Binnenkort kan ik weer verlengen en zo kwam ik ook in dt F&F topic terecht. Dankzij een tip over je nummer@vodafone.nl, heb ik ook een code opgevraagd. Dus ik toog naar de site voor de wereldaanb...
Volgens mij valt het tegen tenzij ik iets mis.
Vergelijking:
Sony Xperia Z3 + 2 jaar Red Super
F&F: eenmalig € 175 en € 46 per maand. Totaal € 1.279
Coolblue: eenmalig € 144 en € 48 per maand. Totaal € 1.296
Minimaal verschil dus en geen code voor nodig.
Hmm eens even de Chat Adviseur daarnaar vragen:
Jason X: Nou, ik heb een code voor de Friends & Family aanbiedingen gekregen en zit nu op de site, alleen snap ik niet helemaal waar de "aanbieding" zit en waar die code om de hoek komt kijken in het proces?
Adviseur: De aanbieding zijn de prijzen die op de website staan.
Adviseur: Deze zijn vier euro goedkoper dan de prijzen op de reguliere website.
Jason X: Voorbeeld: ik ben geinteresseerd in de Sony Xperia Z3 met 2 jaar Red Super. Dat kost op de F&F site eenmalige € 175 en € 46 per maand. Als ik op Coolblue kijk, kost me dat eenmalig € 144 en € 48 per maand. Feitelijk dezelfde prijs, over 2 jaar. Misschien maar € 20 verschil.
Adviseur: Coolblue is een derde verkooppartij. Vaak worden via derde verkooppunten toestel groot ingekocht.
Adviseur: Deze komen vaak uit Azie of Amerika en werken niet goed op het Europese netwerk. Tevens kun je geen gebruik maken van onze reparatieservice als je via een derde verkooppartij besteld. Een stuk service wat komt te vervallen.
Jason X: Helder, kan je nog toelichten in hoeverre jullie reparatieservice meerwaarde biedt ten opzichte van een derde?
Donny: Je hoeft het niet op te sturen, maar kan zo naar de winkel om het af te leveren.
Jason X: Okee, duidelijk. Dank je voor je toelichting. Ik zal dat meenemen in mijn overwegingen.
Vind de argumentatie toch wel een beetje zwak.
Nou heb ik nooit problemen gehad met de garantie-afhandeling via Coolblue dus die service heeft niet echt meerwaarde. Daarnaast kan ik me toch werkelijk niet voorstellen dat Coolblue matig werkende exotische telefoons levert

En blijkbaar kan Vodafone zelf telefoons niet groot inkopen, als multinational.
Conclusie: De F&F-aanbiedingen zijn nauwelijks beter dan een derde site aan iedereen aanbiedt.
Voorbehoud: n=1