Stukfruit schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:14:
Zoek naar het einde van het boek en je weet genoeg over of je de serie wel of niet moet volgen.
Ik weet dat de serie "anders" zou moeten verlopen, maar tot nu toe zijn de hints naar een soortgelijke verhaallijn niet al te mals...
Het lijkt mij (de reacties over het boek gelezen te hebben), dat SK`s boek voornamelijk ging over hoe de situatie verandert als mensen hun bullshit levensverhaaltje ineens niet meer kunnen aanhouden omdat ipv iedereen naar buiten kijkt ineens naar binnen de omgeving gekeken wordt.
Maw mensen die hun urbane-anonimiteit ineens verliezen.
De Dome in het boek zou dan als ik het goed begrijp alleen een McGuffin zijn om die separatie te creeeren.
Aangezien dit in de serie allang niet meer hoofdzakelijk zo is. (er wordt nl waarschijnlijk al veel meer met de Dome zelf gedaan, door die kids die hem kunnen voelen bv) Lijkt het me dat het boek einde eigenlijk niet meer echt relevant is.
2e seizoen is toch wel erg jammer idd, als producer zou ik er nog maar een paar afleveringen aan doorgaan (heb het gevoel dat het met nog 3 afleveringen toch wel goed besloten zou kunnen worden), hou je tenminste iets over dat nog eens in de toekomst kijkbaar blijft.
Vind het tot nog toe wel een vermakelijke serie, en stoor me helemaal niet aan de fouten, mensen gedragen zich tenminste enigszins natuurlijk en niet zo scripted. (in tegenstelling tot bv Falling Skies waar iedereen overduidelijk het van een velletje papier leest, en het gevoel uit van "oh ja ik moet nu iets zeggen wat niemand in deze situatie ooit zou doen")