Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:53
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6468304/Nexus%207%20banner.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6468304/Nexus%207%20specificaties.png
bron
SoC en opslag
  • CPU: Qualcomm Snapdragon S4 Pro, 1.5GHz
  • GPU: Adreno 320, 400MHz
  • 2GB DDR3L RAM
  • 16GB of 32GB interne opslag
Scherm
  • 7.02"; 1920x1200 HD display (323 ppi) 1080p HD IPS Scratch resistant Corning® glass
Afmetingen en gewicht
  • 114 x 200 x 8.65 mm
  • 290 gram
Camera's en audio
  • 1.2MP front facing, fixed focus
  • 5MP rear facing, auto focus
  • Stereo speakers
  • Surround sound, powered by Fraunhofer
Batterij
  • 3950 mAh
  • Wireless charging built-in (Qi compatible)
Connectiviteit
  • Dual-band Wi-Fi (2.4Ghz/5Ghz) 802.11 a/b/g/n
  • NFC (Android Beam)
  • Bluetooth 4.0
  • Optioneel: 4G LTE
    • Noord-Amerika:
      GSM: 850/900/1800/1900 MHz
      HSPA+: 850/900/1900/2100/AWS (1700/2100) MHz (Bands: 1/2/4/5/8)
      LTE: 700/850/1700/1800/1900/2100 MHZ (Bands: 1/2/3/4/5/13/17)
    • EU:
      GSM: 850/900/1800/1900 MHz
      HSPA+: 850/900/1900/2100/AWS (1700/2100) MHz (Bands: 1/2/4/5/8)
      LTE: 800/850/1700/1800/1900/2100/2600 MHz (Bands: 1/2/3/4/5/7/20)
Aansluitingen, uitgangen en sensoren
  • microUSB
  • SlimPort
  • GPS
  • Gyroscoop
  • Accelerometer
  • Kompas
  • Lichtsensor

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6468304/Nexus%207%20verkoop.png

In Nederland:
pricewatch: Google Nexus 7 (midden 2013) Zwart
In Nederland is de Nexus 7 Full HD vanaf 8 september verkrijgbaar.

Via het buitenland:
Play Store
In de Verenigde Staten is de Nexus 7 inmiddels in de verkoop gegaan. Via een VPN kan de tablet in de Amerikaanse Play Store worden gekocht, maar deze kan alleen in de VS worden bezorgd. Je kan wel gebruik maken van een mailforwarding dienst, zoals Borderlinx of MyUS.

In enkele Europese play stores is de nexus 7 al te koop.

Andere winkels
Ook via andere winkels is de Nexus 7 te bestellen. Sommige versturen ook naar Nederland en andere moeten via een bovengenoemde forwardingdienst worden besteld:Ben benieuwd wat jullie bevinden zijn met bestellen. Ik zal nieuwe mogelijkheden hierboven toevoegen.

Discussie over de Nexus 7 FHD kan in het topic in Android Tablets (Google Nexus 7 (Full HD Version))

[ Voor 28% gewijzigd door StarC op 06-09-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 12:58
Ah kijk. Das beter. :)

Ik zit sterk te twijfelen op 'm toch bij Amazon te gaan bestellen. Eventueel samen met wat ander spul. Heb alleen totaal geen ervaringen met bestellen via Amazon, en al helemaal niet via een tussenpartij (verzender). Dat houdt me nog wel tegen..

Ben ook erg benieuwd naar de releasedate voor Nederland maar hier wordt nog niks over losgelaten jammer genoeg :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Ik hem net een order geplaatst bij B&H. Ben benieuwd hoe dat gaat qua betaling en levering en dergelijke.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Al enig idee wanneer die verstuurd wordt als je hem daar pre-ordert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ik las ergens op de site dat ze op de 30e beginnen met verzenden dacht ik. Zal nog ff zoeken.

Edit: 30e dus idd: http://www.bhphotovideo.c..._S4P_2GB_16GB_AND_4.3-BLK

[ Voor 36% gewijzigd door JKratos op 28-07-2013 16:50 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Ik heb een snelle rekensom gemaakt. Bij B&H mag je er maximaal 2 bestellen.

Dat komt op de volgende totalen met duties & tax.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6468304/BHnex7.png

geen idee waarom 2x 32gb nou die paar cent duurder is om te shippen dan 2x 16gb :)

[ Voor 21% gewijzigd door StarC op 28-07-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 07:23
Bij B&H kun je een NL verzendadres en een US billingadres opgeven.
Als je het apparaat als een gift verzend (geen factuurbedrag) en een Amerikaans billingadres opgeeft (bv. myus) ontwijk je de duties and taxes.

Wel moet je met een US VPN bestellen om dit te kunnen doen.

[ Voor 80% gewijzigd door hans180 op 28-07-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Hmm, zojuist besteld met een myus billing address en NL shipping zonder VPN.. geen klacht gehoord van de site dus zie wel hoe dat gaat. 313$ in totaal, 235 euro als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals in dit topic dan:

Heb er 2 besteld bij B&H en dan laten verzenden naar een US mailbox bij n vriend op een US basis. Gratis verzending en geen importkosten. Staat of valt nu met de lithiumbatterijen kwestie, daar kunnen ze nog lastig over doen. Anders heb ik straks 2 N7 16 gig voor om en nabij de 360 euro.

Al is deze methode enkel mogelijk voor mensen die beschikking hebben tot een US mail box op een US basis...Laat wel weten of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 18:54:
Nogmaals in dit topic dan:

Heb er 2 besteld bij B&H en dan laten verzenden naar een US mailbox bij n vriend op een US basis. Gratis verzending en geen importkosten. Staat of valt nu met de lithiumbatterijen kwestie, daar kunnen ze nog lastig over doen. Anders heb ik straks 2 N7 16 gig voor om en nabij de 360 euro.

Al is deze methode enkel mogelijk voor mensen die beschikking hebben tot een US mail box op een US basis...Laat wel weten of het lukt.
Jou vriend stuurt ze dan naar NL? Zolang er bij het pakket geen factuur bij zit zal je geen invoerrechten hoeven te betalen geloof ik. Je hebt toch wel verzendkosten? Die vriend van je moet dan een pakketje naar NL verzenden.

Wat is de lithiumbatterijen kwestie?

[ Voor 17% gewijzigd door hans180 op 28-07-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Ik denk dat het om deze kwestie gaat, ik had er nog nooit van gehoord.

http://www.tnt.com/expres...hium_cells_batteries.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee we gaan sowieso binnenkort op bezoek bij die vriend dus die 2 uur heen en 2 uur terug aan benzine ging er sowieso aankomen. Die batterijen en dus zo'n beetje alle apparatuur is een tijd in 2012 verboden geweest bij de US post naar overzeese leger postbussen. Nu zitten er nog wat voorwaarden aan, maar ik meen dat de Nexus daaraan voldoet. O.a. moet de batterij in het apparaat zitten. Ik denk dat de mensen die hem direct bij b&c bestellen em sneller hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus , even voor de duidelijkheid, ik kan dus bij b&h de nexus 7 bestellen en in nederland bij me thuis laten bezorgen, en billingadress van myus gebruiken, en hoeveel gaat dat dan in totaal ongeveer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Kan je toch zelf makkelijk uitrekenen als je de site er even bij pakt lijkt me? Doen wij tenslotte ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom zelf op ongeveer 220 euro uit als ik er 2 zou bestellen, wow, echt insane goedkoop, is er echt geen addertje?

excuses, ik had het al wel zelf uitgerekend, maar ik ben niet echt ervaren met bestellen en al helemaal niet in buitenland, dus ik zocht even naar bevestiging ;).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:17:
Dus , even voor de duidelijkheid, ik kan dus bij b&h de nexus 7 bestellen en in nederland bij me thuis laten bezorgen, en billingadress van myus gebruiken, en hoeveel gaat dat dan in totaal ongeveer kosten?
Ja als gift verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb als gift verzenden geselecteerdbij B&H, maar er staan als nog : ASUS 32GB Google Nexus 7 FHD Tablet 2 $269.00
SubTotal:$538.00
Duties & Tax : $157.35

Op welk moment verdwijnen die duties en tax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:46:
[...]

ik heb als gift verzenden geselecteerdbij B&H, maar er staan als nog : ASUS 32GB Google Nexus 7 FHD Tablet 2 $269.00
SubTotal:$538.00
Duties & Tax : $157.35

Op welk moment verdwijnen die duties en tax?
sorry als dit domme vraag is, maar wat vul ik in bij daytime+? ik heb overla wel een vermoeden bij hoor, maar is toch een behoorlijk bedrag en beetje risky, dus wil zeker weten dat ik goed doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Moet je van te voren al uitzetten als je het product selecteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hans180 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:49:
Moet je van te voren al uitzetten als je het product selecteert
En waar en hoe?

Enorm dank voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Bij de vraag: ''When do you want to pay duties & tax ?'' dan kiezen voor de optie ''Pay on Delivery''

Weet weet hoef je die dan niet te betalen wanneer die wordt afgeleverd in NL vanwege het gift gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik zou deze tablet graag importeren van zodra deze in een ander Europees land beschikbaar komt: Duitsland, Frankrijk of UK. Als ik op de Nederlandse release, laat staan de Belgische, moet wachten, moet ik waarschijnlijk nogmaals een paar maanden wachten - wou in mei al een tablet kopen, maar heb gewacht op deze -.Welke sites zijn het "beste" als ik een kans wil hebben om één van de eerste Europese exemplaren te bemachtigen?
Ik dacht aan Amazon DE? Iemand ervaring met hier bestellen en naar België verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:21:
Bij de vraag: ''When do you want to pay duties & tax ?'' dan kiezen voor de optie ''Pay on Delivery''

Weet weet hoef je die dan niet te betalen wanneer die wordt afgeleverd in NL vanwege het gift gebeuren.
aha, bedankt!, het is gelukt. Maar of mijn tablet ongeveer 270 of ongeveer 225 gaat kosten weet ik dus pas als ik em ontvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Exact! Hangt er namelijk van af of de douane huilie huilie gaat doen om je pakketje en daarom importkosten en dat soort dingen moet betalen of niet. Misschien heb je (en ik ook ;)) geluk en zijn we klaar voor die €225 en anders moeten er nog ff 5 tientjes worden neergelegd. Ook geen drama natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:56:
Exact! Hangt er namelijk van af of de douane huilie huilie gaat doen om je pakketje en daarom importkosten en dat soort dingen moet betalen of niet. Misschien heb je (en ik ook ;)) geluk en zijn we klaar voor die €225 en anders moeten er nog ff 5 tientjes worden neergelegd. Ook geen drama natuurlijk.
Aha, nou dan ga ik het zien. En die extra kosten worden niet torenhoog, als in, hoger an 5 tientjes, vanwege verwerkingskosten etc? IK wil die tablet heel graag, maar zon twijfelachtige onbepaalde kostenpost is een beetje eng, snap je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Het myUS adres is puur zodat B&H de order accepteert? Iemand zin om z'n adres te delen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:05:
[...]

Aha, nou dan ga ik het zien. En die extra kosten worden niet torenhoog, als in, hoger an 5 tientjes, vanwege verwerkingskosten etc? IK wil die tablet heel graag, maar zon twijfelachtige onbepaalde kostenpost is een beetje eng, snap je.
Ik ga er vanuit de kosteninschatting van B&H mbt de importkosten (die €50) compleet is en gewoon klopt. Als dat idd het geval is dan komen er iig geen kosten bij. Bovenop die eventuele 50 bedoel ik.
Maegrim schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:18:
Het myUS adres is puur zodat B&H de order accepteert? Iemand zin om z'n adres te delen? :P
Om een order te plaatsen bij B&H heb je uberhaupt geen myUS adres shizzle nodig. Gewoon bestellen en een NL adres als afleveradres opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
JKratos schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:22:
[...]

Om een order te plaatsen bij B&H heb je uberhaupt geen myUS adres shizzle nodig. Gewoon bestellen en een NL adres als afleveradres opgeven.
Waarom überhaubt myus gebruiken dan? :?

oh, taxes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Doe ik ook niet ;)

Ik weet ook niet weet dat wel doet maar lijkt me overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 13:16
Maegrim schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:25:
[...]

Waarom überhaubt myus gebruiken dan? :?

oh, taxes...
Lezen blijft moeilijk:
Bij B&H kun je een NL verzendadres en een US billingadres opgeven.
Als je het apparaat als een gift verzend (geen factuurbedrag) en een Amerikaans billingadres opgeeft (bv. myus) ontwijk je de duties and taxes. *Gequote van hierboven
Even topic doorlezen weet je ook waarom ze het doen.

Ben aan het mee lurken, wacht ook een Europese uitgave....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Je ziet de edit, en toch dit posten? :z

En nee, duidelijk is het niet. Zoals ik het zie kan je met een nederlands billing adres gewoon aangeven zonder duties & taxes af te rekenen.
@hierboven: Idd dat kan ook gewoon! Met het risico uiteraard dat de taxes bij aflevering in NL nog even afgetikt moeten worden.
Via myUS ook toch? :)

ik heb de orderpagina open staan, 1 muisklik weg van de bestelling :')
besteld ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Maegrim op 29-07-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ik snap niet waarom je de taxes en dergelijke zal ontwijken als je USA adres gebruikt via bijvoorbeeld myus..
Dat ding moet toch een keer naar NL komen en zal waarschijnlijk (of als je geluk hebt niet) worden gecontroleerd dor de douane en dan zal er betaald moeten worden. Dan maakt het toch niet of je hem gelijk vanuit de US laat verzenden naar NL of eerst nog langs 8 US adressen laat gaan of mis ik iets?

@hierboven: Idd dat kan ook gewoon! Met het risico uiteraard dat de taxes bij aflevering in NL nog even afgetikt moeten worden.

@hierboven 2 ;) Ja via myUS bestaat, bij mijn weten iig, nog steeds het risico dat er taxes betaald moeten worden. Daarom zie ik de toegevoegde van myUS ook niet en heb ik ook direct besteld bij B&H en niet d.m.v. myUS.

[ Voor 30% gewijzigd door JKratos op 29-07-2013 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
MyUS is er nu juist voor de gevallen waarin er niet kan worden verstuurd naar het land waar jij woont. Dan gaat het dus eerst naar hun en dan kunnen zij het naar jou toe sturen. Dat is de grote toegevoegde waarde ervan.

Het tweede, in dit topic verder nog niet bevestigde voordeel zou zijn dat het qua importkosten zou schelen (lees; deze betaal je niet meer) wanneer je het MyUS adres gebruikt als billing address en een ander shipping address kiest en er een strik omheen doet (als gift). De gedachte is dan dat er niet "Merchandise" op de verpakking komt te staan maar "Gift", waardoor de kans op heffingen kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Door een us billingadres te gebruiken is het ook geloofwaardig dat het een gift is. Vermoedelijk staat dit adres namelijk wel op de pakbon oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
StarC schreef op maandag 29 juli 2013 @ 06:38:
MyUS is er nu juist voor de gevallen waarin er niet kan worden verstuurd naar het land waar jij woont. Dan gaat het dus eerst naar hun en dan kunnen zij het naar jou toe sturen. Dat is de grote toegevoegde waarde ervan.
Dat snap ik idd maar dat is het geval van B&H niet van toepassing aangezien zij wel naar NL verzenden.
Het tweede, in dit topic verder nog niet bevestigde voordeel zou zijn dat het qua importkosten zou schelen (lees; deze betaal je niet meer) wanneer je het MyUS adres gebruikt als billing address en een ander shipping address kiest en er een strik omheen doet (als gift). De gedachte is dan dat er niet "Merchandise" op de verpakking komt te staan maar "Gift", waardoor de kans op heffingen kleiner wordt.
Aha ok, als dit idd zo is dan zou het wel het overwegen waard zijn ja. Duurt de verzending misschien wel iets langer maar als je daarmee een paar tientjes taxes kunt besparen. Altijd mooi natuurlijk.

Edit @hieronder: Sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik lig te pitten :+ Was even in de veronstelling dat het complete pakket naar het myUS adres ging maar het gaat natuurlijk alleen om de factuur. Vandaar de term 'billing adress' :o 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door JKratos op 29-07-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
JKratos schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:57:
[...]

Dat snap ik idd maar dat is het geval van B&H niet van toepassing aangezien zij wel naar NL verzenden.

[...]

Aha ok, als dit idd zo is dan zou het wel het overwegen waard zijn ja. Duurt de verzending misschien wel iets langer maar als je daarmee een paar tientjes taxes kunt besparen. Altijd mooi natuurlijk.
Waarom zou het langer duren? De tablet wordt gewoon direct verzonden naar NL, alleen de factuur gaat naar myus (als er uberhaupt al een fysieke factuur verzonden wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Even voor de duidelijkheid: bestellen via B&H via de hierboven beschreven methode is niet per definitie vrij van tax & duties. Maar op een naheffing achter is klein door een US billingadres en een verzending als gift. Doordat er geen factuurbedrag bij op de bon van het pakket staat zou er in principe geen naheffing moet komen. Mocht dit wel het geval zijn dan betaal je niet meer dan als je voorraf zou doen. Ik hoop dat het werkt!

Iemand enig idee wanneer B&H begint met uitleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de kans klein is verzin je er zelf bij. Dat kan niemand natuurlijk voorspellen. Zelfs als 5 man hier roepen dat ze niets hebben hoeven betalen weet je de kans nog niet, maar niet geschoten is altijd mis uiteraard.

Ik verwacht dat ze morgen gaan verzenden, als iemand een aanpassing in zijn orderstatus ziet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:50:
Dat de kans klein is verzin je er zelf bij. Dat kan niemand natuurlijk voorspellen. Zelfs als 5 man hier roepen dat ze niets hebben hoeven betalen weet je de kans nog niet, maar niet geschoten is altijd mis uiteraard.

Ik verwacht dat ze morgen gaan verzenden, als iemand een aanpassing in zijn orderstatus ziet hoor ik het graag.
Nee dat verzin ik niet, dat heb ik op basis van ervaringen van een vriend van me die altijd van alles besteld uit china en het als gift verzond. Hierdoor ontweek hij meestal de invoerrechten doordat er geen factuur bij zat. Maar anyway, we zullen zien... Hopelijk werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:57
Ik heb ook de Nexus 7 gepreorderd bij B&H. Gewoon met een Nederlands factuur/aflever adres en betaald met een CC. En zonder tax/duty laten versturen, ben benieuwd hoeveel kosten er uit eindelijk bijkomen door de douane.
De kosten zijn nu $269 + $44,66 voor verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

Ik zit nu ook te denken om te bestellen bij B&H, maar hoe zit dan met eventuele garantie (Via ASUS NL?) en de oplader. Want dat zal wel zo vaag USA ding zijn?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
Oplader is via micro-usb. Dus elke usb-lader zal wel werken. En heeft Asus niet een global warranty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 13:20

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik denk toh dat je die US lader wil gebruiken evt met een converter (hopen dat het 110-230V is), de oude Nexus 7 had een lader met een hoger laad vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net tijdens wat research: invoerrechten is verandert sinds dec. 2010, je mag nu tot 350 euro vrij invoeren.

als dat klopt, dan betekent dat dat ik geen heffingen sws hoef te betalen? kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

110-240V zal het sowieso wel zijn.

je zit met de stekker zelf, en met vermogen wat die adapter kan geven. Niet elke willekeurige lader zal net zo snel opladen als de standaard versie.. :)

In slechste geval dus andere USB adapter met meer pit kopen hier in NL.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Ik zit zelf ook te denken om er 1 te importeren. Nu ga ik eind september ook die kant op. Dat is 2 maanden wachten... Het hangt er een beetje vanaf wat de invoerrechten doen. Ik hoop hier te horen wat en of ze betaald moesten worden. Dat maakt de keuze makkelijker

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:45:
Ik las net tijdens wat research: invoerrechten is verandert sinds dec. 2010, je mag nu tot 350 euro vrij invoeren.

als dat klopt, dan betekent dat dat ik geen heffingen sws hoef te betalen? kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Ik kan dit vinden, hieruit blijkt dat de 350 euro niet klopt.

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:39
StarC schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:52:
[...]

Ik kan dit vinden, hieruit blijkt dat de 350 euro niet klopt.

link
klopt wel...je mag iets van 450 aan goederen meenemen in het vliegtuig zonder invoerrechten te betalen....maar met pakketjes uit amerika zijn er weer andere regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Michel242186 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:14:
[...]

klopt wel...je mag iets van 450 aan goederen meenemen in het vliegtuig zonder invoerrechten te betalen....maar met pakketjes uit amerika zijn er weer andere regels.
450 euro... Dan klopt het toch niet :? 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Michel242186 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:14:
[...]
Daarvoor moet je kijken bij "reisbagage" 430 euro --> hier

[ Voor 44% gewijzigd door StarC op 29-07-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Net met B&H contact gehad. Ze hebben het product nog niet op voorraad kan nog wel paar dagen duren...

@hieronder: gebeld

[ Voor 9% gewijzigd door hans180 op 29-07-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Hmm, dat zou jammer zijn maar goed, geen drama ;)

Heb je ze gemaild/gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Je vraag kicken binnen 24 uur is niet de bedoeling.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 29-07-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:33
Voor de mensen die importeren:

Wat is de beste manier om dit te doen? Bijv. via Amazon en dan naar een MyUS adres laten verzenden, of via B&H en slechts een MyUS billing adres gebruiken? En het verzenden als gift? Ik las dat MyUS alles her-verpakt, dat heeft dan toch geen nut?

En hoe zit het met de garantie als je een MyUS billing adres gebruikt. Krijg je wel gewoon het factuur e.d?

Sorry voor al de vragen, heb nog nooit zoiets gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je het toch echt moet uitproberen, doen de meesten hier. Mijn order status op B&H is nu veranderd naar On order. Hoop morgen op verzending dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
Hier ook veranderd naar "On Order". Ben beniewd of ik de tablet volgende week kan uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Lunaticc schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:20:
Voor de mensen die importeren:

Wat is de beste manier om dit te doen? Bijv. via Amazon en dan naar een MyUS adres laten verzenden, of via B&H en slechts een MyUS billing adres gebruiken? En het verzenden als gift? Ik las dat MyUS alles her-verpakt, dat heeft dan toch geen nut?

En hoe zit het met de garantie als je een MyUS billing adres gebruikt. Krijg je wel gewoon het factuur e.d?

Sorry voor al de vragen, heb nog nooit zoiets gebruikt :P
Heeft wel nut want het pakketje wordt gewoon baar NL verstuurd alleen de factuur gaat naar myus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:39:
Denk dat je het toch echt moet uitproberen, doen de meesten hier. Mijn order status op B&H is nu veranderd naar On order. Hoop morgen op verzending dan.
Volotactus schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:45:
Hier ook veranderd naar "On Order". Ben beniewd of ik de tablet volgende week kan uitpakken.
Hoe hebben jullie besteld als ik vragen mag? :) (wel/geen myus?)
hans180 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:50:
[...]

Heeft wel nut want het pakketje wordt gewoon baar NL verstuurd alleen de factuur gaat naar myus.
Bij B&H wel ja, maar als je via Amazon besteld en een MyUS adres opgeeft wordt het dus als gift naar MyUS verzonden, die hem vervolgens her-verpakken en naar NL sturen.

Maar hoe werkt dat dan als je gewoon een NL verzendadres opgeeft en een MyUS billing adres. Factuur komt dan op dat adres aan maar wat doen zij er mee? Sturen ze die door? Zitten daar nog kosten aan verbonden? En als ze het niet doorsturen, heb je dus geen bon en ook geen garantie?

Heb zelf al wat research gedaan maar ik kon geen antwoord vinden op die vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Hier ook naar 'on order' gegaan en zonder myUS besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
@Lunaticc Heb zonder Myus besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van mij staat eerder in het topic. Redelijk uitzonderingsgeval dus weinig nuttig voor de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Lunaticc schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:08:
[...]

[...]

[...]

Bij B&H wel ja, maar als je via Amazon besteld en een MyUS adres opgeeft wordt het dus als gift naar MyUS verzonden, die hem vervolgens her-verpakken en naar NL sturen.

Maar hoe werkt dat dan als je gewoon een NL verzendadres opgeeft en een MyUS billing adres. Factuur komt dan op dat adres aan maar wat doen zij er mee? Sturen ze die door? Zitten daar nog kosten aan verbonden? En als ze het niet doorsturen, heb je dus geen bon en ook geen garantie?

Heb zelf al wat research gedaan maar ik kon geen antwoord vinden op die vragen.
Ze doen niks net de factuur tenzij je een myus account hebt die mail (letters, magazines etc.) ondersteund. Ook soms wordt er trouwens niet eens een fysieke factuur verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Lunaticc schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:08:

B&H, MyUS billing adres, NL shipping als gift en aangevinkt dat de prijs niet op de bon mag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
StarC schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:55:
[...]

B&H, MyUS billing adres, NL shipping als gift en aangevinkt dat de prijs niet op de bon mag staan.
Weet jij wel hoe het zit met het factuur/garantie? Dat is het enige waarover ik nog twijfel. Anders geef ik gewoon 2 Nederlandse adressen op, dan kan je hem ook als gift versturen. Zolang er geen prijs op staat is de kans kleiner dat je geen invoerrechten hoeft te betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lunaticc op 29-07-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Nee, weet niet hoe het zit. Ik ga uit van een wereldwijde garantie van asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Bij Amazon besteld vorige week en laten bezorgen bij Borderlinx. Net berichtje gehad dat hij binnen is bij Borderlinx en hij zou binnen 2 a 3 werkdagen hier nu moeten zijn :-) Ben benieuwd! Wel 60 dollar delivery kost ongeveer.

[ Voor 9% gewijzigd door bop op 29-07-2013 23:28 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B&H heeft nu al 1 augustus als beschikbaar staan. Hoop dat het bij die 2 dagen blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 20:27
Doubter schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:36:
...
Ik dacht aan Amazon DE? Iemand ervaring met hier bestellen en naar België verzenden?
Al meermaals gedaan en telkens probleemloos verlopen :)
Ik wacht ook tot hij in Europa is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:27:
B&H heeft nu al 1 augustus als beschikbaar staan. Hoop dat het bij die 2 dagen blijft.
Waar zie je dat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet de mobile site gebruiken staat het gewoon erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Nou bij mij niet... ben benieuwd dan wat dat betekent

Update: juist op die manier... ik dacht bij de order. Bij de 16gb versie zie ik het staan inderdaad.

[ Voor 49% gewijzigd door hans180 op 30-07-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betekent dat je ook de 16gig versie eens kunt bekijken, blijkbaar staat het enkel daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:59
http://www.google.co.uk/nexus/7/

Voor Europa kan je daar inschrijven om op hoogte gesteld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
sipaan schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:20:
http://www.google.co.uk/nexus/7/

Voor Europa kan je daar inschrijven om op hoogte gesteld te worden.
Bedankt, toegevoegd aan de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Denk dat ik de gok ook maar waag om hem via B&H te bestellen. Als er geen kosten bijkomen ben ik +- €35 goedkoper uit dan dat hij in europa gaat kosten, en anders +- €40 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Voor degene die bestellen in US.

Jullie kopen dan ook nog een geschikte 240V -> Micro USB adapter met genoeg vermogen om op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Hoef je toch niet apart te kopen... heb je toch gewoon je telefoonlader voor? Hoeft niet per se zoveel vermogen te hebben om toch te kunnen laden.

[ Voor 30% gewijzigd door hans180 op 30-07-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Tuurlijk, die past. Alleen volgens mij zijn die lager in vermogen (lagere stroom), waardoor je tablet dus trager oplaadt. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
En BTW de netspanning is 110V in noord-Amerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Dat maakt niet uit, Alle micro usb laders die ik heb zijn geschikt voor spanning van 110 tot 240V.
Die opladers zullen alles transformeren naar 5V.

Gaat om uiteindelijke uitgangsstroom bij 5V. :)

Die van de nexus 7 is 5V 2A, telefoonladers zijn zo 5V 1A... Dus dat laadt stuk langzamer op :)

[ Voor 33% gewijzigd door R-B op 30-07-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Zou een originele Apple iPad Retina lader (12 Watt, 5.2 Volt, 2.4A) de Nexus kunnen laden? Iemand ervaring ermee?

Bij B&H is de leverdatum van de 32GB helaas niet bekend.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

puur op de specs, waarom niet? Is in staat maximaal 2.4A te leveren. Waar ik schat dat de originele oplader rond de 2A zal zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Vaak zit de bottleneck van het opladen niet zozeer bij de oplader maar bij de usb connector. Ik stel echter wel voor om de oplaaddiscussie voort te zetten in het andere topic --> Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht van B&H (na navraag) dat er een zending verwacht wordt rond 1 augustus en dat die dan uitgaat naar de klanten. Betreft de 16GB versie.

Edit at hieronder: Lijkt me zeker kunnen ja. Ik heb nu ook een afschrijving op de CC, 350 euro voor 2 stuks kost het me. En een tripje naar die vriend 2.5 uur verderop dat toch al geplanned stond.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Nice, thanx voor het melden.

Is dus niet ondenkbaar dat de eerste lichting van die dingen eind volgende week hier in NL geleverd worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
BH shipt met ups dat duurt maar twee werkdagen dus zou zelfs zaterdag en anders maandag of dinsdag hier al geleverd kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verzending kan enkel met UPS verzonden worden wegens het militair adres. Daar staan geen verzendkosten tegenover en geen importheffingen. Wacht ik wel wat langer. Hoor graag jullie ervaringen als ie komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
hans180 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:34:
BH shipt met ups dat duurt maar twee werkdagen dus zou zelfs zaterdag en anders maandag of dinsdag hier al geleverd kunnen worden
Wow! Dat is heel erg snel zeg. Zou erg cool zijn. Dacht altijd dat dat soort dingen zeker 1 maar meestal 2 weken in beslag zou nemen.

Misschien domme vraag maar gaan die dingen via boot of vliegtuig of wat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

als je zo snel kan versturen, dan sowieso geen boot.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Hoort denk ik meer hier dan bij het algemene topic.

Zojuist 3 screen protectors (kan ook full body) gekocht van XtremeGuard voor 11.52$ incl. verzendkosten. Je kan bij 3+ stuks de code "83off3" gebruiken, bij 2+ stuks "80off2" en bij 1+ "70off1". Komt op ongeveer 15 dollar (met shipping) als je voor 3 full body gaat, maar ik ben dan bang de soft-touch op de achterkant niet meer te hebben, plus ik zag het te laat ;).

bron (thank 'em ff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

JKratos schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:34:
[...]

Wow! Dat is heel erg snel zeg. Zou erg cool zijn. Dacht altijd dat dat soort dingen zeker 1 maar meestal 2 weken in beslag zou nemen.

Misschien domme vraag maar gaan die dingen via boot of vliegtuig of wat? ;)
Vliegtuug! :+
Via UPS Airlines: Wikipedia: UPS Airlines
En indien DHL, dan DHL Aviation: Wikipedia: DHL Aviation

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:55
Ik lees hier alleen maar over import uit de VS, maar wat voor indicatie is er voor de Nederlandse beschikbaarheid?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
hoevenpe schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:47:
Ik lees hier alleen maar over import uit de VS, maar wat voor indicatie is er voor de Nederlandse beschikbaarheid?
Er is geen indicatie voor Nederlandse beschikbaarheid. De enige indicatie voor Europese (UK) beschikbaarheid die ik tot nu ben tegengekomen wijst op 13 september (bron). Een eventuele Nederlandse beschikbaarheid ligt daar dus nog achter, gezien het feit dat UK genoemd is als een van de Europese landen die de Nexus 7 als eerst krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Dan ga ik 'm bij deze ook importeren. Nog even kijken of ik dit via Amazon of B&H ga doen. September duurt me iets te lang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Nog even over de garantie van product gekocht in USA.

http://www.asus.com/Table..._7_2013/#support_Warranty

Uit deze tekst begrijp ik, (als je ook doorklikt naar service centers). Dat ASUS ook in nederland/Luxemburg ondersteuning biedt m.b.t garantie.
We not only offer you a complete nationwide service, but have also established numerous service sites around the world. So, when you are looking for service, you can always refer to the Service Center to receive our immediate support.
Voor NL is dat dan:

http://www.asus.com/support/Hotline/ -> Europe

NETHERLANDS
/LUXEMBOURG
Phone:+31-591570290
Open Hour:09:00-17:00 Mon-Fri

Over internationale support staat er dit:
International Service Network Procedure:
Please follow the procedure below for service enquiries outside the original country of purchase:
Step 1 : Check your warranty card content to confirm the warranty term and warranty period.
Step 2 : Contact the service hotline for trouble shooting and return process.
Dus als iemand dat ding heeft, kan die eens vertellen wat er op de warranty term staat? :)

[ Voor 25% gewijzigd door R-B op 31-07-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Creadion schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:12:
Dan ga ik 'm bij deze ook importeren. Nog even kijken of ik dit via Amazon of B&H ga doen. September duurt me iets te lang. ;)
Ik denk dat B&H goedkoper is omdat je dan niet hoeft te shippen naar een myus account oid. zo'n partij vraagt behoorlijk wat om een pakket door te sturen als ik het goed gezien heb. B&H shipt direct naar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Jup. Maar het kan wel zijn dat je met myus de taxes overslaat, en met B&H niet. Ben nog in twijfel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

Heb ik het goed als slechts de lader verschilt in de USA? Verder zal ik met een import-exemplaar geen moeite hebben (gewoon NL creditcard voor aankopen, gewoon Nederlandse instelling in te stellen?, etc)?

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

En wellicht de garantie.. Maar dat staat op warrenty terms die is meegeleverd. Ik wacht op antwoord van ASUS hierover.

[ Voor 20% gewijzigd door R-B op 31-07-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Ik wacht toch nog even. Blijkbaar is de levertijd van de 32GB versie 3 á 4 weken, geruchten zijn dat hij dan ook in Europa wordt verwacht (XDA).
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Let op:
Een slowchat is niet toegestaan!