Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527315

Topicstarter
ik heb een belangrijke vraag die niemand echt kan beantwoorden! In feburari kreeg ik thuis een hoge telefoonrekening nadat ik had gekeken waar ik allemaal naar toe had gebeld kwam ik erachter dat ik de meeste gesprekken niet gevoerd had. er zijn veel mensen die kunnen bewijzen dat ik op dat moment ook geen telefoon in handen had. Het zijn geen 0900 nummers, maar gewoon echt 06 nummers van mensen die ik ken en ook van mensen die ik niet ken. De provider kan ons niet uitleggen hoe dit kan want volgens hun is dit technisch niet mogelijk. We zijn al met een advocaat bezig, want niemand kan ons helpen en wij blijven de telefoonrekeningen betalen, maar nu heeft de advocaat een technische uitleg nodig of dit mogelijk is ja of nee en hoe dit dan mogelijk is. Ik kan alvast als formatie geven dat ik wat ik weet maar een simkaart heb. Ik zelf heb het vermoeden dat mijn ex erachter zit, want hij heeft meerdere keren een lange poos alleen achter mijn telefoon gezeten. Nou vraag ik me ook af of het makkelijk is om een telefoon te hacken? Want ik heb het gevoel dat mijn telefoon gehackt was. zo viel mijn mobiel af en toe zomaar uit en startte daarna weer op. mijn mobiel deed ook raar terwijl ik heb net nieuw had (htc one x) kan iemand mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je mensen hebt die kunnen bewijzen (hoe dan?) dat je die nummers niet gebeld hebt dan doet die 'technische uitleg' er toch niet meer toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Is er misschien niet een makkelijkere verklaring mogelijk? Je schrijft:
er zijn veel mensen die kunnen bewijzen dat ik op dat moment ook geen telefoon in handen had
Heeft er op die momenten niet iemand anders met je telefoon gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 16:52
Als er nummers zijn gebeld van mensen die je kent dan hebben die toch op hun telefoon staan of je hun gebeld hebt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
Coocoocachoo schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:27:
Als er nummers zijn gebeld van mensen die je kent dan hebben die toch op hun telefoon staan of je hun gebeld hebt of niet?
En die weten dan toch ook wie ze aan de lijn hadden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:06
Of je belt zelf de nummers van de lijst na en vraagt wie je aan de lijn hebt. Dan kom je er snel genoeg achter wie hen heeft gebeld op de genoemde tijdstippen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

En anders kan je het ook toch testen? Bv morgen heel dag je toestel niet aanraken en achteraf op rekening kijken of je toch gebeld hebt?

Zoja kan je dit zelfde test door je provider laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de mensen die gebeld zijn kregen een mannelijke stem aan de lijn die hijgde en ik ben een meisje dus dat gaat hem niet worden, maar voor de provider is het bewijs er alleen als ik kan aantonen dat het technisch mogelijk is en hoe, maar ik heb daar de kennis niet voor dus dat word lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:37

Tazzios

..

Duo simkaart actief? dan heb je 2 simkaarten met 1 nummer.
Verder kan de telecom provider misschien kijken welk imei code(telefoonID) is gebruikt en welke zendmasten. Als je eerst in amsterdam op een mast zit en 1 minuut later in eindhoven is dat natuurlijk wat verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
volgens de provider is er geen due simkaart actief! de imei code gaan we opvragen, want dat geven ze niet aan ons. En de advocaat gaat de masten opvragen. dus daar zijn we ook benieuwd naar, maar ik vraag me alleen af of het simpel is voor iemand om een telefoon te hacken en daar dingen mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ligt eraan wat je hebt qua mobiel en hoe slim dat persoon is. Wat voor mij schier onmogelijk is kan voor Pietje appeltje eitje piece of cake zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja precies voor mij is het onmogelijk, maar mensen die echt slim zijn hebben het misschien wel zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001

Tazzios

..

Lijkt wel mogelijk een simkaart te clonen:
http://www.gsmsolutionslt.../SIM_Card_Clone_Guide.pdf

Ik zou sowieso van je google account je wachtwoord en je geheime vragen wijzigen en een andere telefoon gebruiken of de huidige helemaal resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Laatst online: 15-05 15:14
Vraag bij de provider een nieuwe SIM aan met een nieuw SIMnummer (Geen nieuw telefoon nummer). Telefoon helemaal resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Er zijn tools om de call log uit de android telefoon uit te draaien. (kijk maar in play store.) Doe dat VOORDAT je de telefoon reset....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke bedankt en wat is de call log uit? wat houd dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-04 15:14
'Call log' in het Nederlands betekent zoiets als 'Oproepen logboek' :-)

Hiermee kan je dat uitlezen:

Google Play: Call History

edit: Neem niet die van mij, maar de app die janvanduschoten geeft

[ Voor 67% gewijzigd door Eloy op 08-07-2013 16:52 ]

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:13

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Bellen met jou nummer lijkt me onwaarschijnlijk, dat zal óf met jouw toestel óf met een geklooned sim zijn gebeurd. Het eerste geval lijkt me waarschijnlijker. Je kunt wel sms berichten versturen dmv een hack voor zover ik weet.

Zet anders een de app Google Play: CallTrack.. op je telefoon, dan kun je op je pc via de Google agenda zien wie je wanneer en hoe lang hebt gebeld. Heb je nu niets aan want met registreert pas vanaf de installatie maar is wel een makkelijke app om het vast te leggen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke dat ga ik meteen doen!

Edit: alleen als mijn simkaart gekloond is moet ik dat zelf wel weten toch? en voor zover ik weet heb ik maar een simkaart

[ Voor 70% gewijzigd door janvanduschoten op 08-07-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Graag je laatste reactie wijzigen ipv een nieuwe reactie postsen als je de laatste poster bent :)

[ Voor 75% gewijzigd door janvanduschoten op 08-07-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Het is volgens mij trouwens ook helemaal niet mogelijk om twee telefoons met hetzelfde telefoonnummer te hebben. Ik had laatst begrepen dat een telefoonnummer maar één keer aangemeld mag zijn op het netwerk.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
Als iemand je telefoon stiekem een kwartiertje heeft geleend, kan 'ie je SIM hebben gekloond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ik.ben.iemand. schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:49:
'Call log' in het Nederlands betekent zoiets als 'Oproepen logboek' :-)

Hiermee kan je dat uitlezen:

.....
Precies, zoiets, dan weet je in ieder geval of het op jouw telefoon geregistreerd is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 23:12
Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:51:
oke dat ga ik meteen doen!

Edit: alleen als mijn simkaart gekloond is moet ik dat zelf wel weten toch? en voor zover ik weet heb ik maar een simkaart
Alhoewel het een goed idee is, gaat het je natuurlijk niks helpen bij je case. Je kan niet in het verleden kijken daarmee en bovendien logt het alleen gesprekken die daadwerkelijk vanaf jouw telefoon worden gevoerd (correct me if i am wrong). Mocht jouw telefoon dus daadwerkelijk zijn gehacked, zal dit niet terug komen in die logs.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
Steek er gewoon een andere sim met beltegoed ( prepaid ) kijk hoe hij daar op reageert.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34
leuk_he schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:53:
[...]

Precies, zoiets, dan weet je in ieder geval of het op jouw telefoon geregistreerd is.
En kun je later makkelijk laten zien welke nummers jij zelf hebt gebeld, en welke niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:41
Staat er niet een remote-control app op je telefoon? Een app waarmee je vanaf een computer je telefoon kunt besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
Maar staan de gesprekken ook in jou bel lijst dan? Dus zeg maar in de laatst gevoerde gesprekken op jou telefoon? Dan weet je in ieder geval of het met jou telefoon is gedaan of met een geclonde sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
DonJunior schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:53:
Het is volgens mij trouwens ook helemaal niet mogelijk om twee telefoons met hetzelfde telefoonnummer te hebben. Ik had laatst begrepen dat een telefoonnummer maar één keer aangemeld mag zijn op het netwerk.
Dat is prima mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik ga ook een andere simkaart nemen
ik begrijp alleen een ding niet op internet staat dat het mogelijk is om de mobiel te hacken en dan je hele telefoon over te nemen je af te luisteren. maar dan is het weer niet mogelijk om via dat hacken te bellen dat vat ik dan weer niet. als al die andere dingen mogelijk zijn waarom het bellen dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:13

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Met een app als Google Play: Call History kun je eenvoudig je belhistory bekijken, dan kun je precies zien wie je hebt gebeld.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de telefoon gesprekken staan niet in mijn lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Jesserr schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:55:
Staat er niet een remote-control app op je telefoon? Een app waarmee je vanaf een computer je telefoon kunt besturen?
Daar dacht ik dus ook aan. Zat al te zoeken naar zoiets. Bijvoorbeeld 3CX.
Dan kan iemand op afstand gewoon via jouw toestel bellen /berichten versturen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-03-2024
hallo marinda 96

dit komt me heel bekend voor lijkt het nummer dat wordt gebeld misschien hierop 0611505*** ?
mijn zoon heeft onlangs ook zoiets gehad om de ongeveer 2 min een sms naar het bovenstaand nummer zodra de tel. aanging s'morgen tot die s'avonds weer uitging.

alvast bedankt

wanro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus met die remote app kan iemand mijn telefoon besturen of begrijp ik dat verkeerd?

Edit: wanro,

wat vervelend nee de nummers zijn van mensen die ik ken en ook onbekende nummers maar niet dat nummer.

[ Voor 42% gewijzigd door janvanduschoten op 08-07-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nogmaals, graag je laatste bericht wijzigen en niet 2x achter elkaar posten.

[ Voor 73% gewijzigd door janvanduschoten op 08-07-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
Nee, dan kan je zien of iemand jouw telefoon bestuurt op het moment dat je je telefoon fysiek niet kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Momus schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:56:
[...]

Dat is prima mogelijk.
http://help.vodafone.nl/a...317/~/wat-is-een-duokaart

http://www.rabomobiel.nl/...antenservice/duo_simkaart

http://kpnmobile.custhelp...emene-informatie-duokaart
Let op! met een DuoCard is het niet mogelijk beide toestellen tegelijkertijd te gebruiken. Één van de toestellen moet uitgeschakeld zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dus een soort van teamvieuwer maar dan voor je telefoon dus eigenlijk geef ik er dan toestemming voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Zal best, ik heb 2 simkaarten en kan ze beide gebruiken om te bellen. Alleen als ik gebeld wordt, is het toestel waarmee ik het laatst gebeld heb, actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:01:
ja dus een soort van teamvieuwer maar dan voor je telefoon dus eigenlijk geef ik er dan toestemming voor?
Nee, het is gewoon een app op je telefoon die registreert wat er wanneer met je telefoon gebeurd. Je kan deze app ook bekijken vanaf je pc. Dus als je de telefoon niet bij de hand hebt kun je via de pc zien wat er gebeurd.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke maar door die app kan iemand anders wel mijn telefoon besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Momus schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:02:
[...]

Zal best, ik heb 2 simkaarten en kan ze beide gebruiken om te bellen. Alleen als ik gebeld wordt, is het toestel waarmee ik het laatst gebeld heb, actief.
Dat bedoel ik ook te zeggen.. je kan maar met één telefoon tegelijk bellen..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:41
Er lopen nu verschillende dingen door elkaar.

Ik had inderdaad de vraag gesteld of er misschien een app op je telefoon staat die lijkt op teamviewer (maar dan andersom, namelijk een app die jouw telefoon bestuurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
DonJunior schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:03:
[...]

Dat bedoel ik ook te zeggen.. je kan maar met één telefoon tegelijk bellen..
Ja natuurlijk. Maar met beide sims kan gebeld worden in een verschillende telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Momus op 08-07-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:01:
Kan zijn dat het onbewust in je achtergrond draait en je er geen erg in hebt. Maarja dan vraag ik mij nog af wie met jou nummer wilt bellen. Want als afzender komt altijd jou nummer in beeld, is er dan niet iemand van je vrienden (zoals je aangeeft) die zich kan herinneren dat jou nummer bij hun in beeld stond en dat je ex (bijvoorbeeld) aan de lijn hing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanro
het lijkt erop dat een of andere app steeds naar huis belt, ik heb nl de telefoon gereset naar factory default (dus alles eraf) en toen leek te zijn afgelopen

wanro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee de mensen die gebeld zijn werden gebeld met onbekend (prive nummer) en in eerste instantie wist ik niet dat dat via mijn rekening ging. toen ik een hoge telefoonrekening kreeg ben ik gaan checken en zag ik dat de tijden dat hun onbekend gebeld waren via mijn telefoon gingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanro
ik dacht dat het om een speciaal nummer ging nl. ik zit nl te denken om aangifte te doen tegen dat nummer.

het gaat in mijn geval om een paar honderd euries

[ Voor 20% gewijzigd door wanro op 08-07-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:06:
nee de mensen die gebeld zijn werden gebeld met onbekend (prive nummer) en in eerste instantie wist ik niet dat dat via mijn rekening ging. toen ik een hoge telefoonrekening kreeg ben ik gaan checken en zag ik dat de tijden dat hun onbekend gebeld waren via mijn telefoon gingen
Als het nu nog steeds gebeurd zou ik inderdaad een backup maken zoals hierboven wordt aangegeven. Dus je call log, je foto's en alles wat je niet wilt missen. En daarna een volledige factory reset doen. Dan voorkom je dat het nog weer kan gebeuren. Dan wordt alles (echt alles) van je telefoon gewist en is je telefoon softwarematig weer zoals hij destijds uit de verpakking kwam.

Pas op!
Nadeel is wel als je het doet je eventueel bewijsmateriaal om het te "bewijzen" kan vernietigen.

[ Voor 9% gewijzigd door Senaxx op 08-07-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zou het niet zoiets zijn als Google Play: Webkey (ROOT REQUIRED)

Kan meneer gewoon op afstand je toestel overnemen...
Zeker als hij het apparaat een tijdje vast heeft gehad...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanro
senax daar heb je helemaal gelijk in maar ik wilde zo snel mogelijk van de kosten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou het is nu dus zo dat die mensen zo vaak onbekend gebeld zijn dat ze aangifte hebben gedaan zodat de politie uitzoekt via welk nummer het gaat en wie dit gedaan heeft en het komt dus uit bij mij dus eigenlijk word ik er van beschuldigd terwijl ik het absoluut niet gedaan heb. de mensen die aangifte hebben gedaan hebben dit wel gezegd, maar de politie komt niet verder dan dat het via mijn nummer gaat dus is het voor hun wel duidelijk maar voor mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Sc0rPi0N schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:10:
Zou het niet zoiets zijn als Google Play: Webkey (ROOT REQUIRED)

Kan meneer gewoon op afstand je toestel overnemen...
Zeker als hij het apparaat een tijdje vast heeft gehad...
Ik heb zelf geen android maar kan je niet in de actieve processen zien of er iets in de achtergrond draait?
Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:11:
nou het is nu dus zo dat die mensen zo vaak onbekend gebeld zijn dat ze aangifte hebben gedaan zodat de politie uitzoekt via welk nummer het gaat en wie dit gedaan heeft en het komt dus uit bij mij dus eigenlijk word ik er van beschuldigd terwijl ik het absoluut niet gedaan heb. de mensen die aangifte hebben gedaan hebben dit wel gezegd, maar de politie komt niet verder dan dat het via mijn nummer gaat dus is het voor hun wel duidelijk maar voor mij niet
Je moet je zelf even de vraag stellen wat je nu wilt bereiken. Wil je je telefoon weer terug naar "normaal" dan zou ik een factory reset doen (hiermee verwijder je dus wel eventueel bewijsmateriaal, maar ook eventueel enige "achterdeurtjes")

Wil je dit door een advocaat uit laten zoeken, zou ik je simkaart in een andere telefoon doen en je telefoon uitzetten, zodat het uitgezocht kan worden.

[ Voor 50% gewijzigd door Senaxx op 08-07-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
senaxx wat je net stuurt zo'n gevoel heb ik dus want mijn ex heeft zeker wel 15 minuten met mijn telefoon gezeten zonder dat ik heb meegekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamonTheron
  • Laatst online: 09-04 13:16
Kijk even tussen je actieve processen in het applicatie menu, en noteer wat je daar ziet. Misschien zit daar iets opvallends tussen.

Is er overigens gebeld op momenten dat je zeker weet dat je de telefoon in je bezit had? Het is niet zo dat iemand je telefoon veelvoudig jat om er mee te bellen?

Zelf wordt ik nog wel eens ge-smst of gebeld door vreemde, buitenlandse nummers in verschillende vreemde talen. Iets over dat ik goed kan dansen en zo'n mooi meisje ben en dat ze niet kunnen wachten om me te ontmoeten. Als fatsige nerd vind ik dat vooral grappig, dus ik zit er niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

Standeman

Prutser 1e klasse

Om een beetje orde in de chaos te scheppen even een todo lijstje wat je kan doen:

• Maak een lijstje met zowel geïnstalleerde en draaiende apps en post die hier
• Maak een volledige backup van je telefoon
• Installeer een virusscanner zoals Avast
• Geef eens een tijdslijn /wat meer info. Vanaf wanneer is dit begonnen, hoe vaak is er gebeld en welke tijdstippen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dubbel, dus weg.

[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 08-07-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
(alle apps)
viber
whatsapp
facebook
pasjes
smurfs village
angry birds
instagram
snapchat
youtube
9292
albert heijn
rtl xl
uitzending gemist
gmail
dropbox

het is begonnen in december veel gesprekken zijn snachts rond 00:42 of 01:52 en dit komt vaak voor op zaterdag nacht tot zondag.

en verder zijn het verschillende tijden.

het gekke is ik heb 5 keer me nummer veranderd en 4 keer daarvan wist mijn ex het en ging het bellen door.
de 5e keer heb ik het nummer niet aan me ex gegeven en daarna is het gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Mooi dat dit echt niet al je apps zijn. Maak eerst eens een lijst van apps die je hebt draaien op dit moment! Dit kunnen er wel 100 zijn.

Maar is er niemand die wat technisch is die er naar kan kijken wat eerlijk gezegd schiet het niet echt op zo, terwijl het duidelijk is dat je ex iets zit te fucken op je telefoon.

Heb je de telefoon inmiddels gewiped al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee klopt ik heb alle apps opgenoemd die ik zelf gedownload heb. ja idd een technisch iemand die misschien zelf wel eens iets gehackt heeft en er verstand van heeft

nee telefoon is wel door de controle gehaald bij de politie en hun vonden dat er verdachte dingen op staanden rare apps, maar ze konden niet zien wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
DarkFly schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:27:
Is er misschien niet een makkelijkere verklaring mogelijk? Je schrijft:
[...]
Heeft er op die momenten niet iemand anders met je telefoon gebeld?
Op zich is de meest voor de hand liggende optie nog niet uitgesloten. Kan het niet zo zijn dat er iemand die gesprekken met jouw telefoon heeft gevoerd?

Een andere optie is nog het bekende 'broekzakbellen'. Zou het niet kunnen dat doordat je de telefoon in je broekzak/tas hebt zitten en er druk op wordt uitgeoefend, dat er per ongeluk gebeld wordt? Het "gehijg" dat mensen denken te horen zou dan evengoed achtergrond geluid kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:25

job

Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:46:
nee klopt ik heb alle apps opgenoemd die ik zelf gedownload heb. ja idd een technisch iemand die misschien zelf wel eens iets gehackt heeft en er verstand van heeft
systeeminstellingen > apps
En dan kijken bij het tabje alles (staat helemaal rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
er werd gehijgd maar ook gepraat volgend mijn vrienden en me vader is ook gebeld en toen werd er dood gezegd dus broekzak bellen lijkt me niet, maar de tijden die gebeld zijn had niemand mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:52:
er werd gehijgd maar ook gepraat volgend mijn vrienden en me vader is ook gebeld en toen werd er dood gezegd dus broekzak bellen lijkt me niet, maar de tijden die gebeld zijn had niemand mijn telefoon
Lijkt schrijf je, dus blijkbaar heb je het ook niet 100% uitgesloten... Of interpreteer ik het verkeerd?

Het lijkt me handig om eerst de meer voor de hand liggende opties uit te sluiten, voordat je gaat denken aan meer ingewikkelde dingen. Ik heb al vaker gehoord/gelezen dat men dacht aan hacken, maar altijd bleek er een veel eenvoudigere verklaring voor te zijn geweest...

Nog een vraagje, je schrijft dat je meermalen je nummer hebt veranderd. Heb je toen ook een andere sim-kaart gekregen? En heb je tussendoor ook eventueel een andere telefoon geprobeerd? En/of heb je tussendoor je telefoon gereset?

[ Voor 4% gewijzigd door DarkFly op 08-07-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee dat begreep je verkeerd haha nee ik weet zeker dat dit niet het geval is. ik heb een keer een nieuwe simkaart genomen en 5 keer een nieuw nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:01:
nee dat begreep je verkeerd haha nee ik weet zeker dat dit niet het geval is. ik heb een keer een nieuwe simkaart genomen en 5 keer een nieuw nummer
En dus niet veranderd van telefoon? Heb jij je telefoon tussendoor wel eens gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je me telefoon is een keer gereset bij de politie, maar daarna hield het niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:58
als de telefoon geroot is, en de app, webkey op /system is geinstalleerd zal deze na een normale factory reset gewoon blijven staan.

het 'makkelijkste' om dit te verwijderen is een format van deze partitie. echter hier heb je wel een custom recovery (cwm) voor nodig, en hierna moet je zelf een rom installeeren anders werkt je telefoon niet meer.

dus daadwerkelijk het makkelijkste is: naar htc gaan en vragen of ze de fabrieks software er opnieuw op kunnen zetten.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke dankjewel het gaat me er alleen niet zozeer om hoe ik dit oplos, maar wie dit heeft gedaan en vooral hoe. want iedereen staat met een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Om eerlijk te zijn denk ik nog steeds dat er een andere verklaring is dan dat je gehackt bent.

Als er een applicatie opstond waarmee men je telefoon over zou nemen, dan zou die met het resetten normaal gesproken weg zijn (enkele uitzonderingen daargelaten). Als iemand je SIM-kaart had gekloond of DUO-sim had aangevraagd, dan zou het doordat je een nieuwe SIM hebt ook afgelopen moeten zijn.

De optie van coredalae is mogelijk, maar m.i. wel erg onwaarschijnlijk. Het klinkt makkelijk, maar men moet er de middelen, kennis en mogelijkheid voor hebben om het uit te voeren. Een dergelijke hack is bijzonder geavanceerd, niet iets dat je zomaar doet. Je moet ten eerste al het programma hebben, fysieke toegang tot het toestel, root toegang verkrijgen via het toestel en meer. Bovendien allemaal ook nog eens zonder sporen na te laten en tot op heden ook niet gepakt worden. Laat staan dat tot op heden iedereen slecht theoretisch aan heeft gegeven hoe het moet.

Maar goed, als je wel denkt dat het hacken is, dan zou je de telefoon eens moeten laten onderzoeken door een gespecialiseerd bedrijf. Ik denk dat bijv. FOX-IT in een dergelijke hack wel interesse heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door DarkFly op 08-07-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:57
Sommige laders (china clones of andere cheapo's) kunnen "broekzak gesprekken" maken omdat ze bijster slecht zijn en storen op alles, inclusief touchscreen.

Koop een degelijke oplader (als dit het probleem is), bijvoorbeeld die van de Apple iPad.
Zoek maar wat teardowns op

Of zet je telefoon in vliegtuigmodus tijdens het opladen.

Je kunt sowieso een "call confirm" achtige app downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 08-07-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DarkFly schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:27:

De optie van coredalae is mogelijk, maar m.i. wel erg onwaarschijnlijk. Het klinkt makkelijk, maar men moet er de middelen, kennis en mogelijkheid voor hebben om het uit te voeren.
Je moet root hebben, en een app installeren. Root gaat het makkelijkst via een usb kabel naar de laptop. remote control apps zijn er voldoende . Daarna kan je rustig remote het een en ander verstoppen en in de systeem partitie zetten(zodat een factory reset overleefd wordt) . Als je je er van te voren in hebt verdiept kan het soms wel eens heel simpel zijn.

En is de telefoon geroot? Google Play: Root Checker dan is de kans dat hij gehackt is vele malen groter, vooral als hij geroot is en TS het niet wist.

ja, je moet even fysiek toegang hebben. En het zou niet verklaren waarom na het wisselen van de 4e keer het opeens stopte. Evengoed is het mogelijk zo'n remote control app terug te vinden als hij er nog op staat. In eerste instantie door eens goed door "mijn apps"in play store te bladeren (de webinterface toont ook apps die je ooit gedownload hebt), in tweede instantie door hem door iemand door te laten lichten die tijd heeft alle systeem apps op een rijtje te zetten.

Andere scenario's zijn echter nog niet uitgesloten.

Wat marinda dan vooral moet doen is uitzoeken op haar rekeningen wanneer het gestart is.

call confirm achtige dingen zullen wellicht niet werken, omdat een remote control app ook het scherm kan overnemen, en confirmen.

De simkaart in een dumbfone a 3 tientjes stoppen helpt wellicht beter...

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 08-07-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
leuk_he schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:19:
[...]

Je moet root hebben, en een app installeren. Root gaat het makkelijkst via een usb kabel naar de laptop. remote control apps zijn er voldoende . Daarna kan je rustig remote het een en ander verstoppen en in de systeem partitie zetten(zodat een factory reset overleefd wordt) . Als je je er van te voren in hebt verdiept kan het soms wel eens heel simpel zijn.

En is de telefoon geroot? Google Play: Root Checker dan is de kans dat hij gehackt is vele malen groter, vooral als hij geroot is en TS het niet wist.
En hoe waarschijnlijk is het dat iemand al deze moeite heeft gedaan én dat zonder dat TS hier ook maar iets van door had? Dat gecombineerd met het feit dat het na de laatste keer wisselen van het nummer is gestopt en met wat ik al eerder heb geschreven, doet mij sterk twijfelen of er wel sprake is van hacken. Genoeg andere verklaringen die niet 100% zijn uitgesloten, zoals broekzakbellen, een ander persoon en meer.

Om eerlijk te zijn heb ik ook twijfels bij het hele verhaal. Hoe hoog moet de rekening wel niet zijn geweest om een advocaat te rechtvaardigen?

Je mag toch ook verwachten dat een advocaat een betere manier weet om dit soort vragen te stellen. Er zijn immers meer dan genoeg deskundigen op dit gebied (bijv. Fox-IT). Het laten stellen van de vraag door TS op een of ander forum aan willekeurige personen, lijkt mij niet een de werkwijze van een normaal advocaat.

Daargelaten dat hacken juridisch de zaak ook zeker niet hoeft te helpen. Hoewel TS dan zelf niet gebeld heeft, er is dan nog steeds via haar telefoon gebeld. Dat is niet zonder meer het probleem van de provider. Wat er met je telefoon gebeurd blijft je eigen verantwoordelijkheid.

Ook de wijze waarop de politie zou hebben gehandeld komt mij vreemd over. Een telefoon resetten? Lijkt mij sterk, ze vernietigen dan mogelijk bewijsmateriaal. Dit weet de politie ook echt wel. Ik weet dat de politie de middelen heeft om telefoons gewoon uit te lezen, dit doen ze bijvoorbeeld in het geval van stalking of bedreiging. Lijkt mij dat ze dat in deze situatie ook zouden doen, zeker als er ook aangifte tegen TS is gedaan van stalking (zoals ze aangeeft).

Naast wat ik al genoemd heb, zitten er wel meer erg vreemde kronkels in het hele verhaal. Als ik het bij het verkeerde eind blijk te hebben, excuses, maar dan is het wel een hele rare en bijzondere samenloop van omstandigheden. Het helpt trouwens ook niet dat TS zich vandaag pas hier heeft geregistreerd enkel voor deze vraag. Het is op zijn minst een (erg) vreemd verhaal.

[ Voor 64% gewijzigd door DarkFly op 08-07-2013 20:42 . Reden: Aanvullen / tekst hier en daar inkorten / typo's en meer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 08:52
Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:40:
het gekke is ik heb 5 keer me nummer veranderd en 4 keer daarvan wist mijn ex het en ging het bellen door.
de 5e keer heb ik het nummer niet aan me ex gegeven en daarna is het gestopt.
Het lijkt me dat hier de oorzaak al duidelijk is, of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Marco schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:22:
[...]

Het lijkt me dat hier de oorzaak al duidelijk is, of mis ik nu iets?
Euh, misschien mist er iets van bewijs? Het is misschien toevallig (als het al werkelijk zo is), maar zonder verder bewijs is het niet meer dan dat.

[ Voor 207% gewijzigd door DarkFly op 08-07-2013 21:42 . Reden: Reactie aangepast. Ik moet verder eigenlijk ook maar niet meer reageren in dit topic, geloof weinig van het hele hacken verhaal... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:18
Heb je je wachtwoord van je google account al veranderd? Door in te loggen op de playstore via een laptop/desktop, etc kun je een app op afstand installeren. Je kunt namelijk vanuit daar kiezen op welk appraat je de app naar keuze wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
ik weet niet of iemand dit al heeft gepost, maar je kan natuurlijk ook gewoon je hele telefoon clonen.

http://electronics.howstuffworks.com/cell-phones-cloned.htm
They can then use the information they gather to make calls that are then charged to the account of the phone number they have in effect "broken into."

[ Voor 34% gewijzigd door thedon46 op 09-07-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

DarkFly schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:38:
[...]

Euh, misschien mist er iets van bewijs? Het is misschien toevallig (als het al werkelijk zo is), maar zonder verder bewijs is het niet meer dan dat.
Tja dan zou ik zeggen geef dat nummer weer is aan je ex! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
thedon46 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:32:
ik weet niet of iemand dit al heeft gepost, maar je kan natuurlijk ook gewoon je hele telefoon clonen.

http://electronics.howstuffworks.com/cell-phones-cloned.htm

[...]
Dan zou het nadat TS de nieuwe SIM-kaart had geplaatst afgelopen moeten zijn, wat niet het geval is geweest. En daar komt nog steeds bij dat iemand moet weten hoe dit moet, dit ongezien moet uitvoeren, al die tijd niet betrapt worden en ook de motivatie moet hebben om dit allemaal te doen bij TS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224244

De manier hoe de telefoon met het netwerk verbind, GPRS, is niet veilig. De methode is achterhaald en kraakbaar.

Zo kan iemand zonder de SIM/Telefoon in handen te hebben gehad kun je ook nog via iemand nummer bellen.
Door radio signalen te onderscheppen en de coderen kun je dus via iemand anders nummer bellen.
Dit is vrij een lastige methode, en niet denkbaar als de aanvaller niet technisch onderlegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 16:52
Anoniem: 224244 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:58:
De manier hoe de telefoon met het netwerk verbind, GPRS, is niet veilig. De methode is achterhaald en kraakbaar.

Zo kan iemand zonder de SIM/Telefoon in handen te hebben gehad kun je ook nog via iemand nummer bellen.
Door radio signalen te onderscheppen en de coderen kun je dus via iemand anders nummer bellen.
Dit is vrij een lastige methode, en niet denkbaar als de aanvaller niet technisch onderlegd is.
Maar spoof je dan het nummer, of bel je daadwerkelijk via het abbonement van de ander?

Als het echt terug te traceren is tot de ex en of hij het nummer wel of niet weet dan kan je natuurlijk al een aantal dingen uitsluiten. Dan zouden dus alleen methodes die alleen werken op het moment dat je het nummer weet relevant zijn.

Het is me overigens nog steeds niet duidelijk waar de telefoon steeds was op de momenten dat er gebeld werd. Aangezien er voornamelijk midden in de nacht gebeld wordt was je waarschijnlijk niet wakker en lag de telefoon naast je op je nachtkastje ofzo? Of waren er momenten dat je telefoon in je tas/jas zat terwijl jij ergens anders zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Waarom staart iedereen zich zo blind op zelfs de meest onwaarschijnlijke hacks? Als je hoefgetrappel hoort, denk je dan aan paarden of zebra's?
Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:24:
Ik zelf heb het vermoeden dat mijn ex erachter zit, want hij heeft meerdere keren een lange poos alleen achter mijn telefoon gezeten.
En als hij die tijd nou eens niet gespendeerd heeft aan hacken maar aan ehm... bellen met jouw telefoon?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

Of jij (TS) bent die "ex" die graag wil weten hoe je in een kwartier een telefoon hackt ;-)
Vreemd verhaal inderdaad.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
real[B]art schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:24:
Waarom staart iedereen zich zo blind op zelfs de meest onwaarschijnlijke hacks? Als je hoefgetrappel hoort, denk je dan aan paarden of zebra's?

[...]

En als hij die tijd nou eens niet gespendeerd heeft aan hacken maar aan ehm... bellen met jouw telefoon?
Ursamajor schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:35:
Of jij (TS) bent die "ex" die graag wil weten hoe je in een kwartier een telefoon hackt ;-)
Vreemd verhaal inderdaad.
QFT. Zoals eerder al aangegeven blijft het een erg vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DarkFly schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:41:
[...]

En hoe waarschijnlijk is het dat iemand al deze moeite heeft gedaan én dat zonder dat TS hier ook maar iets van door had?
Wellicht heeft TS wel iets door. Al in het begin van het topic staat is over raar herstarten en vastlopen.

Maar behalve de alu hoedje theorieën is het beter te kijken of er iets op de telefoon te vinden is. Daarom de root-checker (app die alleen maar kijkt) en belhistorie programma's.

Ik heb ook een mening over de provider, de politie en de ex, maar het lijkt me zinvoller te richten op een goede scan van de telefoon. zolang dat niet gedaan is blijven het allemaal theorieën.

Hoe je een lijst uitdraait van de systeem applicaties weet ik niet(zijn vast apps voor), maar dat moet snel genoeg bij elkaar te googlen zijn lijkt me. Uitvinden of deze afwijkt van de standaard htc one x image is de volgende stap.

Uiteraard kun je ipv van dit bij elkaar te hobbieen laten doen door een bedrijfje dat forenische logs kan maken, dan heeft het wellicht meer bewijslast. Maar er is uiteraard een kans dat er niks met de telefoon aan de hand is, en dat er een andere manier is gebruikt om de telefoontjes op de rekening van de TS te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:31

liberque

Vrijzinnig!

Er zijn wel degelijk applicaties die je toestaan om de telefoon op afstand te beheren. Een hele bekende hiervan is Avast Anti-theft. Als dit op het toestel geïnstalleerd staat dan is het daarbij ook nog eens mogelijk dat deze applicatie zichzelf 'verbergd'. Je ziet hem dus nergens staan en het programma maskeert zich als iets anders. Wat kan je met zo'n applicatie?

- SMS en telefoontjes doorsturen naar een andere GSM
- Uitgaande oproepen initiëren
- GPS en Wifi aan 'dwingen' om locatiegegevens met een bepaalde interval door te geven
- Andere applicaties starten
- Het toestel 'locken'
- Het toestel rebooten
- Het toestel een factory wipe geven

Men kan Avast Anti-theft zelfs zo installeren dat het zichzelf opnieuw installeert na een factory reset. Dus zelfs dat gaat in dat geval niet helpen. Naast Avast zullen er tal van andere programma's aanwezig zijn die hetzelfde kunnen. Er is echter 1 vereiste: het toestel dient geroot te zijn. Zonder root toegang kan zo'n programma nauwelijks nog iets of is een factory reset wel afdoende om van het programma af te komen.

Of dit op TS van toepassing is? Nee, want ze geeft aan dat men een mannelijke hijger aan de telefoon kreeg. Dit is dus software matig niet mogelijk. Dit komt omdat de software hier niet voor gemaakt is. Je kan een opdracht geven om een telefoongesprek te starten, maar dan belt het toestel een nummer op en hoor je omgevingsgeluid van de GSM.

Zou het kopiëren van de SIM kaart mogelijk zijn? Natuurlijk.. is een koud kunstje, maar dan bestaat de kans dat het netwerk twee simkaarten met hetzelfde nummer ziet. Dit is voor uitgaande gesprekken nog niet zo'n probleem, maar binnenkomende gesprekken komen veelal niet aan. Als de sim kaart inderdaad is gecloned dan is dit dan ook eenvoudig te testen door regelmatig het gsm nummer te bellen en kijken of de GSM daadwerkelijk overgaat. Gaat de GSM niet af terwijl je er wel naar kan bellen dan heb je een aanwijzing dat de sim gecloned is. KPN heeft zelfs een officiele optie genaamd: Dual SIM waar je als abonnee 2 sim kaarten met hetzelfde nummer krijgt. 1 voor de autotelefoon en 1 voor de mobiel. De problematiek die ik hierboven beschrijf krijg je dus als je beide tegelijk aanmeld op het netwerk.

Zijn er nog andere mogelijkheden? Natuurlijk, maar die zijn van dien aard dat de 'hacker' professioneel bezig is en de nodige apparatuur moeten hebben om de GSM masten van de provider te bedriegen. Denk aan een femtocel voor een man-in-the-middle attack en zeer goede kennis van decryption. De persoon moet dan precies weten op welke mast je inlogt en wanneer je dat doet. De kans daarop is iig verwaarloos- en juridisch verwerpbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door liberque op 09-07-2013 21:45 ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
liberque schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:40:
Zou het kopiëren van de SIM kaart mogelijk zijn? Natuurlijk.
Behalve hetgeen je al hebt genoemd (problemen met dubbel aanmelden), komt daar ook nog eens bij dat TS aan heeft gegeven dat het ook nog eens gewoon doorging nadat ze een nieuwe SIM-kaart had gekregen.

Tot op heden is er nog niemand geweest die heeft aangegeven hoe de door TS omschreven hack uitgevoerd zou moeten zijn. Daar komt bij dat de opties die zijn aangedragen ook nog allemaal zeer theoretisch zijn.

Kortom, óf er is een echt goede hacker aan de gang geweest met een complexe onbekende hack óf er is een andere verklaring (iemand 'leent' de telefoon, broekzakbellen) óf het hele verhaal klopt van geen kant. Zoals iemand al eerder schreef:
real[B]art schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:24:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Tazzios schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:45:
Lijkt wel mogelijk een simkaart te clonen:
http://www.gsmsolutionslt.../SIM_Card_Clone_Guide.pdf

Ik zou sowieso van je google account je wachtwoord en je geheime vragen wijzigen en een andere telefoon gebruiken of de huidige helemaal resetten
Simkaarten van tegenwoordig zijn niet meer te clonen. Zie ook hoe oud die software van je handleiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291608

Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:48:
[...]

Tja dan zou ik zeggen geef dat nummer weer is aan je ex! :P
Of geef een andere nummer, maar wel van iemand die je kent. Een familielid ofzo. En later je eigen nummer weer. Eigenlijk aan niemand anders het nummer(liefst een nieuwe) geven behalve hem kan misschien ook iets opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-06 21:55
Ik zou als ik jou was de WIFI paswoord veranderen van de router/modem of schakel eventueel de wifi uit, en natuurlijk schakel ook 3G uit en kijk of de probleem door blijft gaan.

Word er steeds gebeld op een bepaalde tijdstip? als deze oplossing niet werkt dan ligt het aan een applicatie of word het gebruikt door iemand met dual sim?

U kunt vervolgens als het steeds op een bepaald tijdstip gebeurd de telefoon uitschakelen *rondom die tijdstip* en kijken of het nog steeds gebeurd. Als dit de zaak is gebeurd het ergens anders.

Om eerlijk te zijn, ik vind het raar dat het bekende mensen belt. Wat is de lengte van de gesprekken? als het lang is kan je dat eventueel navragen. Anders is de blunder gewoon ergens bij de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:34

John Doos

ClaudZaque

Wellicht is dit al voorbij gekomen, maar kon het via het zoeken niet zo snel terug vinden.

@TS
Er is dus gebeld naar mensen via jou telefoon, maar heb je die mensen ook gebeld en gevraagd wie ze aan de lijn hebben gehad?

Lijkt me een hele simpele check namelijk, tevens kan TS wel een lesje interpunctie gebruiken :+

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

John Doos schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 03:38:
Wellicht is dit al voorbij gekomen, maar kon het via het zoeken niet zo snel terug vinden.

@TS
Er is dus gebeld naar mensen via jou telefoon, maar heb je die mensen ook gebeld en gevraagd wie ze aan de lijn hebben gehad?

Lijkt me een hele simpele check namelijk, tevens kan TS wel een lesje interpunctie gebruiken :+
Heeft ze reeds gepost, ik denk ergens op pagina 2. Een mannenstem die hijgt krijgen ze aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntje42
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Dit schijnt vaker voor te komen met de HTC one X, ik zal eens kijken of ik die van mijzelf kan hacken. Zo ja zal ik dan ook een oplossing proberen te vinden. In ieder geval sterkte ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:11
NiGeLaToR schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:58:
[...]

Kun je daar ook mee bellen dan?
Via een RAT op een laptop/desktop etc is het mogelijk om mee te kijken met alles wat je doet, te luisteren naar geluid via een aangesloten microfoon of beeld te zien dat de webcam maakt.

Via een RAT op bijvoorbeeld een android telefoon kun je ook vrijwel alles. Berichten bekijken, geluid luisteren via de microfoon, fotos maken zonder dat het zichtbaar is op de telefoon zelf, iemand bellen. Het is niks anders dan remote access via bijvoorbeeld VPN, alleen hierbij merk je er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
TS heeft zich op 8 juli 2013 aangemeld en het laatste bericht van TS is eveneens van 8 juli.
Volgens mij zit er een luchtje aan. Zonder verdere info van TS is het draadje nogal zinloos, imo.
Slotje?

edit:
Met de (hapsnap) info uit het gesloten topic wordt het verhaal iets duidelijker.

[ Voor 20% gewijzigd door Toff op 21-07-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:46
Topic is verder gegaan in een nieuw topic dat is aangemaakt door de vader van dit meisje: niet gevoerd gesprek, wel rekening maar die is op slot gegaan.

Edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door friggler op 21-07-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529292

ik heb gevraagd dat topic te heropenen, maar gebeurd niet. dus dan inderdaad hier verder gaan. Ik zeg eerdere meldingen waar de telefoon van mijn dochter was ten tijde .van de gesprekken. die lag op tafel, of in een tas. In de meeste gevallen lag de telefoon gewoon op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
nou de pest met Android is een beetje dat je er inderdaad een app als Androidlost (bijna) onzichtbaar (remote) op kan zetten. Hij staat dan niet tussen de applicaties (ook niet bij instellingen menu) maar je kan hem vaak wel vinden als "telefoonbeheerder oid" waar vaak ook exchange verbindingen staan. Hier heet in het geval van Androidlost de app dan mynotes oid.

Weet je ex toevallig je gmail wachtwoord? Als hij je gmail wachtwoord heeft kan hij namelijk _iedere_ app uit de market vanaf afstand installeren. Hier hoeft hij dus fysiek het apparaat niet voor vast te hebben gehad maar slechts je gmail account te weten.

Hierna kan hij inderdaad smsen/bellen via jouw telefoon/rekening...

Je zou kunnen kijken via de web interface van google play (https://play.google.com/apps?hl=en) of er daar een verdachte app tussenstaat. Als de app echter via een externe bron is geinstalleerd ga je hem hier niet terugvinden...

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529292

hij wist alle wachtwoorden tijdens het stalken. ondanks dat de relatie uit was kwam hij nog, omdat hij ook werd gestalkt, zogenaamd dan denk ik om de verdachtmakingen van hem af te leiden
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.