Waarom een review en videoreview voor dezelfde content?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik begrijp niet waarom beide gesplitst worden, vermits de videoreview telkens ook bij de gewone review geplaatst wordt. Op de eerste pagina zelfs. Als mensen dus enkel de video willen bekijken, kunnen ze dat toch ook op de gewone reviewpagina?
Wat je nu dus wel hebt, is dat comments gespreid worden. En toch hebben beide groepen dezelfde content gezien.

Is het niet logischer om de aparte videoreview compleet te laten vallen? Mensen die enkel de video willen bekijken kunnen dat nog steeds, en dan komen alle comments tenminste samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens. Nooit begrepen en ik zie het nut er dan ook niet van in. Het maakt het toch al onoverzichtelijke nieuws alleen maar meer een rommeltje nu ook de software-updates er tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-10 16:30

arnoudwokke

Redacteur
De gedachte is dat niet iedereen die een video wil kijken, op een review klikt: het is simpelweg niet duidelijk dat het gaat om een videoreview. De gespreide comments zijn ons ook een doorn in het oog en ik heb hier en daar al iets gehoord over dat het op termijn wordt opgelost, maar het heeft niet zoveel prioriteit dat de devvers er al aan toe zijn gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Maar weten de gebruikers ondertussen niet dat er bij het gros van de reviews ook een video staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar die gespreidde comments zijn toch logisch op het moment dat je de content ook gaat spreiden.
Imho moet je dit niet technisch op gaan lossen. Redactioneel wordt het als aparte stukken content behandeld, dus dan is het logisch dat het ook technisch gezien wordt als aparte content. Maak er gewoon 1 stuk content van, dus niet 2 keer vermelden en dan is er toch geen probleem meer?

Ik vind de redenatie nogal vaag dat iemand die een video wil kijken niet op een review zou klikken. Het gaat toch uiteindelijk om de inhoud, niet puur om de vorm. Als ik geïnteresseerd ben in de nieuwe Tomb Raider game, dan ga ik de review daarvan lezen, of de video kijken, afhankelijk van in welke vorm deze aangeboden wordt.
Ik ga niet een video kijken van de nieuwste telefoons omdat dat toevallig een video is, terwijl telefoons me werkelijk geen f*ck interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
TERW_DAN schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:04:
Maar die gespreidde comments zijn toch logisch op het moment dat je de content ook gaat spreiden.
Imho moet je dit niet technisch op gaan lossen. Redactioneel wordt het als aparte stukken content behandeld, dus dan is het logisch dat het ook technisch gezien wordt als aparte content. Maak er gewoon 1 stuk content van, dus niet 2 keer vermelden en dan is er toch geen probleem meer?

Ik vind de redenatie nogal vaag dat iemand die een video wil kijken niet op een review zou klikken. Het gaat toch uiteindelijk om de inhoud, niet puur om de vorm. Als ik geïnteresseerd ben in de nieuwe Tomb Raider game, dan ga ik de review daarvan lezen, of de video kijken, afhankelijk van in welke vorm deze aangeboden wordt.
Ik ga niet een video kijken van de nieuwste telefoons omdat dat toevallig een video is, terwijl telefoons me werkelijk geen f*ck interesseren.
Helemaal mee eens. Het onderscheid tussen gewone review en video-review komt me vandaag de dag sowieso tamelijk geforceerd over. Te meer daar er in een 'gewone' review ook vrijwel altijd wel ergens een stukje video te zien is (en omgekeerd: bij reviews die meer gefocussed zijn op video zit ook altijd wel wat tekst bij).

En al helemaal wanneer het om games gaat. Heb zelf een hoop reviews 'gelezen' van Tomb Raider, gewoon omdat ik wilde lezen hoe men er over denkt. Maar tegelijkertijd sla ik ook game reviews over de helemaal geen video (of plaatjes) bevatten: het gaat per slot van rekening om een game, and a picture is worth a thousand words.

Tl;dr: verlaat het kunstmatige onderscheid tussen gewone review en video-review.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoudwokke schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:46:
... dat het op termijn wordt opgelost, maar het heeft niet zoveel prioriteit dat de devvers er al aan toe zijn gekomen :)
Argumenten zijn leuk natuurlijk, maar wie proberen jullie nu te overtuigen met de reacties na deze statement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verschil van inzicht dat aangestipt wordt, Floppus. Arnoud stelt dat er iets (technisch) opgelost moet worden, TERW stelt dat het probleem 'm zit in het feit dat de redactie "dezelfde" content twee keer plaatst: één keer als review, waarbij ook de video staat en één keer als videoreview.

Op het moment dat de redactie slechts één bericht plaatst, dus alleen de geschreven review + video, dan is er ook maar één plaats voor users om te reageren. Hoeft dan geen devven aan te pas te komen. Slechts de link onder de video op http://tweakers.net/video/ moet dan aangepast worden van video: Crysis 3 naar reviews: Crysis 3: het einde van de trilogie.

video: Crysis 3 hoeft dan niet meer aangemaakt te worden, zolang de video maar vindbaar is op de Video's pagina. Dat zou dus betekenen dat er alleen een losse entry voor video's wordt aangemaakt als dat ook de enige berichtgeving is over dat onderwerp.

Middels iconen in de lijst op de FP kan je ook prima benadrukken dat er naast tekst ook een video is: vervang het "play driehoekje" in het video-icoon door het standaard-icon voor die content.

We kennen nu:
Groen bolletje - games nieuws
Groen sterretje - geschreven games-review
Groen rechthoekje met "play-driehoekje" - alleen video, geen artikel, gamesgerelateerd. Of dat nou review, nieuws, of iets anders is moet uit de titel duidelijk worden.

Voeg daaraan toe:
Groen rechthoekje met wit sterretje: geschreven games-review + video
Groen rechthoekje met wit bolletje - nieuwsartikel + video

Ik denk dat die verschillende iconen amper nodig zijn, zoals albatross al zegt klikken diegenen die geinteresseerd zijn in onderwerp X toch wel. Vooral als er nog maar één entry is.

[ Voor 49% gewijzigd door Bundin op 06-03-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Er blijft in beide gevallen development-werk nodig, want we hebben nu geen mogelijkheid om te 'weten' of er bij een review een apart video-item hoort. Waar het mij om gaat vanuit de redactie is dat we duidelijk zien dat mensen een keuze willen hebben: video of het geschreven artikel (of beide uiteraard). Als we 'enkel' de review in de lijst zichtbaar maken, dan weten bezoekers niet dat we ook soms een video-item hebben.

Overigens lost het visuele probleem zich vanaf begin april automatisch op :) We gaan bezoekers dan de mogelijkheid geven zelf te bepalen welke artikelsoorten ze in de listing willen hebben en of ze die listing dan chronologisch willen hebben of per contentitem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

Wilbert de Vries schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:10:
[...]
Overigens lost het visuele probleem zich vanaf begin april automatisch op :) We gaan bezoekers dan de mogelijkheid geven zelf te bepalen welke artikelsoorten ze in de listing willen hebben en of ze die listing dan chronologisch willen hebben of per contentitem.
Dat is in ieder geval goed nieuws...! :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wilbert de Vries schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:10:
Als we 'enkel' de review in de lijst zichtbaar maken, dan weten bezoekers niet dat we ook soms een video-item hebben.
De vraag die je jezelf moet stellen is of dat erg is. Ik klik op onderwerp, als er een video van is is dat leuk, anders lees ik het gewone artikel. Als het alleen de video is, kan ik dat nu al zien.

Misschien een leuke voor een A/B test.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
1. verander titel in: Review - Samsung Galaxy S4, hetzelfde en toch anders (met video)
2. Links op de video pagina laten verwijzen naar de review
3. klaar? :P

Dit lijkt me de makkelijkste en duidelijkste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hooglander1 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:14:
[...]

De vraag die je jezelf moet stellen is of dat erg is. Ik klik op onderwerp, als er een video van is is dat leuk, anders lees ik het gewone artikel. Als het alleen de video is, kan ik dat nu al zien.
Eensch, het gaat om het onderwerp, niet om de vorm imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Er zijn meerdere wegen naar Rome, en zoals gezegd bieden we straks manieren om te zorgen dat de listing de inhoud bevat zoals jullie dat zelf willen. We zien echter dat de video's sinds ze apart worden opgenomen beter worden bekeken. Voor sommige mensen draait het wel degelijk om de vorm en gezien de statistieken is daarbij ook het moment waarop ze op de site komen van belang.
Pagina: 1