Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:33:
[...]

Die monarch hint was alleen wat minder subtiel gedaan..
Meer iets van grote neon pijlen richting de tat van de monarchvlinder.
Hmm, totaal niet opgevallen ;). Moet ik de aflevering nog maar een derde keer gaan kijken. Als ik nu begin met kijken, dan ben ik misschien net voor het donker klaar.

Maar om even serieus te worden:
- In de vorige aflevering kon de zwangere vrouw niet naar de kliniek omdat deze gesloten was. Maar in deze aflevering werden de in zijn knie geschoten agent en kennelijk ook de radioman naar de kliniek gebracht.
- Is het niet ridicuul dat Barbie en Linda bij willekeurig geluid hun pistool trekken en in FBI-invalmodus op hun doel afgaan, terwijl ze dat niet doen bij gelijksoortig willekeurig geluid dat net zo goed wijst op een dreigende situatie maar een aankloppende zwangere vrouw of een binnenkomende collega, niet zijnde Junior, blijkt te zijn?
- En echt schrijvers, verzin eens wat spannenders dan iemand die 11 seconden met zijn geweer staat rond te zwaaien en vervolgens toch van direct opzij wordt benaderd, waarna de situatie binnen 7 seconden is afgehandeld. Het lijkt wel of er een lijst aan clichés verplicht moet worden afgewerkt.
- Voor mij lijkt het met geweld overnemen van de bron verstandiger en effectiever dan het opblazen. Maar ik begrijp dat in het verhaal Barbie slimmer moet lijken. Nog even afgezien van de MacGyver-knutselmanier waarop de explosieven waren gemaakt.
- De georganiseerde groep rond Ollie kan nu gewoon een andere waterbron overmeesteren, maar dat probleem is simpel op te lossen door het niet in het script op te nemen.
- De vaste figurant zat niet in deze aflevering :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
haribold schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:25:
Het lijkt wel of er een lijst aan clichés verplicht moet worden afgewerkt.
Ik denk niet dat dit alleen zo lijkt :+

Volgens mij kan je deze serie ook echt heel goed als drankspelletje gebruiken. Wordt het toch nog een leuke avond ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
haribold schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:25:
[...]
- En echt schrijvers, verzin eens wat spannenders dan iemand die 11 seconden met zijn geweer staat rond te zwaaien en vervolgens toch van direct opzij wordt benaderd, waarna de situatie binnen 7 seconden is afgehandeld.
Tja, Junior zei er wel zelf bij dat die gast gewoon dom was :)
- Voor mij lijkt het met geweld overnemen van de bron verstandiger en effectiever dan het opblazen. Maar ik begrijp dat in het verhaal Barbie slimmer moet lijken. Nog even afgezien van de MacGyver-knutselmanier waarop de explosieven waren gemaakt.
- De georganiseerde groep rond Ollie kan nu gewoon een andere waterbron overmeesteren, maar dat probleem is simpel op te lossen door het niet in het script op te nemen.
Waarom? Als ze die bron overnemen, is er nog steeds maar één bron. Dan kunnen anderen die weer met geweld komen overnemen. Nu zijn er terug meerdere bronnen. Da's altijd handiger, die Ollie-bende zal ze niet allemaal overnemen en ze liggen nu meer verspreid over het domein dus voor meer mensen makkelijker bereikbaar. Anders moeten ze weer een ganse dag lopen naar die bron en is het donker als ze er aankomen :+
Wat is er McGyver aan? Algemeen gekend dat je met kunstmest explosieven kan maken?
The fertiliser of choice for making these devices is ammonium nitrate, a high nitrogen fertiliser.
ANFO (or AN/FO, for ammonium nitrate/fuel oil) is a widely used explosive mixture. It consists of ammonium nitrate (NH4NO3) and, commonly, heating oil or diesel fuel; any carbon source such as kerosene, coal dust, or even molasses and sugar can be used. Nitromethane is one of the most effective carbon sources in this sort of explosive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wel grappig dat "Hank" op maandag tegen Meth strijd en op Dinsdag het zelf maakt:)

Valt me mee dat die niet stiekem wat Blue Meth gejat heeft van de set van BB, scheelt weer geld ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Afvalzak op 21-08-2013 09:55 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Laatste twee afleveringen waren best aardig; ik blijf dit seizoen wel kijken...

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:09
Afvalzak schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:54:
Wel grappig dat "Hank" op maandag tegen Meth strijd en op Dinsdag het zelf maakt:)

Valt me mee dat die niet stiekem wat Blue Meth gejat heeft van de set van BB, scheelt weer geld ;)
Dat vindt ik ook grappig klinken, ben nu BB aan het kijken en 'under the dome' aan het lezen. Kan me trouwens wel voorstellen dat dit een passende acteur is voor dit karakter. Als ik het boek uit heb en alle afleveringen van BB heb gezien zal ik ook eens kijken of deze serie leuk is.

Als ik de comments lees moet ik in ieder geval niet de kwaliteit van het boek of BB verwachten.... Denk wel dat 'Hank' het kleurenfilter van BB kan meenemen voor deze serie :P

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Wat zal jij teleurgesteld zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:09
Ben ik ook bang voor, maar moet het gewoon zien :p

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
The Pink Stars are Falling. :X

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Wat een stomme clifhanger zeg...

Wel een beetje apart trouwens. Dat de 4 Handprints allemaal tieners zijn, geeft het idee dat dat de doelgroep van het verhaal is. Maar die hele crime en drugs ring past daar dan weer niet helemaal bij.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
RocketKoen schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:51:
Wat een stomme clifhanger zeg...

Wel een beetje apart trouwens. Dat de 4 Handprints allemaal tieners zijn, geeft het idee dat dat de doelgroep van het verhaal is. Maar die hele crime en drugs ring past daar dan weer niet helemaal bij.
Sja als je de gene kent die het verhaal verzonnen heeft, dan weetje dat dingen nogal wazig kunnen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat al wazig noemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wat was dat een lame cop out trouwens om die radio griet even te zappen en alles maar te laten vergeten -O-

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ala MIB? (ik moet de ep nog zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dat zou nog enigzins interessant geweest zijn :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AH, nog steeds GTST dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Spike_wolf schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:20:
Wat was dat een lame cop out trouwens om die radio griet even te zappen en alles maar te laten vergeten -O-
Ach ja, als er iets is dan een onbreekbare dome over een hele stad kan zetten. Heeft het vast nog wel meer handige superpowers.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fight Club?

Really? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

RocketKoen schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:55:
[...]
Ach ja, als er iets is dan een onbreekbare dome over een hele stad kan zetten. Heeft het vast nog wel meer handige superpowers.
Het ging mij niet zozeer om het feit dat de dome dat blijkbaar kan, wat op mij nogal lomp over kwam is het feit dat het nu net lijkt alsof die verhaallijn niet interessant meer was en ze er vanaf wilde.

Die griet zit even achter ze aan, eigenlijk is het helemaal niet interessant en hadden ze liever dat ze daar niet aan begonnen waren, weet je wat? Ze vindt mini dome, raakt het aan en vergeet het hele gebeuren. Klaar is kees, weg met dat stukje verhaal...

Dat stukje verhaal ging nu helemaal nergens over, kwam uit het niets, was wat niets zeggend en in een halve minuut afgerond en opgeruimd...
Net alsof ze even met tipex over een fout heen gegaan zijn.

Uiteraard is het mogelijk dat er meer achter zit en ze er nog op terug komen, maar het kwam nu echt als een fout over.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het budget was opgegaan voor de laatste paar minuten met de geopende mini-dome :+ :P en dan moet je dingen kort houden/schrappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Ze heeft foto's gemaakt, dus ze zal nog wel wat ontdekken tussen de scenes over een compleet willekeurige zijdelingse verhaallijn door. Als ze 's ochtends de foto's ziet, kan ze zich direct haasten naar de schuur om daar in het duister aan te komen zodat ze niet gezien wordt.

Het verbaast me overigens dat er in het huis van Maxines moeder nog ruimte over is tussen de stapels bewijzen die de duistere zaakjes van Barbie en Jim compleet en overtuigend blootleggen. Geen wonder dat iedereen onder de indruk van Maxine is. Julia zou dat ook zijn. Een totaal vreemde geloof je nu eenmaal eerder dan iemand die je al dagen kent en waarmee je pas een paar dagen na de verdwijning van je man het bed mee deelt.

Ik neem aan dat Maxine in de volgende aflevering doodgaat en er een willekeurig ander persoon met een willekeurige andere crew en verhaal voor in de plaats komt, om zo de geraffineerde spanningsopbouw van de serie te behouden. Dat gemekker over die dome kan wel in een paar minuutjes worden afgehandeld. Misschien is er nog wel een cameo voor Norries nog levende moeder mogelijk, dat zou echt geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Deze serie heeft zóveel potentie. Maar ik zie het gewoon niet gebeuren.

Ik denk dat ik alleen satisfied ben als blijkt dat het dorpje is uitgekozen door een buitenaardse beschaving om als dierentuin te dienen, en ze de gehele aarde steriliseren met neutronen/waterstofbommen.

Post-apocalyptisch einde van seizoen 1, en dan in 2 gaat de bubbel neer en kan er iets interessants worden gedaan met interactie tussen resterende mensen (opeens één tegen een buitenstaander ipv verdeeld zoals nu) en "aliens".

Of, desnoods, dat er een wereldoorlog uitbarst buiten de bubble oid. Iig dat de bol ook echt een beschermende functie krijgt. Maarja. Wie ben ik. Zal wel weer iets saais worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik denk eerlijk gezegd dat deze eerste serie erop uitkomt dat die 4 kids die met die mini dome zitten te spelen, het zo triggeren dat de dome ineens 10x zo groot wordt en nog een paar dorpjes extra absorbeert.

Ik zou anders geen idee hebben wat ze zouden moeten gaan doen met de vervolg serie.
(de buitenwereld bestaat al ongeveer 6 afleveringen niet meer, dus extra dome`s zou geen soelaas brengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De buitenwereld laat niets meer van zich horen omdat ze daar ook last hebben van de Falling Ski^^^woops, spoiler voor S2 8)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Dat zou wat zijn :9 Serie bestaat inderdaad uit hoop vaagheden en zwakke plekken. Maar blijf het toch kijken, het heeft wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Van de directe omgeving van de dome is niet zo veel meer over :P

Dat de buitenwereld "weg" is kan ik ook wel verklaren.
Vlak voor de MOAB zei 1 van die soldaten dat er bijna een 3e wereldoorlog was uitgebroken omdat Rusland en China de VS er van verdachten een nieuw superwapen uit te testen.
Het zou kunnen dat de VS heeft beloofd om geen onderzoek meer te doen naar de dome, om de vrede te houden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 09:29
Spike_wolf schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:51:
[...]

Dat stukje verhaal ging nu helemaal nergens over, kwam uit het niets, was wat niets zeggend en in een halve minuut afgerond en opgeruimd...
Net alsof ze even met tipex over een fout heen gegaan zijn.

Uiteraard is het mogelijk dat er meer achter zit en ze er nog op terug komen, maar het kwam nu echt als een fout over.
Zo'n verhaallijn hoeft toch niet in 1x uitgespeeld te worden. Ze was al eerder wantrouwig over de kids, nu is ze kennelijk op onderzoek gegaan. Wellicht 'speelt' ze het alleen om geen extra argwaan te wekken... nog zat mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Of ze heeft een dubbelrol, dat zit er natuurlijk dik in. Zij is de aangewezen persoon om contact te hebben met de buitenwereld, omdat zij over het enige bekende communicatiemiddel met de buitenwereld beschikt (radio), niet zichtbaar voor de overige bewoners. Voor de autoriteiten moet zij natuurlijk onderzoek doen naar de oorzaak.

• Niku

Niku

Alagaesii

Net tiende aflevering gekeken. Weet niet precies waarom maar viel me wel tegen. Beetje vaag allemaal. Vind de serie in ieder geval niet echt sterker worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Niku op 29-08-2013 13:51 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het wordt een beetje een tienerserie met die vier tieners en hun handen die een hoofdrol in het verhaal vormen.

En het bij-verhaal gaat ook nergens meer over, ineens zit iedereen in de Meth en is er een fight club opgericht.

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 29-08-2013 14:11 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Niku

Niku

Alagaesii

Inderdaad. Mja, ik heb nog wel hoop dat het interessant wordt, was de eerste aflevering ook.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

jeka

Support your local club.

Of die rooie moet uit de kleren! Moet toch een keer spannend of geil worden :P

FCG

• Niku

Niku

Alagaesii

jeka schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:19:
Of die rooie moet uit de kleren! Moet toch een keer spannend of geil worden :P
:')

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:52
Vond het nog best leuk wegkijken tot de laatste aflevering.. Wat irriteer ik me mateloos aan die Maxine, komt ineens na 8 dagen paniek opduiken. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Erulezz op 29-08-2013 19:53 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Wacht, dus als ik de speakers van een koptelefoon afknip, de draden op een schakelkast aansluit en de wekker van een iPod af laat lopen kan ik de stroom van een gebouw uitschakelen? :D
:F

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 03-09-2013 13:10 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botje88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01 17:26
Ben net aan de serie begonnen.. begint leuk maar ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.. Alleen jammer dat ik nu pas merk dat ik hier spoilers aan het lezen ben^^...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:50

Ravefiend

Carpe diem!

Marzman schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:10:
En het bij-verhaal gaat ook nergens meer over, ineens zit iedereen in de Meth en is er een fight club opgericht.
Geweldige verwoording van wat ook mijn idee is over de huidige situatie ... _O- ... Ik vond het op zich alweer zo bizar dat men pas na pakweg 8 dagen besluit toch maar eens een kijkje te nemen op een eiland dat nog net binnen de dome valt en waar dan plots een villa staat om 'U' tegen te zeggen. Nogal onlogisch te verklaren dat dit niet eerder in de picture kwam, alsof niemand wist dat die bestond en dat er misschien ook mensen wonen .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik hoop maar dat de reeks beter is dan het boek. Had ontzettend hoge verwachtingen maar heb na 100 pagina's al afgehaakt. Wat een afknapper zeg.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:48
echt? heb het boek uitgelezen dit weekend en het beviel me zoooooooooooooveel meer dan tv serie tot nu toe doet (ook al deed ik mijn best om het te zien als 2 verschillende verhalen die in grote lijnen een beetje op elkaar lijken en hetzelfde thema hebben, omdat ze te erg verschillen). Ik vind de tv serie vergeleken met het boek echt behoorlijk mild..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ravefiend schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:31:
[...]

Geweldige verwoording van wat ook mijn idee is over de huidige situatie ... _O- ... Ik vond het op zich alweer zo bizar dat men pas na pakweg 8 dagen besluit toch maar eens een kijkje te nemen op een eiland dat nog net binnen de dome valt en waar dan plots een villa staat om 'U' tegen te zeggen. Nogal onlogisch te verklaren dat dit niet eerder in de picture kwam, alsof niemand wist dat die bestond en dat er misschien ook mensen wonen .... :P
Ik denk dat dat een nieuwe lijn is die gecreeerd is nadat de makers hebben gehoord dat de serie verlengd is.
Maar ze hadden het wel wat subtieler kunnen integreren idd.

Deze aflevering dan toch met een tikkeltje info van buiten, maar nog steeds geen mensen achter het glas, alsof al de familieleden iedereen binnen de dome heeft opgegeven.

Blijft imho wel een grappige/vermakelijke serie verder ondanks zn gekheid af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Ook weer hilarisch dat de agente vlak na het schietincident op weg gaat naar Julia's huis, om daar pas aan te komen nadat Julia ondertussen al helemaal naar de kliniek is gereden en ook nog eens is "geopereerd". Het verwondert me nog dat ze bij daglicht aankwamen. Het was wel zo realistisch geweest als Barbie tijdens de operatie uitgebreid op Joe's vragen had geantwoord over wat er was gebeurd met de sergeant enzo. Moet wel toegeven dat ze erg consequent zijn in het binnen twee afleveringen ombrengen van nieuwe plotselinge probleempersonen.

Nog een paar observaties:
- Die nog levende moeder van Norrie is een paar afleveringen geleden naar de slaapkamer gegaan en nog steeds niet teruggekomen. Het is de Chuck Cunningham van Under the Dome.
- De gebombardeerde kant van de dome is nooit meer te zien.
- Het dorp leek de laatste aflevering wel uitgestorven, zelfs in de cementfabriek lijkt de plotselinge underground club na één dag alweer te zijn opgedoekt.
- De dome zal toch wel blijven met het oog op seizoen twee.

[ Voor 30% gewijzigd door haribold op 03-09-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Juist ep 11 aan het zien, wat zit daar toch weeral een leuke fout in: iets met bosjes dat bewegen met de wind maar de bomen staan stil :| (zie rond de 18 minuten achter Junior)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Het is ook merkwaardig dat in deze aflevering opeens werd opgemerkt dat er bliksem kon voorkomen in de dome. Dat terwijl de regenbui van een aantal afleveringen geleden ook gepaard ging met onweer. Waarschijnlijk omdat ze toen de standaard geluidseffecten van een losbrekende regenbui gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
haribold schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:47:
Het is ook merkwaardig dat in deze aflevering opeens werd opgemerkt dat er bliksem kon voorkomen in de dome. Dat terwijl de regenbui van een aantal afleveringen geleden ook gepaard ging met onweer. Waarschijnlijk omdat ze toen de standaard geluidseffecten van een losbrekende regenbui gebruikten.
Volgens mij was het meer de opmerking dat de zender misschien wel ontvangst heeft met bliksem.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Hmm, inderdaad. Het blijkt toch beter in elkaar te zitten dan gedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ok...that's it. Vandaag (e11) heb ik hem op 75% uitgezet. Ik trok het niet meer.

Het acteerwerk heeft een nosedive genomen, de dialoog is vaak zo bedroevend dat een pinguin in een magnetron er nog van zou moeten huilen...en de absurde plot-twists zijn gewoon niet meer om aan te zien.

Het is effectief gewoon een soort van absurde kindersoap geworden, met hier en daar wat slecht opgedreunde one-liners van barbie of z'n tegenstanders. Meng dat met de "onmogelijke situatie door slimme daad/planning omgedraaid in eigen voordeel' scenes (de fabriek) en ik geef het op.

jammer. Baai baai Dome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
spoiler:
Waarom moest die Maxine nou zo snel dood? :+ (Enkel in de serie ziet ze er trouwens goed uit helaas....

Ik heb nu al meerdere afleveringen lopen klagen, maar ik ben nog steeds aan het kijken...Het concept heeft gewoon iets aantrekkelijks, maar de uitvoering ervan is wat minder. Naar mijn mening hadden ze er beter een mini serie van kunnen maken. Er zou niks mis mee zijn geweest door de serie te laten eindigen met twee mooie finale episodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap het niet helemaal. Politiemeisje weet dat Big Jim niet te vertrouwen is en nu gelooft ze op zijn woord dat Barbie een moordenaar is?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik ben een aantal aflevering geleden ook afgehaakt, zonde dat een serie als deze een 2e seizoen krijgen...
Zoveel betere series die na 1 seizoen al cancelled zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Tsurany schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:52:
Ik snap het niet helemaal. Politiemeisje weet dat Big Jim niet te vertrouwen is en nu gelooft ze op zijn woord dat Barbie een moordenaar is?
Ze lijkt ook nogal geïntimideerd door Big Jim. als Barbie weg rent durft ze eigenlijk niet te schieten tot dat Big Jim tegen haar schreeuwt dat ze het toch moet doen. (Hij is inmiddels al veel te ver weg waardoor die actie alsnog vrij nutteloos was natuurlijk.... :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:01

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik vond bij het schieten nogal opvallend dat ze bij de eerste 5 schoten een gespannen gezicht had, toen ontspande ze en haalde ze de trekker half over wat de mis-fire moest voorstellen.

Een grotere WTF was toen Jr met zijn jachtgeweer door huis liep dat vanuit het niets het geluid maakte van een shotgun die wordt doorgeladen. Ik dacht daardoor dat er nog iemand in huis was.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Spike_wolf schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:07:
Wacht, dus als ik de speakers van een koptelefoon afknip, de draden op een schakelkast aansluit en de wekker van een iPod af laat lopen kan ik de stroom van een gebouw uitschakelen? :D
:F
Nee dat werkt alleen bij Nokia Lumia's, dat is de reden dat ze elke keer zo duidelijk in beeld komen.

Net zoals dat veel te uitgebreide stuk met die lelijke Prius, ik haat product placement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ja, lol alsof je binnen een half uur die accu vol heb :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Bierkameel schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:31:
[...]

Net zoals dat veel te uitgebreide stuk met die lelijke Prius, ik haat product placement.
Ja, dat sloeg ook nergens op naar mijn idee. In volle actie ff je auto gaan inpluggen want je accu is bijna leeg. Oh ja, electriciteit komt toch enkel van generators dus is het überhaupt realistisch dat ie die auto in het stopcontact plugt? _O- ... nog één zo'n aflevering en dan vrees ik ook dat ik ga afhaken ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Sowieso dat iedereen over het licht laat branden werd een beetje tenenkrommend. Nérgens een spoortje van rantsoenering, van tekorten van wat dan ook....lekker ook allemaal rondrijden in een piepklein dorpje zonder benzine alsof je niks beters te doen het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja duh, je moet toch ergens een probleem-van-de-week vandaan weten te halen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jongen, die auto's rijden natuurlijk allemaal op gas van Grote Jim!

En natuurlijk komt dat in een serie met vreemde gebeurtenissen uit het stopcontact. Duh.

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 07-09-2013 21:55 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:30
In de clinic / ziekenhuis zie je dan wel dat er minder licht aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wat mij negatief opviel in E11 was dat ze aan de rand staan de dome en daarbuiten nog gewoon groen en bomen staan. Een paar afleveringen geleden werd er een MOAB op afgevuurd en was het 1 grote zwartgeblakerde vlakte buiten de dome.... ?????

Oh en Maxime heeft zich een aantal dagen opgehouden in een huis na alles wat er allemaal gebeurd was geloof ik er geen snars van (moab / plunderingen /enz) vond ik dit allemaal wel heel erg onwaarschijnlijk...

Verder had Julia in een van de eerste afleveringen een visioen "The monarch will be crowned" maar behalve de andere 4 handjes mag er niemand aan de mini dome zitten want dan krijgen ze een schok....?! Huh maar zij... hè...

En de vrouw van Big Jim / Moeder van Junior had een visioen over de 'pink stars' en maakte een schilderij terwijl er op dat moment nog geen enkele sprake was van een dome o.i.d....

Maar goed het zijn foutjes waar ik nu nog doorheen kan kijken omdat de serie me over het algemeen wel boeit. Vanavond E12 maar eens kijken...

SBS6 gaat de serie in oktober uitzenden : http://www.sbs6.nl/programmas/under-the-dome/

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik twijfel nog of ik de nieuwe aflevering ga kijken. Zoek het eigenlijk niet zo. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Die bruin/zwarte vlakte was langs 1 kant als ik me goed herinner.

hep ep12 gezien, pff begint slechter en slechter te worden en het is zelfs geen schrijvers staking ofzo :|

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik mis heel erg het "Truman Show" gevoel bij deze serie. (en dat terwijl de dome 100% transparant is)

Vind het dan ook erg vreemd dat de schrijvers de buitenwereld helemaal links laten liggen.
Wat Big Jim doet zou dan (zoals de 12e aflevering dan eindelijk ook opmerkt) dus ook door de buiten wereld opgemerkt worden.
Maar we zien dus niks over hoe de buitenkant naar binnen toe-kijkt, hoe iedereen binnen de dome mekaar lastig aan het vallen is.

Lijkt wel alsof de eerste tien afleveringen al waren opgenomen voordat het bekend werd dat het verlengd werd naar 2 seizoenen, maar dan vind ik het nog vreemd, is nl een erg makkelijke manier om de gebeurtenissen uit te spreiden over meer afleveringen.

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 10-09-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Het zat weer ijzersterk in elkaar!

Dodee die direct de radio uitschakelt als ze iets interessants hoort. Waarom zou je ook blijven luisteren, de kans dat je tussen alle interessante informatie door interessante informatie zult horen, is bijzonder klein.

Big Jim Rennie die direct na het openen van de schuur constateert dat de minidome niet meer aanwezig is. De dome stond immers niet midden in de schuur vlak voor zijn ogen, wat impliceert dat hij ook niet in de meer dan voldoende overige niet direct zichtbare plekken in de schuur kan staan.

Barbie die via de walkie talkie hoort dat de politie op 30 seconden verwijderd is van de kliniek, wat hem dus dwingt om ruim de tijd te nemen met Julia in plaats van heel ruim de tijd. Het was sowieso een wonder dat Linda na Juniors oproep binnen een minuut ter plaatse was en niet pas wanneer het compleet duister was.

Het is overigens al twee afleveringen niet donker geweest, vooral Linda met haar enorme intellect zou dit moeten opmerken.

Dat iedereen spontaan zijn radio aanzet als Big Jim weer iets te vertellen heeft, toont aan dat we met bovengevoelige inwoners te maken hebben.

En Angie zit nu met Julia, en een walkie talkie waarmee ze contact kunnen maken met Linda, op een onbekende plaats. Het lijkt een hopeloze situatie, ik ben benieuwd hoe de schrijvers het zo zullen draaien dat Linda toch op de hoogte raakt van Barbies onschuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Je weet toch... de vlinder kwam bijna uit en op dat moment dat Barbie moest zeggen of hij schuldig was verandert hij in een gigantische vlinder.

En diegene die over het geluid gaat mogen ze ook wel ontslaan, ik heb het een paar keer zachter moeten zetten omdat er scenes inzitten waar mijn sub een paar minuten staat te brommen, bijvoorbeeld elke keer als ze bij dat ei in de buurt zijn, leuk voor een keer maar ik wil niet constant trillende kopjes op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@enchion: iets met een drone had ik gehoord op de radio.

• xoniq
  • Laatst online: 18:37
haribold schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:18:
Dat iedereen spontaan zijn radio aanzet als Big Jim weer iets te vertellen heeft, toont aan dat we met bovengevoelige inwoners te maken hebben.
Vooral dit ..

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Toch knap dat Barbie een goede trap tegen zijn mond krijgt en een paar shots later (in de gevangenis) nergens last meer van heeft / geen bloedvlekken op zijn kleding.

Blijkbaar hebben ze tijd om hem op te frissen .... :X

Wel vreemd dat iedereen maar klakkeloos naar die Big Jim luistert en niemand eens zoiets heeft van 'klopt dit wel' Beetje stel zombies....

Nou volgende week de laatste ... moet ik weer op zoek naar een nieuwe serie.. (anyone got ideas?)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ach die hele serie klopt van geen kant. Dat politievrouwtje laat zich alles op de mouw spelden terwijl ze precies kan zien wat Big Jim van plan is. Niemand in dat dorpje kan zelf nadenken behalve een paar kinderen en de buitenstaanders. Het is toch van de zotte? Hoe kan je niet doorhebben dat iemand alle macht naar zich toe trekt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RocketKoen
Ze zijn wel flink aan het bezuinigen op de cast de afgelopen afleveringen :P

TheS4ndm4n#1919

• xoniq
  • Laatst online: 18:37
Sc0rPi0N schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:16:
Toch knap dat Barbie een goede trap tegen zijn mond krijgt en een paar shots later (in de gevangenis) nergens last meer van heeft / geen bloedvlekken op zijn kleding.

Blijkbaar hebben ze tijd om hem op te frissen .... :X

Wel vreemd dat iedereen maar klakkeloos naar die Big Jim luistert en niemand eens zoiets heeft van 'klopt dit wel' Beetje stel zombies....

Nou volgende week de laatste ... moet ik weer op zoek naar een nieuwe serie.. (anyone got ideas?)
  • Arrow
  • Orphan Black
  • Person of Interest

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

- Arrow S1 al bekeken nu wachten op S2 :)

Die andere twee eens kijken hoe of wat.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Voor de rest:

Lekker neuzen in: "Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
Fantastisch dit topic. Alleen maar opmerkingen hoe kut het is, maar toch door blijven kijken. Ik heb het zelf ook nog steeds, aan alles schort wel wat, maar toch iedere week weer binnenhalen. Kutdome. :P

Verwijderd

Tis gewoon zo'n serie waarbij je popcorn tegen je scherm gooit als je weer eens iets doms ziet :+

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Wel, ik was van plan om de serie te gaan bekijken, maar nu dat ik de comments hier lees, ben ik van mening veranderd.

Die vrije tijd gaat aan iets anders dus verkwanst worden.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ach, Julia en Angie zijn niet onaardig om naar te kijken :P Qua uiterlijk dan, acteerprestaties... tja.. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Osiris op 11-09-2013 18:23 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:05

Eijkb

Zo.

Deef_ schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:17:
Wel, ik was van plan om de serie te gaan bekijken, maar nu dat ik de comments hier lees, ben ik van mening veranderd.

Die vrije tijd gaat aan iets anders dus verkwanst worden.
Het grote nadeel van de serie is precies dat je blijft kijken ondanks de soms tenenkrommende script-, continuïteits- en acteerproblemen. Raar maar waar.

Al met al weer een goed verhaal van SK, met veel donkere psychologische vuile spelletjes, verfilmd voor 12+.

.

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:16

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Dodeee! :'(

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Yup, de cast was al zo beperkt, gaat deze sympathieke dame er ook nog uit ... *zucht* .. -O-

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:48:
Tis gewoon zo'n serie waarbij je popcorn tegen je scherm gooit als je weer eens iets doms ziet :+
zonde van de popcorn
Sc0rPi0N schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:16:...
Ik ben terug begonnen met Gold Rush North & South America

[ Voor 37% gewijzigd door Damic op 12-09-2013 13:14 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ach van wat ik zo op internet lees is dat
spoiler:
op een paar na iedereen dood gaat :D

(of de dome moet ze aan het eind van de season finale allemaal weer op magische wijze tot leven wekken.... :+ )

Gisteren Turn & Burn gekeken (soort Pimp My Ride gecombineerd met Wheeler Dealers). In dit programma kopen ze oude wrakken in, en knappen ze weer helemaal op waarna ze hem weer verkopen met winst.

Gisteren Ep1 en 2 gekeken en ik moet zeggen dat ik me wel vermaakt hebt met dit programma.

[ Voor 21% gewijzigd door Frostbite op 12-09-2013 14:53 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Sc0rPi0N schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:19:
Ach van wat ik zo op internet lees is dat op een paar na iedereen dood gaat :D

(of de dome moet ze aan het eind van de season finale allemaal weer op magische wijze tot leven wekken.... :+ )

Gisteren Turn & Burn gekeken (soort Pimp My Ride gecombineerd met Wheeler Dealers). In dit programma kopen ze oude wrakken in, en knappen ze weer helemaal op waarna ze hem weer verkopen met winst.

Gisteren Ep1 en 2 gekeken en ik moet zeggen dat ik me wel vermaakt hebt met dit programma.
Spoiler alert de volgende keer aub :(

• Majin Buu
  • Niet online
Dank u voor spoiler-alerts d:)b

[ Voor 64% gewijzigd door Majin Buu op 12-09-2013 15:04 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

done oh en het ging om het BOEK! geen idee waar de serie naar toe gaat.

Zeker er een S2 aankomt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Niku

Niku

Alagaesii

Lief dat het in een spoilertag gezet is. Maar dat is helemaal niet nodig, als je dit topic leest weet je van te voren dat er gespoild gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Da's niet helemaal correct: Wat al is uitgezonden, mag je zonder tags plaatsen. Speculatie uiteraard ook (daar is het hele topic voor). Maar redelijk zekere informatie over komende afleveringen hoort in tags.

Van mij hoeft het niet, maar zo hebben we het wel afgesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En als je het dan quote, haal daar ook de spoiler weg. Want nu is hij nog steeds voor iedereen zichtbaar, dat is net zo vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nogmaals ik wilde weten na het Ei waar het naar toe zou gaan. Toen kwam ik op de wiki uit van het boek en daar stond alles in met einde.

Ik vraag me sterk af hoe ze dat zouden gaan doen (als ze letterlijk het boek volgen) nu ze er een S2 aan vastplakken.

[ Voor 7% gewijzigd door Frostbite op 13-09-2013 10:17 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik heb het idee dat je helemaal niet meer naar het boek kan kijken voor spoilers aangezien de series origineel bedoeld was als een 1 seizoen verhaal en nu naar meerdere seizoenen gaat. Je zal daardoor waarschijnlijk gewoon steeds meer verder weg gaan in de serie van het verhaal in het boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[YouTube: http://youtu.be/wmor68dKpK8]

Oeehh.... Season Finale preview !

[ Voor 106% gewijzigd door Frostbite op 13-09-2013 12:06 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:48
Voor de boek/tv serie discussie: ik heb het boek recent gelezen en ik vind dat het vanaf aflevering 1 al zo dusdanig verschilt dat ze echt absoluut niet te vergelijken zijn! tuurlijk zijn er wel een paar dingen overgenomen uit het boek maar zelfs dat is vaak best wel veranderd.. sowieso zitten ze in het boek maar een week in de dome (die na 3 dagen al zn beetje onleefbaar was door tekorten van van alles) en ik krijg in de tv serie vaak het gevoel alsof er niks aan de hand is (qua tekorten van resources) en daar zitten ze er al 2 weken onder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
Leuke serie, ik heb nu de 1e 12 afleveringen bekeken en nr. 13 is momenteel aan het downloaden.

Verfrissend concept, ik hou wel van series waar er iets aparts aan de hand is, of iets met monsters. De serie doet me een beetje denken aan The Walking Dead, de dome is niet eens het hoofdonderwerp, meer de manier waarop de karakters omgaan met de situatie, gebrek aan allerlei zaken en uiteraard met elkaar. Iets wat je ook terugziet in The Walking Dead.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze laatste aflevering had weer een groter stukje mysterie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Extremely Lame Cliffhanger warning. (voor degenen die nog moeten kijken)

Jeetje dit doet mij terug denken aan Star Trek met van die dubbel afleveringen waar 1tje aan het einde van het seizoen en de 2e aan het begin van het volgende seizoen. (echt ultra slecht imho)

Bij Breaking Bad zijn er geen cliffhangers aan het einde en toch blijf ik uitkijken naar het volgende seizoen.
(zijn echt geen trucs voor nodig, alleen een beetje fantasie, maarja was eerlijk gezegd wel te verwachten.)

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 17-09-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Sc0rPi0N schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:19:

Heb 1 aflevering gezien en ik hou het daar voor bekeken, is een flauw afkooksel van een paar programma's (Fast n loud/overhauling/texas car wars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Het is toch totaal geen spannende cliffhanger. De verhaallijn is compleet onsamenhangend, er kan ieder moment iets volkomen willekeurigs gebeuren (zoals deze laatste aflevering veelvuldig gebeurde). Hoe dom is die Linda wel niet? Het is te ridicuul voor woorden. Het script is samengeraapt uit een grabbelton met clichés. Het domme schaapvolk lijkt wel een doorsnee van de CBS-kijkers. Staan een beetje rond een vluchtig gebouwd schavot, terwijl die achterlijke kinderen hun domme dialogen tegen elkaar voorlezen op een van de handjevol locaties waar alles zich afspeelt. Dit kun je toch niet kijken omdat het spannend of interessant is? Dit kijk je omdat het zo stompzinnig is, dat het om die reden prikkelt.

Ik zag trouwens dat de kijkcijfers weer uitstekend waren ;). Maar op dezelfde avond beleefde de serie Sleepy Hollow ook een hele goede premiere, dus misschien dat dat een passende vervanging wordt voor Under the Dome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow was dit alweer de seizoens finale... men wat tam. ik tief em uit m'n rss denk ik

Dome, alles opgeblazen maar niet heus want de bomen zijn na 1 aflevering weer allemaal teruggegroed.
dome is zwart , dome is wit . sterren zijn roze. en ginger lady moet het ei bewaren. joepie.

De clifhanger had ik dan ook totaal gemist.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
haribold schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:41:
Het is toch totaal geen spannende cliffhanger. De verhaallijn is compleet onsamenhangend, er kan ieder moment iets volkomen willekeurigs gebeuren (zoals deze laatste aflevering veelvuldig gebeurde). Hoe dom is die Linda wel niet? Het is te ridicuul voor woorden. Het script is samengeraapt uit een grabbelton met clichés. Het domme schaapvolk lijkt wel een doorsnee van de CBS-kijkers. Staan een beetje rond een vluchtig gebouwd schavot, terwijl die achterlijke kinderen hun domme dialogen tegen elkaar voorlezen op een van de handjevol locaties waar alles zich afspeelt. Dit kun je toch niet kijken omdat het spannend of interessant is? Dit kijk je omdat het zo stompzinnig is, dat het om die reden prikkelt.

Ik zag trouwens dat de kijkcijfers weer uitstekend waren ;). Maar op dezelfde avond beleefde de serie Sleepy Hollow ook een hele goede premiere, dus misschien dat dat een passende vervanging wordt voor Under the Dome.
Spanning, wat ik er nog voor had is nu idd wel compleet weg.

Deze cliffhanger vergeleek ik ook expres met Star Trek , omdat die ook altijd zo stompzinnig waren.
Alsof je drie kwart jaar later nog steed zit te overpeinzen hoe het verder gaat met de standoff tussen Voyager en de (noem maar wat, Borg of iets anders) (wat dan meestal, lees altijd met een anticlimaxale sisser afloopt)
Echt een techniek die zn eigen tegendeel ruim heeft bewezen. (en dat vanuit Stephen King en Stephen Spielberg, doen die gasten geen quality management ofzo)

Had niet het idee dat ze in deze tijd, zelfs met deze serie, nog tot dit flauwe trucje zouden verlagen.
(meeste series tegenwoordig zijn beter omdat er meer gebruik gemaakt wordt van spanningscurves die mensen prettig vinden, enige satisfaction/conclusie aan het einde van het seizoen is daarbij een belangrijk ingredient)

Voelt precies zo flauw als wat je in America hebt dat je eerst reclame krijgt en daarna de aftiteling van het programma.

Het was leuk omdat het iets van de charme had van de Burbs. (tenminste dat is dan mijn vergelijk)
IMDB: The 'Burbs (1989)
Maar er moet echt helemaal niks anders zijn wil ik S02 nog eens overwegen.

• Stukfruit
  • Niet online
haribold schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:41:
Het domme schaapvolk lijkt wel een doorsnee van de CBS-kijkers.
Dat die Linda een naief schaap is daar geef ik je gelijk in, maar om dat volk met CBS-kijkers te vergelijken terwijl je er zelf ook naar kijkt... :P

Ik had trouwens de hele aflevering het idee dat opeens van achter een struik de "man in black" tevoorschijn zou springen. Was niet eens zo verkeerd geweest. En dan hadden ze een rivier gevonden met levenselixer en uiteraard zou Big Jim dan veranderen in een grote zwarte geest die de macht naar het hoofd stijgt maar uiteindelijk vergeet dat macht gepaard gaat met een mooie glimmende wonderlamp.

Moeten ze de serie alleen nog even hernoemen naar Aladdin en Linda en Julia een leuke bikini aantrekken.

Dat zit wel Schnorr.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een matige "cliffhanger". Je hebt geen flauw idee wat er gaat gebeuren omdat er geen enkele vorm van logica in de serie zit, dat is niet echt bewonderingswaardig. Het zou me niet eens verbazen als Jezus over het water aan komt lopen om Barbie te redden.

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste