Was.First.With.The.Race.To.10GB.Take.It.Like.A.Man]

Nu mag je hem weer Unnuken, kunnen we een nukewar starten. _/-\o_

Die goeie ouwe tijd.... ;(

Maar even serieus, mijn god zeg. Ik zie zojuist een groot nadeel van 4G in.... Je brándt door je datalimiet heen. :X

• zeef
Daarom misschien van het weekend de counters even resetten en kijken hoe het 'normale' gebruik is?

• 8-Ball

8-Ball

nee...gewoon nee

thatanas schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:16:
[...]

Hahaha ;).

Ik heb vroeger jarenlang geFXP't en geracet, ik meen te herinneren dat de stijl ongeveer zo was:

NUKED: Hann1Bal [I.Was.First.With.The.Race.To.10GB.Take.It.Like.A.Man]

Nu mag je hem weer Unnuken, kunnen we een nukewar starten. _/-\o_

Die goeie ouwe tijd.... ;(

Maar even serieus, mijn god zeg. Ik zie zojuist een groot nadeel van 4G in.... Je brándt door je datalimiet heen. :X
Ja dat zag ik al aankomen voordat we uberhaupt de Unpack-party waren begonnen. Ik denk dat die bundeltjes van 2GB en 4GB echt triest snel er doorheen knallen.

Verwijderd

8-Ball schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:19:
[...]

Ja dat zag ik al aankomen voordat we uberhaupt de Unpack-party waren begonnen. Ik denk dat die bundeltjes van 2GB en 4GB echt triest snel er doorheen knallen.
Daar ben ik ook bang voor inderdaad. Even een filmpje streamen in HD hoppa zo maar weer 100-200MB minimaal. even 2x 5min skypen hoppa 20 MB ff videobellen 10 min is zo weer 35MB+.
De datalimieten slaan nergens op. Althans als ik zo de snelheid ziet etc. Als ik om me heen kijk zie ik dat veel mensen spotify gebruiken. Zowel op PC als telefoon. Je bent daarbij gewoon verplicht om een afspeellijst offline beschikbaar te maken anders ben je letterlijk binnen een dag door je 2GB heen. En ik snap dat dat voor Vodafone fijn is ivm de kosten terug verdienen etc maar ik denk dat een beetje goede datalimiet minstens 5 Gig is voor het "normale" Abbo en een gig of 10 a 15 voor het duurste abbo. Maar dat zullen we denk ik pas de 29ste echt kunnen concluderen. Ik zal er zondag veel plezier van hebben. Maar vanaf maandag of dinsdag zal ik het als "gewoon" gaan gebruiken en alles resetten.

• mrsar

mrsar

Je past je gebruik aan wat je hebt natuurlijk,doe ik nu ook,ondanks dat het nooit uitkomt,weer opzoek naar,wifi enzo.

tijd voor grotere databundels,die niet een rib uit je lijf trekken :P

• thatanas
zeef schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:19:
Daarom misschien van het weekend de counters even resetten en kijken hoe het 'normale' gebruik is?
Ben ik wel van plan ja. Eerst gewoon eens het 4G-netwerk echt mishandelen, alleen al om een 'stresstestje' op Vodafone (met hun goedkeuring natuurlijk...) toe te passen. Daarna wil ik gewoon eens kijken wat er gebeurt als je 'normaal' met je toestel om gaat.

Racen naar een terabyte is natuurlijk hartstikke leuk, maar ook een wat 'normaler' gebruik simuleren lijkt me belangrijk. Maar tot die tijd kan het wel wat gekker. Sowieso heb ik wel een hele hoop leuke ideeën voor de komende dagen.... Zou er al een Guiness Book of World Records houder zijn voor het wereldrecord-data-via-4G-binnenpompen-op-één-dag zijn? :+ Zou mooie reclame voor mijzelf én voor Vodafone zijn. :+

Bevinding 4: 50mbit is mogelijk!
Zojuist haalde ik in een piek in Newsleecher 5,40MB/s. Dat is dus omgerekend 43,2Mbit. Daarnaast speelde een YouTubefilmpje. Ik heb dus de stellige overtuiging dat die 50Mbit helemaal niet zo 'onrealistisch' is als het klonk op het Tweakers HQ, toen de vriendelijke heer van Vodafone ons te woord stond met zijn prachtige powerpoint. ;).

Geen ongeloof hoor... Gewoon énorme verbazing dat het écht zo is.

[ Voor 20% gewijzigd door thatanas op 15-08-2013 23:40 ]

Verwijderd

Het overschakelen van H+ naar 4G gaat niet echt lekker denk ik. Bij Den Haag kreeg ik geen 4G en pas na ongeveer 10 minuten kreeg ik 4G in Rotterdam.

Een potje bf3 over 4G is overgens geen probleem. Ik denk dat ik binnenkort mijn tele2 abbonement maar ga stopzetten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yZQoXWKl.jpg

• thatanas
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:46:
Ik denk dat ik binnenkort mijn tele2 abbonement maar ga stopzetten.
Ik zou er nog héél even mee wachten... Over twee weken werkt je simmetje toch niet meer? ;).

• thatanas
Oké... Ik ben nu dus mijn website aan het installeren op de PC hier i.p.v. de servert ^O^. Kijken hoe de uptime is via 4G.... (En nee, het is nou niet bepaald een kritieke website ;) ... ).

• mrsar

mrsar

Me accu is leeg :'( en moet nog naar huis. Nog net een speedtest kunnen doen van net geen 28Mbit up en 17Mbit down..damn (ams,centrum,vol bereik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
mrsar schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:56:
Me accu is leeg :'( en moet nog naar huis. Nog net een speedtest kunnen doen van net geen 28Mbit up en 17Mbit down..damn (ams,centrum,vol bereik)
Stamina-modus instellen zou ik je graag willen aanraden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Waar ik nu wel heel benieuwd naar ben is het accu gebruik als 4G aanstaat ipv 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
bobsquad schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:03:
Waar ik nu wel heel benieuwd naar ben is het accu gebruik als 4G aanstaat ipv 3G.
Ga ik morgen testen. Ben nu ook bezig met een automatiseringsscript. Dat script doet continu dezelfde handelingen. Youtubevideo kijken, surfen, mails versturen (1 per kwartier), mails ophalen (laat 1 keer per minuut 3 mails in de mailbox terechtkomen), uur spotify-streamen en dan weer van voor af aan.

Sinds ik twee Xperia Z's heb met beide Vodafone, kan ik de een op 3G laten draaien en de ander op 4G. We zien dan vanzelf de verschillen in detail ^O^.

Voor de rest alle instellingen natuurlijk hetzelfde.... Dus beide Wi-Fi en bluetooth uit, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Na de unpack party gingen we met zn allen de sneheid testen.
4G was bloedje snel 25Mbit Down and Up.

Na de meeting ben ik naar het centrum van Amsterdam gegaan.
had een afspraak staan.
Daar mooi de verbinding kunnen testen -> Vol bereik met 4G.
Test gedaan om een Order & Chaos van 0.98GB te downloaden -> WAAAUUWWWWW 1 GB was binnen een paar minuten gedownload :D
Hier na de verbinding getest in Amsterdam Zuidoost -> 2 Balkjes in huis, Snelheid is zeker NIET langzaam
De cijfers die Vodafone ons gaf waren zowel theoretische en praktijk snelheden -> Deze cijfers logen NIET..

Nu ga ik maar eens het tetheren testen hoe snel dat gaat als ik torrents en nzb's download..
Die 10GB challenge we'll accepted it..
1 dag is peanuts voor ons..

4G op dit moment is echt een geschenk.. _/-\o_
Ik zeg Tweakers taarten kunnen alvast besteld worden. :P
Morgen maar vast een skype testcall doen

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

....mompelt iets over een parachute sprong.....

Ook is het batterijverbruik tov van 3g wel interresant.

[ Voor 39% gewijzigd door leuk_he op 16-08-2013 00:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Ball

8-Ball

nee...gewoon nee

thatanas schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:06:
[...]

Ga ik morgen testen. Ben nu ook bezig met een automatiseringsscript. Dat script doet continu dezelfde handelingen. Youtubevideo kijken, surfen, mails versturen (1 per kwartier), mails ophalen (laat 1 keer per minuut 3 mails in de mailbox terechtkomen), uur spotify-streamen en dan weer van voor af aan.

Sinds ik twee Xperia Z's heb met beide Vodafone, kan ik de een op 3G laten draaien en de ander op 4G. We zien dan vanzelf de verschillen in detail ^O^.

Voor de rest alle instellingen natuurlijk hetzelfde.... Dus beide Wi-Fi en bluetooth uit, et cetera.
Kijk is, dat is het lekker aan pakken.

Nu al +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 4G rijk voor mij alleen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oMHWqRul.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EYQNru1l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Ball

8-Ball

nee...gewoon nee

lol wut 8)7 shopped ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo zeg!!!

Moet wel zeggen dat ik nu 2 torrents op de mobiel binnenhaal die beide met in totaal 20mbit binnen komen en ik via speedtest NOG eens 20Mbit draai :o 8)7 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
JA DAAAAAAAAAAAAAAAAG :(

Dat is zelfs hoger als die vriendelijke Vodafoneheer ons theoretisch toegezegd heeft :D _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thatanas schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:20:
[...]

JA DAAAAAAAAAAAAAAAAG :(

Dat is zelfs hoger als die vriendelijke Vodafoneheer ons theoretisch toegezegd heeft :D _O_
Niet helemaal theoretische max is 100mbit down ;) en dacht 50 up ofzo
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.