Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwartikel + filmpje dubbelop?

Pagina: 1
Acties:

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Het valt me regelmatig op dat naast een artikel (nieuwsbericht/review) ook een video wordt geplaatst. Hoewel ze bij elkaar horen, worden ze een apart item en daarmee zijn de reacties erop ook van elkaar gescheiden. Dat voelt nogal gek aan. Is het niet een idee om die reacties van de video's dan gewoon uit te zetten en naar het artikel te verwijzen?

Een aantal recente voorbeelden, alleen al van deze week:

nieuws: Microsoft geeft Windows 8.1 Preview vrij
video: Microsoft toont functionaliteit Windows 8.1

reviews: Huawei Ascend Mate: grote telefoon met enorme accuduur
video: Huawei Ascend Mate

reviews: Samsung Ativ Q: laptop én tablet met Windows én Android
video: Samsung Ativ Q

Het is overigens ook al eerder gemeld (Windows 8 video's). Ik vind het argument op de video ook 'los' te plaatsen wel een goede, maar het mag van mij nog wel duidelijker, vooral m.b.t. de reacties. Als je niet beide items bekijkt, kun je interessante reacties missen, maar lees je wel beide dan zie je weer veel dubbele reacties.

Edit: excuus, ik had eerst beter moeten zoeken. Mijn bijdrage had best hier gekund: Reacties bij nieuwsitems en video-items. Mag ik dit 'probleem' aanmelden voor de volgende iteratie? :)

[ Voor 6% gewijzigd door StephanVierkant op 26-06-2013 23:19 ]

Verwijderd

Staat inderdaad rommelig. Voor het bekijken van video's is er de : "Video's" link in de top bar :)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Het antwoord vind je op Waarom een review en videoreview voor dezelfde content?

Als je de video's niet in de listing wilt zien, kun je het vinkje uitzetten in het menu dat je vindt als je klikt op het instellingen-icoon rechts in de zwarte navigatiebalk.

[ Voor 46% gewijzigd door Wilbert de Vries op 27-06-2013 10:09 ]

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Wilbert de Vries schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:08:
Het antwoord vind je op Waarom een review en videoreview voor dezelfde content?

Als je de video's niet in de listing wilt zien, kun je het vinkje uitzetten in het menu dat je vindt als je klikt op het instellingen-icoon rechts in de zwarte navigatiebalk.
Blijkbaar ben ik niet de enige; er zijn al meerdere topics over. De argumenten in al die topics overtuigen me niet.

Het grootste probleem is ook niet de listing: die kun je inderdaad aanpassen. Mijn probleem zit 'm vooral in de reacties, die nu dubbelop zijn. In het video-item wordt dezelfde discussie gewoon nog een keer gevoerd. Dat leest nogal vervelend, maar er staan soms wel nuttige reacties bij die in het andere artikel niet worden genoemd.

Er wordt gelukkig wel altijd goed verwezen naar een video en vice versa, maar dat is toch een gekunstelde oplossing. Mijn voorstel zou zijn om vanuit Video ook te verwijzen naar nieuwsartikelen of reviews met een video, of reacties op video's uit te schakelen als deze bij een artikel hoort.