Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Niku schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:26:
Je vertrouwt het duidelijk niet (zou ik ook niet doen), dus waarom de gok nemen?
Omdat hebzucht de mens slecht maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-04 15:52

Niku

Alagaesii

Megamind schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:27:
[...]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:21
Ik begrijp de gok niet helemaal.
Het is door de douane gekomen, dus de kansen dat het zwaar illegaal iets is zijn al heel klein. Mocht het zoiets zijn, kan hij meteen de politie bellen. Mocht hij het niet hebben besteld, kan hij meteen de verzender contacteren. Is het een kado van Sinterklaas, mooi meegenomen.
Gewoon even goed oppassen wat je ondertekent...

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

macciez schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:31:
Het is door de douane gekomen, dus de kansen dat het zwaar illegaal iets is zijn al heel klein. Mocht het zoiets zijn, kan hij meteen de politie bellen. Mocht hij het niet hebben besteld, kan hij meteen de verzender contacteren. Is het een kado van Sinterklaas, mooi meegenomen.
Dat is dus de gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Kans blijft nog steeds dat je wel invoer / administratie / belasting moet betalen. Fedex stuurt die rekeningen meestal na 2 weken. Dat ze over de telefoon zeggen dat die kosten er niet zijn, vertrouw ik nooit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-04 11:34
Maak het pakketje open waar de bezorger nog bij staat. je mag je levering gewoon aan de deur controleren op inhoud en beschadigingen, etc. Als het je niet bevalt, gewoon weigeren. (Ja, ik ben ook benieuwd wat erin zit xD )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:02

St@m

@ Your Service

Quadradial schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:22:
[...]
Dit soort vage praktijken vaker gehoord en 50% kans dat je achteraf keihard genaaid wordt.
Ja, 50% kans dat je genaaid wordt, en 50% kans van niet..
Zo bereken ik ook altijd mijn kansen..
50% kans dat ik de staatsloterij win, ja of nee..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

het is vaak gewoon een krabbeltje zetten op zo'n digitaal apparaat.
geen contract/voorwaarden staan daarin.

tenminste dat was de laatste keer dat ik van UPC een pakketje kreeg (ok is geen fedex)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Is het nou echt zo moeilijk... :/

Heb je iets besteld? Nee/Ja
Verwacht je iets uit China? Nee/Ja
Ken je iemand uit China? Nee/Ja
Wil je een pakket van 17kilo waar Joost mag weten wat erin zit in huis hebben? Nee/Ja
Heb je zin in gezeik achteraf? Nee/Ja

Is 1 van bovenstaande vragen voor jou met "Ja" beantwoord...neem hem gerust aan maar klaag niet als je een paardenkop of enkele staven uranium in je doos vind.

Gewoon niet aannemen dus.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Quadradial schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:25:
[...]

"Een onbekend familie-lid/oude-vriend?" <-- Really? Hoe vaak is jou dat overkomen? |:(
Familielid of vriend niet, maar ik heb hier wel eens een doos uit Taiwan gekregen waar wat moederborden inzaten. Gekregen van Gigabyte als bedankje. Dit wist ik ook niet, maar het pakketje was gewoon legitiem en voor mij bedoelt.
En je hoeft niet altijd de afzender te kennen. Laatst kreeg ik ook een pakketje van PLDS, bleken het de SSDs van Plextor te zijn (alleen die worden verstuurd onder de naam PLDS).

Wat er in het pakketje zit weten we niet, zullen we ook niet weten tot de TS het ding aanneemt en ons evt vertelt wat het nu is, maar om van tevoren gelijk uit te sluiten dat het een onverwachte zending kan zijn van iets dat wel aan de TS toebehoort, maar hij het simpelweg niet weet vind ik wel wat ver gaan.

En stel dat er om wat voor reden iets niet in de haak is, dan kan de TS altijd nog actie ondernemen (via Fedex, de verzender of als het echt niet deugt de politie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-04 21:04

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Megamind schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:27:
[...]

Curiosity killed the cat, denk ik eerder.
Precies dat!

Ik heb dit topic gestart voor eventuele (negatieve) ervaringen, dan wel adviezen qua rechten, dan wel financiële gevolgen, etc. Pure informatiewinning.

Maar de feiten op een rij:
-Het is twee keer met het vliegtuig gegaan
-Douane heeft het gezien
-FedEx levert alleen als alles betaald is, dit is blijkbaar zo
-Naam klopt
-Adres klopt
-Trackingnummers zijn terug te vinden bij fedex.com
-Ik kan me indekken door dit forum (lijkt mij?)
-Als het voor mij is, prima. Is het niet voor mij, contact opnemen met afzender. Is het foute boel, Politie bellen.

Laat maar komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

TECHcrime schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:33:
Maak het pakketje open waar de bezorger nog bij staat. je mag je levering gewoon aan de deur controleren op inhoud en beschadigingen, etc. Als het je niet bevalt, gewoon weigeren. (Ja, ik ben ook benieuwd wat erin zit xD )
Dan heb jij wel een heel vriendelijke bezorger, de vast pakketbezorger die ik had gaat echt niet wachten tot ik het pakket heb geopend, en zeker niet het weer mee terug nemen nadat het geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-04 14:28
ETA?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-04 15:58
Vrijdag..
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:27:
Ze komen het vrijdag afleveren...

Het komt van een bedrijf genaamt "Ching Chang" Technology uit Shenzen. ("Ching Chang" is fonetisch opgeschreven..)

Meer info kon ze niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:35:
[...]

Maar de feiten op een rij:
-Het is twee keer met het vliegtuig gegaan
-Douane heeft het gezien
-FedEx levert alleen als alles betaald is, dit is blijkbaar zo
-Naam klopt
-Adres klopt
-Trackingnummers zijn terug te vinden bij fedex.com
-Ik kan me indekken door dit forum (lijkt mij?)
-Als het voor mij is, prima. Is het niet voor mij, contact opnemen met afzender. Is het foute boel, Politie bellen.

Laat maar komen dus.
daar zou ik niet zo zeker van zijn.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Als er illegaal spul naar mij toe wordt gezonden, moet de Politie toch echt met bewijs komen dat ik daadwerkelijk die spullen had besteld.

Misschien is het inderdaad wel een cadeautje van een fabrikant, maar blijft gek dat het 17 KG is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je ooit wat uit China besteld?
En wat voor producten waren dat en komen die van dezelfde verzender als deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:39:

Als er illegaal spul naar mij toe wordt gezonden, moet de Politie toch echt met bewijs komen dat ik daadwerkelijk die spullen had besteld.
inderdaad, de politie is geen douane. hoe weten hun nu ooit dat jij wat ontvangen heb?
tuurlijk illegaal spul importeren is strafbaar, maar illegaal spul voor de deur afgeleverd krijgen(wat je onmogelijk kon zien aan de buitenkant lijkt mij toch heel wat anders

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 22-05-2013 14:43 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Soldaatje schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:41:
Heb je ooit wat uit China besteld?
En wat voor producten waren dat en komen die van dezelfde verzender als deze?
Ja vele malen via eBay, DealExtream, BuyInCoins, etc.

Maar dan nog. Niet verwacht danwel terug te vinden in mijn email.

En alle eerdere bestellingen waren onder de 50 euro en passen 9 van de 10 keer in een enveloppe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-04 11:15
Bij Kassa of Radar ging het een tijdje geleden over pakketjes die bezorgd werden zonder dat er iets besteld was. Criminelen wachten de postbode op of vissen het uit de brievenbus. De rekening blijft dan liggen voor de bewoner. Maar aangezien alles al betaald is lijkt dit niet het geval.
Straks krijg je 17KG "suiker" geleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-04 00:47

Misschien is het inderdaad wel een cadeautje van een fabrikant, maar blijft gek dat het 17 KG is..
Niet geheel waar. Indien je 17KG cocaine in huis heb mag jij bewijzen dat het niet van jou is.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ze hoeven niet te bewijzen dat jij het besteld hebt.

Let op!
Het maakt niet uit of u de goederen wel of niet hebt besteld.
Voorbeeld van niet bestelde goederen: relatiegeschenken.

http://www.belastingdiens...rganisaties_en_bedrijven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik vind het een risicovolle actie als je besluit om de pakketten aan te nemen. Zoals al door andere genoemd wordt heb je geen idee wat er in de pakketten zit.

Worden pakketten uit china normaal gesproken bij de douane niet gecontroleerd op inhoud dmv röntgenstraling oid? Het lijkt me, dat als het drugs waren dit wel ontdekt was, maar andere inhoud kan wel langs de douane gesmokkeld worden.

Het is goed dat je vrijdag pas de pakketten opnieuw aangeboden krijgt, dan kan je er nog even goed over nadenken of je de pakketten daadwerkelijk wil aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:49
Je zou als je echt twijfelt (geen idee hoe je woont) gewoon goed kijken of er mensen op de uitkijk staan rond het aflevertijdstip/as vrijdag. Zie je iets verdachts... kan je altijd besluiten het gewoon niet aan te nemen/de deur niet open te doen toch?

17 Kg coke lijkt me hoogst onwaarschijnlijk trouwens. Dat was dan inderdaad wel onderschept. :+

[ Voor 16% gewijzigd door GeeEs op 22-05-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Je zit er een factor 10 naast... 3 kleine doosjes is geen 0,46 m3!
Soldaatje schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:20:
Je kan het accepteren, maar als het iets waardevols is kan je denk ik wel problemen verwachten...
Ik vrees ook dat hier niets goeds uit kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

kan je als je het pakket ontvangt vragen of de bezorger even blijft , zodat je snel kan kijken wat erin zit.
en als je het niet vertrouwd (de rest) terugstuurd?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Kenzi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:47:
[...]

Ze hoeven niet te bewijzen dat jij het besteld hebt.

Let op!
Het maakt niet uit of u de goederen wel of niet hebt besteld.
Voorbeeld van niet bestelde goederen: relatiegeschenken.

http://www.belastingdiens...rganisaties_en_bedrijven/
Straat waarde 17 KG Cocaine is ongeveer 3 miljoen euro <--- belasting komt daar mooi overheen :) en de politie dat je mag bewijzen dat het niet van jou is....

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
mrc4nl schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:54:
kan je als je het pakken ontvangt vragen of de bezorger even blijft , zodat je snel kan kijken wat erin zit.
en als je het niet vertrouwd (de rest) terugstuurd?
precies zoals ik ook al zei.. gewoon het pakket openmaken waar de bezorger bij staat. Hier moeten ze op wachten. Dit doe ik altijd om te controleren op zichtbare schade. Als er schade is kan je het zonder verzendkosten gezijk gewoon weigeren en laten terugsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
En dan nog.. Coke uit China? Volgens mij komt dat normaliter uit andere streken toch?
En stel.. STEL! dat het nu wel zo is.. dan spoel je het toch gewoon door de plee.. :P O-) ;w

[ Voor 36% gewijzigd door GeeEs op 22-05-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
En het komt uit een stad met heel veel technologie bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Dat zegt natuurlijk helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Al die verhalen over cocaine doet me denken aan die vonst in bananendozen:
http://www.spitsnieuws.nl...2/10/coke-in-bananendozen

lijkt me gewoon dat als je dat netjes meld de cocaïne in beslag word genomen en een onderzoek word gedaan naar de herkomst en niet dat een burger zonder rare achtergrond de dupe is?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Nee uiteraard.

Ik zal nog eens juridisch advies inwinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:10
Ik zou het nooit aangenomen hebben. Ik zou het lekker weigeren. Er zijn zat nare mensen op deze wereld, straks werk je jezelf nog in een situatie waar je niet in wilt zitten. Straks is het iets van waarde (hoeft niet perse drugs te zijn) en het is van iemand die et op jouw adres heeft laten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:00:
Nee uiteraard.

geen idee waar je woont maar je zou het aan het juridish loket kunnen vragen:
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

vhal schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:33:
Is het nou echt zo moeilijk... :/

Heb je iets besteld? Nee/Ja
Verwacht je iets uit China? Nee/Ja
Ken je iemand uit China? Nee/Ja
Wil je een pakket van 17kilo waar Joost mag weten wat erin zit in huis hebben? Nee/Ja
Heb je zin in gezeik achteraf? Nee/Ja

Is 1 van bovenstaande vragen voor jou met "Ja" beantwoord...neem hem gerust aan maar klaag niet als je een paardenkop of enkele staven uranium in je doos vind.

Gewoon niet aannemen dus.
Ik vind deze post nog steeds het beste.
Ook al wordt je achteraf niet aansprakelijk gesteld, met het bijkomende gedoe en gezeik ga je niet blij zijn mocht het verkeerd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
mrc4nl schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:00:
Al die verhalen over cocaine doet me denken aan die vonst in bananendozen:
http://www.spitsnieuws.nl...2/10/coke-in-bananendozen

lijkt me gewoon dat als je dat netjes meld de cocaïne in beslag word genomen en een onderzoek word gedaan naar de herkomst en niet dat een burger zonder rare achtergrond de dupe is?
Inderdaad. Gewoon aangeven en afstand van doen in dat geval

Maar aan de andere kant.. zo zou het ook wel makkelijk zijn. Als je kwaadwillend bent, kan je 10 kg coke laten opsturen en er 5 aangeven en de andere 5 alsnog houden... mja.. Maargoed. Ik weet echt 99,999% zeker dat het geen coke is hoor. Lijkt me echt extreem onwaarschijnlijk. Alsof FedEx zijn/haar handen daar aan zou willen branden?!

Als je nu echt heel erg blijft twijfelen, gewoon de politie bellen en vragen of ze even willen langskomen om samen met je te kijken wat er in de dozen zit. Is het gewoon iets normaals, is het verder geen zaak van de politie dat het dan bij jou is bezorgd ( al dan niet terecht). Is het iets illegaals, doe je direct in bijzijn van politie afstand en heb je een goede daad gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeEs op 22-05-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

GeeEs schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:03:
[...]

Inderdaad. Gewoon aangeven en afstand van doen in dat geval

Maar aan de andere kant.. zo zou het ook wel makkelijk zijn. Als je kwaadwillend bent, kan je 10 kg coke laten opsturen en er 5 aangeven en de andere 5 alsnog houden... mja.. Maargoed. Ik weet echt 99,999% zeker dat het geen coke is hoor. Lijkt me echt extreem onwaarschijnlijk. Alsof FedEx zijn/haar handen daar aan zou willen branden?!
had ik idd ook al eerder gezecht, criminelenvervoeren eerder, goud, drugs, diamanten, kunst.
maar geen chinese meuk van 17 kilo

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479887

tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:00:
Nee uiteraard.

Dit valt natuurlijk niet onder juridisch advies, maar informatie kan nooit kwaad lijkt me.

Stel nou dat het een of ander illegaal pakketje betreft en de politie bij je aanklopt, een situatie die je zelf al hebt geschetst. Zoals al is gezegd: je bent in Nederland onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Hier in Nederland kennen we gelukkig ook nog digitaal forensisch onderzoekers. Toevallig word ik er in de nabije toekomst zelf een. Ik weet dus nog niet alles, maar wel aardig veel.

1) telefoontjes worden allemaal voor bepaalde tijd opgeslagen, uit de analyse van die telefoontjes zal dus blijken dat je het niet telefonisch besteld hebt.
2) Met behulp van digitaal forensische programma's en apparatuur zijn (verwijderde) internetgeschiedenis en eventueel e-mails binnen no-time in een tijdlijn te plaatsen, waar dus ook uit zal blijken dat je de pakketjes niet online hebt besteld.
3) Wat blijft er nu over? post-order? Daar durf ik minder duidelijk over te zijn, maar voor zover ik weet komt dit niet zo enorm vaak meer voor.

Dit alles in combinatie met de link naar rijksoverheid.nl op (volgens mij) de eerste pagina van dit topic zou je meer dan genoeg in moeten dekken om de pakketjes met een gerust hart te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Anoniem: 479887 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:11:
[...]

Dit valt natuurlijk niet onder juridisch advies, maar informatie kan nooit kwaad lijkt me.

Stel nou dat het een of ander illegaal pakketje betreft en de politie bij je aanklopt, een situatie die je zelf al hebt geschetst. Zoals al is gezegd: je bent in Nederland onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Hier in Nederland kennen we gelukkig ook nog digitaal forensisch onderzoekers. Toevallig wordt ik er in de nabije toekomst zelf een. Ik weet dus nog niet alles, maar wel aardig veel.

1) telefoontjes worden allemaal voor bepaalde tijd opgeslagen, uit de analyse van die telefoontjes zal dus blijken dat je het niet telefonisch besteld hebt.
2) Met behulp van digitaal forensische programma's en apparatuur zijn (verwijderde) internetgeschiedenis en eventueel e-mails binnen no-time in een tijdlijn te plaatsen, waar dus ook uit zal blijken dat je de pakketjes niet online hebt besteld.
3) Wat blijft er nu over? post-order? Daar durf ik minder duidelijk over te zijn, maar voor zover ik weet komt dit niet zo enorm vaak meer voor.

Dit alles in combinatie met de link naar rijksoverheid.nl op (volgens mij) de eerste pagina van dit topic zou je meer dan genoeg in moeten dekken om de pakketjes met een gerust hart te accepteren.
Geheheh, dat is mijn werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Laatst online: 01-05-2024
[...]

Stel nou dat het een of ander illegaal pakketje betreft en de politie bij je aanklopt, een situatie die je zelf al hebt geschetst. Zoals al is gezegd: je bent in Nederland onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Hier in Nederland kennen we gelukkig ook nog digitaal forensisch onderzoekers. Toevallig wordt ik er in de nabije toekomst zelf een. Ik weet dus nog niet alles, maar wel aardig veel.

Dat is ook het geval voor zover ik het begrijp. Anders vraag je toch aan kennissen, vrienden of je buurman of hij\zij vrijdag even een paar uurtjes koffie komen drinken :) ? Weinig aan de hand imo. Ik zou het puur uit nieuwsgierigheid aannemen o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]

Misschien dat je niet schuldig bent indien het een illegaal pakket betreft maar je bent wel verantwoordelijk voor evt. inklaringskosten etc. Zelfs als je het niet besteld hebt. Dus er zit nog steeds een risico aan het aannemen van het pakket.

Dat en het feit dat als het illegaal / fraude etc is het je een enorm hoop gezeik kan opleveren zou ik lekker tegen Fedex zeggen stuur maar terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Kenzi op 22-05-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Kenzi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:16:
[...]

Misschien dat je niet schuldig bent indien het een illegaal pakket betreft maar je bent wel verantwoordelijk voor evt. inklaringskosten etc. Zelfs als je het niet besteld hebt. Dus er zit nog steeds een risico aan het aannemen van het pakket.
Maar Fedex zei dat er geen kosten verder aan verbonden was.

Of dat ook echt zo is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik ben toch wel héél benieuwd wat er in zit.. 3 dozen, 17kg, china... vraagt om een uitpak video :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479887

tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:17:
[...]

Maar Fedex zei dat er geen kosten verder aan verbonden was.

Of dat ook echt zo is :S
Plus, je hebt geen overeenkomst met het bedrijf gesloten. Je hoeft dus geen cent te betalen... De verzender heeft jou ongevraagd een pakketje gestuurd, dus zal ook voor de eventuele kosten op moeten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Kenzi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:16:
[...]

Als hij moet betalen bij de deur (en nee bij 17kg zal dat geen tientje zijn) kan hij gewoon weigeren
desnoods vraag je of je de inhoud eerst mag zien voordat ie tekend..
wellicht is een een factuur op de buitenkant geplakt....

ik zou het nooit meteen weigeren, kom op zeg........

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 22-05-2013 15:21 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
Tim, ik zie je in Delft woont.. zal ik ff op de koffie komen dan? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Betalen hoef je zeker niet, zoals al werd gezegd, je hebt geen overeenkomst en FedEx heeft al aangegeven dat het is ingeklaard.
Ik begin ook echt wel heel erg nieuwsgierig te worden nu hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
TECHcrime schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:20:
Tim, ik zie je in Delft woont.. zal ik ff op de koffie komen dan? xD
Kan ;)

Gegevens achterhalen is niet moeilijk als je adres gegevens openlijk bij KvK, WHOIS en oude telefoonboeken op te vragen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zeg vrijdag een gehele dag 'n livestream opzetten en live uitpakken op internet...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:23:
[...]

Kan ;)

Gegevens achterhalen is niet moeilijk als je adres gegevens openlijk bij KvK, WHOIS en oude telefoonboeken op te vragen is.
lol.. ik heb via je domein zelfs je ip adres van thuis gevonden xD lekker openbaar ben je zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:45
@ TECHcrime
Wie weet heb jij het pakketje wel verstuurd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

TECHcrime schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:26:
[...]

lol.. ik heb via je domein zelfs je ip adres van thuis gevonden xD lekker openbaar ben je zeg :P
hij heeft toch niets te verbergen (8>

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
hehe.. heb nog eens even zitten googelen.. vind je dit...

FedEx sued over unwanted marijuana delivery
http://triblive.com/uswor...ddress-door#axzz2U1mgQZns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik bestel zelf heel veel in China / Hong Kong en het is ook wel eens voorgekomen dat ik een pakketje binnengekregen heb uit China dat ik niet besteld had. Was wel wat kleiner, er bleken zilveren munten in te zitten, twee stuks. Een uit Panama en een uit Ecuador. Ik heb zelf nooit iets in die richting besteld. Uiteindelijk heeft niemand die munten teruggeclaimed. Tot op de dag van vandaag leef ik in de veronderstelling dat er een Chinees per ongeluk mijn adres uit een eerdere bestelling heeft aangeklikt en mij per abuis een pakketje van een ander heeft gestuurd.

Gevalletje Occam's Razor, de meest simpele verklaring is vaak de juiste verklaring.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
keanu_ schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:27:
@ TECHcrime
Wie weet heb jij het pakketje wel verstuurd? ;)
Damn.. they got me.. xD

Ik dacht.. ik kom er koffie drinken, knuppeltje verstoppen, en zodra die ipads binnenkomen, neerknuppelen en wegwezen

Ok.. en nu zonder flauwekeul.. ik heb er niets mee te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

DexterDee schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:30:
Ik bestel zelf heel veel in China / Hong Kong en het is ook wel eens voorgekomen dat ik een pakketje binnengekregen heb uit China dat ik niet besteld had. Was wel wat kleiner, er bleken zilveren munten in te zitten, twee stuks. Een uit Panama en een uit Ecuador. Ik heb zelf nooit iets in die richting besteld. Uiteindelijk heeft niemand die munten teruggeclaimed. Tot op de dag van vandaag leef ik in de veronderstelling dat er een Chinees per ongeluk mijn adres uit een eerdere bestelling heeft aangeklikt en mij per abuis een pakketje van een ander heeft gestuurd.

Gevalletje Occam's Razor, de meest simpele verklaring is vaak de juiste verklaring.
die munten zijn nep en is een bekende manier om Paypal kopersbescherming te omzeilen, je hebt immers iets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
@Techcrime, ik heb inderdaad niks te verbergen ;)

Bij de meeste mensen kun je wel redelijk veel informatie vinden op het internet. Het maakt het nou eenmaal lastig als je een domeinnaam, KvK, nieuw huistelefoonnummer krijgt die meteen in het telefoonboek wordt opgenomen ;)

Mijn IP-adres thuis, tja.. Exchange servertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk is.

Mijn gok is iets wat je ooit besteld hebt op DX dat meegalang onderweg is geweest (KG's zullen wel niet kloppen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
DexterDee schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:30:

Kan wel zijn, maar het gaat erom of er straks een half dozijn Chinezen met knuppels hem op staan te wachten... 8)7

Stel: je maakt het open bij de bezorger en er zitten tablets en smartphones in, wat doe je dan, houden? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Soldaatje op 22-05-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:23:
[...]

Kan ;)

Helaas moet ik vrijdag gewoon werken.. Dus gaat niet eens xD

We verwachten natuurlijk wel allemaal een uitpak video hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Nog even twee vraagjes aan de TS.

Heb je übehaupt ooit (in je leven) iets besteld uit China? Zo niet, is het natuurlijk wel extreem apart dat er jou naam en adres opstaat. Zo ja, kan het natuurlijk iets zijn wat inderdaad verkeerd is aangeklikt door iemand in een office daar.
Heb je naamgenoten op/of rond jou adres/straat dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zoals eerder gezegd heeft ie al vaker dingen uit China besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Niku schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:43:
Zoals eerder gezegd heeft ie al vaker dingen uit China besteld.
ok, had ik dan even overheen gelezen.. excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
Wij krijgen op de office ook vaak mailtjes van malfide bedrijven uit china die hun spullen proberen te slijten.. ooit op een linkje daarvan geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-04 08:54
Ik heb dit ook een keertje gehad, wel meer dan een jaar terug. Altijd kleine dingetjes bested (gadget voor telefoons, etc) bij een Chinese webshop.

Kreeg toen van mijn ouders een belletje waarom ik ze niet had verteld over het pakketje. Ze hadden het aangenomen, eenmaal thuis opengemaakt. Zaten er van die telefooncondooms in, die dingen die je over de telefoon doet. stuk of 500. Heb de doos een maand niet aangeraakt en niemand is er ooit op terug gekomen. Heb ze daarna aan de buurjongen gegeven voor koninginnedag welke ze heft verkocht voor een euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien een nagestuurd extraatje?

Heb op Ebay "wel eens" :+ wat uit het verre oosten besteld en ook wel eens een extraatje erbij gekregen, zoals laatst een (simpele/standaard) multimeter.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-05-2013 15:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-04 12:40
Ik ben erg benieuwd wat het is, zeker omdat het zo veel/zwaar is!
Vast een verkeerd adres inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Heel interessant om dit topic te lezen en moet zeggen dat ik heel benieuwd ben naar wat erin zit. Ik denk dat je via de legale weg hiermee niet in problemen komt.

Nog interessanter als de wat vraag is nog wel de waarom vraag.

Als je het niet vertrouwd is het misschien is het een idee om op voorhand dit bij bijv. de politie na te vragen om advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Kenzi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:33:
die munten zijn nep en is een bekende manier om Paypal kopersbescherming te omzeilen, je hebt immers iets ontvangen.
Die munten heb ik destijds puur uit interesse wel even laten checken bij een Numismaat en ze zijn hartstikke echt. Straatwaarde tussen de 15 en de 40 euro, dus rijk ben ik er niet van geworden. Er zijn in die tijd ook geen bestellingen niet aangekomen. Je aannames snijden dus helaas geen hout. Bovendien heb ik meermaals met succes beroep gedaan op PayPal kopersbescherming, ook als ik verkeerde spullen geleverd kreeg.

Het is uiterst vermakelijk om alle complottheorieën te lezen, maar het ligt niet voor de hand dat er bedreigde diersoorten of drugs in dat pakket zitten. Het is ook niet aannemelijk dat iemand met opzet de boel loopt te bedonderen om je geld afhandig te maken. Aangezien TS vaker in China spulletjes bestelt is wat mij betreft het meest logische scenario dat een Chinees een verkeerd adres heeft aangeklikt en dat de TS nu een pakket van een ander aangeboden krijgt. Weinig risico om dat pakket gewoon aan te nemen en open te maken. Hopelijk heeft de arme drommel die dit pakket wél verwacht iets leuks besteld... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Moet zeggen dat dit, sinds het Otto Netgear topic, weer een heel interessant topic is om bij te houden! (Ja ik weet het, ben een online ramptoerist..)

Ga er inderdaad van uit dat het een verkeerd geleverd pakket is. Desnoods je zorgen uiten waar de bezorger bij is (Goh, volgens mij had ik niets in order staan, benieuwd wat het is! Mocht het niet van mij zijn, blijf je even om te kijken of heb je liever dat ik dit later meld?) Grote kans dat hij haast heeft en er vandoor gaat maar dan kan je daarna iig zeggen dat je het hebt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

DexterDee schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:52:
[...]

Die munten heb ik destijds puur uit interesse wel even laten checken bij een Numismaat en ze zijn hartstikke echt. Straatwaarde tussen de 15 en de 40 euro, dus rijk ben ik er niet van geworden. Er zijn in die tijd ook geen bestellingen niet aangekomen. Je aannames snijden dus helaas geen hout. Bovendien heb ik meermaals met succes beroep gedaan op PayPal kopersbescherming, ook als ik verkeerde spullen geleverd kreeg.
De markt voor munten wordt overspoelt met Chinese namaak munten (oa omdat het legaal is die hier in China te maken). De "kwaliteit" van die munten is erg goed te noemen.
En munten in een envelop opsturen ipv het juiste item komt enorm vaak voor. Heb het hier met eigen ogen gezien (warehouse in Shenzhen wat normale items verkoopt op Ebay. 1 op de 10 denk ik dat er munten krijgt. Bedrijf zegt "sorry stuur maar terug" en jij mag betalen voor de verzendkosten.

voorbeeld:
https://www.paypal-commun...12?profile.language=en-gb

(ps uit eigen hand ervaren aangezien ik hier regelmatig in warehouses kom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Waarom sleep je die paketten niet op zaterdag naat het politiebureau en maak je ze daar open? Als er dan niks aan de hand is gaat de politie ze ook niet aannemen, als er stront aan de knikker is ben je gelijk van een hoop gezeur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik denk dat je inderdaad het beste sowieso met de bezorger de pakjes open maakt, als er drugs of wapens (of iets anders verbodens) in zittten kan je dan nog makkelijk weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Kenzi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:59:
De markt voor munten wordt overspoelt met Chinese namaak munten (oa omdat het legaal is die hier in China te maken). De "kwaliteit" van die munten is erg goed te noemen.
En munten in een envelop opsturen ipv het juiste item komt enorm vaak voor. Heb het hier met eigen ogen gezien (warehouse in Shenzhen wat normale items verkoopt op Ebay. 1 op de 10 denk ik dat er munten krijgt. Bedrijf zegt "sorry stuur maar terug" en jij mag betalen voor de verzendkosten.
Ik kende deze vorm van oplichting nog niet. Zelf bestel ik tientallen pakketjes per jaar in China / Hong Kong en ben tot nu toe 2 keer opgelicht (op de 100+ pakketjes uit Azië). In beide gevallen netjes mijn geld terug gekregen van PayPal. In verreweg de meeste gevallen gaat het (bij mij) goed, ik koop echter wel alleen bij de grotere bekende Chinese webshops en op eBay. Ik kan me voorstellen dat er via Alibaba en de bij kleinere retailers meer oplichters aan het werk zijn. Gelukkig gaat het meestal om kleine bedragen. De munten die ik kreeg waren overigens oud, ouder dan ikzelf, en niet bepaald in nieuwstaat.

Back on topic! Als ik in de schoenen zou staan van TS zou ik dat pakket gewoon aannemen. Met 17 kg is de kans op een muntenscam sowieso nihil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Megamind schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:06:
Waarom sleep je die paketten niet op zaterdag naat het politiebureau en maak je ze daar open? Als er dan niks aan de hand is gaat de politie ze ook niet aannemen, als er stront aan de knikker is ben je gelijk van een hoop gezeur af.
off topic
En toen was het Miltvuur.... Politie boos.... jij de sjaak en kan gelijk de cel in.....

on topic
Ik zou gewoon nogmaals heel hard nadenken of je ooit wat besteld hebt vanuit China
Zoja de afzender checken en als dat overeen komt aannemen

Zoja de afzender checken en als dat niet overeenkomt goed nakijken wat voor bedrijf het is en wat het doet.

Zonee afzender checken en goed nakijken wat voor bedrijf het is en wat het doet.

maw check het bedrijf... post het hier.... kunnen we een onderzoek starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
DexterDee schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:14:
[...]

Ik kende deze vorm van oplichting nog niet. Zelf bestel ik tientallen pakketjes per jaar in China / Hong Kong en ben tot nu toe 2 keer opgelicht (op de 100+ pakketjes uit Azië). In beide gevallen netjes mijn geld terug gekregen van PayPal. In verreweg de meeste gevallen gaat het (bij mij) goed, ik koop echter wel alleen bij de grotere bekende Chinese webshops en op eBay. Ik kan me voorstellen dat er via Alibaba en de bij kleinere retailers meer oplichters aan het werk zijn. Gelukkig gaat het meestal om kleine bedragen. De munten die ik kreeg waren overigens oud, ouder dan ikzelf, en niet bepaald in nieuwstaat.

Back on topic! Als ik in de schoenen zou staan van TS zou ik dat pakket gewoon aannemen. Met 17 kg is de kans op een muntenscam sowieso nihil :P
muntenscam, China >:)

http://www.destentor.nl/2...nese-euromunten-1.3822592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• public.nme
  • Laatst online: 20:31
Even een paar zaken rechtzetten:
- Een heel klein deel van de zendingen wordt daadwerkelijk door de douane ingezien.
- De kans dat er drugs in de zending zit is klein, ondanks dat de douane maar een klein deel van de zendingen open maakt zijn er wel processen ingebouwd om drugs/bommen en andere ongewenste zendingen niet in het systeem te krijgen.
- Pakket open maken waar de bezorger bij is mag niet als de koerier zijn werk goed doet (feitelijk mag de zending zelfs niet uit handen geven worden tot ontvanger een handtekening heeft gezet).
- Kosten voor inklaring worden niet bij de koerier afgerekend (deze zouden anders met grote hoeveelheden geld op de weg zitten), deze worden achteraf in rekening gebracht (anders zou het onmogelijk zijn om zendingen binnen 24 of 48 uur af te leveren).
- Kosten voor transport kunnen ook achteraf in rekening gebracht worden via het account nummer van afzender/ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

public.nme schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:18:
- Pakket open maken waar de bezorger bij is mag niet als de koerier zijn werk goed doet (feitelijk mag de zending zelfs niet uit handen geven worden tot ontvanger een handtekening heeft gezet).
- Kosten voor inklaring worden niet bij de koerier afgerekend (deze zouden anders met grote hoeveelheden geld op de weg zitten), deze worden achteraf in rekening gebracht (anders zou het onmogelijk zijn om zendingen binnen 24 of 48 uur af te leveren).
eeuh, ik heb wel eens voor DHL Contant (gepast) moeten betalen. aan de deur
pinnen was niet mogelijk }:O

let wel dat waren inklaringskosten van de douane, het bedrijfje uit china waar ik het had gekocht had keurig de netto waarde opgeschreven en met dhl verstuurd. De belastingdienst vond dat dat ze nog wat extra geld nodig hadden. (19%)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-04 06:59
Stond de juiste naam er wel op? Het kan zomaar zijn dat ze een huisnummer verkeerd hebben overgenomen en dat het eigenlijk voor een van de buren is of een paar huizen verderop. Ik zou niet weten waarom je het niet aan kan nemen. Bij het vervoersbedrijf kijken ze naar postcode en huisnummer de rest is onbelangrijk. Ik zeg gewoon aannemen en als het van een van de buurt is zal die je dankbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
- Een heel klein deel van de zendingen wordt daadwerkelijk door de douane ingezien.
- De kans dat er drugs in de zending zit is klein, ondanks dat de douane maar een klein deel van de zendingen open maakt zijn er wel processen ingebouwd om drugs/bommen en andere ongewenste zendingen niet in het systeem te krijgen.
- Kosten voor transport kunnen ook achteraf in rekening gebracht worden via het account nummer van afzender/ontvanger.
Wat je nu zegt klopt voor de normale post ja, maar niet voor Fedex en UPS vaak hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10

Kromzetten bedoel je. Inklaringskosten worden altijd in rekening gebracht bij de ontvanger, daarnaast lijkt het me niet dat een koeriersbedrijf zonder opdracht ook maar iets op je account zal zetten.

Ontopic: pakket aannemen en dan zie je vanzelf wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• public.nme
mrc4nl schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:23:
[...]

eeuh, ik heb wel eens voor DHL Contant (gepast) moeten betalen. aan de deur
pinnen was niet mogelijk }:O

let wel dat waren inklaringskosten van de douane, het bedrijfje uit china waar ik het had gekocht had keurig de netto waarde opgeschreven en met dhl verstuurd. De belastingdienst vond dat dat ze nog wat extra geld nodig hadden. (19%)
DHL heeft inderdaad andere procedures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• public.nme
bas-r schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:25:
[...]

Kromzetten bedoel je. Inklaringskosten worden altijd in rekening gebracht bij de ontvanger, daarnaast lijkt het me niet dat een koeriersbedrijf zonder opdracht ook maar iets op je account zal zetten.

Ontopic: pakket aannemen en dan zie je vanzelf wat het is.
Inklaringskosten worden absoluut niet altijd in rekening gebracht bij de ontvanger, afzenders kunnen er ook voor kiezen om deze voor hun rekening te nemen (en dan eventueel later door te factureren aan hun klant). Indien de afzender niet aangeeft wie deze kosten voor zijn rekening neemt worden ze inderdaad in rekening gebracht bij de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

LiquiD-AciD schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:24:
Stond de juiste naam er wel op? Het kan zomaar zijn dat ze een huisnummer verkeerd hebben overgenomen en dat het eigenlijk voor een van de buren is of een paar huizen verderop. Ik zou niet weten waarom je het niet aan kan nemen. Bij het vervoersbedrijf kijken ze naar postcode en huisnummer de rest is onbelangrijk. Ik zeg gewoon aannemen en als het van een van de buurt is zal die je dankbaar zijn...
Naam stond er juist op. En ik denk niet dat een der buurmannen of vrouwen dankbaar is als jij hun pakket opengemaakt afgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zeg dat even tegen PostNL :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:02

St@m

@ Your Service

Ik ben echt benieuwd hoeveel aluhoedjes sommige mensen hier op hebben :? 17kg coke :? Wat denk je nu zelf. Diamanten :? Goud :?

En als er een postbezorger voor je deur staat. Meneer <insert naam>, Ik heb hier drie pakketjes voor u. Wilt u even tekenen voor ontvangst?
Ik neem ze aan hoor, zie later wel wat het is. Ik heb nog nooit gehad dat iemand mij of mijn vriendin zomaar wat coke toestuurde. Wel dat ik een pakketje kreeg wat eigenlijk niet voor mij was, of een pakketje wat ik allang weer vergeten was.

En als het niet voor jou is, dan neem je contact op met de verzender en geef je aan dat je het ontvangen hebt, maar dat er een kennelijke vergissing in het spel is en dat ze twee weken de tijd hebben om het op te halen.

Ik teken ook wel eens voor de buurman, dan ben ik de ontvanger.. en soms staat het dan wel eens een paar dagen/weken bij mij.. oei, ik hoop maar dat mijn buurman geen cokehandel drijft. :+
En al die mooie verhalen over het pakket openmaken terwijl de bezorger het nog niet officieel heeft afgegeven... dat mag niet.

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 22-05-2013 17:18 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:07

Aganim

I have a cunning plan..

(..)
Bij FedEx mag je anders gewoon je portemonnee trekken, contant ja, voordat ze je pakket uit handen geven. Om even wat recht te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• public.nme
Aganim schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:20:
[...]

Bij FedEx mag je anders gewoon je portemonnee trekken, contant ja, voordat ze je pakket uit handen geven. Om even wat recht te zetten. ;)
Bij Fedex moet je niet aan de deur betalen, koeriers mogen niet met contant geld op de weg zitten. Volgens mij is het tegenwoordig zelfs niet meer mogelijk om contant te betalen voor de transportkosten bij de koerier (tenzij je een zending zelf op een van hun depots aanbiedt, daar kan het volgens mij nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:07

Aganim

I have a cunning plan..

public.nme schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:24:
[...]
Bij Fedex moet je niet aan de deur betalen, koeriers mogen niet met contant geld op de weg zitten. Volgens mij is het tegenwoordig zelfs niet meer mogelijk om contant te betalen voor de transportkosten bij de koerier (tenzij je een zending zelf op een van hun depots aanbiedt, daar kan het volgens mij nog wel).
Ah, je hebt het over verzenden waarschijnlijk? Dan loopt dat door elkaar. Nog niet al te lang geleden heb ik nog echt contact af moeten rekenen met ze voor een ontvangen pakket. En aangezien ik vervolgens nog met ze in gevecht ben geweest om dubbel in rekening gebrachte BTW terug te krijgen, ben ik behoorlijk zeker dat het echt FedEx was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-04 15:59
Ik snap wel dat het 'eng' is een pakketje te ontvangen wat niet van jou is, maar ik zou het gewoon aannemen, het is immers aan jou gericht.
Als nadat je hem hebt open gemaakt de inhoud niet bekend is even een mailtje naar de afzender.

Ik kan trouwens niet wachten tot vrijdag :p

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:52
SgtElPotato schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:47:
Ik kan trouwens niet wachten tot vrijdag :p
Ik ook niet.

offtopic:
en met 4 pagina's binnen een paar uur moet ik ook enorm veel lezen tot het pakketje er is, dus een beetje rustig jongens !

Gewoon aannemen ja, tenzij je een enorm bedrag aan de deur moet betalen/of factuur krijgt.
En je bent echt niet zomaar per direct strafbaar hoor. Nou ja, strafbaar heel misschien, maar betwijfel het in deze situatie. Je onschuld is zo te bewijzen, dus je hebt eigenlijk niks te vrezen.

Tenzij je vreemde mensen in je straat hebt zien rondlopen, of staat er toevallig een busje voor je deur?
*knip*
Niet ingaan op off-topic posts a.u.b.

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 23-05-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Nogmaals, en nu voor de laatste keer: speculatie over de inhoud van het pakketje voegt niets toe aan dit topic, behalve een hoop off-topic geneuzel.

We blijven niet aan de gang om reacties op te ruimen. Als het niet on-topic kan blijven, dan gaat dit topic dicht, of riskeren er mensen een ban.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:19:
[modbreak]Nogmaals, en nu voor de laatste keer: speculatie over de inhoud van het pakketje voegt niets toe aan dit topic, behalve een hoop off-topic geneuzel.

We blijven niet aan de gang om reacties op te ruimen. Als het niet on-topic kan blijven, dan gaat dit topic dicht, of riskeren er mensen een ban.[/modbreak]
Hier hebben we inderdaad weinig aan.

Nogmaals, mijn intenties: Informatie inwinnen over mogelijke risico's en eventueel een discussie starten wat anderen zouden doen/vinden.

Kleine update: Na het telefoontje naar Fedex van gisteren, waarbij ik had afgesproken had om vrijdag langs te komen, zijn ze gisteren middag alsnog langsgeweest en vanochtend (15 minuten na vertrek) weer :+

Ik wacht het morgen af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:16
Ik heb het vaak genoeg met Fedex meegemaakt dat ik achteraf ineens de kosten (duane, etc...) gefactureerd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ijsklont schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:41:
Ik heb het vaak genoeg met Fedex meegemaakt dat ik achteraf ineens de kosten (duane, etc...) gefactureerd kreeg.
Dat is ook de gebruikelijke procedure. 2 tot 4 weken na levering krijg je een factuur over eventuele belasting en inklaringskosten.
Dit geldt voor pakketen of je ze nou besteld hebt of krijgt van iemand. Tenzij de verzender heeft aangegeven dat hij de kosten op zich neemt.

[ Voor 16% gewijzigd door Kenzi op 23-05-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 04:41
Ik zou even een belletje naar Fedex er aan wagen om te vragen of er kosten aan verbonden zijn of dat alles al voldaan is. Als er geen kosten aan verbonden zijn zou ik het pakketje gewoon aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Magnat schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:40:
Ik zou even een belletje naar Fedex er aan wagen om te vragen of er kosten aan verbonden zijn of dat alles al voldaan is. Als er geen kosten aan verbonden zijn zou ik het pakketje gewoon aannemen.
Dat heeft ie al gedaan, zeker niet hele topic gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 04:20
Ik zou het sowieso aannemen, kijken wat het is en dan beslissen wat handig is. Qua inklaringskosten die er waarschijnlijk nooit komen, laat het gewoon sowieso een maandje liggen als het wat duurs is. Dan kun je nog redelijk goed ontkennen dat je het besteld hebt en het weer laten ophalen.

Je hoeft echt geen criminele bendes met honkbalknuppels te verwachten...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Morgen wordt afgeleverd op het werk, gegarandeerd dat het wordt aangenomen.

Fedex deed er totaal niet moeilijk over, dus zo kostbaast zal het niet zijn. #zwaarbenieuwd
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Blijf ontopic a.u.b., het is hier niet de Huiskamer. Lollige speculaties over de inhoud van het pakket zijn dus niet gewenst.