Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529292

Topicstarter
vraag. HTC One X in gebruik. mijn telefoon ligt op tafel. Ander persoon aanwezig die gebeld wordt. Dat gesprek staat op mijn rekening. Kan iemand me dit uitleggen. Is al veel vaker gebeurd trouwens. ook met sms jes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 13:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Welke provider(s), is de beller ook in de buurt, etc...

Wees eens wat duidelijker.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de provider is Hi. De beller is niet in de buurt. we weten niet wie de beller is. zeg maar wat je wilt weten, ik kan alles beantwoorden. de gesprekstijden kloppen exact met de gevoerde gesprekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
degene waarvan wij vermoeden dat hij het doet heeft een HTC One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 03:41
Neem eens de tijd normaal een zo compleet mogelijk verhaal neer te zetten in plaats van 'vraag. bla bla vage shit' dat werkt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 529292 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 07:53:
vraag. HTC One X in gebruik. mijn telefoon ligt op tafel. Ander persoon aanwezig die gebeld wordt. Dat gesprek staat op mijn rekening. Kan iemand me dit uitleggen. Is al veel vaker gebeurd trouwens. ook met sms jes
Je post dit alsof je het idee hebt dat je met de Hi Klantenservice aan het mailen bent. Misschien heb je gewoon het verkeerde webadres gevonden? Ik zou zeggen, probeer het hier nog eens:

Contact met Hi

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je eigen telefoon heeft spamapplicaties draaien die random bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik weet niet wat er vaag aan is. Ik heb een HTC ONE X. Mijn telefoonnummer wordt gebruikt door iemand anders. er is 1 simkaart. Er is buiten mijzelf niemand die de telefoon gebruikt. Zelfs mijn vrouw of dochter niet.
Vrienden van ons worden lastig gevallen met rare dreigende telefoontjes en sms jes die afkomstig zijn van mijn nummer. Maar vaak ben ik bij die rare telefoontjes aanwezig en ligt mijn eigen toestel op tafel. wat is hier vaag aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat vaag is dat je denkt te weten wie die telefoontjes "uit jouw naam" doet, getuige:
Anoniem: 529292 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 08:08:
degene waarvan wij vermoeden dat hij het doet heeft een HTC One
Wie is die persoon? Waarom zou hij dat doen? Heeft hij wel eens je telefoon geleend (en stiekem kopie van je SIM-kaart gemaakt)? Waarom neem je geen contact met hem op? etc.

Daarnaast, je geeft aan dat je er regelmatig bij bent als het gebeurt, en jouw telefoon dan op tafel ligt.
Al eens geprobeerd jouw telefoon te gebruiken op zo'n moment, kun je dan bellen/gebeld worden?

Wel eens je SIM-kaart in een andere (non-smart/dumb) phone gedaan? Gebeurt het dan nog? Op die manier kun je beter bepalen of hij op een of andere manier jouw HTC "op afstand overneemt" en ermee gaat bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 06:58
interessant probleem,

misschien is je sim gekopieerd?, kun je bij de provider nagaan of de gesprekken ook van jouw telefoon komen, en dan doel ik op de imei code?

groet, en succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het beroerde is dat het eind februari gestopt is dus ik kan je adviezen niet meer opvolgen. maar de politie is er bij betrokken, en neem maar van mij aan dat ik geen kontakt kan zoeken met de door mij verdachte persoon. Wel heeft die verdachte persoon circa 5 maanden geleden mijn telefoon een minuut of 5-6 in handen gehad. Ik had geen wifi verbinding, en hij zou dat even voor me oplossen. De telefoon is niet open geweest, maar voor de rest heb ik niet gezien wat hij deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 13:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dus het is gestopt toen hij jouw telefoon (weer?) in handen kreeg en wellicht zijn sporen kon wissen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dus het probleem is er al 5 maanden niet meer.

Smartphones zijn computers, en kunnen dus ook spyware en virussen oplopen. En als je je telefoon even aan een ander geeft, kan die dat er opzetten.

Je wil weten waar het vandaan komt, maar dat is denk ik niet meer te traceren..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een appje inderdaad of eventueel ook een gespoofd nummer? In principe zou het allebei wel getraceerd moeten kunnen worden met medewerking van de providers.

@Hieronder: GIng het nog door nadat je telefoon gereset werd en je een nieuw nummer had genomen?

[ Voor 80% gewijzigd door begintmeta op 21-07-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee sorry. voordat alles begon heeft hij mijn telefoon in handen gehad. op een gegeven moment heb ik een nieuw nummer genomen en is mijn htc gereset door de phonehouse. maar het gaat nu om bewijzen wat er mogelijk of onmogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar het is echt heel ziek. ondanks dat wij kunnen bewijzen en meerdere personen met ons dat mijn toestel op het moment van de gesprekken niet gebruikt werd zegt de digitale recherche dat dit onmogelijk is, maw, we liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet wat een "reset" precies inhoudt, als dat een format of iets dergelijks inhoudt dan valt er niets meer te bewijzen waarschijnlijk.
Zoals gezegd, malware zou erop kunnen hebben gezeten, maar de sporen daarvan kunnen door de reset zijn gewist.

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 21-07-2013 08:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terug naar fabrieksinstellingen anandus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Lastig nu nog iets te bewijzen.
Dat de digitale recherche beweert dat het niet mogelijk is, laten we daar maar niet op in gaan ;)

Maar ook al zeggen 10 tweakers dat het wel mogelijk is, al dan niet met voorbeelden en/of uitleg, dan bewijst het nog niets in jouw specifieke geval lijkt me?
Aangezien er ondertussen al veel met je toestel is gebeurd, zoals die reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb gebeld met HI en gevraagd of zij die specifieke gesprekken voor mij na willen trekken. het antwoord is nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:52

Barrycade

Through the...

Iets te veel overeenkomsten inderdaad: HTC One, Februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en wat wil je daar mee zeggen barrycade. Dat geeft aan dat het een geweldig probleem is waar we mee zitten. Vals beschuldigd worden is een ernstige zaak, zeker als je je niet kunt verweren met technische bewijzen. die probeer ik hier te vinden. en iemand had me geadviseerd om de emoties rond het verhaal weg te laten. Dus wij zoeken hulp hier en niets anders. maar het staat je vrij je mening te geven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Je kan dan gewoon beter in je oude topic verder gaan, en je weet dat het tegen de regels is om een kloonaccount te maken.

Daarnaast klinkt dit meer als een helpdesk avontuur want maakt niet uit wat hier geroepen wordt, je gaat er niet op in, je kan er niets mee of je wilt er niets mee doen.

Wat verwacht je nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat was van mijn dochter, en nu doe ik het als vader. Waar ga ik niet op in? stel je vragen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als "wij" hier om hulp komen zoeken doe dat dan in één topic en geef zoveel mogelijk informatie. Wat heb je zelf gedaan om dit op te lossen? Wat heeft de provider gedaan om dit op te lossen? Welke apps stonden er op je telefoon? Welke apps staan er nu op je telefoon?

Als dit in februari al gestopt is en ondertussen heb je de telefoon gereset dan heb je sporen gewist. Dat is niet zo handig wanneer je nog iets op wilt sporen.

Mocht dit de volgorde geweest zijn waarin dit is gebeurd dan heb je op dit moment weinig houvast meer. Het enige wat je nog rest is het zoeken naar apps die dit soort dingen mogelijk maken, en die apps zullen er vast zijn voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WE hebben direkt kontakt gezocht met de politie. maar die namen het pas serieus na 3 maanden. terwijl het 4 maanden heeft geduurd. We hebben zelfs een gesprek op kunnen nemen en dit overhandigd aan de politie. We hebben 3-4 keer een nieuw nummer aangenomen bij de phonehouse. Binnen een mum van tijd had "de dader" dit nummer weer te pakken. Waarom ben ik hier? omdat Hi log is en niet meewerkt, en ik had gehoopt dat hier iemand kan vertellen of een provider telefoongesprekken en sms jes via de Hi website terug kan herleiden naar deze "dader". Als je de provider dit verteld zeggen ze keihard, dit is niet mogelijk. Dus wordt je van het kastje naar de muur gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Anoniem: 529292 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 08:59:
en wat wil je daar mee zeggen barrycade. Dat geeft aan dat het een geweldig probleem is waar we mee zitten. Vals beschuldigd worden is een ernstige zaak, zeker als je je niet kunt verweren met technische bewijzen. die probeer ik hier te vinden. en iemand had me geadviseerd om de emoties rond het verhaal weg te laten. Dus wij zoeken hulp hier en niets anders. maar het staat je vrij je mening te geven hoor.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het wel zo handig is om zo eerlijk mogelijk te zijn als je wat wil bereiken via dit forum. Ik snap dat je gefrustreerd bent als dit bij je dochter gebeurt. Maar als ik het topic van je dochter doorlees, heeft ze wel heel veel kennis van zaken, of heb jij daar ook het woord gevoerd?

Nu nemen we alle stappen weer opnieuw, want alle info die we hier gaan vragen, staat al in het andere topic. Dat tezamen met een vage topicstart geeft waarschijnlijk weer 4 pagina's gissen naar wat er aan de hand is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Bovendien gaat HI geen call logs doorspitten en die informatie aan jou verstrekken. En terecht. Dat kan alleen op rechterlijk bevel. Zou een mooie zaak zijn....

Ik zou dus zorgen voor een lineair, non-chaotisch dossier incl. aangifte etc. Allicht kan iemand daar er dan nog chocola van maken. Ik weet namelijk wél waartoe de Digitale Recherche in staat is en die kunnen echt veel terug vinden. Maar met alle tussentijdse dingen die gedaan zijn denk ik dat er weinig tot niets meer te doen valt behalve heel die telefoon in een bak met water pleuren :)

[ Voor 0% gewijzigd door WhizzCat op 21-07-2013 09:13 . Reden: typo ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het is handiger om in het andere topic van je 'dochter' verder te gaan, twee verschillende topics schiet namelijk niet op en is compleet overbodig ;)

Daarbij is het allemaal nogal vaag en compleet niet duidelijk wat je nou precies wil weten?

Kan een telefoon gehackt zijn? Ja, in theorie kan dat.
Zijn daar nog sporen van te vinden? Indien de telefoon gereset is vermoedelijk niet.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 21-07-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ze heeft geen kennis van zaken, maar heeft alles aan den lijve ondervonden, tot op de dag van vandaag. en je gaat natuurlijk op zelfonderzoek uit, dus zij ook, en dan wordt je van zelf wijzer. Ze heeft normale basiskennis van telefoon/computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Op het moment dat dergelijke gesprekken via een app gaan, en dus via de internetverbinding in plaats van via de telefoonverbinding zal de provider hier niks meer aan kunnen doen. Ze mogen simpelweg niet data bekijken die in en uit je telefoon gaat. (dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt) Telefoonverbindingen kunnen ze wél achterhalen want die liggen vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Veel opties hebben jullie niet meer:

- Hi overtuigen dat ze de call logs incl. IMEI en SIM-kaartnummer vrijgeven. Politie/justitie zou dit wel moeten kunnen als ze denken dat het nodig is.
Als de telefoon gehackt is geweest, werkt dit mogelijk in je nadeel omdat je niet meer kunt aantonen dat het zo was.
Als blijkt dat er een andere telefoon voor is gebruikt, dan kan het wel in je voordeel werken.

- Aantonen dat er apps/hacks bestaan die ervoor kunnen zorgen dat iemand anders jouw telefoon dusdanig op afstand kan overnemen dat ermee gebeld wordt.
Ietwat mager omdat het zoals gezegd verder nog niets bewijst als zo'n app/hack niet meer op de phone aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je op de telefoonrekening kijkt dan staan die gesprekken onder gevoerde telefoongesprekken en niet onder de internetverbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik doelde hiermee op de verbinding van de dader naar jouw toestel. Het kan prima zo zijn dat vanaf de dader naar jouw toestel via dataverbinding gaat en daarna via jouw telefoon als telefoonverbinding het netwerk op. Tjah, dan krijg je een rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de mensen die bij die gesprekken aanwezig waren worden binnen nu en 14 dagen verhoord. het gevolg daarvan zal zijn dat de digitale recherche deze gesprekken wel zal MOETEN natrekken bij Hi. anders doen ze hun werk niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke sypie, thnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Lees anders dat topic van je dochter nog eens door, daar staan deze suggesties ook. Als de telefoon door een app overgenomen is geweest, heeft de telefoon ook gewoon gebeld, dat snap je toch wel hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 529292 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 09:16:
de mensen die bij die gesprekken aanwezig waren worden binnen nu en 14 dagen verhoord. het gevolg daarvan zal zijn dat de digitale recherche deze gesprekken wel zal MOETEN natrekken bij Hi. anders doen ze hun werk niet goed
Ik zou niet weten waarom ze deze gesprekken na *moeten* trekken?
Daarbij, het enige dat ze zullen vinden is dat er inderdaad met jouw telefoon gebeld is. En dan?

Ik zou het vooral als een leermomentje zien :)
Laat je 'dochter' haar telefoon niet aan vreemden uitlenen en zorg dat de schermbeveiliging opstaat zodat vreemden er niet zomaar dingen meer kunnen doen.

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 21-07-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en als die telefoon dan gewoon op tafel ligt tijdens de gevoerde gesprekken dan is er dus een padstelling. de telefoon is tussentijds door FOX IT uitgelezen en er stonden op dat moment geen verdachte apps op. Daarom staan wij ook voor een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Het is Android, het is een vorm van een Linux distributie. Daar kun je vast ook zaken in zetten die een en ander verborgen houden voor de gebruiker. Daarom noemt men het ook hacken. Als het een app was waarmee je een telefoon kon overnemen zodat je het kon zien dan was het alleen maar ene app die dit mogelijk maakte, verwijderen van de betreffende app zou dan voldoende geweest moeten zijn.

Of, wat ik me net bedenk, een app met een dubbele agenda. Dus een app die doet wat het zegt dat het moet doen maar ondertussen ook zorgt dat iets anders mogelijk wordt, zonder dat het opvalt.

[ Voor 19% gewijzigd door sypie op 21-07-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik een virus heb op mijn PC, staat ie ook niet tussen de geinstalleerde software he..

De HTC One X heeft - behalve dat je kan bellen en sms'en - nog veel meer mogelijkheden tot verbinden met anderen.

WiFi, dat ding heeft wat DLNA-features, als je PC een virus heeft, en die herkent die HTC in het netwerk, kan je eigen pc je telefoon hacken.
BlueTooth, iemand die dichtbij genoeg kan dat ding hacken
Mobiel Internet, daar moet je enigsinds wel voor online zijn.

Als je je deuren van je huis op slot hebt, en je ramen staan open, komen ze door het raam naar binnen.

Een smartphone is een computer, een computer kan gehackd worden. Een virusscanner op een computer is het zelfde als een slot op je deur.. Het zorgt voor betere beveiliging, maar alles is te hacken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Anoniem: 529292 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 09:09:
We hebben 3-4 keer een nieuw nummer aangenomen bij de phonehouse. Binnen een mum van tijd had "de dader" dit nummer weer te pakken.
Anoniem: 527315 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:40:
het gekke is ik heb 5 keer me nummer veranderd en 4 keer daarvan wist mijn ex het en ging het bellen door.
de 5e keer heb ik het nummer niet aan me ex gegeven en daarna is het gestopt.
Mocht het voor je nog een raadsel zijn hoe hij aan het nummer gekomen zijn? Jullie verhalen verschillen ietwat van elkaar, snap dat het geheel frustrerend is maar maakt het geheel onnodig ingewikkeld dan wanneer verhalen gewoon overeen komen. (Wat anderen al hebben aangegeven was het wellicht handig om in het oude topic verder te gaan).

Tevens met het resetten van de device en het veranderen van sim maak het onderzoek door politie ook erg lastig wanneer ze op dit moment op de telefoon onder zoeken willen doen. Feit is (wanneer de waarheid natuurlijk) dat haar ex ook met de telefoon gespeeld heeft (ook te lezen in haar vorige topic). Ze geeft aan dat ze niet heeft gekeken wat ze deed, echter is niet duidelijk of ze wel of niet bij hem in de kamer zat. Alleen in de kamer maakt dingen doen wat makkelijk en ja, je hoeft niet altijd apps te gebruiken om iets aan te passen in een OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Maar ik snap de bedoeling nog niet. Het is 5 maanden geleden opgehouden en nú wil je een oplossing? Laat de politie het oplossen en uitzoeken.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het verhaal is dat mijn vrouw reed, mijn dochter naast haar zat, en degene met haar foon op de achterbank van de auto. En dat ze het verhaal een beetje verdraaid komt omdat ze niet herkend wil worden hier. er zitten geen kwade bedoelingen achter. De persoon heeft naar haar zeggen de telefoon circa 6 minuten in handen gehad zonder dat zij kon zien wat hij deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is de telefoon geroot? Zoja, dan is alles mogelijk :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
geroot? sorry ik ben echt een digibeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je telefoon geroot is kan het als die kwaadwillend persoon er een app op heeft gezet. Als je telefoon niet geroot is werken die apps niet.

Als er gesprekken op je rekening staan dan bel je toch gewoon dat nummer eens met een andere telefoon om te kijken wat het is? Beetje raar om 5 maanden nadat het gestopt is een topic er over te open. Je verhaal is ook een beetje onsamenhangend, misschien moet je eens een bezoekje aan je huisarts plegen (NOFI, maar ik zie wat symptomen bij je)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
marzman, echt zielig je reaktie. Waarom kom ik pas nu? omdat mijn dochter anders in de cel beland voor wat een of andere hufter haar aandoet. zelf geen kinderen zeker? anders reageer je niet zo. En als ik ook maar het geringste vermoeden had dat mijn dochter zelf een rol speelde in deze zaak dan zou ik hier niet komen. Er is nog veel meer gebeurd via ons netwerk, maar om het niet nog ingewikkelder te maken heb ik dat nog maar niet eens benoemd. Zelf begrijp je er geen snars van. er zijn gesprekken gevoerd met het nummer van mijn dochter naar vrienden en vriendinnen van ons en onze dochter. dus nummers nabellen heeft geen zin. we weten wie er gebeld zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:57

E-Vix

Nu met sneeuw!

Anoniem: 529292 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 09:35:
het verhaal is dat mijn vrouw reed, mijn dochter naast haar zat, en degene met haar foon op de achterbank van de auto. En dat ze het verhaal een beetje verdraaid komt omdat ze niet herkend wil worden hier. er zitten geen kwade bedoelingen achter. De persoon heeft naar haar zeggen de telefoon circa 6 minuten in handen gehad zonder dat zij kon zien wat hij deed
Als de persoon voldoende kennis van zaken heeft dan kan hij in 6 minuten tijd een app downloaden en installeren welke het mogelijk zou maken om de telefoon op afstand over te nemen of om er in ieder geval voor te zorgen dat hij op afstand toegang kan krijgen tot de telefoon om het later op afstand te installeren.
Theoretisch is het mogelijk om een android telefoon op afstand over te nemen. In de Play Store staan zelfs apps om een telefoon helemaal over te kunnen nemen echter dient de telefoon daar wel voor geroot te zijn. Was de telefoon destijds geroot? Terugzetten naar fabrieksinstellingen haalt een root niet weg. De telefoon opnieuw installeren, of een firmware update wel. Indien dat niet is gebeurd dan is de makkelijkste manier om te achterhalen of de telefoon geroot is om bijvoorbeeld de app "Root Explorer" te downloaden. Bij het openen zal deze melden of er wel of geen root toegang is.

Als de telefoon gehackt is / was dan hoeft de andere partij niet het telefoonnummer te weten om er mee aan de slag te gaan. Een hack kan de telefoon simpelweg naar buiten laten praten om verbinding met de hacker te laten maken in plaats van andersom. Na een nieuw nummer gekregen te hebben hoeft de hacker alleen maar te wachten totdat de telefoon verbinding maakt met internet en vervolgens heeft hij gewoon weer toegang.

Indien de telefoon gehackt is/was dan kan de hacker de telefoon op afstand over nemen en de telefoon laten bellen. Op de rekening zal je dan inderdaad te zien krijgen dat de gesprekken vanaf de telefoon van je dochter gemaakt zijn. De hacker maakt dan via internet verbinding met de telefoon en de telefoon maakt dan normale gesprekken. Wanneer zo'n gesprek gevoerd wordt is simpelweg de internetverbinding uitzetten van de telefoon op dat moment genoeg om de andere partij stil te krijgen. Het uitzetten van de telefoon op dat moment zou er voor zorgen dat het gesprek direct helemaal weg valt. Helaas is het voor het laatst 5 maanden geleden gebeurd dus is dit niet meer na te gaan.

Ja het is dus allemaal mogelijk dat iemand anders de telefoon heeft laten bellen. Echter hier op het forum zal je denk ik niet verder komen. Dat zal echt de digitale recherge moeten doen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Aha.. weer een stapje verder qua informatie.. "er is meer gebeurt in ons netwerk".

Is dat netwerk helemaal doorgelopen? Alle PC's zijn 100% virusvrij? Geen routers voorzien van DD-WRT-firmware?

Omdat de telefoon ook gewoon op het netwerk thuis kan, kan daar ook de oorzaak zitten.

Zeker omdat een ander een oudere post aanhaalde met: Ze had 5x een nieuw nummer, en de ex wist dat direct. Dat kan zijn vanwege een virus/backdoor op een laptop of pc. Maar je dochter heeft vrienden en vriendinnen, en die kennen die ex dan denk ik ook wel.

De kans dat 1 van haar vrienden het nieuwe nummer door heeft gegeven is dus ook aanwezig.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 20:26
Gesprekken namens iemand anders voeren zonder kloon van de sim is op zich wel knap - tenzij ze gevoerd worden vanaf de telefoon als deze remote is overgenomen. Maar dan nog - is er uberhaupt zulke technologie direct voorhanden? Appje installeren is 1 ding - maar telefoongesprekken voeren op deze manier is wel bijzonder. Dat politie in slowmotion beweegt verbaast me niets - tienerdochter (liegen vaker dan ze de waarheid vertellen, zeker als het gaat om vriendjes) en complexe technische dingetjes waar ze zelf al weinig van snappen. 1+1=0.

Ben in ieder geval erg nieuwsgierig geworden. Succes met najagen van een oplossing/antwoord.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik denk dat er met "netwerk" de mensen om hen heen wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
RaZ schreef op zondag 21 juli 2013 @ 10:04:
Aha.. weer een stapje verder qua informatie.. "er is meer gebeurt in ons netwerk".

Is dat netwerk helemaal doorgelopen? Alle PC's zijn 100% virusvrij? Geen routers voorzien van DD-WRT-firmware?

Omdat de telefoon ook gewoon op het netwerk thuis kan, kan daar ook de oorzaak zitten.

Zeker omdat een ander een oudere post aanhaalde met: Ze had 5x een nieuw nummer, en de ex wist dat direct. Dat kan zijn vanwege een virus/backdoor op een laptop of pc. Maar je dochter heeft vrienden en vriendinnen, en die kennen die ex dan denk ik ook wel.

De kans dat 1 van haar vrienden het nieuwe nummer door heeft gegeven is dus ook aanwezig.
Je hebt net de laatste zin gemist van de quote waar ze aangeeft dat ze de 5de keer het nummer niet aan haar ex heeft gegeven. Dit maakt het 99% aannemelijk dat ze de voorgaande keren haar ex het nummer wel heeft gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
E-Vix schreef op zondag 21 juli 2013 @ 10:03:
[...]

Als de persoon voldoende kennis van zaken heeft dan kan hij in 6 minuten tijd een app downloaden en installeren welke het mogelijk zou maken om de telefoon op afstand over te nemen of om er in ieder geval voor te zorgen dat hij op afstand toegang kan krijgen tot de telefoon om het later op afstand te installeren.
Ware het niet dat er niet zoiets gevonden is, en de jongens van Fox IT weten volgens mij heus wel wat ze doen.

De enige andere mogelijkheid zou dan een gekloonde SIM-kaart moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je wel E-Vix. deze info kan ik wat mee. We hebben zelfs Alberto Stegeman ingeschakeld, die heeft natuurlijk ook een netwerk van mensen die nog iets voor ons kunnen betekenen. We hopen maar op een goede afloop. nee sypie. ik bedoel echt netwerk. de dader heeft een hotmail account aangemaakt. natrekken levert ons IP op. de dader heeft vele gesprekken via facebook met mij gevoerd terwijl mijn dochter naast mij zat. Natrekken levert op dat het via ons IP is gegaan. Pas nadat we MAC adressen hebben toegekend is dat gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee evil genius.makkelijk gedacht, maar helaas onjuist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Dat insinueert dat er via wifi een verbinding was - de afzender zou dan binnen bereik van jullie netwerk geweest moeten zijn. Via VPN zou ook nog kunnen al denk ik dat het mac-filter daar niet op werkt.
Je zou uit de dhcp lease moeten kunnen halen welk device niet op je whitelist staat, dan zou je een mooie honeypot kunnen fabriceren. Tenzij dader is afgeschrikt dat dit niet meer werkt en nu geen verbinding meer probeert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 21:28
Het vervelende in dit topic is dat je graag info wilt,e chter je geeft heel weinig info en naarmate het topic vordert komen er steeds meer zaken op tafel (nu ook ip adressen / ander problemen).

Ik snap dat je niet alles op tafel wil gooien, maar al je echt gericht tips/info wilt hebben zal je alle info moeten delen, en niet enkel datgene dat jij relevant acht.

Misschien eens je OP compleet herschrijven en alle info er in zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door mcsluis op 21-07-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik wil wel alles vertellen hoor, ik heb niks te verbergen. maar er is zoveel gebeurd, dat het bijna te complex wordt om het op te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 21:28
Anoniem: 529292 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 10:24:
ik wil wel alles vertellen hoor, ik heb niks te verbergen. maar er is zoveel gebeurd, dat het bijna te complex wordt om het op te schrijven
Ik zeg ook niet dat je 'iets verbergt', maar het kan zijn dat jij enkel info deelt waarvan jij denkt dat het van belang is. De problemen die te relateren zijn aan je netwerk / ip heb je ook niet genoemd in je eerste post.
wellicht is er er dus nog meer van belang.

Ik snap dat het veel en complex is, en ik zeg ook niet dat je dat per se hier neer moet zetten. Maar als ik zou was zou ik alles wel eens duidelijk voor mij zelf gaan uitschrijven. Een advocaat, politie, Alberto Stegeman heeft ook een compleet, helder en chronologisch verhaal nodig.

Als jij hier zinvolle adviezen wil zonder al te veel speculatie, hebben we ook een zelfde compleet, helder en chronologisch verhaal nodig. Anders krijg je net als in het topic van je dochter enkel wat giswerk en uiteindelijk een doodgebloed topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zal dat proberen te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
Anoniem: 529292 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 10:19:
nee evil genius.makkelijk gedacht, maar helaas onjuist
Daaruit blijkt dat de informatie verstrekking niet 100% betrouwbaar is, vanuit de tekst kun je dit voor 99% aannemen. Het lijkt daarom nodig een bewering te doen om een andere, en wellicht goede informatie te krijgen. Het is beter om zoals mcsluis zegt een compleet overzicht te krijgen van alle informatie (rekening houdende dat je natuurlijk je dochter voor de volle 150% vertrouwd, zou ik bij mijn dochter ook doen en ja die heb ik maar ook zij kan de waarheid verdraaid hebben). Nu zijn we aan het gissen tussen twee topics en doen we (mede om meer informatie te krijgen) aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn dochter had verkering met een jongen, ik noem hem maar even john in dit verhaal. Mijn dochter was totally in love met hem. Ze hadden een leuke relatie samen, deden ook leuke dingen. Op een gegeven moment raakte het toch een paar keer aan/uit, met name door problemen van John. Jongen uit een gescheiden gezin, weinig aandacht enz enz. Op een gegeven moment verteld hij verhalen aan mijn dochter uit zijn verleden, die zelfs zijn eigen moeder ontkende. Laten we zeggen, een aardige, maar een beetje vreemde snuiter. Het stalken begon zodra de verkering uit was. Mijn dochter werd gestalkt, maar John ook. Hij werd volgens eigen zeggen regelmatig gebeld door iemand die hem bedreigde, maar daar is mijn dochter nooit bij geweest. Daarna begon het. Mijn dochter werd lastig gevallen op facebook. Dreigende teksten, gore teksten, fotos van haarzelf met ranzige teksten. Zelfs fotoos van het kleine zusje van John en mijn dochter samen met gore teksten. op een gegeven moment werd mijn dochter bijvoorbeeld verteld: ik weet dat je morgen naar Serious Request gaat, daar wordt je vermoord. Wij hebben als ouders toen besloten haar van school te halen. De politie deed het af met "tienerpraat". Daarna werd alles heviger en heviger. Ik sprak met de dader op facebook. ik had hem niet als vriend, maar het leek wel als ik online kwam, hij dat wist. en dan begon hij te praten. Het ging er vooral om dat onder geen beding mijn dochter nog verkering mocht krijgen met John, anders zou ze sterven. De dader had een hotmail account aangemaakt waarmee hij pizza;s, jassen, laptops, doodskisten bestelde en bij ons liet bezorgen. Zelf heb ik een neefje wat redelijk veel weet van computers etc en ook lid is van hackerforums. Hij kwam iedere keer uit bij ons IP. om gek van te worden. Er zijn nep smsjesd verstuurd via 123smsjes.nl. rekening voor ons. Er zijn commerciele smsjes verstuurd rekening voor ons. Er zijn prive emails van mij en mijn vrouw gepakt en doorgestuurd naar anderen. ik werk met een laptop, mijn vrouw met een ipad. Op een gegeven moment hadden we het gevoel dat de dader kon horen wat hier thuis besproken werd. Werkelijk alles wat hier thuis besproken werd, vertelde de dader me later op facebook. Op een gegeven moment was ik hier thuis met iemand van alberto stegeman die dit met eigen ogen wilde zien. Wat aanstond was mijn laptop en mijn simpele nokia. Alles wat ik met hem besprak werd mij 2 minuten later woordelijk terugverteld op facebook. Op een gegeven moment zei de dader: kijk eens in je map downloads. daar stond een foto van een blote vagina. Onze laptops en de telefoon van mijn dochter zijn uitgelezen bij Fox it. De dader heeft op fb ook meerdere identiteiten aangenomen vanuit de fb pagina van mijn dochter. op een gegeven moment gaf hij het account de naam van mijn vrouw en gooide hij een rouwadvertentie over mijn dochter op fb. Zo levensecht dat iedereen er in trapte en overstuur opbelde of langskwam. Nu blijkt dat op de laptop van mijn dochter is gezocht naar tekst om deze rouwadvertentie op te stellen. ik kan jullie verzekeren, zij weet nergens van. Tevens zijn er smsjes verstuurd vanaf mijn Hi, van mijn dochter. zij zat bij ons in de kamer en ik kreeg dreig smsjes waar dan onder stond, powered by Hi. ik heb Hi gebeld en zij vertelden dat als dat er onder staat ze verstuurd zijn vanaf de website van HI. maar dat heeft mijn dochter niet gedaan. Dit is in grote lijnen het verhaal. voor verdere details kan ik jullie vragen beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282679

Jezus christus. Heb je ooit van de enter-toets gehoord?

Wat voor tokkies zijn dit die Tweakers tegenwoordig overspoelen zeg. :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@draytek: Komop, als je niets te melden hebt zeg dan niets :/

Een bizar en naar verhaal. Wat mij het meeste verbaast is dat ze bij Fox IT niets gevonden hebben.
Alles lijkt erop te wijzen dat er malware op de laptop staat.

Ik zou sowieso nog eens contact opnemen met de politie, ik weet niet wanneer je je aangifte hebt gedaan, maar ik zou nog eens benadrukken dat jullie er veel last van hebben, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik denk dat de dader van te voren wist dat de laptops daar naar toe zouden gaan. ik zei al dat ik het gevoel had afgeluisterd te zijn.hij heeft zelfs in het stalkingsproces meerdere keren achter de diverse laptops en ipads gezeten, omdat hij zelf ook gestalkd werd, bleven mijn vrouw en dochter hem vertrouwen. wat ie daar heeft gedaan, geen idee. ik denk dat hij wist dat de laptop wegging, en hij op afstand alle bewijslast heeft verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid:
En nu (of sindsdien?) hebben jullie nergens meer last van, toch?

Mochten er nog dingen gebeuren (bedreigingen, pesterijtjes, whatever), maak overal een notitie van. Datum, tijd, wat het was, etc. Een goed dossier is het halve werk.
Waarschijnlijk overbodige informatie, maar wilde het nog wel even vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de dader doet niets meer sinds wij mac adressen hebben toegekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt mac-adressen toegekend? Wat is dat en wat doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dan ken je alleen adressen toe aan apparaten die jij op je draadloos netwerk toestaat. werd me door de politie aangeraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:06

Aganim

I have a cunning plan..

Dus je hebt niets toegekend, je hebt een whitelist aangemaakt. Wie daar niet op staat, mag geen verbinding maken. Is nogal een verschil. :)

Overigens niet iets om blind op te vertrouwen, want een mac adres is vrij makkelijk te spoofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
joh, ik doe alleen wat de politie zegt, heb er zelf geen ruk verstand van. je zal gelijk hebben,vast en zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is je wireless netwerk, en een vorm van valse veiligheid om te zorgen dat alleen mensen die je kent op je wifi komen.

WPA2 + AES is veiliger...

Overigens: een mac address is NIET uniek, en eenvoudig aan te passen, dat zit zelfs in het windows control panel...

Ga niet denken dat je netwerk veilig is nu, mac addresses zijn publiek, onbeveiligd, uit te lezen, niet uniek, en aan te passen.

Als jij je wifi beveiligt hebt met WEP en mac filtering dan ben ik er binnen 2 minuten op. Je verhaal snap ik niet helemaal omdat je beheersing van het Nederlands slechter is dan de mijne (en ik woon in Engeland), vooral je interpunctie en volledigheid is een kwestie, maar het klinkt OF als een SIM kopie, OF als een gehackte telefoon. Alleen die eerste kan een provider wat mee, je beveiliging is je eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hmm, dit verhaal maakt al, ondanks de redactionele beperkingen, al een stuk duidelijker wat er aan de hand is. Ik ben geen psycholoog, maar ik denk dat ik wel weet waar John last van heeft.

Ik heb de indruk dat je door de politie met een kluitje het riet ingestuurd wordt en ik gok dat jij dat ook zo voelt. Ik zou, zoals ik al eerder zei en mensen boven mij ook, proberen een zo samenhangend mogelijk "dossier" aan te leggen met alle informatie die je hebt. En dan bedoel ik ook echt _ALLES_, niets weglaten, of je nou zelf denkt dat het belangrijk is of niet.

Zoveel mogelijk precieze data en tijden proberen te noteren ook. Dat zal, gezien de historie, wat lastig zijn. En laat je dan vooral niet afschepen bij de politie want je verhaal is, denk ik, wat ernstiger dan in het begin dunkt mij.

Nogmaals, laat je niet afschepen bij de politie want die doen soms veel te makkelijk! En probeer orde, rust en overzicht te scheppen (hoe moeilijk dat ook is).

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb zo snel als mogelijk het verhaal getypt. en als er hier nu een azijnzeiker komt die ook nog cijfers gaat geven voor stijl en taalgebruik dan zou ik zeggen, ga aan het strand liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ja, ophouden met snel-snel-snel dus, ga gewoon eens rustig te rade, roep je dochter en vrouw er bij en probeer dus alles chronologisch te noteren. Dat is goed voor zowel de politie als jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je whizzcat. alles ligt vast. heb zelfs van de meeste fb gesprekken screendumps gemaakt en bewaard. de politie heeft alles wat wij hebben en weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Mja, ik snap ook dat je dat soort dingen niet hier wil posten gezien de gevoelige informatie. Technisch gezien kunnen wij dan ook niet heel veel betekenen denk ik omdat wij nogal van de details zijn ;)

Kortom, het is belangrijk om dit goed te blijven bijhouden en documenteren. Ik wil je sowieso aanraden om al je verzamelde informatie (en acties die je uitgevoerd hebt) ook op een 2e locatie te leggen (bij een goede vriend, ouders etc.) om zodoende een backup te hebben.

En de politie blijven stalken, anders doen ze echt niks :)

Edit-

En alleen rust en kalmte kan u redden. Hou dat aan anders wordt het nog veel erger en onoverzichtelijker (geloof mij, ik ken deze calamiteiten in iets andere vorm en dan helpt alleen af en toe afstand nemen en orde proberen te houden).

[ Voor 18% gewijzigd door WhizzCat op 21-07-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zou je werkelijk openheid van zaken willen en kunnen geven. maar dan zou ik je officieel moeten vragen om dit hier thuis te doen. wij hebben niets te verbergen, en je mag alles zien. We hebben niet voor niets Alberto stegeman ingeschakeld. onder hun druk heeft de politie het pas serieus genomen. De politie heeft amper iets gedaan. het rapport van Fox it gevorderd, en dat is hun zogenaamde bewijs. Zelfs met mijn beperkte kennis lach ik ze uit. maar ja, zij zijn wel de baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tja, dat is de ellende he. Protect and Serve, maar dan een beetje anders. Kan me voorstellen dat je als laatste redmiddel hier naar toe wil grijpen, maar met alle veranderingen aan de telefoons, netwerken, pc's etc. is er denk ik weinig meer op duikelen en zo te horen heb je op zich wel vrij veel informatie.

Is John trouwens al verhoord door de politie? Ik neem tenminste aan dat jullie ook wel aangifte van stalking gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jazeker is hij verhoord. maar als hij de dader zou zijn, heeft ie natuurlijk alles weggepoetst. Ik heb zelfs fb gesprekken waarin de dader zegt dat zijn doel is dat mijn dochter zo in het nauw komt dat ze zelfmoord pleegt. Alleen doet de politie niets met de gespreksinhoud, zij kijken alleen naar de harde feiten. ons ip, mobiele nummer van mijn dochter etc. etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44
Woont "John" naast jullie of in de directe omgeving? Had hij het password tot jullie wifi? Als hij dit had, dan kon hij 24/24 toegang hebben tot jullie pc's.

Als dan ook de htc one x via wifi met jullie router verbonden zou zijn, dan zou het misschien wel mogelijk zijn om deze op afstand te gebruiken.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee, hij woont hemelsbreed 5 km uit de buurt. hij had alles. tot ver in het stalkingsproces had hij toegang tot de telefoon en laptop van mijn dochter. simpelweg omdat mijn vrouw en dochter hem niet verdachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-03 14:17
Alles wijst erop dat de (thuis) internet verbinding zo gehackt is als wat...

Daarom zou ik de gegevens van je ISP (Ziggo, UPC of dergelijke) (laten) vorderen (deze heeft een bewaarplicht van 2 jaar, kan deze bewaarplicht eindelijk eens goed doen...).

Suc6!

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-03 08:28
Ga eens al je internet stopcontacten af in het hele huis. Mischien steekt er ergen een zender in de contact kan maken met de stalker. En ik zou stoppen met wireless verbindingen, alleen nog maar met draad aansluiten.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Daarbij zou ik ook zeker rekening houden met het feit dat de 'dader' hier ook mee leest, misschien is het juist wel goed als je niet alles hier zo neerlegt en wat voor jezelf houdt wat jij belangrijk acht. Het maakt het voor ons natuurlijk niet gemakkelijk, maar ik denk dat je nog veel verder van huis bent als de hele situatie weer opnieuw oprakelt omdat jij er nu hier weer aandacht aan geeft. De 'dader' lijkt mij een vrij psychisch gestoord iemand met een zware drang naar aandacht.

Verder zoals hierboven net is gezegd snap ik niet helemaal waarom je een draadloos netwerk hebt wanneer je dit soort problemen mee maakt. Het eerste wat ik zou doen is het draadloos netwerk uitgooien, of een nieuwe router plaatsen die überhaupt geen wireless technologie heeft. Dan maar even geen Wifi in huis, er zijn belangrijkere dingen zoals de veiligheid van je dochter en de rest van je gezin. Daarnaast had ik die HTC One al lang met een hamer bewerkt en een goedkope dumb phone gekocht voor je dochter. Lijkt me sterk dat deze ook zo geavanceerd getracked kan worden? Met zulke maatregelen maak je het de dader er niet leuker op lijkt me. Maar goed, dit zijn dingen die vooral voor het verleden interessant waren maar misschien nog steeds voor een veiligere toekomst kunnen zorgen. Het lijkt me erg frustrerend wanneer je zelfs bij de politie niet verder schijnt te komen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
[Slecht karakter on]
Creeer 2 van elkaar gescheiden netwerken. Het origineel zonder mac filitiring gewoon om de dader uit te lokken en bewijslast te verzamelen. En een nieuw netwerk dat alleen op de draad werkt om de gewone dingen te doen.
Daarnaast zou ik ook gewoon 3 dumbphones aangschaffen, een voor u, je dochter en de vrouw.
[Slecht karakter off]

Nog veel succes met de historie

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Zoals je misschien al had opgemaakt uit de eerdere postings van TS is TS geen gevorderde IT-er. En met basale kennis van wifi-netwerken lijkt het mij niet te doen om verschillende netwerken te laten maken door TS. Misschien kun je je hulp aanbieden om dit voor TS te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
spijker op zn kop sypie. de doorsnee nederlander weet niet eens waar je het over hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
sypie schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:43:
Zoals je misschien al had opgemaakt uit de eerdere postings van TS is TS geen gevorderde IT-er. En met basale kennis van wifi-netwerken lijkt het mij niet te doen om verschillende netwerken te laten maken door TS. Misschien kun je je hulp aanbieden om dit voor TS te doen.
Ik woon een beetje uit de buurt (België :P ) en mijn kennis is niet vergevorderd genoeg om dit voor andere te doen. Privé had ik dit wel gedaan, als het mislukt schaadt ik wel TS. Dus als een andere tweaker zich geroepen voeldt, kan deze het wel doen en eventueel er een mooie blog over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:42

Releases

Ja maar!

Misschien wel verstandig om even goed te gaan scannen op virussen met Anti MalwareBytes en ESET Online scanner. Mogelijk dat hij wat troep op je PC geinstalleerd heeft waardoor alles zo op afstand te horen is etc.

Voor de Tweakers, denk aan een RAT(Remote Administration Tool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:50
NiGeLaToR schreef op zondag 21 juli 2013 @ 10:20:
Dat insinueert dat er via wifi een verbinding was - de afzender zou dan binnen bereik van jullie netwerk geweest moeten zijn. Via VPN zou ook nog kunnen al denk ik dat het mac-filter daar niet op werkt.
Je zou uit de dhcp lease moeten kunnen halen welk device niet op je whitelist staat, dan zou je een mooie honeypot kunnen fabriceren. Tenzij dader is afgeschrikt dat dit niet meer werkt en nu geen verbinding meer probeert te maken.
Of er staat gewoon een RAT (Remote Access Trojan - virus) op een pc in het thuisnetwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Awsom schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:54:
[...]

Of er staat gewoon een RAT (Remote Access Trojan - virus) op een pc in het thuisnetwerk..
Kun je daar ook mee bellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:42

Releases

Ja maar!

NiGeLaToR schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:58:
[...]

Kun je daar ook mee bellen dan?
Word waarschijnlijk gebruik gemaakt van telefoon nummer spoofing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
Releases schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:50:
Misschien wel verstandig om even goed te gaan scannen op virussen met Anti MalwareBytes en ESET Online scanner. Mogelijk dat hij wat troep op je PC geinstalleerd heeft waardoor alles zo op afstand te horen is etc.

Voor de Tweakers, denk aan een RAT(Remote Administration Tool)
of eventueel een virus in de bootsector dan werkt een herinstall ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit topic is dubbel met is mijn telefoon gehackt?. Daarnaast verwachten we hier op GoT meer eigen initiatief dan een topicstart van twee regels. Om beide redenen dus een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.