De 100e Tour de France (2013) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22
Ok, Inside Belkin heet die dus, die stream opent niet, maarja, leuke link wel. Oh, met wat gepiel opent ie wel, tja je bent niet voor niks een tweaker...

[ Voor 32% gewijzigd door Sjah op 17-07-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Jammer dat de NOS dit doet en niet een onafhankelijke journalist. Dit wordt natuurlijk een reclamefilmpje voor het wielrennen, beide partijen hebben daar belang bij. Ook leuk om te zien, maar zou toch liever eindelijk eens echte journalisten zien. Liefst mensen die niks met wielrennen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hmm, die quote van Wout Poels in het filmpje over de afdaling van de Sarenne zit wel wat in. Als het niet verantwoord is kan je elke afdaling wel schrappen. Hoe verantwoord is een mooi lopende afdaling op een brede weg waar je 100+ per uur rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
En nog een feitje waar u verder niets aan heeft:

In deze Tour zitten 3 bergen die elk een meter lager zijn:
• Pailheres: 2001 meter (dak van deze Tour)
• De Madeleine: 2000 meter
• De Col du Sarenne van vanmiddag: 1999 meter.

Tot zover het ingelaste nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
BreadFan schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:39:
Hmm, die quote van Wout Poels in het filmpje over de afdaling van de Sarenne zit wel wat in. Als het niet verantwoord is kan je elke afdaling wel schrappen. Hoe verantwoord is een mooi lopende afdaling op een brede weg waar je 100+ per uur rijdt?
Je mag toch ook wel aannemen dat de klassementsjongens deze rit hebben verkend, blijkbaar vonden ze toen de afdaling te doen, aangezien er geen protesten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
In de Dauphine gingen ze er ook prima over, toen hoorde je niemand over die afdaling. Ligt er niet inmiddels nieuw asfalt en dergelijke? Volgens mij is dat beruchte filmpje niet erg actueel.

[ Voor 39% gewijzigd door ravenger op 18-07-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Blijkbaar is de weg nog opgelapt: https://twitter.com/FilemonW/status/357752351379046400

Johnny hoopt dat ze hem 2x doen. :P

[ Voor 18% gewijzigd door BreadFan op 18-07-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
ravenger schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:26:
In de Dauphine gingen ze er ook prima over, toen hoorde je niemand over die afdaling. Ligt er niet inmiddels nieuw asfalt en dergelijke? Volgens mij is dat beruchte filmpje niet erg actueel.
Niet opnieuw geasfalteerd, wel zijn de gaten gedicht en de stenen opgeruimd en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ze moeten gewoon organiseren dat alle koeien en schapen toevallig op dat moment over de weg moeten, dan is het veiligheids probleem ook gewoon weg.

Tenzij er renners zijn die dan door het gras willen om voorsprong te nemen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Hele gave foto in Le Equipe:

Afbeeldingslocatie: http://medias.lequipe.fr/img-photo-jpg/la-spectaculaire-descente-du-col-de-sarenne/1500000000287199/0:426,1862:1364-665-0-70/41f62.jpg

Sporza-journalist meldt:
Forget the rumours about skipping Sarenne. Just spoke Pecheux for a sec: Tomorrow? No problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kwam gisteren nog wel een tweet tegen (kan hem alleen niet meer terugvinden, helaas) waarin men zich afvroeg hoeveel bodybags men nodig zou hebben om de lichamen van naar beneden gestorte renners in op te bergen. Iets met Drama Queen etc....

Hoop zeker dat hij doorgaat, lijkt me prachtig om te zien. En men hoeft niet als een Al Qaida-piloot-in-opleiding naar beneden te rijden, er is altijd nog de optie om de snelheid wat lager te houden....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
David Millar:
Dear Greenedge Bus, please can you park yourself under the finish line today, BEFORE we pass for the first time. Much appreciated. David
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
@GioLippens: Update collega Wielaert bij de start: afdaling Sarenne blijft erin, controleurs ASO zijn ter plekke om situatie vanmiddag in te schatten”
De Gendt: 'Er kunnen doden vallen'

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 20:21

Zewatanejo

Fine Thanks!

Dat filmpje bij dat artikel in de telegraaf is natuurlijk een dikke fail. Het is versneld afgespeeld, waardoor het allemaal veel sneller lijkt dan het in werkelijkheid is. Ook bergop... :+

Verder is het wel een gevaarlijke afdaling, de renners moeten dus ook niet maximaal risico nemen. een beetje eigen verantwoordelijkheid in het peloton mag ook wel.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Wat een jankerts, dan rijden ze toch wat langzamer die berg af

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:19
Degene die het hardst gillen, zullen wel de slechtste dalers van het peloton zijn en gaan dus tijd verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Robkazoe schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:37:
Degene die het hardst gillen, zullen wel de slechtste dalers van het peloton zijn en gaan dus tijd verliezen.
Froome is een vrij aardige daler, dus onderbuik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Froome ziet het gewoon al gebeuren dat de Saxo-renners te grote risico's gaan nemen, en dat kan ik me wel een beetje indenken. Contador zal wel als een idioot naar beneden gaan (en klagen als hij onderuit gaat en de rest rijdt door |:( ). Je kan behoorlijk verliezen op zo'n afdaling als de één zijn leven waagt terwijl je zelf wat verantwoorder naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
de Gendt wou deze juist winnen. Als hij zo loopt te mekkeren wil ik hem ook niet vooraan zien! lol

Feit is dat deze afdaling al zooooo lang bekend is, nu beginnen te zeuren is gewoon tactiek van Froome om het zichzelf wat makkelijker te maken. Ze kunnen ook afspreken samen te blijven tot de laatste beklimming, maar het overwicht van Armstrong heeft niemand in dit peloton...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
Ik denk dat gezien de eerdere ervaring met Contador en afdalingen de bezorgdheid van Froome vrij oprecht is. Als hij niet meegaat wordt het hem eeuwig verweten dat hij het op een afdaling weggaf maar als hij wel mee gaat speelt hij misschien met zijn leven. Contador is nogal gemotiveerd en zal best een onverantwoord risico kunnen nemen vandaag. Daar twijfel ik niet aan.

Maar je moet je in Froome's geval toch niet voorstellen dat Contador vandaag de tour naar zijn hand zet en dat de Ducroixs van deze wereld over 20 jaar nog zeggen "weet je nog, 2013, met Froome, die de tour verloor in deze afdaling?"

Denk dat er geen klassementsrenner wint vandaag though.

[ Voor 31% gewijzigd door Makkelijk op 18-07-2013 12:03 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Is hij dan bezorgt om Contador z'n leven of om z'n eigen trui ?

Ik zie dat Froome's data is bekeken en normaal bevonden door een expert. Dus waarschijnlijk 3% minder beschuldigingen dan normaal vanaf nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
FicoF schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:20:
Jammer dat de NOS dit doet en niet een onafhankelijke journalist. Dit wordt natuurlijk een reclamefilmpje voor het wielrennen, beide partijen hebben daar belang bij. Ook leuk om te zien, maar zou toch liever eindelijk eens echte journalisten zien. Liefst mensen die niks met wielrennen hebben.
Vul voor wielrennen maar Tour in. Misselijkmakend dat verheerlijken van de Tour, zelfs ochtend -pre Radio Tour programmas op Radio1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:00:
Contador is nogal gemotiveerd en zal best een onverantwoord risico kunnen nemen vandaag. Daar twijfel ik niet aan.

Maar je moet je in Froome's geval toch niet voorstellen dat Contador vandaag de tour naar zijn hand zet en dat de Ducroixs van deze wereld over 20 jaar nog zeggen "weet je nog, 2013, met Froome, die de tour verloor in deze afdaling?"
1 of 2 afdalingen met het verstand op nul, daar win je echt geen vier en een halve minuut mee. Als Froome gewoon fietst dat Contador er dan hooguit een minuut of anderhalf af rijdt. Zo lang is de afdaling niet dat ie 4 minuten compleet uitwist. als je normaal fietst doe je daar 50 of 60 per uur, ga je helemaal los dan doe je 80 of 90 (voor kleine stukjes). Dat is never nooit geen 4 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:13:
[...]

1 of 2 afdalingen met het verstand op nul, daar win je echt geen vier en een halve minuut mee. Als Froome gewoon fietst dat Contador er dan hooguit een minuut of anderhalf af rijdt. Zo lang is de afdaling niet dat ie 4 minuten compleet uitwist. als je normaal fietst doe je daar 50 of 60 per uur, ga je helemaal los dan doe je 80 of 90 (voor kleine stukjes). Dat is never nooit geen 4 minuten.
Maar ze moeten daarna nog weer klimmen he... Een vier minuten op de klim winnen is in principe makkelijker als je al begint met een voorsprong van een dikke minuut, dan wanneer je nog bij elkaar zit. Even afgezien van het feit dat Froome de betere klimmer lijkt te zijn tot nu toe, en dat Contador er soms een handje van lijkt te hebben om zichzelf op te blazen...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Froome vandaag Contador sowieso voor blijft. Ik denk dat er een paar een bochtje missen (want het was zo gevaarlijk - waag het eens niet te doen :)) en dat de renners relatief rustig doen. Gaan ze wel voluit en gebeurd er niks, worden ze nog minder serieus genomen. Want het peloton ligt er al weken wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:37
Ze zijn onderweg, benieuwd of Saxo Kreuziger gaat opofferen voor Contador.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 20:21

Zewatanejo

Fine Thanks!

ik vermoed dat er vandaag veel gaat gebeuren. Een scenario is moeilijk te maken. Ben wel bang dat Mollema en ten Dam weer wat zullen zakken. Ik zie Mollema in elk geval niet snel in de aanval gaan.

Jammer genoeg kan ik het niet zien. Vanavond de herhaling dus maar.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Nummers 10-20 zullen zeker wat proberen denk ik.

Tot half vijf kan ik beelden volgen, de finale moet via radio.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Wat een etappe. Nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Belkins niet actief in uitlooppogingen, kost wel minder kracht, maar je kunt ook te laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan rijd de gele trui nu al vooraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Yep, die krijgt het druk vandaag. :)

Nu al 20 man in de bus(waaronder Evans volgens letour), die krijgen het heel moeilijk om op tijd te komen.

[ Voor 60% gewijzigd door Tens op 18-07-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Evans en de Gendt nu al op achterstand. Ik hoop dat ze op tijd binnen komen vandaag :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:38
Evans geen doping dit jaar.. Dat is wel zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Van Garderen lijkt de derde week in topvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
Als er waar is wat er op NL1 wordt gezegd, dan ben ik een beetje teleurgesteld in het wielrennen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Evans is gewoon te vermoeid door zijn (uitstekende) Giro dit jaar. Twee van zulke wedstrijden in een jaar is gewoon loodzwaar, zeker op zijn leeftijd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mat.hi.as schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:10:
Als er waar is wat er op NL1 wordt gezegd, dan ben ik een beetje teleurgesteld in het wielrennen -O-
Wat zeggen ze dan op NL1? Ik kan straks pas kijken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
wildhagen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:11:
Evans is gewoon te vermoeid door zijn (uitstekende) Giro dit jaar. Twee van zulke wedstrijden in een jaar is gewoon loodzwaar, zeker op zijn leeftijd.
Zie ook Froome verleden jaar in de Vuelta, daar was die niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mat.hi.as schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:10:
Hoezo neem je aan dat iedereen NL1 op heeft staan? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
Ahh, sorry. Froome ging praten met de Saxo bank rijders. Volgens de verslaggever wilde Froome rustiger rijden en dat vonden ze allemaal goed.

Dat vind ik een beetje raar. Het ging juist zo lekker, al die aanvallen overal, Froome die overal achteraan gaat. En nu is die wat moeier, moet het maar wat rustiger aan gaan. Of, het zou ook best kunnen zijn dat ik het niet snap, geen wielrennervolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Vanwege de afdaling. Als er geen gevaarlijke mannen vooruit zijn hoef je ook geen haast te maken, dus de actie komt pas op de laatste beklimming. Dus van Garderen wint deze rit met 17min voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Als het de hele dag volle bak gaat en ik zie dat er nu al mensen op achterstand rijden, kan je er donder op zeggen dat die te laat binnen gaan komen. Parcours biedt nu eenmaal vandaag ook geen afdalingen om een beetje in te lopen :X

Ohja, de afdaling van de Ornon, maar da's ook geen hele fijne afdaling. Smal, bochtig, en betonnen muurtjes.

[ Voor 18% gewijzigd door BreadFan op 18-07-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Je kunt niet continu aanvallen, dan ben je binnen het uur leeg.

even rust denk ik, en dan de laatste afdaling voor de Ornon weer actie (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
mat.hi.as schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:16:
Ahh, sorry. Froome ging praten met de Saxo bank rijders. Volgens de verslaggever wilde Froome rustiger rijden en dat vonden ze allemaal goed.

Dat vind ik een beetje raar. Het ging juist zo lekker, al die aanvallen overal, Froome die overal achteraan gaat. En nu is die wat moeier, moet het maar wat rustiger aan gaan. Of, het zou ook best kunnen zijn dat ik het niet snap, geen wielrennervolger.
Lijkt mij dus echt niet dat dit zo wordt besproken. Als #1 laat je niet merken dat je moe bent. Wellicht heeft het met de afdaling te maken, maar kan me niet voorstellen dat ze tot de laatste klim wachten met aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:07

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

FicoF schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:26:
[...]
Lijkt mij dus echt niet dat dit zo wordt besproken. Als #1 laat je niet merken dat je moe bent. Wellicht heeft het met de afdaling te maken, maar kan me niet voorstellen dat ze tot de laatste klim wachten met aanvallen.
Als Gele truidrager heb je heel wat te vertellen in de tour, vergis je daar niet in. Dit is gewoon een stukje hoffelijkheid. Er zijn geen gevaarlijke ontsnappers op dit moment en Froome houdt op deze manier rekening met iedereen. De etappe wordt nog zwaar genoeg straks en iedereen zal het dan wel met hem eens zijn dat het wat langzamer mag. Wielrennen is een sport van aan de ene kant aanvallen en competitie, aan de andere kant een heleboel respect voor elkaar.

Hij is dus niet moe, maar hoffelijk. En op die manier zal hij zichzelf ook wel weer sparen, dus ook wel enigszins slim wat hij doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Tjebakka op 18-07-2013 13:30 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16-09 19:31
whaha mooi dit... 2 rijden weg... presentator even later: "en daar gaan er nog 2!".... Collega: "dit is volgens mij de herhaling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:33:
whaha mooi dit... 2 rijden weg... presentator even later: "en daar gaan er nog 2!".... Collega: "dit is volgens mij de herhaling"
Laat me raden: Dijkstra? Die snapt wel vaker niet wat een herhaling is, ook al is het in slowmotion....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Waarom vind ik op de NOS site geen live stream? Ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
UltraSub schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:38:
En ik kan em vandaag niet vinden op nu.nl. (beeldschermvullend)
edit: al gevonden>>>> http://www.nusport.nl/tour-live/index.html

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 18-07-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
UltraSub schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:38:
Dat moet aan jou liggen, op nos.nl staat rechtsboven een geel vak " Tour de France Live verslag koninginnenrit naar Alpe d'Huez", die rechtstreeks naar de stream gaat.

Ik hoop trouwens dat ze dit stukje uit de Sarenne ook opgeknapt hebben: http://goo.gl/maps/nm6N4 :P

[ Voor 39% gewijzigd door BreadFan op 18-07-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
BreadFan schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:46:
[...]

Dat moet aan jou liggen, op nos.nl staat rechtsboven een geel vak " Tour de France Live verslag koninginnenrit naar Alpe d'Huez", die rechtstreeks naar de stream gaat.

Ik hoop trouwens dat ze dit stukje uit de Sarenne ook opgeknapt hebben: http://goo.gl/maps/nm6N4 :P
Heet dat tegenwoordig niet Koningsrit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Getver, striptease van Greipel.... Nee, dank je :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:50

DDX

Die beelden die ze nu bij de nos van de afdaling lieten zien was speed x2 ofzo ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:07

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

DDX schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:01:
Die beelden die ze nu bij de nos van de afdaling lieten zien was speed x2 ofzo ?
Nope. Gewoon een zieke afdaling :9~

Ik heb nu al weer zin om de Tour For Life volgend jaar te fietsen (ga ik ook doen), sommige afdalingen zijn zoooo mooi. En de beklimmingen ook. Alpe d'Huez is een van de minst mooie beklimmingen in de regio. Doe mij de Croix de Fer maar. Of de Madelaine.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Wat zou het idee zijn om Boom vooruit te sturen? Zouden ze er op rekenen dat hij met voorsprong de 1e keer boven is, zodat hij Mollema of Ten Dam in de afdaling en het korte vlakke stuk van dienst kan zijn? Kan natuurlijk, de 1e beklimming van de Alpe zal wellicht niet zo hard gaan als de tweede. Een beetje zoals Monfort Andy Schleck van dienst was toen Andy op de Galibier won?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Ik denk dat Belkin gewoon iemand voorin mee wil hebben. Boom die kan dat, dus is Boom mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Vanaf 6:52 de afdaling in dit filmpje, gemaakt door VacansSoleil.
http://vimeo.com/70115355#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik word gek van al het gezever over die berg, o.a. in de interviews.

Alsof je spontaan dood neervalt, of door de bliksem getroffen wordt, als je er de te dicht bij in de buurt komt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

wildhagen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:53:
Alsof je spontaan dood neervalt, of door de bliksem getroffen wordt, als je er de te dicht bij in de buurt komt....
Dat is ook zo. Wist je dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, maar hopen dat er niks gebeurt, stel dat er iemand "dood gaat", dan gaan ze morgen stapvoets rijden. Daarom alleen al liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik stel voor om in de Tour van volgend jaar geen enkele berg, of zelfs heuvel, op te nemen. Heb je ook geen last meer van gevaarlijke afdalingen.

Vanaf volgend jaar alleen maar vlakke etappes!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Alle (zelfbenoemde) deskundologen, analyzeurs (geen typo) moeten ook hun geld verdienen.

Een afdaling is zo gevaarlijk als de renners het zelf maken, er zijn veel meer afdalingen waar je zo 40-50 meter naar beneden kunt vallen als je naast de weg komt.

Deze afdaling is zo bochtig dat je toch geen erg hoge snelheid kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:58:
Ik stel voor om in de Tour van volgend jaar geen enkele berg, of zelfs heuvel, op te nemen. Heb je ook geen last meer van gevaarlijke afdalingen.

Inderdaad, daar valt ook niemand gelukkig, zoals we altijd in de eerste week van de tour zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Rub3s schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:54:
[...]

Dat is ook zo. Wist je dat dan niet?
In de praktijk valt het nogal mee: http://www.anjavanginneken.nl/fabels-en-feiten-over-bliksem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:53:
Ik word gek van al het gezever over die berg, o.a. in de interviews.
Ja echt he, alsof er vandaag niks anders is.
Valt me nog mee dat ze het niet hebben gehad over renners in de bus want voor hen is hard rijden in een afdaling juist heel belangrijk om op tijd binnen te zijn.
Ach en blijft het droog en komt iedereen er normaal doorheen hoor je er verder niks meer over.
Volgens mij is de beklimming van de Alpe vandaag veel gevaarlijker met al die Nederlanders en alcohol.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja dat zal als je pech hebt ergerlijk zijn, zeker als een mafkees 200 meter meerent met een Bauke. Aan de andere kant zou het leuk zijn als ze Bram Tankink naar de zege duwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
LoneRanger schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:06:
[...]
Volgens mij is de beklimming van de Alpe vandaag veel gevaarlijker met al die Nederlanders en alcohol.
Dat vooral: ik hoop dat er nog genoeg nuchtere mensen zijn om de idioten te corrigeren, zodat er gewoon normaal gereden kan worden.....
Maar het is begonnen, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Als ik als renner vandaag een horloge droeg, was het wel een Pontiac! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En mijn naam veranderen in Wim van Est :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Lol, zitten ze op Radio 1 nog steeds te klagen dat Gesink niet (net zoals Boom) vooraan mee zit. Net alsof hij in zijn huidige vorm enige rol van betekenis zou spelen op een beklimming als vandaag. Dream on :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

wildhagen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:58:

Dat zou me best wel grappig lijken eigenlijk, een keer... Gewoon om te zien hoe de 'traditionele' klassementsrenners ermee om zouden gaan. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een Cavendish of een Sagan in zo'n geval de tour zouden winnen.... Er zou veel vaker een 'groepje' vooruit blijven omdat er veel minder teams belang zouden hebben bij het terughalen....

Maar ach, doe ook maar niet... Dit is veel gaver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
tweaker2010 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:26:
Lol, zitten ze op Radio 1 nog steeds te klagen dat Gesink niet (net zoals Boom) vooraan mee zit. Net alsof hij in zijn huidige vorm enige rol van betekenis zou spelen op een beklimming als vandaag. Dream on :z
Wijsneuzelaars
ze hebben een interview gemist vanmorgen: Gesink mag niet vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
naitsoezn schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:26:
[...]

Dat zou me best wel grappig lijken eigenlijk, een keer... Gewoon om te zien hoe de 'traditionele' klassementsrenners ermee om zouden gaan. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een Cavendish of een Sagan in zo'n geval de tour zouden winnen.... Er zou veel vaker een 'groepje' vooruit blijven omdat er veel minder teams belang zouden hebben bij het terughalen....

Maar ach, doe ook maar niet... Dit is veel gaver :+
En daarnaast, massasprints zijn gelukkig nooit gevaarlijk en daar vallen ze nooit in de laatste 10 km omdat ze daar als idioten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

tweaker2010 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:26:
Afgezien van het feit dat ie niet zal mogen vandaag (klassement is echt nog niet uit het hoofd gezet): Hij verklaarde laatst (gister? Eergister?) zelf dat een lange ontsnapping 'niet zijn ding is'. Dan ben je wat mij betreft ook echt een dropl*l hoor... Want door te blijven zitten wint ie iig nooit een Koninginnerit in de tour, daar is ie gewoon niet sterk genoeg voor... Als hij ook maar 1% van de aanvalslust van Hoogerland had, was ie sterker dan een Voeckler of Riblon en maakte ie ook eens kans op een etappe en/of bolletjestrui in zo'n ronde.

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 18-07-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Tens schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:29:
[...]

Wijsneuzelaars
ze hebben een interview gemist vanmorgen: Gesink mag niet vandaag
ze hebben 2 weken lang geen tour gekeken. Gesink kan niet vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
Bah, wat een kansloze toeschouwers. Zo irritant om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wilde idioten op de berg, zo te zien veel van het Nederlandse soort, en veel van de subsoort "dronken"....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Overal hekken zetten, iedereen die erover klimt twee weken vast zetten :(

Of ze morgen de achtergebleven rotzooi op laten ruimen

[ Voor 28% gewijzigd door Tens op 18-07-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Een paar afknallen als voorbeeld :(

[ Voor 9% gewijzigd door Smultie op 18-07-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tens schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:33:
Overal hekken zetten, iedereen die erover klimt twee weken vast zetten :(
:D Waar haal je die vandaan? Tientallen kilometers hek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wat een gekkenhuis idd daar... Die dranghekken staan er, maar pas bij de laatste twee km ofzo.
De laatste keer dat ik er was (3 jaar geleden geloof ik) stond er iedere 25 meter een gendarme. Als je dan zo dichtbij kwam, had je toch een probleem.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Tejay heeft er nog goed jus op zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
Van Garderen heeft echt zin om iets goed te maken met BMC, nice!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Met een gat van 8 minuten maakt ie nog best kans ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trieste knulletjes, met al dat boe-geroep. Misschien de Alpe d'Hues maar een jaar of 10 overslaan ofzo, het is daar ALTIJD gelazer in de Tour.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
.

[ Voor 99% gewijzigd door luappul op 18-07-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:40:
Trieste knulletjes, met al dat boe-geroep. Misschien de Alpe d'Hues maar een jaar of 10 overslaan ofzo, het is daar ALTIJD gelazer in de Tour.
Boe-geroep? Tegen wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
[sarcasm] Wat een geweldig idee om deze col twee keer te doen [/sarcasm]

Tenzij de franse televisie natuurlijk de eerste beklimming gebruikt om de idioten te kunnen identificeren en ze uit de tweede omloop te verwijderen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Froome. Boe-geroep was uiteraard in de NL-bocht. Dronken idioten. Mooi uithang bord voor NL

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 18-07-2013 15:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
wildhagen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:42:
[...]

Froome. Boe-geroep was uiteraard in de NL-bocht. Dronken idioten. Mooi uithang bord voor NL
Zo triest dat. Flikker ze maar in t ravijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
FicoF schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:45:
[...]

Zo triest dat. Flikker ze maar in t ravijn.
Je weet dat ze dan gewoon 1 bocht lager komen te liggen he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
enchion schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:47:
[...]

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
enchion schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:47:
[...]

:)
Wat McEwen zegt:
To the small minority of "fans" in Dutch corner - you have disgraced yourselves & your country. Booing & obstructing riders. Sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En daar heeft McEwen 150 procent gelijk in. Bocht 7 heeft een lager niveau dan een kleuterklas.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Wat is eigenlijk de snelste "cleane" tijd voor een beklimming van de Alpe d'Huez?
Interessant om te vergelijken met vandaag.

[ Voor 21% gewijzigd door Smultie op 18-07-2013 15:57 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste