Levering pakketen, niks besteld

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 01:42

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ik heb nu iets geks...

Thuis vind ik in mijn postvak een "Helaas, wij konden een zending niet afleveren tijdens uw afwezigheid" van Fedex.

Met alleen mijn voornaam, datum+tijdstip, 3x <zelfde_vrachtnummer> en de koerier.

Op Fedex.com vind ik doodleuk de complete reisgeschiedenis en zie dat dit vanuit SHENZHEN CN komt.

Info over de zending:
3 pakketen
40.64 x 22.86 x 15.24 cm
17 kg totaal

De grap is: Ik heb helemaal NIKS besteld.

Fedex is super duur, dus het kan ook niet een "grapje" zijn, lijkt mij.

Wat moet ik doen? Pakket aannemen? Weigeren? Aangifte doen? Fedex bellen voor meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514499

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Naja aangifte doen is inderdaad wat overdreven...

Maar een snelle berekening bij Fedex wat deze verzending zou kosten, komt neer op een schamele 1200 euro...

Das best veel voor kattenbakkorrels en een baal strooizout, niet waar :+ ?

Wat als het mega duur is, en de belastingdienst komt om de hoek kijken voor invoerrechten en het is niet voor mij? Maar heb er dan wel voor getekend...

Mijn vraag meer is: Hoe gevaarlijk is het om dit aan te nemen? Of het zijn wel exotische producten die in Nederland niet mogen (levende dieren),

Ik vind het maar een eng idee dat het van alles kan zijn...

[ Voor 44% gewijzigd door tim427 op 22-05-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 01:15:
Naja aangifte doen is inderdaad wat overdreven...

Maar een snelle berekening bij Fedex wat deze verzending zou kosten, komt neer op een schamele 1200 euro...

Das best veel voor kattenbakkorrels en een baal strooizout, niet waar :+ ?

Wat als het mega duur is, en de belastingdienst komt om de hoek kijken voor invoerrechten en het is niet voor mij? Maar heb er dan wel voor getekend...

Mijn vraag meer is: Hoe gevaarlijk is het om dit aan te nemen?
Voor dat spullen ook maar worden aangeboden bij fedex, moet de belasting zijn betaald. Anders krijg je eerst een brief thuis voor betaling, word daar niet aanvoldaan, worden de goederen of terug gestuurd of vernietigt.

Aanpakken is dus geen enkel risico in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ok bedankt voor je reactie ;)

Maar wat nou als die Chinezen zien dat het pakketje afgeleverd is en vervolgens een mega rekening sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:23
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 01:26:
Ok bedankt voor je reactie ;)

Maar wat nou als die Chinezen zien dat het pakketje afgeleverd is en vervolgens een mega rekening sturen?
Dan sturen ze vervolgens een mega rekening ;)

Als ik jou morgen een megarekening stuur voor deze post, dan ga je die toch ook niet betalen?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ja ok..

Maar die Chinezen zeggen dan vrolijk: het is wel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 01:34:
Ja ok..

Hoe willen ze dat bewijzen als je het niet hebt aangenomen? 8)7
Bel gewoon Fedex en wacht even af wat zij te zeggen hebben....

[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 22-05-2013 01:38 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 01:34:
Ja ok..

Prima toch? Hebben ze paypal van je? Nee dus geen enkele manier om dat geld van jou weg te trekken.
En een chineze deurwaarde hoef je niet bang voor te zijn.

Risico ligt hem hier anders. Wat als een crimineel jou adres gebruikt voor dit soort zendingen.
Jij acepteerd het, en kom vervolgens de goederen weer ophalen. (voor een crimineel die dit heeft bekokstooft is namelijk vrij makkelijk te zien of het pakketje door jou is geacepteert of niet.)

Maar goed dat is alweer ver gezocht. Finacieel zou ik me er niet druk om maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Practics schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 01:37:
[...]

Prima toch? Hebben ze paypal van je? Nee dus geen enkele manier om dat geld van jou weg te trekken.
En een chineze deurwaarde hoef je niet bang voor te zijn.
Ik weet niet wat ze allemaal van mij weten... Ik weet niet wie de afzender is...

Morgen eventjes Fedex bellen.
Practics schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 01:37:
[...]
Risico ligt hem hier anders. Wat als een crimineel jou adres gebruikt voor dit soort zendingen.
Jij acepteerd het, en kom vervolgens de goederen weer ophalen. (voor een crimineel die dit heeft bekokstooft is namelijk vrij makkelijk te zien of het pakketje door jou is geacepteert of niet.)

Maar goed dat is alweer ver gezocht. Finacieel zou ik me er niet druk om maken. :D
Ah, das een hele geruststelling dat iemand straks met een honkbalknuppel zijn spulletjes komt halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

heb je een briefje in de bus gehad of email?
phishing emails, compleet met fake tracking, is al vaker voor gekomen met FedEx of UPS.

Anders zou ik je CC rekeningafschrifen ook nalopen, wie weet heeft iemand iets besteld me je CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:18
Ik zou vooral proberen te voorkomen dat iemand anders (die met EEN betaalwijze (niet per se de jouwe en al zeker niet van de eigenaar) iets op jouw adres heeft besteld en een duur pakket aanneemt, dus even bellen met FedEx dat je niets besteld hebt en fraude vermoedt!

[ Voor 10% gewijzigd door base_ op 22-05-2013 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ik heb mijn PayPal, Credirtcard, rekeningnummer, etc. allemaal gecontroleerd inderdaad: Niks vreemds te zien.

Fake is het ook niet, want ik heb 3 keer een trackingnummer die compleet lijkt te kloppen volgens de officiele fedex.com website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer je tekent is het alleen voor ontvangst, niet voor het feit dat je ook daadwerkelijk eigenaar bent van hetgeen geleverd wordt.

Tekenen, aannemen, open maken. Wanneer het je niet bevalt wat er in zit kun je het altijd bij de politie droppen. Mocht er iemand aan je deur komen om het pakket bij jou op te halen dan kun je die doorsturen naar het bureau.

En misschien valt het allemaal wel mee en is het een nalevering, een foutje, een kadootje... Je weet het niet zolang je het niet ontvangt en open maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
sypie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:50:
Wanneer je tekent is het alleen voor ontvangst, niet voor het feit dat je ook daadwerkelijk eigenaar bent van hetgeen geleverd wordt.

Tekenen, aannemen, open maken. Wanneer het je niet bevalt wat er in zit kun je het altijd bij de politie droppen. Mocht er iemand aan je deur komen om het pakket bij jou op te halen dan kun je die doorsturen naar het bureau.

En misschien valt het allemaal wel mee en is het een nalevering, een foutje, een kadootje... Je weet het niet zolang je het niet ontvangt en open maakt.
Slecht idee: als er dan sprake is van BTW of andere heffingen / verplichtingen ben je daarvoor, als ontvanger, aansprakelijk. Dat is namelijk waar je bij ontvangst van een buitenlandse zending ook voor tekent.

Het beste is met Fedex contact op te nemen en hen te vragen de verzender te vragen met jou contact op te nemen om het adres en de inhoud te verifiëren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

bonzz.netninja

Niente baffi

StevenK schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:54:
[...]

Slecht idee: als er dan sprake is van BTW of andere heffingen / verplichtingen ben je daarvoor, als ontvanger, aansprakelijk. Dat is namelijk waar je bij ontvangst van een buitenlandse zending ook voor tekent.

Het beste is met Fedex contact op te nemen en hen te vragen de verzender te vragen met jou contact op te nemen om het adres en de inhoud te verifiëren.
Dat is best raar als dat zo zou werken. Je weet van te voren toch niet wat er in het pakketje zit. Wat iemand hierboven ook al zei, openen is niet het absoluut eigendom verkrijgen, lijkt mij. En alleen over zaken die je daadwerkelijk koopt moet je BTW afdragen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:17
Accepteer het pakketje.
Misschien heb je geluk en zitten er iMac's in of iets dergelijks, Foxconn zit namelijk ook in chenzhen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ongevraagde toezending mag je houden. Er is immers nooit een overeenkomst tot stand gekomen. Als ze achteraf een rekening sturen, dan hoef je die niet te betalen. Het bedrijf moet dan bewijzen dat er wel degelijk een overeenkomst tot stand is gekomen. Die is er niet, dus hoef je niet te betalen :)

Bron

[ Voor 65% gewijzigd door Trommelrem op 22-05-2013 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Gewoon pakketje accepteren.

Is het niet van jou, dan contact opnemen met leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Trommelrem schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:02:
Ongevraagde toezending mag je houden. Er is immers nooit een overeenkomst tot stand gekomen. Als ze achteraf een rekening sturen, dan hoef je die niet te betalen. Het bedrijf moet dan bewijzen dat er wel degelijk een overeenkomst tot stand is gekomen. Die is er niet, dus hoef je niet te betalen :)
Ja...maar daarmee verkrijg je dus ook nooit eigendom en kan de verzender het pakketje terug eisen. Je hebt het pakketje namelijk onrechtmatig in je bezit. Het eigendom kan niet worden overgedragen door een foutieve levering. Dat zou ook onwenselijk zijn denk ik. Er zit wel weer een verjaaring op dacht ik

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 22-05-2013 08:09 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

SgtElPotato schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:00:
Accepteer het pakketje.
Misschien heb je geluk en zitten er iMac's in of iets dergelijks, Foxconn zit namelijk ook in chenzhen.
en Foxconn stuurt pakketjes naar een particulier in Nederland? 8)7

Heb je geen huisgenoten / familie die iets besteld hebben op jouw naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Kenzi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:08:
[...]

en Foxconn stuurt pakketjes naar een particulier in Nederland? 8)7

Heb je geen huisgenoten / familie die iets besteld hebben op jouw naam?
Het kan natuurlijk ook gewoon een cadeautje zijn van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivolentjes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
http://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending
Hebt u ongevraagd producten ontvangen?

Soms stuurt een bedrijf u ongevraagd een product, waarvoor u moet betalen. Volgens de wet is dat verboden.

Hebt u niet om het product gevraagd? Of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? Bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? Dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. Als het bedrijf wil dat u betaalt, dan moet het bedrijf bewijzen dat u toestemming hebt gegeven.

U mag het product houden, als u dat wilt. Wilt u het toch terugsturen, dan moet het bedrijf de kosten hiervoor betalen.
Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ok duidelijk!

Ik ga zo Fedex bellen over: Hoe nu verder.

Maar er bestaat dus een kans dat criminelen het naar mij toe sturen en het met een honkbalknuppel later bij mij ophalen.

En een verzending van 1200 euro lijkt mij geen "ik ga proberen spullen te verkopen"...

*belt nu FedEx*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 514499 op 22-05-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als ontvanger hoef je meestal geen vrachtkosten te betalen, tenzij dat op uitdrukkelijk verzoek zo verzonden wordt. Bij DHL checken ze dat soort zendingen vantevoren zodat ze niet voor verrassingen komen te staan. Het is namelijk een hoop verspilde moeite en extra rompslomp als een pakketje ongewenst afgeleverd wordt en hij dan retour moet.
Ik weet niet precies hoe dit bij Fedex gaat, maar ik vermoed dat die ook wel zo'n soort controle hebben. Kan je er met het pakketnummer niet achter komen wat de inhoud is en waar het vandaan komt?
Als het ontvangen geen geld kost zou ik hem gewoon accepteren en open maken. Desnoods op de vestiging waar je hem op kan halen. Als het dan meuk is, laat je het daar achter en dan zoeken ze maar uit waar het wel heen moet of hoe ze het terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roukienl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05-2023
natuurlijk moet je het pakket niet accepteren , kan van alles inzitten b.v. verdovende middelen of ander verboden troep, zelf heb ik iets vergelijkbaars meegemaakt rond de dure december dagen. bleek iemand via onbeveiligde draadloze netwerken in mijn flat spullen (games voor xbox) te bestellen bij intertoys op mijn adres, zat via ip adres uit mijn buurt (buren), Vervolgens werd het pakketje bij mij bezorgd en diezelfde middag belt een gast aan die zegt dat hij in de buurt woont en dat hij van de post te horen had gekregen dat zijn pakketje op mijn adres was bezorgd, Of ik het even wilde meegeven. Had hem slechts 1 keer eerder gezien en toen vond ik het al vreemd omdat hij met een laptop in een speeltuintje voor de deur zat. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik het niet meegeven en maar goed ook want bij navraag blijkt dat ook al staat er een andere naam op ik had moeten betalen omdat het op rekening was gekocht, ik had getekend bij de postbode en het op mijn adres was binnen gekomen.

Wijze les lijkt me, heb je niets besteld accepteer het dan ook niet hebzucht is een slechte raadgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:46
Bovenstaande verhaal herken ik ook wel van vrienden. Vooral postorderbedrijven waar je op rekening (acceptgiro) kunt kopen zijn geliefd bij criminelen. Bestellen spullen op jouw adres (met hun naam?) en zeggen dan dat bedrijf of post een foutje heeft gemaakt en zou zijn gebeld dat het pakket hier zou liggen.... als je het meegeeft ben je het dus kwijt en liggen de kosten wel degelijk bij jou. Vaak zit hier parfum of andere luxe goederen in. Was zelfs een geval bekend hier van een man die dagelijks een hele route afging langs allemaal huizen waar ie allemaal had besteld!! Daarna nog maanden lang lastig gevallen door bedrijven met verzoek te betalen.

Hopelijk valt het bij jou mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik weet zeker dat het weigeren van het pakket de minste problemen oplevert, namelijk 0 :)

Iemand heeft iets bestel en het naar jouw adres laten sturen. Het zal door de koper wel te zien zijn waar het pakket is en of je het hebt aangenomen.
Ik zou het niet aannemen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:57

Bron
En dit is hier dus juist niet van toepassing.

Een ongevraagde toezending is wat anders dan een foutieve toezending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Rukapul schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:36:
[...]

[...]

En dit is hier dus juist niet van toepassing.

Een ongevraagde toezending is wat anders dan een foutieve toezending.
I beg to differ, quote uit de TS:
Met alleen mijn voornaam, datum+tijdstip, 3x <zelfde_vrachtnummer> en de koerier.
...
De grap is: Ik heb helemaal NIKS besteld.
Toegegeven, de combi voornaam plus achternaam zou wat meer wijzen richting ongevraagde toezending ;)
Maar dan nog, juiste voornaam + juiste adres is wat unieker dan een geheel andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ongevraagde toezending mag je houden.
Dat geldt alleen voor ongevraagde toezending die tot doel heeft tot kopen te bewegen! Daar is hier evident geen sprake van.
bonzz.netninja schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:57:
[...]

Dat is best raar als dat zo zou werken. Je weet van te voren toch niet wat er in het pakketje zit. Wat iemand hierboven ook al zei, openen is niet het absoluut eigendom verkrijgen, lijkt mij. En alleen over zaken die je daadwerkelijk koopt moet je BTW afdragen.
Kijk maar eens goed naar waar je allemaal voor tekent bij het ontvangen van een buitenlandse zending: dan teken je *mede* voor de inklaring. Sommige transporteurs sturen eerst een acceptgiro, anderen achteraf.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:56:
Ik ga zo Fedex bellen over: Hoe nu verder.
*belt nu FedEx*
En, en en... wat zeiden ze??? :)

(of zijn de criminelen met honkbalknuppels al langsgekomen zodat TS niet meer kan reageren...)

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 22-05-2013 10:59 ]

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ze komen het vrijdag afleveren...

Het komt van een bedrijf genaamt "Ching Chang" Technology uit Shenzen. ("Ching Chang" is fonetisch opgeschreven..)

Meer info kon ze niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:27:
Ze komen het vrijdag afleveren...

Het komt van een bedrijf genaamt "Ching Chang" Technology uit Shenzen. ("Ching Chang" is fonetisch opgeschreven..)

Meer info kon ze niet geven.
Je kan wel even bellen of het al ingeklaard is, en de kosten daarvan. Dat regelen de meeste importeurs/vervoerders zelf al namelijk.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Staat in de "reisgeschiedenis":

-Pakket is beschikbaar voor inklaring
Dag later:
-Vrijgave van internationale zendingen - Import

Aan de telefoon kon men melden dat er geen verdere kosten aan verbonden zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

St@m

@ Your Service

Leuk toch? Ik zou wel benieuwd zijn :+
Aannemen, kijken wat erin zit en eventueel "Ching Chang" contacteren. Laat het ons weten :)

Edit: Ik heb ook wel eens dat mijn vriendin iets besteld heeft wat ik niet weet, of dat ik zelf iets besteld heb uit China en dat ik het niet meer weet.. (Nou lijkt een pakket van 17KG hier niet onder te vallen hoor), maar dan neem ik ook gewoon het pakket aan. Ik ga echt niet bij ieder pakketje drie keer dubbelchecken of het wel echt voor mij is. Desnoods breng ik het later naar de politie. Ik zou het later ook niet meer zomaar weggeven aan een wildvreemde die aan de deur komt.

[ Voor 64% gewijzigd door St@m op 22-05-2013 12:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ja dat komt goed!

Ben zelf ook zwaar benieuwd! Maar ergens ook wel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Gaat nu toch wel spannend worden, ik gok op een paar mobieltjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

St@m

@ Your Service

Mektheb schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:03:
Gaat nu toch wel spannend worden, ik gok op een paar mobieltjes :+
Van 17 kilo? :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Zijn toch Chinezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Een jaarvoorraad haaienvinnen? Mag jij voor GoT chinees gaan koken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
*knip* in aanvulling op de topicwaarschuwing: gokken naar de inhoud is niet echt nuttig en dus niet de bedoeling.
Hier wat specs:
https://docs.google.com/a...pwR09nNWI2di1BNGJXLXVtY3c

Hier de route:
https://mapsengine.google...zMUiisD8Ly08.k33YVLKxUgkk

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 24-05-2013 10:54 . Reden: Oproep tot gokken verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:02:
Ja dat komt goed!

Ben zelf ook zwaar benieuwd! Maar ergens ook wel spannend.
Niets spannend.

Vriendelijk weigeren.

Ik heb niet kunnen lezen of je een externe brievenbus hebt. Die worden sporadisch gebruikt voor vage pakketjes, al dan niet op andermans kosten of op rekening.

If it's to good to be true...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 11:18
Nou, ik ben benieuwd! Als ik de naam hoor dat denk ik aan Qing Cheng Technology, gevestigd in Shenzhen. Is een Chinees bedrijf dat R&D doet, tablets en MP3 spelers verkoopt veelal aan het buitenland.
Ze hebben ook een pagina op Alibaba.

Bereid je voor op 17KG aan tablets! :)

EDIT: Nog een toko gevonden met dezelfde naam. *klik*

[ Voor 14% gewijzigd door Hoteldebotel op 22-05-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Iblies schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:18:
[...]

Niets spannend.

Vriendelijk weigeren.

Ik heb niet kunnen lezen of je een externe brievenbus hebt. Die worden sporadisch gebruikt voor vage pakketjes, al dan niet op andermans kosten of op rekening.

If it's to good to be true...
Postvak van de flat waar ik in woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan het accepteren, maar als het iets waardevols is kan je denk ik wel problemen verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

Klinkt een beetje als: er is iets waardevols naar mij opgestuurd en dat wil ik stiekem houden, welke problemen kan ik eventueel krijgen?

Wees eerlijk en vertel dat je niets besteld hebt, krijg je ook geen problemen, of wees oneerlijk en accepteer je winst of verlies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:20
Ghehe bijna net zo spannend ans de iBOOD hunt dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Is er vrijdag wel iemand thuis om een en ander in ontvangst te nemen?
Bij de zoon van een collega waren er namelijk twee televisies besteld op zijn naam en adres waar hij pas achter kwam na ontvangst van een factuur van bijna tweeduizend euro.
Bestelling was geplaatst met een nieuw account inclusief hotmail adres waarin zijn voorletter en achternaam verwerkt waren wat het lastiger maakte om het postorderbedrijf te overtuigen dat er geen bestelling door hem geplaatst was.
De bewuste zoon woont in een flat en men heeft simpelweg de bezorger met twee man opgewacht bij de portiekdeur, een mooi verhaal afgestoken dat de lift stuk was en dat ze zelf de trappen op zouden lopen.
Maanden later met daarin veel vervelende telefoontjes en aanmaningen heeft het postorderbedrijf eindelijk besloten om de zaak te laten rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409849

Hahaha dit is echt stoer! ik ga eens kijken op de website dan ga ik zeker een gokje wagen wat erin zit!

Succes verder iedergeval ermee! Ik zou het gewoon aannemen en open maken!

Edit:
Snap niks van die website (A) dit is gewoon net als UPS ofzo?
Maargoed ik hoop voor je dat het tablets of smartphones zijn! zou wel tof zijn of een tv ofiets dergelijks!

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 409849 op 22-05-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
@ninjazx9r98, deze verhalen ken ik ook van internet. Maar volgens mij werkt dit alleen met postorderbedrijven die met acceptgiro werken.
Daarmee kun je namelijk je spullen laten leveren en niet betalen.

Echter gaat het hier om een verzending van 1200 euro (waarde van inhoud is onbekend)... Deze kosten zijn al betaald... Geloof mij, ook Chinezen zijn niet van goede trouw dat ze alvast 1200+ naar je toe sturen naar de andere kant van de wereld met een boodschap "dat factuurtje komt wel".

Daarom lijkt mij de kans vrij klein dat ik financieel in de problemen kom.

Echt zou ik het wel eng vinden als criminelen met een honkbalknuppel hun pakketje komen ophalen.

Maar nogmaals: Een pakket aannemen is niet strafbaar lijkt mij.
-Het zou zomaar een vermogende onbekend familielid kunnen zijn die op deze wijze in contact wilt komen #heel_ver_gezocht
-Zit een brief bij van een aardige Chinees
-Whatever

Als dan toch blijkt dat het duidelijk niet voor mij bestemd is... Tja dan kan ik eens met de afzender mailen dan wel informeren bij de Politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:11
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:13:
We kunnen met zijn allen gaan gokken :P

Hier wat specs:
https://docs.google.com/a...pwR09nNWI2di1BNGJXLXVtY3c

Hier de route:
https://mapsengine.google...zMUiisD8Ly08.k33YVLKxUgkk

Verloting onder de mensen die het goed geraden hebben:+
Gokje? iMac/macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Daar is de doos te klein voor.

Gewoon aannemen, als het pakketje echt niet voor je bedoelt is (er zitten bijvoorbeeld 20 telefoons in ) zou ik contact opnemen met de afzender en vragen of ze het retour nemen omdat het verkeerd is bezorgd.
Mocht er iemand langskomen geef je aan dat je het al retour hebt gestuurd.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:53
iMac lijken me de verpakking(en) te klein voor eerlijk gezegd... ?

Er werden toch laatst ook random goudbaren ontvangen/verstuurd ergens in Japan? In navolging op de Tsunami? Uiteraard vergezocht, aangezien dit China is, maar zou leuk zijn als één of andere weldoener dit opstuurt :)

Wilde gok... +/- 17 kg goud of andere edelmetalen :)
Wel eerlijk zeggen als het zo is, maak graag kans op gedeelte ervan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GeeEs op 22-05-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
GeeEs schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:52:
iMac lijken me de verpakking(en) te klein voor eerlijk gezegd... ?

Er werden toch laatst ook random goudbaren ontvangen/verstuurd ergens in Japan? In navolging op de Tsunami? Uiteraard vergezocht, aangezien dit China is, maar zou leuk zijn als één of andere weldoener dit opstuurt :)

Wilde gok... +/- 17 kg goud of andere edelmetalen :)
Wel eerlijk zeggen als het zo is, maak graag kans op gedeelte ervan ;)
Zou mooi zijn, heb je mooi 500k te pakken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:42
SgtElPotato schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:54:
[...]

Zou mooi zijn, heb je mooi 500k te pakken.
Legaal verkopen zou wel eens een probleem kunnen zijn, want complete goudstaven nemen ze niet zomaar in :-(

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
haha, ja, daar gok ik ook op als ik kans maak op een gedeelte dus.. maargoed, de kans lijkt me eerlijk gezegd vrij klein.

Denk inderdaad eerder iets in de richting van electronica/tablets oid maar dan kom je niet snel aan de 17 KG lijkt me in die paketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Maar goudstaven kan je makkelijk smelten of verwerken tot verkoopbaar spul. Genoeg goudhandelaren die dat zo van je kopen hoor :) Zeker nu in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:45

mrc4nl

Procrastinatie expert

rare chinezen, zal wel door een maandagochtend figuur zijn gekomen die zn koffie niet ophad (chinese automaat zeker stuk :+ )

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Morpheusk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:55:
[...]

Legaal verkopen zou wel eens een probleem kunnen zijn, want complete goudstaven nemen ze niet zomaar in :-(
legaal verkopen mag je ook niet, want het is niet je eigendom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

bonzz.netninja schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:03:
[...]

legaal verkopen mag je ook niet, want het is niet je eigendom
Is het een gift of niet?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:28
Ik zou het gewoon lekker niet aannemen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Van wat ik net lees over ongevraagde pakketten, mag je deze dus blijkbaar gewoon houden... Twijfelachtig of dit dus illegaal zou zijn. Ik zou echter niet lekker zitten als ik "zomaar" iets van dergelijke waarde zou ontvangen.

Beetje net als een tas met 1 miljoen euro vinden in een bos oid.... Lijkt me ook dat je dan daarna altijd over je schouder moet blijven kijken of iemand je die heeft zien oprapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik het op de fedex site in China uitreken kom ik op 3-400 aan verzendkosten. Ik gok op 200 halogeenlampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:02
Ik gok op een blender van Ching Chang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Paarduizend ledjes kan ook nog :P Een of andere led verkeers/straat lichtenhandelaar zag ik net ook met een dergelijke naam daar ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Hoteldebotel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:19:
Nou, ik ben benieuwd! Als ik de naam hoor dat denk ik aan Qing Cheng Technology, gevestigd in Shenzhen. Is een Chinees bedrijf dat R&D doet, tablets en MP3 spelers verkoopt veelal aan het buitenland.
Ze hebben ook een pagina op Alibaba.

Bereid je voor op 17KG aan tablets! :)

EDIT: Nog een toko gevonden met dezelfde naam. *klik*
Er woont bijna 10 miljoen man dus lijkt me sterk dat dat de enige bedrijven zijn in die stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Bouten, moeren en schroeven of iets anders in die aard, of een hele berg dvd-tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 15:53
Oeh intressant topic dit :D Gaan we bijhouden! Benieuwd wat erin zit :P

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Speelkwartier is over ;)

Mag ik iedereen er even aan herinneren dat dit niet de Huiskamer is en dat het hier de bedoeling is om serieuze discussies te voeren? Het lollige speculeren over de inhoud van het pakketje mag dan ook achterwege blijven.

Nuttige tips aan de TS hoe hij in deze situatie het beste kan handelen / waar hij rekening mee moet houden / eventuele risico's zijn natuurlijk gewoon van harte welkom.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:12
GeeEs schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:06:
Van wat ik net lees over ongevraagde pakketten, mag je deze dus blijkbaar gewoon houden... Twijfelachtig of dit dus illegaal zou zijn. Ik zou echter niet lekker zitten als ik "zomaar" iets van dergelijke waarde zou ontvangen.

Beetje net als een tas met 1 miljoen euro vinden in een bos oid.... Lijkt me ook dat je dan daarna altijd over je schouder moet blijven kijken of iemand je die heeft zien oprapen ;)
Mocht het door een fout zijn mag je ze niet houden als de leverancier ze terug vraagt.
Wel moet je natuurlijk dan niet de verzendingskosten naar leverancier op je nemen.

Is het zo van die reclamepraktijken van: we sturen je dit, wil je het houden betaal dan xx euro => dan mag je dat volkomen wettelijk houden.

Voor de tas met 1 miljoen die je zou vinden - dat is altijd aan te geven - er is wel een termijn waarna het je eigendom wordt en er is ook zoiets als vindersloon.
Je moet trouwens niet alleen over je schouder kijken voor iemand die je het heeft zien oprapen/uitgeven - maar ook mogelijk rechtmatige eigenaar - de crimineel van wie de centjes mogelijk zijn - de politie gezien het mogelijk misdaadgeld is - de fiscus omdat je inkomsten niet hebt aangegeven - ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 07-05 20:51

Niku

Alagaesii

Waarom zou je het aannemen? Het is niet van jou en voor zover je weet heb je er gewoon totaal niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

het lijkt me gewoon zeer onwaarschijnlijk dat deze goederen van criminele afkomst zijn.
die betalen met goud, diamanten,drugs,kunst,cash. en niet met chinese meuk (wat de inhoud ook wezen mag)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Het vreemde is natuurlijk wel wat jouw voornaam op het briefje staat. Het is dus niet verkeerd verzonden maar daadwerkelijk aan jou verzonden, dus hoe kán dit nou een fout zijn van de leverancier?

Aangezien het vrij kleine doosjes zijn en alle 3 gelijk zijn zullen het vast tablets of telefoons zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Megamind op 22-05-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 14:54
Misschien heb je meegedaan aan een aktie op Facebook oid en heb je daadwerkelijk iets gewonnen en is het ook echt voor jou.
Heb je je spam folder al eens bekeken?

[ Voor 13% gewijzigd door Hennie-M op 22-05-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
Meestal als ik iets bestel in china staat er op het pakketje of het een gift is ja of nee.
Kon Fed Ex hier niets over vertellen?

Edit: In de regio die je noemt zitten volgens mij bedrijven als DX, buyincoins etc

[ Voor 25% gewijzigd door PeterPanda op 22-05-2013 13:18 ]

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook al hebben criminelen dit aan jou laten sturen en komen ze het ophalen. Gewoon afgeven, zij willen jou ook niet in elkaar rossen voor 3 doosjes. Vraag wel of je voortaan een vergoeding kan ontvangen voor het misbruiken van je postadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Je zou het pakket kunnen aannemen om te kijken wat het is. Vervolgens op de factuur oid wat erbij zit (aangenomen dat dit zo is) opzoeken wat de contactgegevens van de zender is. Daar even contact mee opnemen om te vragen wat je ermee moet doen.

In het gunstigste geval zeggen ze dat je het mag houden, omdat de retourzending te duur kan zijn voor hun.
In het ergste geval is het... naja alle doomscenarios heb je zelf al wel bedacht, denk ik.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:12
Niku schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:15:
Waarom zou je het aannemen? Het is niet van jou en voor zover je weet heb je er gewoon totaal niets mee te maken.
Omdat zijn naam op het pakketje staat?

Ik zou het aannemen en meteen openen. Moeten ze het maar niet aan mij adresseren.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
ChojinZ schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:22:
[...]

Ik zou het aannemen en meteen openen. Moeten ze het maar niet aan mij adresseren.
Tja, daar heb je wel gelijk in, als er een envelop in de bus valt met mijn naam erop maak ik hem ook open, maar wat doe je dan als er duizenden euro's aan geld in zit?
Dat geeft iemand niet zomaar weg denk ik dan, dan zou ik me toch een beetje zorgen maken.

De vraag is kan je het pakket nog teruggeven aan de Fedex als je het hebt opengemaakt?

[ Voor 7% gewijzigd door Soldaatje op 22-05-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vergeet trouwens niet, die 1200 euro die jij berekent hebt op hun site kan voor de verzender wel eens heel wat lager uitvallen. Fedex is vaak voor eenmalige zendingen best duur, maar als je daar dagelijks bergen mee verstuurd dan vallen die kosten vaak flink lager uit.

Mogelijk is het bijvoorbeeld een RMA van iets dat je lang geleden teruggestuurd hebt, of wie weet heb je wat gewonnen met een aktie die je al weer vergeten bent (soms staat hier de UPS ook onverwacht voor de deur, en komt de afzender me niet direct bekend voor, maar bij hret openmaken van het pakketje wordt vaak wel eea duidelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

ChojinZ schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:22:
[...]

Zijn naam staat er op inderdaad, maar hij weet nergens van. Ik zou het niet aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:12
Soldaatje schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:33:
[...]

Tja, daar heb je wel gelijk in, als er een envelop in de bus valt met mijn naam erop maak ik hem ook open, maar wat doe je dan als er duizenden euro's aan geld in zit?
Dat geeft iemand niet zomaar weg denk ik dan, dan zou ik me toch een beetje zorgen maken.

De vraag is kan je het pakket nog teruggeven aan de Fedex als je het hebt opengemaakt?
Als er 1000 euro inzit zou ik het wel uitzoeken ja. Maar een pakket openen wat aan jouw geadresseerd is vind ik persoonlijk de normaalste zaak van de wereld.
Kan me ook niet voorstellen dat daar nadelige gevolgen aanzitten (buiten de fraude gevallen - daar zou ik mij nog wel het meest zorgen om maken).

Want wat nu als je toevallig wel wat hebt besteld uit China en dit wordt geleverd? Dan denk je: "hey! Das mijn pakketje uit China! Cool! "
Vervolgens maak je het open en blijkt het helemaal niet jouw bestelling te zijn. Kunnen ze je niet kwalijk nemen, toch? :)
Niku schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:40:
[...]

Zijn naam staat er op inderdaad, maar hij weet nergens van. Ik zou het niet aannemen.
Ik heb in het verleden regelmatig pakketjes gekregen die ik niet had besteld. Achteraf waren het kadotjes van familie of pakketjes die de werkgever onaangekondigd had verzonden.
Maar misschien is dat ook wel de rede dat ik er nogal makkelijk over doe. In het verleden ook gedaan en dat is altijd goed gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door ChojinZ op 22-05-2013 13:43 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Als je eigen naam en adres er op staat maak je het vanzelfsprekend gewoon open lijkt me toch? Lijkt me absoluut niks geks/illegaals aan.

Als er een totaal andere naam maar wel jou adres opstaat of andersom, jou naam met ander adres (maar dan had je het nooit ontvangen gok ik) is het overduidelijk een vergissing/fraude/whatever. In dat geval zou ik twijfelen en het een tijdje laten staan ofzo. Als er dan na een maand of 3 nog niemand had gereclameerd of je wat had gehoord had ik uit nieuwsgierigheid waarschijnlijk toch wel even gekeken wat er in zou zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
GeeEs schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:46:
Als je eigen naam en adres er op staat maak je het vanzelfsprekend gewoon open lijkt me toch? Lijkt me absoluut niks geks/illegaals aan.

Als er een totaal andere naam maar wel jou adres opstaat of andersom, jou naam met ander adres (maar dan had je het nooit ontvangen gok ik) is het overduidelijk een vergissing/fraude/whatever. In dat geval zou ik twijfelen en het een tijdje laten staan ofzo. Als er dan na een maand of 3 nog niemand had gereclameerd of je wat had gehoord had ik uit nieuwsgierigheid waarschijnlijk toch wel even gekeken wat er in zou zitten ;)
Ik zou het laten bezorgen, kijken wat erin zit, de afzender contacteren en wanneer je het mag houden zoals hierboven GeeEs al zegt een aantal maanden laten staan.

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
PeterPanda schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:18:
Meestal als ik iets bestel in china staat er op het pakketje of het een gift is ja of nee.
Kon Fed Ex hier niets over vertellen?

Edit: In de regio die je noemt zitten volgens mij bedrijven als DX, buyincoins etc
Nope.
TERW_DAN schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:34:
Vergeet trouwens niet, die 1200 euro die jij berekent hebt op hun site kan voor de verzender wel eens heel wat lager uitvallen. Fedex is vaak voor eenmalige zendingen best duur, maar als je daar dagelijks bergen mee verstuurd dan vallen die kosten vaak flink lager uit.

Mogelijk is het bijvoorbeeld een RMA van iets dat je lang geleden teruggestuurd hebt, of wie weet heb je wat gewonnen met een aktie die je al weer vergeten bent (soms staat hier de UPS ook onverwacht voor de deur, en komt de afzender me niet direct bekend voor, maar bij hret openmaken van het pakketje wordt vaak wel eea duidelijk).
Ook geen RMA wat ik me kan herinneren.
GeeEs schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:46:

Dus dat.

Ik heb mijn hele mailbox (afgelopen 5 jaar niks weggegooid incl. spam) doorgezocht naar de track and trace nummers.

Ook heb ik gezocht op Fedex. Op een paar hits van mailings als Tweakers.net-nieuwsbrief en Microsoft mailing kwam ik niet.

Facebook accepteer ik niks/weinig.

We wachten het af. Lijkt mij dat ik niks fout doe om een pakketje aan te nemen met mijn naam en adres erop.

Wordt alleen lullig als de Politie meteen binnen komt vallen op het moment dat ik een "illegaal" pakketje in ontvangst neem. Dan moet ik uitleggen "nee ik heb niks besteld".. Wat natuurlijk een vrij lastige situatie is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Wordt alleen lullig als de Politie meteen binnen komt vallen op het moment dat ik een "illegaal" pakketje in ontvangst neem. Dan moet ik uitleggen "nee ik heb niks besteld".. Wat natuurlijk een vrij lastige situatie is
Lijkt me een vrij bizarre situatie.
En je hebt ook niks besteld, of ze het nou geloven of niet, laat ze het maar bewijzen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Niet toevallig ipods besteld en laten graveren? Die worden soms direct vanuit Shenzhen verstuurd. Geen idee waarom, Apple heeft blijkbaar een leuke deal met Fedex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
/me blijft deze volgen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:00:

Wordt alleen lullig als de Politie meteen binnen komt vallen op het moment dat ik een "illegaal" pakketje in ontvangst neem. Dan moet ik uitleggen "nee ik heb niks besteld".. Wat natuurlijk een vrij lastige situatie is :+
Fedex is best streng en ELK pakket gaat door de douane heen. Dus x-ray, metaaldetectors, volgens mij zelfs drugshonden, dus je kan er denk ik wel van uit gaan dat er niets illegaals inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Megamind schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:14:
[...]

Fedex is best streng en ELK pakket gaat door de douane heen. Dus x-ray, metaaldetectors, volgens mij zelfs drugshonden, dus je kan er denk ik wel van uit gaan dat er niets illegaals inzit.
Ok, maar toch.

Daarnaast, kan ik dankzij dit forum wel aantonen dat ik het niet vertrouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
KNIP

[ Voor 100% gewijzigd door Quadradial op 22-05-2013 14:22 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Zal Fedez het niet opengemaakt hebben voor de belasting die voldoen moet worden door de ontvanger?
Maar je zei dat er geen belasting betaald hoefde te worden, dus dan zal de waarde onder de 22 euro moeten liggen?
Dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Megamind schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:14:
[...]

It only takes 1 person.... overal wordt gesjoemeld ook bij de douane en FedEx.

Als je het niet besteld hebt dan zou ik het niet aannemen.
Zolang je nergens voor tekent kan je ook niet aansprakelijk gesteld worden.

Dit soort vage praktijken vaker gehoord en 50% kans dat je achteraf keihard genaaid wordt.

Als je iets vind (tas met geld etc).... Dan mag je dat in mijn optiek doen wat je wilt

[ Voor 29% gewijzigd door Quadradial op 22-05-2013 14:23 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Quadradial schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:19:
Als je het niet besteld hebt dan zou ik het niet aannemen.
Zolang je nergens voor tekent kan je ook niet aansprakelijk gesteld worden.

Dit soort vage praktijken vaker gehoord en 50% kans dat je achteraf keihard genaaid wordt.

Als je iets vind (tas met geld etc).... Dan mag je dat in mijn optiek doen wat je wilt. :)
Maar wat als het een cadeautje is van iemand? Een onbekend familie-lid/oude-vriend?

Waarom zou je een brief wel openen (waar je naam en adres op staat) en een pakket niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
tim427 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:22:
[...]

Maar wat als het een cadeautje is van iemand? Een onbekend familie-lid/oude-vriend?

Waarom zou je een brief wel openen (waar je naam en adres op staat) en een pakket niet?
"Een onbekend familie-lid/oude-vriend?" <-- Really? Hoe vaak is jou dat overkomen? |:(

Heeft jou vader/moeder nooit verteld om niet met vreemden te praten of iets aan te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Je vertrouwt het duidelijk niet (zou ik ook niet doen), dus waarom de gok nemen?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Blijf ontopic a.u.b., het is hier niet de Huiskamer. Lollige speculaties over de inhoud van het pakket zijn dus niet gewenst.