vhal schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:46:
jammer dat het materiaal een (te) grote rol speelde ipv de human factor. Ik blijf erbij dat het in dit soort ritten van de zotte is om van fiets te wisselen. Bij pech ok maar dit is dan wel weer het andere uiterste.
Waarom dan?? Iedereen mag van fiets wisselen, als niemand van fiets had gewisseld en ze allemaal met een stadsfiets hadden gereden had Froome alsnog gewonnen. Of Contador voor mijn part.
Als Contador hier vandaag verliest door het niet wisselen van fiets is het zijn eigen domme schuld, en niet de schuld van diegene die wel hebben gewisseld van fiets.
Froome kan niet dalen, dus het ligt aan zijn fiets. Nou, Froome kan prima dalen, gewoon met de rest mee. Net als Quintana en Rodriguez, kunnen beide dus ook gewoon prima dalen. (Beter dan Ten Dam en Mollema in ieder geval). Is dat fabeltje ook de wereld weer uit.
tweaker2010 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:38:
[...]
Heb je die tussentijden niet gezien? Contador heeft tov Froome 30 sec verloren in de afdaling, en Froome is al geen beste daler, dus dat hij heeft gewonnen ligt gewoon aan die fiets. Ik vindt het belachelijk als materiaal zo'n grote rol speelt. Iedereen zou op dezelfde (soort) fiets moeten rijden.
Contador wint toch ook van de rest op zijn aangepaste fiets, die zijn ook allemaal van fiets gewisseld. Dus ik snap je punt niet helemaal. Zou het kunnen dat Froome gewoon beter is, zelfs als hij wat inhoudt? Dat Froome gewoon harder kan fietsen? Hij staat niet voor niets >4 minuten voor toch? Zou het kunnen dat Contador te hard van start gegaan is en zich daardoor wat heeft opgeblazen in het tweede gedeelte?
[
Voor 47% gewijzigd door
St@m op 17-07-2013 18:59
]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels