Het was meer dan 9 eerder dus het schommelt nu wel een beetje.
Kijken of ze de top van de eerste grote klim halen
Kijken of ze de top van de eerste grote klim halen
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Yup. Laatste winnaar op Ax3D toch, die Riblon?MarnixHobbelink schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:32:
Die Riblon zit erbij, en die staat op 4.49 in het GC. Die willen ze niet meer laten rijden denk ik.
Die stomme fransen moeten ook altijd alles verpesten!
[ Voor 49% gewijzigd door Goron op 06-07-2013 15:54 ]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Hoezo vraag ik me dan af. Waar is dat op gebaseerd. Froome rijdt belachelijk goed....Rub3s schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:44:
Zeg mensen, ik weet niet of jullie het al wisten, maar ik zeg het toch maar weer:
"De menselijke maat is weer terug".
T'is maar dat je het weet.
Zonder 0,00000001% dope is contador niet zo goed
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
[ Voor 90% gewijzigd door Goron op 06-07-2013 17:06 ]
Ten Dam
Ik zei net hetzelfdeFicoF schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:50:
[...]
Zonder 0,00000001% dope is contador niet zo goed
[ Voor 45% gewijzigd door Vos op 06-07-2013 17:30 ]
Die hoorden we idd iets te vaak. Maar mooie etappe verder, waar ook de Nederlanders weer eens goed bezig waren. Chapeau.Rub3s schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:44:
Zeg mensen, ik weet niet of jullie het al wisten, maar ik zeg het toch maar weer:
"De menselijke maat is weer terug".
T'is maar dat je het weet.
Uran is straks einde contract. http://www.cyclingnews.co...eadership-at-giro-ditaliaVos schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:29:
Bah, heb ik deze etappe weer gemist... Nu op zoek naar een lange samenvatting.
Moet je nagaan dat Sky ook nog Froome, Uran en Henao hebben... Al rommelt het daar wel wat, dus gaat vast wat weg van die 3.
Dat is eigenlijk wel het mooie die Formule van Sky, knechten zijn bijna net zo sterk als hun kopman en krijgen op een moment het gevoel gelijkwaardig of beter te zijn. Dan kun je ze op de korte termijn nog wel tevreden houden door ze de Dauphine o.i.d te laten winnen maar er komt natuurlijk een moment dat ook Porte gaat geloven dat hij de Tour kan winnen.Vos schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:29:
Moet je nagaan dat Sky ook nog Froome, Uran en Henao hebben... Al rommelt het daar wel wat, dus gaat vast wat weg van die 3.
Only fools are enslaved by time and space.
Dat is ook het idee bij Sky. Heb begrepen dat ze Cataldo ook aan het opleiden zijn op dezelfde manier als Porte.mercapto schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:50:
Dat is ook het idee bij Sky. Porte wordt klaargestoomd om kopman te worden, hoofdknecht is de beste leerschool. Je moet veel discipline tonen om dit te kunnen, andere teams zouden dit ook kunnen als de ego's opzij worden gezet.
NOS Tourjournaal is meestal wel redelijk lang toch? Staat dacht ik op Uitzendinggemist.Vos schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:29:
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik snap het idee wel hoor maar mijn punt was meer dat het wel mooi is om te zien hoelang dat goed gaat. Vorig jaar ging het ook maar net aan goed. De druk neemt natuurlijk wel toe in de media als zij het gevoel krijgen dat de knecht beter is dan de kopman. Het heeft imo niet zozeer te maken met ego opzij zetten, het lijkt me vrij normaal dat je als sportman wilt winnen. Ergens vind ik het ook altijd zonde als een goede "knecht" moet wachten op z'n kopman, zeker als hij wellicht zelf een goed klassement neer kan zetten zoals van Garderen vorig jaar. Maar goed, dat valt dan vast weer onder het kopje mentale bijstand.mercapto schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:50:
Dat is ook het idee bij Sky. Porte wordt klaargestoomd om kopman te worden, hoofdknecht is de beste leerschool. Je moet veel discipline tonen om dit te kunnen, andere teams zouden dit ook kunnen als de ego's opzij worden gezet.
Hij rijdt niet weg bij Mollema maar die laatste kon het hoge tempo in het begin van de klim niet volgen. Stel dat Mollema gewoon een slechte dag had gehad en je had ten Dam laten wachten dan stond er helemaal niemand in de top 10. Misschien heeft Mollema ook wel zelf teken gegeven dat hij z'n eigen ritme ging zoeken. We hebben ze de laatste kilometers ook niet meer in beeld gezien dus mss heeft ten Dam in de laatste kilometers nog wel voor Mollema gesleurd.Zewatanejo schreef op zondag 07 juli 2013 @ 07:28:
Goed hoor van ten Dam, maar waarom rijdt hij weg bij Mollema? Imo had hij zijn kopman op sleeptouw moeten nemen. Dan had Mollema waarschijnlijk nog wat minder tijd verloren.
België 3, of 12, whatever, laat in de avond en Eurosport ook laat in de avond.Vos schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:29:
[...] Nu op zoek naar een lange samenvatting.
Dit kon hij waarschijnlijk vorig jaar ook al, maar toen mocht hij helaas niet...[...] Froome...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
In de interviews na de rit zei Mollema inderdaad dat hij zijn eigen tempo reed op die slotklim. Mollema reed ook de heel tijd achteraan het peloton terwijl Ten Dam meer voorin was. In een van hun interviews zeiden ze ook dat ze elkaar de laatste 1.5 km ofzo weer tegengekomen waren en toen kop-over-kop gegaan zijn.LoneRanger schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:52:
[...]
Misschien heeft Mollema ook wel zelf teken gegeven dat hij z'n eigen ritme ging zoeken. We hebben ze de laatste kilometers ook niet meer in beeld gezien dus mss heeft ten Dam in de laatste kilometers nog wel voor Mollema gesleurd.
[ Voor 84% gewijzigd door Goron op 07-07-2013 11:59 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Vos op 07-07-2013 12:02 ]
Vreemd inderdaad na die macht van gisteren..? Zou Porte Kennaugh zijn gaan ophalen ofzo?Zewatanejo schreef op zondag 07 juli 2013 @ 12:13:
Froome zit nu al alleen.
Lijkt mij eerder een gezond beeld. Net zoals Cannondale gisteren, na hun inspanningen van vrijdag. Ik zou het verdacht vinden als ze dat dag na dag kunnen doen.Goron schreef op zondag 07 juli 2013 @ 12:14:
[...]
Vreemd inderdaad na die macht van gisteren..? Zou Porte Kennaugh zijn gaan ophalen ofzo?
[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 07-07-2013 12:37 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Goron op 07-07-2013 12:36 ]
Mindgames dus? Dat vind ik wel een prachtige actie dan.LoneRanger schreef op zondag 07 juli 2013 @ 12:38:
Mooi moment ook dat Contador zo even aan de andere kant gaat rijden om een bocht lager te kunnen kijken terwijl Froome geïsoleerd vlak achter hem reed. Dan zie je toch wel even het verschil in ervaring want reken maar dat Contador dat ook doet juist zodat Froome dat kan zien.
[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 07-07-2013 13:02 ]
[ Voor 50% gewijzigd door Vos op 07-07-2013 13:07 ]
het leek alsof het een keuze was om niet mee te springen. Ten Dam zat namelijk in het wiel van Valverde maar leek te wachten.Goron schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:08:
Froome is toch wel een indrukwekkender gele trui dan Wiggins vorig jaar. Knalt er steeds vol achteraan! De belkin boys zitten niet mee helaas, maar misschien kunnen die bij de volgende berg weer terugkomen.
Froome mocht vorig jaar niet. Dit is ook zijn kans om duidelijk te maken dat Wiggins vorig jaar mede/vooral winnaar was door de teamorders die Froome afremden, en niet alleen op eigen kracht. Ik vermoed dat Froome erg graag dit zal bewijzenGoron schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:08:
Froome is toch wel een indrukwekkender gele trui dan Wiggins vorig jaar. Knalt er steeds vol achteraan! De belkin boys zitten niet mee helaas, maar misschien kunnen die bij de volgende berg weer terugkomen.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 07-07-2013 13:25 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bram Tankink zou na zijn val in de afdaling van de Menté weer op de fiets zitten. Nico Verhoeven gebeld, hij wist niet hoe het met Tank is
[ Voor 42% gewijzigd door Goron op 07-07-2013 16:06 ]
Volgens mij staat Martin op 2:48 en Ten Dam op 1:50 hoor, dus dan zou die twintig seconden die ze hebben verloren ruim genoeg moeten zijn om de 3e en 4e plaats vast te houden.Goron schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:55:
Niet hard genoeg, dit gaat ze plaats 3 kostenMovistar doet niks om het Froome moeilijk te maken. Zo zonde.
Ah je hebt gelijk ik had scheef gekeken naar de tijd van Rojas. Toch plaats 3 dan!hostname schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:16:
[...]
Volgens mij staat Martin op 2:48 en Ten Dam op 1:50 hoor, dus dan zou die twintig seconden die ze hebben verloren ruim genoeg moeten zijn om de 3e en 4e plaats vast te houden.
Rojas? Die stond op 51 minutenGoron schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:20:
[...]
Ah je hebt gelijk ik had scheef gekeken naar de tijd van Rojas. Toch plaats 3 dan!
Oh, natuurlijk.
Hij stond gisteren 49e op een ruim kwartier, zal vandaag wel een plaats of 10 gestegen zijn, maar denk dat een top 20 plaats er niet in zit.Sjah schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:26:
Hoe hoog staat Gesink nou in Klassement? Ja hij is kansloos, maar stel dat die een top 20/15 rijdt, naast een top 10 voor de 2 andere jongens, zou toch een droom zijn.
1 zwaluw maakt nog geen zomer, laten we Mollema en consorten niet weer in de favorietenrol drukken.Sjah schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:26:
Hoe hoog staat Gesink nou in Klassement? Ja hij is kansloos, maar stel dat die een top 20/15 rijdt, naast een top 10 voor de 2 andere jongens, zou toch een droom zijn.
[ Voor 51% gewijzigd door ravenger op 08-07-2013 11:00 ]
Die is vrij aardig volgens mij.ravenger schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:55:
Ik vraag me af hoe zijn tijdrit isKennelijk ook wel aardig; 2e in de ITT van de Ronde van Baskenland.
Ben ik ook benieuwd naar ja, maar écht groot zal hij nooit wordenZamorano schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:53:
.....
Dit jaar (denk ik) nog in de schaduw van Valverde, maar dit kan wel eens een hele grote man in het klassement worden de komende jaren.
[insert Calimero-smiley]Vos schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:35:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar ja, maar écht groot zal hij nooit worden.
De komende week is dan wel weer vrij saai, op de tijdrit na.rik86 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:44:
Wel leuk voor de spanning dat SKY zo gehavend is, helemaal omdat de alpen-ritten er nu ook niet echt appeltje-eitje uitzien
15e bergop finish bij Mont Ventoux, lijkt wel enigszins op die van zaterdag, lange vlakke aanloop en dan opeens bergop finish, al zat er zaterdag nog vlak voor de finish een bergje tussen
18e etappe weer bergop, waarbij ze 2x de alpe d'huez meenemen
19e etappe 2x HC, 2x 1e cat. berg, maar wel bergaf finish
en 20e etappe weer een finish op een HC met ruim 40km ervoor een 1e cat berg
Ik ben ook erg benieuwd of het voor de 20e etappe al beslist zal zijn
Ik vraag me af of die actie van Valverde gister geen kwaad bloed heeft gezet bij Contador. Valverde viel aan met ploeggenoot en nam Froome mee naar de kopgroep waar Contador op achtervolgen was aangewezen. Het zou me ergens niet verbazen mocht Froome kunnen profiteren van die eventueel aangewakkerde rivaliteit.Zamorano schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:22:
Aan de andere kant verwacht ik wel dat het in de slotweek iedereen tegen Froome wordt, en hier en daar iemand die daarvan probeert te profiteren. Het gaat dan wel meetellen dat Sky Porte niet meer kan uitspelen voor het klassement, maar Movistar, Belkin en Saxo wel meerdere mannen in de top van het klassement hebben.
Mooi vooruitzicht iig.
Gewoon Quintana dus. Bij Spanjaarden, Colombianen, Venezolanen etcetera altijd de 1e achternaam nemen
Ja dat was een paar jaar geleden al duidelijk toen hij op dominerende wijze de Tour l'Avenir (ronde vd toekomst won). Klimtijdritje van een paar km won hij toen met minuten voorsprong op de rest. Alleen Talansky bleef binnen dezelfde minuut (op 45 seconden ofzo).Zamorano schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:53:
Ik zit me wel af te vragen wat Quintana nu écht kan.
Zaterdag eerst ontsnappen, dan nog wat knechten voor Valverde en dan nog vrij kort eindigen. En zondag wat speldenprikjes waarbij je zag dat hij echt nog over had (en waarbij het toch leek dat Froome niet heel makkelijk op het wiel zat).
Dit jaar (denk ik) nog in de schaduw van Valverde, maar dit kan wel eens een hele grote man in het klassement worden de komende jaren.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Voelde me ook een enorme nationalist de laatste dagen, haha. Maar moet nog wel zien waar ze over 2 weken staan, er komen nog veel tijdritkilometers.Fiber schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:26:
Lang geleden dat we twee Nederlanders in de top vijf hadden tijdens de eerste rustdag, wat een weelde. Nou nog een paar ritten winnen en de gouden tijden van de jaren 70 en 80 komen weer helemaal terug!
En je noemt Uran toch ook geen Uran!, uhhhhnebur86 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:03:
[...]
Gewoon Quintana dus. Bij Spanjaarden, Colombianen, Venezolanen etcetera altijd de 1e achternaam nemen
Je noemt Contador toch ook geen Velasco?En Sastre noemde je toch ook geen Candil?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq