Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktistes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 21:24
Hallo allemaal,

Ik ben aan het proberen om een oude laptop weer aan de praat te krijgen. Als hij eenmaal opgestart is werkt hij gewoon prima, dus ik vind het zonde om hem weg te gooien. Maar dat opstarten is dus het probleem; na het aanzetten kan het soms wel 5 uur duren voordat hij daadwerkelijk begint met opstarten. Het opstarten zelf duurt niet langer dan anders, maar voordat dat begint ben je dus een hele tijd verder. Het power lampje gaat wel branden, en zo nu en dan hoor ik de cd speler wat klikgeluiden maken, maar verder gebeurt er een lange tijd niets.
Ook wanneer hij uit de slaapstand komt duurt het zo lang.

Ik heb twee andere topics gevonden over dezelfde laptops met hetzelfde probleem, hier en hier. Hier wordt gesuggereerd dat het een probleem met het moederbord is, maar een bevestiging of een oplossing staat er niet bij.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn, of hoe ik daar zelf achter kan komen?

Alvast bedankt!

Systeemspecificaties:
Type: Asus K70AB-TY060V
CPU: AMD Turion 64 X2 RM-75, 2,2 GHz
Moederbordchipset: AMD RS780
RAM: 4GB DDR2
GPU: Radeon Mobility HD4570

[ Voor 7% gewijzigd door Ktistes op 23-07-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05-2024
Is het dat het opstarten van de bios zo lang duurt, of is het het besturingssysteem? misschien ook handig om de specificaties en type van je laptop neer te zetten.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktistes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 21:24
Het opstarten van het besturingssysteem duurt niet langer dan normaal. Over de bios durf ik niets te zeggen, vaak zie ik in mijn ooghoek dat de laptop wat doet, hij begint dan meestal net met het laden van win7.

Wat er gebeurt als ik de laptop aanzet is het volgende;
Power lampjes gaan branden,
Ventilator gaat aan,
Cd speler wordt eens gechecked en laat zo nu en dan een klik horen (misschien twee keer per uur),
En verder gebeurt er een paar uur lang helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:37

Tens

let me drink about it

Lijkt op dit probleem:

Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte Ziekte"

Heb er eentje liggen met hetzelfde probleem...

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ktistes schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:49:
Hier wordt gesuggereerd dat het een probleem met het moederbord is, maar een bevestiging of een oplossing staat er niet bij.
Ik heb het zelf ook wel eens gezien en volgens mij is het idd het moederbord. Maar de oplossing is helaas dan een ander moederbord ben ik bang.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic