Persoonlijk ben ik er voorstander van om je afspeel en je opslag/download device te splitsen.kaisersoze schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:45:
Ik heb ook al vele mediaspelers achter de rug. Als student jaren geleden de PC direct op mijn TV aangesloten daarna WD TV HD geprobeerd maar vervolgens weer naar PC direct op TV teruggegaan. Enkele maanden geleden heb ik een Raspberry Pi aangeschaft maar dat werkt toch niet snel genoeg voor mij. Op de Pi ook veel problemen gehad met corrupte data op de SD kaart door het overklokken. Elke keer weer opnieuw beginnen of backups terugzetten is irritant maar ook de langzame interface en gebrek aan DTS ondersteuning vind ik i=kwalijk.
Nu de knoop doorgehakt en ga het echt goed aanpakken:
- De nieuwe Intel NUC core i5 Haswell daarmee zit ik ook goed voor de komende jaren als 4K UHD films gaan landen
- 120GB Crucial mSata SSD
- 8GB DDR3 1600 geheugen (2x 4GB)
- Wifi AC dual mini pci ontvanger
- 2x 2GB externe USB 3 harde schijven voor films, series en muziek
- Universele afstandsbediening (hier ben ik nog niet uit, iemand tips?)
Op de NUC ga ik linux + xbmc installeren. De NUC zal niet alleen als mediaspeler/HTPC dienen maar ook de films zelf downloaden. Ik heb in mijn netwerk al een oude bak draaien die dient als TV server, die draait op linux met TV Headend met drie tuners waar ik erg tevreden over ben. Wellicht dat ik in de toekomst nog eens een snelle NAS met veel opslag aanschaf. De TV server heeft ook nog 6GB opslag dus daarmee zit ik met de twee USB HDD's de komende tijd wel goed.
Ik wil de komende weken de onderdelen gaan bestellen, zodat ik hopelijk de hele setup tegen het einde van het jaar heb draaien. Al met al kost het een behoorlijke bak geld maar ben ik er wel van verzekerd dat ik met deze setup de komende 5 jaar met plezier TV, films en series kan kijken.
Financieel voordeel voor jou, omdat je geen SSD hoeft te kopen (OpenELEC draait op een USB stick)
Universele afstandsbedieining zou ik ook niet doen. Ga voor een CEC module, dan kun je gewoon met de remote van je TV.
Wat je dan wel nodig hebt is een NAS en een (tweetal) interne harddisks.
Zo snel geen zin om e.e.a. voor te rekenen, maar ik denk dat je qua kosten niet zo heel veel duurder uit bent, maar er wel een heleboel mee wint qua gemak.
En ik zou altijd met een kabel aan je netwerk gaan aansluiten.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!