Anoniem: 272158 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:07:
Hoe verwijder ik al die troep van facebook, amazon, sony en al die andere social apps?
Ze blijven terug komen als een virus.
Een werkende firewall zou ook wel fijn zijn om verbindingen per app te blokkeren.
Is het mogelijk om al die reklame te blokkeren buiten de browser om d.m.v. iblocklist.com?
P.s. ik ben nieuw met android, maar wat een troep staat er op deze telefoon.
storagefan, firewall weet ik niet, maar de bloatware heb ik als volgt opgelost: instellingen - Apps - Alles (daarvoor moet je twee keer naar rechts swipen). Zoek de ongewenste apps en klik 'disable' (NL waarschijnlijk 'uitschakelen')
CLB, weet je zeker dat jij moet bepalen wat hier wel en niet thuishoort? Dat nodigt namelijk niet bepaald uit om vrijuit mee te doen op dit forum. Het is een ervaringen topic en ik vind storagefan's mening wel leuk om te lezen en ik vind hem goede vragen hebben.
Mijn ervaring met 'encrypt phone'. Als je dit doet, kun je niet meer backuppen met de Sony software. Je kunt de encryptie ook niet ongedaan maken. Voor beide word je niet vantevoren gewaarschuwd.
Ik had de update naar Android 4.3 ook nog niet, en nu na een factory reset (om de encryptie eraf te halen) nog steeds niet. Even geduld nog.
Ik had hiervoor een Nexus S met stock Android en later cyanogenmod. Ik vind de Sony skin heel erg meevallen, voorlopig ga ik er tegen mijn eerdere verwachting in mee verder.
Hoop ervaringen van nog heel veel verschillende mensen hier te lezen! Ook die van CLB