De 100e Tour de France (2013) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:44
4 uur fietsen * 9 renners * 2 bidons van 500ml per uur = 35-40 liter ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ravenger op 16-07-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:14
Je kunt het ook lezen als "alle rijders bij elkaar drinken in totaal 40 liter" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aah, okay, 4-5 liter pp. Dat zou het inderdaad wel kunnen verklaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ben benieuwd wie van de 25 vandaag de zege pakt, het peleton gaat ze niet meer bijhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny valt dalijk aan op die berg let maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
denk dat johnny niet de enige is, het zou me zeer verbazen als de kopgroep daar niet versplinterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Randmr schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:54:
Lees dit even: (online PDF) http://pdfcast.org/pdf/tour-1
Heb ik even geschreven om te illustreren dat er echt iets niet klopt, er uit van gaand dat dit de absolute top ter wereld is.
Ah dus Tony Martin gebruikt ook doping en is niet gewoon een goede tijdrijder. Volgens jou althans. Net als Swen Kramer overigens.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Zo komt Vacansoleil zo hoog in het klassement van verdiensten ;) Even de massasprint pakken met de Gendt en Hoogerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
die bidons valt me nog mee, 2 per uur. Dat heb ik zelf ook wel gedaan nog bij de Amstel gold race. toen was het ook warm, maar wel nederlands warm (dus 22 graden oid) en fietste we relaxed, niet een wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Tja, ligt er ook aan wat voor bidon je hebt hoor, maar profs rijden met 500ml doorgaans; recreanten hebben vaak wat grotere bidons, 600ml of zelfs groter tm 800ml (ik heb 750ml :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
ravenger schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:19:
Tja, ligt er ook aan wat voor bidon je hebt hoor, maar profs rijden met 500ml doorgaans; recreanten hebben vaak wat grotere bidons, 600ml of zelfs groter tm 800ml (ik heb 750ml :D)
Profs kunnen elk kwartier nieuwe bidons krijgen, terwijl recreanten er een hele rit mee moeten doen. Spreekt voor zich dat recreanten dan grote bidons hebben dan profs, ik rij zelf ook altijd met 750ml bidons (meestal 2). En voor recreanten geld toch: Hoe meer gewicht je bij je hebt, hoe zwaarder je training :)

Kadri en Marino gaan heerlijk hard, en straks kunnen ze ook nog harder dalen omdat ze meer hun eigen snelheid en route kunnen houden dan de kopgroep straks kan. Ben benieuwd of ze het redden.

Verder verbaast het me dat het peloton niet wat harder doortrekt en die kopgroep maar laat gaan. Er zit niemand in die een direct risico vormt voor Froome, maar om 26 man 11+ minuten cadeau te geven zou me toch niet lekker zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2yvs2gj.png

[ Voor 33% gewijzigd door Balance op 16-07-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Die letour tacker hierboven loopt overigens hopeloos achter...Hele tour al. Jammer dat er niet echt een live-ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:51
Velits bij de voorste vijf! Gaat ie mijn pouletje redden? Ik ga hard zitten duimen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
FicoF schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:48:
Die letour tacker hierboven loopt overigens hopeloos achter...Hele tour al. Jammer dat er niet echt een live-ding is.
Valt best mee, hij is eigenlijk best real-time, alleen screenshots worden snel oud ;)\

Costa heeft er zin in BTW.

[ Voor 4% gewijzigd door Balance op 16-07-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
waarom rijdt katusha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Om Rodriquez weg te krijgen uit het peloton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Om plaatsen te winnen in het klassement.. Ten Dam gaat er al aan, Mollema zometeen ook.

Edit: En Fuglsang dus ook :)

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 16-07-2013 17:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eindelijk eens actie van Purito.
Jammer dat de NOS stream niet geweldig is vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Eindelijk een ontsnapping die lukt. Mooie overwinning voor Costa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Go Mollema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Froome in de berm :P

En we hebben de uitslag:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/t5otfn.jpg

De stand, Ten Dam had 8 seconde sneller moeten rijden :(
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2nw3137.png

[ Voor 47% gewijzigd door Balance op 16-07-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmm, precies één minuut verlies voor Ten Dam. Daarmee zakt hij van de 5e naar de 6e plek, Quintana gaat hem voorbij.

[ Voor 44% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2013 17:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:41
Hoe zit het met de tijdrit van Ten Dam? Zou hij het verschil op Quintana kunnen goedmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

triesvan schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:32:
Hoe zit het met de tijdrit van Ten Dam? Zou hij het verschil op Quintana kunnen goedmaken?
Ja hoor. Ten Dam is een prima tijdrijder zeker bergop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dat scheelt elkaar niet heel veel maar ik denk dat Quintana de betere is.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Gezien het feit dat er twee klimmetjes (specialiteit Quintana) in de tijdrit zitten lijkt me dat niet waarschijnlijk, hoewel het niet uitgesloten is. Ik sla Quintana toch net iets hoger aan voor dat parcours.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Randmr schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:54:
Ooit al eens een topsprinter (lopen) gezien? Kan iemand mij uitleggen waarom die hun schouderspieren trainen? ... Open deurtje, nietwaar. Ze nemen zoveel groeihormoon dat al hun spieren groeien.
Je weet dat een sprinter ook versnelt door zijn armen met grote kracht naar achteren te bewegen? Waarschijnlijk heb je nooit echt sprint training gevolgd? Sterkere armen is met sprinten echt een groot voordeel. Ze nemen namelijk niet voor de lol zoveel extra lichaamsmassa mee.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Morgen is toch wel een beetje de grote dag. Wint of verliest Mollema? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mollema is ontzettend taai. Ik zie niet in waarom hij geen top 3 zou kunnen rijden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:15
Aan de andere kant heeft Ten Dam in de vorige tijdrit wel een minuut gepakt op Quintana. Nu ligt deze tijdrit Quintana natuurlijk meer, maar ik zie Ten Dam die 7 seconden nog wel goed maken.

Vrees alleen dat hij ze daarna direct weer kwijt is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:31

Fiber

Beaches are for storming.

Erg knap gereden van Tom Dumoulin...! :)F

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Quintana heeft de vorige tijdrit vrij beroerd gereden. Er zitten nu wel twee heuvels in dus het kan alle kanten op. De Belkins hebben vorige tijdrit tijd gepakt op alle concurrenten. Als ze dat weer doen kunnen ze mooi wat tijd pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:40:
Mollema is ontzettend taai. Ik zie niet in waarom hij geen top 3 zou kunnen rijden eigenlijk.
Ik wel, er zijn wel betere tijdrijders aanwezig deze tour. Top 15 moet te doen zijn, maar top 3 :? Nah.
1.Martin - 2.Froome - 3.Mollema? Ik denk dat er wel iemand anders de derde tijd rijdt.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 16-07-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:58:
[...]

Ik wel, er zijn wel betere tijdrijders aanwezig deze tour. Top 15 moet te doen zijn, maar top 3 :? Nah.
1.Martin - 2.Froome - 3.Mollema? Ik denk dat er wel iemand anders de derde tijd rijdt.
Tijdrijders zijn er wel betere ja maar niet iedere tijdrijder kan bergop tijdrijden ;) En dat kan Mollema wel (laatste keer top5 tijdrit bergop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:58:
[...]

Had het over top 3 eindklassement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:42

Clush

Do as I say...

Ik neem aan dat Xbox2go top 3 eindklassement bedoelt en St@m top 15 tijdrit?

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:59:
[...]

Tijdrijders zijn er wel betere ja maar niet iedere tijdrijder kan bergop tijdrijden ;) En dat kan Mollema wel (laatste keer top5 tijdrit bergop)
Er zijn betere tijdrijders bergop, daar had ik het ook over, aangezien er morgen twee kleine heuveltjes zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:00:
[...]

Had het over top 3 eindklassement
Oh, dan begrijp ik je quote hierboven verkeerd.
Clush schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:00:
Ik neem aan dat Xbox2go top 3 eindklassement bedoelt en St@m top 15 tijdrit?
Ehm ja..

Top drie eindklassement moet ik ook nog maar zien.. Ik denk dat er donderdag echt hard gekoerst gaat worden, en dat Mollema dat niet gaat trekken. Is nu al de hele tijd hangen en wurgen. Quintana, Froome, Contador en misschien zelfs Kreuziger gaan hem voorblijven denk ik.

[ Voor 48% gewijzigd door St@m op 16-07-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:31

Fiber

Beaches are for storming.

Mollema reed volgens mij vandaag redelijk makkelijk mee omhoog met de andere klassementsmannen. Ten Dam had het wel zwaar.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Fiber schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:08:
Mollema reed volgens mij vandaag redelijk makkelijk mee omhoog met de andere klassementsmannen. Ten Dam had het wel zwaar.
Volgens mij hing Mollema constant in het laatste wiel en had hij moeite om erbij te blijven. En dit was een heuveltje van de 2e categorie. Donderdag, vrijdag en zaterdag zal er voluit gereden worden door de klassementsrenners die nog iets willen. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:54:
[...]

Volgens mij hing Mollema constant in het laatste wiel en had hij moeite om erbij te blijven. En dit was een heuveltje van de 2e categorie. Donderdag, vrijdag en zaterdag zal er voluit gereden worden door de klassementsrenners die nog iets willen. We zullen het zien.
Mollema is een schijn renner zoals Escartin dat ook was. Mollema verklaarde zelf zeer eenvoudig mee te kunnen vandaag, schijn bedriegt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:17:
[...]
Mollema is een schijn renner zoals Escartin dat ook was. Mollema verklaarde zelf zeer eenvoudig mee te kunnen vandaag, schijn bedriegt dus ;)
We gaan het zien, de komende ritten worden de toppers van de subtoppers gescheiden. Als Bouke als 3e in Parijs weet te eindigen neem ik mijn pet voor hem af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:17:
[...]

Tsja, Mollema (of welke hoog genoteerde klassementsrenner dan ook, for that matter) zal natuurlijk niet zeggen dat hij kapot was en nauwelijks kon volgen.

Als hij dat wel doet volgen er de komende dagen (na morgen dan) meer aanvallen op zijn positie dan er strontvliegen op een paardenvlaai zitten ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:23:
[...]

Tsja, Mollema (of welke hoog genoteerde klassementsrenner dan ook, for that matter) zal natuurlijk niet zeggen dat hij kapot was en nauwelijks kon volgen.

Als hij dat wel doet volgen er de komende dagen (na morgen dan) meer aanvallen op zijn positie dan er vliegen op een paardenvlaai zitten ;)
Onzin zijn maar zat die dat wel zeggen. Zijn stijl op de fiets is gewoon houterig/hakkerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ja ik zag geen verschil met normaal. Je moet gewoon niet naar die flapdrollen op Ned 1. luisteren :P
En paarden maken geen vlaaien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:24:
[...]

Onzin zijn maar zat die dat wel zeggen.
Niet in de top van het klassement (zeg de Top-5/10), alleen de mannen er vlak achter of mannen die hun zinnen op een dagoverwinning hadden gezet, maar er doorheen zakten. Of de klassementsrenners, als ze flink doorheen gezakt zijn (maar dan hoeven ze dat niet te zeggen, en is hun uitslag al duidelijk genoeg).

Volgens mij had Mollema het vandaag niet buitengewoon moeilijk, maar heel erg soepel zat hij er volgens mij ook weer niet bij. Gewoon netjes de overige favorieten gevolgd, niet meer, niet minder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Is natuurlijk ook niet erg netjes als je mee gaat rijden als je ploegmaatje, die je twee dagen daarvoor nog ongelooflijk geholpen heeft op de Ventoux, op achterstand rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:02

Zewatanejo

Fine Thanks!

Nee ik had ook de indruk dat mollema op het laatst defensief reed,waarschijnlijk om het verschil met ten dam wat te beperken..

De komende dagen wordt het spannend. Wat een mooie tour!

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

https://twitter.com/alber...57175687783780352/photo/1 :o

Die knie ziet er niet best uit! Daar gaat Contador de komende bergritten nog serieus last van krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ik ben benieuwd hoe de Gendt en Costa het morgen doen na de inspanning van vandaag.

We missen 2 rijders. Pinot is niet gestart, wie is er nog meer weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Danny van Poppel, die is niet gestart.

Je kan alle uitvallers vinden op http://www.letour.fr/le-tour/2013/us/withdrawals.html :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ha! tuurlijk, helemaal vergeten dat die gister al vertrokken was.
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Is er al een timeschema voor morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
wildhagen schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:33:
[...]

Gezien het feit dat er twee klimmetjes (specialiteit Quintana) in de tijdrit zitten lijkt me dat niet waarschijnlijk, hoewel het niet uitgesloten is. Ik sla Quintana toch net iets hoger aan voor dat parcours.
Quintana werd 2e in de klimtijdrit in de Ronde van het Baskenland, o.a. voor Richie Porte. Waardoor Quintana die ronde won

Ik geef Ten Dam dus eigenlijk geen schijn van kans. Quintana op dit parkoers is waarschijnlijk 1 van de sterkste renners.
Vergis je niet, Quintana is dit hele seizoen al zowat de sterkste klimmer na Froome en was vanaf zijn 1e profjaar (vorig jaar) al een koning. Die gaat denk ik het podium nog op.

[ Voor 13% gewijzigd door nebur86 op 16-07-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Ik vind morgen niet echt een klimtijdrit, eerder een tijdrit met 2 redelijke bergjes.

Ten Dam haalde op de Ventoux na 5 kilometer vol op kop gaan een behoorlijk deel van Contadors voorsprong terug, dus ik geef hem wel een top 15 positie morgen.

Quintana.. tja.. een goede klimmer is het absoluut, maar zijn daalkunsten zijn 'niets bijzonders' (niet direct slecht, maar ook niet opmerkelijk goed), en hij is geen tijdrijder. Ik zou hem voor morgen iig niet de in de top 5 zetten.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik weet niet hoe ver Ten Dam vandaag heeft moeten gaan om de schade te beperken. Als hij morgen een goede dag heeft is hij zeker niet minder dan Quintana die van nature geen goede tijdrijder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
FicoF schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:09:
Is er al een timeschema voor morgen?
tijdschema wordt morgenochtend definitief vastgesteld, maar de eerste renner begint om 10:15, en dat zal waarschijnlijk Svein Tuft zijn ;) 2 minuten tussenpozen tot de top 25 gok ik, dan 3 minuten waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik hoop zo dat Mollema zijn positie vast kan houden, maar ergens ben ik huiverig en ben ik bang dat 'we' door het ijs zakken. Spannend!

Weet iemand wat de tune is van 'de dag van morgen' in de avondetappe van NOS?

[ Voor 23% gewijzigd door Tristan op 17-07-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:02
Mollema start half vijf hoor ik net.

Hoop dat het zo is als huntard zei: Mollema wilde niet meewerken aan het verlies van ten Dam.

Voor aanvang van de tour was twee top tien plaatsen winst, nu is geen podiumplaats verlies.....

Eerst maar een goede tijdrit, en dan zien of het morgen aanklampen wordt of ietsje meer.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
mercapto schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:25:
Ja ik zag geen verschil met normaal. Je moet gewoon niet naar die flapdrollen op Ned 1. luisteren :P
Klopt, de conclusies die die mensen trekken..
Die maarten joh..

[ Voor 47% gewijzigd door Makkelijk op 17-07-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Any comments op de kritiek van Froome op Contador? Zelf vind ik het maar geneuzel, hij kiest er zelf voor om in het wiel te blijven van Contador. Als je dat te gevaarlijk vindt moet je het gewoon niet doen en je eigen afdaling rijden.

Wat me ook opviel was dat hij in de achtervolging na de val naar Contador zat te gebaren dat hij over moest nemen van Porte. 8)7 Neem zelf over lapzwans... Contador is je knecht niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
BreadFan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:15:
Any comments op de kritiek van Froome op Contador? Zelf vind ik het maar geneuzel, hij kiest er zelf voor om in het wiel te blijven van Contador. Als je dat te gevaarlijk vindt moet je het gewoon niet doen en je eigen afdaling rijden.

Wat me ook opviel was dat hij in de achtervolging na de val naar Contador zat te gebaren dat hij over moest nemen van Porte. 8)7 Neem zelf over lapzwans... Contador is je knecht niet!
Mja, Contador nam wel veel risico en klassementsrenners willen er dan toch blij blijven, dat is hun instinct. Maar ik denk dat als het gaat regenen Froome zal moeten accepteren dat hij beter uit de buurt van sommige renners kan blijven want Froome is niet de meest dappere afdaler van het peloton. Vooral met Alp d'Huez zal hij niet als eerste beneden zijn als hij niet als eerste boven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de val van Contador nog van invloed kunnen zijn op zijn presteren van vandaag? In dat geval heeft Mollema alweer iets meer kans om zijnn positie in top 3 te behouden. Ik verwacht vandaag een sterke Quintana, Froome en wellicht nog een verrassing van Valverde. Ik denk dat 2e plek van Mollema vandaag wel in gevaar komt, omdat het slechts om seconden verschil gaat met Contador, Kreuziger en Quintana daar niet ver achter.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 10:19 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

tweaker2010 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:30:
https://twitter.com/alber...57175687783780352/photo/1 :o

Die knie ziet er niet best uit! Daar gaat Contador de komende bergritten nog serieus last van krijgen denk ik.
En dan bij de Avondetappe vragen of dat wel echt zijn knie zou zijn |:(

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou ja, niet iedereen is anatomisch onderlegd. Sommige mensen denken misschien dat het zijn zitvlak is ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Mja om nou te suggesteren dat het niet Contadors knie is, dat is wel heel gek :) Wat wint Contador door de knie van iemand anders te posten... Froome gaat er echt niet langzamer van rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LOL... Kittel heeft op P2 (na de afdaling) nu de snelste tussentijd, vóór mannen als Hivert en Tuft, ook op P1 (boven op berg 1) had hij een zeer scherpe tijd. Is nu niet een renner die ik daar had verwacht, Kittel staat om veel dingen bekend, maar klimmerscapaciteiten horen daar imho niet bij...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
misschien heeft hij wel lef wat de meeste sprinters wel hebben en de andere niet. Dat kan zijn tijd misschien verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Richttijden zijn nu binnen, Hivert doet net iets minder dan 56 minuten. De toppers zullen dan rond de 50 minuten of iets erboven zitten gok ik zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Kittel nu snelste @ de finish :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
bij max 25% toegeven zal iedereen dus binnen de 63 minuten moeten blijven. Dat betekend dat er vast wel mensen buiten tijd komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:00:
LOL... Kittel heeft op P2 (na de afdaling) nu de snelste tussentijd, vóór mannen als Hivert en Tuft, ook op P1 (boven op berg 1) had hij een zeer scherpe tijd. Is nu niet een renner die ik daar had verwacht, Kittel staat om veel dingen bekend, maar klimmerscapaciteiten horen daar imho niet bij...
Het schijnt wel veel draaien en keren te zijn. Daar zijn explosieve renners natuurlijk wel in het voordeel (of minder in het nadeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klinkt plausibel idd, Goss en O'Grady doen het bijvoorbeeld ook erg goed, wat natuurlijk ook explosieve mannen zijn (hoewel er bij O'Grady inmiddels wel wat roest op zit), wat je op een normaal, minder technisch, tijdritparcours ook niet zou verwachten, zelfs niet zo vroeg in de rit.

Veelers mag wel uitkijken overigens, die rijd nu al 1:02 rond. Als de toppers straks écht gaan kleppen kan dat nog krap worden qua tijdslimiet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ben benieuwd naar Westra, hij lijkt de eerste klim goed op te zijn gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
ravenger schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:40:
Ben benieuwd naar Westra, hij lijkt de eerste klim goed op te zijn gekomen ;)
en ook goed naar beneden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:01
ja, ik zat ook al te rekenen voor Veelers, bij zijn tijd moet de snelste tijd langzamer zijn dan 49:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
rik86 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:45:
ja, ik zat ook al te rekenen voor Veelers, bij zijn tijd moet de snelste tijd langzamer zijn dan 49:36
49:39 las ik ergens. Maar dat lijkt me niet waarschijnlijk op dit parcours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
jemig die roy curvers doet ook zijn best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Jeuz, die is echt naar beneden gestort zeg, bijna drie minuten sneller naar benee dan Westra.

[ Voor 3% gewijzigd door ravenger op 17-07-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
bij het eerste meetpunt had hij 1.20 achterstand beneden 1.19 voorsprong dat is dus ruim 2,5 minuut goedmaken in een afdaling.

edit: nevermind de tijd van curvers is gecorrigeerd op letour.fr

[ Voor 21% gewijzigd door Wceend op 17-07-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik lees dat de Franse TV heeft gemeld dat vanwege het weer morgen _mogelijk_ maar 1x Alpe d'Huez beklommen wordt. De Col de Sarenne en 2e klim worden dan geschrapt. Zou erg jammer zijn. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:07
De tijd is op letour al bijgewerkt, zat 2 minuten verkeerd, hij zat onderaan nog steeds 40" achter op Westra.

Vond het al vreemd dat er geen newsflash over zijn daalactie stond als hij echt ruim 2,5 minuut sneller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
he bah ze gaan dat toch niet echt doen he? 2x Alpe D'Huez zou echt mooi kunnen worden.

edit: Péraud schijnt zijn sleutelbeen gebroken te hebben. Einde tour dus als dat waar is.

[ Voor 35% gewijzigd door Wceend op 17-07-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 20:48

Peetman

Tjah....

Van 1 minuut 23" achterstand naar 41" achterstand is volgens mij geen 2 minuten ;)
Spuit 11/ achterhaald

Desalnietemin is er een hoop verschil te maken in die afdalingen. Spannend voor de top 10 vanmiddag.

[ Voor 7% gewijzigd door Peetman op 17-07-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Westra 1.5 minuut sneller dan O'Grady op de finish, met 54:02.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Peetman schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:14:
Van 1 minuut 23" achterstand naar 41" achterstand is volgens mij geen 2 minuten ;)
Spuit 11/ achterhaald

Desalnietemin is er een hoop verschil te maken in die afdalingen. Spannend voor de top 10 vanmiddag.
Curvers werd eerst op 1 gegeven na de eerste afdaling, vandaar de verwarring :)

Westra heeft de laatste afdaling wel behoorlijk doorgetrokken, of Sicard daalde als een krant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
ravenger schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:17:
[...]

Curvers werd eerst op 1 gegeven na de eerste afdaling, vandaar de verwarring :)

Westra heeft de laatste afdaling wel behoorlijk doorgetrokken, of Sicard daalde als een krant ;)
Westra schijnt de hele rit op een tijdritfiets gereden te hebben. Misschien had hij daar op het laatste stuk veel voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Jammer dat er nu geen beeld is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
BreadFan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:00:
Ik lees dat de Franse TV heeft gemeld dat vanwege het weer morgen _mogelijk_ maar 1x Alpe d'Huez beklommen wordt. De Col de Sarenne en 2e klim worden dan geschrapt. Zou erg jammer zijn. ;(
Kan het nog nergens officieel vinden, meestal gaat dat soort nieuws snel. Iemand andere bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Peraud zal, ondanks de breuk in zijn sleutelbeen, toch starten, aldus de Tour-organisatie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:32:
Peraud zal, ondanks de breuk in zijn sleutelbeen, toch starten, aldus de Tour-organisatie.
Ik zag ergens een tweet voorbij komen dat het niet echt gebroken is, maar een scheurtje, en dat hij idd gewoon start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
krvabo schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:34:
Ik vind morgen niet echt een klimtijdrit, eerder een tijdrit met 2 redelijke bergjes.

Ten Dam haalde op de Ventoux na 5 kilometer vol op kop gaan een behoorlijk deel van Contadors voorsprong terug, dus ik geef hem wel een top 15 positie morgen.

Quintana.. tja.. een goede klimmer is het absoluut, maar zijn daalkunsten zijn 'niets bijzonders' (niet direct slecht, maar ook niet opmerkelijk goed), en hij is geen tijdrijder. Ik zou hem voor morgen iig niet de in de top 5 zetten.
Duidelijk dat je blijkbaar alleen een tourkijker bent. Die tijdrit in baskenland was vergelijkbaar met deze alleen korter. Er zaten 2 technische afdalingen in en daar won Quintana nu juist de meeste tijd op Porte.
Je verkijkt je op de afdaling van Pailheres die vooral een bijtrapafdaling is waar Quintana natuurlijk niet in het voordeel was tegen een groep erachter...technische afdaling is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
FicoF schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:30:
[...]

Kan het nog nergens officieel vinden, meestal gaat dat soort nieuws snel. Iemand andere bron?
Het is ook nog niet definitief, maar ik las het hier: http://www.weerplaza.nl/w...e+d%27Huez+met+buien/1741

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16
Ik hoorde vanmorgen hetzelfde op radio1, was schijnbaar een gesprek tussen de Franse media en de organisatie waar dit geopperd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
lithoijen schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:51:
Ik hoorde vanmorgen hetzelfde op radio1, was schijnbaar een gesprek tussen de Franse media en de organisatie waar dit geopperd werd.
O ok, maar die mogelijkheid houden ze uiteraard open. Als ik die afdaling van morgen bekijk wordt het sowieso link, ook zonder regen.

YouTube: Col de Sarenne, the slowest road bike descent of my ilfe )

EDIT: filmpje gaat rond op twitter, kan niet bevestigen of dit werkelijk de echt afdaling is morgen.

[ Voor 8% gewijzigd door FicoF op 17-07-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
FicoF schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:54:
[...]

O ok, maar die mogelijkheid houden ze uiteraard open. Als ik die afdaling van morgen bekijk wordt het sowieso link, ook zonder regen.

YouTube: Col de Sarenne, the slowest road bike descent of my ilfe )
Amai zeg, doet me denken aan die afdaling in de Giro van 2 jaar geleden die toen niet doorging. Daar wilden ze vangnetten voor de renners gaan plaatsen :X

Ahja: http://nos.nl/artikel/242...apt-afdaling-crostis.html

[ Voor 7% gewijzigd door BreadFan op 17-07-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
mag hopen dat er geasfalteerd is. Als het daar te hard gaat en mensen gaan boven hun max dan gebeuren er flinke ongelukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Tony Martin is vooralsnog niet zo heel snel onderweg.
Hij zal op het laatst nog wel wat terug winnen, maar ik ben heel benieuwd of hij nog onder de tijden van Westra en (waarschijnlijk) De Marchi kan komen.

Zo gaat De Gendt van start, daar verwacht ik wel eea van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zamorano schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:14:

Zo gaat De Gendt van start, daar verwacht ik wel eea van.
Hij zit op P1 meteen 25 seconden onder de tijd van Westra, dus hij is iig goed gestart :)

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste