Reacties bij nieuwsitems en video-items

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik loop de laatste tijd tegen het volgende aan: tegenwoordig wordt er op de homepage niet alleen gelinkt naar nieuwsitems, maar ook naar video-items waarin hetzelfde onderwerp behandeld wordt.

Neem dit video-only item en dit volledige item. Deze staan vlak onder elkaar in de nieuwslijst, waarbij bij de video ook prominent op pagina 1 van het volledige nieuwsartikel getoond wordt.

Nu is 2 keer op de hoofdpagina tonen van iets wat in essentie dezelfde informatie bevat één ding (misschien kan je dit zelf naar wens instellen, hoewel ik het in de gauwigheid niet gevonden heb), en misschien moet ik er maar aan wennen dat ik dan 2 keer klik en 2 keer hetzelfde filmpje voor mijn neus krijg, maar waar ik het echt onhandig vind worden is dat ze elk ook hun eigen reactiedraadje hebben.

Het lijkt mij dat het niet meer oplevert dan verplintering van de reacties waarbij de kans aanwezig is dat nodeloos 2 keer dezelfde discussie op een verschillende plek gevoerd wordt.

Ik zit nu al elke keer in beide reactiedraadjes te kijken en zelf te twijfelen aan welk draadje ik mijn reactie toevoeg.

Is hier bewust voor gekozen en zo ja waarom? Het lijkt mij zinvoller om bij beide items hetzelfde reactiedraadje te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben het wel met je eens, dat samenvoegen zou een stuk handiger zijn denk ik!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Dat is zeker iets wat overwogen wordt, maar wat nu technisch nog niet mogelijk is. Of het op korte termijn mogelijk gaat worden, durf ik niet te zeggen. We vinden de video-items zelfstandig genoeg om ze apart op de FP te zetten, maar vinden ook dat ze embedded bij de tekst horen. In een spagaat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Is een korte termijnoplossing misschien om bij video-items waarvan ook een compleet nieuwsitem bestaat de reacties gewoon uit te zetten? Of is ook dat niet mogelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 14-01-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:22
Er komt binnenkort een extra functie beschikbaar waarbij video's eenvoudig de frontpage kunnen skippen, indien dat nodig wordt geacht. Zoals Wilbert ook zegt zijn sommige video-items ook zelfstandig genoeg om apart op de frontpage te staan, nog buiten de embedded variant in een artikel. De video zal dan echter nog wel gewoon als losstaand artikel te vinden zijn in de video-portal en bij het onderwerp van de video.

Het is momenteel ook niet mogelijk om de reacties uit te schakelen bij video-artikelen. Ik vind dat zelf in deze situatie ook niet helemaal nodig, gezien het ook kan voorkomen dat een gebruiker via een ander kanaal dan de frontpage op de video kan landen (bijvoorbeeld via Google, de Video-portal of de Pricewatch) en het zou zonde zijn als er dan geen waardevolle reacties onderstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Dat laatste ben ik zeker met je eens, aan de andere kant vind ik het bezwaar van het risico op dubbele discussies over hetzelfde net zo groot. (Dus nog los van het feit dat het gewoon irri is voor degenen die in de materie geïnteresseerd zijn en daarom alle discussie hierover willen lezen, en dan op 2 plekken moeten kijken.)

De enige goede oplossing is volgens mij om dezelfde reacties te tonen. Logisch natuurlijk, als het hetzelfde onderwerp / item betreft maar slechts de vorm verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:54

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als je de reacties bij 1 item uitschakelt zul je een link moeten toevoegen naar de item(s) waar de discussie wel plaatsvindt. Als dat maar gebeurd zie ik geen bezwaar tegen het uitschakelen van de reacties. Mensen kunnen met een extra klik alsnog deelnemen aan de discussie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Cap schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:45:
Dat laatste ben ik zeker met je eens, aan de andere kant vind ik het bezwaar van het risico op dubbele discussies over hetzelfde net zo groot. (Dus nog los van het feit dat het gewoon irri is voor degenen die in de materie geïnteresseerd zijn en daarom alle discussie hierover willen lezen, en dan op 2 plekken moeten kijken.)

De enige goede oplossing is volgens mij om dezelfde reacties te tonen. Logisch natuurlijk, als het hetzelfde onderwerp / item betreft maar slechts de vorm verschilt.
Niemand die je tegenspreekt hier, maar technisch is dat niet zo eenvoudig te realiseren zoals ik probeerde uit te leggen :)
Pagina: 1