''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Kan iemand die warranty card eens bekijken op garantie in EU?
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Hier alleen de plaats maar ze zijn al langsgeweest, komt goed dusStarC schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:29:
Vraagje, staat bij jullie bij de tracking info je adres? hier alleen postcode en plaats (geen huisnummer).
Op de Nederlandse site noemen ze het ''Voor het einde van de dag''. Wat weer iets totaal anders betekend natuurlijk
Hoe vroeg komen die gasten dan wel niet..? Als ze bij vele van jullie al geweest zijn. Ben van TNT gewend dat die pas tussen 17:00 en 21:00 komen.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Zit net ook weer ff te kijken op de UPS site en daar staat als laatste update van het pakket:
Utrecht, Netherlands 05/08/2013 7:04 Importscan
05/08/2013 7:01 Importscan
05/08/2013 6:48 Wordt afgeleverd
05/08/2013 1:41 Pakketgeg verwerkt door inklaring. Wacht op vrijgave / Vrijg dr in-/uitkl inst. Nu in transit
Waarom zou je dat ding 2 keer vlak achter elkaar scannen voor import (wat dat ook moge zijn) en vervolgens niet meer scannen voor export (wat mij dan logisch lijkt namelijk)? Maar goed, ze zullen straks wel voor de deur staan.
Trek het altijd heel slecht als er iets bezorgd moet worden. Ben altijd panisch dat ik het weer mis of dat er iets fout gaat
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Trek het altijd heel slecht als er iets bezorgd moet worden. Ben altijd panisch dat ik het weer mis of dat er iets fout gaat
[/quote
Ik zit ondertussen al op 4 import scans. Ik heb er toch maar 1 besteld.
Location Date Local Time Activity
Eindhoven, Netherlands 08/05/2013 12:02 P.M. Import Scan
08/05/2013 11:44 A.M. Import Scan
08/05/2013 8:35 A.M. Import Scan
08/05/2013 8:28 A.M. Import Scan
08/05/2013 6:31 A.M. Out For Delivery
08/05/2013 5:00 A.M. Arrival Scan
Koeln, Germany 08/05/2013 2:13 A.M. Departure Scan
Volgende keer toch overwegen om my-us oid te gebruiken...
Ben benieuwd of MyUs bestellingen ook tax hebben dan..
@Hieronder: Yep
[ Voor 7% gewijzigd door JKratos op 05-08-2013 13:17 ]
Dat is altijd nog meer dan de €54 of €68 euroJKratos schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:14:
Taxes en shit kosten 90 of 99 dollar voor respectievelijk de 16Gb en 32Gb varianten. Althans dat staat op de site van BH.
Nog niks bekend maar vermoed net zoals vorig jaar ergens begin septemberGenBJ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:10:
Weet iemand al wanneer hij in Nederland te koop is?
[ Voor 40% gewijzigd door hans180 op 05-08-2013 13:28 ]
In de UK hebben twee webshops hem resp. op 29 augustus en 13 september op hun site staan:GenBJ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:10:
Weet iemand al wanneer hij in Nederland te koop is?
http://www.saveonlaptops...._32GB_Tablet_1459665.html
http://www.pcworld.co.uk/...tItemId=qqpxmxaa&istBid=t
Overigens is het maar zeer de vraag of de truc van verzenden als gift werkt. Sowieso is het al een veel te bekende truc en trapt de douane daar niet meer in, daarnaast verzend het bedrijf zelf het pakket niet als gift (dan zou het dus eigenlijk een cadeau moeten zijn dat het bedrijf aan jou geeft) dus moet het volgens mij alsnog de originele waarde op de pakbon zetten.
Dit is althans wat een Amerikaanse webshop mij ooit heeft uitgelegd.
[ Voor 27% gewijzigd door pelt op 05-08-2013 13:51 ]
[ Voor 20% gewijzigd door R-B op 05-08-2013 13:55 ]
en dan ligt je pakket vervolgens 2 weken bij de douane met de vraag wat het spul waard is.R-B schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:57:
Uiteraard, maar dat geldt niet voor Amerikaan persoonlijk. Die scant die factuur in en stuurt jou digitale versie. Stuurt alleen het pakketje zonder enige factuur op
ik heb voor 2x32GB 104,66 moeten afrekenen bij de deur. part of the game als je het mij vraagt
[ Voor 4% gewijzigd door LinuZZ op 05-08-2013 14:05 ]
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Als ze het niet vertrouwen houden ze het pakket vast en krijg je een brief thuis.R-B schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:57:
Uiteraard, maar dat geldt niet voor Amerikaan persoonlijk. Die scant die factuur in en stuurt jou digitale versie. Stuurt alleen het pakketje zonder enige factuur op
Je moet dan als ontvanger aangeven wat je verwacht met welke waarde, geef je een verkeerde waarde op zou je nog een boete kunnen krijgen ook.
Hoop gedoe voor 4 tientjes btw.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ships by August 1, 2013. 1 Nexus 7 (32GB) $269.00
Shipping (3-5 business days): $0.00
Tax: $23.54
Total: $292.54
@StarC: Zo en nu eerst eens een goede no.2
Mm kak, even afwachten maar.JKratos schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:10:
Nee volgens mij wordt het dan morgen maar durf het niet met alle zekerheid te zeggen.
Jammer dat ze op de site beloven dat orders voor 16:00 (NYC time) die dag verzonden worden en het vervolgens niet nakomen.
Totale kosten:
32GB Nexus 7 = €202
Verzenden = €33
Invoer = €54
= €289~
Vind ik nogal meevallen er van uitgaande dat hij hier €275 gaat kosten
Bij mij werd de order toen dezelfde dag nog geshiptDonstil schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:29:
Mijn BH status is net aangepast naar "Status: In stock, order sent to warehouse". Weet iemand hier toevallig of hij dan vandaag nog weg gaat?
Verwijderd
http://www.nu.nl/tech/354...gaat-269-euro-kosten.htmlLunaticc schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:47:
Hem hem inmiddels ook in onvangst mogen nemen, idd zelfde bedrag als hierboven moeten aftikken.
Totale kosten:
32GB Nexus 7 = €202
Verzenden = €33
Invoer = €54
= €289~
Vind ik nogal meevallen er van uitgaande dat hij hier €275 gaat kosten
+ €6 thuiskopieheffing
Zoals verwacht dus
Thnx, idd hij is gister verstuurd.hans180 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:18:
[...]
Bij mij werd de order toen dezelfde dag nog geshipt
Ding is inmiddels ergens boven de Zee. Verwachte levering is morgen dus ik ben benieuwd.
Hij is verstuurd met UPS Saver en wat wil helaas hier nog wel eens een dagje vertraging oplopen in Ridderkerk.
Verwijderd
Ik heb een aantal vragen over de US release van de Nexus 7.
Als je de Nexus 7 in Amerika bested. Hoe zit dat dan met de taal ondersteuning van Android? En evt. updates van de software, gaat dit gewoon goed? Wat mij ook huiverig maakt om hem te bestellen is de garantie afhandeling. Hoe is dit geregeld?
De EU versie die binnenkort komt wordt geleverd door Asus betekend dit dat de hardware kwaliteit anders kan zijn dan het US model wat verkocht wordt door google?
Wellicht dat er mensen zijn die dit al hebben uitgezocht?
Alvast bedankt.
taal: Nederlands aanwezig. Standaard toetsenbord kan ook in Nederlands en de spellingscontrole ook.Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:41:
Als je de Nexus 7 in Amerika bested. Hoe zit dat dan met de taal ondersteuning van Android? En evt. updates van de software, gaat dit gewoon goed? Wat mij ook huiverig maakt om hem te bestellen is de garantie afhandeling. Hoe is dit geregeld?
De EU versie die binnenkort komt wordt geleverd door Asus betekend dit dat de hardware kwaliteit anders kan zijn dan het US model wat verkocht wordt door google?
lader: Er zit een Amerikaanse lader in. Dus of een omzetter erachter of in de doos laten zitten.
Garantie: volgens de sticker in het boekje heb ik 12 maanden garantie. Verder staat in het boekje het volgende:

De hardware zal identiek zijn en ook updates maakt niks uit.
[ Voor 3% gewijzigd door StarC op 06-08-2013 16:50 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit ging met de originele Nexus 7 ook zo, enige verschil is dat ASUS toen alleen 16gb uitbracht ipv 8 en 16, dat het pas begin september naar NL kawm en dat ze $=€ hanteren. Verder ook dat de garantie via ASUS loopt en niet google (play store). Wat kwaliteit betreft kregen we betere devices omdat de kinderziektes van de eerste paar batches (die alleen in de VS uitkwamen) er toen inmiddels uit waren gehaald.Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:41:
Hoi,
Ik heb een aantal vragen over de US release van de Nexus 7.
Wellicht dat er mensen zijn die dit al hebben uitgezocht?
Alvast bedankt.
Edit: Net een artikel gelezen dat in de EU waarschijnlijk alleen de 32GB verkocht gaat worden en dat voor 269 euro ($=€)
[ Voor 5% gewijzigd door tobitronics op 06-08-2013 18:36 ]
Hopelijk over 5 weken op te halen in de Saturn in mijn stad. Of te koop in een goede webshop, waar ik vorig jaar naar moest uitwijken vanwege gefaal bij Saturn. Ik ga in ieder geval niet het hele bedrag vooruit betalen bij Saturn. Deed ik vorig jaar ook, en moest ik later op mijn geld wachten
En bij de kassa mezelf inhouden, en niet boos worden om die thuiskopieheffing die niet is aangegeven in de winkel.
Yippie kayak, other buckets!
Ik ben aan het twijfelen om de nexus 7 32GB te bestellen bij BH, voordat ik dit doe heb ik nog een paar vraagjes.
Wellicht dan een van jullie hier antwoord op weet
Als je bij BH wilt kopen via Paypal moet je dan alsnog een creditcard hebben?
Of kan je gewoon met je Paypal saldo betalen?
En hoe zit het met terugsturen?
stel dat de eerste batches een fout bevatten. Kan je 'm dan naar ASUS Nederland sturen?
Of moet die naar de US verzonden worden?
Alvast bedankt
Ikzelf heb geen PayPal optie gezien bij BH.
Als je die warranty card ziet, en leest, dan zie je dat er internationale dekking is. Oftewel, ASUS benelux.
Mijn geduld reikt niet ver, wachten tot hij officieel in NL is zit er niet in, daarnaast kijkt school weer om de hoek, met tablets in de klas (eindelijk toegestaan
@modjes; mijn excuses alvast als ik dit bericht niet had mogen plaatsen hier.....
Klopt. Maar de meesten zijn dan ook nog geen jaar oud.Beempje schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:49:
Maar ik meen me te herinneren dat iemand hier eerder zei dat destijds bij een garantie-issue met een vorig model Nexus 7, er niet moeilijk werd gedaan over het feit dat deze geimporteerd was. Dus Asus benelux lost wel issues aan importmodellen op.
@ hierboven
Moet men de Nexus ook gelijk langsbrengen
Plaats een ad in V&A dat je er 1 zoekt of bestel hem via Amazon/BH. Het proces staat hier uitgebreid omschreven.
[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 07-08-2013 12:21 ]
Laders zijn (tegenwoordig) altijd 100 tot 240V.Lunaticc schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:30:
Wat voor voltage heeft de amerikaanse lader eigenlijk, alleen 110? of 110~220. Anders haal ik een verloopstekkertje USA > EU en gebruik ik gewoon de originele lader. i-Laders werken blijkbaar anders en geven maar maximaal 500mA af en mijn telefoonlader 1A. Duurt dus best lang om de tablet op te laden.
Ik ben er gisteren naar op zoek geweest, maar zonder (groot) succes. Heb uiteindelijk zo'n generieke CaseLogic foam hoes gehaald voor 7" tablets. Kan ik m tenminste veilig in mn tas stoppen.hans180 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:28:
Iemand al een mooie case voor de nexus gevonden?
Heb overigens nog steeds geen naheffing gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door Beempje op 07-08-2013 12:51 . Reden: Toevoeging ]
Nee die past vrij aardig. Er is wel een klein beetje ruimte over rondom, maar veel is het niet.hans180 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:50:
Ha dankje, zoiets zoek ik ook. Past dat goed of heb je veel ruimte over?
(volgens mij hoort dit trouwens meer thuis in het andere Nexus 7 topic)
Edit: deze is het:
http://www.caselogic.com/...oes-_-lapst_-_107_-_black
[ Voor 18% gewijzigd door Beempje op 07-08-2013 13:02 . Reden: Link toegevoegd ]
Ik heb hier anders toch echt een 8GB Nexus 7 liggen die ik rond de release in Nederland had gekocht.tobitronics schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:35:
[...]
Dit ging met de originele Nexus 7 ook zo, enige verschil is dat ASUS toen alleen 16gb uitbracht ipv 8 en 16, dat het pas begin september naar NL kawm en dat ze $=€ hanteren. Verder ook dat de garantie via ASUS loopt en niet google (play store). Wat kwaliteit betreft kregen we betere devices omdat de kinderziektes van de eerste paar batches (die alleen in de VS uitkwamen) er toen inmiddels uit waren gehaald.
Edit: Net een artikel gelezen dat in de EU waarschijnlijk alleen de 32GB verkocht gaat worden en dat voor 269 euro ($=€)
Geloof dat ze binnen notime (paar weken/maanden) de 16GB gingen verkopen voor de prijs van de 8GB. Je kon toen je oude registreren en dan kreeg je een waardebon van een paar tientjes in de asus shop.
In je verhaal moet je 8GB door 16GB vervangen en 16GB door 32GB, dan klopt het.BarôZZa schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:41:
[...]
Ik heb hier anders toch echt een 8GB Nexus 7 liggen die ik rond de release in Nederland had gekocht.
Geloof dat ze binnen notime (paar weken/maanden) de 16GB gingen verkopen voor de prijs van de 8GB. Je kon toen je oude registreren en dan kreeg je een waardebon van een paar tientjes in de asus shop.
Je kan ook met een machtiging betalen, althans bij UPSvolcurd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:37:
Vrijdag besteld bij BH, maandag verstuurd via UPS, vandaag om 10 uur in huis. Als ze zeggen 'By End of Day' bedoelen ze dus ook echt voor het einde van de dag, kan alles zijn dus. Zorg wel dat je contact geld hebt, want die 54,50 invoerkosten kan je niet pinnen.
Ik ben benieuwd.
Gelijk met UK, of weken er na?
Ik ga 14 sept op vakantie en wil eigenlijk een speeltje hebben voor in 't vliegtuig... Misschien voor 't eerst eens iets 'groots' uit het buitenland bestellen
toettoett
Vorig jaar kregen de Europese Google Play devices landen (UK, frankrijk, duitsland etc.) m veel eerder dan NL, omdat ie in NL door ASUS en niet google wordt uitgebracht.Thecola schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:24:
Hoe lang schatten jullie in dat het duurt voordat ie in Nederland wordt uitgebracht?
Gelijk met UK, of weken er na?
Ik ga 14 sept op vakantie en wil eigenlijk een speeltje hebben voor in 't vliegtuig... Misschien voor 't eerst eens iets 'groots' uit het buitenland bestellen(enige wat ik nu uit buitenland heb besteld is dealextreme troep)
http://www.vandenborre.be/tablet-pc/asus-nexus-7-32gb-fhd
Yippie kayak, other buckets!
Kun je me de link doorsturen? Want als ik op eBay zoek komt er vaak ook nog importkosten bij.Quinoky schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:15:
Ik heb mijn N7 16GB via eBay besteld. Binnen 4 dagen stond DHL voor mijn deur, prima dus! Heb tot nu toe niks hoeven te betalen aan importrechten of iets dergelijks, en verzenden was slechts $25, dus misschien heb ik geluk gehad en heb ik nu een wel heel goedkope tablet in handen.
Ik heb hem bij deze eBay seller gekocht: http://item.mobileweb.eba...EARCH&itemId=231024953175LG0808 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:52:
![]()
[...]
Kun je me de link doorsturen? Want als ik op eBay zoek komt er vaak ook nog importkosten bij.
Kost iets meer USD dan via de Play Store maar hier worden gelukkig geen importrechten over gerekend (bij mij niet in ieder geval). In totaal was ik omgerekend €210 kwijt.
Bedankt voor het sharen van de link ik heb er net ook een besteldQuinoky schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:34:
[...]
Ik heb hem bij deze eBay seller gekocht: http://item.mobileweb.eba...EARCH&itemId=231024953175
Kost iets meer USD dan via de Play Store maar hier worden gelukkig geen importrechten over gerekend (bij mij niet in ieder geval). In totaal was ik omgerekend €210 kwijt.
http://www.ebay.com/itm/A...em35ca3dce1e&_sid=2048038
Wel een nette prijs voor 32GB, ben benieuwd of de douane er ook een schepje bovenop gooit...R-B schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:33:
32GB is er ook te koop, ben benieuw of dat continu goed gaat.
http://www.ebay.com/itm/A...em35ca3dce1e&_sid=2048038
En was het nou zo dat een geimporteerd model nou wel of niet de EU garantievoorwaarden had?
[ Voor 10% gewijzigd door tobitronics op 12-08-2013 14:11 ]
Was dat het waard? Jazeker, wat een prachtig apparaat!
Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro
1. Hoe zit het met de garantie van een uit de US geimporteerde Nexus 7?
2. Behalve de lader is het apparaat verder identiek aan een versie die in Europa uit gaat komen toch?
3. Hebben jullie mankementen aan het apparaat (zoals de al veel besproken brakke GPS)?
Alvast bedankt!
http://www.areamobile.de/...-in-deutschland-zu-kaufen
De 32GB versie zonder LTE gaat bij MM & Saturn EUR 259,- kosten.
On a sidenote: Waarom staat dit topic onder Overige/Telecomproviders ?
[ Voor 12% gewijzigd door Lord Maximus op 13-08-2013 12:55 ]
Tot nu toe EUR 238 betaald.
[ Voor 11% gewijzigd door BurnsMM op 13-08-2013 13:02 ]
Ik dacht dat je die altijd aan de deur betaalt en zo niet dat er gewoon niks betaald hoefde te worden?BurnsMM schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:01:
Ik heb gisterochtend mijn 32GB van B&H ontvangen via UPS (Donderdagavond besteld). Nog geen importrechten betaald. Dus hopen dat het zo blijft. Had als optie gift aangevinkt. (Zal het laten weten als ik een factuur ontvang van UPS voor invoerrechten).
Het als gift verzenden maakt niets uit. Dit heb ik ook gedaan en ik werd alsnog gecharged, ondanks geen factuurbedrag op de factuur die bij de doos zat en een US billingadres. Navraag bij BH leerde dat zij bij een internationale zending altijd bij de douane / UPS aangeven dat het om een commerciele zending gaat met de daarbijbehorende waarde.BurnsMM schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:01:
Ik heb gisterochtend mijn 32GB van B&H ontvangen via UPS (Donderdagavond besteld). Nog geen importrechten betaald. Dus hopen dat het zo blijft. Had als optie gift aangevinkt. (Zal het laten weten als ik een factuur ontvang van UPS voor invoerrechten).
Als je geluk hebt betaal je niets. Dan is jouw pakketje blijkbaar niet gecontroleerd.tobitronics schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:09:
[...]
Ik dacht dat je die altijd aan de deur betaalt en zo niet dat er gewoon niks betaald hoefde te worden?
[ Voor 75% gewijzigd door hans180 op 13-08-2013 15:38 ]
Een slowchat is niet toegestaan!