Ja, heel mooi idd.Mosin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:01:
De Wiesn trikots zijn inmiddels een vaste prik. Met natuurlijk Müller achterop. Het is een leuk model, met een prachtig logo, die ik trouwens te klein vind en de sponsor vind ik dan weer iets te groot![]()
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd waarmee Adidas op de proppen komt voor het jubileum jaar van Ajax.
Ik de laatste 4 allemaal. De 2014 versie staat op het verlanglijstje. Zal ze eens op de foto zettenscreamhouse schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:36:
Ik vind hem geweldig, zag hem net hangen in de Bayern shop in Munchen, maar ik heb de 2022 versie al
Een baan over het shirt, retro logo’s en geen sponsor. Maar goed, het zal wel iets met goud worden of zo..Stimulate14 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:51:
[...]
Ja, heel mooi idd.
Ik ben benieuwd waarmee Adidas op de proppen komt voor het jubileum jaar van Ajax.
[ Voor 34% gewijzigd door Mosin op 18-09-2024 13:28 ]
Haha, absoluut niet! Daar ben ik dan weer niet van
Die is wel heel gaaf. Ik vind hem alleen fake uitzien, heb je kunnen verifiëren of die origineel is?screamhouse schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:32:
Laatst deze op de Spaanse marktplaats gescoord. Wel een heel groot shirt
[Afbeelding]
Ik heb geen ervaring of kennis met echte/neppe Kappa shirts. De bedrukking die in het shirt is verwerkt zie je vaak bij neppe shirts, alleen was dat vroeger volgens mij gewoon gebruikelijk of kwam het voor. Ik heb thuis een AZ shirt van Umbro die DSB Bank in het stof heeft staan. Van dat shirt vraag ik me dus ook af of het origineel is. Nooit naar gekeken eigenlijkscreamhouse schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:01:
Eigenlijk niet, qua stof is het echt wel een zware versie. Tips waar ik op moet letten bij Kappa?
En ja Spanje. Daar verkopen ze toch veel nep prut.
[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 19-09-2024 14:11 ]
Maar hoe dat voor dit europese shirt met kleinere sponsor reclame zit is echt lastig te zien. De twee Één die ik op marktplaats tegenkom lijkt iig precies op het shirt van de spaanse marktplaats en die twee zijn allebei is gesigneerd door heel veel spelers https://www.marktplaats.n...eyenoord-shirt-gesigneerd
En dan heb je nog deze plaatjes met de doos erbij maar wederom veel te klein om te zien hoe de sponsoring erop zit https://www.catawiki.com/nl/c/583-sportmemorabilia (die gaat dus niet naar de verlopen advertentie). Hier enkele van de plaatjes uit die advertentie:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y5mW1o5gAjbx0diiTdDlX0f7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qXZjUH8dtuJaHZZIr4H6Vnv7.jpg?f=user_large)
[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 19-09-2024 17:57 ]
Kijk eens naar de witte omlijning die je bij de sponsor op het shirt van van screamhouse ziet. Die lijkt aan beide kanten van de letters in dikte te verschillen, maar dat kan heel goed komen door de vouwen in het shirt. Als die namelijk gelijk zijn, dan komt ‘ie inderdaad wel overeen met het originele.apis29 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:44:
Het echte (wedstrijd)shirt had wel degelijk echte bedrukking voor de sponsor: https://www.oldfootballsh...rt-2001-2002-s_9457_2.jpg
Maar hoe dat voor dit europese shirt met kleinere sponsor reclame zit is echt lastig te zien. De twee Één die ik op marktplaats tegenkom lijkt iig precies op het shirt van de spaanse marktplaats en die twee zijn allebei is gesigneerd door heel veel spelers https://www.marktplaats.n...eyenoord-shirt-gesigneerd
En dan heb je nog deze plaatjes met de doos erbij maar wederom veel te klein om te zien hoe de sponsoring erop zit https://www.catawiki.com/nl/c/583-sportmemorabilia (die gaat dus niet naar de verlopen advertentie). Hier enkele van de plaatjes uit die advertentie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kom net een mooie meme tegen
[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 21-09-2024 09:42 ]
Nu nog op zoek voor een redelijke prijs naar een Gouden Gids shirt.
Bij dit shirt lijkt het net een zeefdruk bedrukking (ipv sublimatie zoals bij dat Europa Cup shirt): https://www.oldfootballsh...ootball_shirt_30527_2.jpg
Maar iig lijkt het bij al die Europa Cup winnaar shirtjes wel gesublimeerd te zijn ...
Hier wel de direct link naar de (verlopen) Catawiki advertentie: https://www.catawiki.com/...ain-2002-paul-bosveld-coa
[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 21-09-2024 13:09 ]
Ik moest even opzoeken wat dat zeefdrukken en sublimatie eigenlijk zijn, dus weer wat geleerdapis29 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:55:
@Mosin Zal inderdaad door de vouwen zijn, bij de D van Stad ziet het er weer uit als de gewone dikte. Nu ik dat plaatje van 'oldfootballshirts' nog een keer bekijk begin ik zelfs bij die te twijfelen of het er wel op gedrukt is. Leek in eerste instantie van dat stoffen 'felt' materiaal maar eigenlijk zie je geen dikte
Bij dit shirt lijkt het net een zeefdruk bedrukking (ipv sublimatie zoals bij dat Europa Cup shirt): https://www.oldfootballsh...ootball_shirt_30527_2.jpg
Maar iig lijkt het bij al die Europa Cup winnaar shirtjes wel gesublimeerd te zijn ...
Hier wel de direct link naar de (verlopen) Catawiki advertentie: https://www.catawiki.com/...ain-2002-paul-bosveld-coa
Het lijkt erop dat alle shirtjes van dat “felt” stof zijn en de sponsor gezeefdrukt is. Behalve bij dat Europa Cup shirt die inderdaad gesublimeerd lijkt te zijn. Je ziet bij dat Europa Cup shirt hieronder wel een beetje het “felt” op de witte lijnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 22-09-2024 10:29 ]
Hoe houden jullie je shirtjes een beetje netjes? Ophangen of..?
Tegenwoordig ligt het meeste ook opgevouwen in van die plastic opbergboxen, enkel de bedrukte shirtjes heb ik nog hangen aan een kledingrekwokkelz schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:18:
Ik heb zelf ondertussen een aardige verzameling shirtjes (Feyenoord uitshirts) maar ze liggen allemaal een beetje weg te rotten in de kast. Opgevouwen in stapels.
Ingelijst en opgehangenwokkelz schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:18:
Ik heb zelf ondertussen een aardige verzameling shirtjes (Feyenoord uitshirts) maar ze liggen allemaal een beetje weg te rotten in de kast. Opgevouwen in stapels.
Ik heb er een stuk of 30. Dus dat is geen optie. Denk dat ik de shirts met gelamineerde sponsor logo’s maar ga ophangen de rest vouwen.
Of ze een grote voorraad aan verschillende shirts hebben weet ik niet maar als het goed is zit er in Brabant eentje. Ik kom even niet op de naam maar daar kom ik nog op terug als ik die weer weet ...Robehr schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:44:
Weet iemand waar in Nederland ze eigenlijk nog shirtjes zo kunnen bedrukken met officiële bedrukking en ze dus een grote voorraad shirts hebben in de winkel (niet online)?
Een andere optie die je hebt is bedrukking online kopen (Subsidesports/Classicfootballshirts) en laten bedrukken in een winkel. Ik heb dat bij een shirt van Bayern laten doen. Het enige waar je écht mee uit moet kijken is dat ze je shirt niet opvouwen en dat het fatsoenlijk gebeurd.Robehr schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:44:
Weet iemand waar in Nederland ze eigenlijk nog shirtjes zo kunnen bedrukken met officiële bedrukking en ze dus een grote voorraad shirts hebben in de winkel (niet online)?
@Stimulate14
Super gaaf shirt. Niet vervelend bedoelt, maar is ‘ie origineel?
[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 31-01-2025 07:29 ]
Als je er inderdaad maar blij mee bent. En zeker als het er goed uitziet. Het lijkt me lastig om zo’n parel nog origineel te vinden.Stimulate14 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:55:
Ik heb echt geen idee, gok van niet eigenlijk. Maar het is dan echt een goede replica. Anyways ik ben er blij mee, voor aan de muur bij de collectie.
De kleur van het gouden borduursel is ook de verkeerde zoals op alle kopieën en ik zie dat er Formotion op staat en daarmee kun je elke twijfel al wegnemen aangezien (naast dat ze in die tijd nog niet te koop waren voor het gewone publiek) het rode materiaal van het verkeerde type is (ook de Adidas strepen zijn anders op deze Formotions, veel dunner [qua hoogte]). Ter vergelijk (van twee verschillende shirts):
(edit: en deze site lijkt van een bekende AC Milan verzamelaar te zijn en op deze pagina is de echte ook terug te vinden https://www.andreabs.com/...LEZIONE/ANNI/2006_07.html Valt wel op dat de product code op de foto hieronder anders is; kwam die ook tegen op een Reddit pagina met een legit check vraag '060735' vs '060713' op die verzamelaarssite)
:strip_exif()/f/image/oizuOUuSr6b2ifmVVRLSoSPl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kSo6PZEr1vTvn8iDKsq3DSlA.webp?f=fotoalbum_large)
En hier nog de productcode op het label aan de binnenkant wat vaak/atlijd niet overeenkomt:
:strip_exif()/f/image/g13PDsaCf1qo1Bb0WNHbxQpq.webp?f=fotoalbum_large)
Om hier nog op terug te komen was de winkel waar ik ten tijde van deze comment aan dacht er eentje voor vintage/tweedehands voetbalshirts in Roosendaal dus die is het iig niet. Maar er zou nog een andere moeten zijn ...apis29 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:34:
[...]
Of ze een grote voorraad aan verschillende shirts hebben weet ik niet maar als het goed is zit er in Brabant eentje. Ik kom even niet op de naam maar daar kom ik nog op terug als ik die weer weet ...
[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 06-02-2025 22:34 ]
Ik heb recent het wit groene uitshirt van vorig jaar gekocht van Feyenoord (castore) zonder sponsering.
Ik zie nu ook een Puma shirt van Feyenoord zonder sponsering, maar ik vraag me af in hoeverre deze origineel zijn..
Die heb ik ookBrammos85 schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:50:
[Afbeelding]
€23,-
Werelddeal! De outlet levert nog weleens leuke vondsten op.
Volgens mij heb ik deze nooit eerder gepost maar is nu wel toepasselijk
[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 24-05-2025 16:36 ]
Leuk om te zien!apis29 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:20:
Zie de laatste tijd veel korte 'football shirt restorations' filmpjes voorbij komen waarbij oude beschadigde bedrukkingen vervangen worden maar nooit met een uitleg hoe. Inmiddels hebben enkelen ook op Youtube wat uitgebreidere filmpjes gepost met het verwijderingsproces waaronder:
[YouTube: Remove Vinyl DTF Namesets WITHOUT VLR! The Secret Solvent Revealed 🔥]
[YouTube: Fixing a Damaged Classic – Football Shirt Restoration Start to Finish 🔁🔥]
Net ook voorbij zien komen en dat lijkt meer op een warming up shirt
Toppers daar in Tilburg!Maarten_E schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:10:
[Afbeelding]
Prachtig!
Geen Tilburger, maar wel provinciegenoot, denk dat die er wel bij gaat komen. Heel fraai.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yl91g0xLwX84LLFbVkiZx5p9.jpg?f=user_large)
Dacht nog even dat het voor de foto was en het vak waar Tilburg in staat misschien voor de namen van de spelers was voordat ik deze foto tegenkwam
Footlocker had hem voor €53 online, kon ik hem niet voor laten liggen.apis29 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:11:
De inspiratie erachter zo te lezen en een shirt van het huidige seizoen zelfs. Was er ergens al een aanbieding @Brammos85 ?
![]()
[Afbeelding]
Ik vond deze van het afgelopen seizoen wel aardig en ga ik misschien nog wel halen:
[Afbeelding]
Uitshirt is blijkbaar een colab met een of ander streetwear merk/ winkel met een vestiging in oa München. Op zich wel een aardig shirt ja maar niet een meesterwerk zoals het door sommigen wordt opgehemeldMosin schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:51:
Uittenue van Bayern is een mooie. Ik blijf dat zwart écht een goede keuze vinden.
[Afbeelding]
En het keepers tenue. Dit had gewoon het thuis shirt mogen zijn.. Doet me denken aan het 2001 thuis shirt die ook in de finale tegen Valencia gedragen werd.
[Afbeelding]
Wat design betreft vind ik het normaal, maar wel leuk. Lekker simpel met het oude logo en een goede kraag. Keepers shirt wil ik met Effenberg 11 laten bedrukken, als de mogelijkheid er eens is.apis29 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:08:
[...]
Uitshirt is blijkbaar een colab met een of ander streetwear merk/ winkel met een vestiging in oa München. Op zich wel een aardig shirt ja maar niet een meesterwerk zoals het door sommigen wordt opgehemeld. Het keepersshirt trok meer mijn aandacht idd
Het 2012/2013 zwarte CL shirt blijft voor mij écht een topper
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RdunFqIGlKWI7TwYcggJyjzQ.jpg?f=user_large)
Net aan wat cult gedaan, thuisshirt van St. Pauli besteld van vorig seizoen. Gelukkig was mijn maat er nog.
[ Voor 5% gewijzigd door Maarten_E op 12-08-2025 14:56 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Op YouTube zijn altijd veel voorbeelden maar dan staat het type van de lijst er niet bij, vandaar de vraag hier
Ik gebruik van die verdiepte Ikea lijstenStimulate14 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:49:
Lijsten jullie ook shirts in? Ik heb wat stuks die ik aan de muur wil hebben. Tips zijn welkom.
Op YouTube zijn altijd veel voorbeelden maar dan staat het type van de lijst er niet bij, vandaar de vraag hier.
https://www.ikea.com/nl/n...t-zwart-70548925/#content
[ Voor 8% gewijzigd door screamhouse op 14-08-2025 14:51 ]
:strip_exif()/f/image/fVxUtJ8oeNa3YklKaO9bUmq0.jpg?f=fotoalbum_large)
En het shirt is al binnen.
Draagt wel wat lang (wel maat medium, wat 99% van de tijd voor mij klopt), het is een replica shirt maar voor mij goed genoeg.
Als ik de bovenstaande reacties lees dragen jullie niet alle shirtjes die jullie kopen?
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten_E op 14-08-2025 21:14 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nice thnx. Heb je een voorbeeld hoe het eruit ziet?screamhouse schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:49:
[...]
Ik gebruik van die verdiepte Ikea lijsten
https://www.ikea.com/nl/n...t-zwart-70548925/#content
Dat was idd een beetje vaag bericht maar zo (elders) te lezen waren er 750 stuks al voorbedrukt en kon/kun je ook gewoon los die patch kopen in de Ajax winkels. Als de patch los te koop was ipv icm een shirt zou ik het nog wel halen maar ik ga geen €100 voor dit shirt betalentoolkist schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:51:
Zal wel supersnel uitverkocht zijn:
https://www.voetbalprimeu...amsterdamse-traditie.html
Één minuut later
The Ajax x SAIL 2025 badge is sold out ℹ️ pic.twitter.com/mAJcN9BmhY
— AFC Ajax (@AFCAjax) 22 augustus 2025
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QiuyY8nATTEXqWqwIpxVD9uL.jpg?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 22-08-2025 15:04 ]
:strip_exif()/f/image/BKdwr7QBthB1HWi9ePmNYMgx.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hQGIRyJYDfPLKZtAHOfjqOiq.jpg?f=user_large)
Langer geleden dan ik dacht deze post maar ik zocht nog naar dit plaatje en volgens mij krijgen de clubs ze zo kaal aangeleverd (kwam namelijk laatst op tikkietok een materiaalman van Bayern tegen die de sponsoring er zelf nog op moest drukken)wokkelz schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:31:
Iemand ervaring met shirtjes zonder sponsering erop?
Ik heb recent het wit groene uitshirt van vorig jaar gekocht van Feyenoord (castore) zonder sponsering.
Ik zie nu ook een Puma shirt van Feyenoord zonder sponsering, maar ik vraag me af in hoeverre deze origineel zijn..
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ttkahR8k45UiIS38AMoRJNw4.jpg?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 08-09-2025 20:26 ]
Dergelijke replica sites laten we achterwege aub.
[ Voor 92% gewijzigd door tweakduke op 16-12-2025 11:13 ]
https://webshop.fortunasittard.nlVoetbalshirtje1 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:45:
Iemand nog een goede site voor voetbalshirts?
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Voor retro shirts heb je dezeVoetbalshirtje1 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:45:
Iemand nog een goede site voor voetbalshirts?
https://retroriginalfootball.com/
ik vind ze zelf alleen heel duur....
Burp
Is er iemand geinteresseerd?
Verzendkosten á €7,95 komen er nog wel bij.
Inmiddels vergeven
[ Voor 4% gewijzigd door PL3X4N op 17-03-2026 09:05 ]
@m0nkPL3X4N schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:01:
Van de vrienden van KPN heb ik een code gekregen voor een shirt van Ado Den Haag (twv €74,95) als Feyenoord fan heb ik er niet direct wat aandus dacht misschien kan ik er iemand anders blij mee maken.
Iets voor jou?
Zeker, erg blij, dus als je hem nog hebt... En @Mosin Thanks voor de tag!PL3X4N schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:01:
Van de vrienden van KPN heb ik een code gekregen voor een shirt van Ado Den Haag (twv €74,95) als Feyenoord fan heb ik er niet direct wat aandus dacht misschien kan ik er iemand anders blij mee maken.
[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 16-03-2026 21:18 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Zeker! Ik zal je een PBtje doenm0nk schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:03:
[...]
Zeker, erg blij, dus als je hem nog hebt... En @Mosin Thanks voor de tag!
Graag gedaan hoor!m0nk schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:03:
[...]
Zeker, erg blij, dus als je hem nog hebt... En @Mosin Thanks voor de tag!
Heb ooit wel eens met de gedachte gespeeld zoiets in China ofzo te laten maken dus dit kwam als onverwacht mooi nieuws. Bijna online besteld maar dacht ga toch maar eens in de winkel kijken wat de kwaliteit is .... en die is naatjeFrom @adidasFootball, for Ajax.
— AFC Ajax (@AFCAjax) 18 maart 2026
Our new baseball collection is now live ❌❌❌
Kon niet goed zien wat de kleur van het duitse uitshirt was op de release foto's maar dat blijkt dus een blauw shirt te zijn:
:strip_exif()/f/image/3qoccWmELr4saoSfeMU3I8Jh.jpg?f=fotoalbum_large)
Of je koopt de honkbal en krijgt er een gratis lap stof bijapis29 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:16:
[Embed]
[X]
Heb ooit wel eens met de gedachte gespeeld zoiets in China ofzo te laten maken dus dit kwam als onverwacht mooi nieuws. Bijna online besteld maar dacht ga toch maar eens in de winkel kijken wat de kwaliteit is .... en die is naatje. €80 voor een dunne lap nylon waar een souvernirwinkel zich nog voor zou schamen
. Hopelijk verkopen ze de honkbal die je er gratis bij zou krijgen nog eens los
...
[Afbeelding]
Ik had meer verwacht van Adidas, omdat dit hun laatste uitshirt voor Duitsland is. Stiekem had ik op het onderstaande shirt gehoopt of in ieder geval iets groens. Deze variant van het shirt is alleen tegen Engeland gedragen zover ik weet.apis29 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:27:
De Adidas WK collectie was ook al te koop, persoonlijk niet onder de indruk van de uitshirts van zowel Adidas als Nike. Van Nike wel een paar aardige thuisshirt voorbij zien komen de laatste tijd ...
Kon niet goed zien wat de kleur van het duitse uitshirt was op de release foto's maar dat blijkt dus een blauw shirt te zijn:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze hebben blauw gedragen tegen Atlético Morelia ter voorbereiding op het WK in Mexico. Foto staat hieronder. Is maar voor 1 wedstrijd gebruikt.
Toen Duitsland nog gescheiden was, speelde het DDR ook in blauw.
Edit: Natuurlijk verklaart het bovenstaande verhaal, waarom ze voor blauw gekozen hebben
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1hGYTHGhKNZMmO8AtCxTK1xE.jpg?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Mosin op 21-03-2026 11:17 ]
Dit verhaal heb ik idd wel eens voorbij gekomen en zag gisteren in een filmpje uitgelegd worden dat dit idd de inspiratie was[Embed: https://www.instagram.com/reel/DWHAx4GivuN/]Mosin schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 22:19:
[...]Ik had meer verwacht van Adidas, omdat dit hun laatste uitshirt voor Duitsland is. Stiekem had ik op het onderstaande shirt gehoopt of in ieder geval iets groens. Deze variant van het shirt is alleen tegen Engeland gedragen zover ik weet.
Ze hebben blauw gedragen tegen Atlético Morelia ter voorbereiding op het WK in Mexico. Foto staat hieronder. Is maar voor 1 wedstrijd gebruikt.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/89wlT3Cnew0ClZI4bBMfT7H2.png?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 22-03-2026 21:02 ]
Ik begrijp hun keuze op zich wel om voor iets unieks te gaan, zeker i.c.m. met het WK daar. Nu ik dat weet, valt de keuze voor blauw me ook wel mee.apis29 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:01:
[...]
Dit verhaal heb ik idd wel eens voorbij gekomen en zag gisteren in een filmpje uitgelegd worden dat dit idd de inspiratie was
[Embed]
Zat er laatst nog eens over na te denken, maar ik vind dat Adidas gedwongen moet worden om Duitsland te blijven sponsoren i.p.v. Nike. Daar heb ik wel een aantal redenen voor, maar dat is niets voor hier
[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 22-03-2026 21:10 ]
Ik vraag me ook af of het überhaupt al bekend of zeker was dat het contract met Adidas definitief zou eindigen toen ze aan de ontwerpen begonnen (wat vaak al twee jaar vantevoren is), al zie ik dat het nieuws rond deze tijd precies twee jaar geleden bekend werd gemaakt. Zelf zou ik Puma ook wel een 'acceptabel' alternatief gevonden hebbenMosin schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:08:
[...]
Ik begrijp hun keuze op zich wel om voor iets unieks te gaan, zeker i.c.m. met het WK daar. Nu ik dat weet, valt de keuze voor blauw me ook wel mee.
Zat er laatst nog eens over na te denken, maar ik vind dat Adidas gedwongen moet worden om Duitsland te blijven sponsoren i.p.v. Nike. Daar heb ik wel een aantal redenen voor, maar die ga ik hier niet opnoemen.
En dat het dan een negatieve impact op het design zou hebben misschien?apis29 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:12:
[...]
Ik vraag me ook af of het überhaupt al bekend of zeker was dat het contract met Adidas definitief zou eindigen toen ze aan de ontwerpen begonnen (wat vaak al twee jaar vantevoren is), al zie ik dat het nieuws rond deze tijd precies twee jaar geleden bekend werd gemaakt. Zelf zou ik Puma ook wel een 'acceptabel' alternatief gevonden hebben
Puma is inderdaad een goed Duits alternatief. Onbegrijpelijk dat Duitsland een stukje cultuur aan de kant zet voor een Amerikaans merk
Gezien de link met de vriendschappelijke wedstrijd in Mexico zal het denk ik niks uitgemaakt hebben maar ze doen nu net alsof ze iets extra speciaals wilden maken omdat het het voorlopig laatste shirt zou wordenMosin schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:21:
[...]
En dat het dan een negatieve impact op het design zou hebben misschien?
Puma is inderdaad een goed Duits alternatief. Onbegrijpelijk dat Duitsland een stukje cultuur aan de kant zet voor een Amerikaans merk
Dan hadden ze er toch iets meer moeite in mogen stekenapis29 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:24:
[...]
Gezien de link met de vriendschappelijke wedstrijd in Mexico zal het denk ik niks uitgemaakt hebben maar ze doen nu net alsof ze iets extra speciaals wilden maken omdat het het voorlopig laatste shirt zou worden
Uniek is het wel, maar denderend vind ik het niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 22-03-2026 22:10 ]
/f/image/YnUKsX0NZoY3mFjQhbmJzFte.webp?f=fotoalbum_large)
Wat vinden we van het Curaçao uitshirt voor het WK? Vind de strepen mooi, kraag ook, maar de kleur geel een tikje te vaal.
Bij veel landen heeft Adidas iets met een patroon in het shirt gedaan, bij Curaçao helaas niet. Gemiste kans.
Ook jammer dat voor ieder land wat Adidas heeft, het shirtnummer exact hetzelfde font heeft. Ik snap het, uniformiteit, maar daar had je nog mee kunnen spelen. (Puma gebruikte voor Zwitserland tijdens EK2020 Helvetica, geniaal)
[ Voor 7% gewijzigd door Maarten_E op 24-03-2026 20:27 ]
Curacao zat ook niet in de oorspronkelijke planning, deze is echt "last-minute" nog aan de WK collectie toegevoegd. Vergeleken met het geel in de vlag is het idd een vale kleur maar de hele WK collectie slaat qua kleuren nergens op dus dit past er mooi tussenMaarten_E schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 20:26:
[Afbeelding]
Wat vinden we van het Curaçao uitshirt voor het WK? Vind de strepen mooi, kraag ook, maar de kleur geel een tikje te vaal.
Bij veel landen heeft Adidas iets met een patroon in het shirt gedaan, bij Curaçao helaas niet. Gemiste kans.
Ook jammer dat voor ieder land wat Adidas heeft, het shirtnummer exact hetzelfde font heeft. Ik snap het, uniformiteit, maar daar had je nog mee kunnen spelen. (Puma gebruikte voor Zwitserland tijdens EK2020 Helvetica, geniaal)
Ik bestelde vroeger altijd tenues bij dhgate, maar dan heb ik het over 8 jaar geleden.
Wat zijn tegenwoordig goede sites met kwalitatief prima namaak tenues?
Tweede vraag:
We zijn gisteren bij Nederland Noorwegen geweest en daar heb ik €50 betaald voor 2 wedstrijd sjaals. Waar koop je die dingen eigenlijk gewoon officieel? Of voor normalere prijzen?
Kan hem bij de knvb shop niet terugvinden.
Het shirt is nog ietsjes valer van kleur als je deze foto ziet. Jammer, want het is zo een leuk en simpel shirt. Je ziet wel een patroon, maar dat zou onderdeel van het template kunnen zijn.Maarten_E schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 20:26:
[Afbeelding]
Verder hoef je van Adidas niks bijzonders te verwachten
:strip_exif()/f/image/jOy0zzvWBCJKJnqjGzs8szZ7.png?f=user_large)
Antwoord op je eerste vraag. Het is principe niet de bedoeling om het hier over namaak shirts te hebben.Tweak_ers schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:39:
Ik heb eigenlijk twee vragen, de eerste:
Ik bestelde vroeger altijd tenues bij dhgate, maar dan heb ik het over 8 jaar geleden.
Wat zijn tegenwoordig goede sites met kwalitatief prima namaak tenues?
Tweede vraag:
We zijn gisteren bij Nederland Noorwegen geweest en daar heb ik €50 betaald voor 2 wedstrijd sjaals. Waar koop je die dingen eigenlijk gewoon officieel? Of voor normalere prijzen?
Kan hem bij de knvb shop niet terugvinden.
Antwoord op je tweede vraag. Specifieke wedstrijd sjaaltjes kun je volgens mij alleen fysiek bij het stadion kopen en niet online.
Oh in de TS staat dit:Mosin schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:09:
[...]
Het shirt is nog ietsjes valer van kleur als je deze foto ziet. Jammer, want het is zo een leuk en simpel shirt. Je ziet wel een patroon, maar dat zou onderdeel van het template kunnen zijn.
Verder hoef je van Adidas niks bijzonders te verwachtenEen kind kan nog een beter shirt in elkaar knutselen.
[Afbeelding]
[...]
Antwoord op je eerste vraag. Het is principe niet de bedoeling om het hier over namaak shirts te hebben.
Antwoord op je tweede vraag. Specifieke wedstrijd sjaaltjes kun je volgens mij alleen fysiek bij het stadion kopen en niet online.
“ Met uw vragen over fake oftewel neppe shirts kunt u hier ook terecht.”
Ik zie het inderdaad. Meende dat er een tijdje terug nog iemand voor gemod is. Ik kan het berichtje niet terug vinden.Tweak_ers schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:41:
[...]
Oh in de TS staat dit:
Maar goed, ik meng me verder niet in vragen over neppe shirts.
[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 29-03-2026 14:27 ]
Nog valer, jammer. Ziet eruit alsof het al 20x in de was is geweest. Ben wel benieuwd naar het thuisshirt.Mosin schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:09:
[...]
Het shirt is nog ietsjes valer van kleur als je deze foto ziet. Jammer, want het is zo een leuk en simpel shirt. Je ziet wel een patroon, maar dat zou onderdeel van het template kunnen zijn.
Verder hoef je van Adidas niks bijzonders te verwachtenEen kind kan nog een beter shirt in elkaar knutselen.
[Afbeelding]
Het patroon valt mij in die foto pas op, dat scheelt wel iets in ieder geval. Wacht wel even op het thuisshirt.
[ Voor 7% gewijzigd door Maarten_E op 29-03-2026 15:26 ]
Dit is in principe hetzelfde als naar torrents vragen op dit forum dus idd niet toegestaan, ik heb het er iig niet ingezetMosin schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:26:
[...]
Ik zie het inderdaad. Meende dat er een tijdje terug nog iemand voor gemod is. Ik kan het berichtje niet terug vinden.
Maar goed, ik meng me verder niet in vragen over neppe shirts.
Ik gok zo maar dat dit met de bedoeling was om de echtheid te controlleren, niet waar je namaak vandaan moet halen. Maar ik heb er genoeg voorbij zien komen in de comments op instagram bij de diverse shirtjesTweak_ers schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:41:
[...]
Oh in de TS staat dit:
Haha, inderdaad. Maar misschien doet de lichtinval ook nog iets. Geen idee in hoeverre dit nog van invloed kan zijn. Ze zullen op het WK wel in de zon spelen.Maarten_E schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:25:
[...]
Nog valer, jammer. Ziet eruit alsof het al 20x in de was is geweest. Ben wel benieuwd naar het thuisshirt.
Het patroon valt mij in die foto pas op, dat scheelt wel iets in ieder geval. Wacht wel even op het thuisshirt.
Het beste kun je dit shirt gewoon even in een winkel bekijken, dan loop je ook niet tegen eventuele verrassingen aan.
Dan moeten we dat maar even aanpassen, want het is maar net hoe je de zin interpreteert. Met vragen over de echtheid van een shirt heb ik in ieder geval geen problemen.apis29 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:19:
[...]
Dit is in principe hetzelfde als naar torrents vragen op dit forum dus idd niet toegestaan, ik heb het er iig niet ingezet![]()
[...]
Ik gok zo maar dat dit met de bedoeling was om de echtheid te controlleren, niet waar je namaak vandaan moet halen. Maar ik heb er genoeg voorbij zien komen in de comments op instagram bij de diverse shirtjes
Ik wil liever geen topic dat verzadigd is met neppe shirts, dan maar wat minder posts
Het uitshirt voor het seizoen 2026/2027 is historisch. Adidas en Ajax werken al sinds 2000 samen met elkaar, maar niet eerder stond het Adidas Trefoil logo op de borst. Verder is het shirt zwart en bevat het oranje tinten. Volgens Footy Headlines is het shirt een aanzienlijke verandering ten opzichte van de vorige uitshirts.
[ Voor 29% gewijzigd door Gynnad op 10-04-2026 09:25 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Heel mooi. Nu nog beter voetballen graagGynnad schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:24:
Nieuwe uitshirt van Ajax lijkt heel mooi te worden.
[...]
[Afbeelding]
https://edition.cnn.com/2...ifa-world-cup-best-shirts
[ Voor 7% gewijzigd door knakworst op 10-04-2026 16:03 ]
Dit nog binnengekregen van de CFS Easter Sale (plus nog wat mouw patches/badges):

(toch knap van 101kb originele grootte van het plaatje naar 96kb en zoveel kwaliteitverlies)
[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 13-04-2026 16:22 ]
Mosin schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:09:
[...]
[Afbeelding]
Zag van de week het uitshirt van Hongarije voorbij komen en daar zit precies hetzelfde patroon in dus dit zal idd een standaard shirttemplate uit de collectie zijn ...Maarten_E schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:25:
[...]
Nog valer, jammer. Ziet eruit alsof het al 20x in de was is geweest. Ben wel benieuwd naar het thuisshirt.
Mooie shirtjes!apis29 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:17:
Een kinderhand is gauw gevuld zeggen ze dan geloof ik![]()
(neem een zwart shirt en gooi er wat goud tegenaan en het is meteen elke keer 'een meesterlijk shirt'
)
Dit nog binnengekregen van de CFS Easter Sale (plus nog wat mouw patches/badges):
[Afbeelding]
(toch knap van 101kb originele grootte van het plaatje naar 96kb en zoveel kwaliteitverlies)
Van plan om die Anniversary te bedrukken? Je hebt keuze tussen wat grote namen.
Edit: Zwart/goud vind ik ook een goedkope en goede cashgrab, daar trap ik zelf ook altijd in
Ja, dat hadden we wel kunnen verwachtenapis29 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:29:
[...]
[...]
Zag van de week het uitshirt van Hongarije voorbij komen en daar zit precies hetzelfde patroon in dus dit zal idd een standaard shirttemplate uit de collectie zijn ...
[ Voor 10% gewijzigd door Mosin op 13-04-2026 19:35 ]
Daar gaat idd nog wel wat op komen (als er nog wat te vinden is qua bedrukking iig, kan het ook altijd nog bij alleen een [rug]nummer houden). https://www.classicfootba...rsary-ls-shirtjy0217.html Is weer aardig aan de prijs zie ik, ik had 'em voor €35,99Mosin schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:51:
[...]
Mooie shirtjes!
Van plan om die Anniversary te bedrukken? Je hebt keuze tussen wat grote namen.
Opvallend genoeg zijn ze zelf ook afgestapt van de normale Adidas bedrukking leverancier (net als de KNVB die het tegenwoordig 'lokaal' doet). Bij Subside zijn iig alleen nog een paar naamsets van huidige spelers over en ook geen losse letters en nummers.
11teamsports is iig ook een Duitse winkel waar ik al meerdere malen wat besteld heb maar bedrukkingen los verkopen doen ze niet ...
:strip_exif()/f/image/Ij2zmhFwko82UZPsRgisjVY1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 64% gewijzigd door apis29 op 13-04-2026 21:53 ]
:strip_exif()/f/image/cCfK9pJ3KYGSEICMnvJd6cbv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a0vQMYELz6zTFPrElQonW8sQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TjdeDbE7SI4uMWmC6ySHJYVL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6aiLPJuuZrimotd15HeTRsII.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H9V0tFNCYCbNnEyS8hpNxVWb.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ryjaet1mSaz0r8Fs78GtKS0Q.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/lS0NDwmb10R8AqYFWamv8mIn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yq6wRjlAj7ifdmVCbG1niUgI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OCW3UN27YBRlWeUZK69BpTPk.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/E9YOhVFK28jhQIVo4aslV27Z.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6U7TKEv1YfBRROKiBJHz592h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ckrnxoGpy7E8YWcSoMqCXJls.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G7Ct1nGMrIOnYdBMBOhs5UXy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JEKqLUpzQse9g8mK6M4eY3nD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iG1F6V2ylaPLhyrAuViwKSLh.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/fc90HfHwZsZriUnXN3b3buDV.avif?f=fotoalbum_large)
/f/image/4rHXFCIf1hZefEpJotc7HoiT.avif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CvKlGPs3kUNnbSqrrqP7AmG6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yi7elF8iBSGLvmoI5t2LI2io.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eSBvQvx8PPQhvhA9rYLtZ0OZ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/uuwTtOsjuUhl9e1rsiTM2sFh.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TRfGZ5X9hzCDqGfO3vUnSr9E.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/0LJXr5JcQJp9WUvjC4njxtCb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qv4ty2RFN5bRpdQi8M0gGWwK.jpg?f=fotoalbum_large)