Volgende week is het weer Fotomania bij de Mediamarkt. Ik weet niet (meer) of het net zo aantrekkelijk is als de BTW-actie of Vakantiegeldactie.
Heb je daar al meer info over, want kan er nog niets over vinden? Misschien een staffel zoals vorig jaar:Anoniem: 448671 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:00:
Volgende week is het weer Fotomania bij de Mediamarkt. Ik weet niet (meer) of het net zo aantrekkelijk is als de BTW-actie of Vakantiegeldactie.
http://s37.photobucket.co...am_fotomania2012.jpg.html
Mocht inderdaad aankomende week of volgende week die actie zijn, dan sta ik vooraan in de rij om eindelijk een D7100 aan te schaffenGoochelaar schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:33:
[...]
Heb je daar al meer info over, want kan er nog niets over vinden? Misschien een staffel zoals vorig jaar:
http://s37.photobucket.co...am_fotomania2012.jpg.html
MediaMarkt Middelburg is al aan het twitteren over de Fotomania: https://mobile.twitter.com/MediaMarktMidd
Fotomania-reclame is al op de tv geweest, is dus aankomende week.
The devil is in the details.
Fotomania reclamefolder was in de bus gevallen vandaag. Specifieke getallen worden niet genoemd, behalve de Spiegelreflex "tot 500 euro korting" en D5100+18-55+55-200 voor 477 "dat is inclusief 70 euro korting". Die getallen zijn hoger dan vorig jaar, als je vergelijkt met http://s37.photobucket.co...am_fotomania2012.jpg.html
flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600
Zal denk ik neerkomen op maximaal 15% korting, zoals de meeste acties
Inmiddels ook op de site:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/fotomania.html
http://view.publit.as/media-markt/wk26/page/1
Zo te zien min of meer dezelfde uitzonderingen als de vakantiegeld actie, want op geselecteerde modellen. In de shop is het hoogste Canon model met FM logo de xxD en geen enkel objectief heeft het logo. Vreemd dat er dan vermeld wordt tot €500,- op objectieven.
Toch maar weer in de winkel gaan kijken met hopelijk meer geluk dan de vorige actie...
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/fotomania.html
http://view.publit.as/media-markt/wk26/page/1
Zo te zien min of meer dezelfde uitzonderingen als de vakantiegeld actie, want op geselecteerde modellen. In de shop is het hoogste Canon model met FM logo de xxD en geen enkel objectief heeft het logo. Vreemd dat er dan vermeld wordt tot €500,- op objectieven.
Toch maar weer in de winkel gaan kijken met hopelijk meer geluk dan de vorige actie...
Even wat prijzen voor mensen die het interesseert:
6D body, 1507,50 euro, 5 stuks voorradig incl. Showmodel
5d3 met 24-105l, 3023 euro
Prijzen zijn van mediamarkt rotterdam centrum.
Had graag zo'n 6D gehad, maar lukt me voorlopig nog ff niet
6D body, 1507,50 euro, 5 stuks voorradig incl. Showmodel
5d3 met 24-105l, 3023 euro
Prijzen zijn van mediamarkt rotterdam centrum.
Volgens mij stond in de televisie-reclame onderaan in beeld dat objectieven tot €1000 meededen?Goochelaar schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:20:
Vreemd dat er dan vermeld wordt tot €500,- op objectieven.
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Of de Nikon D7100?
Hmm valt tegen de prijzen.
NIKON D7000 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
MM: €808
PW: €818
€10 verschil
(Beide gratis verzending)
€10 verschil

[ Voor 96% gewijzigd door Mandrake466 op 24-06-2013 12:26 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Dat was vorige keer ook, maar bij geen enkel objectief staat het FM logo terwijl dat bijvoorbeeld bij compacts wel zo is.tobiasvs schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:13:
[...]
Volgens mij stond in de televisie-reclame onderaan in beeld dat objectieven tot €1000 meededen?
Blijf het vreemd vinden hoor, als je zo'n actie doet, zorg dan dat ook álles in de aanbieding gaat -.- die D7100 valt keer op keer buiten de boot, en ik ben bang dat dat misschien komt door de restvoorraden van de D90 die op moeten voor dat die een keer 100 euro in prijs daalt.Mandrake466 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:08:
Of de Nikon D7100?
€10 verschil(Beide gratis verzending)
Kijk even in de winkel.
Bij de laatste 2 BTW acties deden bij vestiging Rijswijk, veel producten die volgens de site uitgezonderd waren gewoon mee.
Bij de laatste 2 BTW acties deden bij vestiging Rijswijk, veel producten die volgens de site uitgezonderd waren gewoon mee.
QErikNL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:08:
[...]
Blijf het vreemd vinden hoor, als je zo'n actie doet, zorg dan dat ook álles in de aanbieding gaat -.- die D7100 valt keer op keer buiten de boot, en ik ben bang dat dat misschien komt door de restvoorraden van de D90 die op moeten voor dat die een keer 100 euro in prijs daalt.Jammer... Ik wil die camera voor de vakantie aanschaffen, en niet straks zitten te balen omdat hij een maand later voor 900 euro in de winkels ligt.
Deze actie is mooi te combineren met de cashback(pdf) actie van Canon.
Zo heel snel zal die niet meer zakken denk ik. De D7100 is nu in ruim drie maanden 150 Euro gezakt, dus hij zal niet in een maand naar de 900 gaan, dat duurt nog wel een half jaartje gok ik zo.QErikNL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:08:
[...]
Blijf het vreemd vinden hoor, als je zo'n actie doet, zorg dan dat ook álles in de aanbieding gaat -.- die D7100 valt keer op keer buiten de boot, en ik ben bang dat dat misschien komt door de restvoorraden van de D90 die op moeten voor dat die een keer 100 euro in prijs daalt.Jammer... Ik wil die camera voor de vakantie aanschaffen, en niet straks zitten te balen omdat hij een maand later voor 900 euro in de winkels ligt.
Die D7100 wil ik ook, maar ik staar me inmiddels niet meer helemaal blind op de bodyprijs. Er gaat ook nog best veel geld zitten in accesoires zoals een extra accu en SD-kaartjes. De Kamera-Express heeft bijvoorbeeld een leuk pakket met de 16-85, een tas, geheugenkaartje en extra accu (zie hier, scroll naar beneden voor de combi-aanbiedingen); tenzij je echt een losse body zoekt zijn dat ook best leuke aanbiedingen.
Ik vraag me altijd af hoe gunstig dit soort acties op termijn zijn. Wat doe je bijvoorbeeld als je garantie wilt claimen bij de MM als dat nodig is, terwijl je normaal gesproken koopt bij KE/CameraNU.
Ik hoop altijd maar dat je met goedkoop geen gezeik krijgt bij die grote shops als MM/Saturn/etc...
Stel je sluiter is kapot of je autofocusmotor in de lens is gammel ineens, hoe gaat de MM daar mee om? Ben je dan beter af als je meer betaald bij een bekende camerashop of kan je beter het geld in je zak stoppen en toeslaan bij dit soort acties?
Wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik hoop altijd maar dat je met goedkoop geen gezeik krijgt bij die grote shops als MM/Saturn/etc...
Stel je sluiter is kapot of je autofocusmotor in de lens is gammel ineens, hoe gaat de MM daar mee om? Ben je dan beter af als je meer betaald bij een bekende camerashop of kan je beter het geld in je zak stoppen en toeslaan bij dit soort acties?
X100 (s) doet zeker niet mee
?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
In mijn geval doorsturen naar het servicepunt van de fabrikant (Nikon in dit geval, die een servicepunt in Beverwijk hebben). Ik schat in dat andere winkels dat ook doen.marcel87 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:37:
Ik heb meegedaan met die NRC handelsblad-wedstrijd om een 6D te winnen: http://canon.nrc.nl/Picture/view/1607#Leevmeister schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:09:
Maar ik kan nergens zien of ik bij de top 10 beland ben
Die 5d3 + 24-105 is wel ook een erg interessante aanbieding. Wanneer je de boel los moet kopen = 3500 euro ofzo. Mooi bijna 400 euro korting. Ik moet helaas wachten op mijn geld eind juli.....Dus ik ga achter het net vissen. Maar ik klaag niet, ik heb vorig jaar die 70-200/2.8L II al voor een spotprijs gekregen. Geluk kan niet 2 jaar achter elkaar
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik kan je nu al zeggen dat je niet in de top 10 zit en dat deze foto waarschijnlijk gaat winnenDeathchant schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:44:
[...]
Ik heb meegedaan met die NRC handelsblad-wedstrijd om een 6D te winnen: http://canon.nrc.nl/Picture/view/1607#
Maar ik kan nergens zien of ik bij de top 10 beland benAls ik erbij zit en ik zou winnen, dan verkoop ik em je voor 100 euro minder
Die 5d3 + 24-105 is wel ook een erg interessante aanbieding. Wanneer je de boel los moet kopen = 3500 euro ofzo. Mooi bijna 400 euro korting. Ik moet helaas wachten op mijn geld eind juli.....Dus ik ga achter het net vissen. Maar ik klaag niet, ik heb vorig jaar die 70-200/2.8L II al voor een spotprijs gekregen. Geluk kan niet 2 jaar achter elkaar

offtopic:
nou de foto met de 10 meeste stemmen gaan naar de jury he en dan wordt er 1 uitgekozen
maar ik zie foto's ertussen met zoveel stemmen dat ik denk.......Er gaat zaterdag dus een nokia 3310 foto in de krant komen 
nou de foto met de 10 meeste stemmen gaan naar de jury he en dan wordt er 1 uitgekozen
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
offtopic:
Lol wtf, is die foto zo bijzonder of had ie gewoon een gigantisch netwerk van stemmers...
Ik heb wel eens mooiere foto's gezien iig. 4000+ stemmen, like wtf?
Lol wtf, is die foto zo bijzonder of had ie gewoon een gigantisch netwerk van stemmers...
Ik heb wel eens mooiere foto's gezien iig. 4000+ stemmen, like wtf?

Oké dus in wezen zeg jij: hou je bespaarde knaken mooi in de zak en maak gebruik van de betere acties?Burns schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:31:
[...]
In mijn geval doorsturen naar het servicepunt van de fabrikant (Nikon in dit geval, die een servicepunt in Beverwijk hebben). Ik schat in dat andere winkels dat ook doen.
Jammer, had gehoopt op een Canon 50mm 1.4 maar volgens de website doet die dus ook niet mee met de actie..
offtopic:
Ha, ik deed ook mee ( http://canon.nrc.nl/Picture/view/397 ),Hoop wel dat die latere inzendingen gewoon netjes meededen met stemmers werven i.p.v. in privemodus alle cookies te verwijderen en jezelf met 2000 stemmen per dag omhoog te knallen...
Ha, ik deed ook mee ( http://canon.nrc.nl/Picture/view/397 ),Hoop wel dat die latere inzendingen gewoon netjes meededen met stemmers werven i.p.v. in privemodus alle cookies te verwijderen en jezelf met 2000 stemmen per dag omhoog te knallen...
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
De website is niet representatief voor bijzondere acties van producten die uitegezonderd zijn. Remedie is gewoon langsgaan bij de vestigingen en veelal zul je dan korting krijgen op producten die uitgezonderd zijn.tobiasvs schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:10:
Jammer, had gehoopt op een Canon 50mm 1.4 maar volgens de website doet die dus ook niet mee met de actie..
Lijkt me handiger om een lijst te maken met MM-vestigingen waar producten uitgezonderd volgens de actievoorwaarden veelal wel meedoen.
Vestigingen die veel genoemd worden:
- Rijswijk
- Rotterdam Centrum
Vandaag bij MM Utrecht geweest, maar op een 24-70 2.8 konden toch wel mooi €50,- af (€1949). Die heb ik dus maar mooi laten liggen...
Net geweest bij de MM Den Haag Centrum. De D7100 doet niet mee aan de fotomania. Verkoper ging niet lager dan 1175. Ik pas voorlopig.
De Canon 7D ligt toch lekkerder in de hand omdat deze groter is.
De Canon 7D ligt toch lekkerder in de hand omdat deze groter is.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
dat is sowieso al een een haast debiele prijs. Hij ligt in nagenoeg elke fotozaak voor 1550Goochelaar schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:39:
Vandaag bij MM Utrecht geweest, maar op een 24-70 2.8 konden toch wel mooi €50,- af (€1949). Die heb ik dus maar mooi laten liggen...
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ow ja joh? pricewatch: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USMpaQ schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:19:
[...]
dat is sowieso al een een haast debiele prijs. Hij ligt in nagenoeg elke fotozaak voor 1550
vorige week nikon d3200 18-55 kit in de onlineshop 429,-. Nu met de opmerking fotomania erbij 417,-
dat hakt er flink in, 12 euri
dat hakt er flink in, 12 euri
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. €1550 - €300 cashback is wel heel scherp ten opzichte van andere winkels...
Als je adverteert "tot €500,- korting op objectieven" en je geeft €50,- vind ik dat behoorlijk misleidend. Toen ik vroeg op welk objectief die €500,- dan sloeg noemde hij de 200mm 2.0. Oftewel geen enkel objectief waarmee ze zelf adverteren. Dat zou alsnog zo'n 10% zijn, maar hij mocht niet lager gaan bij de 24-70.
Iemand dit objectief bij de vorige MM/Saturnus actie kunnen bemachtigen met korting? Zo ja, waar en voor welk bedrag (ex cashback)?
[ Voor 38% gewijzigd door Goochelaar op 24-06-2013 18:40 ]
Nikon bedoelde je dus? Dan kan ik nog even doorgaan, want ik zie meer winkels die 'm voor €1449 hebben dan voor €1550: pricewatch: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED
ow... mja dat bedoelde ik.. 1450
[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 24-06-2013 18:48 ]
Deden in Utrecht geen van de L lenzen mee ?
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Anoniem: 520075
De Powershot G15 was bij de MM Rotterdam centrum ineens 470, laatst 430 en ging er 16 procent vanaf
In Utrecht deden L objectieven in principe niet mee (ook geen actieprijs erbij in de winkel) maar aan de telefoon zeiden ze dat we er wel uit zouden komen. Daar had ik me dus wel iets meer bij voorgesteld. Bijvoorbeeld 15% ofzo.
Overigens staat er op de website ook geen 'actieprijzen' bij objectieven. Eigenlijk wel vreemd gezien de flyer die stelt tot €500,- korting. Ik kon geen uitzonderingen vinden, maar hierboven werd genoemd dat objectieven tot €1000,- mee doen. Dat lijkt me sterk aangezien er dan een objectief van €1000,- voor €500,- weg zou mogen.
Iemand überhaupt al korting gehad op objectieven?
Overigens staat er op de website ook geen 'actieprijzen' bij objectieven. Eigenlijk wel vreemd gezien de flyer die stelt tot €500,- korting. Ik kon geen uitzonderingen vinden, maar hierboven werd genoemd dat objectieven tot €1000,- mee doen. Dat lijkt me sterk aangezien er dan een objectief van €1000,- voor €500,- weg zou mogen.
Iemand überhaupt al korting gehad op objectieven?
"Bijvoorbeeld 15%" bij een actie waarbij de maximale korting 16% is? Hoge verwachtingen heb jij.
Aan objectieven valt gewoon geen stuiver te verdienen, omdat alle webshops elkaar doodconcurreren. Ik kijk wel eens in het systeem bij de Media Markt naar marges op lenzen en dan is het zeldzaam als de marge beter is dan -20% (ja, min 20%, ergo, ze verdienen er geen reet aan).
Aan objectieven valt gewoon geen stuiver te verdienen, omdat alle webshops elkaar doodconcurreren. Ik kijk wel eens in het systeem bij de Media Markt naar marges op lenzen en dan is het zeldzaam als de marge beter is dan -20% (ja, min 20%, ergo, ze verdienen er geen reet aan).
[ Voor 59% gewijzigd door Hahn op 24-06-2013 20:53 ]
Ik kan me best voorstellen dat een winkel een product op of zelfs onder kostprijs verkoopt om klanten te lokken die dan hopelijk nog wat anders kopen waar wel (flink) winst op wordt gemaakt. Maar -20% op objectieven? Dat lijkt me erg sterk, je gaat geen honderden euro's verlies maken op een klant die alleen een flink objectief koopt, en webshops al helemaal niet (die nog lagere prijzen hebben dan de MediaMarkt).
nevermind rotterdam centrum dusAnoniem: 520075 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:12:
Bij MM centrum beweerden ze gewoon dat de 470 van de powershot de kortingprijs was
[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 24-06-2013 21:26 ]
ora et labora
Toch Jammer dat er niet een "L" lens goedkoper is dan in de PW...
de prijzen die ik gezien heb zijn gelijk met de laagste pw hele actie stelt niet heel veel voor
ora et labora
Iemand toevallig in een MM vestiging al een betere prijs gespot voor de Canon 60D dan de 649,- van de webshop?
(Then again... Geen idee of ik die upgrade wel nodig heb vanaf een 550D
)
(Then again... Geen idee of ik die upgrade wel nodig heb vanaf een 550D
Kijk dan even terug in het topic van de vakantiegeld actie, of de btw actie van saturn. Er zijn mensen die bijvoorbeeld de 70-200 2.8 IS met die actie hebben kunnen kopen. Dat objectief is komt aardig in de buurt qua prijs en is dus ook met 16 a 17% korting de deur uit gegaan. Hoe jij bij deze actie aan 16% komt ontgaat me even. Er is bij mijn weten enkel een maximum van €500,- op objectieven genoemd. MM Utrecht gaf initieel zelfs aan dat L objectieven uitgesloten waren terwijl dat nergens gecommuniceerd is. Toen ik vroeg naar deze voorwaarden en deze niet konden tonen verscholen ze zich achter het argument 'we zijn al de goedkoopste'.Hahn schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:51:
"Bijvoorbeeld 15%" bij een actie waarbij de maximale korting 16% is? Hoge verwachtingen heb jij.
Als MM niet kan verdienen aan dergelijke acties moeten ze niet met dergelijke uitspraken schermen. Nu krijg je toch een beetje het gevoel met valse voorwendselen naar de winkel gelokt te worden (i.t.t. de eerdere actie waar deze expliciet uitgesloten werden)
Hahaha MM Rijswijk zei ook al dat zij de goedkoopste waren. Ze hadden echter geen Powershot g15
Iemand die de prijs weet van de Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM bij de plaatselijke MM? Ik heb hem vorige week nog zien liggen bij de MM in Hengelo maar blijkbaar verkopen ze geen Sigma producten in de webshop...
net in de MM Rijswijk geweest. Hadden ze de 70-200 f2.8 is voor 1877 liggen. met cashback wordt die dan 1577, is een zeer mooie prijs. lang staan twijfelen maar toch mijn zinnen gezet op de 70-300L deze hadden ze dan helaas weer niet liggen
. dus voor iemand die er nog wil intresse in heeft.. ze hadden er nog 1

ligt er in rijswijk toevallig nog een 24/1.4 mk2?
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
niet naar gekeken sorry, ze hadden weinig L objectieven meer liggen.
Niet gevraagd of ze wilden bestellen? Zelf nogmaals geprobeerd te bellen en (eindelijk) wel iemand aan de lijn gekregen.
Ze doen helaas niet aan bestellen.
Ze doen helaas niet aan bestellen.
[ Voor 63% gewijzigd door Goochelaar op 25-06-2013 16:35 ]
Nikon D7100 € 940 bij de MediaMarkt
Nikon D7100
MM Den Haag Centrum gaat niet lager dan 1175 in ieder geval. Als CyberAmp kan zeggen welke MM en mischien een bon laten zien kan ik dit gebruiken als 'bewijs' en moeten ze wel lager gaan!
Nikon D7100
MM Den Haag Centrum gaat niet lager dan 1175 in ieder geval. Als CyberAmp kan zeggen welke MM en mischien een bon laten zien kan ik dit gebruiken als 'bewijs' en moeten ze wel lager gaan!
70-300L hadden ze laatst nog 2 van liggen bij MM Alphen aan den Rijn. Prijs weet ik niet, sorry....jahaa schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:07:
net in de MM Rijswijk geweest. Hadden ze de 70-200 f2.8 is voor 1877 liggen. met cashback wordt die dan 1577, is een zeer mooie prijs. lang staan twijfelen maar toch mijn zinnen gezet op de 70-300L deze hadden ze dan helaas weer niet liggen. dus voor iemand die er nog wil intresse in heeft.. ze hadden er nog 1
hij is binnenMrHmmm schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:48:
[...]
70-300L hadden ze laatst nog 2 van liggen bij MM Alphen aan den Rijn. Prijs weet ik niet, sorry....
En kreeg je nog (noemenswaardige) korting vanwege de fotomania?
Ik heb zelf nog wat gebeld voor een 24-70 2.8, maar:
Ik heb zelf nog wat gebeld voor een 24-70 2.8, maar:
- volgens MM Breda deden L objectieven niet mee en kon er niet besteld worden
- MM Roermond wilde wel bestellen, maar gaf aan dat ze een cashback actie hadden in samenwerking met Canon
- MM Maastricht had de 24-70 op voorraad, maar daar deden slechts enkele non-L objectieven mee (ik meen 50-250, een 50mm en nog één)
- Volgens MM Eindhoven betrof het een uitlopend model. Toen ik aangaf dat er sinds enige tijd een nieuwe versie was hadden ze deze nog niet binnen gekregen en was het onbekend wanneer dat zou zijn
[ Voor 84% gewijzigd door Goochelaar op 26-06-2013 08:40 . Reden: leesbaarheid ]
In alphen krijg ik 10 procent korting op de powershot die 439 op de website staat maar dan moeten ze m bestellen want niet in het assortiment en betaal ik m wel helemaal aan, komt ie op 395 maar moet ik 2x naar alphen, bij foka is ie 429 scheelt maar 35 euro dus
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 520075 op 26-06-2013 03:13 ]
@jahaa : wat heb jij betaald? Op de MM webshop staat de 70-300L voor €1359,- (pricewatch € 1338,-)
Ik heb nog even naar Arnhem gebeld, maar ook daar doet de 24-70 2.8 niet mee. De (overigens vriendelijke) verkoper gaf aan dat Canon niet wil dat bepaalde objectieven meedoen. Een 70-200 was bijvoorbeeld geen probleem.
Misschien dan toch de plannen voor de 24-70 maar even in de ijskast.. Wilde er eigenlijk een vooruitlopend op een eventuele fullframe volgend jaar. Aangezien de 17-55 nu ook interessant is met fotmania + cashback kan ik die wellicht volgend jaar zonder veel verlies weer verkopen.
Ik heb nog even naar Arnhem gebeld, maar ook daar doet de 24-70 2.8 niet mee. De (overigens vriendelijke) verkoper gaf aan dat Canon niet wil dat bepaalde objectieven meedoen. Een 70-200 was bijvoorbeeld geen probleem.
Misschien dan toch de plannen voor de 24-70 maar even in de ijskast.. Wilde er eigenlijk een vooruitlopend op een eventuele fullframe volgend jaar. Aangezien de 17-55 nu ook interessant is met fotmania + cashback kan ik die wellicht volgend jaar zonder veel verlies weer verkopen.
[ Voor 79% gewijzigd door Goochelaar op 26-06-2013 14:58 ]
Ik was net in MM Rijswijk, D7100 + 18-105 --> 1044 euro..Mandrake466 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:40:
Nikon D7100 € 940 bij de MediaMarkt
Nikon D7100
Niet gehaald overigens, ik heb vrij weinig aan die 18-105.
Heb ook niet het vertrouwen dat ik hem kan verkopen
MM Den Haag had de Powershot voor 395 maar moest ie besteld worden
Laten kijken of ze m in Rotterdam op voorraad hebben, daar terug naar Centrum waar die voor 470 IN de korting is en gezegd dat DH m voor 395 heeft, na veel overleg voor 395 meegekregen, scheelt 35 euro met Foka, maar parkeren in t centrum is weer duurder
Laten kijken of ze m in Rotterdam op voorraad hebben, daar terug naar Centrum waar die voor 470 IN de korting is en gezegd dat DH m voor 395 heeft, na veel overleg voor 395 meegekregen, scheelt 35 euro met Foka, maar parkeren in t centrum is weer duurder
Vandaag in de MM in Utrecht geweest. Op het statief wat ik wilde hebben (Hama Star 63) werd niet moeilijk gedaan om van de winkelprijs (€38,-) naar de (bijna) goedkoopste concurrerende prijs te zakken (€30,65 uiteindelijk).
"Kan je hem gelijk gebruiken" was de motivatie van de vriendelijke MM-medewerker. Of het door de FM actie komt of doordat de concurrent goedkoper was, geen idee, maar wel een nette korting gekregen!
"Kan je hem gelijk gebruiken" was de motivatie van de vriendelijke MM-medewerker. Of het door de FM actie komt of doordat de concurrent goedkoper was, geen idee, maar wel een nette korting gekregen!
Vandaag dagaanbieding MM Nikon D5100 18-55 + 55-200 voor 477,-
Heb het idee dat ze in Utrecht sowieso niet meer zo heel moeilijk doen. Veel fijner de laatste tijd.pcprutser schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:50:
Vandaag in de MM in Utrecht geweest. Op het statief wat ik wilde hebben (Hama Star 63) werd niet moeilijk gedaan om van de winkelprijs (€38,-) naar de (bijna) goedkoopste concurrerende prijs te zakken (€30,65 uiteindelijk).
Hangt dus beetje van het artikel af. Overigens had ik met dit objectief dezelfde ervaring bij veel vestigingen van MM. De meesten gingen niet eens lager dan €1979,-Goochelaar schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:39:
Ik baal er nu van dat ik de Canon 17-55 2.8 niet eerder heb aangeschaft, zo te horen is hij nu nergens écht afgeprijsd... Dan maar V&A in de gaten blijven houden
What's in the case?
Of wachten tot de volgende BTW actie en hopen dat Canon dan weer een nieuwe cashback heeft...Ron!n schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:25:
Ik baal er nu van dat ik de Canon 17-55 2.8 niet eerder heb aangeschaft, zo te horen is hij nu nergens écht afgeprijsd... Dan maar V&A in de gaten blijven houden
Maar goed dat ik hem tijdens de Saturn kortingsactie heb aangeschaft en niet heb gewacht (€542 na cashback
Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS
heb net 6 vestigingen gebeld voor een Nikkor lens. Kost overal (na actie) wat ie overal al kost.... wederom een prutactie imo.Goochelaar schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:12:
[...]
Hangt dus beetje van het artikel af. Overigens had ik met dit objectief dezelfde ervaring bij veel vestigingen van MM. De meesten gingen niet eens lager dan €1979,-
2 gaan dan ook nog een discussie voeren over dat ie nu echt wel goedkoper is....

Vanmiddag in MM Ede geweest. 5D mk3 deed volgens verkoper niet mee aan de actie en op de 24-105L was ook niks te halen.
Na 2 minuten alweer weggelopen helaas...
Na 2 minuten alweer weggelopen helaas...
De SB-700 is niet meer leverbaar via de webshop. In Enschede schijnt ie uitverkocht te zijn. Hopen dat ze 'm nog snel kunnen bestellen. Heb een bruiloft staan volgende week.
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
Zojuist bij mediamarkt Den Haag een 6D body met lightroom en premiere inbegrepen voor €1502,11 !!! Volgens de verkoper is dit de prijs t/m zondag a.s. en ze hadden nog nieuw op voorraad toen ik weg ging! L-objectieven waren uitgesloten, maar als ik me niet vergis was de 5D mIII ook goedkoper.
5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L
Niet meer gebeld naar Eindhoven? Volgens de medewerker stond hij voor €809 in het systeem, minus cashback is dat €709. Scheelt toch flink tov €899,-Ron!n schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:25:
Je kunt nog proberen voor te stellen hem mee te nemen voor de prijs van de vorige actie want tijdens de vakantiegeld actie was stond er een kaartje bij van €756 (ex cashback).
Medewerker MM Rdam zei me dat sommige vestigingen bewust besluiten verlies te maken op sommige uitgesloten actieproducten.
Ik ben altijd erg sceptisch over dat soort opmerkingen, en houd het maar op onwetendheid van de medewerker... Waarom zou je in hemelsnaam producten met verlies gaan verkopen? (bepaalde producten vallen natuurlijk niet voor Jan joker buiten zo'n """"aanbieding"""")
Anoniem: 181786
Gisteren bij de MM in Deventer geweest. Ik ben benieuwd wie daar de inkoop regelt want er was voor wat betreft systeemcamera's enkel oude zooi van 2 jaar geleden en ouder te zien/kopen. Ik ben dan meer geïnteresseerd in systeemcamera's. Geen objectieven voor systeemcamera's. Geen Olympus/Panasonic flitsers of flitsers voor andere systeemcamera's. Geen NEX-7, NEX-6, E-PL5, E-M5, E-PM2, GF5, GH3, G5, V2, J3 en eigenlijk alle andere lopende modellen op de EOS-M na.
En de modellen die er wel stonden waren dusdanig verouderd dat ze elders een stuk goedkoper (online) te halen zijn. Voor camera's hoef je hier in ieder geval niet heen.
En de modellen die er wel stonden waren dusdanig verouderd dat ze elders een stuk goedkoper (online) te halen zijn. Voor camera's hoef je hier in ieder geval niet heen.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 30-06-2013 10:57 ]
nouja, er zijn enkele MM vestigingen die echt een heel erg groot assortiment hebben in body's en lenzen, maar het was weer een actie van niks
Ja, echt hè, een actie van niks. Bij onze Media Markt (Rotterdam Centrum) kan je zelfs de Canon 5D3 voor €2520 (oid, in de 25xx iig) krijgen, terwijl die eigenlijk is uitgezonderd van de actie en op heel het internet minimaal €2800 kost. Wat een prutactie.
En zo heb ik nog wel meer voorbeelden. Dat jij niet hebt kunnen krijgen wat je wilde, betekent nog niet dat het voor iedereen een prutactie was (en prima dat je één keer zegt dat het niet is wat je wilde, maar volgens mij heb ik nu al 3x jou zien zeggen dat het een slechte actie is en weet ik het wat).
En zo heb ik nog wel meer voorbeelden. Dat jij niet hebt kunnen krijgen wat je wilde, betekent nog niet dat het voor iedereen een prutactie was (en prima dat je één keer zegt dat het niet is wat je wilde, maar volgens mij heb ik nu al 3x jou zien zeggen dat het een slechte actie is en weet ik het wat).
[ Voor 37% gewijzigd door Hahn op 30-06-2013 12:21 ]
nou dat is precies het punt.
bij de een wel, bij de ander niet. het is maar net hoe de wind waait.
Dus een enkeling heeft mazzel, de rest niet.
Als je de voorwaarden van de actie aanhoudt ben je op een paar producten wellicht wat goedkoper uit, maar op het gros van het assortiment niet, omdat het of niet mee doet in de actie (want verlies en duh logisch) ofwel houdt men vol dat het nu echt wel goedkoper is. (wat dus gewoon onwaar is)
maar ik ben niet rouwig hoor
ik heb / had niks echt nodig.
Als de lens nu gewoon netjes ECHT in de aanbieding was geweest (en niet voor nep, zou mijn dochtertje zeggen) had ik hem gekocht, want daar is zo'n actie immers voor... toch?
bij de een wel, bij de ander niet. het is maar net hoe de wind waait.
Dus een enkeling heeft mazzel, de rest niet.
Als je de voorwaarden van de actie aanhoudt ben je op een paar producten wellicht wat goedkoper uit, maar op het gros van het assortiment niet, omdat het of niet mee doet in de actie (want verlies en duh logisch) ofwel houdt men vol dat het nu echt wel goedkoper is. (wat dus gewoon onwaar is)
maar ik ben niet rouwig hoor
[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 30-06-2013 14:35 ]
Je hoeft er niets te kopen hoor 
Als de actie/actievoorwaarde je niet aanstaan ga je er toch gewoon niet heen/koop je niks? Als de actie zó slecht was dat slechts de enkeling er voordeel bij heeft merken ze dat vanzelf wel hoor bij de MM. Maargoed aangezien het gewoon elk jaar is denk ik dat er genoeg mensen wat kopen en het genoeg oplevert.
Als de actie/actievoorwaarde je niet aanstaan ga je er toch gewoon niet heen/koop je niks? Als de actie zó slecht was dat slechts de enkeling er voordeel bij heeft merken ze dat vanzelf wel hoor bij de MM. Maargoed aangezien het gewoon elk jaar is denk ik dat er genoeg mensen wat kopen en het genoeg oplevert.
pavlov he.... (geldt ook voor mij, en voor al die mensen die denken: " ooooeeeee
korting!
")
Er zitten gewoon goeie aanbiedingen bij, maar het wordt verheven tot iets wat het niet is. En dat wordt dan weer met hand en tand verdedigt door mensen die bij MM werken.
als iets bij de eerste 8 winkels uit de kieskeurig lijst 458 kost, bij saturn 458 kost, in de MM webshop 458 kost en in google cache half mei ook al 458 kostte, dan moet je niet roepen dat het normaal 529 was.

Er zitten gewoon goeie aanbiedingen bij, maar het wordt verheven tot iets wat het niet is. En dat wordt dan weer met hand en tand verdedigt door mensen die bij MM werken.
als iets bij de eerste 8 winkels uit de kieskeurig lijst 458 kost, bij saturn 458 kost, in de MM webshop 458 kost en in google cache half mei ook al 458 kostte, dan moet je niet roepen dat het normaal 529 was.
[ Voor 65% gewijzigd door paQ op 30-06-2013 14:51 ]
Welkom bij het fenomeen dat marketing heet, en weet je wat....alle winkels doen er aan mee !
yep. net zoals op lenzen 20% verlies wordt gedraaid
uhu

edit: oh die opmerking is alweer verwijderd zie ik
uhu

edit: oh die opmerking is alweer verwijderd zie ik
[ Voor 28% gewijzigd door paQ op 30-06-2013 15:20 ]
Niet alles draait om winst bij (grote) winkels, omzet is ook belangrijk. Daarom worden dit soort grote acties gehouden, want voor de winst hoeven ze het niet te doen. Maar geloof het vooral niet als je dat niet wilt.
Niceeee, was toevallig bij de MM in Amsterdam, zat al lange tijd te azen op de 430EX II. Goedkoopste via webshop 245 euro. Bij MM met fotomania voor 218 gekocht, via Canon cashback nog eens 50 eraf. Voor 168 een koopje. 2e hands prijzen zijn zelfs hoger
Met de Saturn BTW-actie een paar weken geleden was je nog €12 goedkoper uit geweest
eigenlijk heb je een lijst met directe inkoopprijzen waar elk bedrijf/webshop inkoopt, als je daar 21%btw bij opteld weet je hoeveel winst/verlies de mediamarkt maakt op een artiekelHahn schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:23:
Niet alles draait om winst bij (grote) winkels, omzet is ook belangrijk. Daarom worden dit soort grote acties gehouden, want voor de winst hoeven ze het niet te doen. Maar geloof het vooral niet als je dat niet wilt.
ora et labora
'eigenlijk heb je een lijst', klinkt als heel betrouwbaar en waar
En waar haal je dat vandaan?
Voor dit soort acties spreekt de Media Markt natuurlijk wel iets af met leveranciers, dus zijn die 'lijsten met directe inkoopprijzen' niet eens van toepassing (als ze überhaupt bestaan...), maar niet elke leverancier wil daaraan meewerken en daardoor zijn sommige producten uitgesloten.
Voor dit soort acties spreekt de Media Markt natuurlijk wel iets af met leveranciers, dus zijn die 'lijsten met directe inkoopprijzen' niet eens van toepassing (als ze überhaupt bestaan...), maar niet elke leverancier wil daaraan meewerken en daardoor zijn sommige producten uitgesloten.
Tuuuuurlijk - mediamarkt hoeft geen opslag op de directe inkoopprijzen te hebben om het personeel, winkel, afschrijving, opslagkosten, vervoer, etc terug te verdienenmrc4nl schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:27:
[...]
eigenlijk heb je een lijst met directe inkoopprijzen waar elk bedrijf/webshop inkoopt, als je daar 21%btw bij opteld weet je hoeveel winst/verlies de mediamarkt maakt op een artiekel

Winst begint pas een heel eind voorbij de inkoopprijs.............
Haha, ja ind. Maar dan was ik weer evenzoveel parkeerkosten kwijt in Amsterdam. Enige Saturn is midden in het centrum, mij niet gezien daar.Hahn schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:27:
Met de Saturn BTW-actie een paar weken geleden was je nog €12 goedkoper uit geweest
Bezorgen was gratis via de webshop
( dat was slecht getypt doog mij mist het woordje nodig)Hahn schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:33:
'eigenlijk heb je een lijst', klinkt als heel betrouwbaar en waarEn waar haal je dat vandaan?
Waar je het vandaan haalt is inderdaad de vraag, maar als je de prijzen zou weten waarmee een gemiddelde webshop inkoopt dan heb je wel een indicatie over hoe groot de winstmage is.Jij stelt(zie Hahn in "\[24-6 > 30-6] Mediamarkt Fotomania" ) dat die zeer gering zijn op lenzen. dan zou de verkoopprijs met btw dicht tegen die prijs aanzitten(of zelfs lager). Zon lijst is dan een goed argument, om die stelling kracht bij te zetten. (toch?)
Maar daar zit ook een deel van de winstmarge in, je kan niet zomaar de inkoopprijs verlagenpaulus_01 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:34:
[...]
Tuuuuurlijk - mediamarkt hoeft geen opslag op de directe inkoopprijzen te hebben om het personeel, winkel, afschrijving, opslagkosten, vervoer, etc terug te verdienen![]()
Winst begint pas een heel eind voorbij de inkoopprijs.............
en mediamarkt is natuurlijk niet de enige die onkosten heeft voor het verkopen van producten. andere winkels net zo goed...
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 30-06-2013 15:49 ]
ora et labora
Ah, op die fiets. Tja, had leuk geweest, maar gaat nooit gebeuren.mrc4nl schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:47:
[...]
( dat was slecht getypt doog mij mist het woordje nodig)
Waar je het vandaan haalt is inderdaad de vraag, maar als je de prijzen zou weten waarmee een gemiddelde webshop inkoopt dan heb je wel een indicatie over hoe groot de winstmage is.Jij stelt dat die zeer gering zijn op lenzen. dan zou de verkoopprijs met btw dicht tegen die prijs aanzitten. Zon lijst is dan een goed argument, om die stelling kracht bij te zetten. (toch?)
Weet niet wat dat met mijn reactie op je vorige reactie te maken heeft, maar goedmrc4nl schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:47:
en mediamarkt is natuurlijk niet de enige die onkosten heeft voor het verkopen van producten. andere winkels net zo goed...
On topic: ik heb overwogen om van de actie gebruik te maken, met name de D5100 kit was aardig geprijsd.
Toch gekozen om nog even te wachten.
Uit liefdadigheid zullen ze het niet doen. Voor naamsbekendheid hoeft het niet. Uiteindelijk linksom of rechtsom zullen ze voor de winst gaan naast het ruimen van oude gedateerde voorraad. Winst zullen ze ook maken na de 'korting'. Vaak schroeven ze de prijs de week ervoor op om de korting groot te laten lijken. Verder wordt er gigantische winst gemaakt op de bijverkopen.Hahn schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:23:
Precies en de algemene indruk lijkt juist wel te zijn dat dit soort aanbiedingen voor de klant gemaakt zijn, maar dat is lang niet altijd zoAnoniem: 181786 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:55:
[...]
Uit liefdadigheid zullen ze het niet doen.
Naamsbekendheid misschien niet, maar zeer zeker wel om mensen aan je te binden en ze terug te laten komen bij je. Zeker in deze tijden waarin mensen net zo makkelijk (of nog makkelijker) via internet bestellen.Voor naamsbekendheid hoeft het niet.
Ja dat werkt wel goed, voortdurend acties houden waarbij als je de kleine lettertjes leest bijna alle producten zijn uitgesloten, dan jaag je de klanten natuurlijk totaal niet tegen je in het harnas (en het zijn al zulke fijne winkels), die komen dan graag nog eens terug!
Zo leek het mij wel interessant om gebruik te maken van de BTW actie. Op dat moment was ik geïnteresseerd in een Wii U. Buiten dat hij bij de plaatselijke MM duurder was dan elders bleek het ook uitgesloten te zijn van de actie. Ik betaal liever iets meer voor een camera bij een fotospeciaalzaak. Als ik dan een vraag heb over instellingen of accessoires oid dan kan ik gewoon terecht in de winkel.Azrael schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:23:
Ja dat werkt wel goed, voortdurend acties houden waarbij als je de kleine lettertjes leest bijna alle producten zijn uitgesloten, dan jaag je de klanten natuurlijk totaal niet tegen je in het harnas (en het zijn al zulke fijne winkels), die komen dan graag nog eens terug!
Met alle respect, maar het zal me aan m'n kiertje oxideren wat de achterliggende redenen voor zo'n actie zijn. Ik moet er als klant uiteindelijk gewoon wat aan hebben, anders koop ik er gewoon niets, punt. En MM is deze actie toch redelijk teleurstellend bezig geweest, als ik zo de gemiddelde verhalen hoor. In ieder geval vergeleken met de voorgaande acties / jaren. Ze beloven in eerste instantie veel, maar maken uiteindelijk weinig waar. Ze beloven notabene grote kortingen op lenzen, die, als ik hier zo lees, eigenlijk nergens ook waargemaakt zijn. "tot 500 euro korting op objectieven", staat er in de folder. Nog maar even niet gesproken over het feit dat het objectief wel héél erg duur moet zijn, wil er 500 euro afgaan. Ik lees hier alleen maar verhalen over topmodellen die overal gewoon uitgesloten zijn van de actie.Hahn schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:59:
[...]
Precies en de algemene indruk lijkt juist wel te zijn dat dit soort aanbiedingen voor de klant gemaakt zijn, maar dat is lang niet altijd zo
Het zijn franchisers, prima. Maar de kortingen die in de folders staan, of op webshop, moeten de verschillende vestigingen ook gewoon aanhouden, punt. Anders heeft het totaal geen nut de gezamenlijke naam Mediamarkt te hanteren.
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Ben ik het ook helemaal mee eens, als de actie niet is wat je had gewild, dan koop je er niet.Sjekster schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:39:
[...]
Met alle respect, maar het zal me aan m'n kiertje oxideren wat de achterliggende redenen voor zo'n actie zijn. Ik moet er als klant uiteindelijk gewoon wat aan hebben, anders koop ik er gewoon niets, punt.
Maar ik snap niet dat mensen er zo'n drama van maken en zowat rechtszaken willen beginnen, omdat de actie niet helemaal is wat ze ervan hadden verwacht. Als het een goede aanbieding is, maak er gebruik van, is het dat niet, kijk verder. Maar maak er geen drama van...
De enige uitzonderingen die gemaakt worden door losse vestigingen (bijvoorbeeld wel enige korting geven op bepaalde modellen die uitgesloten zijn) zijn alleen maar in het voordeel van de klant, dus ik zie niet waarom dat een probleem zou moeten zijn?Het zijn franchisers, prima. Maar de kortingen die in de folders staan, of op webshop, moeten de verschillende vestigingen ook gewoon aanhouden, punt. Anders heeft het totaal geen nut de gezamenlijke naam Mediamarkt te hanteren.