4 uur fietsen * 9 renners * 2 bidons van 500ml per uur = 35-40 liter
[ Voor 15% gewijzigd door ravenger op 16-07-2013 15:57 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 15% gewijzigd door ravenger op 16-07-2013 15:57 ]
Ah dus Tony Martin gebruikt ook doping en is niet gewoon een goede tijdrijder. Volgens jou althans. Net als Swen Kramer overigens.Randmr schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:54:
Lees dit even: (online PDF) http://pdfcast.org/pdf/tour-1
Heb ik even geschreven om te illustreren dat er echt iets niet klopt, er uit van gaand dat dit de absolute top ter wereld is.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Profs kunnen elk kwartier nieuwe bidons krijgen, terwijl recreanten er een hele rit mee moeten doen. Spreekt voor zich dat recreanten dan grote bidons hebben dan profs, ik rij zelf ook altijd met 750ml bidons (meestal 2). En voor recreanten geld toch: Hoe meer gewicht je bij je hebt, hoe zwaarder je trainingravenger schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:19:
Tja, ligt er ook aan wat voor bidon je hebt hoor, maar profs rijden met 500ml doorgaans; recreanten hebben vaak wat grotere bidons, 600ml of zelfs groter tm 800ml (ik heb 750ml)
[ Voor 33% gewijzigd door Balance op 16-07-2013 16:44 ]
Valt best mee, hij is eigenlijk best real-time, alleen screenshots worden snel oud ;)\FicoF schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:48:
Die letour tacker hierboven loopt overigens hopeloos achter...Hele tour al. Jammer dat er niet echt een live-ding is.
[ Voor 4% gewijzigd door Balance op 16-07-2013 16:57 ]
[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 16-07-2013 17:03 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
[ Voor 47% gewijzigd door Balance op 16-07-2013 17:37 ]
Verwijderd
Ja hoor. Ten Dam is een prima tijdrijder zeker bergop.triesvan schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:32:
Hoe zit het met de tijdrit van Ten Dam? Zou hij het verschil op Quintana kunnen goedmaken?
Dat scheelt elkaar niet heel veel maar ik denk dat Quintana de betere is.triesvan schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:32:
Hoe zit het met de tijdrit van Ten Dam? Zou hij het verschil op Quintana kunnen goedmaken?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Gezien het feit dat er twee klimmetjes (specialiteit Quintana) in de tijdrit zitten lijkt me dat niet waarschijnlijk, hoewel het niet uitgesloten is. Ik sla Quintana toch net iets hoger aan voor dat parcours.triesvan schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:32:
Virussen? Scan ze hier!
Je weet dat een sprinter ook versnelt door zijn armen met grote kracht naar achteren te bewegen? Waarschijnlijk heb je nooit echt sprint training gevolgd? Sterkere armen is met sprinten echt een groot voordeel. Ze nemen namelijk niet voor de lol zoveel extra lichaamsmassa mee.Randmr schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:54:
Ooit al eens een topsprinter (lopen) gezien? Kan iemand mij uitleggen waarom die hun schouderspieren trainen? ... Open deurtje, nietwaar. Ze nemen zoveel groeihormoon dat al hun spieren groeien.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik wel, er zijn wel betere tijdrijders aanwezig deze tour. Top 15 moet te doen zijn, maar top 3Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:40:
Mollema is ontzettend taai. Ik zie niet in waarom hij geen top 3 zou kunnen rijden eigenlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 16-07-2013 17:59 ]
Verwijderd
Tijdrijders zijn er wel betere ja maar niet iedere tijdrijder kan bergop tijdrijdenSt@m schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:58:
[...]
Ik wel, er zijn wel betere tijdrijders aanwezig deze tour. Top 15 moet te doen zijn, maar top 3Nah.
1.Martin - 2.Froome - 3.Mollema? Ik denk dat er wel iemand anders de derde tijd rijdt.
Verwijderd
Had het over top 3 eindklassementSt@m schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:58:
[...]
Ik wel, er zijn wel betere tijdrijders aanwezig deze tour. Top 15 moet te doen zijn, maar top 3Nah.
1.Martin - 2.Froome - 3.Mollema? Ik denk dat er wel iemand anders de derde tijd rijdt.
... not as I do.
Er zijn betere tijdrijders bergop, daar had ik het ook over, aangezien er morgen twee kleine heuveltjes zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:59:
[...]
Tijdrijders zijn er wel betere ja maar niet iedere tijdrijder kan bergop tijdrijdenEn dat kan Mollema wel (laatste keer top5 tijdrit bergop)
Oh, dan begrijp ik je quote hierboven verkeerd.
Ehm ja..Clush schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:00:
Ik neem aan dat Xbox2go top 3 eindklassement bedoelt en St@m top 15 tijdrit?
[ Voor 48% gewijzigd door St@m op 16-07-2013 18:04 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Volgens mij hing Mollema constant in het laatste wiel en had hij moeite om erbij te blijven. En dit was een heuveltje van de 2e categorie. Donderdag, vrijdag en zaterdag zal er voluit gereden worden door de klassementsrenners die nog iets willen. We zullen het zien.Fiber schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:08:
Mollema reed volgens mij vandaag redelijk makkelijk mee omhoog met de andere klassementsmannen. Ten Dam had het wel zwaar.
Verwijderd
Mollema is een schijn renner zoals Escartin dat ook was. Mollema verklaarde zelf zeer eenvoudig mee te kunnen vandaag, schijn bedriegt dusSt@m schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:54:
[...]
Volgens mij hing Mollema constant in het laatste wiel en had hij moeite om erbij te blijven. En dit was een heuveltje van de 2e categorie. Donderdag, vrijdag en zaterdag zal er voluit gereden worden door de klassementsrenners die nog iets willen. We zullen het zien.
We gaan het zien, de komende ritten worden de toppers van de subtoppers gescheiden. Als Bouke als 3e in Parijs weet te eindigen neem ik mijn pet voor hem afVerwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:17:
[...]
Mollema is een schijn renner zoals Escartin dat ook was. Mollema verklaarde zelf zeer eenvoudig mee te kunnen vandaag, schijn bedriegt dus
Tsja, Mollema (of welke hoog genoteerde klassementsrenner dan ook, for that matter) zal natuurlijk niet zeggen dat hij kapot was en nauwelijks kon volgen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:17:
[...]
Mollema is een schijn renner zoals Escartin dat ook was. Mollema verklaarde zelf zeer eenvoudig mee te kunnen vandaag, schijn bedriegt dus
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Onzin zijn maar zat die dat wel zeggen. Zijn stijl op de fiets is gewoon houterig/hakkerigwildhagen schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:23:
[...]
Tsja, Mollema (of welke hoog genoteerde klassementsrenner dan ook, for that matter) zal natuurlijk niet zeggen dat hij kapot was en nauwelijks kon volgen.
Als hij dat wel doet volgen er de komende dagen (na morgen dan) meer aanvallen op zijn positie dan er vliegen op een paardenvlaai zitten
Niet in de top van het klassement (zeg de Top-5/10), alleen de mannen er vlak achter of mannen die hun zinnen op een dagoverwinning hadden gezet, maar er doorheen zakten. Of de klassementsrenners, als ze flink doorheen gezakt zijn (maar dan hoeven ze dat niet te zeggen, en is hun uitslag al duidelijk genoeg).
Virussen? Scan ze hier!
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Virussen? Scan ze hier!
Quintana werd 2e in de klimtijdrit in de Ronde van het Baskenland, o.a. voor Richie Porte. Waardoor Quintana die ronde wonwildhagen schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:33:
[...]
Gezien het feit dat er twee klimmetjes (specialiteit Quintana) in de tijdrit zitten lijkt me dat niet waarschijnlijk, hoewel het niet uitgesloten is. Ik sla Quintana toch net iets hoger aan voor dat parcours.
[ Voor 13% gewijzigd door nebur86 op 16-07-2013 21:15 ]
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
tijdschema wordt morgenochtend definitief vastgesteld, maar de eerste renner begint om 10:15, en dat zal waarschijnlijk Svein Tuft zijnFicoF schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:09:
Is er al een timeschema voor morgen?
http://www.letour.fr/le-tour/2013/us/stage-17.htmlFicoF schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:09:
Is er al een timeschema voor morgen?
[ Voor 23% gewijzigd door Tristan op 17-07-2013 00:31 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Klopt, de conclusies die die mensen trekken..mercapto schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:25:
Ja ik zag geen verschil met normaal. Je moet gewoon niet naar die flapdrollen op Ned 1. luisteren
[ Voor 47% gewijzigd door Makkelijk op 17-07-2013 10:15 ]
Mja, Contador nam wel veel risico en klassementsrenners willen er dan toch blij blijven, dat is hun instinct. Maar ik denk dat als het gaat regenen Froome zal moeten accepteren dat hij beter uit de buurt van sommige renners kan blijven want Froome is niet de meest dappere afdaler van het peloton. Vooral met Alp d'Huez zal hij niet als eerste beneden zijn als hij niet als eerste boven is.BreadFan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:15:
Any comments op de kritiek van Froome op Contador? Zelf vind ik het maar geneuzel, hij kiest er zelf voor om in het wiel te blijven van Contador. Als je dat te gevaarlijk vindt moet je het gewoon niet doen en je eigen afdaling rijden.
Wat me ook opviel was dat hij in de achtervolging na de val naar Contador zat te gebaren dat hij over moest nemen van Porte.Neem zelf over lapzwans... Contador is je knecht niet!
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 10:19 . Reden: toevoeging ]
En dan bij de Avondetappe vragen of dat wel echt zijn knie zou zijntweaker2010 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:30:
https://twitter.com/alber...57175687783780352/photo/1![]()
Die knie ziet er niet best uit! Daar gaat Contador de komende bergritten nog serieus last van krijgen denk ik.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Het schijnt wel veel draaien en keren te zijn. Daar zijn explosieve renners natuurlijk wel in het voordeel (of minder in het nadeel).wildhagen schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:00:
LOL... Kittel heeft op P2 (na de afdaling) nu de snelste tussentijd, vóór mannen als Hivert en Tuft, ook op P1 (boven op berg 1) had hij een zeer scherpe tijd. Is nu niet een renner die ik daar had verwacht, Kittel staat om veel dingen bekend, maar klimmerscapaciteiten horen daar imho niet bij...
Virussen? Scan ze hier!
en ook goed naar benedenravenger schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:40:
Ben benieuwd naar Westra, hij lijkt de eerste klim goed op te zijn gekomen
49:39 las ik ergens. Maar dat lijkt me niet waarschijnlijk op dit parcours.rik86 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:45:
ja, ik zat ook al te rekenen voor Veelers, bij zijn tijd moet de snelste tijd langzamer zijn dan 49:36
[ Voor 3% gewijzigd door ravenger op 17-07-2013 11:55 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Wceend op 17-07-2013 12:00 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Wceend op 17-07-2013 12:04 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Peetman op 17-07-2013 12:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Curvers werd eerst op 1 gegeven na de eerste afdaling, vandaar de verwarringPeetman schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:14:
Van 1 minuut 23" achterstand naar 41" achterstand is volgens mij geen 2 minuten
Spuit 11/ achterhaald
Desalnietemin is er een hoop verschil te maken in die afdalingen. Spannend voor de top 10 vanmiddag.
Westra schijnt de hele rit op een tijdritfiets gereden te hebben. Misschien had hij daar op het laatste stuk veel voordeel van.ravenger schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:17:
[...]
Curvers werd eerst op 1 gegeven na de eerste afdaling, vandaar de verwarring
Westra heeft de laatste afdaling wel behoorlijk doorgetrokken, of Sicard daalde als een krant
Kan het nog nergens officieel vinden, meestal gaat dat soort nieuws snel. Iemand andere bron?BreadFan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:00:
Ik lees dat de Franse TV heeft gemeld dat vanwege het weer morgen _mogelijk_ maar 1x Alpe d'Huez beklommen wordt. De Col de Sarenne en 2e klim worden dan geschrapt. Zou erg jammer zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Ik zag ergens een tweet voorbij komen dat het niet echt gebroken is, maar een scheurtje, en dat hij idd gewoon start.wildhagen schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:32:
Peraud zal, ondanks de breuk in zijn sleutelbeen, toch starten, aldus de Tour-organisatie.
Duidelijk dat je blijkbaar alleen een tourkijker bent. Die tijdrit in baskenland was vergelijkbaar met deze alleen korter. Er zaten 2 technische afdalingen in en daar won Quintana nu juist de meeste tijd op Porte.krvabo schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:34:
Ik vind morgen niet echt een klimtijdrit, eerder een tijdrit met 2 redelijke bergjes.
Ten Dam haalde op de Ventoux na 5 kilometer vol op kop gaan een behoorlijk deel van Contadors voorsprong terug, dus ik geef hem wel een top 15 positie morgen.
Quintana.. tja.. een goede klimmer is het absoluut, maar zijn daalkunsten zijn 'niets bijzonders' (niet direct slecht, maar ook niet opmerkelijk goed), en hij is geen tijdrijder. Ik zou hem voor morgen iig niet de in de top 5 zetten.
Het is ook nog niet definitief, maar ik las het hier: http://www.weerplaza.nl/w...e+d%27Huez+met+buien/1741FicoF schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:30:
[...]
Kan het nog nergens officieel vinden, meestal gaat dat soort nieuws snel. Iemand andere bron?
O ok, maar die mogelijkheid houden ze uiteraard open. Als ik die afdaling van morgen bekijk wordt het sowieso link, ook zonder regen.lithoijen schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:51:
Ik hoorde vanmorgen hetzelfde op radio1, was schijnbaar een gesprek tussen de Franse media en de organisatie waar dit geopperd werd.
[ Voor 8% gewijzigd door FicoF op 17-07-2013 13:01 ]
Amai zeg, doet me denken aan die afdaling in de Giro van 2 jaar geleden die toen niet doorging. Daar wilden ze vangnetten voor de renners gaan plaatsenFicoF schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:54:
[...]
O ok, maar die mogelijkheid houden ze uiteraard open. Als ik die afdaling van morgen bekijk wordt het sowieso link, ook zonder regen.
YouTube: Col de Sarenne, the slowest road bike descent of my ilfe )
[ Voor 7% gewijzigd door BreadFan op 17-07-2013 12:59 ]
Hij zit op P1 meteen 25 seconden onder de tijd van Westra, dus hij is iig goed gestartZamorano schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:14:
Zo gaat De Gendt van start, daar verwacht ik wel eea van.
Virussen? Scan ze hier!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq