Nou, genieten doe ik iig nog niet ben ik bang…
De serie is best vermakelijk, maar dit is toch juist wat je niet terugvindt in de serie. Het begint meer te lijken op een probleem-van-de-week-serie, met een aantal hoofdpersonages die alles regelen en meemaken en daaromheen een bevolking die te dom is om te hamsteren, voorraden te sparen of zich op enigerlei wijze te bemoeien met het zoeken naar een oplossing*. Terra Nova, Falling Skies, etc...jmk schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:20:
Gewoon leuk om te zien wat mensen doen in een rare situatie.
* met uitzondering van die onvermijdelijke weken waarin deze onderdelen het probleem-van-de-week vormen
[ Voor 9% gewijzigd door haribold op 06-07-2013 12:46 ]
In de boeken van Stephen King vindt je dat juist wel heel erg terug. Daar zijn de personen ronde karakters. Ontwikkelingen gaan dan de goede(dappere) of slechte(psycho) kant op. Dat maakt de boeken ook zo enorm spannend en onlosmakelijk van je gedachten als je er niet in leest. Het laat mij nooit los tot het boek uit is.
Ook beschrijft King heel mooi de vriendschappen.
Ik geef de serie een kans en hoop dat hij King-waardig is.
Ik heb trouwens Under the dome niet gelezen. Even andere dingen gedaan in vrije tijd.
Ook beschrijft King heel mooi de vriendschappen.
Ik geef de serie een kans en hoop dat hij King-waardig is.
Ik heb trouwens Under the dome niet gelezen. Even andere dingen gedaan in vrije tijd.
[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 06-07-2013 18:44 ]
Yippie kayak, other buckets!
Ik heb van het boek genoten en vind tot nu toe de serie best prima. Wel aardig wat verschillen, maar dat had ik ook wel verwacht. De bevolking in de serie heeft wel een hoog dom-schaap gehalte inderdaad.
HET grote verschil tussen boek en tv in het algemeen is natuurlijk het tempo. Het boek is misschien haast wel wat te traag en dat kan voor tv niet, dan valt iedereen in slaap. In het boek worden veel personen uitgebreid gevolgd en beschreven; dat is wel een stuk beter dan in de serie. Vooralsnog blijf ik het wel volgen.
HET grote verschil tussen boek en tv in het algemeen is natuurlijk het tempo. Het boek is misschien haast wel wat te traag en dat kan voor tv niet, dan valt iedereen in slaap. In het boek worden veel personen uitgebreid gevolgd en beschreven; dat is wel een stuk beter dan in de serie. Vooralsnog blijf ik het wel volgen.
... en gaat over tot de orde van de dag
Aflevering 2 gezien en ik vond het matig. Het verhaal (los van de dome) kan me niet boeien en soms vind ik het zelfs storend. Met name Junior die een meid heeft opgesloten in een ondergrondse bunker en behandeld als een hond. Dat gaat mij iets te ver. En ondertussen gebeurd er verder weinig, los van Darwin Award acties.
< dit stukje webruimte is te huur >
Aflevering 3... tja beetje hetzelfde verhaal / commentaar als de afgelopen pagina's. Ik denk dat ik de rest maar ga opsparen voor als ik echt niets meer te zien heb.
Verwijderd
mmm jammer, had gehoopt dat 3 beter zou zijn. Dan ga ik vanavond even wat beters kijken en fiets dit er wel een keer tussendoor of niet. Ik blijf de afleveringen wel meenemen, maar dikke kans dat het ongezien weg gaat als het zo blijft.
Heb het boek niet gelezen, toch vind ik van de films/series die ik gezien heb dat het wel goed in elkaar gezet is. Toch heeft een boek meer inhoud maar aangezien ik niet van boeken lezen houd. Kijk ik liever de film/serie. Ben meer visueel ingesteld
deze ga ik zeker van de week mee beginnen met kijken
In E03 op 17:44 (web dl versie) Zie je een leuke mic links onder in het scherm 

Jammer, nu kom ik er achter dat het niet echt, maar dat het een tv serie is

Jammer, nu kom ik er achter dat het niet echt, maar dat het een tv serie is
Als het steeds na aarbevingen zou sneeuwen dan wist ik het antwoord trouwens al wel op waar die dome vandaan komt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Wat zo boeiend is aan King verhalen zijn juist de personen in zijn verhalen en hun interacties, en die zijn nu mede door het brakke acteren.. MEH. Zonde.
Jammer zeg. Deze serie had wel kets kunnen worden maar ze hebben het voor mij toch wel verknalt inmiddels. Acteer werk is vaak matig tot slecht en de karakters zijn net verkeerd (Vooral die Junior en die Asian skater dude vind ik tergend)
Ooh een geweer schoten laten horen als er geschoten wordt met een geluids demper
Edit: de verwijzing naar de Simpsons film was wel scherp, aangezien daar ook een dome in zit zoals we hier al bespraken.
Ooh een geweer schoten laten horen als er geschoten wordt met een geluids demper

Edit: de verwijzing naar de Simpsons film was wel scherp, aangezien daar ook een dome in zit zoals we hier al bespraken.
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 09-07-2013 22:15 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het was weer een geweldige aflevering. Het waren 8 intens spannende seconden toen ze zonder lucifers de uitgang van de tunnel moesten vinden. Gezien de overgang van daglicht bij vertrek naar totale duisternis bij aankomst (2x), zullen ze indrukwekkende afstanden afleggen binnen het dorp. Alleen jammer dat de enorm boeiende clichématige tienerlijntjes en probleempjes-van-de-week soms worden onderbroken door dat geneuzel over die koepel. Ondertussen moeten we een week wachten voor we weten of Joe de confrontatie met Carter nog een keer aangaat.
Verwijderd
lol, ik geniet hier meer van het lezen van de comments volgens mij, dan van het kijken van episode 3
Iets met een spijker en op zijn kop.haribold schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:52:
Het was weer een geweldige aflevering. Het waren 8 intens spannende seconden toen ze zonder lucifers de uitgang van de tunnel moesten vinden. Gezien de overgang van daglicht bij vertrek naar totale duisternis bij aankomst (2x), zullen ze indrukwekkende afstanden afleggen binnen het dorp. Alleen jammer dat de enorm boeiende clichématige tienerlijntjes en probleempjes-van-de-week soms worden onderbroken door dat geneuzel over die koepel. Ondertussen moeten we een week wachten voor we weten of Joe de confrontatie met Carter nog een keer aangaat.
Verwijderd
Zelfs ranking the stars is beterVerwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:57:
lol, ik geniet hier meer van het lezen van de comments volgens mij, dan van het kijken van episode 3

Voor mij was dit ook wel de laatste aflevering, wat een bagger is dit zeg. Acteerprestaties zijn ver te zoeken, verhaal wordt niet interessant gebracht en het soap gehalte is veel te hoog. Nee dit is wel klaar, op naar iets anders (Ray Donovan!).
To dare is to do
Een ding waar ik gisteren opeens aan dacht:
Overal waar de dome het stadje van de buitenwereld heeft afgesloten zie je dat de grond flink kapot is daar het neervallen van de dome.
Waarom zijn er dan toch nog mensen zo dom om in volle vaart tegen dat ding op te rijden? Je ziet toch dat de weg flink kapot is, dus je minderd vaart lijkt me.
Zo jammer dat een Stephen King verhaal zo verkracht moet worden. De verhalen van King moeten het hebben van de mysterieuze toevalligheden en diepe karakters, niet van deze onzin.
Overal waar de dome het stadje van de buitenwereld heeft afgesloten zie je dat de grond flink kapot is daar het neervallen van de dome.
Waarom zijn er dan toch nog mensen zo dom om in volle vaart tegen dat ding op te rijden? Je ziet toch dat de weg flink kapot is, dus je minderd vaart lijkt me.
Zo jammer dat een Stephen King verhaal zo verkracht moet worden. De verhalen van King moeten het hebben van de mysterieuze toevalligheden en diepe karakters, niet van deze onzin.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Vind het wel zonde dat Dean Norris in zo'n serie gaat spelen, straks zie ik hem weer in Breaking Bad en dan kan ik hem nooit meer serieus nemen
Ik vind dat Dean toch best een sterke rol neer zet. Als is het wel anders dan wat hij in Breaking Bad gedaan heeft. In de serie Castle heeft hij ook een gastrolletje gehad. Toen speelde hij nog een swat team member. Maar goed..
Wat mij opvalt is eigenlijk het volgende. Een dorp is afgesloten van de buitenwereld door een grote dome, een koepel dus. Maar waarom waait het er dan? Buiten dat is het best een leuke serie. Ik geef het nog een paar afleveringen.
Wat mij opvalt is eigenlijk het volgende. Een dorp is afgesloten van de buitenwereld door een grote dome, een koepel dus. Maar waarom waait het er dan? Buiten dat is het best een leuke serie. Ik geef het nog een paar afleveringen.
Stond ergens een 10 regels van de Dome plaatje in dit topic of op internet. Daarbij stond dat lucht en wind er wel doorheen kan dacht ik.
En nog 10 dingen, maar ik ken ze niet uit mijn hoofd.
Regel 11 was "All cops will die" maar dat weet ik niet zeker
Dingen die net goed uitkomen, zoals wolken wind etc... tja.
Waar ik trouwens nog aan dacht.
De kogel uit aflevering 2 ketst van de Dome af en raakt dan de politie agent rechts.
De dome echter maakt daar een kromming naar rechts (gezien vanaf de politie agent die schiet). Dan kan een voorwerp (de kogel in dit geval) toch alleen naar links weg ketsen?
De kogel uit aflevering 2 ketst van de Dome af en raakt dan de politie agent rechts.
De dome echter maakt daar een kromming naar rechts (gezien vanaf de politie agent die schiet). Dan kan een voorwerp (de kogel in dit geval) toch alleen naar links weg ketsen?
Verwijderd
Het is inderdaad te veel een soap. Ze hadden het ook gewoon realistisch kunnen inkleden, maar daar hebben ze duidelijk niet voor gekozen.
Ach, stiekem wil ik wel weten wat Barbie d'r nou allemaal precies doet..
Dus blijf denk ik toch wel kijken.
Junior is niet zo'n dermate belangrijke speler om de hele serie voor weg te pleuren (zoals Carrie in Homeland, crisis, wat een irritant kutwijf is dat, kijk het er serieus niet meer om), al ben ik 't met jullie eens dat d'r nou ook niet veel boeiends te beleven valt..
Junior is niet zo'n dermate belangrijke speler om de hele serie voor weg te pleuren (zoals Carrie in Homeland, crisis, wat een irritant kutwijf is dat, kijk het er serieus niet meer om), al ben ik 't met jullie eens dat d'r nou ook niet veel boeiends te beleven valt..
Er zijn in ieder geval wat mensen met een dubbele agenda, daar ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig naar geworden. Voor het zomerseizoen is de serie niet eens zo slecht
/▌
Amen tot that brother!Cheshire schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:49:
...somebody please kill Junior?
Vind de serie nou niet bepaald spannend of verrassend. Matig is het woord wat de serie het best omschrijft naar mijn idee.
Ik blijf het toch volgen
Vind dit een stuk beter te pruimen dan Defiance bijv. Oké, misschien ben ik een beetje verliefd op die dome....en maakt honger rauwe bonen zoet (als sci-fi liefhebber is het bikkelen meestal, iig *mijn* specifieke smaak van sci-fi dan).
Ik merkte ook dat er wel aardig wat inconsequenties zijn, maar meestal niet heel erg storend. De nieuwsgierigheid hoe het zich gaat ontwikkelen wint het iig van de irritatie over verhaallijn/tegenstrijdigheden
Ik merkte ook dat er wel aardig wat inconsequenties zijn, maar meestal niet heel erg storend. De nieuwsgierigheid hoe het zich gaat ontwikkelen wint het iig van de irritatie over verhaallijn/tegenstrijdigheden
Verwijderd
Niet heel storend? Ik denk dat je de enige bent die er zo over denkt.majic schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:01:
Ik merkte ook dat er wel aardig wat inconsequenties zijn, maar meestal niet heel erg storend.
Feit blijft dat we meer goede SF nodig hebben, daar ben ik het compleet mee eens.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 11:18 ]
De angst is alleen dat die verdere ontwikkeling zal bestaan uit cliché op cliché. Afgaande op de titel van de volgende aflevering kun je eigenlijk al voorspellen hoe de aflevering gaat lopen. En waarschijnlijk wordt het verhaallijntje ook direct afgerond in diezelfde aflevering, het is immers het probleem van de week. De hoofdpersonen zullen wel weer op heroïsche wijze het probleem oplossen voor de schaapdomme rest van de bevolking. Het is zo frustrerend als een goed idee slecht wordt uitgewerkt.
Ik heb een beetje hetzelfde, de nieuwsgierigheid naar meer wint het nog van de inconsequenties. Dus ik blijf nog lekker doorkijkenmajic schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:01:
Ik blijf het toch volgenVind dit een stuk beter te pruimen dan Defiance bijv. Oké, misschien ben ik een beetje verliefd op die dome....en maakt honger rauwe bonen zoet (als sci-fi liefhebber is het bikkelen meestal, iig *mijn* specifieke smaak van sci-fi dan).
Ik zit te wachten tot die rooie uit de kleren gaat.
FCG
Als ik naar de cijfers kijk die per aflevering worden gegeven vraag ik mij af of de Tweakers zo kritisch zijn of de rest van de wereld geen smaak voor series heeft..
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
In dit geval het laatste.Ultimation schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:25:
Als ik naar de cijfers kijk die per aflevering worden gegeven vraag ik mij af of de Tweakers zo kritisch zijn of de rest van de wereld geen smaak voor series heeft..
Ik volg de serie nog, (en ik zal S1 wel afkijken) het is al wel eerder genoemd, maar vind dat de serie best veel weg heeft van Jericho.
Daarin zit ook genoeg soap waarin het eigenlijke probleem op sommige momenten maar weinig echt belicht wordt, terwijl het mysterieuze wat voor mij ook voor deze serie geld het meest interessant is. Ook zitten er soort gelijke karakters in.
Maar los van het acteerwerk, dat in vergelijking met sommige series nog redelijk te doen is, ligt het veel meer aan hoe de karakters zijn neer gezet. De karakters zijn duidelijk geschreven voor een groot publiek, er is voor ieder wat wils, en iedereen heeft veel teveel zijn eigen geheimpjes voor zo'n kleine gemeenschap als je het mij vraagt.
Waarom gaat niemand op zoek naar dat meisje in de bunker terwijl ze niet lang ervoor nog hielp bij het ziekenhuis waar er best wat gewonden waren? Meer mensen weten van de (ex) relatie tussen haar en Junior?
En zal Julia eerst met Barbie in bed duiken alvorens ze er achter komt? Spannend.....
En is de dome niet gewoon rond zoals een bol (sphere). Maar als de titel klopt zou er een uitweg moeten zijn toch.
Daarin zit ook genoeg soap waarin het eigenlijke probleem op sommige momenten maar weinig echt belicht wordt, terwijl het mysterieuze wat voor mij ook voor deze serie geld het meest interessant is. Ook zitten er soort gelijke karakters in.
Maar los van het acteerwerk, dat in vergelijking met sommige series nog redelijk te doen is, ligt het veel meer aan hoe de karakters zijn neer gezet. De karakters zijn duidelijk geschreven voor een groot publiek, er is voor ieder wat wils, en iedereen heeft veel teveel zijn eigen geheimpjes voor zo'n kleine gemeenschap als je het mij vraagt.
Waarom gaat niemand op zoek naar dat meisje in de bunker terwijl ze niet lang ervoor nog hielp bij het ziekenhuis waar er best wat gewonden waren? Meer mensen weten van de (ex) relatie tussen haar en Junior?
En zal Julia eerst met Barbie in bed duiken alvorens ze er achter komt? Spannend.....
En is de dome niet gewoon rond zoals een bol (sphere). Maar als de titel klopt zou er een uitweg moeten zijn toch.
[ Voor 6% gewijzigd door StygMa op 15-07-2013 10:18 ]
stygma : Aangezien er héél veel mensen zoek zijn geraakt in de eerste dag kan ik me best voorstellen dat men eigenlijk niet zo door heeft dat er iemand ontbreekt. Ik weet ook niet wie haar familie/vrienden zijn en of die wel/niet in de dome zitten nu.
Al met al is dat niet het meest onwaarschijnlijke probleem, alhoewel ik het met je eens ben dat vroeg of laat iemand best eens mag denken "hee....waar is..."
Al met al is dat niet het meest onwaarschijnlijke probleem, alhoewel ik het met je eens ben dat vroeg of laat iemand best eens mag denken "hee....waar is..."
Aflevering 4 gezien, tempo is nog best hoog qua verhaallijntjes die ze hebben uitgezet. Misschien beetje te hoog zelfs, heel die outbreak is me wel iets teveel in 1 aflevering gestopt. Waarschijnlijk heeft het verhaal van Barbie nog wel meer om het lijf, maar vind de afwikkeling ervan wel beetje anti-climax nu met Julia.
Wat ik wel grappig vond was dat stukje van die jongen toen ze die video terugkeken (paranormal activity).
Van mij zou het best wat meer die kant op mogen. Het zo zou de dome het niet gewild hebben kwam wel beetje uit de lucht vallen. Net als die potentiële badge voor Junior omdat hij iets goeds had gedaan.
Maar ik vind het toch nog wel spannend genoeg om te blijven volgen hoor
Zou die priester de nieuwe bad guy worden of duikt Junior net op en gooit snel de deur dicht als zijn pa in die bunker zit?
Wat ik wel grappig vond was dat stukje van die jongen toen ze die video terugkeken (paranormal activity).
Van mij zou het best wat meer die kant op mogen. Het zo zou de dome het niet gewild hebben kwam wel beetje uit de lucht vallen. Net als die potentiële badge voor Junior omdat hij iets goeds had gedaan.
Maar ik vind het toch nog wel spannend genoeg om te blijven volgen hoor
Zou die priester de nieuwe bad guy worden of duikt Junior net op en gooit snel de deur dicht als zijn pa in die bunker zit?
Ja die video was wel spannend en verlangt naar meer. Helaas was de rest van deze aflevering weer waardeloos. Echt jammer dat zo'n verhaal zo verknalt wordt door de regie.StygMa schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:07:
Tomorrow is not today!
Alles staat of valt (in dit geval) met de uitwerking. Dat stukje met die video had veel beter en mysterieuzer kunnen worden uitgewerkt (als in horrorfilms). De enige goede scene in deze aflevering was het einde. Voor de rest, tja....StygMa schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:07:
- Er is een uitbraak, hoe spannend, zullen ze de juiste medicijnen weten te vinden? Ze rijden naar een willekeurige plek en daar staat iemand met een auto vol medicijnen. Spanning voorbij.
- Iedereen moet in het ziekenhuis blijven, Junior moet dat regelen. Oh nee, de schapen dreigen in opstand te komen. Schot, dreigende escalatie, sentimenteel verhaaltje, probleem opgelost. Badge als beloning. Weg spanning.
- Gelukkig staat volledig vast dat iedereen die besmet was in het ziekenhuis was en genezen kon worden (op 1 persoon na, hoe sentimenteel). En dat in een ziekenhuis zonder nooduitgangen.
- Ow en de zaken m.b.t. de dome en barbie eventjes snel afraffelen, er zitten immers maar 42 minuten in een aflevering.
Op naar aflevering 5
Dat dorpsvolk lijkt inderdaad wel een stelletje schapen, met z'n allen gaan ze zinloos in opstand omdat ze met een besmettelijke ziekte niet naar buiten mogen maar er is niemand die zich afvraagt waarom de voorraad antibioticum geplunderd is (zelfs die reporter niet
). En waarom Barbie en Big Jim de crazy gelovige, na het verbranden van een stash schaarse medicijnen, hem ongestoord verder laten gaan ontgaat mij ook even.. Wat zei Big Jim vorige aflevering ook alweer, sometimes an example needs to be made?
Ik ben naast het kijken van de serie ook met het boek begonnen en je merkt toch een groot verschil, het boek is een stuk duisterder(realistischer?) en daar doet het leger ook meer dan enkel nutteloos in de achtergrond stil te staan. Verder is het wel een vermakelijke serie maar ook niet veel meer dan dat

Ik ben naast het kijken van de serie ook met het boek begonnen en je merkt toch een groot verschil, het boek is een stuk duisterder(realistischer?) en daar doet het leger ook meer dan enkel nutteloos in de achtergrond stil te staan. Verder is het wel een vermakelijke serie maar ook niet veel meer dan dat
Tja, ik kijk het eigenlijk voornamelijk om te weten te komen wie of wat die dome daar heeft neergeplemt
..en dat ook een beetjeIk zit te wachten tot die rooie uit de kleren gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Majin Buu op 17-07-2013 10:14 ]
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Dat is eigenlijk ook de enige reden waarom ik gister toch weer gekeken heb.Cheshire schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:12:
Tja, ik kijk het eigenlijk voornamelijk om te weten te komen wie of wat die dome daar heeft neergeplemt
Alleen als je als 2e 3e en 4e aflevering al fillers gebruikt ben ik bang dat het nog heel lang gaat duren voordat we iets concreets weten over de Dome.
Het zal me trouwens ook niet verbazen als dat in de laatste 10minuten van de serie even wordt afgeraffeld. Zou namelijk niet de eerste keer zijn bij een CBS serie.
Maar het is op CBS dus dat gaat nooit gebeuren
[ Voor 61% gewijzigd door Donstil op 17-07-2013 11:19 ]
HBO had de serie moeten maken/airen dus 
Angie was in de 1e ep geloof ik ook niet full frontal in beeld of wel?
Angie was in de 1e ep geloof ik ook niet full frontal in beeld of wel?
Op die manier kan je elke EP van een willekeurige serie samenvatten.haribold schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:55:
[...]
- Er is een uitbraak, hoe spannend, zullen ze de juiste medicijnen weten te vinden? Ze rijden naar een willekeurige plek en daar staat iemand met een auto vol medicijnen. Spanning voorbij.
- Iedereen moet in het ziekenhuis blijven, Junior moet dat regelen. Oh nee, de schapen dreigen in opstand te komen. Schot, dreigende escalatie, sentimenteel verhaaltje, probleem opgelost. Badge als beloning. Weg spanning.
- Gelukkig staat volledig vast dat iedereen die besmet was in het ziekenhuis was en genezen kon worden (op 1 persoon na, hoe sentimenteel). En dat in een ziekenhuis zonder nooduitgangen.
- Ow en de zaken m.b.t. de dome en barbie eventjes snel afraffelen, er zitten immers maar 42 minuten in een aflevering.
Op naar aflevering 5
Ben juist begonnen met het kijken en ik erger me in de 2de aflevering aan het geluid dat een gloednieuwe bulldozer maakt
1. het geluid van metalen rupsbanden 2. piepen en kraken van de versnellingsbak 
En ja kill junior
En ja kill junior
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ach dit is in elke serie zo. En dan heb ik het vooral over motorfietsen. Een Ducati bijv met een schreeuwend hoogtoerig 4 cilinder geluid etc. Ik vraag me echt altijd af waarom ze niet gewoon het originele geluid gebruiken.Damic schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:51:
Ben juist begonnen met het kijken en ik erger me in de 2de aflevering aan het geluid dat een gloednieuwe bulldozer maakt1. het geluid van metalen rupsbanden 2. piepen en kraken van de versnellingsbak
En ja kill junior

Wtf ne duc met een 4cilinder geluid, Off with there heads, wat is het volgende een soepel lopende Harley (ja die bestaan maar zijn er niet veel van).
Anyway, is wel interessante serie.
Anyway, is wel interessante serie.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik spaar de afleveringen totdat de serie compleet is en dan ga ik pas kijken.
Ik ben nu nog met het boek bezig en ik moet zeggen dat ik dit een van de beste boeken vind van SK tot nu toe (heb ze allemaal gelezen...)
De meningen zijn nogal verdeeld lees ik hier maar de teneur is toch wel dat het een 'goedkoop aandoende' serie is. Beetje jammer eigenlijk dus....
Ik heb ook even gekeken op iMDB naar de personages en grappig is om te zien dat ik een compleet ander beeld van de hoofdrolspelers heb dan de lui die de rollen spelen. Een beetje te jong naar mijn gevoel. De karakters in het boek zijn 'volwassener' dan die tieneracteurs maar goed... Ik ben hoe dan ook benieuwd!
Ik ben nu nog met het boek bezig en ik moet zeggen dat ik dit een van de beste boeken vind van SK tot nu toe (heb ze allemaal gelezen...)
De meningen zijn nogal verdeeld lees ik hier maar de teneur is toch wel dat het een 'goedkoop aandoende' serie is. Beetje jammer eigenlijk dus....
Ik heb ook even gekeken op iMDB naar de personages en grappig is om te zien dat ik een compleet ander beeld van de hoofdrolspelers heb dan de lui die de rollen spelen. Een beetje te jong naar mijn gevoel. De karakters in het boek zijn 'volwassener' dan die tieneracteurs maar goed... Ik ben hoe dan ook benieuwd!
[ Voor 0% gewijzigd door Ferret op 23-07-2013 09:53 . Reden: typo... ]
Ik moet toegeven dat het langzaam iets beter word. Vooral afl 5 is best goed te kijken
Zolang ze niet met piepende banden offroaden zoals in de jaren 80 zal ik me niet zo snel aan het geluid storen
/▌
Ik heb teveel Command & Conquer Generals gespeeld 
Mijn vriendin was niet blij met me toen ik meteen die link legde...maar ja, zo erg onvoorspelbaar was deze serie nou ook alweer niet.
Het jeukt trouwens om het boek te gaan lezen want het gaat me net even te traag. Maar meestal loopt dat uit op een teleurstelling (van de verfilming, zie ook World War Z).
Mijn vriendin was niet blij met me toen ik meteen die link legde...maar ja, zo erg onvoorspelbaar was deze serie nou ook alweer niet.
Het jeukt trouwens om het boek te gaan lezen want het gaat me net even te traag. Maar meestal loopt dat uit op een teleurstelling (van de verfilming, zie ook World War Z).
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
En het probleem van de week is weer opgelost
Zoals in elke 95% van de series.
hostler schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:40:
Ik moet toegeven dat het langzaam iets beter word. Vooral afl 5 is best goed te kijken

Het wordt iets beter. De slechte uitwerking heeft ook wel iets hilarisch op sommige momenten. Kijkcijfers zijn nog steeds uitstekend in Amerika, dus komt er waarschijnlijk wel een tweede seizoen.
Betwijfel het. Het is meen ik een miniserieharibold schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:09:
Het wordt iets beter. De slechte uitwerking heeft ook wel iets hilarisch op sommige momenten. Kijkcijfers zijn nog steeds uitstekend in Amerika, dus komt er waarschijnlijk wel een tweede seizoen.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik kijk het echt puur omdat ik even niets anders heb, anders had ik het liever opgespaard.
Van mij mag Angie (Britt) vaker rondjes rennen door een huis
Van mij mag Angie (Britt) vaker rondjes rennen door een huis
[ Voor 33% gewijzigd door ChuckyDevil op 23-07-2013 21:23 ]
Ik kijk het met versnelling
Drie kwartier in een kwartier 
Die kus was awkward, Junior is nog steeds kut en je kon van mijlen ver al zien aankomen dat die bom niet veel zou uithalen want dan was er geen serie meer, tenzij ze opeens van buitenaf zouden doorgaan met een *interessant* verhaal over die Dome.
Zou eigenlijk best verfrissend zijn. Gewoon alle hoofdrolspelers wegbombarderen en er een compleet nieuwe serie van maken met echte scifi-elementen. Misschien zijn er wel meer van die domes? Misschien is het wel een koepel om mensen juist in leven te houden voor de volgende zombieuitbraak?

Die kus was awkward, Junior is nog steeds kut en je kon van mijlen ver al zien aankomen dat die bom niet veel zou uithalen want dan was er geen serie meer, tenzij ze opeens van buitenaf zouden doorgaan met een *interessant* verhaal over die Dome.
Zou eigenlijk best verfrissend zijn. Gewoon alle hoofdrolspelers wegbombarderen en er een compleet nieuwe serie van maken met echte scifi-elementen. Misschien zijn er wel meer van die domes? Misschien is het wel een koepel om mensen juist in leven te houden voor de volgende zombieuitbraak?
Dat zit wel Schnorr.
Dan zou ik de samenvatting nemen van het boek, want die is met een pagina of 1000 ook niet echt snel te noemen. Ik heb hem als luisterboek 'gelezen' en ik moest bijna notities maken voor wat betreft alle namen die daarin voorbij komen. Dat is in de serie wel iets beter; maar ja, 20 mensen of meer volgen is voor de doorsnee kijker wat teveel gevraagd denk ik.Joarie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:50:
Het jeukt trouwens om het boek te gaan lezen want het gaat me net even te traag.
Het boek is in die zin wel beter dat de situatie wat realistischer wordt geschetst. De mensen hebben een wat lager dom-schaap gehalte en ook het leger doet iets meer dan interessant lijken en uit zijn neus eten.
Maar snel? Het boek? Neuh.
... en gaat over tot de orde van de dag
Maar een boek kan je in een paar dagen uitlezen
Wacht tot de serie helemaal uit is en ga de subtitels lezen, is nog sneller
/▌
Laatste aflevering is inderdaad wat beter.
Het vreemde vind ik dat ze soms erg weinig oog voor detail hebben, en soms heel veel.
Het vreemde vind ik dat ze soms erg weinig oog voor detail hebben, en soms heel veel.
spoiler: Twee voorbeelden
- Bom ontploft op dome, wat vlammen zichtbaar (maar die snel uitdoven en niet de gehele dome omvatten). Beetje rook blijft over (niet eens genoeg om het lichtniveau te doen afnemen...). Wat later staan ze heel sip bij de rand van de dome, en is alles er om heen compleet afgefikt / platgewalst. De fx van de explosie staat dus totaal niet in verhouding met de resultaten op de grond iets later. Onbegrijpelijk.
- Wat ze dan weer wel doen : Hoofdrolspelers zeggen twee keer "Tying up loose ends" en vervolgens is de eerstvolgende cut één waarbij de radio-man de stekkers in elkaar steekt. Te mooi, en heerlijk oog voor detail in zo'n serie!
- Wat ze dan weer wel doen : Hoofdrolspelers zeggen twee keer "Tying up loose ends" en vervolgens is de eerstvolgende cut één waarbij de radio-man de stekkers in elkaar steekt. Te mooi, en heerlijk oog voor detail in zo'n serie!
Die laatste zal wel een foutje zijn xD
Wat al geweest is hoeft niet in spoilers overigens (?)
Ook vreemd dat ze de knal wel konden horen, voor de rest is het doodstil buiten de Dome..
Wat al geweest is hoeft niet in spoilers overigens (?)
Ook vreemd dat ze de knal wel konden horen, voor de rest is het doodstil buiten de Dome..
[ Voor 66% gewijzigd door Afvalzak op 24-07-2013 09:20 ]
Er zijn mij wat foutjes opgevallen in de laatste eps. Het bloed uit de pastoor z'n oor als Big Jim hem tegen de Dome aandrukt ligt aan de verkeerde kant van de Dome.
Waarom overkomt die brandweerman niets wanneer hij met zijn Surface (this Dome is brought to you by Microsoft) in de hand de Dome aanraakt?
Ik zit ook nog steeds te wachten op wat er nu met die gasvoorraad van Big Jim en de pastoor gaat gebeuren. Het komt elke eps terug, dus het zal wel belangrijk zijn.
Waarom overkomt die brandweerman niets wanneer hij met zijn Surface (this Dome is brought to you by Microsoft) in de hand de Dome aanraakt?
Ik zit ook nog steeds te wachten op wat er nu met die gasvoorraad van Big Jim en de pastoor gaat gebeuren. Het komt elke eps terug, dus het zal wel belangrijk zijn.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik zat juist te wachten tot die gozer de Dome aan zou raken met zijn Surface. Maar dat heb ik niet gezien hoor... Of ik heb het gemist. Ook het bloed zat volgens mij wel goed en anders er door gesijpeld, want water gaat er ook (met kleine beetjes) doorheen.
[ Voor 22% gewijzigd door ChuckyDevil op 24-07-2013 10:10 ]
Het is een miniserie maar ze hebben de optie opengehouden voor meerdere seizoenen. Wat ik ontzettend jammer zou vinden eigenlijk. Ik heb liever een miniserie met einde dan iets dat nog jaren het net niet gehalte gaat hebben en uiteindelijk met een open einde eindigt.wontcachme schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:13:
[...]
Betwijfel het. Het is meen ik een miniserie
Volgens mij hoeft dat niet in een spoiler omdat het al geaired is. Dat was inderdaad een beetje lomp gedaan. Die explosie was niet eens groter dan dat vliegtuigje in de eerste aflevering.majic schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:18:
Laatste aflevering is inderdaad wat beter.
spoiler: Twee voorbeelden- Bom ontploft op dome, wat vlammen zichtbaar (maar die snel uitdoven en niet de gehele dome omvatten). Beetje rook blijft over (niet eens genoeg om het lichtniveau te doen afnemen...). Wat later staan ze heel sip bij de rand van de dome, en is alles er om heen compleet afgefikt / platgewalst. De fx van de explosie staat dus totaal niet in verhouding met de resultaten op de grond iets later. Onbegrijpelijk.
Ik had eigenlijk ook al wel verwacht dat het zo af ging lopen.
/▌
Zitten wel meer fouten in...rimave schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:33:
Er zijn mij wat foutjes opgevallen in de laatste eps. Het bloed uit de pastoor z'n oor als Big Jim hem tegen de Dome aandrukt ligt aan de verkeerde kant van de Dome.

Lol, je hebt helemaal geen Nuke nodig, gewoon even een armytruck pakken
Misschien weet Big Jim meer. Het is in ieder geval iemand met een dubbele agenda. Maar speculeren is een beetje gevaarlijk aangezien de verhaallijn in een boek staat (ik heb het niet gelezen dus mijn speculaties zijn niks waard wat dat betrefd)rimave schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:33:
/▌
Zie mijn spot van vorige week
De Surface mag niet kapot knallen. Slechte reclame voor MicrosoftChuckyDevil schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:08:
Ik zat juist te wachten tot die gozer de Dome aan zou raken met zijn Surface. Maar dat heb ik niet gezien hoor... Of ik heb het gemist. Ook het bloed zat volgens mij wel goed en anders er door gesijpeld, want water gaat er ook (met kleine beetjes) doorheen.
Ik vond het ook wat merkwaardig dat "visitors' day" bij een open ruimte begon en in de volgende scene opeens bij een brug plaatsvond. Sowieso de verwijzing naar visitors' day alsof het een dag in het verleden betrof (dit gebeurde o.a. toen ze de tunnelstelsels ingingen, ongeveer drie uur na de ontmoetingen). Het afzetlint bij de brug leek zich ook steeds te verplaatsen van minstens een meter tot vrijwel tegen de domewand. Vooral dat het lint op momenten praktisch tegen de wand aanhangt, maar vervolgens een vrouw toch het lint moet optillen om met haar hand naar de wand te reiken. Gelukkige bleven de overige schaapmensen netjes achter het lint. En het zijn dit soort dingen die heel gemakkelijk veel beter kunnen worden uitgewerkt.
Trouwens, die Dome zorgt er toch voor dat elektronica uit elkaar knalt enzo?
En het bloed bij de pastoor kwam uit z'n gehoorgang? Waar zit bij een gehoorapparaat de elektronica? Juist, niet in de gehoorgang, maar dat grotere stuk achter de oorschelp... Waarom ontplofde die bende niet?
En het bloed bij de pastoor kwam uit z'n gehoorgang? Waar zit bij een gehoorapparaat de elektronica? Juist, niet in de gehoorgang, maar dat grotere stuk achter de oorschelp... Waarom ontplofde die bende niet?
Misschien had hij een Cochlear implant.Osiris schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:41:
Trouwens, die Dome zorgt er toch voor dat elektronica uit elkaar knalt enzo?
Normaal analyseer ik een serie niet zo, maar bij deze serie ontkom je er niet aan... heeft ook wel weer zijn charmes, om dit topic wat bij te houden
Door de promotie voor Windows 8 haak ik al bijna af

Niet alleen in deze serieBierkameel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:35:
Op TV gebruikt iedereen ineens windows surface enzo
Verwijderd
Ja vandaar ook het gespamRocketKoen schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:31:
[...]
...Maar in de realiteit hebben ze een marktaandeel van een paar procent.
Hier valt het nog mee, dan kan je beter Arrow links laten liggen
Ach, ik denk dan altijd maar:Bierkameel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:35:
Ik snap die TV-series wel.. Die denken $$$$$! En het komt zo achterlijk overduidelijk in beeld dat zelfs de gemiddelde domme Amerikaan d'r zelfs wel doorheen prikt.
Het is wel waar wat je zegt, maar zo lust ik er ook nog wel eentje. Bij ontzettend veel series hebben ze een MacBook en een iphone. Vind het dus stiekem wel eens goed maakt dat er wat variatie isOsiris schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:43:
[...]
Ach, ik denk dan altijd maar:Microsoft
Ik snap die TV-series wel.. Die denken $$$$$! En het komt zo achterlijk overduidelijk in beeld dat zelfs de gemiddelde domme Amerikaan d'r zelfs wel doorheen prikt.
Heb het boek niet gelezen maar volgens mij is de dome geen dome maar een sphere.
Van buiten af gezien is het een ieder geval een dome, qua wat je kan zien.Damic schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:31:
Heb het boek niet gelezen maar volgens mij is de dome geen dome maar een sphere.
Tenzij het ding door de grond heen helemaal rond is, is het een sphere. Een sphere is namelijk het engelse woord voor een (ronde) bol.
Kijk naar Mission Impossible Ghost Protocol. Daar rijden ze alleen in BMW's (zelfs nieuwste concept) en gebruiken ze alleen Apple producten. (MacBook, iPhone en iPad.)MLPN schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:21:
[...]
Het is wel waar wat je zegt, maar zo lust ik er ook nog wel eentje. Bij ontzettend veel series hebben ze een MacBook en een iphone. Vind het dus stiekem wel eens goed maakt dat er wat variatie is
Is het eerste wat mij op viel, volledig gesponsord door alleen die twee merken, hoort er nou eenmaal bij.
Als het maar niet zo erg is als in GTST, voor de volle 100% door de Samsung Galaxy lijn xD. (Alleen al die vervelende ringtones continu)
Valt me bij Arrow niet zo op (alleen altijd die iMacs), komt waarschijnlijk omdat ik dat gewoon een erg leuke serie vind die ik goed volg.Megamind schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:49:
Hier valt het nog mee, dan kan je beter Arrow links laten liggen
[ Voor 18% gewijzigd door xoniq op 26-07-2013 23:32 ]
Dat terwijl 70% van de devices een android is.MLPN schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:21:
[...]
Het is wel waar wat je zegt, maar zo lust ik er ook nog wel eentje. Bij ontzettend veel series hebben ze een MacBook en een iphone. Vind het dus stiekem wel eens goed maakt dat er wat variatie is
Maja, gratis heeft geen marketing budget.
Sinds wanneer zijn Android-apparaten gratis?
De fabrikanten van die dingen plukken ze niet van bomen, of heb ik iets gemist?
Dat zit wel Schnorr.
Het OS is gratis, Samsung heeft geen 70 procent marktaandeel, Android heeft dat.Stukfruit schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:36:
Sinds wanneer zijn Android-apparaten gratis?
/▌
@CRXDelSol: well duh ik vermoed dat die onder de grond helemaal door loopt en een bol dus vormt.
Vraagje: gaat lucht wel binnen en buiten de dome? Ik heb daar 2 antwoorden op:
1. ja, want water komt er ook door en lucht is kleiner van molecuul
2. nee, want de rook bleef hangen > hangt die er nu nog altijd?
Verwijderd
Als je goed opgelet hebt zag je dat water met moeite binnen kwam.Damic schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:10:
@CRXDelSol: well duh ik vermoed dat die onder de grond helemaal door loopt en een bol dus vormt.
Weet je dat zeker?Damic schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:10:
Als het begreep uit de serie, kwam het er wel doorheen, maar met moeite en daarmee conclueerde ik dat dit voor rook ook geldt.Damic schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:10:
Wat ik wel weer dacht is dat de straling van de kernbom er dan ook doorheen zou moeten komen (in ieder geval langzaam), want alfa, betha en gamma straling zijn veeeel kleiner dan een watermolecuul. Daarnaast moet er in de serie steeds minder te eten en drinken zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er op een dorp/stadje van 10k inwoners een grote voorraad voedsel is.
Verder om dan even nerdie te doen over gassen/water. Water komt er dus langzaam doorheen. Dit heeft een molecuulgewicht van 18 g/mol (H2O). Zuurstof g/mol en CO2 g/mol hebben een hoger molecuulgewicht, namelijk 32 en 44. Als water er dus al moeilijk doorkomt, zouden zuurstof en CO2 er nog iets moeilijker door moeten komen.
Echter is het een serie en in een serie kan alles gebeuren
EDIT, fish wijst mij er terecht op dat het geen kernbom was.
Het was geen kernbom
Wikipedia: GBU-43/B Massive Ordnance Air Blast bomb
Wikipedia: GBU-43/B Massive Ordnance Air Blast bomb
Ok het is dus antwoord 2
word nog interessant, want iedereen rijd daar lekker met de wagen rond enzo