Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
tharonny schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:43:
Ik weet het nog niet zeker, maar ik zat er overna te denken om de CM10.1 te installeren wanneer ik de telefoon binnen heb. Nu bedacht ik me: Standaard zit er geen Engels of Nederlandse taal in deze rom. Is dit erin te zetten dmv Android Kitchen of is dat niet zo simpel?
Volgens mij moet je MoreLocal 2 installeren vanuit de playstore ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 14:43
Ja ik weet dat dat ook kan inderdaad, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om een taal toe te voegen.

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
TDLofCC schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:54:
[...]

Volgens mij moet je MoreLocal 2 installeren vanuit de playstore ...
Ik denk dat je daar geen 100% nederlands mee haalt.
Ik wil het wel eens gaan wagen om cm10.1 te porten. Moet alleen even kijken waarvan daan.
Of bijvoorbeeld de S4 het meest logisch is omdat die dezelfde resolutie en schermgrootte heeft, of dat er een ander mt6589 device is met een al gemaakte cm10.1 port, want dat is velen malen makkelijker.

Op de een of andere manier mijn root toegang verloren :(
Morgen maar aan de pc hangen en rooten.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 21-06-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik heb het vermoeden dat een gewone SIM-card (in sleuf 2) alleen 2G oplevert en een micro-SIM (sleuf 1) wel 3G, kan iemand dat bevestigen?

Als ik in Mobileuncle kijk bij de Engineer Mode (Android en MTK) zie ik dat bij Sim 2 er een stuk minder banden beschikbaar zijn. Bij Sim 1 zijn dat er een stuk meer (hoewel geen 2100 :? )
Ook staat bij voorkeursnetwerktype "GPS only" geactiveerd, welke ik niet kan veranderen naar b.v. WCDMA preferred.

Zo te lezen her en der lijkt het zo te zijn dat ik dus naar een micro-SIM moet overstappen. Maar dat wil ik natuurlijk wel zeker weten. ;)
Ik hoop dat dit mijn probleem van een slechte en soms verdwijnende verbinding oplost. Of heb ik ergens niet aan gedacht?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb mijn 'grote' SIM kaart in slot 2 natuurlijk, en ik kan gewoon m'n 3G gebruiken en bellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
rooten en cwm installeren is gelukt, vrij eenvoudig eigenlijk..
het is alleen een beetje een gedoe met de drivers, maar uiteindelijk werkt het prima.
de makkelijkste manier is om autochopper te gebruiken, en cwm te installeren via mobileuncle tools nadat je het recovery.img van htcmania hebt gedownload en op je sd kaart hebt gezet.
je kunt wel zien dat cwm niet echt geoptimaliseerd is voor 5 inch full hd schermen, want die tekst is wel erg klein :(
en TWRP werkt fijner omdat dat via touch gaat en niet via je geluids- en powerknoppen.
ik heb nu in iedergeval een backup en root, dus dan kan het echte tweaken beginnen.

als ik tijd heb moet een geoptimaliseerde, snellere stock-rom gebaseerde rom die met CWM te flashen is ook wel lukken.

[ Voor 23% gewijzigd door dutchgio op 22-06-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Gremen schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:45:
Ah oke. Ik heb ze beide een keer gebruikt en ze leken beide te werken dus wist niet echt wat het verschil was :+

Tot nu toe de volgende roms geprobeerd:
1) Stock
2) De officiele update (zie http://www.pandawillforum...29-0520-official-firmware en http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-2/)
3) LuHash (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2299255)
4) CM 10.1 (Van htcmania. Alleen spaans/chinees. Dus morelocal nodig voor nederlands/engels. Werkte daarna wel prima, maar was weining bijzonder)
5) http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-10/ (op zich prima, maar mist gapps en keyboard. Verder ook weining toegevoegde waarde om deze wel te gebruiken)
6) http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-4/ (crappy interface, meteen verwijderd)

Nummer 2 en 3 vind ik tot nu toe het beste werken. Gewoon snel opstarten en vloeiende menu's.
Verder bevatten ze bijna allemaal dezelfde chinese apps. Welke gelukkig simpel te verwijderen zijn met rootuninstaller of titanium.

Iemand al andere roms geprobeerd en wat waren de ervaringen ermee?
Ik heb nu LuHash draaien, maar welke Chinese apps zitten hier nog op dan die ik het beste kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Adr01 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:17:
Ik heb mijn 'grote' SIM kaart in slot 2 natuurlijk, en ik kan gewoon m'n 3G gebruiken en bellen. ;)
Bij 3G-service stond 3G ineens uit. 8)7

Toch zie je duidelijk verschil tussen de frequentiebanden van Sim 1 en Sim 2. Zie ook de specs, sim 2 pakt volgens mij alleen 900/1800 en sim 1 de 2100. En die 2100 is nodig voor UMTS.

Hier screenshots van de band settings:

Sim 1 (UMTS: 900/2100):
Afbeeldingslocatie: http://photoserve.nl/images/17015sim1.png

Sim 2 (GSM: 900/1800):
Afbeeldingslocatie: http://photoserve.nl/images/74745sim2.jpg

Hier staat het ook van de verschillen tussen de sim sleuven:
2G: GSM 1800 / 1900 MHz (SIM 1 & SIM 2)
3G: UMTS 2100 MHz (SIM 1)

Dus dan krijg je 3G krijgen op de 900 band, maar niet op de 2100. Tenzij je een micro-SIM hebt. Toch? :/
Conclusie: Sim 2 heeft dus geen UMTS en dus een slechter bereik.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vlgens mij liggen de compitabele frequenties aan de Soc en dergelijke en niet aan de simkaartsloten en kun je zelf instellen op welke sim je UMTS wilt op de 2100 band.

Een leuke app is trouwens: pimp my rom.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 22-06-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Ik heb nu LuHash draaien, maar welke Chinese apps zitten hier nog op dan die ik het beste kan verwijderen?
Volgens mij had LuHash al aardig wat van die Chinese apps eruit gegooid.
En anders heb ik gewoon alle aps met chinese tekens in de naam verwijderd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb LuHash erop staan, maar deze loopt erg vaak vast (in chrome, de rest weet ik nog niet) waar kan dit aan liggen. Ik moet dan of erg lang wachten of de aan/uit-knop lang indrukken voor een reboot.

Ook moet ik de gps nog aanpassen. Deze staat nog op Polen. Ik heb nog niet gezocht, maar als iemand een link klaar heeft hoe ik dit kan aanpassen naar Nederland, dan zie ik die graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 18:34:
Ik heb LuHash erop staan, maar deze loopt erg vaak vast (in chrome, de rest weet ik nog niet) waar kan dit aan liggen. Ik moet dan of erg lang wachten of de aan/uit-knop lang indrukken voor een reboot.

Ook moet ik de gps nog aanpassen. Deze staat nog op Polen. Ik heb nog niet gezocht, maar als iemand een link klaar heeft hoe ik dit kan aanpassen naar Nederland, dan zie ik die graag ;)
Google Play: FasterGPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
dutchgio schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:09:
rooten en cwm installeren is gelukt, vrij eenvoudig eigenlijk..
het is alleen een beetje een gedoe met de drivers, maar uiteindelijk werkt het prima.
de makkelijkste manier is om autochopper te gebruiken, en cwm te installeren via mobileuncle tools nadat je het recovery.img van htcmania hebt gedownload en op je sd kaart hebt gezet.
je kunt wel zien dat cwm niet echt geoptimaliseerd is voor 5 inch full hd schermen, want die tekst is wel erg klein :(
en TWRP werkt fijner omdat dat via touch gaat en niet via je geluids- en powerknoppen.
ik heb nu in iedergeval een backup en root, dus dan kan het echte tweaken beginnen.

als ik tijd heb moet een geoptimaliseerde, snellere stock-rom gebaseerde rom die met CWM te flashen is ook wel lukken.
Ik las ergens (belofte maakt schuld :> ) dat je een handleiding zou maken voor het flashen van CWM voor de iOcean. Nu heb ik mijn vorige telefoon ook wel geflashed, maar dat gaat toch allemaal net wat anders en aangezien ik liever niet mijn telefoon de eerste dag al naar de filestijnen help hoop ik toch stiekem dat ik morgen O-) aan de hand van een mooie handleiding succesvol CWM kan installeren?

Als dat nog zou willen doen, heel graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:32:
[...]

Ik las ergens (belofte maakt schuld :> ) dat je een handleiding zou maken voor het flashen van CWM voor de iOcean. Nu heb ik mijn vorige telefoon ook wel geflashed, maar dat gaat toch allemaal net wat anders en aangezien ik liever niet mijn telefoon de eerste dag al naar de filestijnen help hoop ik toch stiekem dat ik morgen O-) aan de hand van een mooie handleiding succesvol CWM kan installeren?

Als dat nog zou willen doen, heel graag ;)
Dat klopt, en dat ben ik inderdaad van plan te doen.
Maar daarvoor had ik het natuurlijk eerst zelf moeten uitproberen. Zonder guide.
Dat is gelukt, want het is voor mij geen rocket science.
Ik adviseer je nog even te wachten en pin me niet vast aan morgen, maar die guide die komt er wel.
Echter wil ik niet in gaan op de drivers, want dat verschilt nogal per PC.
Op mijn Windows XP pc lukte het prima.
ik begin dan bij het rooten, en vervolgens tot het installeren van de recovery en rom, maar die komen wat later.
Een Andere rom heb ik ook nog niet gelashed dus daar kan ik nog geen tutorial van schrijven.
Tegen die tijd kan ik misschien ook een eigen gemaakte rom uitbrengen die te flashen is via de recovery modus. Alle chinese apps eruit, gps tweaks en standaard op Nederland, init.d scripts, build.prop tweaks, en dergelijke....
Maar dat ligt eraan hoeveel tijd ik overhoud om er wat energie in te steken. ;)

Edit: en natuurlijk een andere bootanimatie, want ik heb nu af en toe het idee dat ik een Zamzung heb gekocht :+

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 22-06-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
dutchgio schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:47:
[...]

Maar daarvoor had ik het natuurlijk eerst zelf moeten uitproberen. Zonder guide.

Edit: en natuurlijk een andere bootanimatie, want ik heb nu af en toe het idee dat ik een Zamzung heb gekocht :+
Nice, echt top van je !
Ik zit met een vraagje, ik zie dat je pimpmyrom hebt geïnstalleerd.

Allemaal leuk enzo maar is dit het zelfde princiepe als goLauncher ? je kan dingen aanpassen en tweaken maar er blijft een app op de achtergrond draaien.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Ook heb ik gemist bij een app die vroeg naar geroote versie van mijn android en ik heb op de verkeerde knop geklikt.. (rechts in plaats van links) is er een manier dat ik hem toch kan accepteren ? want nu krijg ik iedere keer de melding van je hebt een geroote android versie nodig. (deze is dus geroot --' )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
dutchgio schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:47:
[...]

Haha dat komt goed uit :)
Voor mij is het flashen via CWM ook niet nieuw, maar meer de manier hoe CWM geinstalleerd word vind ik een beetje lastig. Als dat eenmaal gebeurd is is het grootste probleem voorbij. Ik neem namelijk ook aan dat op (bijna) alle geoptimaliseerde roms de CWM al zit ingebakken, dus het installeren van CWM zal een eenmalige actie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
joeriinc schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:13:
[...]

Nice, echt top van je !
Ik zit met een vraagje, ik zie dat je pimpmyrom hebt geïnstalleerd.

Allemaal leuk enzo maar is dit het zelfde princiepe als goLauncher ? je kan dingen aanpassen en tweaken maar er blijft een app op de achtergrond draaien.. ?
Nee, want het os geen launcher,
En het past ook vrijwel geen visuele, zichtbare veranderingen aan. Maar juist veel dingen van "onder de motorap" kunnen worden getweaked op softwaregebied.
Maar nogmaals: als je niet weet wat je doet, raad ik het je niet aan.
joeriinc schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:36:
Ook heb ik gemist bij een app die vroeg naar geroote versie van mijn android en ik heb op de verkeerde knop geklikt.. (rechts in plaats van links) is er een manier dat ik hem toch kan accepteren ? want nu krijg ik iedere keer de melding van je hebt een geroote android versie nodig. (deze is dus geroot --' )
Open de app "superuser", of "superSU"
Dan zie je welke rechten je aan apps hebt gegeven, inhoudend drukken op de app waarbij je links in plaats van rechts drukt en kies "verwijderen" of iets in die richting. Daarna open je de app weer en geef je nu wel de juiste optie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
superuser geopend (was al geinstaleerd) en geen apps te zien, supersu werkt niet --'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
joeriinc schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:26:
superuser geopend (was al geinstaleerd) en geen apps te zien, supersu werkt niet --'
Je moet eerst 'opnieuw' rooten, want de door iOcean meegeleverde superuser app werkt niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik vond op XDA ineens dit als reactie op een rom voor de iocean:
"Hey that's a nice ROM!
Man I wonder if you can also fix NVRAM WARNING bug)
I noticed in some apps like Wifi Analyzer there is an open network called NVRAM Error or WARNING.
I googled a bit, and google tells me that this is nvram bug and this is the cause of poor wi-fi stability sometimes.Something like because of continious mac address change by device spontaneously.
Can you look into that?"

Dat is dus hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van de mindere wifi kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Ik moet zeggen dat ik geen last heb van een slechte wifi verbinding, maar zou dat dan betekenen dat het een software fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoeder
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-04-2018
is er een zip filetje dat als je de volume knop indrukt dat hij dan aan gaat (als hij uitstaat) ? bij de jiayu g3 bestond die wel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

T-8one schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:43:
[...]

Yup wifi werkt wel met deze rom: http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-10/
gelukkig maar.

GPS werkt inmiddels ook na het volgen van deze instructies: YouTube: Jiayu G3 GPS fix

Oftewel, ik heb voor 165.- euro's een uitermate mooi toestel. d:)b
De LuHash rom valt mij toch een beetje tegen. Heb jij die toevallig ook geprobeerd? Werkt deze beter dan de LuHash? (Met de LuHash heb ik vaak vastlopers/freezes/.. en heb ik 0,00000 niks gps. Ook niet na gewijzigd config file, fastgps, a-gps, etc. alles aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
@dutchgio,

Jij hebt deze tutorial gebruikt voor het rooten?:http://droidchina.com/forum/Thread-Auto-Root-MTK6589-One-click-root

En Hoezo zou de meegeleverde superuser niet werken? Hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Custom ROM installeren is behoorlijk simpel hoor. Ik dacht in het begin ook even dat dit lastiger was dan ik gewend was (voornamelijk HTC toestellen gehad) Maar het is zo gedaan. Als eerste moet je hem rooten omdat de standaard root schijnbaar niet goed werk (heb ik niet getest, maar gewoon direct opnieuw geroot)

Stap 1 - rooten:
- Drivers installeren: http://d-h.st/dac
- rooten via motochopper: http://d-h.st/2hn (zip uitpakken op je computer en run.bat openen terwijl je telefoon via usb aan je computer aangesloten is)

Stap 2 - CWM flashen:
- recovery.img op een SD-kaart zetten (of op het intern geheugen van de telefoon, dat zou ook moeten werken als het goed is) http://forum.xda-develope...ntid=1962401&d=1368561006
- Google Play: Mobileuncle MTK Tools installeren via de playstore (dit programma heeft root acces nodig)
- Mobileuncle openen en SU rechten geven, dan klikken op Recovery Update. Dan zie je als het goed is bovenaan staan "recovery.img file from SD-card". Kies deze vervolgens en bevestig. Hij zal dan als het goed is in de nieuwe recovery booten

Stap 3 - ROM flashen:
- Download de ROM die je wilt en plaats deze op je SD kaartje (intern kan ook denk ik, niet geprobeerd). Het is het handigste om dit tegelijk met de recovery.img op het kaartje te zetten (rom in de .zip file laten zitten)
- Als je nog niet in de recovery zit, start op in recovery mode (telefoon in de oplader en uitzetten om vervolgens te starten door vol+ & power knop tegelijk in te drukken tot je in de recovery mode zit)
- Doe een factory reset
- Doe een wipe cache
- installeer de rom via "install zip from SD"
- installeer eventueel gapps als deze er niet bij in zit (ook via install zip from sd)
(misschien opnieuw een factory reset + wipe cache, dat weet ik niet zeker. Had ik niet gedaan deze keer)

Als je de telefoon dan opnieuw opstart heb je dus een CWM met een custom ROM

(ps: dit is even snel uit mijn hoofd gedaan, als het goed is klopt het zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:19:
@dutchgio,

Jij hebt deze tutorial gebruikt voor het rooten?:http://droidchina.com/forum/Thread-Auto-Root-MTK6589-One-click-root

En Hoezo zou de meegeleverde superuser niet werken? Hoe kan dat dan?
De permissies zijn niet goed ingesteld, waardoor de superuser app en de bijhorende binary geen root rechten kunnen uitgeven aan apps, oftewel: je hebt geen root toegang.

Ik heb eenzelfde probleem op een custom rom dat ik ook op de stock rom had: ik kan niet meer bij mijn instellingen komen.
App doet niks :(

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 23-06-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:39:
Custom ROM installeren is behoorlijk simpel hoor. Ik dacht in het begin ook even dat dit lastiger was dan ik gewend was (voornamelijk HTC toestellen gehad) Maar het is zo gedaan. Als eerste moet je hem rooten omdat de standaard root schijnbaar niet goed werk (heb ik niet getest, maar gewoon direct opnieuw geroot)

Stap 1 - rooten:
- rooten via motochopper: http://d-h.st/2hn (zip uitpakken op je computer en run.bat openen terwijl je telefoon via usb aan je computer aangesloten is)

Stap 2 - CWM flashen:
- recovery.img op een SD-kaart zetten (of op het intern geheugen van de telefoon, dat zou ook moeten werken als het goed is) http://forum.xda-develope...ntid=1962401&d=1368561006
- Google Play: Mobileuncle MTK Tools installeren via de playstore (dit programma heeft root acces nodig)
- Mobileuncle openen en SU rechten geven, dan klikken op Recovery Update. Dan zie je als het goed is bovenaan staan "recovery.img file from SD-card". Kies deze vervolgens en bevestig. Hij zal dan als het goed is in de nieuwe recovery booten

Stap 3 - ROM flashen:
- Download de ROM die je wilt en plaats deze op je SD kaartje (intern kan ook denk ik, niet geprobeerd). Het is het handigste om dit tegelijk met de recovery.img op het kaartje te zetten (rom in de .zip file laten zitten)
- Als je nog niet in de recovery zit, start op in recovery mode (telefoon in de oplader en uitzetten om vervolgens te starten door vol+ & power knop tegelijk in te drukken tot je in de recovery mode zit)
- Doe een factory reset
- Doe een wipe cache
- installeer eventueel gapps als deze er niet bij in zit (ook via install zip from sd)
(misschien opnieuw een factory reset + wipe cache, dat weet ik niet zeker. Had ik niet gedaan deze keer)

Kijk eens aan, super. Vanavond even proberen. Als ik het zo lees ziet het er redelijk logisch uit, dus hopen dat het lukt ;)

Edit: Nog een klein dingetje. De SuperUser app die er al op staat, wat doe ik daar mee? Laat ik die gewoon staan of moet deze eerst verwijderd worden?

[ Voor 3% gewijzigd door tharonny op 23-06-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gewoon laten staan.
Ik gok dat je straks SuperSU hebt in plaats van superuser.
Als je dan SuperSU opent wordt gevraagd om superuser te verwijderen omdat dit anders kan conflicteren, kies je om dat te doen. Dan werkt alles prima en heb je root toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53

XanderDrake

Build the future!

Stap 2 - CWM flashen:
Cool, deze variant kende ik nog niet en is erg geschikt voor mijn probleem. Dank :)

Ik heb trouwens gister mijn X7 hergenoemd naar een Nexus 4 zodat er meer games in Play geschikt zijn voor mijn telefoon. Dat heb ik gedaan in de build.prop in /system/ met root rechten geopend.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Stap 1 - rooten:

Stap 2 - CWM flashen:

Stap 3 - ROM flashen:
- Doe een factory reset
- Doe een wipe cache

Je bent me voor. :P
Maar het klopt in iedergeval wel.
Naar mijn mening mag dit in de topicstart. Die kan zoiezo wel wat beter worden afgewerkt want nuis het simpel kopieer en plakwerk van de eerste reacties. duidelijkheid en overizcht ontbreken.

Ondertussen ben ik begonnen met het maken van mijn eigen custom rom.

Er zit trouwens een bug in de wifi software.
Als je met een app als wifi analyzer scant naar netwerken, zie je ineens een toegangspunt genaamd: n
NVRAM 0x01 ERROR op kanaal 1 met een erg hoog bereik. Ik heb het zelf op mn iOcean opgelost en wifi lijkt inderdaad verbeterd. Een fix is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:04:
[...]

De LuHash rom valt mij toch een beetje tegen. Heb jij die toevallig ook geprobeerd? Werkt deze beter dan de LuHash? (Met de LuHash heb ik vaak vastlopers/freezes/.. en heb ik 0,00000 niks gps. Ook niet na gewijzigd config file, fastgps, a-gps, etc. alles aan)
Ik heb twee roms geprobeerd, ben de naam/link van de tweede rom kwijt. Maar deze was erg matig, reageerde traag. Ik weet nog dat het een rom was met standard twee launchers (apex en de standard launcher).

GPS werkt helaas niet meer, het blijft een vreemd verhaal en ik snap het nog niet helemaal. Soms werkte GPS redelijk en vervolgens helemaal niet meer, totdat ik wat met de instellingen zat te prutsen en GPS opeens weer werkte.
Ik heb de originele antenne (sticker) verwijderd en vervangen door een koperdraadje. Als ik het koperdraadje recht omhoog laat wijzen (dus buiten de telefoon om) doet GPS het goed. Plak ik het koperdraadje echter tegen de accu aan dan is het signaal weer heel erg matig of helemaal afwezig.
Ik heb een heel dun plaatje koper kunnen regelen, deze ga ik van de week bijknippen en ipv het koperdraadje in m'n telefoon bevestigen. Eens kijken of dat het gewenst resultaat heeft.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb net de Lishuo rom geinstalleerd maar daar zit geen standaard keyboard bij. Heeft iemand hier toevallig een link naar? Is al vaak genoemd hier op tweakers, maar de search werkt niet op dit moment...
XanderDrake schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:02:
[...]

Cool, deze variant kende ik nog niet en is erg geschikt voor mijn probleem. Dank :)

Ik heb trouwens gister mijn X7 hergenoemd naar een Nexus 4 zodat er meer games in Play geschikt zijn voor mijn telefoon. Dat heb ik gedaan in de build.prop in /system/ met root rechten geopend.
Lost dat het probleem op? Ik had inderdaad ook dat probleem dat ik geen spellen kon installeren omdat mijn telefoon niet goed genoeg zou zijn

edit: hoe en welke Chinese apps kan ik verwijderen uit de Lishou rom?

[ Voor 4% gewijzigd door Markos op 24-06-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:18:
Ik heb net de Lishuo rom geinstalleerd maar daar zit geen standaard keyboard bij. Heeft iemand hier toevallig een link naar? Is al vaak genoemd hier op tweakers, maar de search werkt niet op dit moment...

[...]

Lost dat het probleem op? Ik had inderdaad ook dat probleem dat ik geen spellen kon installeren omdat mijn telefoon niet goed genoeg zou zijn

edit: hoe en welke Chinese apps kan ik verwijderen uit de Lishou rom?
Chinese apps: alles. Android is er niet van afhankelijk en iOcean heeft het ook niet zo ingesteld dat je niet zunder kunt.

Voor apk bestanden kun je vask terecht bij XDA, en deze staat zelfs in de playstore:
Google Play: Google-toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:18:
Het probleem is opgelost voor World War Z, die kon ik daarna kopen en installeren.

Het werkt NIET voor NOVA2 die ik had gekocht een jaar ofzo geleden. Dat verbaast me echt, ik heb dan ook besloten dat ik GEEN spellen meer koop van GameLoft als hun compatibaliteits bullshit betekent dat ik bij elke nieuwe versie van Android hun spellen niet meer kan spelen. :( Schande

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Wat denken jullie van deze Rom: http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-10/

Ik heb hem al eerder voorbij zien komen, maar een dingetje maak ik me toch een klein beetje zorgen om. Als je de 2e reply leest zegt iemand: "NOD alerts me that this rom contains Android/Spy.Gexin troyan"
Is dit ook iets om mee te zitten? Want dit geeft niet echt vertrouwen moet ik zeggen.. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

XanderDrake schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:21:
[...]
Het probleem is opgelost voor World War Z, die kon ik daarna kopen en installeren.

Het werkt NIET voor NOVA2 die ik had gekocht een jaar ofzo geleden. Dat verbaast me echt, ik heb dan ook besloten dat ik GEEN spellen meer koop van GameLoft als hun compatibaliteits bullshit betekend dat ik bij elke nieuwe versie van Android hun spellen niet meer kan spelen. :( Schande
Ik heb Google Play: Build Prop Editor. geinstalleerd om dit ook te doen. Ik wil hem veranderen in Galaxy S3 ofzo (misschien dat die meer ondersteund krijgt? Of beter een ander model?) Wat moet je dan precies allemaal aanpassen?

edit:
iemand deze rom trouwens geprobeerd?
http://translate.googleus...WaJJ2TncLTn8gLh1Dc7c7nuCA
edit 2: ow meteen de translated link gegeven :+

[ Voor 16% gewijzigd door Markos op 24-06-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
dutchgio schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:48:
Gewoon laten staan.
Ik gok dat je straks SuperSU hebt in plaats van superuser.
Als je dan SuperSU opent wordt gevraagd om superuser te verwijderen omdat dit anders kan conflicteren, kies je om dat te doen. Dan werkt alles prima en heb je root toegang.
Hoe verwijder je superuser ? of hoe stel instaleer je hem opnieuw via de root zoals je dit al eerder zei ? ik kan dit niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
joeriinc schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:05:
[...]

Hoe verwijder je superuser ? of hoe stel instaleer je hem opnieuw via de root zoals je dit al eerder zei ? ik kan dit niet vinden..
Opnieuw rooten.
Hoef je de oude niet voor te verwijderen,
1 usb drivers installeren
2 motochopper draaien
3 supersu opstarten

Ik ben nu mn eigen rom aan het testen, moest eigenlijk alleen even weten of ie opstarte of niet. De meeste tweaks moeten er nog ingevoegd worden, maar het begin is er, want nu is het een snellere stock rom. Hb de chinese apps er ook nog niet afgekregen, want die zijn dus verborgen onder engelse namen als ik ze op mn pc bekijk.

[ Voor 30% gewijzigd door dutchgio op 24-06-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Ik heb de drivers geinstalleerd via pdaNet. Beetje vaag? Maar oke. Nu motochopper gestart en op enter gedrukt. Nu blijft die alleen hangen op pkg: /data/local/tmp/Superuser.apk

Ik lees in een tutorial voor motochopper dat hij bij mensen in 2 seconde klaar was, wat dus niet het geval is bij mij. Staat nogsteeds aan. Enig idee waarom die niet door schiet naar succes? En kan ik hem nu gewoon loskoppelen?

Edit: Oke problem solved. Had de melding gekregen of google mijn apps mocht verifieren en ik had (zoals ik altijd deed) gewoon op ja geklikt. Blijkt dat dit dus niet mocht. Even via beveiliging > Apps verifieren weer uitgezet en motochopper opnieuw opgestart en toen ging die in een keer door!

Edit2: Welke rom hebben jullie nu draaien? Die rom van needroms die ik hierboven benoemde, iemand ervaring mee?

[ Voor 33% gewijzigd door tharonny op 24-06-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Heb nu uit nieuwsgierigheid die cm10 even geinstalleerd.
Alleen spaans, chinees en nog wat moeilijk te lezen talen beschikbaar.
Kijken of ik m via morelocale2 gedeeltelijk nederlands kan krijgen..

EDIT: dat kan dus niet. Backup uit cwm6 maar weer terugzetten...
Overigens lijkt het ook niet eens op een 'echte' cm10 rom maar hebben ze gewoon wat apps toegevoegd, achtergronden veranderd en opstartanimatie aangepast naar die van cm10.

[ Voor 38% gewijzigd door dutchgio op 24-06-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Hmmmn alles gedaan wat je gezegd heb en nog steeds geen apps in supersu.. of in superuser --' rooten is toch nog onbekend terrein voor mij... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
joeriinc schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:54:
Hmmmn alles gedaan wat je gevraagd heb en nog steeds geen apps in supersu.. of in superuser --' rooten is toch nog onbekend terrein voor mij... :/
Je moet na het rooten een app openen doe root toegang nodig heeft, zoals titanium backup of root explorer.
Die vraagt vervolgens om root toegang, die je toezegt aan de app.
Als dat werkt heb je root toegang.
Maar let op wat je doet: als het rooten al een onbekend terrein is, vaar je daarna in onbekende wateren. Met root toegang kun je alle kanten op, maar voor je het (niet) weet ben je verdwaald en gaat er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
jarenlang op ios beezig geweest jailbreaken en tweaken, is mijn eerste keer en ik moet ergens beginnen ;p onnodige zaken aan/uit zetten doe ik zeker niet.. ik experimenteer gewoon heel graag :p alle hulp is welkom natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
dutchgio schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:35:
Heb nu uit nieuwsgierigheid die cm10 even geinstalleerd.
Alleen spaans, chinees en nog wat moeilijk te lezen talen beschikbaar.
Kijken of ik m via morelocale2 gedeeltelijk nederlands kan krijgen..

EDIT: dat kan dus niet. Backup uit cwm6 maar weer terugzetten...
Overigens lijkt het ook niet eens op een 'echte' cm10 rom maar hebben ze gewoon wat apps toegevoegd, achtergronden veranderd en opstartanimatie aangepast naar die van cm10.
Dat was mij trouwens wel gelukt.
Niet dat het daarmee een goede rom maakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
dutchgio schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:06:
[...]

Opnieuw rooten.
Hoef je de oude niet voor te verwijderen,
1 usb drivers installeren
2 motochopper draaien
3 supersu opstarten

Ik ben nu mn eigen rom aan het testen, moest eigenlijk alleen even weten of ie opstarte of niet. De meeste tweaks moeten er nog ingevoegd worden, maar het begin is er, want nu is het een snellere stock rom. Hb de chinese apps er ook nog niet afgekregen, want die zijn dus verborgen onder engelse namen als ik ze op mn pc bekijk.
Betekent dit dat je nu een 520 stockrom hebt die te installeren is via CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Volledig deze stappen gedaan:

-driver geinstaleerd
-x7 connected
- rooten via motochopper.

Blijk met een rootchecker dat ik geen proper rooting acces heb.. dus mijn gsm is nog steeds niet geroot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
joeriinc schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:17:
Volledig deze stappen gedaan:

-driver geinstaleerd
-x7 connected
- rooten via motochopper.

Blijk met een rootchecker dat ik geen proper rooting acces heb.. dus mijn gsm is nog steeds niet geroot..
Je telefoon is na het rooten met motochopper opnieuw opgestart en in de DOS box stond succesfull?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Jup, wel had ik al ervoor met shuame ofziets geprobeert.. ik weet niet of dit conflicten opleverd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
joeriinc schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:21:
Jup, wel had ik al ervoor met shuame ofziets geprobeert.. ik weet niet of dit conflicten opleverd ?
Gewoon een rom erop zetten met root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Iocean komt binnenkort uit met een Premium versie van de huidige Youth, waarbij een van de verschillen tussen de beide toestellen de soc is; de MTK6589 vs de MTK6589T, waarbij de clocksnelheid van zowel de cpu als van de gpu de MTK6589T iets hoger ligt(wikipedia),:
MT6589[a] Cortex A7 (ARMv7) 1.2 GHz quad-core PowerVR SGX 544 @ 286 MHz
MT6589T Cortex A7 (ARMv7) 1.5 GHz quad-core PowerVR SGX 544 @ 357 MHz

Na wat te hebben gegoogled en opgezocht over de verdere verchillen tussen de socs, ben ik tot de conclusie gekomen dat er bijvoorbeeld geen wijzigingen zijn wat betreft manier van bakken van de chip(daarmee bedoel ik bijv,. iets zoals bij de snapdragon 600 tov de snapdragon 800 het geval is) en er zit er ook geen verschil tussen kwa architectuur. Ik zou dus bijna tot de conclusie komen dat dit eigenlijk een fabrieksovergeclockte versie van de MTK6589 is, om nu uiteindelijk bij mijn vraag terecht te komen > heeft iemand geprobeerd de GPU en CPU van de iOcean over te klokken?

Ik vraag dit omdat ik in reviews telkens tegenkom dat de iOcean bij enkele zware spellen stottert (ik heb die van mij zelf nog niet binnen :( ) en als dit de oplossing zou zijn dit te voorkomen, zou dit erg fijn zijn...

**Ik kon hier het goede topic niet voor vinden, maar dit leek mij het meest logische topic om dit te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
moh.moh schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:44:
Iocean komt binnenkort uit met een Premium versie van de huidige Youth, waarbij een van de verschillen tussen de beide toestellen de soc is; de MTK6589 vs de MTK6589T, waarbij de clocksnelheid van zowel de cpu als van de gpu de MTK6589T iets hoger ligt(wikipedia),:
MT6589[a] Cortex A7 (ARMv7) 1.2 GHz quad-core PowerVR SGX 544 @ 286 MHz
MT6589T Cortex A7 (ARMv7) 1.5 GHz quad-core PowerVR SGX 544 @ 357 MHz

Na wat te hebben gegoogled en opgezocht over de verdere verchillen tussen de socs, ben ik tot de conclusie gekomen dat er bijvoorbeeld geen wijzigingen zijn wat betreft manier van bakken van de chip(daarmee bedoel ik bijv,. iets zoals bij de snapdragon 600 tov de snapdragon 800 het geval is) en er zit er ook geen verschil tussen kwa architectuur. Ik zou dus bijna tot de conclusie komen dat dit eigenlijk een fabrieksovergeclockte versie van de MTK6589 is, om nu uiteindelijk bij mijn vraag terecht te komen > heeft iemand geprobeerd de GPU en CPU van de iOcean over te klokken?

Ik vraag dit omdat ik in reviews telkens tegenkom dat de iOcean bij enkele zware spellen stottert (ik heb die van mij zelf nog niet binnen :( ) en als dit de oplossing zou zijn dit te voorkomen, zou dit erg fijn zijn...

**Ik kon hier het goede topic niet voor vinden, maar dit leek mij het meest logische topic om dit te plaatsen...
Overklokken van een Mediatek processor is (nog) niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Momus schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 06:29:
Overklokken van een Mediatek processor is (nog) niet mogelijk...
En van GPU overclocken is al helemaal geen sprake.

Zo.... miijn X7 draait op LuHash.
Het was een lijdensweg. Via motochopper root, MTK Tools en de XDA recovery.img (zoals uitgelegd door Ik_ben_Mark3 op de vorige pagina) kwam ik in CWM terecht. Leuk dat een FullHD scherm betekend dat het CWM menu compleet in mini letters in de linker bovenhoek gepropt word. Maar goed. Aldaar wipe-te ik mijn X7's rom en cache. Vervolgens wilde ik vanuit zip installen, ik had namelijk de officiele update van Pandawill op de SD kaart gezet.

Think again :(

De officiele versie werkt namelijk alleen met die Flash tool en bijbehorende drivers, het is geen install zip. Dus daar zat ik dan, met een geresette X7: geen root meer en ik kon niet meer in CWM komen! :X :X :X

Dus weer terug bij af, X7 rooten, MTKTools, weer CWM booten, deze keer met de juiste install.zip, namelijk die van LuHash. Dat lukte wel!
Vervolgens koos ik voor Apex launcher. Normaliter doen alternatieve launchers me niet zo veel, maar deze is wel leuk: hij lijk 99% op de stock launcher maar heeft ong. 20x zo veel opties en tweaks <3 Vervolgens een aantal games en saves uit de backup gehaalt en ik kan er weer tegen aan!

Draait heeeel lekker. Inderdaad; soepeler dan daarvoor. WiFi is íets beter naar mijn gevoel. Niets chinees meer. En geen black screens meer. 3Dmark Ice Storm: 3024 score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:45:
[...]

Betekent dit dat je nu een 520 stockrom hebt die te installeren is via CWM?
Tot nu toe is het gewoon een stock rom die net even wat sneller is.
De chinese apps moeten er nog uit, en er moeten nog meer tweaks en mods toegevoegd worden.
Daarna kan ik m wel online zetten.

@hierboven
Had m aan de computer gehangen met adb usb drivers:
Adb installeren
start Cmd.bat op
Adb reboot recovery

En je zat weer in je recovery waar je bijna een bril voor nodig hebt..
Wellicht dat cwm-touch uitkomst biedt, ik kan het al automatisch laten builden gebaseerd op de huidige cwm maar wil geen brick riskeren. Iemand die zich vrijwillig aanbiedt als tester? :9
Zit een foutje in de recovery waarbij je m niet kunt opstarten als de telefoon uit is, alleen vanuit adb of rom manager. De methode power+volume omlaag werkt niet.

[ Voor 43% gewijzigd door dutchgio op 25-06-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

BTW, na net 3Dmark gedraait te hebben ben ik eens gaan rondkijken naar andere scores van vergelijkbare apparaten.

Blijkbaar is een Ice Storm 3000+ default score op 1080p taffes goed :o
Blijkbaar is de Ice Storm defaults resolutie 720p voor een screen buffer die wordt geupscaled naar 1080p. Dus het valt allemaal wel mee :+

Uit de review van de Lenovo A820 van Diqui-Long lees ik dat dit toestel met 960*540 scherm een score van 2600+

In dit filmpje haalt iemand met een Star B94M op 720p een score van 3071...
YouTube: Star B94M (B943) Quadcore test 3DMark Ice Storm default

In dit filmpje haalt een Jiayu G4 ~3200 op 720p
http://v.youku.com/v_show/id_XNTU2NTcwNTY0.html?f=19272618

Ik ga nu eens naar antutu kijken, maar de 3dmark score is niets minder dan een revolutie _/-\o_

Topic voor meer van hetzelfde: \[3D Mark] Ervaringen, vergelijkingen en discussie

[ Voor 15% gewijzigd door XanderDrake op 25-06-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
joeriinc schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:21:
Dit geeft conflicten je zult een ROM volledig opnieuw moeten installeren en rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

En als je gewoon een Factory reset doet en dan opnieuw via motochopper probeert te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:56:
En als je gewoon een Factory reset doet en dan opnieuw via motochopper probeert te rooten?
Factory reset wiped alleen /data, /cache, android-secure op je sdkaart, dalvik cache als die niet in /cache staat en je mogelijke sd ext.
Superuser apps worden meestel als systeem app geinstalleerd, en dus niet als gebruiker app in /data.
Laat staan de su binary, die altijd in /system/bin of system/xbin staat.
Flash gewoon een andere rom er overheen, dan ben je van al je problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Voor de geinteresseerden:
Hierbij mijn zelf gemaakte, geoptimaliseerde rom.
- V1 van de geoptimaliseerde iocean x7 rom. Ik heb m zelf draaien en vindt het fijner dan LuhHash of de stock rom die iocean zelf levert, ondanks de kleine veranderingen.
Changelog:
Gebaseerd op de laatste firmwareupdate van iocean.
Zipaligned on boot
Deodexed system apps en framework
Flashable via recovery
Wifi fix apps toegevoegd, mogelijk helpt dit.
De "echte" wifi fix komt nog. Daarover later meer.
Werkende Supersu app in plaats van superuser die niet werkt

Je kunt het zien als een stock rom van iocean die te flashen is via de recovery modus. Dus geen gedoe met usb-drivers op windows en SP flashtool maar gewoon flashen vanuit cwm recovery.
Een backup van tevoren maken inicwm recovery is aangeraden.
De chinese apps zijn nog aanwezig. In de volgende versie komen nog meer tweaks/mods en zullen de chinese apps verdwenen zijn.

Installatieinstructies:(ervanuitgaande dat cwm recovery al is geinstalleerd)
1. iOcean-X7-Optimised-V1.zip downloaden en op de "root" ofwel: begin, niet in een mapje van de sd kaart zetten.
2. backup maken in Clockworkmod recovery
3. een wipe uitvoeren: system, data, cache, sd-ect(indien aanwezig) formatteren in cwm.
4. install zip from sd card: iOcean-X7-Optimised-V1.zip
5. reboot

DownloadLink:
https://www.dropbox.com/s...Ocean-X7-Optimised-V1.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik ben zeer geïnteresseerd, maar ik wacht nog even op je echte wifi fix en je weggehaalde Chinese apps. Tot die tijd even LuhHash laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:54:
Voor de geinteresseerden:
- V1 van de geoptimaliseerde iocean x7 rom. Ik heb m zelf draaien en vindt het fijner dan LuhHash of de stock rom die iocean zelf levert, ondanks de kleine veranderingen.
Changelog:
Gebaseerd op de laatste firmwareupdate van iocean.
Zipaligned on boot
Deodexed system apps en framework
Flashable via recovery
Wifi fix apps toegevoegd, mogelijk helpt dit.
De "echte" wifi fix komt nog. Daarover later meer.
Werkende Supersu app in plaats van superuser die niet werkt

Je kunt het zien als een stock rom van iocean die te flashen is via de recovery modus. Dus geen gedoe met usb-drivers op windows en SP flashtool maar gewoon flashen vanuit cwm recovery.
Een backup van tevoren maken inicwm recovery is aangeraden.
De chinese apps zijn nog aanwezig. In de volgende versie komen nog meer tweaks/mods en zullen de chinese apps verdwenen zijn.

Installatieinstructies:(ervanuitgaangd dat cwm recovery al is geinstalleerd)
1. iOcean-X7-Optimised-V1.zip downloaden en op de "root" ofwel: begin, niet in een mapje van de sd kaart zetten.
2. backup maken in Clockworkmod recovery
3. een wipe uitvoeren: system, data, cache, sd-ect(indien aanwezig) formatteren in cwm.
4. install zip from sd card: iOcean-X7-Optimised-V1.zip
5. reboot

DownloadLink:
https://www.dropbox.com/s...Ocean-X7-Optimised-V1.zip
Waar komt deze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Uit mn eigen keuken. :+
Dacht dat ik wel had vermeld dat ik m zelf gemaakt heb, blijkbaar niet dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Nice! Ik wacht nog even op de volgende release :-) Heb nu een versie van needrom draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Een backup maken in CWM, lukt dat bij jullie? Ik krijg de melding: Can't mount backup path.

Ik heb er een SD kaart in zitten, maar wat nou precies het probleem is?

Edit: Vreemd. Andere sdkaart erin en het werkt wel. De sdkaart werd wel gewoon herkend in mijn telefoon en door mijn pc, maar op een of andere manier ziet CWM hem niet?

[ Voor 34% gewijzigd door tharonny op 25-06-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:39:
Een backup maken in CWM, lukt dat bij jullie? Ik krijg de melding: Can't mount backup path.

Ik heb er een SD kaart in zitten, maar wat nou precies het probleem is?

Edit: Vreemd. Andere sdkaart erin en het werkt wel. De sdkaart werd wel gewoon herkend in mijn telefoon en door mijn pc, maar op een of andere manier ziet CWM hem niet?
Welk bestandssyteem gebruik je?
Fat32 werkt voor mij prima, pc, telefoon en cwm herkennen het.

Update met betrekking tot V2 van de optimised rom:
Misschien kan ik m morgen uploaden.
Ik wilde hem vanavond al zelf in gebruik nemen om te testen, maar dat lukt nog niet. Onstabilliteit en force closes moeten nog verholpen worden.
Hij komt in iedergeval op Needrom.com
XDA heeft geen goede support voor toestellen zonder specifiek subforum, en needrom wel.
Ik sta open voor feedback op de V1 of must-have toevoegingen die iemand er graag in wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
dutchgio schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:26:
[...]

Welk bestandssyteem gebruik je?
Fat32 werkt voor mij prima, pc, telefoon en cwm herkennen het.

Update met betrekking tot V2 van de optimised rom:
Misschien kan ik m morgen uploaden.
Ik wilde hem vanavond al zelf in gebruik nemen om te testen, maar dat lukt nog niet. Onstabilliteit en force closes moeten nog verholpen worden.
Hij komt in iedergeval op Needrom.com
XDA heeft geen goede support voor toestellen zonder specifiek subforum, en needrom wel.
Ik sta open voor feedback op de V1 of must-have toevoegingen die iemand er graag in wil hebben.
Leuk dat je zelf ook bezig bent met een Rom ;) Net LuHash geinstalleerd met apex launcher en runt best goed. Zo even voor het eerst mn simkaart erin Spannend :P

Ik kan niet zo iets verzinnen wat ik er graag in wil, maar misschien is het beter om niet standaard een andere launcher te installeren, maar dit lekker over te laten aan de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb sinds eergirster twee keer gehad dat mijn LuHash op een gegeven moment vertraagde en na een tijdje stotteren compleet vast liep. Ik hoop niet dat ik black-screens inwissel voor vastlopers :( Maar ja ik heb nog geen uitgebreidde installaties gedaan dus mocht ik van ROM veranderen dan doe ik dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nou... LuHash is gewoon instabiel. Daarnet liep hij weer vast bij het invoeren van een simpel appje... Rotzooi.

Nou dutchgio, gezien dat ik de officiele update niet zomaar op mijn toestel krijg, stap ik over op jou versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kijk maar uit, straks moet je weer overstappen..
Ik ben inmiddels bezig met V2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:24:
Kijk maar uit, straks moet je weer overstappen..
Ik ben inmiddels bezig met V2 ;)
Aaah 8) ETA?

Wat dat betreft, is jou ROM stabiel? Ja neem ik aan?
Als die niet bevalt neem ik de Needrom-10 variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
XanderDrake schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:51:
[...]

Aaah 8) ETA?

Wat dat betreft, is jou ROM stabiel? Ja neem ik aan?
Als die niet bevalt neem ik de Needrom-10 variant
Ik heb m nu zelf draaien.
Ik heb m op Needrom gezet, maar ze willen hem eerst goedkeuren voordat ie gubliceerd mag worden...
Die doet het verder prima..
Gps heb ik niet getest, maar wel het een en ander onder de motorkap aan veranderd.
Wifi is een stuk beter. Meer bereik, minder time-outs.
en geen toeganspunt op kanaal 1 met een heel erg hoog bereik en de naam: NVRAM error. Download maar eens de app: wifi analyzer. dan zul je zien wat ik bedoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:30:
[...]

Ik heb m nu zelf draaien.
Ik heb m op Needrom gezet, maar ze willen hem eerst goedkeuren voordat ie gubliceerd mag worden...
Die doet het verder prima..
Gps heb ik niet getest, maar wel het een en ander onder de motorkap aan veranderd.
Wifi is een stuk beter. Meer bereik, minder time-outs.
en geen toeganspunt op kanaal 1 met een heel erg hoog bereik en de naam: NVRAM error. Download maar eens de app: wifi analyzer. dan zul je zien wat ik bedoel..
Cool cool. Je inzet wordt gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nice. Mijn vader klaagt ook over vastlopers met de LuHash.
Opschieten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kan ik bestanden op mijn telefoon ook via de computer wijzigen? Ik wil mijn gps.conf (en gps.conf.bak) en build.prop aanpassen. Maar als ik dit via mijn telefoon doe is hij na een reboot weer terug veranderd...

edit: ah ik heb ADB nodig, zit deze al bij de drivers die ik nodig had voor het rooten van mijn telefoon via motochopper? Of moet ik deze los installeren? Zo ja, maakt het dan uit welke? (Ik heb Windows 8)

[ Voor 33% gewijzigd door Markos op 26-06-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nou, hij staat erop hoor!
Needrom is wel een beetje gesloten.
Ze hebben mijn bericht aangepast, mirrors verwijderd en de foto's ook weggehaald.
Ik heb ze maar weer toegevoegd, maar ik denk dat ik er toch maar een CDA threadje bij open..

Voor nu kan ie gedownload worden vanaf hier:
http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-11/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dutchgio, zou je jou build.prop eens willen uploaden ergens zodat ik die eens kan bekijken?

edit: waarom kan ik niet remounten met ADB?
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/vfwcnp.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Markos op 26-06-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Moet je dan niet eerst

"Adb su" of su" gebruiken voor root rechten?

Hij staat nu ook op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2339460

[ Voor 38% gewijzigd door dutchgio op 26-06-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik volgde dit http://tabletmods.blogspo...ying-buildprop-in-pc.html (of dit: http://www.modaco.com/top...fying-buildprop-with-adb/ )

Heb ook dit geprobeerd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1749801
maar dat levert bij push ook een permission denied (heb wel root acces gegeven op mijn telefoon voor shell)

En als ik in SU in Shell probeer te pushen, zegt hij "error: device not found"

[ Voor 10% gewijzigd door Markos op 26-06-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ok ik snap er nu geen kont meer van, ik begin te twijfelen of ik wel echt root acces heb. Ik heb deze rom (Lishou) http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-10/
Daar zit standaard root op met SuperSU. Hoe kan ik controleren of deze ook daadwerkelijk root acces heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ok volgens die app heb ik wel root acces op mijn telefoon. Maar waarom zegt Android Commander dan dat ik geen root acces heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ah, V2 dus. Die gaat er vrijdag op, very nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Het is me uiteindelijk toch gelukt om in het toestel zelf de build.prop en gps.conf blijvend aan te passen. Via de computer ging dit op geen enkele manier. Ik heb in de build.prop model/brand aangepast naar een GT-I9500/samsung om te kijken of ik nu wel bepaalde spellen kan installeren.
Maar ook het volgende naar: (in eerste instantie nl/NL)
ro.product.locale.language=en
ro.product.locale.region=GB
persist.sys.timezone=Europe/Amsterdam

Nu kijken of mijn GPS het wel gaat doen. Alleen sinds ik deze twee bestanden heb aangepast kan EPO geen bestand meer downloaden (krijg geen melding of iets, hij download gewoon niets, blijft op 0%) Waar kan dit aan liggen?

edit: lol, dat die EPO niet kon downloaden lag aan het feit dat ik voor adblocker proxy moest instellen. Ik had dus helemaal geen internet meer na een reboot ofzo 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Markos op 26-06-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
dutchgio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:01:
Nou, hij staat erop hoor!
Needrom is wel een beetje gesloten.
Ze hebben mijn bericht aangepast, mirrors verwijderd en de foto's ook weggehaald.
Ik heb ze maar weer toegevoegd, maar ik denk dat ik er toch maar een CDA threadje bij open..

Voor nu kan ie gedownload worden vanaf hier:
http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-11/
Top! Ik ga deze wel proberen. Enig idee waarom er zoveel mem by default wordt gebruikt? Weet niet of daar nog iets aan te doen is. Bedankt voor je werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:04:
Het is me uiteindelijk toch gelukt om in het toestel zelf de build.prop en gps.conf blijvend aan te passen. Via de computer ging dit op geen enkele manier. Ik heb in de build.prop model/brand aangepast naar een GT-I9500/samsung om te kijken of ik nu wel bepaalde spellen kan installeren.
Maar ook het volgende naar: (in eerste instantie nl/NL)
ro.product.locale.language=en
ro.product.locale.region=GB
persist.sys.timezone=Europe/Amsterdam

Nu kijken of mijn GPS het wel gaat doen. Alleen sinds ik deze twee bestanden heb aangepast kan EPO geen bestand meer downloaden (krijg geen melding of iets, hij download gewoon niets, blijft op 0%) Waar kan dit aan liggen?

edit: lol, dat die EPO niet kon downloaden lag aan het feit dat ik voor adblocker proxy moest instellen. Ik had dus helemaal geen internet meer na een reboot ofzo 8)7
Ro.product.locale.region en ro.product.locale.language zijn de instellingen voor welke taal standaard geselecteerd moet worden. Echter wordt dit vrijwel automatisch aangepast aan de hand van je simkaart.
Persist.sys.timezone staat voor de standaard aan te houden tijdzone.
de verhouding tussen gps ontvangst en deze lines is dan ook 0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Heb de handleiding voor het flashen/upgraden vertaald en aangepast naar het Nederlands.
Voor de geïnteresseerden
Bekijk hem hier: http://docdroid.net/2v0d
Op diezelfde site/link kun je hem rechtsboven in downloaden in het gewenste formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Hallo allemaal!

V2 vandaag erop gezet. Draait lekker, bemerkt geen vertragingen tijdens het gebruik: ik ben er blij mee :) GPS getest met CoPilot Live Premius maar binnen geen signaal. Wifi doet het uitstekend.

Wat een prachtig toestel verder. Camera maakte wat wazige foto's..totdat men het sillofaantje van de lens haalt B-) Hele prima foto's.

Vraagje over de app Cell Broadcast. Werkt dat in Nederland? (Simyo - KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
  • Laatst online: 22-06-2024
dutchgio schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:45:
[...]

Chinese apps: alles. Android is er niet van afhankelijk en iOcean heeft het ook niet zo ingesteld dat je niet zunder kunt.

Voor apk bestanden kun je vask terecht bij XDA, en deze staat zelfs in de playstore:
Google Play: Google-toetsenbord
bij zegt ie...

Deze app is compatibel met geen van uw apparaten.
OUSHENG IOCEAN X7
Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
_hein_ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:32:
[...]

bij zegt ie...

Deze app is compatibel met geen van uw apparaten.
OUSHENG IOCEAN X7
Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd.
Klopt daarom moet je hem ook gewoon los downloaden en installeren.
Je kunt de apk hier downloaden http://d-h.st/5Vz kopieren na je tel handmatig installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik gebruik deze: Google Keyboard: officieel Nexus-toetsenbord te downloaden in Play Store
Op die pagina kun je ook de .apk direct downloaden in de browser

[ Voor 18% gewijzigd door Markos op 26-06-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
  • Laatst online: 22-06-2024
bedankt en bedankt :-)

ik heb trouwen 1 ft koper tape besteld, eens kijken of ik daar iets mee kan voor een nette gps fix. als ik hem ooit doorverkoop (ALS) . met dat koperdraadje vind ik een beetje jammer..

krijg geen enkele gps fix, 11 satelieten in zicht en daar blijft het bij.

Bij die van mij stond geen gps.conf in de etc folder, is dit normaal? de gps.conf vond ik later terug op de sd-kaart, inmiddels een geoptimaliseerde in de etc folder geplaatst, maar het helpt niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:45
@ dutchgio:
Ik heb bij mijn wifi analyzer de error code 0x04. Ik had het wel ergens gemeldt, mijn wifi is ronduit beroerd. Vanaf het begin kon ik eigenlijk geen fatsoenlijke connectie krijgen. In de door jouw gebakken firmware zit een fix voor code 0x01. Nu vroeg ik mij error code van dezelfde aard is als degene die jij aangeeft of niet. Heb al even gegoogled, maar ik werd niet veel wijzer van. Ik vroeg me af of jij toevallig een idee hierover hebt, je zult er ongetwijfeld al iets meer van snappen dan ik. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
VERNederlander schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:09:
@ dutchgio:
Ik heb bij mijn wifi analyzer de error code 0x04. Ik had het wel ergens gemeldt, mijn wifi is ronduit beroerd. Vanaf het begin kon ik eigenlijk geen fatsoenlijke connectie krijgen. In de door jouw gebakken firmware zit een fix voor code 0x01. Nu vroeg ik mij error code van dezelfde aard is als degene die jij aangeeft of niet. Heb al even gegoogled, maar ik werd niet veel wijzer van. Ik vroeg me af of jij toevallig een idee hierover hebt, je zult er ongetwijfeld al iets meer van snappen dan ik. Alvast bedankt.
De exacte code weet ik niet meer, maar heeft in iedergeval te maken met NVRAM die je in wifi analyzer ziet zonder fix.
Flash de rom zou ik zeggen, en kijk of dat het probleem oplost. Ik vermoed van wel.

Ik ben trouwens van plan om dit te implementeren:
https://www.otaupdatecenter.pro/
Maar het duurt nog wel even totdat de volgende versie uitkomt..
Eerst ontvang ik graag feedback op V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:45
dutchgio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:30:
[...]

De exacte code weet ik niet meer, maar heeft in iedergeval te maken met NVRAM die je in wifi analyzer ziet zonder fix.
Flash de rom zou ik zeggen, en kijk of dat het probleem oplost. Ik vermoed van wel.

Ik ben trouwens van plan om dit te implementeren:
https://www.otaupdatecenter.pro/
Maar het duurt nog wel even totdat de volgende versie uitkomt..
Eerst ontvang ik graag feedback op V2.
Ondertussen had ik even een andere fix gevonden zodat ik de ROM niet hoefde te flashen. Namelijk deze:
http://tinyurl.com/q5h79tj. Deze werkt ook voor 0x04, dus zal wel dezelfde idee problemen zijn. De foutmelding is bij mij iig weg, helaas is het WiFi nog steeds brak. Eerst maar eens kijken waar Antelife mee komt aanzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door VERNederlander op 26-06-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Wel gaaf natuurlijk als OTA geimplementeerd word! Morgen ga ik jou V2 even flashen. Gister erg tevreden met de LuHash rom, maar vandaag toch wat vastlopers.

Feedback volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Als je dat gaat toevoegen ben je echt een held _/-\o_ Betere support van een tweaker dan van gemiddelde fabrikant zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Heb V2 er nu sinds gistermiddag op staan, wifi analyzer geeft nu op kanaal1 niet meer dat rare netwerk aan, Wifi lijkt beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Bij mij kan ik bluetooth in de v2 versie niet aanzetten. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
dutchgio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:31:
Moet je dan niet eerst

"Adb su" of su" gebruiken voor root rechten?

Hij staat nu ook op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2339460
Ziet er mooi uit ! staat in het nederlands en er is al een beter bereik bij wifi..
Ik heb hem nog niet gedownload want ik heb nog een paar vraagjes..

Staat de google playstore er al standaard op en is de gps config al automatisch op nederland (europa) geplaatst ? (ik zou hem op belgie moeten krijgen :p)

Is de rom ook al standaard geroot.. ?

ook heb ik bij mijn standaard rom een 200-300mb ram over zou ik meer met jouw rom krijgen ?

Indien alles goed werkt zou ik zeker een donatie plaatsen voor al jouw harde werk ;) !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
joeriinc schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:58:
[...]

Ziet er mooi uit ! staat in het nederlands en er is al een beter bereik bij wifi..
Ik heb hem nog niet gedownload want ik heb nog een paar vraagjes..

Staat de google playstore er al standaard op en is de gps config al automatisch op nederland gezet (ik zou hem op belgie moeten krijgen :p)

Is de rom ook al standaard geroot.. ?

ook heb ik bij mijn standaard rom een 200-300mb ram over zou ik meer met jouw rom krijgen ?

Indien alles goed werkt zou ik zeker een donatie plaatsen voor al jouw harde werk ;) !!
De Playstore staat er standaard op.
Gps is inderdaad aangepast naar nederland,misschien dat je sneller een fix krijgt als je het op Belgie zet.
Ram is puur afhankelijk van wat je zelf op de achtergrond hebt draaien. Maar dat zou per rom niet heel veel moeten verschillen.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste