Levering pakketen, niks besteld

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

Kenzi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:16:
[...]

Misschien dat je niet schuldig bent indien het een illegaal pakket betreft maar je bent wel verantwoordelijk voor evt. inklaringskosten etc. Zelfs als je het niet besteld hebt. Dus er zit nog steeds een risico aan het aannemen van het pakket.
Als hij moet betalen bij de deur (en nee bij 17kg zal dat geen tientje zijn) kan hij gewoon weigeren
desnoods vraag je of je de inhoud eerst mag zien voordat ie tekend..
wellicht is een een factuur op de buitenkant geplakt....

ik zou het nooit meteen weigeren, kom op zeg........

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 22-05-2013 15:21 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:02
Tim, ik zie je in Delft woont.. zal ik ff op de koffie komen dan? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:04
Betalen hoef je zeker niet, zoals al werd gezegd, je hebt geen overeenkomst en FedEx heeft al aangegeven dat het is ingeklaard.
Ik begin ook echt wel heel erg nieuwsgierig te worden nu hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 01:42

tim427

Turbulence!

Topicstarter
TECHcrime schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:20:
Tim, ik zie je in Delft woont.. zal ik ff op de koffie komen dan? xD
Kan ;)

Gegevens achterhalen is niet moeilijk als je adres gegevens openlijk bij KvK, WHOIS en oude telefoonboeken op te vragen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zeg vrijdag een gehele dag 'n livestream opzetten en live uitpakken op internet...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:23:
[...]

Kan ;)

Gegevens achterhalen is niet moeilijk als je adres gegevens openlijk bij KvK, WHOIS en oude telefoonboeken op te vragen is.
lol.. ik heb via je domein zelfs je ip adres van thuis gevonden xD lekker openbaar ben je zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03
@ TECHcrime
Wie weet heb jij het pakketje wel verstuurd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

TECHcrime schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:26:
[...]

lol.. ik heb via je domein zelfs je ip adres van thuis gevonden xD lekker openbaar ben je zeg :P
hij heeft toch niets te verbergen (8>

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
hehe.. heb nog eens even zitten googelen.. vind je dit...

FedEx sued over unwanted marijuana delivery
http://triblive.com/uswor...ddress-door#axzz2U1mgQZns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 13:06

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik bestel zelf heel veel in China / Hong Kong en het is ook wel eens voorgekomen dat ik een pakketje binnengekregen heb uit China dat ik niet besteld had. Was wel wat kleiner, er bleken zilveren munten in te zitten, twee stuks. Een uit Panama en een uit Ecuador. Ik heb zelf nooit iets in die richting besteld. Uiteindelijk heeft niemand die munten teruggeclaimed. Tot op de dag van vandaag leef ik in de veronderstelling dat er een Chinees per ongeluk mijn adres uit een eerdere bestelling heeft aangeklikt en mij per abuis een pakketje van een ander heeft gestuurd.

Gevalletje Occam's Razor, de meest simpele verklaring is vaak de juiste verklaring.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
keanu_ schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:27:
@ TECHcrime
Wie weet heb jij het pakketje wel verstuurd? ;)
Damn.. they got me.. xD

Ik dacht.. ik kom er koffie drinken, knuppeltje verstoppen, en zodra die ipads binnenkomen, neerknuppelen en wegwezen

Ok.. en nu zonder flauwekeul.. ik heb er niets mee te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

DexterDee schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:30:
Ik bestel zelf heel veel in China / Hong Kong en het is ook wel eens voorgekomen dat ik een pakketje binnengekregen heb uit China dat ik niet besteld had. Was wel wat kleiner, er bleken zilveren munten in te zitten, twee stuks. Een uit Panama en een uit Ecuador. Ik heb zelf nooit iets in die richting besteld. Uiteindelijk heeft niemand die munten teruggeclaimed. Tot op de dag van vandaag leef ik in de veronderstelling dat er een Chinees per ongeluk mijn adres uit een eerdere bestelling heeft aangeklikt en mij per abuis een pakketje van een ander heeft gestuurd.

Gevalletje Occam's Razor, de meest simpele verklaring is vaak de juiste verklaring.
die munten zijn nep en is een bekende manier om Paypal kopersbescherming te omzeilen, je hebt immers iets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
@Techcrime, ik heb inderdaad niks te verbergen ;)

Bij de meeste mensen kun je wel redelijk veel informatie vinden op het internet. Het maakt het nou eenmaal lastig als je een domeinnaam, KvK, nieuw huistelefoonnummer krijgt die meteen in het telefoonboek wordt opgenomen ;)

Mijn IP-adres thuis, tja.. Exchange servertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk is.

Mijn gok is iets wat je ooit besteld hebt op DX dat meegalang onderweg is geweest (KG's zullen wel niet kloppen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DexterDee schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:30:

Kan wel zijn, maar het gaat erom of er straks een half dozijn Chinezen met knuppels hem op staan te wachten... 8)7

Stel: je maakt het open bij de bezorger en er zitten tablets en smartphones in, wat doe je dan, houden? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Soldaatje op 22-05-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:23:
[...]

Kan ;)

Helaas moet ik vrijdag gewoon werken.. Dus gaat niet eens xD

We verwachten natuurlijk wel allemaal een uitpak video hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Nog even twee vraagjes aan de TS.

Heb je übehaupt ooit (in je leven) iets besteld uit China? Zo niet, is het natuurlijk wel extreem apart dat er jou naam en adres opstaat. Zo ja, kan het natuurlijk iets zijn wat inderdaad verkeerd is aangeklikt door iemand in een office daar.
Heb je naamgenoten op/of rond jou adres/straat dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 14:00

Niku

Alagaesii

Zoals eerder gezegd heeft ie al vaker dingen uit China besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Niku schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:43:
Zoals eerder gezegd heeft ie al vaker dingen uit China besteld.
ok, had ik dan even overheen gelezen.. excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
Wij krijgen op de office ook vaak mailtjes van malfide bedrijven uit china die hun spullen proberen te slijten.. ooit op een linkje daarvan geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:45
Ik heb dit ook een keertje gehad, wel meer dan een jaar terug. Altijd kleine dingetjes bested (gadget voor telefoons, etc) bij een Chinese webshop.

Kreeg toen van mijn ouders een belletje waarom ik ze niet had verteld over het pakketje. Ze hadden het aangenomen, eenmaal thuis opengemaakt. Zaten er van die telefooncondooms in, die dingen die je over de telefoon doet. stuk of 500. Heb de doos een maand niet aangeraakt en niemand is er ooit op terug gekomen. Heb ze daarna aan de buurjongen gegeven voor koninginnedag welke ze heft verkocht voor een euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien een nagestuurd extraatje?

Heb op Ebay "wel eens" :+ wat uit het verre oosten besteld en ook wel eens een extraatje erbij gekregen, zoals laatst een (simpele/standaard) multimeter.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-05-2013 15:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:34
Ik ben erg benieuwd wat het is, zeker omdat het zo veel/zwaar is!
Vast een verkeerd adres inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Heel interessant om dit topic te lezen en moet zeggen dat ik heel benieuwd ben naar wat erin zit. Ik denk dat je via de legale weg hiermee niet in problemen komt.

Nog interessanter als de wat vraag is nog wel de waarom vraag.

Als je het niet vertrouwd is het misschien is het een idee om op voorhand dit bij bijv. de politie na te vragen om advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Kenzi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:33:
die munten zijn nep en is een bekende manier om Paypal kopersbescherming te omzeilen, je hebt immers iets ontvangen.
Die munten heb ik destijds puur uit interesse wel even laten checken bij een Numismaat en ze zijn hartstikke echt. Straatwaarde tussen de 15 en de 40 euro, dus rijk ben ik er niet van geworden. Er zijn in die tijd ook geen bestellingen niet aangekomen. Je aannames snijden dus helaas geen hout. Bovendien heb ik meermaals met succes beroep gedaan op PayPal kopersbescherming, ook als ik verkeerde spullen geleverd kreeg.

Het is uiterst vermakelijk om alle complottheorieën te lezen, maar het ligt niet voor de hand dat er bedreigde diersoorten of drugs in dat pakket zitten. Het is ook niet aannemelijk dat iemand met opzet de boel loopt te bedonderen om je geld afhandig te maken. Aangezien TS vaker in China spulletjes bestelt is wat mij betreft het meest logische scenario dat een Chinees een verkeerd adres heeft aangeklikt en dat de TS nu een pakket van een ander aangeboden krijgt. Weinig risico om dat pakket gewoon aan te nemen en open te maken. Hopelijk heeft de arme drommel die dit pakket wél verwacht iets leuks besteld... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Moet zeggen dat dit, sinds het Otto Netgear topic, weer een heel interessant topic is om bij te houden! (Ja ik weet het, ben een online ramptoerist..)

Ga er inderdaad van uit dat het een verkeerd geleverd pakket is. Desnoods je zorgen uiten waar de bezorger bij is (Goh, volgens mij had ik niets in order staan, benieuwd wat het is! Mocht het niet van mij zijn, blijf je even om te kijken of heb je liever dat ik dit later meld?) Grote kans dat hij haast heeft en er vandoor gaat maar dan kan je daarna iig zeggen dat je het hebt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

DexterDee schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:52:
[...]

Die munten heb ik destijds puur uit interesse wel even laten checken bij een Numismaat en ze zijn hartstikke echt. Straatwaarde tussen de 15 en de 40 euro, dus rijk ben ik er niet van geworden. Er zijn in die tijd ook geen bestellingen niet aangekomen. Je aannames snijden dus helaas geen hout. Bovendien heb ik meermaals met succes beroep gedaan op PayPal kopersbescherming, ook als ik verkeerde spullen geleverd kreeg.
De markt voor munten wordt overspoelt met Chinese namaak munten (oa omdat het legaal is die hier in China te maken). De "kwaliteit" van die munten is erg goed te noemen.
En munten in een envelop opsturen ipv het juiste item komt enorm vaak voor. Heb het hier met eigen ogen gezien (warehouse in Shenzhen wat normale items verkoopt op Ebay. 1 op de 10 denk ik dat er munten krijgt. Bedrijf zegt "sorry stuur maar terug" en jij mag betalen voor de verzendkosten.

voorbeeld:
https://www.paypal-commun...12?profile.language=en-gb

(ps uit eigen hand ervaren aangezien ik hier regelmatig in warehouses kom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Waarom sleep je die paketten niet op zaterdag naat het politiebureau en maak je ze daar open? Als er dan niks aan de hand is gaat de politie ze ook niet aannemen, als er stront aan de knikker is ben je gelijk van een hoop gezeur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat je inderdaad het beste sowieso met de bezorger de pakjes open maakt, als er drugs of wapens (of iets anders verbodens) in zittten kan je dan nog makkelijk weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Kenzi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:59:
De markt voor munten wordt overspoelt met Chinese namaak munten (oa omdat het legaal is die hier in China te maken). De "kwaliteit" van die munten is erg goed te noemen.
En munten in een envelop opsturen ipv het juiste item komt enorm vaak voor. Heb het hier met eigen ogen gezien (warehouse in Shenzhen wat normale items verkoopt op Ebay. 1 op de 10 denk ik dat er munten krijgt. Bedrijf zegt "sorry stuur maar terug" en jij mag betalen voor de verzendkosten.
Ik kende deze vorm van oplichting nog niet. Zelf bestel ik tientallen pakketjes per jaar in China / Hong Kong en ben tot nu toe 2 keer opgelicht (op de 100+ pakketjes uit Azië). In beide gevallen netjes mijn geld terug gekregen van PayPal. In verreweg de meeste gevallen gaat het (bij mij) goed, ik koop echter wel alleen bij de grotere bekende Chinese webshops en op eBay. Ik kan me voorstellen dat er via Alibaba en de bij kleinere retailers meer oplichters aan het werk zijn. Gelukkig gaat het meestal om kleine bedragen. De munten die ik kreeg waren overigens oud, ouder dan ikzelf, en niet bepaald in nieuwstaat.

Back on topic! Als ik in de schoenen zou staan van TS zou ik dat pakket gewoon aannemen. Met 17 kg is de kans op een muntenscam sowieso nihil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05 09:13
Megamind schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:06:
Waarom sleep je die paketten niet op zaterdag naat het politiebureau en maak je ze daar open? Als er dan niks aan de hand is gaat de politie ze ook niet aannemen, als er stront aan de knikker is ben je gelijk van een hoop gezeur af.
off topic
En toen was het Miltvuur.... Politie boos.... jij de sjaak en kan gelijk de cel in.....

on topic
Ik zou gewoon nogmaals heel hard nadenken of je ooit wat besteld hebt vanuit China
Zoja de afzender checken en als dat overeen komt aannemen

Zoja de afzender checken en als dat niet overeenkomt goed nakijken wat voor bedrijf het is en wat het doet.

Zonee afzender checken en goed nakijken wat voor bedrijf het is en wat het doet.

maw check het bedrijf... post het hier.... kunnen we een onderzoek starten.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
DexterDee schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:14:
[...]

Ik kende deze vorm van oplichting nog niet. Zelf bestel ik tientallen pakketjes per jaar in China / Hong Kong en ben tot nu toe 2 keer opgelicht (op de 100+ pakketjes uit Azië). In beide gevallen netjes mijn geld terug gekregen van PayPal. In verreweg de meeste gevallen gaat het (bij mij) goed, ik koop echter wel alleen bij de grotere bekende Chinese webshops en op eBay. Ik kan me voorstellen dat er via Alibaba en de bij kleinere retailers meer oplichters aan het werk zijn. Gelukkig gaat het meestal om kleine bedragen. De munten die ik kreeg waren overigens oud, ouder dan ikzelf, en niet bepaald in nieuwstaat.

Back on topic! Als ik in de schoenen zou staan van TS zou ik dat pakket gewoon aannemen. Met 17 kg is de kans op een muntenscam sowieso nihil :P
muntenscam, China >:)

http://www.destentor.nl/2...nese-euromunten-1.3822592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• public.nme
  • Laatst online: 20:51
Even een paar zaken rechtzetten:
- Een heel klein deel van de zendingen wordt daadwerkelijk door de douane ingezien.
- De kans dat er drugs in de zending zit is klein, ondanks dat de douane maar een klein deel van de zendingen open maakt zijn er wel processen ingebouwd om drugs/bommen en andere ongewenste zendingen niet in het systeem te krijgen.
- Pakket open maken waar de bezorger bij is mag niet als de koerier zijn werk goed doet (feitelijk mag de zending zelfs niet uit handen geven worden tot ontvanger een handtekening heeft gezet).
- Kosten voor inklaring worden niet bij de koerier afgerekend (deze zouden anders met grote hoeveelheden geld op de weg zitten), deze worden achteraf in rekening gebracht (anders zou het onmogelijk zijn om zendingen binnen 24 of 48 uur af te leveren).
- Kosten voor transport kunnen ook achteraf in rekening gebracht worden via het account nummer van afzender/ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

public.nme schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:18:
- Pakket open maken waar de bezorger bij is mag niet als de koerier zijn werk goed doet (feitelijk mag de zending zelfs niet uit handen geven worden tot ontvanger een handtekening heeft gezet).
- Kosten voor inklaring worden niet bij de koerier afgerekend (deze zouden anders met grote hoeveelheden geld op de weg zitten), deze worden achteraf in rekening gebracht (anders zou het onmogelijk zijn om zendingen binnen 24 of 48 uur af te leveren).
eeuh, ik heb wel eens voor DHL Contant (gepast) moeten betalen. aan de deur
pinnen was niet mogelijk }:O

let wel dat waren inklaringskosten van de douane, het bedrijfje uit china waar ik het had gekocht had keurig de netto waarde opgeschreven en met dhl verstuurd. De belastingdienst vond dat dat ze nog wat extra geld nodig hadden. (19%)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-04 06:59
Stond de juiste naam er wel op? Het kan zomaar zijn dat ze een huisnummer verkeerd hebben overgenomen en dat het eigenlijk voor een van de buren is of een paar huizen verderop. Ik zou niet weten waarom je het niet aan kan nemen. Bij het vervoersbedrijf kijken ze naar postcode en huisnummer de rest is onbelangrijk. Ik zeg gewoon aannemen en als het van een van de buurt is zal die je dankbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
- Een heel klein deel van de zendingen wordt daadwerkelijk door de douane ingezien.
- De kans dat er drugs in de zending zit is klein, ondanks dat de douane maar een klein deel van de zendingen open maakt zijn er wel processen ingebouwd om drugs/bommen en andere ongewenste zendingen niet in het systeem te krijgen.
- Kosten voor transport kunnen ook achteraf in rekening gebracht worden via het account nummer van afzender/ontvanger.
Wat je nu zegt klopt voor de normale post ja, maar niet voor Fedex en UPS vaak hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:54

Kromzetten bedoel je. Inklaringskosten worden altijd in rekening gebracht bij de ontvanger, daarnaast lijkt het me niet dat een koeriersbedrijf zonder opdracht ook maar iets op je account zal zetten.

Ontopic: pakket aannemen en dan zie je vanzelf wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• public.nme
mrc4nl schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:23:
[...]

eeuh, ik heb wel eens voor DHL Contant (gepast) moeten betalen. aan de deur
pinnen was niet mogelijk }:O

let wel dat waren inklaringskosten van de douane, het bedrijfje uit china waar ik het had gekocht had keurig de netto waarde opgeschreven en met dhl verstuurd. De belastingdienst vond dat dat ze nog wat extra geld nodig hadden. (19%)
DHL heeft inderdaad andere procedures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• public.nme
bas-r schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:25:
[...]

Kromzetten bedoel je. Inklaringskosten worden altijd in rekening gebracht bij de ontvanger, daarnaast lijkt het me niet dat een koeriersbedrijf zonder opdracht ook maar iets op je account zal zetten.

Ontopic: pakket aannemen en dan zie je vanzelf wat het is.
Inklaringskosten worden absoluut niet altijd in rekening gebracht bij de ontvanger, afzenders kunnen er ook voor kiezen om deze voor hun rekening te nemen (en dan eventueel later door te factureren aan hun klant). Indien de afzender niet aangeeft wie deze kosten voor zijn rekening neemt worden ze inderdaad in rekening gebracht bij de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

LiquiD-AciD schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:24:
Stond de juiste naam er wel op? Het kan zomaar zijn dat ze een huisnummer verkeerd hebben overgenomen en dat het eigenlijk voor een van de buren is of een paar huizen verderop. Ik zou niet weten waarom je het niet aan kan nemen. Bij het vervoersbedrijf kijken ze naar postcode en huisnummer de rest is onbelangrijk. Ik zeg gewoon aannemen en als het van een van de buurt is zal die je dankbaar zijn...
Naam stond er juist op. En ik denk niet dat een der buurmannen of vrouwen dankbaar is als jij hun pakket opengemaakt afgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zeg dat even tegen PostNL :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02

St@m

@ Your Service

Ik ben echt benieuwd hoeveel aluhoedjes sommige mensen hier op hebben :? 17kg coke :? Wat denk je nu zelf. Diamanten :? Goud :?

En als er een postbezorger voor je deur staat. Meneer <insert naam>, Ik heb hier drie pakketjes voor u. Wilt u even tekenen voor ontvangst?
Ik neem ze aan hoor, zie later wel wat het is. Ik heb nog nooit gehad dat iemand mij of mijn vriendin zomaar wat coke toestuurde. Wel dat ik een pakketje kreeg wat eigenlijk niet voor mij was, of een pakketje wat ik allang weer vergeten was.

En als het niet voor jou is, dan neem je contact op met de verzender en geef je aan dat je het ontvangen hebt, maar dat er een kennelijke vergissing in het spel is en dat ze twee weken de tijd hebben om het op te halen.

Ik teken ook wel eens voor de buurman, dan ben ik de ontvanger.. en soms staat het dan wel eens een paar dagen/weken bij mij.. oei, ik hoop maar dat mijn buurman geen cokehandel drijft. :+
En al die mooie verhalen over het pakket openmaken terwijl de bezorger het nog niet officieel heeft afgegeven... dat mag niet.

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 22-05-2013 17:18 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:10

Aganim

I have a cunning plan..

(..)
Bij FedEx mag je anders gewoon je portemonnee trekken, contant ja, voordat ze je pakket uit handen geven. Om even wat recht te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• public.nme
Aganim schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:20:
[...]

Bij FedEx mag je anders gewoon je portemonnee trekken, contant ja, voordat ze je pakket uit handen geven. Om even wat recht te zetten. ;)
Bij Fedex moet je niet aan de deur betalen, koeriers mogen niet met contant geld op de weg zitten. Volgens mij is het tegenwoordig zelfs niet meer mogelijk om contant te betalen voor de transportkosten bij de koerier (tenzij je een zending zelf op een van hun depots aanbiedt, daar kan het volgens mij nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:10

Aganim

I have a cunning plan..

public.nme schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:24:
[...]
Bij Fedex moet je niet aan de deur betalen, koeriers mogen niet met contant geld op de weg zitten. Volgens mij is het tegenwoordig zelfs niet meer mogelijk om contant te betalen voor de transportkosten bij de koerier (tenzij je een zending zelf op een van hun depots aanbiedt, daar kan het volgens mij nog wel).
Ah, je hebt het over verzenden waarschijnlijk? Dan loopt dat door elkaar. Nog niet al te lang geleden heb ik nog echt contact af moeten rekenen met ze voor een ontvangen pakket. En aangezien ik vervolgens nog met ze in gevecht ben geweest om dubbel in rekening gebrachte BTW terug te krijgen, ben ik behoorlijk zeker dat het echt FedEx was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:06
Ik snap wel dat het 'eng' is een pakketje te ontvangen wat niet van jou is, maar ik zou het gewoon aannemen, het is immers aan jou gericht.
Als nadat je hem hebt open gemaakt de inhoud niet bekend is even een mailtje naar de afzender.

Ik kan trouwens niet wachten tot vrijdag :p

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:52
SgtElPotato schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:47:
Ik kan trouwens niet wachten tot vrijdag :p
Ik ook niet.

offtopic:
en met 4 pagina's binnen een paar uur moet ik ook enorm veel lezen tot het pakketje er is, dus een beetje rustig jongens !

Gewoon aannemen ja, tenzij je een enorm bedrag aan de deur moet betalen/of factuur krijgt.
En je bent echt niet zomaar per direct strafbaar hoor. Nou ja, strafbaar heel misschien, maar betwijfel het in deze situatie. Je onschuld is zo te bewijzen, dus je hebt eigenlijk niks te vrezen.

Tenzij je vreemde mensen in je straat hebt zien rondlopen, of staat er toevallig een busje voor je deur?
*knip*
Niet ingaan op off-topic posts a.u.b.

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 23-05-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Nogmaals, en nu voor de laatste keer: speculatie over de inhoud van het pakketje voegt niets toe aan dit topic, behalve een hoop off-topic geneuzel.

We blijven niet aan de gang om reacties op te ruimen. Als het niet on-topic kan blijven, dan gaat dit topic dicht, of riskeren er mensen een ban.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:19:
[modbreak]Nogmaals, en nu voor de laatste keer: speculatie over de inhoud van het pakketje voegt niets toe aan dit topic, behalve een hoop off-topic geneuzel.

We blijven niet aan de gang om reacties op te ruimen. Als het niet on-topic kan blijven, dan gaat dit topic dicht, of riskeren er mensen een ban.[/modbreak]
Hier hebben we inderdaad weinig aan.

Nogmaals, mijn intenties: Informatie inwinnen over mogelijke risico's en eventueel een discussie starten wat anderen zouden doen/vinden.

Kleine update: Na het telefoontje naar Fedex van gisteren, waarbij ik had afgesproken had om vrijdag langs te komen, zijn ze gisteren middag alsnog langsgeweest en vanochtend (15 minuten na vertrek) weer :+

Ik wacht het morgen af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:18
Ik heb het vaak genoeg met Fedex meegemaakt dat ik achteraf ineens de kosten (duane, etc...) gefactureerd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ijsklont schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:41:
Ik heb het vaak genoeg met Fedex meegemaakt dat ik achteraf ineens de kosten (duane, etc...) gefactureerd kreeg.
Dat is ook de gebruikelijke procedure. 2 tot 4 weken na levering krijg je een factuur over eventuele belasting en inklaringskosten.
Dit geldt voor pakketen of je ze nou besteld hebt of krijgt van iemand. Tenzij de verzender heeft aangegeven dat hij de kosten op zich neemt.

[ Voor 16% gewijzigd door Kenzi op 23-05-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 08:06
Ik zou even een belletje naar Fedex er aan wagen om te vragen of er kosten aan verbonden zijn of dat alles al voldaan is. Als er geen kosten aan verbonden zijn zou ik het pakketje gewoon aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Magnat schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:40:
Ik zou even een belletje naar Fedex er aan wagen om te vragen of er kosten aan verbonden zijn of dat alles al voldaan is. Als er geen kosten aan verbonden zijn zou ik het pakketje gewoon aannemen.
Dat heeft ie al gedaan, zeker niet hele topic gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
Ik zou het sowieso aannemen, kijken wat het is en dan beslissen wat handig is. Qua inklaringskosten die er waarschijnlijk nooit komen, laat het gewoon sowieso een maandje liggen als het wat duurs is. Dan kun je nog redelijk goed ontkennen dat je het besteld hebt en het weer laten ophalen.

Je hoeft echt geen criminele bendes met honkbalknuppels te verwachten...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Morgen wordt afgeleverd op het werk, gegarandeerd dat het wordt aangenomen.

Fedex deed er totaal niet moeilijk over, dus zo kostbaast zal het niet zijn. #zwaarbenieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
public.nme schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:27:
[...]

Inklaringskosten worden absoluut niet altijd in rekening gebracht bij de ontvanger, afzenders kunnen er ook voor kiezen om deze voor hun rekening te nemen (en dan eventueel later door te factureren aan hun klant). Indien de afzender niet aangeeft wie deze kosten voor zijn rekening neemt worden ze inderdaad in rekening gebracht bij de ontvanger.
Ik heb meerdere malen dingen uit de USA en uit China besteld. Deze kosten heb ik _altijd_ aan de deur moeten afrekenen. Zowel het geld voor de belasting als de inklaringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:05

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

PilatuS schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:41:
[...]

Ik heb meerdere malen dingen uit de USA en uit China besteld. Deze kosten heb ik _altijd_ aan de deur moeten afrekenen. Zowel het geld voor de belasting als de inklaringskosten.
Belasting en inklaring hoef je bij FedEx niet aan de deur te betalen, daarvoor krijg je een week of twee later een acceptgiro thuis gestuurd.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
[...]

Volgens Fedex, geen openstaande kosten, als het goed is niks te betalen bij de bode.
Spike_wolf schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:00:
[...]

Belasting en inklaring hoef je bij FedEx niet aan de deur te betalen, daarvoor krijg je een week of twee later een acceptgiro thuis gestuurd.
We gaan het meemaken!

Doosjes met MacBooks, wil ik best wel beetje voor betalen :+

Maar nogmaals, alles is speculeren. Morgen de ontknoping van iets wat mij al paar dagen/nachten bezig houd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 22:10
Spike_wolf schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:00:
[...]
Maar als FedEx aangeeft dat alle kosten zijn voldaan dan mag je daar toch vanuit gaan lijkt me? Ik gok trouwens dat er elektronica in zit.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211

Ja vind je het vreemd als je domweg iets besteld dat de verzender dan niet zomaar de belastingen voor zich neemt (en dus bij jou terecht komen) 7(8)7

Als de afzender daarvoor kiest, zijn de kosten voor zijn rekening. Je ziet het bijna nooit bij sites die aan consumenten verkopen (omdat die kosten vaak gewoon niet te voorspellen zijn). Uitzondering is bv. amazon.com als je via DHL laat versturen, dan wordt (een schatting van) de BTW en andere kosten alvast aangerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Puch-Maxi schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:10:
[...]
Maar als FedEx aangeeft dat alle kosten zijn voldaan dan mag je daar toch vanuit gaan lijkt me? Ik gok trouwens dat er elektronica in zit.
Alleen met keihard bewijs, niet met een vage telefonische toezegging ;) Want mocht het menens worden, dan heb je daar niets aan. Die paar keer dat ik iets (duurs) uit het buitenland (VS) heb laten komen, hoefde ik aan de deur niets te betalen (itt bij destijds TNT-post), maar ook ik kreeg idd. 1 à 2 weken later een (prijzige) factuur toegestuurd voor douane- en inklaringskosten. En inmiddels heb ik de hoop opgeven dat er bij FedEx nog wel eens een pakje 'doorheenglipt', zoals dat bij PostNL nog wel eens gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Inklaringskosten zijn gebaseerd op de (opgegeven) waarde van het pakket.
Voorbeeld:
Ontvang je 15k aan goederen, dan is de btw ook aan de hoge kant.

Maar ach, verkoop 1/5 deel en je bent alweer break even.

Apple meuk verkoopt altijd wel , losse electro componten slecht
Dat is wel een risico

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

mrc4nl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:54:
Inklaringskosten zijn gebaseerd op de (opgegeven) waarde van het pakket.
In het geval van FedEx (en UPS) zijn de inklaringskosten gebaseerd op de btw en douanerechten: €10,50 of 2,5% van de som van btw en douanerechten, waarbij het hoogste bedrag geldt.
mrc4nl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:54:
Maar ach, verkoop 1/5 deel en je bent alweer break even.
Dat valt niet zonder voorbehoud te stellen, want het hangt dus af van de som van btw, douanerechten en inklaringskosten af. En die kan best hoger uitvallen dan 20% van de totale waarde ;)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514499

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Modbreak:Weer een zwik off-topic reacties verwijderd.

Prima, blijkbaar is het niet mogelijk om hier on-topic te blijven. Dan gaat het gewoon op slot. Topicstarter, mocht er een meldingswaardige ontwikkeling zijn, neem dan even contact op om het topic te heropenen.

Edit: Weer open, zodat de TS een update kan plaatsen en op basis daarvan evt. verdere discussie kan plaatsvinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 24-05-2013 13:17 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Het verlossende antwoord:

2300 USD aan spullen.

Initieel voor een andere Tim uit dezelfde flat bedoelt (achternaam anders). Ik heb op de naam gegoogeld en kwam op zijn marktplaats advertenties uit. Hier verkocht hij dezelfde spullen als wat er in de pakketten zit.

Persoon inkwestie inmiddels gebeld en komt het ophalen.

Toch wel een minder spannend einde, maar wel prettig idee dat de ontvanger toch zijn spullen krijgt.

Het was spannend de afgelopen dagen :o Spannender dan "wat zal ik krijgen van Sinterklaas" van vroeger :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En wat voor spullen zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:28
Ach ja. Eind goed al goed. Jij niet bekend bij de Politie, hij zijn spullen.
Fijn weekend allemaal! (ook al is het koud en nat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ik kon dit vinden als omschrijving van zijn advertenties "MagCharger Maglite Led"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

servies

Veni Vidi Servici

tim427 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:05:
[...]

Ik kon dit vinden als omschrijving van zijn advertenties "MagCharger Maglite Led"
Die kerel verkoopt dus Chinese namaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 19:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

lekker dan, verkoper van Maglites die gewoon Chinese namaak blijken te zijn.
Hoe je er toch op een wat omslachtige en vreemde manier achter kan komen dat verkopers geen originele goederen leveren

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hij verkoopt zijn Maglites als zijnde ®. Als ze niet origineel zijn is dat dus een potje oplichting.
Maar is het wel namaak dan? DX bv verkoopt toch ook sommige originele producten?

Als bedankje toch wel een paar van die lampen gekregen neem ik aan?

[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-05-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Uit China is niet perse namaak. Alles wat we hebben komt z'n beetje uit China.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
blij dat duidelijk is hoe het koekje kruimelt en dat je zo netjes bent om als ware detective de rechtmatige eigenaar
te achterhalen :)
servies schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:16:
[...]

Die kerel verkoopt dus Chinese namaak?
Neem aan dat het echte maglites zijn.
Anders is "Tim" vermoedelijk heel snel, heel erg nat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Echt of Namaak, vaak is namaak het "grijze circuit" en meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 17:44
Maglite zet juist altijd sterk in op 'made in USA', staat ook duidelijk op elke lamp en verpakking. Dus vraag me af of de lampen echt in China gemaakt worden. Wellicht de accesoires wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Larick schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:51:
Maglite zet juist altijd sterk in op 'made in USA', staat ook duidelijk op elke lamp en verpakking. Dus vraag me af of de lampen echt in China gemaakt worden. Wellicht de accesoires wel.
Made in USA kan je er ook opzetten door ze in China te laten maken, ze naar Amerika te laten verschepen en daar er een doosje bij te doen. Veel wordt er niet meer gemaakt in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Jongens!

Het gaat NIET om de MagLite zelf volgens mij. Het gaat om "upgrade sets" waarbij je je MagLite kan omtoveren tot een LED versie met meer Lumen.

http://link.marktplaats.nl/674353507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Goed om te weten dat FedEx blijkbaar niet naar huisnummers kijkt en $ 2300 aan spul gewoon bij de eerste de beste naamgenoot afgooit. Veilig gevoel wel.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Foxl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:28:
Goed om te weten dat FedEx blijkbaar niet naar huisnummers kijkt en $ 2300 aan spul gewoon bij de eerste de beste naamgenoot afgooit. Veilig gevoel wel.
Wellicht heb ik niet goed gelezen, maar was het een fout van FedEx? Of van de verkoper?
Bedoel, hoe moet FedEx nu weten waar meneer Tim woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Balen, dit is toch de spreekwoordelijke sisser.

Jammerjammer, maar gelukkig voor de TS is hij nog in leven en op vrije voeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

---nog meer oftopic ----- :F

Als je TS nodig hebt gewoon een brief met fedex sturen naar "tim"uit delft. blijkbaar is zijn nick al zo bekend in heel de wereld. B-)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Foxl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:28:
TNT levert ze zo vaak af bij de buren, en dan is het niet altijd diegene die naast je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Iblies schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:09:
[...]

TNT levert ze zo vaak af bij de buren, en dan is het niet altijd diegene die naast je woont.
Maar TNT stopt doorgaans niet het briefje "we hebben geprobeerd je pakketje te bezorgen, vrijdag komen we nog eens" bij de buren binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

.

[ Voor 99% gewijzigd door heuveltje op 24-05-2013 16:18 . Reden: nvm verkeerd gelezen ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:10:
[...]

Maar TNT stopt doorgaans niet het briefje "we hebben geprobeerd je pakketje te bezorgen, vrijdag komen we nog eens" bij de buren binnen ;)
Inderdaad, "andere Tim" heeft nooit ergens bericht van gekregen.

Pakketjes zijn zojuist bij de juiste ontvanger en heeft hoogte gekregen van dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 22:10
Goed opgelost Tim, netjes dat je het pakket bij de rechtmatige eigenaar hebt afgegeven! Zo hoort het d:)b

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Heeft deze daad van goed fatsoen en goede wil ook nog "vindersloon" opgeleverd? Als iemand anders dit pakket in ontvangst had genomen en geen actie had ondernomen was het potentieel een flinke schadepost geweest voor Tim2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-04 19:56
Dag mede tweakers,

Tim, nogmaals hartelijk dank voor het opbellen en aannemen van mijn pakket. Heb Fedex net even de wind van voren gegeven via de telefoon, maar daar zal ik wel nooit meer iets van horen. De meeste mede tweakers bedankt dat jullie Tim1 drie slapeloze nachten hebben bezorgt met horror verhalen over Coke, honkbalknuppels, goud, haaienvinnensoep, diamanten, laptops, mobieltjes, miltvuur en andere ongein. Hopelijk kan je nu weer tot rust komen.

Het pakket was dus voor Tim M en niet voor Tim d B. Mijn chinese leverancier is zo slim geweest om het huisnummer te vergeten te vermelden. Daardoor heeft de fedex koerier de eerste de beste "T." gezocht op de brievenbus en getracht daar het pakket af te geven. Waarom hij niet verder heeft gekeken op de brievenbussen dan zijn neus lang is om daar vervolgens een "T. Meijer" te vinden is mij een raadsel. Ook kan deze beste man/vrouw geen telefoon nummer lezen (want die stond ook op de pakketten) en heeft hij/zij er geen moeite mee om 2200 euro aan andermans spullen zonder problemen aan de verkeerde persoon te geven.

En tot slot, ik verkoop geen nep maglites, maar ben een producent van led upgrades voor maglite zaklampen (met een ® dus). Als mensen daarnaast ook een complete zaklamp bij willen kopen dan koop ik netjes een echte maglite via een Nederlandse leverancier en verkoop ik die weer door.
Er is gewoon een KvK nummer en een website (www.ledmag.nl). De hele soap was dus minder spannend dan gedacht.

Bedankt voor het meelezen en meedenken maar helaas geen haaienvinnensoep voor GoT.

Groetjes,

Tim M :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
DexterDee schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:32:
Heeft deze daad van goed fatsoen en goede wil ook nog "vindersloon" opgeleverd? Als iemand anders dit pakket in ontvangst had genomen en geen actie had ondernomen was het potentieel een flinke schadepost geweest voor Tim2
Nope, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien kan Tim2 nog een mooie maglite missen voor alle moeite die Tim1 heeft gedaan voor hem? ;)

Maar een mooi verhaal was het wel, ik heb het met spanning gevolgd...

[ Voor 26% gewijzigd door BounceMeister op 24-05-2013 17:59 . Reden: Dat t mooi was ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
BounceMeister schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:58:
Misschien kan Tim2 nog een mooie maglite missen voor alle moeite die Tim1 heeft gedaan voor hem? ;)

Maar een mooi verhaal was het wel, ik heb het met spanning gevolgd...
Van Tim2 heb ik een sleutelhanger MagLite gekregen :)

En toen ik bezig was met mijn auto met lege accu kwam ik hem buiten tegen en heeft me met een startkabel kunnen helpen :)

Iedereen blij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:49

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eind goed al goed. Ik zou zeggen wissel gegevens uit als je nog eens zo een pakje krijgt kun je direct de andere op de hoogte brengen :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:06
Zo ken niemand Tim, opeens zijn er 2 Tim's.
Blij met het goede einde! Mooi dat er nog goede mensen zijn :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het enige wat ik me nu nog afvraag: is er kans dat Tim1 alsnog een naheffing douaneheffing krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:05:
Het enige wat ik me nu nog afvraag: is er kans dat Tim1 alsnog een naheffing douaneheffing krijgt?
Als dat zo is, dan stuur ik die door (zoals afgesproken met Tim2), gehehheh

Maar grote kans dat die nu ook niet aankomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:18

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik nomineer dit topic voor topic van het jaar :)

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ardana schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:30:
Het was inderdaad toch goed voor een bijna twee weken spanning en sensatie!

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ardana schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:30:
pkopf schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Het was inderdaad toch goed voor een bijna twee weken spanning en sensatie!
Gehehehe! :Y)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Blijf ontopic a.u.b., het is hier niet de Huiskamer. Lollige speculaties over de inhoud van het pakket zijn dus niet gewenst.