Windows 8 video's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Dezelfde video wordt twee keer gepost op de frontpage?

video: Windows: de geschiedenis tot Windows 8

reviews: Windows: van operating system tot user interface

Voor zover ik zie dezelfde video maar twee keer gepost op de FP. Beetje verwarrend. Het enige verschil is dus dat er bij de een wel tekst zit en bij de ander heel weinig. Ikzelf vind het dus nogal verwarrend om een artikel te zien/lezen en vervolgens op de FP dezelfde video weer tegen gekomen. Nu zijn er ook twee topics/discussies gaande. Lijkt mij makkelijker om het bij elkaar te houden. Als ik alleen de video en niet de tekst wilde kon ik die tekst ook wel skippen en gelijk op Play drukken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 16:55
Mag ik trouwens zeggen dat de video, hoewel deze blijkbaar dubbel gepost is, van erg hoge kwaliteit is. In het begin zag ik dat tweakers.net video gebeuren niet zo zitten, maar toen kwam polder pioniers en nu deze nog betere video, als ze allemaal zoals deze worden blijf ik kijken!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ja het is verrassend fijn kijken, dat zeker. Al hangt het er ook vanaf wie er voor de camera staat natuurlijk.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De video is niet echt dubbel gepost en dit doen we al tijden op deze manier (volgens mij meer dan een jaar!). De video is een los artikel dat dus ook los in de nieuws-feed wordt opgenomen. De tekstuele reviews is ook een los artikel en staat dus ook los in de nieuws-feed.
Maar om de reviewtekst wat multimedialer te maken wordt naast plaatjes doorgaans ook de "bijbehorende" video standaard geembed in de lopende tekst van de tekstuele review.

Uiteindelijk krijg je dan inderdaad twee artikelen over hetzelfde onderwerp waarbij een van die twee artikelen ook nog eens embedded is in de lopende tekst van de andere. En nu zowel de video als de review in dezelfde feed staan is het wel wat meer dubbelop dan voorheen.

Maar er zijn zowel mensen die de reviewtekst lezen en de video overslaan, mensen die de video kijken als de review overslaan als mensen die de video kijken en de review lezen. Dus het is wat lastig een keuze te maken tussen wat dan de beste presentatie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:07

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wat mij betreft wordt er bij de video duidelijk vermeld dat deze ook is opgenomen in de review, daarmee voorkom je commentaar als 'dubbel', en daarnaast zou je vanaf de reviewpagina een duidelijke link naar de videopagina kunnen maken, zodat men eenvoudiger over specifiek de video kan praten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
Ik dacht eigenlijk dat dat al gedaan werd (vermelden dat de video onderdeel is van een ander bericht) 8)7 Maar lijkt me handig als er een zinnetje bij komt met iets als "Deze video is ook te zien in: [nieuwsbericht/review]".

The devil is in the details.

Pagina: 1