[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste
Acties:
  • 136.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:18:
Dit werkt inderdaad om de 8.1 ISO binnen te halen (ben er nu meer bezig). Wat er niet bij staat is dat je de eerste installer (win 8 ) moet stoppen vóórdat je de 8.1 installer voor de tweede keer start.

[...]
Blijkbaar werkt het maar een beperkt aantal keer. Ik heb op deze manier de 8.1 x64 NL en EN ISO's gedownload, maar nu ik ook de 32 bit ISO's wil downloaden geeft-ie al de hele dag aan dat-ie geen verbinding kan maken. Zojuist na jouw bericht geprobeerd met m'n andere (Win 8 ) productkey, en nu downloadt-ie 'm wel. Maar met m'n eerste key wil-ie dus niet meer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
BtM909 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Door de updates die eerder vandaag zijn gereleased?
Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Heilige Kaas schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:54:
Ik ben erg blij met de upgraden naar 8.1 Mooie toevoegingen maar er zijn drie dingen wat ik op te merken heb.

• Ze hebben de Facebook chat functie eruit gehaald? Die app waarmee je kon chatten, die je vet handig naast je desktop kon zetten. Waarom? Dat was DE reden dat ik windows 8 fijn vondt en eigenlijk de enige app die ik écht veel gebruikte uit metro.
Ik weet niet of je Skype gebruikt, zoja dan zou ik die koppelen aan je facebookchat. Ik gebruikte zelf veel Skype op mijn desktop/laptop en surface RT en ben daarom blij dat de berichten app eruit is..
• Het zoeksysteem hiervoor was vele malen beter. Ik vindt het fijn dat je nu alles tegelijk zoekt maar als ik voorheen de instellingen van de muis wou veranderen hoefde ik alleen 'Mouse' te typen en op enter te drukken, zelfde geldt voor resolutie veranderen. Echt heel jammer...
Als je in start menu iets intikt om iets te zoeken kan je net als bij Windows 8 de manier van zoeken veranderen. Standaart zoekt hij lokaal en daarna op het internet, maar je kan ook bv. naar instellingen veranderen of bestanden

• Rechter muisklik op bureaublad doet alles vastlopen. Vreemde bug.
Drivers misschien eens updaten, kan het probleem zijn

Iemand enig idee of de chat app terug te brengen is, en of er instellingen zijn voor de search? Of zal ik maar eens contact op gaan nemen met microsoft?
Heb met bold erbij gezet hoe je eventueel je problemen kan fixen, hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 15:31
Klein vraagje: is de startknop bij jullie in de taakbalk (als je erover zweeft) en in het Charms-menu ook altijd paars? Ongeacht de kleur die ik kies voor Metro UI, blijft de kleur paars, terwijl de knop voorheen altijd dezelfde kleur had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 05-10 19:26
superjona schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:15:
Klein vraagje: is de startknop bij jullie in de taakbalk (als je erover zweeft) en in het Charms-menu ook altijd paars? Ongeacht de kleur die ik kies voor Metro UI, blijft de kleur paars, terwijl de knop voorheen altijd dezelfde kleur had...
Uhhh nee dit moet de kleur zijn van je "accent kleur", heb je deze wel aangepast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 15:31
Ach, inderdaad. Erg dom van me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 17:38
Ik probeer sinds vrijdag Windows 8.1 installeren.
Helaas lukt dit niet door foutcode 0xc1900104.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:03

Satom

Verzamel ervaringen

VirinR schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:33:
Ik probeer sinds vrijdag Windows 8.1 installeren.
Helaas lukt dit niet door foutcode 0xc1900104.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Door de foutcode in Google in te vullen kwam ik op de volgende oplossing uit:
following solution worked for me:

change the value of PortableOperatingSystem in regedit HK_Local_Machine/System/CurrentControlSet/Control/ from 1 to 0

and restart your PC

since i already downloaded the Iso file and put it on an USB-Drive i started the setup from there and it worked.
Don't hit me if it ain't working :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Satom op 20-10-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ergens een dir leeg maken, en dan werkt het weer (weet niet meer welke)
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:55:
[...]

Blijkbaar werkt het maar een beperkt aantal keer. Ik heb op deze manier de 8.1 x64 NL en EN ISO's gedownload, maar nu ik ook de 32 bit ISO's wil downloaden geeft-ie al de hele dag aan dat-ie geen verbinding kan maken. Zojuist na jouw bericht geprobeerd met m'n andere (Win 8 ) productkey, en nu downloadt-ie 'm wel. Maar met m'n eerste key wil-ie dus niet meer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
ik heb m vandaag geupdate. duurde wel vreselijk lang voor de update binnen was, maar ik was meer dingen aan het doen op de pc, dus dat kan een issue geweest zijn. tot nu toe bevalt het me wel, maar ik erger me aan 1 ding. als ik in win 8 naar de zoek optie ging kreeg ik alle software te zien die op mn pc stond, netjes overzichtelijk, weet iemand hoe ik dat weer terug kan krijgen? als ik nu naar zoek ga komt er alleen rechts die zwarte balk met tekst invoer en keuze menu waar ik in wil zoeken

lol. laat maar. heb t al gevonden. uur aan t zoeken geweest en niet kunnen vinden. ik maak een post en 5 seconden later zie ik de oplossing 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door huntedjohan op 20-10-2013 19:52 ]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

huntedjohan schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:51:
ik heb m vandaag geupdate. duurde wel vreselijk lang voor de update binnen was, maar ik was meer dingen aan het doen op de pc, dus dat kan een issue geweest zijn. tot nu toe bevalt het me wel, maar ik erger me aan 1 ding. als ik in win 8 naar de zoek optie ging kreeg ik alle software te zien die op mn pc stond, netjes overzichtelijk, weet iemand hoe ik dat weer terug kan krijgen? als ik nu naar zoek ga komt er alleen rechts die zwarte balk met tekst invoer en keuze menu waar ik in wil zoeken
Je bedoelt alle apps alfabetisch gesorteerd? Kijk eens bij het pijltje naar beneden op je start scherm.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Hier gister de update geïnstalleerd, ging verder zonder problemen. Heb alleen nu wel in IE11 live.com toe moeten voegen aan de compatibiliteitsweergave. Om de een of andere reden mag ik anders geen mails openen omdat de linkermuis knop niets lijkt te doen als je op een mail wil klikken.

Overigens heeft mijn vriendin deze laptop pas sinds donderdag en dit is de eerste keer dat ik 'echt' met Windows 8 te maken heb. Had er wel wat mee gespeeld in een VM, maar verder nog nooit echt gebruikt. Laat ik het er voor nu op houden dat ik 'nog niet echt positief' ben over Win8...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:37:
Je moet ergens een dir leeg maken, en dan werkt het weer (weet niet meer welke)

[...]
Sterker nog, ik voerde 'm telkens uit in een 'gloednieuwe' VM. M'n eerste key wil (na 3x) niet meer downloaden (ook niet meer de Windows 8 ISO), m'n tweede key doet 't nog wel. Maar geeft niet, ik heb toch bijna wat ik wilde ;) (8.1 ISO x86/64 NL/EN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:45
Mensen die die truc hebben uitgevoerd door de setup assistant een windows 8.1 iso te laten downloaden, hoe hebben jullie de installatie aan de praat gekregen? Als ik bij het code invoerscherm kom accepteert ie mijn legale windows 8 code en mijn windows 8 media center code beiden niet....

Edit: Een generic code pakte die nu ineens wel... :S

[ Voor 8% gewijzigd door tobitronics op 20-10-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

tobitronics schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:39:
Mensen die die truc hebben uitgevoerd door de setup assistant een windows 8.1 iso te laten downloaden, hoe hebben jullie de installatie aan de praat gekregen? Als ik bij het code invoerscherm kom accepteert ie mijn legale windows 8 code en mijn windows 8 media center code beiden niet....

Edit: Een generic code pakte die nu ineens wel... :S
Klopt. Je hebt een generic code nodig voor Windows 8.1 zelf. Maar als je wilt activeren kan dit wel gewoon met je Windows 8 key. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 21:20
Ik probeerde dit dus ook maar laat ik nu net geen generic code hebben voor 8.1.. alleen mijn win8 msdn key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Probeer eens:
code:
1
2
Core 334NH-RXG76-64THK-C7CKG-D3VPT
Professional XHQ8N-C3MCJ-RQXB6-WCHYG-C9WKB

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
Ik heb een oplossing gevonden voor het crashen van IE 11 in W 8.1: Bij internet opties, geavanceerd GPU rendering uitzetten, op software dus. Volgende week de ISO truc eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:56

Patrick89

PSN : Gamesource

fast-server schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:44:
Probeer eens:
code:
1
2
Core 334NH-RXG76-64THK-C7CKG-D3VPT
Professional XHQ8N-C3MCJ-RQXB6-WCHYG-C9WKB
Ik krijg het probleem dat hij geen verbinding kan maken..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 29-09 23:37
Mijn antwoord was een reply op @Scrtz

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:28
Ik weet niet of het al behandeld is, enzo ja, onder welke naam maar....

Het valt mij op als ik op het bureaublad ben, en ik sleep een map naar beneden, dat de map OVER de taakbalk schoof, ipv eronder door.
Nu 5 min. later met hetzelfde venster doet hij weer zoals het altijd was. Hij gaat er nu onder door. Meer mensen die dit ervaren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 22:55
Rupie schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:58:
Hier gister de update geïnstalleerd, ging verder zonder problemen. Heb alleen nu wel in IE11 live.com toe moeten voegen aan de compatibiliteitsweergave. Om de een of andere reden mag ik anders geen mails openen omdat de linkermuis knop niets lijkt te doen als je op een mail wil klikken.

[...]
Dus je Outlook.com mail werkt niet? Hier geen problemen in IE11 en de site zou natuurlijk niet toegevoegd hoeven worden aan de compatibiliteitsweergave lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Grudgie schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:19:
[...]

Klopt. Je hebt een generic code nodig voor Windows 8.1 zelf. Maar als je wilt activeren kan dit wel gewoon met je Windows 8 key. :)
Dit zou MS nog moeten veranderen, zodat je ook je Win8 kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Dragunov schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:11:
[...]

Dit zou MS nog moeten veranderen, zodat je ook je Win8 kan gebruiken
Activatie met legale key is idd ook gewoon gelukt :)

Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de charms bar aan de rechter kant nu wat meer naar boven is verschoven? Het icoontje start zit nu veel meer omhoog i.p.v. in het midden zoals bij 8.0... Is dit weg te werken?

[ Voor 30% gewijzigd door tobitronics op 20-10-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 22:24
tobitronics schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:12:
[...]

Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de charms bar aan de rechter kant nu wat meer naar boven is verschoven? Het icoontje start zit nu veel meer omhoog i.p.v. in het midden zoals bij 8.0... Is dit weg te werken?
Geen idee of het weg te krijgen is, maar het is standaard niet naar boven geschoven. Wat ze hebben gedaan is de charms knoppen dichter naar de positie brengen (op grotere monitoren) vanwaar je met de muis de charm bar activeert. Zo zul je zien als je van rechts onder naar boven 'veegt' de knoppen juist lager zitten. Hierdoor hoef je niet zo ver meer met de muis te bewegen.

Ik vind het wel handig eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Is dit nieuw?

Als je op je inlogscherm komt, waar je je wachtwoord moet geven om in te loggen, zie je nu of er Windows Updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat was sws al in de 8.1 preview en volgens mij gewoon het mechanisme hoe het in 8 werd gepresenteerd (maar dat laatste weet ik niet meer zeker :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
icratox schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:41:
[...]

Geen idee of het weg te krijgen is, maar het is standaard niet naar boven geschoven. Wat ze hebben gedaan is de charms knoppen dichter naar de positie brengen (op grotere monitoren) vanwaar je met de muis de charm bar activeert. Zo zul je zien als je van rechts onder naar boven 'veegt' de knoppen juist lager zitten. Hierdoor hoef je niet zo ver meer met de muis te bewegen.

Ik vind het wel handig eigenlijk :)
OK bedankt! Vroeg me gewoon af waarom het niet in het midden zat, heb een beetje ocd haha. Maar dit klinkt redelijk logisch en doordacht, goeie stap van MS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dragunov schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:02:
Is dit nieuw?

Als je op je inlogscherm komt, waar je je wachtwoord moet geven om in te loggen, zie je nu of er Windows Updates zijn.
Dat gaf 8.0 ook al aan. Die liet het zien dat hij updates binnen gehaald had en wil het dan binnen 2 dagen installeren. Dus zie je bij het inloggen die melding. En verandert opnieuw opstarten in bijwerken en opnieuw opstarten.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zag gisteravond dat Asus netjes zijn mobo drivers heeft geupdate. Netjes omdat het alweer een wat ouder model betreft. Hopelijk zijn hiermee mijn sleepmode problemen opgelost.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
TheVMaster schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:44:
[...]

Dus je Outlook.com mail werkt niet? Hier geen problemen in IE11 en de site zou natuurlijk niet toegevoegd hoeven worden aan de compatibiliteitsweergave lijkt me...
Klopt, de mail in outlook.com... In het frame waar de mails zelf staan lijkt de linkermuisknop niet te werken. Menu en dergelijke werken wel gewoon, maar als ik op een mail klik gebeurd er verder niets. Ook zonder add ons en dergelijke geprobeerd maar hij doet het niet. In FF (of in IE10 op mijn Win7 laptop) werkt het allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Rupie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:44:
[...]

Klopt, de mail in outlook.com... In het frame waar de mails zelf staan lijkt de linkermuisknop niet te werken. Menu en dergelijke werken wel gewoon, maar als ik op een mail klik gebeurd er verder niets. Ook zonder add ons en dergelijke geprobeerd maar hij doet het niet. In FF (of in IE10 op mijn Win7 laptop) werkt het allemaal wel.
Vaag....upgrade gedaan van Windows x naar Windows 8.1, of een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 10:02
Het valt mij op dat mijn laptop niet meer goed kan afsluiten.

Alleen met shutdown /s als commdo lijkt het goed te gaan.
Laptop is een Hp Probook 6560B. 8.1 64bits pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Ik heb last van beeldweergave problemen van websites in internet explorer en ook in chrome ..
Websites worden niet goed weergegeven ..

Iemand een oplossing ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 21:20
fast-server schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:58:
Mijn antwoord was een reply op @Scrtz
Patrick89 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:54:
[...]

Ik krijg het probleem dat hij geen verbinding kan maken..
De Code werkt maar dan krijg ik inderdaad ook het probleem dat hij geen verbinding kan maken, heel vreemd

Maargoed, ga nu maar via de welbekende truc de windows 8.1 iso downloaden, kijken of ik dan wel 8.1 fatsoenlijk kan installeren zonder bsod's.

[ Voor 14% gewijzigd door Scrtz op 21-10-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heppieboeddah schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:25:

Gisteren van 8.0 update gedaan naar 8.1. Heb al gezocht in dit topic en mijn vriend Google. Kom niet uit het volgende. Met regelmaat opent automatisch de 'store' [appstore]. Heb al gekeken of ik bij services het e.e.a kon uitzetten. Ook bij de settings van de [app]store. Krijg het niet voor elkaar. Iemand die dit ook ondervindt en een oplossing weet?
Helaas is daar ook geen oplossing.

Zoals ik al schreef: Bij het opstarten van de pc start automatisch de 'store'. Deze sluit ik en als ik dan aan het werk ben op de pc dan start 'store' regelmatig op. Wordt er een beetje treurig van, en heb me al suf gezocht op het i-net.

Hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
TheVMaster schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:21:
[...]

Vaag....upgrade gedaan van Windows x naar Windows 8.1, of een clean install?
Upgrade. Maar op een laptop die ik een dag ervoor in bezit had gekregen en waar, naast de windows updates, nog niets op geinstalleerd was... Heb IE al volledig gereset gister maar ook dat hielp niet. Outlook.com is overigens ook meteen de enige website die niet werkt tot op heden.
G.Scholtens schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:16:
Het valt mij op dat mijn laptop niet meer goed kan afsluiten.

Alleen met shutdown /s als commdo lijkt het goed te gaan.
Laptop is een Hp Probook 6560B. 8.1 64bits pro.
Wat sluit er dan niet goed af dan? beetje weinig info zo he...

[ Voor 26% gewijzigd door Rupie op 21-10-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Het enige probleem dat ik heb is dat er soms een tab automatisch sluit in IE11, zonder dat die mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Laatst online: 26-06 07:19
picardo schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:21:
Ik heb last van beeldweergave problemen van websites in internet explorer en ook in chrome ..
Websites worden niet goed weergegeven ..

Iemand een oplossing ..
oplossing is eenvoudig, ik had nl hetzelfde. De drivers van de videokaart naar de laatste versie brengen en....problem solved
ik heb een geforce nvidia 540M en de update van de drivers hielp onmiddelijk. :)

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Laatst online: 26-06 07:19
CuBras schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:59:
Ik weet niet of het al behandeld is, enzo ja, onder welke naam maar....

Het valt mij op als ik op het bureaublad ben, en ik sleep een map naar beneden, dat de map OVER de taakbalk schoof, ipv eronder door.
Nu 5 min. later met hetzelfde venster doet hij weer zoals het altijd was. Hij gaat er nu onder door. Meer mensen die dit ervaren hebben?
video driver updaten helpt!

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 12:12
Na de update werkt mijn sandisk cruzer 16G stick niet meer (wel in mijn laptop).Inmiddels heb ik de chipset drivers geupdate, maar helaas.In apparaatbeheer kom ik volgende melding tegen:onbekend usb apparaat (verzoek voor apparaat descriptor is mislukt)
Iemand een idee waar dit aan ligt.

CPU :4770K
MB :G1.Sniper 5

[ Voor 5% gewijzigd door kimone66 op 21-10-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Is deze update het waard om te upgraden of zal ik nog ff wachten? Ik had namelijk wat probleempjes met de vorige keer dat ik naar 8.1 ging.
Ik heb ook gehoord dat deze update uiteindelijk ook via normale windows updates komt. Klopt dat? Zoja, wanneer dan?

Ik weet niet of dit al gevraagd is, maar ik dacht ik doe het maar...

[ Voor 13% gewijzigd door marcelsei op 21-10-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 10:02
Rupie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:41:

Wat sluit er dan niet goed af dan? beetje weinig info zo he...
Laptop zelf word niet goed afgesloten.
Scherm word wel zwart, maar fans en leds blijven branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:22:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:25:

Gisteren van 8.0 update gedaan naar 8.1. Heb al gezocht in dit topic en mijn vriend Google. Kom niet uit het volgende. Met regelmaat opent automatisch de 'store' [appstore]. Heb al gekeken of ik bij services het e.e.a kon uitzetten. Ook bij de settings van de [app]store. Krijg het niet voor elkaar. Iemand die dit ook ondervindt en een oplossing weet?

[...]

Helaas is daar ook geen oplossing.

Zoals ik al schreef: Bij het opstarten van de pc start automatisch de 'store'. Deze sluit ik en als ik dan aan het werk ben op de pc dan start 'store' regelmatig op. Wordt er een beetje treurig van, en heb me al suf gezocht op het i-net.

Hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.
Sysinternals -> autoruns.exe downloaden. Check daar eens tussen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 07:37
Volgens mij heb ik ook een nieuwe feature ontdekt, weet niet zeker of deze ook in 8.0 zat maar hij is wel leuk.

als je een app afsluiten, door het venster van boven naar beneden te trekken, moet je je muis (of vinger) en je houd het venster ongeveer 3 seconden beneden, zal de screenshot van de app omdraaien. als je de app dan weer naar boven haalt start de app opnieuw op.

huh!?
Hier wat screenshots ter verduidelijking...

1. De weer-app, die ik opnieuw wil opstarten...
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img802/839/k69a.png

2. Ik sleep de app naar beneden...
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img62/410/2iqw.png

3. Ik wacht tot de screenshot zich omdraait (3 seconden)
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img13/8656/7c5x.png

4. Ik sleep de app weer terug naar het midden, en tada! de app is opnieuw gestart
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img59/2460/cb4c.png

kan iemand bevestigen met Windows 8.0 of dit nieuw is of dat dit er al in zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
En voor mensen die deployment van Windows 8.1 willen met MDT. MDT 2013 is nu beschikbaar:

Microsoft Deployment Toolkit 2013 Now Available

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 21-10-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Heb een clean install gedaan van windows 8.1 Pro. Eerst ISO gedownload via werkwijze die hier in het topic aangegeven is. Tot nu toe is alles goed.

Echter 1 vraagje om zeker te zijn. Hiervoor had in win7 Pro op deze PC. Windows op SSD en ik had op mijn Synology NAS een iSCSI target gemaakt die ik in W7 gebruikte om mijn downloads en nieuwsgroepen te doen. Kan ik deze bestaande met data op "gewoon" importeren in 8.1 ? Dus met iSCSI initiator een verbinding maken ? Zonder dataverlies bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
abusimbal schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:00:
Heb een clean install gedaan van windows 8.1 Pro. Eerst ISO gedownload via werkwijze die hier in het topic aangegeven is. Tot nu toe is alles goed.

Echter 1 vraagje om zeker te zijn. Hiervoor had in win7 Pro op deze PC. Windows op SSD en ik had op mijn Synology NAS een iSCSI target gemaakt die ik in W7 gebruikte om mijn downloads en nieuwsgroepen te doen. Kan ik deze bestaande met data op "gewoon" importeren in 8.1 ? Dus met iSCSI initiator een verbinding maken ? Zonder dataverlies bedoel ik.
Ja, de iSCSI initiator zit ook in Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:42
Is windows 8.1 het nog waard als je een lokaal account wilt gebruiken, denk er namelijk misschien over omdat ik met UEFI en SSD zonder wachtwoord direct in de desktop kan booten maar ik zou veel tijd verliezen als ik dan het wachtwoord moet intypen. Is het mogelijk dat ie na boot direct in desktop gaat zonder enige tussenstappen? Of gaat hij metro > desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:26
ik heb een hp laptop geupdate en deze werkt perfect zonder bitlocker maar als ik bitlocker enable dan krijg ik enkel een black screen na de bios.
Reset ik men TPM module dan kan ik na het ingeven van de recovery code wel booten maar iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
maarten0009 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:20:
Is windows 8.1 het nog waard als je een lokaal account wilt gebruiken, denk er namelijk misschien over omdat ik met UEFI en SSD zonder wachtwoord direct in de desktop kan booten maar ik zou veel tijd verliezen als ik dan het wachtwoord moet intypen. Is het mogelijk dat ie na boot direct in desktop gaat zonder enige tussenstappen? Of gaat hij metro > desktop?
Dit is een nieuwe feature in 8.1, je kunt direct de desktop in bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
xFeverr schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:31:
Volgens mij heb ik ook een nieuwe feature ontdekt, weet niet zeker of deze ook in 8.0 zat maar hij is wel leuk.

als je een app afsluiten, door het venster van boven naar beneden te trekken, moet je je muis (of vinger) en je houd het venster ongeveer 3 seconden beneden, zal de screenshot van de app omdraaien. als je de app dan weer naar boven haalt start de app opnieuw op.

huh!?
Hier wat screenshots ter verduidelijking...

1. De weer-app, die ik opnieuw wil opstarten...
[afbeelding]

2. Ik sleep de app naar beneden...
[afbeelding]

3. Ik wacht tot de screenshot zich omdraait (3 seconden)
[afbeelding]

4. Ik sleep de app weer terug naar het midden, en tada! de app is opnieuw gestart
[afbeelding]

kan iemand bevestigen met Windows 8.0 of dit nieuw is of dat dit er al in zat?
Dit is een nieuwe feature in Windows 8.1. Als je een Windows Store App naar beneden sleept (en niet die 2 a 3 seconden wacht), dan sluit hij niet echt af...hij blijft dan 'suspended' staan. Als je 3 seconden wacht en hem dan alsnog verder sleept, dan sluit hij echt helemaal af. Of als je hem dan weer laat 'maximaliseren', dan start hij opnieuw op.
maarten0009 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:20:
Hmm....je kunt direct naar je desktop booten, maar eh....je kunt ipv wachtwoord ook PIN code kiezen, heb je nog wel een klein beetje beveiliging....maar kun je toch snel inloggen?

Ik begrijp op recht niet waarom mensen geen wachtwoord gebruiken....of woon je alleen en zit er nooit iemand anders aan je laptop/tablet?

[ Voor 49% gewijzigd door TheVMaster op 21-10-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Hoi allen,

Ik kwam vanmiddag het volgende tegen.
http://www.winbeta.org/ne...your-windows-8-retail-key

Kun je een iso downloaden of bootable DVD / USB maken voor 8.1
Scheelt je weer wat tijd ipv 8 installeren en upgraden naar 8.1

Hij pikt het ook met een windows 8 upgrade licentie.
Ik dacht ik deel het even :)

Dus gewoon de W8 installer downloaden / starten.
Afbreken waneer deze aan het downloaden is.
De 8.1 installer starten => deze geeft een fout => afsluiten.
Nogmaals de 8.1 installer starten en de 8.1 start met downloaden.
Op het einde kun je kiezen wat je wilt. Opslaan, DVD maken of bootable USB

[ Voor 29% gewijzigd door mukkel op 21-10-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 11:24
Ik heb de update van 8.1 via de store gedaan, maar kan na de update niet meer de game FIFA 13 launchen. De demo van FIFA 14 werkt wel uitstekend. Ik heb nu de nieuwste drivers van AMD draaien, dus daar kan het niet aan liggen.

Dit scherm wordt nog wel geladen, maar wanneer ik op spelen druk, krijg ik te zien aan de cursor dat de game aan het openen is, maar uiteindelijk stopt het daarmee

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0iH2haE.png

Ik heb al zitten googlen, maar niets kunnen vinden wat een oplossing bied

[ Voor 7% gewijzigd door reinier.sr op 21-10-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Startknop is beetje nutteloos hier, het is een positief iets dat erbij is gekomen, maar ik ben toch nog altijd geneigd om naar me rechterkant van het scherm te gaan en via deze weg naar het Startscherm te gaan.

Dan pas denk ik er terug aan dat ik nu ook een Startknop heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Ik loop tegen een vervelend probleem aan na de update naar 8.1. Om de zoveel tijd verschijnt er een zwart popup blok met allerlei tips voor als je Windows 8.1 gebruikt op een tablet. Ik gebruik het op mijn desktop, maar ik krijg het zwarte block niet weg. Degene die nu open staat is schakelen tussen apps. Verdomd irritant, dat was met Windows 8 nooit zo. Iemand een idee hoe ik het kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reinier.sr schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:27:
Ik heb de update van 8.1 via de store gedaan, maar kan na de update niet meer de game FIFA 13 launchen. De demo van FIFA 14 werkt wel uitstekend. Ik heb nu de nieuwste drivers van AMD draaien, dus daar kan het niet aan liggen.

Dit scherm wordt nog wel geladen, maar wanneer ik op spelen druk, krijg ik te zien aan de cursor dat de game aan het openen is, maar uiteindelijk stopt het daarmee

[afbeelding]

Ik heb al zitten googlen, maar niets kunnen vinden wat een oplossing bied
Gpu drivers wel een update gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
BasNation schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:52:
Heeft iemand hier problemen met z'n internet?

Wanneer ik aan het surfen ben en een nieuwe website open krijg ik zeer vaak een "Server not found" error. Als ik vervolgens 1 of 2 keer F5 is er ineens niks aan de hand. Dit doet zich voornamelijk voor wanneer ik een nieuwe website bezoek (waar ik nog geen DNS etc. van heb), maar soms ook bij al eerder bezochte websites. En iedere keer is het na een keertje F5 opgelost.

Dit gebeurt in FF22, IE11, Chrome, Opera en Safari. Zelfs Steam lijkt er af en toe last van te hebben, en moet de boel ge-refreshed worden. Ook sommige programma's installeren lukt af en toe niet omdat "you need an internet connection to install".

Ik kan simpelweg niet vinden waar het aan ligt. Het is een 100% clean install, en P2P lijkt nergens last van te hebben. Die gaan onverstoord door alsof er niks aan de hand is.

Nu dacht ik eerst dat er misschien een HTTP netprobleem zat in m'n NIC drivers of de Windows 8.1 connectie zooi, maar als non-browser applicaties er ook last van hebben (torrents, etc. uitgezondert), dan weet ik het niet meer. :?

extra: Op m'n Win7 installatie heb ik uiteraard nergens last van
Ik heb precies ditzelfde probleem bij Chrome en IE sinds het installeren van Windows 8.1 vorige week. Is er al een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:49:
[...]

Gpu drivers wel een update gegeven?
Ja, ik heb de nieuwste drivers draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Reset je network stack eens en disable je AV eens om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CrashandBurn76 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:43:
Ik loop tegen een vervelend probleem aan na de update naar 8.1. Om de zoveel tijd verschijnt er een zwart popup blok met allerlei tips voor als je Windows 8.1 gebruikt op een tablet. Ik gebruik het op mijn desktop, maar ik krijg het zwarte block niet weg. Degene die nu open staat is schakelen tussen apps. Verdomd irritant, dat was met Windows 8 nooit zo. Iemand een idee hoe ik het kan uitschakelen?
http://www.eightforums.co...isable-windows-8-1-a.html ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik heb met mail-hub een gek iets. Sinds de upgrade naar w8.1 afgelopen week, is mijn hotmail-account niet bereikbaar... voor de mailhub dan.
Ik krijg bij syncen kort een berichtje rechtsboven te zien dat het account niet bereikbaar is.
En dan heel soms doet ie toch wél...???
Als ik gewoon naar outlook.com ga kan ik wél bij de mail.

Iemand enig idee war te zoeken voor het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:56

Patrick89

PSN : Gamesource

Gister via RTM versie windows geinstallerd. Key invoeren en werkt als een zonnetje.
De zoekfuntie werkt mooi :)..

Start button en typen wat je wil werk perfect ! Hier niet echt te klagen

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Ik ook bezitter van windows 8.1

Heb alleen twee problemen gevonden.

Ik bezit de laatste AMD drivers (Officiele getest en beta) die bruikbaar zijn voor Windows 8.1.
Als ik Fifa 14 wil starten start het spel op en laat het logo zien. Vervolgens wordt het spel automatisch afgesloten.

Ik heb een clean install gedaan met de Engels taal. Vervolgend de 8.1 update en een language pack.
Na elke restart moet ik het Nederlandse taal pakket weer activeren/installeren.

Iemand nog goede tips om bovenstaande issues te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hier ook wel een apparte ervaring:
8.1 preview geïnstalleerd. Vervolgens de officiële release daaroverheen om de installatie af te maken en niet meer preview in de hoek te hebben staan.

Ik had naast de 8.1 preview ook Office 2013 geïnstalleerd. Hij geeft tijdens de installatie wel aan dat er apps opnieuw geïnstalleerd moeten worden, maar na afronding blijkt ook Office VOLLEDIG verdwenen. WTF??

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 10:11
Hoe kom je met een UEFI bios in veilig modus? Als ik op f8 druk dan krijg ik het boot menu van het BIOS.

Ik moet namelijk de videokaart drivers verwijderen omdat als windows opstart heel het scherm grijs is, wel een cursor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Vecodo schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:45:

Ik bezit de laatste AMD drivers (Officiele getest en beta) die bruikbaar zijn voor Windows 8.1.
Als ik Fifa 14 wil starten start het spel op en laat het logo zien. Vervolgens wordt het spel automatisch afgesloten.
Zit er een speciaal teken in je computer naam? FIFA schijnt daarom over zijn nek te kunnen gaan.
(her)installeren directx kan ook een oplossing zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Z500 op 22-10-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Z500 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:23:
Hoe kom je met een UEFI bios in veilig modus? Als ik op f8 druk dan krijg ik het boot menu van het BIOS.

Ik moet namelijk de videokaart drivers verwijderen omdat als windows opstart heel het scherm grijs is, wel een cursor.
Je kunt 2 dingen doen:

- Zodra je in dat boot menu je windows schijf selecteert als een malle F8 rammen en hopen dat je in het windows 8 boot menu komt
- Bij msconfig onder opstarten aanvinken dat je in veilige modus wil opstarten (niet vergeten achteraf weer weg te halen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
tobitronics schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:27:
[...]

Je kunt 2 dingen doen:

- Zodra je in dat boot menu je windows schijf selecteert als een malle F8 rammen en hopen dat je in het windows 8 boot menu komt
- Bij msconfig onder opstarten aanvinken dat je in veilige modus wil opstarten (niet vergeten achteraf weer weg te halen!)
Dank je!

Dat eerste heb ik al geprobeerd, maar direct krijg ik al het logo van windows te zien!
Het twede gaat niet lukken omdat ik geen beeld heb (alleen een cursor :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Z500 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:26:
[...]

Zit er een speciaal teken in je computer naam? FIFA schijnt daarom over zijn nek te kunnen gaan.
(her)installeren directx kan ook een oplossing zijn.
PC-Roy is de naam, die veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Vecodo schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:45:
Ik ook bezitter van windows 8.1

Heb alleen twee problemen gevonden.

Ik heb een clean install gedaan met de Engels taal. Vervolgend de 8.1 update en een language pack.
Na elke restart moet ik het Nederlandse taal pakket weer activeren/installeren.

Iemand nog goede tips om bovenstaande issues te verhelpen?
Waarom installeer je niet direct Windows 8.1 Dutch?
Z500 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:31:
[...]

Dank je!

Dat eerste heb ik al geprobeerd, maar direct krijg ik al het logo van windows te zien!
Het twede gaat niet lukken omdat ik geen beeld heb (alleen een cursor :+ )
Beter Shift + F8 proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Vecodo schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:35:
[...]

PC-Roy is de naam, die veranderen?
Ja, dat was bij mij de oplossing.
Oh, ga ik proberen, dank!

[ Voor 30% gewijzigd door Z500 op 22-10-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:18

FCC

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb een Nederlandse ISO die ik installeer met een legale product key.

Weet iemand of deze build: 6.3.9600.16384.WINBLUE_RTM.130821-1623 nog steeds de laatste Nederlandse ISO versie is die beschikbaar is bij Microsoft?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De build weet ik niet , maar nl_windows_8_1_x64_dvd_2707297.iso is de laatste versie die ik kan downloaden bij Technet. Dat is de Pro versie van 9-9-2013.

Op 17-10-2013 zijn de NL versies van Enterprise en VL geplaatst.

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre_nr1 op 22-10-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:29:
De build weet ik niet , maar nl_windows_8_1_x64_dvd_2707297.iso is de laatste versie die ik kan downloaden bij Technet. Dat is de Pro versie van 9-9-2013.

Op 17-10-2013 zijn de NL versies van Enterprise en VL geplaatst.
Klopt dat is de laatste, ik keek verkeerd. 8)7

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rw1n
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 20:41
Ik heb Windows 8.1 ook geïnstalleerd op zowel m'n laptop (Windows 8 Pro) als m'n pc (Windows 8 ''Normaal") maar bij beide is om de een of andere reden Avast antivirus gewoon verdwenen. Avast opnieuw er opgezet en het werkt weer prima maar ik vind het wel vaag...

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
Hoe kan ik weer zorgen dat als ik iets installeer dat die Tegels op de Metro ui komen want nu moet ik ze later allemaal handmatig toevoegen :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Laatst online: 11-09 10:07
3rw1n schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:34:
Ik heb Windows 8.1 ook geïnstalleerd op zowel m'n laptop (Windows 8 Pro) als m'n pc (Windows 8 ''Normaal") maar bij beide is om de een of andere reden Avast antivirus gewoon verdwenen. Avast opnieuw er opgezet en het werkt weer prima maar ik vind het wel vaag...

Ik had precies hetzelfde probleem. Moest Avast antivirus ook weer opnieuw installeren na update naar 8.1

Sindsdien heb ik ook het probleem dat zowel Chrome als IE veel websites (m.n. die ik niet eerder geopend heb) en ook regelmatig afbeeldingen op websites niet kan openen. Druk ik op F5 (soms een paar keer nodig), dan opent hij de website wel.
Weet niet of dit aan Avast ligt (die nu ook na herinstalleren een plugin heeft in Chrome) of aan Windows 8.1 dat hij die websites heel slecht/niet laadt. Denk aan Windows 8.1, want als ik Avast tijdelijk uitschakel blijft het probleem aanwezig.
Iemand hetzelfde probleem en een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
Voor diegenen met het probleem dat FIFA 13 niet opstart na de update (incl mijzelf)

http://www.barryharris.me.uk/article_view.php?id=195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
ravw schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:57:
Hoe kan ik weer zorgen dat als ik iets installeer dat die Tegels op de Metro ui komen want nu moet ik ze later allemaal handmatig toevoegen :(
Eh..dat is al vaker langsgekomen hier. By default komen je tiles niet meer op je Start Scherm, maar zul je ze vanaf het All Apps scherm op je Start Scherm moeten pinnen. Dat voorkomt een lelijk en vol Start Scherm (met de desktop apps die soms tig shortcuts hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
In de preview zat een health & fitness app waarmee je fitnessoefeningen kon bekijken (echt heel veel) met duidelijke instructies en plaatjes, en je kon het menselijk lichaam in 3D bekijken (spieren, botten, etc.etc.), en dat soort dingen, maar nu ik de final heb van Windows 8.1 zitten al die dingen er ineens niet meer in :? Weet iemand wat daarmee gebeurd is...? Ze hebben echt _heel_ veel functionaliteit uit de app gestript. Vet zonde, nu kun je alleen nog maar bijhouden wat je eet, en dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:47
Zit er allemaal nog in bij mij, voor zover ik kan zien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
3rw1n schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:34:

Waarschijnlijk komt dat omdat je Windows 8 versie van Avast niet compatible is met Windows 8.1 Versie 9 van Avast is dat wel. Prima AV pakket trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
TheVMaster schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:49:
[...]

Eh..dat is al vaker langsgekomen hier. By default komen je tiles niet meer op je Start Scherm, maar zul je ze vanaf het All Apps scherm op je Start Scherm moeten pinnen. Dat voorkomt een lelijk en vol Start Scherm (met de desktop apps die soms tig shortcuts hebben).
Is nu veel beter, anders had ik alles op Startscherm (programma, uninstall, readme).

Ik weet niet in hoeverre ze dit nog kunnen verbeteren (kiezen tijdens installatie wat er zou op Starscherm zou moeten komen??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ramon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:19:
Zit er allemaal nog in bij mij, voor zover ik kan zien.
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Laatst online: 07-10 23:42
Volgens mij moet je bij de instellingen van de app de content op Verenigde Staten - Engels zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 07-10 21:21
Nee, je moet "make it easier to find apps in my language" uitzetten en "make it easier to find apps with accessibilitÿ huppeldepep" kan je ook uitzetten (mits dit handig is voor je natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Avalaxy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:52:
In de preview zat een health & fitness app waarmee je fitnessoefeningen kon bekijken (echt heel veel) met duidelijke instructies en plaatjes, en je kon het menselijk lichaam in 3D bekijken (spieren, botten, etc.etc.), en dat soort dingen, maar nu ik de final heb van Windows 8.1 zitten al die dingen er ineens niet meer in :? Weet iemand wat daarmee gebeurd is...? Ze hebben echt _heel_ veel functionaliteit uit de app gestript. Vet zonde, nu kun je alleen nog maar bijhouden wat je eet, en dat soort zaken.
Zit er nog gewoon in hoor...je moet (binnen de App) de App Language aanpassen naar Nederlands - Engels.

Windows Health & Fitness
Caelorum schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:39:
Nee, je moet "make it easier to find apps in my language" uitzetten en "make it easier to find apps with accessibilitÿ huppeldepep" kan je ook uitzetten (mits dit handig is voor je natuurlijk :P)
Dat is voor het 'vinden' van Apps handig, maar Health & Fitness staat default al geinstalleerd.

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 23-10-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 07-10 21:21
TheVMaster schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:23:
[...] Dat is voor het 'vinden' van Apps handig, maar Health & Fitness staat default al geinstalleerd.
Ja, sorry. Zie nu pas dat ik zijn bericht verkeerd had gelezen. Wist ook niet eens dat dat ding geïnstalleerd stond ^^ Toch maar eens kijken of ik wat van die overbodige meuk eraf kan halen. Wel lekker handig van MS dat ze met een upgrade van preview naar final niet even laten weten of en welke apps ze er extra op hebben gezet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee wat MS van plan is met 8.0? Vind het voorlopig nog niet de moeite waard om over te gaan. Had vorige week diverse problemen en ben maar weer terug gegaan.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Windows 8 wordt nog tot 18 oktober 2015 ondersteund. Daarna is 8.1 noodzakelijk voor verdere ondersteuning.

Bron:
http://www.zdnet.com/when...ows-or-office-7000013560/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ze 8.1 het bekende issue met joysticks die verdwijnen niet hebben opgelost.
Heb een Saitek stuur + pedalen. Die verdwijnen @ random in Windows 8.0/8.1
In Windows 7 gebeurd dat niet (zelfde hardware).
Best lastig vliegen dus... helaas wijst Saitek naar MS en MS naar Saitek... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
TheVMaster schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:23:
[...]

Zit er nog gewoon in hoor...je moet (binnen de App) de App Language aanpassen naar Nederlands - Engels.

[afbeelding]
Ohh, dat had ik al geprobeerd, maar veranderde niks. De wijziging vindt pas plaats als je de app opnieuw opstart. Heel erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Dragunov schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:36:
[...]

Waarom installeer je niet direct Windows 8.1 Dutch?

[...]
Dat is toch niet mogelijk? Althans ik kan geen Windows 8.1 Pro dutch ISO vinden waarmee ik een volledige clean install kan uitvoeren. Als jij meer weet, hoor ik graag hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Avalaxy schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:12:
[...]

Ohh, dat had ik al geprobeerd, maar veranderde niks. De wijziging vindt pas plaats als je de app opnieuw opstart. Heel erg bedankt _/-\o_
Dat staat ook onder het pull-down menu waar je de taal selecteert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ja maar... ja maar... Ik ben blind ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 15:00
Deze video is niet om te trollen maar ik wou is tonen hoe snel Windows 7 gewoon kan zijn.
Als je Windows 8 installatie merkelijk sneller is dan Windows 7 dan was er misschien gewoon iets geinstalleerd dat nu niet meer geinstalleerd is, bijgevolg vertraging.

En dit is een Win 7 installatie die al meer dan een jaar oud is. :Y
Zie de Description voor specs en OS install date.

Windows 7 SP1 64 bits master race *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoe gehandicapt is die installatie? Hier start ie even snel op denk ik maar dan heb ik wel alle normale windows services aan staan. Iets wat die waarschijnlijk niet zal hebben lijkt me.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 15:00
Martinspire schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:00:
En hoe gehandicapt is die installatie? Hier start ie even snel op denk ik maar dan heb ik wel alle normale windows services aan staan. Iets wat die waarschijnlijk niet zal hebben lijkt me.
Ik heb niets bij services.msc aangepast. Alles staat daar standaard. :)

Denk dat het vooral ligt aan het hebben van een SSD in combinatie met een goede CPU.
Voor de rest doe ik alles op deze computer (heb geen laptop; PC's in het school zijn krachtig genoeg en Dropbox werkt handig genoeg :)) en staat er dus genoeg op (wat games + zaken zoals Visual Studio)

Wel heb ik wat Windows features uit gezet. De indexering moet bv. niet lopen als je een SSD hebt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/software.PNG

Twee zaken staan expres uit maar das vooral omdat ze gewoon niet nodig zijn.
Daarnaast staat ook de Oracle database service standaard uit, maar das omdat die anders direct 1 GB aan RAM vreet en ik heb het zelden nog nodig.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/ccleaner%20startup.PNG

[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 23-10-2013 19:25 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je twijfel hebben of iets wel of niet in dit topic thuis hoort? Lees dan de regels even door, twijfel je dan nog. Stuur dan even een DM naar TheVMaster of Question Mark.