Okido, misschien ben ik niet op de juiste voet begonnen. Laat ik het op een andere manier proberen:
Ik ben "heilig" (lol) overtuigd van het feit dat er geen God bestaat, in wat voor een vorm dan ook..Het Christendom, Jodendom, Islam, Boeddhisme, Hindoeïsme, Duivelsaanbidding etc. is wat mij betreft dan ook allemaal nep.
Net zei ik dat ik vind dat religie verboden moet worden, en dat meende ik ook. Ik denk echt dat de wereld er beter op zou worden als er geen religies zijn. Ik begrijp natuurlijk ook dat dat onmogelijk is. Wat ik wel een goede maatregel zou vinden, is dat religie verboden zou zijn tot je 18de.
Geen religieuze basis en middelbare scholen. Maar helaas, door de vrijheid van godsdienst mogen de religieuze scholen gewoon worden gemaakt. Ik vind het zo'n kwalijke zaak dat kinderen vandaag de dag geen keuze hebben. De ouders bepalen of een kind gaat geloven of niet. Dat hoeft niet persé slecht te zijn, maar het tekent het kind voor de rest van zijn leven.
Natuurlijk kan een kind op latere leeftijd van geloof veranderen, of atheist worden. Maar afhankelijk van hoe streng gelovig iemand wordt opgevoegd, is ook maar weer de vraag of het kind op latere leeftijd zijn/haar geloof nog in twijfel zal trekken (Mijn eigen oma was Katholiek en tegenwoordig Atheist).
Nu kom ik op het onderwerp waar we het de hele tijd al over hebben. De groep radicale gelovigen die gruwelijke dingen doen uit de naam van het geloof, is kleiner dan de vreedzame gelovigen. Maar van de groep radicalen is zeker niet klein. En ze doen slechte dingen uit de naam van hun god. Of het nu ISIS is in 2014, of de Christenen anno 1000 - 1500.
In mijn ogen doen ze mensen de meest wrede dingen aan in de naam van een niet bestaand persoon omdat het ergens in een boek staat geschreven. En met wrede dingen weten jullie denk ik wel wat ik bedoel. Filmpjes zat.
People are all the same, religion is what tears us apart.
En dan komen we bij de Polderjihadisten. Over het algemeen Nederlandse jongens die hier zijn geboren en getogen. Maar door dat geloof voelen ze zich zo nauw betrokken bij die oorlog dat zich erbij voegen. Ze moeten hun broeders en zusters gaan helpen. Weetjehetal?! En waarom voegen ze zich bij de oorlog? Nou, omdat het geloof hen verbind. De meeste Syriegangers komen niet eens uit Syrie, maar uit een ander Islamitisch land.
Ik wil dit punt dan ook even gebruiken om te benadrukken dat ik hetzelfde denk over alle religies, en niet alleen de Islam.
Ze gaan naar een land om te vechten voor hun broeders en zusters, en ze hopen dat ze tijdens de oorlog omkomen zodat ze een martelaar worden. En dat allemaal omdat je gelooft in iets wat niet bestaat? WTF. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar ik vind dit echt te debiel voor woorden. Je leven opgeven in de hoop ergens naartoe te gaan wat niet bestaat.
En als jij zo stellig gelooft in een sprookje, en bereid bent mensen daarvoor af te slachten, dan vind ik niet dat er plek is in Nederland voor jou. Geen re-integratie traject, geen uitkering, geen niks. Als jij zo graag bij je broeders en zusters wil zijn, en oorlogsmisdaden wil begaan, dan blijf je maar lekker daar. Ik wil niemand wegsturen, ik ben geen racist, maar als je uit jezelf vertrekt, dan blijf je ook maar lekker weg.
Al dat geld wat wordt gestoken in het tegenhouden en terughalen van de jihadisten kan beter aan wat anders worden gebruikt. Zij waarderen het zeker niet, en het kost ons alleen maar geld. En die hele zorgmentaliteit van dit land zorgt ervoor dat ik me zo ontzettend aan dit onderwerp kan irriteren. Het hele geloof in deze kwestie is het eerste punt, en de houding van ons kabinet is de 2de.
Het labeltje wat er aan hangt, hangt af vanuit welk oogpunt je kijkt. Dus ja, ik ben blij dat je je mag sympathiseren met terroristische groepen want je weet maar nooit wat ze morgen als terrorist gaan bestempelen.
Goed punt, touché. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Maar goed, dan zou ik het sympathiseren met terrorische groeperingen nog door de vingers zien. Met de gedachte waarmee zij op zo'n demonstratie staan hoort niet thuis in Nederland. Ik heb het in deze gevallen dus over de ISIS demonstraties.
Ik ben er nu eigenlijk wel een beetje klaar mee. Ik hoop dat ik zo op een wat gepastere wijze mijn mening heb kunnen uiten. Ik ben gewoon zwaar, zwaar anti geloof. En nu zijn het de jihadisten die ik hekel. Bij de volgende oorlog zijn het weer de Christenen of wie dan ook. Religies zijn slecht, allemaal.
Peace.