[PC] Cube World

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somiii
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-08 08:47
Zo net spel aangeschaft :D vanavond lekker spelen dan maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb hem net ook aangeschaft. Vanavond maar eens checken. Heb inmiddels al een team bij elkaar om multiplayer uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dreanor schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:06:
En D4NG3R, je bent wel een afzetter hoor. €6,- voor humble indie bundels, gewoon precies voldoende betalen voor de bonus. :P
offtopic:
Ik kreeg niks geen bonus erbij? Gewoon 4x 6 euro betaalt omdat ik nog ~24 euro had op m'n PP rekening en er een paar wou kopen om weg te geven aan vrienden 8)7 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Als je op de lijst wilt bij de startpost om samen multiplayer te spelen geef dan je ingame naam aan en je class, dan kan ik de lijst bijhouden en kunnen teams samenstellen.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somiii
Ik ga vanavond eerst maar eens even solo spelen kijken hoe het allemaal precies werkt. Hoop dat het leuk en lekkerlang speelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 12:07
Volg deze game al een lange tijd, maar ben ik de enige die € 15,- voor een alpha game een beetje duur vind. heb toen de tijd € 5,- betaald voor minecraft die ongeveer in de zelfde staat verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
Lordsauron schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:38:
Volg deze game al een lange tijd, maar ben ik de enige die € 15,- voor een alpha game een beetje duur vind. heb toen de tijd € 5,- betaald voor minecraft die ongeveer in de zelfde staat verkeerde.
Als je voor die €15 ook de volledige game krijgt, is het toch een redelijk bedrag?

Vandaag voor het eerst van de game gehoord, zoals wel meer mensen :) Ziet er erg interessant uit, maar even in verdiepen.

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Darn, wil ik het spel gaan kopen. Moet ik me registreren. Geen probleem dacht ik, doe ik even. Nu is die functie uitgeschakeld, kan ik hem nog niet aanschaffen.. :9

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 12:07
Iryl schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:41:
[...]

Als je voor die €15 ook de volledige game krijgt, is het toch een redelijk bedrag?

Vandaag voor het eerst van de game gehoord, zoals wel meer mensen :) Ziet er erg interessant uit, maar even in verdiepen.
die € 5,- van minecraft was omdat het product nog niet af was. en je toch al wou instappen. wil niet weten wat de game gaat kosten als hij helemaal af is. € 45,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necris Phayder
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 16:37
Als je de Alpha hebt gekocht voor €15,- dan kost de game €0,- wanneer deze af is en uitgebracht word. Lees de FAQ eens op het forum van www.picroma.com.

Trouwens, heb de game een aantal uur geleden gekocht maar heb nog steeds geen activation key ontvangen. Iemand anders die dit ook heeft?

Zag het volgende op Wollay's twitter:
You don't need a key, it's just an option for us to give users the game.

[ Voor 18% gewijzigd door Necris Phayder op 04-07-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Madstorm schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:42:
Darn, wil ik het spel gaan kopen. Moet ik me registreren. Geen probleem dacht ik, doe ik even. Nu is die functie uitgeschakeld, kan ik hem nog niet aanschaffen.. :9
Yep :(. Word wat langer wachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net de game aangeschaft, maar ik zie nergens een link waar ik hem kan downloaden,

update.

op het huisje klikken dan kiezen voor mij games :o

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somiii
Nou ik ben begonnen is best grappig spel veel zelf uitzoeken is best leuk enige nadeel merk ik wel levels up gaat niet mega snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:46
Somiii schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:14:
Nou ik ben begonnen is best grappig spel veel zelf uitzoeken is best leuk enige nadeel merk ik wel levels up gaat niet mega snel
moet je proberen zo'n quest te doen.
Op je map staan dubbele zwaarden hier is een bos, als je die afmaakt krijg je leuke loot en in het begin zelfs een level aan xp

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necris Phayder
Net een gigantisch mijnenstelsel tegen gekomen ... 36 iron, 3 gold, 5 silver en 9 emerald nuggets en 7 shimmering mushrooms ... Niet slecht dacht ik zo.

Helaas krijg ik op mijn ziggo modem port 12345 niet geforward :( kan dus geen multiplayer server hosten. Wel jammer, wilde dit graag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Necris Phayder schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:01:
Net een gigantisch mijnenstelsel tegen gekomen ... 36 iron, 3 gold, 5 silver en 9 emerald nuggets en 7 shimmering mushrooms ... Niet slecht dacht ik zo.

Helaas krijg ik op mijn ziggo modem port 12345 niet geforward :( kan dus geen multiplayer server hosten. Wel jammer, wilde dit graag doen.
Zeker niet slecht.
Hamachi is altijd nog een optie, of iemand anders de server laten hosten als je toch met ze samen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necris Phayder
Weet nog niet met wie haha, iemand hier?

eventueel ook Ventrilo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somiii
Zo ik ben level 5 geworden. Merk wel dat het solo best pittig is in leven te blijven. Maar vermakelijke game tot nu toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
En de eerste ?mod? is een feit.
Deze verwijderd de max player limit van 4 personen op de server :)

zal hem vanavond eens testen :)

Linkje: http://cubeworldforum.org...odding-research/?p=111063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Axewi schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:17:
En de eerste ?mod? is een feit.
Deze verwijderd de max player limit van 4 personen op de server :)

zal hem vanavond eens testen :)

Linkje: http://cubeworldforum.org...odding-research/?p=111063
Hij is nogal buggy, zodra je met meer dan 4 spelers bent werkt de chat niet meer en je ziet de rest niet op de map enkel de eerste 4 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somiii
Het mooie is aan het spel nu het is nog maar alpha versie. De beta moet zelfs nog komen. Maar agh hoelang heeft minecraft in beta gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Somiii schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:02:
Het mooie is aan het spel nu het is nog maar alpha versie. De beta moet zelfs nog komen. Maar agh hoelang heeft minecraft in beta gezeten
Tegenwoordig hebben termen als eigen Alpha en Beta geen waarde meer, ze zijn niks zeggend.

Als je ziet hoeveel spellen gewoon de demo alpha/beta genoemd wordt, voor hoeveel spellen je moet betalen om te testen (aka betalen voor alpha/beta). Dat geeft gewoon dat het "wanna be" termen zijn zoals in het nieuws op dit moment een "wanna be" term is dat informatie "gelekt" is over technologie producten.

Vroeger was Alpha een test stadium voor select aantal mensen die gratis konden testen, tegenwoordig is het gewoon een excuus om je game eerder te kunnen verkopen.

Niet dat ik er iets op tegen heb (in tegendeel) alleen noem het ala steam Early Acces.

Kijk maar naar minecraft, wat is het verschil tussen Alpha/Beta/Release? Gezien er constant ongeveer even grote updates zijn. Tot patch 1.6 (die net uit is) hadden ze het spel ook nog beta kunnen noemen. :P

En trouwens, kan iemand die link van de site die check of de story/signup werkt in de TS zetten???

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Dreanor schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:16:
[...]
Knip

En trouwens, kan iemand die link van de site die check of de story/signup werkt in de TS zetten???
Link heeft weinig zin denk ik, idee is leuk maar gisteren was de store elke keer even up en die site was daar niet snel genoeg voor. waardoor die site aangaf dat de store down was terwijl deze up is.
Zelfs na refresh van die website ( 30 sec ).

maar hier is de link: http://direct.cyberkitsune.net/canibuycubeworld/

huidige status shop is UP maar registraties zijn DOWN

[ Voor 4% gewijzigd door Axewi op 05-07-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ja, dat is de link die op pagina drie ook staat en als die even in de startpost komt is hij makkelijker terug te vinden, over een paar posts zitten we op pagina 6 of 7 en moet je alweer terug klikken/zoeken om hem terug te vinden.
In de startpost is het gewoon meteen vindbaar, ook al is het tijdelijk (ik bedoel als een nutteloze poll in de startpost bovenaan kan dan kan een super handige link dat zeker toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Dreanor schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:40:
Ja, dat is de link die op pagina drie ook staat en als die even in de startpost komt is hij makkelijker terug te vinden, over een paar posts zitten we op pagina 6 of 7 en moet je alweer terug klikken/zoeken om hem terug te vinden.
In de startpost is het gewoon meteen vindbaar, ook al is het tijdelijk (ik bedoel als een nutteloze poll in de startpost bovenaan kan dan kan een super handige link dat zeker toch?).
Stuur: Alvanosa dan even een pm :) lijkt me ook makkelijker voor hem hoeft hij ook niet 3 pagina's door te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Ik zal het in de startpost zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennish1981
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 15:35
De link lijkt foute informatie te geven? De shop zou Up moeten zijn maar zodra ik klik (ben ingelogt) krijg ik de melding dat de shop down is ivm maintenance. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:03

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ga deze game sowieso aanschaffen :)

kan momenteel alleen niet vinden hoe op de officiele site. neem aan dat je eerst een account moet aanmaken dan maar die server is down. dus komt wel. maar als ik hem nu koop kan ik dan de closed alpha in of moet je wachten tot die open alpha is?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Hij is momenteel Open Alpha, aangezien je de game kunt aanschaffen. De Closed Alpha was toen enkel streamers de game konden spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

oh oke haha zijn daar al voorbij dus. wist ik nog niet haha naja even aankopen binnekot dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:05

Zjemm

...

aahh cool, nu nog een mac/linux versie....want mijn windows laptop gaat het net niet trekken

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

De developer heeft getweet dat de registraties momenteel als een DDOS aanval zijn, vandaar dat ze gesloten zijn. Zou gefixed zijn in een paar dagen (hoop dat het wat sneller gefixed word). Ik zit ook te wachten tot ik me kan registreren.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

das echt kut =p hopen dat het vanavond of morgen al gefixt is wilde dit weekend toch wel even lekker spelen dan ;p maargoed we zien wel. ga er niet dood aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

heb net een account kunnen aanmaken.

Ik heb net de installer even binnen gehaald. Alleen merkt symantic die als malicious aan, wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Oxidda schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:02:
heb net een account kunnen aanmaken.

Ik heb net de installer even binnen gehaald. Alleen merkt symantic die als malicious aan, wtf.
Confirmed, heb net ook een account kunnen aanmaken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ik ook.. maar waar kan je de game kopen dan? ik zie dat nog steeds nergens staan. ben echt blind denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necris Phayder
Ric, hier heen gaan en inloggen, vervolgens zie je een creditcard en Paypal button waarmee je game kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Ricmaniac schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:12:
ik ook.. maar waar kan je de game kopen dan? ik zie dat nog steeds nergens staan. ben echt blind denk ik
https://picroma.com/buycubeworld

Staat overigens ook in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somiii
Dreanor schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:16:
[...]

Tegenwoordig hebben termen als eigen Alpha en Beta geen waarde meer, ze zijn niks zeggend.

Als je ziet hoeveel spellen gewoon de demo alpha/beta genoemd wordt, voor hoeveel spellen je moet betalen om te testen (aka betalen voor alpha/beta). Dat geeft gewoon dat het "wanna be" termen zijn zoals in het nieuws op dit moment een "wanna be" term is dat informatie "gelekt" is over technologie producten.

Vroeger was Alpha een test stadium voor select aantal mensen die gratis konden testen, tegenwoordig is het gewoon een excuus om je game eerder te kunnen verkopen.

Niet dat ik er iets op tegen heb (in tegendeel) alleen noem het ala steam Early Acces.

Kijk maar naar minecraft, wat is het verschil tussen Alpha/Beta/Release? Gezien er constant ongeveer even grote updates zijn. Tot patch 1.6 (die net uit is) hadden ze het spel ook nog beta kunnen noemen. :P

Zo heb ik het nog nooit bekeken eigenlijk. Closed Beta's enzo is dan wel meer om te testen zodra je er voor betaald is hij eigenlijk al gelaunched. Dus is het een eigenlijk een gewone release.

Welke klasse vinden jullie iengelijk het fijnst. Ik heb als gespeeld de roque en warrior. Maar denk dat de ranger wel het fijnst is eigenlijk. (kiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 14:34
Ben begonnen met een Ranger, maar dat beviel me toch niet helemaal. Ben nu met een Mage bezig (Fire) en dat bevalt me wel goed. Bijna level 5 en net men eerste dungeon gecleared. Vanavond is kijken of ik het met wat vrienden kan gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

payment is denk ik nog wel down. want zodra ik paypal selecteer zegt die dat die page unavailable is.. niet me internet maar de paypal page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somiii
NL-RaVeR schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:32:
Ben begonnen met een Ranger, maar dat beviel me toch niet helemaal. Ben nu met een Mage bezig (Fire) en dat bevalt me wel goed. Bijna level 5 en net men eerste dungeon gecleared. Vanavond is kijken of ik het met wat vrienden kan gaan spelen :)
Dus de mage is een aanrader. Wat mij al opviel is dat de witches en mage type vijanden wel sterk zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
http://www.reddit.com/r/C...d_a_berserker_warrior_to/

============ALERT=============
In de link staan een aantal game breaking bugs!!!! ( lezen is op eigen risico )

Watermage is een aanrader.

[ Voor 30% gewijzigd door Axewi op 05-07-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Somiii schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:48:
[...]

Dus de mage is een aanrader. Wat mij al opviel is dat de witches en mage type vijanden wel sterk zijn inderdaad.
Inderdaad. En als je vaak dood gaat kun je het beste water mage doen zoals hierboven vermeld. Anders fire mag met wat potions ivm meer dmg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

OMG, wat ben ik blij dat ik dit topic nog even doorlees. Ik heb hem ook gekocht. :D
Vanavond meteen maar beginnen..

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Madstorm schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:09:
OMG, wat ben ik blij dat ik dit topic nog even doorlees. Ik heb hem ook gekocht. :D
Vanavond meteen maar beginnen..
Ik ga me er straks in verdiepen als ik thuis ben, hopelijk is de shop dan nog online neem ik het besluit het aan te schaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Iryl schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:11:
[...]

Ik ga me er straks in verdiepen als ik thuis ben, hopelijk is de shop dan nog online neem ik het besluit het aan te schaffen :P
Ik heb hem op het werk gewoon aangeschaft :P
Ik wou geen risico lopen dat straks thuis de shop of registratie weer dicht is

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennish1981
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 15:35
En aangeschaft vanavond maar eens kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heb hem net ook aangeschaft :) maar heel appart want soms reageerde accountregistratie niet, dan weer wel. en toen paypal weer niet en daarna weer wel :P maargoed. nu heb ik hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Axewi schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:57:
http://www.reddit.com/r/C...d_a_berserker_warrior_to/

============ALERT=============
In de link staan een aantal game breaking bugs!!!! ( lezen is op eigen risico )

Watermage is een aanrader.
Staan enkele goede punten in. Ik heb gisteravond wat als rogue gespeeld, en inderdaad: melee is een ZEER frustrerende ervaring. Het duurde meer dan een uur om naar lvl 2 te geraken en na ieder gevecht moet ik healen. Als ik door 2 mobs tegelijk aangevallen wordt moet ik gaan lopen, terwijl andere classes er minder problemen mee hebben.

* boe2 gaat vanavond maar eens een water mage maken. Geeft een wat prettigere ervaring tot de class balancing wat beter is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Ricmaniac schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:28:
Heb hem net ook aangeschaft :) maar heel appart want soms reageerde accountregistratie niet, dan weer wel. en toen paypal weer niet en daarna weer wel :P maargoed. nu heb ik hem
Ze kunnen de load gewoon niet goed aan, gelukkig dat het iig nu weer redelijk mogelijk is om te registreren en de game te kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
boe2 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:29:
[...]

Staan enkele goede punten in. Ik heb gisteravond wat als rogue gespeeld, en inderdaad: melee is een ZEER frustrerende ervaring. Het duurde meer dan een uur om naar lvl 2 te geraken en na ieder gevecht moet ik healen. Als ik door 2 mobs tegelijk aangevallen wordt moet ik gaan lopen, terwijl andere classes er minder problemen mee hebben.

* boe2 gaat vanavond maar eens een water mage maken. Geeft een wat prettigere ervaring tot de class balancing wat beter is :)
Ach wie weet, ik wil van het weekend gaan testen met de dll's waarmee de player limit verwijderd word.
Als dit een beetje werkt kan ik wel een server hosten waar we op kunnen met meer mensen op die manier is het A) gezelliger en B) melee kan dan ook een stuk beter werken.
Maargoed eerst testen, daarna maar een plannetje maken ( als er animo voor is tenminste )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somiii
NL-RaVeR schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:01:
[...]

Inderdaad. En als je vaak dood gaat kun je het beste water mage doen zoals hierboven vermeld. Anders fire mag met wat potions ivm meer dmg :)
Lees ook duidelijk dat watermage OP is. Ze moeten inderdaad duidelijk balans in de game nog krijgen maar ik vind het tot nu toe nog steeds vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Axewi schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:31:
[...]

Ach wie weet, ik wil van het weekend gaan testen met de dll's waarmee de player limit verwijderd word.
Als dit een beetje werkt kan ik wel een server hosten waar we op kunnen met meer mensen op die manier is het A) gezelliger en B) melee kan dan ook een stuk beter werken.
Maargoed eerst testen, daarna maar een plannetje maken ( als er animo voor is tenminste )
Ik heb daar wel animo voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

inderdaad. als je zoiets voor elkaar gaat krijgen dikke props dan haha en doe ik ook wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Aanwezig.. :D
Mocht je het kunnen regelen dan hoor ik dat ook graag

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necris Phayder
Axewi schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:31:
[...]
( als er animo voor is tenminste )
Uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Perfect, nou dan gaat ik aan de slag van het weekend.
Post hier de voortgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Axewi schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:29:
cool, succes toegewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 22:19
Ik moet zeggen dat een rogue mij wel heel goed af gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Axewi schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:29:
Je weet dat een hogere spelers limiet een doel is van de makers zelf? Zelfs tot mmo niveau ... alleen wanneer dat in de toekomst komt is natuurlijk maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Dreanor schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:24:
[...]

Je weet dat een hogere spelers limiet een doel is van de makers zelf? Zelfs tot mmo niveau ... alleen wanneer dat in de toekomst komt is natuurlijk maar de vraag.
Dat weet ik :) had ik al eerder gepost.
Maar tot die tijd kunnen we met een omweg vast aan de gang :P en zodra hij het als ondersteuning inbouwd dan kunnen we die gebruiken.
Zelfde geld voor een linux server variant die staat ook op de to-do list bij hem, maar tot die tijd moet ik de windows variant gebruiken.

En ja player limiet verhogen is niet ideaal, zitten wat bugjes in maar het is beter dan 4 man max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Zijn er hier mensjes die een multiplayer server lopen hebben? En waar ik eventjes naar kan connecten om te proberen

Kan niet connecten bij een vriendin, weet niet als het probleem bij mij ligt of haar

[ Voor 15% gewijzigd door yzx op 05-07-2013 16:45 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
yzx schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:45:
Zijn er hier mensjes die een multiplayer server lopen hebben? En waar ik eventjes naar kan connecten om te proberen

Kan niet connecten bij een vriendin, weet niet als het probleem bij mij ligt of haar
Op dit moment niet, kan hem vanavond wel even online gooien voor je.

1) Zet je firewall eens uit en probeer dan te connecten.
2) Heeft zij port 12345 geforward ?
3) kan zij zelf wel connecten op intern ip?
4) kan zij zelf wel connecten op haar buiten ip?

Aan de client kant hoef je niets in te stellen als het goed is.
Kan me niet eens herrinderen dat cube world om een firewall exception vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Axewi schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:51:
[...]

Op dit moment niet, kan hem vanavond wel even online gooien voor je.

1) Zet je firewall eens uit en probeer dan te connecten.
2) Heeft zij port 12345 geforward ?
3) kan zij zelf wel connecten op intern ip?
4) kan zij zelf wel connecten op haar buiten ip?

Aan de client kant hoef je niets in te stellen als het goed is.
Kan me niet eens herrinderen dat cube world om een firewall exception vroeg.
Ze heeft geforward volgens de guide van Dave nog iets.
Zei kan connecten, maar ik niet tot bij haar.
Zal ff de firewall truck proberen maar heb ook niet gehad dat ik moest accepteren of weigeren van cubeworld met firewall related shenanigans

Editje: firewall uit of aan heeft geen nut :|
Iemand anders kon haar server wel bereiken, dus zal het probleem wel aan mij liggen maar zou begot niet weten waar, dit is de eerste keer dat ik zo iets aan de hand heb ( sinds ik geen router meer tussen de modem en PC heb )

[ Voor 15% gewijzigd door yzx op 05-07-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Is er iemand die een server heeft opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

nu tijdje zitten spelen. echt geniaal gedaan. super leuk concept. mogen nog veel dingen in verbeterd worden natuurlijk maarja is ook alpha natuurlijk dus kan er niks van zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultismash
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:17

Ultismash

Whooptie Doo

Alvanosa schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:57:
Is er iemand die een server heeft opgezet?
Ik heb een server opgezet met de "no-limit" mod. Deze kan wel gebruikt worden.
Ik ben zelf niet aanwezig tot ergens vanavond, dus als hij crashed kan ik hem niet meteen herstarten.

IP: 195.240.147.103

Enjoy en ik zie wel of er gebruik van gemaakt is ;)

Stille genieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Ultismash schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 18:12:
[...]

Ik heb een server opgezet met de "no-limit" mod. Deze kan wel gebruikt worden.
Ik ben zelf niet aanwezig tot ergens vanavond, dus als hij crashed kan ik hem niet meteen herstarten.

Enjoy en ik zie wel of er gebruik van gemaakt is ;)
ouhDOIGHOIDSA kan ik ook niet naar connecten ;w ffss

@Hieronder, kan ik ook niet op komen :X

[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 05-07-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Okee, heb even een test server opgezet met een limit van 100 players.
Zouden wat mensen kunnen connecten om te kijken of dit werkt?
Hoor namelijk dat de server crashed als er meer dan 4 spelers in zitten en er iemand leaved.

ip: cubeworld.devcloud.nl

alvast dank.

we zitten nu op 6, en chat werkt nog!
je ziet niet meer dan de eerste 4 mensen in de bovenhoek met hp.
server crashed nog niet.

Server crashed.. dus totdat ik daar iets op gevonden heb blijft de server offline :(
keep u posted!

[ Voor 31% gewijzigd door Axewi op 05-07-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik kan prima connecten hoor. Maar ik ben de enige op dit moment.

Moet wel zeggen, rogue is wel crap. De eerste dungeon, bij de derde pack mobs had ik al 20 health pots verbruikt ... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
hmm, server net 2 keer gecrashed, nu weer stabiel.. vreemd maar het blijft alpha.

Ik ga Zaterdag de server verplaatsen naar mijn dedicated server!
vanaf dan moet hij 24/7 online zijn :) maar dan vertel ik het wel :)

server blijft random crashen...
Eerst daar een oplossing voor vinden!

[ Voor 15% gewijzigd door Axewi op 05-07-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Is hij weer gecrashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
jep :S dus eerst daar even een oplossing voor bedenken.
Ik ben al op onderzoek uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Axewi schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:39:
[...]
jep :S dus eerst daar even een oplossing voor bedenken.
Ik ben al op onderzoek uit :)
Volgens mij ben ik gewoon verbonden met de server? zit alleen niemand in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
NL-RaVeR schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:42:
[...]

Volgens mij ben ik gewoon verbonden met de server? zit alleen niemand in?
dan ben je eruit :) want heb de a reccord even verwijderd :P zodat ik even kan testen zonder dat er een aantal mensen joinen :) dat is makkelijker voor mij en andere mensen.
Ben nu mijn esxi bakje aan het starten om hem even daar op te hosten!
kijken of hij op server 2012 stabieler is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Wel raar dat hij dan gewoon een map laad als ik join op dat ip :P. Zal nog wel een bugje zijn dat hij dan die map lokaal laad ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
NL-RaVeR schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:44:
[...]

Wel raar dat hij dan gewoon een map laad als ik join op dat ip :P. Zal nog wel een bugje zijn dat hij dan die map lokaal laad ofzo...
heb je in je cubeworld\save map nu een wereld die heet: map_online_26879.db of een andere met die cijfers?
zo ja dan laad hij hem nu lokaal van je schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Ja, ik heb idd een map_online_xxxxxx.db staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Voor de telenet klanten.

Je kan mp cubeworld vergeten omdat poort 12345 teveel misbruikt wordt :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Okee server draaid op server2012 nu.
Graag wat mensen inloggen als het kan om te testen of hij crashed.

ip: cubeworld.devcloud.nl

[ Voor 12% gewijzigd door Axewi op 05-07-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Error: Could not connect to server. :'( het werkt :)

[ Voor 5% gewijzigd door NL-RaVeR op 05-07-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
heb het door, nu wil het wel als het goed is

Okee server weer gecrashed..
Ligt dus niet aan windows 8..
Totdat ik een oplossing heb host ik niets, want dit werkt niet :P

hmm, lijkt erop dat het probleem in de multi player "mod" zit..
zitten nu een tijdje in de server met 3 man zonder de meer player mod en stabiel als een huis...
Denk dat het wachten word op een betere mod of totdat wollay de limiet opschroeft

[ Voor 102% gewijzigd door Axewi op 05-07-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dreanor schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 18:50:
Ik kan prima connecten hoor. Maar ik ben de enige op dit moment.

Moet wel zeggen, rogue is wel crap. De eerste dungeon, bij de derde pack mobs had ik al 20 health pots verbruikt ... :S
Gisteravond met rogue gespeeld, deze avond met mage.
Wat een GI-GAN-TISCH verschil. Waar ik met de rogue met veel moeite 1 mob kon doden kon ik als level 1 fire mage moeiteloos groepjes van 3 afmaken.

Mijn advies is dan ook om de rogue te vermijden totdat hij wat balance fixes gekregen heeft. Mages mogen dan wel overpowered zijn, rogues zitten aan de volledig andere kant van het spectrum.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dxenk ik ga het ook proberen maar blijkbaar willen ze mijn geld niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Zo, onderhand al weer bijna level 8. Even genoeg voor vandaag :P. Echt super toffe game! Zo veel te doen en toffe plekken om te ontdekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Ik heb nu een dessert ontdekt.
Vanavond toch mijn nieuwe mage naar lvl 8 gekregen!
Heb op mijn staff gewoon een rechte lijn van wooden cubes gezet... dat ding is nu 2x zo hoog als m'n mage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is hun website crap zeg.

mag me niet registreren en niks kopen bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

boe2 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:09:
[...]

Gisteravond met rogue gespeeld, deze avond met mage.
Wat een GI-GAN-TISCH verschil. Waar ik met de rogue met veel moeite 1 mob kon doden kon ik als level 1 fire mage moeiteloos groepjes van 3 afmaken.

Mijn advies is dan ook om de rogue te vermijden totdat hij wat balance fixes gekregen heeft. Mages mogen dan wel overpowered zijn, rogues zitten aan de volledig andere kant van het spectrum.
Om op deze uitspraak terug te komen: Ninja spec lijkt een heel stuk beter te werken als rogue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Warrior beserker met een 2handje en dodge skillz + mole als pet

Uber crowd control :+, lekker aoetje enz come at me bitches

EDIT: maar eens zoeken naar een range pet evt

[ Voor 16% gewijzigd door yzx op 06-07-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:41:
wat is hun website crap zeg.

mag me niet registreren en niks kopen bah
ja is veel overbelast vandaag.. vanmiddag ook last van en ineens deed die het even .. gelukkig toen kunnen kopen en nu wilde een vriend hem aanschaffen en is het down idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hmm hij start de game niet meer op bij mij.. heb hem gedownload en dan opent die launcher.. zegt die: could not connect to game server.. maarja zou niet uit moeten maken en dan druk ik op play en doet die het niet.. 5 uur geleden nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 00:29:
[...]

ja is veel overbelast vandaag.. vanmiddag ook last van en ineens deed die het even .. gelukkig toen kunnen kopen en nu wilde een vriend hem aanschaffen en is het down idd
errug jammer wil je een keer een positieve bijdrage leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Cube World - First Impression Review

Vader ... ik heb gezondigd en ik vind het lastig om erover te praten ...

- Mijn zoon, je hier alles vertellen. De kerk der gaming, waar fraggen onze levensstijl is, waar schelden onze gebeden zijn zal onze heer, wie Godlike is, je altijd vergeven. Vertel, wat zit je dwars mijn zoon?

Ik ... ik vind Cube World niet zo'n heel erg goede game vader.

- WAT!? Heiligschennis! Ik verban je uit de ... *BOEM HEADSHOT* ...

Sorry vader, ik moest mijn K/D ratio nog wat opschoeven.

De game stelt mij teleur, het is basic op alle fronten en is eigenlijk niks meer dan een grote grind. Of dat nou heel erg is ... ?

Om te beginnen, speel ik als "assassin rogue" in singleplayer en door de huidige balance kan mijn mening hierdoor niet optimaal zijn. Ik probeer op het algemene plaatje te beoordelen en bugs te negeren gezien het nog "alpha" is (rogue stealth werkt bijvoorbeeld niet).

De spel wereld is groot en (te) leeg. Je moet ver lopen om van een dorpje naar een dungeon te komen en onderweg is er niks interessants te vinden. Je ontmoet wat mobs, met zo nu en dan een boss. Naast enkele heuvels en bomen vind je met wat geluk een cave die helaas ook niets bijzonders bied.

Als ik naar Minecraft kijk, met een zelfde manier van wereld generatie, dan heb ik hetzelfde commentaar (wereld is groot maar eigenlijk heel saai/leeg). Echter, met Minecraft kan je deze wereld naar eigen smaak inrichten/opbouwen. In Cube World heb ik totaal geen connectie met de spel wereld.

Ditzelfde commentaar geldt ook voor de dungeons en dorpjes, welke de enige interessante onderdelen in de wereld zijn. De dorpjes kennen weinig variatie in gebouwen wat samen met een overbodige hoeveelheid opvul huisjes het moeilijk maken om je weg te vinden (al geeft de map aan welke gebouwen bijzonder zijn).

Games als Skyrim/World of Warcraft hebben dorpjes en steden die een indruk achter laten (vooral hoofdsteden dan), hierdoor vind je redelijk snel de weg en is de eerste keer een nieuw dorp betreden altijd een verrassing.

Dit is duidelijk niet een game waarin de wereld een hoofdrol speelt, dus moet Cube World het hebben van andere elementen zoals combat, rpg gameplay en craften.

Het vechten is vrij basic en na een tijdje merk je dat je snel in herhaling valt. Een basis aanval met een speciale aanval en op hogere levels tot 4 unieke aanvallen/skills op een cooldown.

De mobs die je verslaat zijn, afgezien van uiterlijk, ook niet heel gevarieerd. De klassieke basis klassen komen in elke vorm terug waarbij de mobs helaas dezelfde aanvallen hebben. Magische spreuken op afstand, zwaard met schield, boog, twee zwaarden of een tweehandig wapen.

Al erg snel bekruipt mij het gevoel dat deze game één grote grind is. Dus hopelijk kunnen de RPG elementen variatie bieden. Helaas zijn de RPG elementen erg minimaal. De skill tree is te klein om interessant te zijn en gezien de wereld met je mee levelt mis je het gevoel dat je progressie maakt.

Gelukkig heb je de loot drops, geld, items, wapens en armor. Helaas blijkt het merendeel van de items nutteloos, omdat het items voor de andere klassen zijn. Het kan zijn dat ik pech heb, of de balans is nog niet goed maar ik kreeg te weinig items voor mijn karakter om het gevoel te geven dat ik vooruitgang boek.

Het craften lijkt ook hier weer basic. Je leert, koopt of vind recepten waarbij je met de juiste werkbank en materialen de items maakt. Al kan je het model van je wapens aanpassen door blokken eraan toe te voegen waarbij speciale blokken de wapens extra kracht, schade en dergelijk kunnen geven.

Conclusie is dus dat de wereld saai, groot en leeg is. De combat en vijanden eentonig. De loot niet bruikbaar en het craften te weinig is om de game te dragen. Het is dus een slechte game!

Nee, eigenlijk niet. Ondanks dat de game op bijna alle fronten te kort komt is het duidelijk dat het zeer veel potentie heeft en dat de makers misschien wel teveel tegelijk in hun game willen stoppen. Ja, het is één grote grind maar het speelt wel verdomde lekker weg. Nog even de dungeon legen, nog even kijken achter deze heuvel en nog één leveltje omhoog. Vervolgens kijk je op de klok en is het al 21.00 uur en bedenk je ineens dat je nog geen avondmaal gegeten hebt.

De game is nog alpha en de toekomst plannen beloven vele van de huidige tekortkomingen te verhelpen. Het is basic op een goede manier en ik ben misschien wel teleurgesteld omdat ik teveel verwachte van de game of omdat ik de zwakste klasse heb gekozen om te spelen.

Ik ga nog even één leveltje halen voor dat ik naar bed ga. Weltrusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necris Phayder
Hmm, handig... Als je meerdere characters hebt en je wilt wat spul, bv mats, aan een ander character geven. Dan kan je gewoon een lokale server starten, 2 keer de game zelf starten en beide connecten. Loop naar elkaar toe en traden maar :)

Zijn er trouwens meerdere steden in 1 map? mijn "home town" heeft namelijk alleen een zaag :( kan niets met mijn andere materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultismash
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:17

Ultismash

Whooptie Doo

Iemand nog zin om samen te gaan spelen?
Ik heb deze keer maar even de 4-player server aangezet aangezien die andere toch blijkbaar veel kuren heeft nog. (had de dll nog niet verwijderd)

Toch een succes met 6 mensen in de server ging nog goed.

[ Voor 44% gewijzigd door Ultismash op 06-07-2013 16:09 ]

Stille genieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Ultismash schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:16:
Iemand nog zin om samen te gaan spelen?
Ik heb deze keer maar even de 4-player server aangezet aangezien die andere toch blijkbaar veel kuren heeft nog. (had de dll nog niet verwijderd)

Zometeen nog wel even uitzoeken of multiplayer schaalt met meer personen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necris Phayder
Ultismash schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:16:
Ging zeer goed met 6 personen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Multiplayer schaalt blijkbaar heel erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa