Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:29
nou als hij het wachtwoord wist dan hoeft hij de tel niet te hebben gehad. Dan ben je met een Android redelijk fucked. Het is een feature die je namelijk ook niet (zonder root afaik) uit _kan_ zetten. Iets wat mensen vaak vergeten, het is niet alleen je mail meer tegenwoordig maar je complete telefoon (+rekeningen)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529292

pffff, wat is er nog wel veilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
blik en draad? :(
Een device als Windows Phone of iPhone (als die geen jailbreak heeft) zijn vanwege deze redenen een stuk veiliger.
Maar ik ben wel met de rest, een telefoon hacken wordt (nog) niet heel veel gedaan. Ik weet niet of de ex een ITer was?

Ik zou sowieso even via die url die ik stuurde kijken of er (verdachte) apps staan die op te tel (zijn/waren) geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17
Om het even over een andere boeg te gooien, kan het niet zo zijn dat je caller-id gewoon gespoofed wordt?
Als ik even zoek, dan vind ik oa dit http://www.spoofcard.com/apps waarmee je zelf vanaf elk willekeurig nummer kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat ga ik straks zeker doen. de ex is geen IT er maar weet er samen met zijn pleegbroertje wel verrekte veel van. je kunt zn ip ook niet achterhalen, heeft ie afgeschermd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als mn dochter straks thuis is gaan we checken wat jij zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Lizard schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:10:
Om het even over een andere boeg te gooien, kan het niet zo zijn dat je caller-id gewoon gespoofed wordt?
Als ik even zoek, dan vind ik oa dit http://www.spoofcard.com/apps waarmee je zelf vanaf elk willekeurig nummer kan bellen.
nee met een spoofed nummer krijg je geen hoge rekening. de ontvanger ziet slechts een vals nummer. de rekening is nog steeds voor de eigenaar van de telefoon waarmee gebeld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het gaat niet om een hoge rekening. het gaat om het feit dat de dader het nummer van mn dochter gebruikt. de kosten vallen mee, en hij heeft het alleen gebruikt om te bewijzen dat ie de macht over ons heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Anoniem: 529292 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:15:
het gaat niet om een hoge rekening. het gaat om het feit dat de dader het nummer van mn dochter gebruikt. de kosten vallen mee, en hij heeft het alleen gebruikt om te bewijzen dat ie de macht over ons heeft
Hmm ik zie net AndroidLost ook niet bij "my applications" staan terwijl ik die toch echt had geïnstalleerd..

Als ik het goed begrijp heeft hij momenteel geen controle meer over jullie telefoon toch? Dan wordt het ook lastig om iets te vinden. Je kan wel kijken of je een rare "Device administrator" kan vinden. Dit doe je:
1. Go to your device's "Settings,"
2. Tap "Security" or "Location & Security" (varies device-to-device)
3. Tap "Device Administrators"

Bij AndroidLost heet die "Personal Notes" :+
Afbeeldingslocatie: http://www.androidlost.com/images/al_admin_rights.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thnx, ik doe het het als ik straks de foon heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er staat wel aangevinkt in haar htc dat apps toegestaan zijn van onbekende bronnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864

Anoniem: 529292 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:50:
er staat wel aangevinkt in haar htc dat apps toegestaan zijn van onbekende bronnen
Dat is een instelling die absoluut uit moet staan, voor de gevallen dat je 'm wel gebruikt kun je deze instelling even tijdelijk activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dacht ik al.

edit 1] het is om gek van te worden. verder klopt alles op die htc. tenminste voor mij dan. is niet geroot

edit 2] in dit hele proces hebben wij fotos van onze dochter waar ze opstaat met vrienden. Op deze fotoos zijn later dreigementen en gore teksten geplaatst door iemand. en deze persoon heeft deze fotoos op facebook gezet. een aantal fotoos heb ik nog en daar zit een linkadres achter. kan iemand van jullie me uitleggen of ik hier iets mee kan.

https://www.facebook.com/...796&hash=AQBEs8MaSRljxBR6

[ Voor 155% gewijzigd door janvanduschoten op 17-08-2013 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik de volgende keer de edit knop ipv alles onder elkaar te posten.

[ Voor 61% gewijzigd door janvanduschoten op 17-08-2013 08:18 ]

Zie hierboven

[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 17-08-2013 08:19 ]

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:26
Anoniem: 529292 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:15:
in dit hele proces hebben wij fotos van onze dochter waar ze opstaat met vrienden. Op deze fotoos zijn later dreigementen en gore teksten geplaatst door iemand. en deze persoon heeft deze fotoos op facebook gezet. een aantal fotoos heb ik nog en daar zit een linkadres achter. kan iemand van jullie me uitleggen of ik hier iets mee kan.

https://www.facebook.com/...796&hash=AQBEs8MaSRljxBR6
Als het lukt moet je die foto's even ergens anders opslaan, het lijkt erop dat deze al is verwijderd.
Misschien kun je ze dan gebruiken als bewijs voor bedreiging oid, ware het niet dat een foto natuurlijk makkelijk te bewerken is.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

de gebruiker is inderdaad verdwenen, maar ik heb de privegesprekken bewaard. ik heb de fotoos dus nog in mijn inbox van facebook ik ben nu ook al bezig met akamaihd.net, daar worden de fotos heen gestuurd heb ik begrepen

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Kun je die foto's niet d/l uit de facebook berichten en dus zelf opslaan?

jazeker wel

edit 1] de fotoos zijn al veilig opgeslagen. ik hoopte iets te kunnen met het linkadres. want dat is bij iedere foto hetzelfde

edit 2]ìn de link van de fotos staan een webmessenger id. kan ik daar misschien iets mee?

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 17-08-2013 08:21 ]

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 17-08-2013 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende keer je laatste post wijzigen als je zelf als laatste hebt gereageerd.

[ Voor 74% gewijzigd door janvanduschoten op 17-08-2013 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
@sunblind64: Het komt regelmatig voor dat je 3 post direkt onder elkaar plaatst. Als jouw bericht het laatste is, kan je beter de wijzig-knop gebruiken om het bericht uit te breiden. Dat leest een stuk plezieriger.

Helaas heb ik geen idee wat je met de laatste posts bedoelt, dus ik kan je daarmee niet helpen.
Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie.

[ Voor 17% gewijzigd door Toff op 16-08-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
En foto's die op Facebook staan zijn gewoon te downloaden en te bewerken, wat dat met hacken van een mobiel te maken heeft snap ik niet.

http://www.codefap.com/20...d-net-in-a-facebook-link/
Als uitleg waarom het via akamaihd loopt

[ Voor 30% gewijzigd door reyals op 16-08-2013 22:32 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het gaat ook om een laptop en internet. een of andere zieke geest heeft regelmatig foto;s gestuurd met zieke teksten er op. aangezien de persoon een fake adres had, weten we niet wie het is, al hebben we vermoedens. toen dacht ik het volgende. Iemand moet toch die fotoos uploaden vanaf een apparaat. ik vraag nu facebook dat te checken, maar is een log ontoegangelijke tent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282855

DarkFly schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:50:
[...]

Op zich is de meest voor de hand liggende optie nog niet uitgesloten. Kan het niet zo zijn dat er iemand die gesprekken met jouw telefoon heeft gevoerd?

Een andere optie is nog het bekende 'broekzakbellen'. Zou het niet kunnen dat doordat je de telefoon in je broekzak/tas hebt zitten en er druk op wordt uitgeoefend, dat er per ongeluk gebeld wordt? Het "gehijg" dat mensen denken te horen zou dan evengoed achtergrond geluid kunnen zijn.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282855

Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:52:
er werd gehijgd maar ook gepraat volgend mijn vrienden en me vader is ook gebeld en toen werd er dood gezegd dus broekzak bellen lijkt me niet, maar de tijden die gebeld zijn had niemand mijn telefoon
Deze twee zaken kunnen ook nog.
-Gewoon je ex die jou telefoon gebruikten.
-Of je Borderliner die 's nachts omspeelde en je er nu niks meer van weet 8)7
Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:07:
je me telefoon is een keer gereset bij de politie, maar daarna hield het niet op
Natuurlijk meisje, daar houd de Politie zich mee bezig, het resseten van jou telefoon.
Gisteren kwam de Rijksrecherche nog langs omdat mijn modem wat laag intrainde en resette deze voor mij.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 282855 op 18-08-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
Wat ik niet snap aan dit topic is:
-Sunblind en Marinda gebruiken dezelfde soort opmaak (lees; belabberde interpunctie, geen hoofdletters gebruiken, etc.).
-Het dubbel posten doen ze ook nog eens beiden.

Volgens mij wordt hier gewoon een stomme grap uitgehaald. De discussie gaat veder ook werkelijk nergens heen. Als die ex dat soort onzin veroorzaakt doe je aangifte of los je het met hem op (dan bedoel ik niet hem in elkaar rammen). Wil je van de onzin af met de telefoon? Terug naar de winkel brengen en vragen of ze de firmware opnieuw willen installeren sinds de huidige installatie besmet is. Als je iemand kent die wat van hardware af weet grote kans dat die het zelfs voor je kan doen.

Ga in ieder geval iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielstiben
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 22:39
@sunblind is de vader van @Miranda . Sunblind heeft eveneens een topic geopent. Maar die is weer gesloten vanwege dubbelpost omdat Miranda er ook al eentje open had staan over hetzelde probleem. En misschien gebruikt Miranda wel het account van haar vader, wat niet zoveel zou moeten uitmaken omdat vader & dochter de accounts voor de zelfde reden hebben aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

John had toegang tot een computer/laptop en telefoon, dan is er redelijk wat mogelijk.

Kan het zijn dat hij ook iets in de router instellingen heeft aangepast, waardoor er van buitenaf toegang kan worden gemaakt?

Het eenvoudigste lijkt me dat hij remote access heeft aangezet en zo van afstand toegang kan verkrijgen tot de computer. Dan kunnen er van afstand programma's worden geïnstalleerd en uitgevoerd.

Dan kan je er vanuit gaan dat hij alle wachtwoorden die worden gebruikt op die computers kent.

Met het google account behorende bij de telefoon kan je dan van afstand apps installeren.

Pure speculatie trouwens, maar het verklaard de vreemde dingen.

Bij de laptop, staat daarbij remote desktop aan?
Ik denk dat het "hulp op afstand" is in het nederlands.

Te zien bij,
Configuratiescherm->systeem->hulp op afstand remote desktop

Het staat standaard uit, dus als het aanstaat...

Verder de verbruiksgegevens van de provider opvragen. Geven ze vaak niet zo makkelijk vrij, maar ze slaan alle dataverkeer op, dus als er iets gebeurd is staat het daarin.

[ Voor 1% gewijzigd door rty op 19-08-2013 07:30 . Reden: hulp op afstand is iets anders dan remote desktop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De politie heeft een kopie van beide laptops gedraaid, zowel van die van mij als mijn dochter. daarna zijn de computers lang geformatteerd en zijn er nieuwe harde schijven in gekomen. Kan de politie op die kopie de instellingen nog terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

Volgens mij is Sunblind64 ook een beetje blind, want hij heeft al 2 keer kort achter elkaar te horen gehad dat hij niet moet dubbelposten en de editknop moet gebruiken.
Ik heb ook zo mijn vraagtekens bij dit topic.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Ja instellingen moet je kunnen terugvinden, aangenomen dat er fatsoenlijk een backup/image is gemaakt kan het worden teruggezet naar een (virtuele) computer waar je het kan terugvinden. Meteen uit een image kan vast ook, maar hoe weet ik zo snel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:29

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dit topic gaat nu al een tijdje door zonder vooruitgang. Helaas blijven ook de dubbelposts en ultra korte posts doorgaan.
Mocht je nog een topic willen openen, lees dan eerst eens Het algemeen beleid door, daarin staat wat we van een topicstarter verwachten.

Dit topic gaat op slot.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.