Ik heb meerdere malen dingen uit de USA en uit China besteld. Deze kosten heb ik _altijd_ aan de deur moeten afrekenen. Zowel het geld voor de belasting als de inklaringskosten.public.nme schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:27:
[...]
Inklaringskosten worden absoluut niet altijd in rekening gebracht bij de ontvanger, afzenders kunnen er ook voor kiezen om deze voor hun rekening te nemen (en dan eventueel later door te factureren aan hun klant). Indien de afzender niet aangeeft wie deze kosten voor zijn rekening neemt worden ze inderdaad in rekening gebracht bij de ontvanger.
Belasting en inklaring hoef je bij FedEx niet aan de deur te betalen, daarvoor krijg je een week of twee later een acceptgiro thuis gestuurd.PilatuS schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:41:
[...]
Ik heb meerdere malen dingen uit de USA en uit China besteld. Deze kosten heb ik _altijd_ aan de deur moeten afrekenen. Zowel het geld voor de belasting als de inklaringskosten.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Volgens Fedex, geen openstaande kosten, als het goed is niks te betalen bij de bode.PilatuS schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:41:
[...]
Ik heb meerdere malen dingen uit de USA en uit China besteld. Deze kosten heb ik _altijd_ aan de deur moeten afrekenen. Zowel het geld voor de belasting als de inklaringskosten.
We gaan het meemaken!Spike_wolf schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:00:
[...]
Belasting en inklaring hoef je bij FedEx niet aan de deur te betalen, daarvoor krijg je een week of twee later een acceptgiro thuis gestuurd.
Doosjes met MacBooks, wil ik best wel beetje voor betalen
Maar nogmaals, alles is speculeren. Morgen de ontknoping van iets wat mij al paar dagen/nachten bezig houd...
Maar als FedEx aangeeft dat alle kosten zijn voldaan dan mag je daar toch vanuit gaan lijkt me? Ik gok trouwens dat er elektronica in zit.Spike_wolf schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:00:
[...]
Belasting en inklaring hoef je bij FedEx niet aan de deur te betalen, daarvoor krijg je een week of twee later een acceptgiro thuis gestuurd.
My favorite programming language is solder.
Anoniem: 52211
Ja vind je het vreemd als je domweg iets besteld dat de verzender dan niet zomaar de belastingen voor zich neemt (en dus bij jou terecht komen)PilatuS schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:41:

Als de afzender daarvoor kiest, zijn de kosten voor zijn rekening. Je ziet het bijna nooit bij sites die aan consumenten verkopen (omdat die kosten vaak gewoon niet te voorspellen zijn). Uitzondering is bv. amazon.com als je via DHL laat versturen, dan wordt (een schatting van) de BTW en andere kosten alvast aangerekend.
Anoniem: 423265
Alleen met keihard bewijs, niet met een vage telefonische toezeggingPuch-Maxi schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:10:
[...]
Maar als FedEx aangeeft dat alle kosten zijn voldaan dan mag je daar toch vanuit gaan lijkt me? Ik gok trouwens dat er elektronica in zit.
Inklaringskosten zijn gebaseerd op de (opgegeven) waarde van het pakket.
Voorbeeld:
Ontvang je 15k aan goederen, dan is de btw ook aan de hoge kant.
Maar ach, verkoop 1/5 deel en je bent alweer break even.
Apple meuk verkoopt altijd wel , losse electro componten slecht
Dat is wel een risico
Voorbeeld:
Ontvang je 15k aan goederen, dan is de btw ook aan de hoge kant.
Apple meuk verkoopt altijd wel , losse electro componten slecht
Dat is wel een risico
ora et labora
In het geval van FedEx (en UPS) zijn de inklaringskosten gebaseerd op de btw en douanerechten: €10,50 of 2,5% van de som van btw en douanerechten, waarbij het hoogste bedrag geldt.mrc4nl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:54:
Inklaringskosten zijn gebaseerd op de (opgegeven) waarde van het pakket.
Dat valt niet zonder voorbehoud te stellen, want het hangt dus af van de som van btw, douanerechten en inklaringskosten af. En die kan best hoger uitvallen dan 20% van de totale waardemrc4nl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:54:
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Het verlossende antwoord:
2300 USD aan spullen.
Initieel voor een andere Tim uit dezelfde flat bedoelt (achternaam anders). Ik heb op de naam gegoogeld en kwam op zijn marktplaats advertenties uit. Hier verkocht hij dezelfde spullen als wat er in de pakketten zit.
Persoon inkwestie inmiddels gebeld en komt het ophalen.
Toch wel een minder spannend einde, maar wel prettig idee dat de ontvanger toch zijn spullen krijgt.
Het was spannend de afgelopen dagen
Spannender dan "wat zal ik krijgen van Sinterklaas" van vroeger
2300 USD aan spullen.
Initieel voor een andere Tim uit dezelfde flat bedoelt (achternaam anders). Ik heb op de naam gegoogeld en kwam op zijn marktplaats advertenties uit. Hier verkocht hij dezelfde spullen als wat er in de pakketten zit.
Persoon inkwestie inmiddels gebeld en komt het ophalen.
Toch wel een minder spannend einde, maar wel prettig idee dat de ontvanger toch zijn spullen krijgt.
Het was spannend de afgelopen dagen
Ach ja. Eind goed al goed. Jij niet bekend bij de Politie, hij zijn spullen.
Fijn weekend allemaal! (ook al is het koud en nat)
Fijn weekend allemaal! (ook al is het koud en nat)
Ik kon dit vinden als omschrijving van zijn advertenties "MagCharger Maglite Led"NeutraleTeun schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:54:
En wat voor spullen zoal?
Die kerel verkoopt dus Chinese namaak?tim427 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:05:
[...]
Ik kon dit vinden als omschrijving van zijn advertenties "MagCharger Maglite Led"
lekker dan, verkoper van Maglites die gewoon Chinese namaak blijken te zijn.
Hoe je er toch op een wat omslachtige en vreemde manier achter kan komen dat verkopers geen originele goederen leveren
Hoe je er toch op een wat omslachtige en vreemde manier achter kan komen dat verkopers geen originele goederen leveren
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Hij verkoopt zijn Maglites als zijnde ®. Als ze niet origineel zijn is dat dus een potje oplichting.
Maar is het wel namaak dan? DX bv verkoopt toch ook sommige originele producten?
Als bedankje toch wel een paar van die lampen gekregen neem ik aan?
Maar is het wel namaak dan? DX bv verkoopt toch ook sommige originele producten?
Als bedankje toch wel een paar van die lampen gekregen neem ik aan?
[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-05-2013 14:32 ]
blij dat duidelijk is hoe het koekje kruimelt en dat je zo netjes bent om als ware detective de rechtmatige eigenaar
te achterhalen
Anders is "Tim" vermoedelijk heel snel, heel erg nat
te achterhalen
Neem aan dat het echte maglites zijn.
Anders is "Tim" vermoedelijk heel snel, heel erg nat
Echt of Namaak, vaak is namaak het "grijze circuit" en meer niet
Maglite zet juist altijd sterk in op 'made in USA', staat ook duidelijk op elke lamp en verpakking. Dus vraag me af of de lampen echt in China gemaakt worden. Wellicht de accesoires wel.
Made in USA kan je er ook opzetten door ze in China te laten maken, ze naar Amerika te laten verschepen en daar er een doosje bij te doen. Veel wordt er niet meer gemaakt in Amerika.Larick schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:51:
Maglite zet juist altijd sterk in op 'made in USA', staat ook duidelijk op elke lamp en verpakking. Dus vraag me af of de lampen echt in China gemaakt worden. Wellicht de accesoires wel.
Jongens!
Het gaat NIET om de MagLite zelf volgens mij. Het gaat om "upgrade sets" waarbij je je MagLite kan omtoveren tot een LED versie met meer Lumen.
http://link.marktplaats.nl/674353507
Het gaat NIET om de MagLite zelf volgens mij. Het gaat om "upgrade sets" waarbij je je MagLite kan omtoveren tot een LED versie met meer Lumen.
http://link.marktplaats.nl/674353507
Goed om te weten dat FedEx blijkbaar niet naar huisnummers kijkt en $ 2300 aan spul gewoon bij de eerste de beste naamgenoot afgooit. Veilig gevoel wel.
I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...
Wellicht heb ik niet goed gelezen, maar was het een fout van FedEx? Of van de verkoper?Foxl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:28:
Goed om te weten dat FedEx blijkbaar niet naar huisnummers kijkt en $ 2300 aan spul gewoon bij de eerste de beste naamgenoot afgooit. Veilig gevoel wel.
Bedoel, hoe moet FedEx nu weten waar meneer Tim woont?
Balen, dit is toch de spreekwoordelijke sisser.
Jammerjammer, maar gelukkig voor de TS is hij nog in leven en op vrije voeten
Jammerjammer, maar gelukkig voor de TS is hij nog in leven en op vrije voeten
---nog meer oftopic -----
Als je TS nodig hebt gewoon een brief met fedex sturen naar "tim"uit delft. blijkbaar is zijn nick al zo bekend in heel de wereld.

Als je TS nodig hebt gewoon een brief met fedex sturen naar "tim"uit delft. blijkbaar is zijn nick al zo bekend in heel de wereld.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
TNT levert ze zo vaak af bij de buren, en dan is het niet altijd diegene die naast je woont.Foxl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:28:
Maar TNT stopt doorgaans niet het briefje "we hebben geprobeerd je pakketje te bezorgen, vrijdag komen we nog eens" bij de buren binnenIblies schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:09:
[...]
TNT levert ze zo vaak af bij de buren, en dan is het niet altijd diegene die naast je woont.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
.
[ Voor 99% gewijzigd door heuveltje op 24-05-2013 16:18 . Reden: nvm verkeerd gelezen ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Inderdaad, "andere Tim" heeft nooit ergens bericht van gekregen.Orion84 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:10:
[...]
Maar TNT stopt doorgaans niet het briefje "we hebben geprobeerd je pakketje te bezorgen, vrijdag komen we nog eens" bij de buren binnen
Pakketjes zijn zojuist bij de juiste ontvanger en heeft hoogte gekregen van dit topic
Goed opgelost Tim, netjes dat je het pakket bij de rechtmatige eigenaar hebt afgegeven! Zo hoort het
My favorite programming language is solder.
Heeft deze daad van goed fatsoen en goede wil ook nog "vindersloon" opgeleverd? Als iemand anders dit pakket in ontvangst had genomen en geen actie had ondernomen was het potentieel een flinke schadepost geweest voor Tim2
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Dag mede tweakers,
Tim, nogmaals hartelijk dank voor het opbellen en aannemen van mijn pakket. Heb Fedex net even de wind van voren gegeven via de telefoon, maar daar zal ik wel nooit meer iets van horen. De meeste mede tweakers bedankt dat jullie Tim1 drie slapeloze nachten hebben bezorgt met horror verhalen over Coke, honkbalknuppels, goud, haaienvinnensoep, diamanten, laptops, mobieltjes, miltvuur en andere ongein. Hopelijk kan je nu weer tot rust komen.
Het pakket was dus voor Tim M en niet voor Tim d B. Mijn chinese leverancier is zo slim geweest om het huisnummer te vergeten te vermelden. Daardoor heeft de fedex koerier de eerste de beste "T." gezocht op de brievenbus en getracht daar het pakket af te geven. Waarom hij niet verder heeft gekeken op de brievenbussen dan zijn neus lang is om daar vervolgens een "T. Meijer" te vinden is mij een raadsel. Ook kan deze beste man/vrouw geen telefoon nummer lezen (want die stond ook op de pakketten) en heeft hij/zij er geen moeite mee om 2200 euro aan andermans spullen zonder problemen aan de verkeerde persoon te geven.
En tot slot, ik verkoop geen nep maglites, maar ben een producent van led upgrades voor maglite zaklampen (met een ® dus). Als mensen daarnaast ook een complete zaklamp bij willen kopen dan koop ik netjes een echte maglite via een Nederlandse leverancier en verkoop ik die weer door.
Er is gewoon een KvK nummer en een website (www.ledmag.nl). De hele soap was dus minder spannend dan gedacht.
Bedankt voor het meelezen en meedenken maar helaas geen haaienvinnensoep voor GoT.
Groetjes,
Tim M
Tim, nogmaals hartelijk dank voor het opbellen en aannemen van mijn pakket. Heb Fedex net even de wind van voren gegeven via de telefoon, maar daar zal ik wel nooit meer iets van horen. De meeste mede tweakers bedankt dat jullie Tim1 drie slapeloze nachten hebben bezorgt met horror verhalen over Coke, honkbalknuppels, goud, haaienvinnensoep, diamanten, laptops, mobieltjes, miltvuur en andere ongein. Hopelijk kan je nu weer tot rust komen.
Het pakket was dus voor Tim M en niet voor Tim d B. Mijn chinese leverancier is zo slim geweest om het huisnummer te vergeten te vermelden. Daardoor heeft de fedex koerier de eerste de beste "T." gezocht op de brievenbus en getracht daar het pakket af te geven. Waarom hij niet verder heeft gekeken op de brievenbussen dan zijn neus lang is om daar vervolgens een "T. Meijer" te vinden is mij een raadsel. Ook kan deze beste man/vrouw geen telefoon nummer lezen (want die stond ook op de pakketten) en heeft hij/zij er geen moeite mee om 2200 euro aan andermans spullen zonder problemen aan de verkeerde persoon te geven.
En tot slot, ik verkoop geen nep maglites, maar ben een producent van led upgrades voor maglite zaklampen (met een ® dus). Als mensen daarnaast ook een complete zaklamp bij willen kopen dan koop ik netjes een echte maglite via een Nederlandse leverancier en verkoop ik die weer door.
Er is gewoon een KvK nummer en een website (www.ledmag.nl). De hele soap was dus minder spannend dan gedacht.
Bedankt voor het meelezen en meedenken maar helaas geen haaienvinnensoep voor GoT.
Groetjes,
Tim M
Nope, helaas.DexterDee schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:32:
Heeft deze daad van goed fatsoen en goede wil ook nog "vindersloon" opgeleverd? Als iemand anders dit pakket in ontvangst had genomen en geen actie had ondernomen was het potentieel een flinke schadepost geweest voor Tim2
Misschien kan Tim2 nog een mooie maglite missen voor alle moeite die Tim1 heeft gedaan voor hem? 
Maar een mooi verhaal was het wel, ik heb het met spanning gevolgd...
[ Voor 26% gewijzigd door BounceMeister op 24-05-2013 17:59 . Reden: Dat t mooi was ]
Van Tim2 heb ik een sleutelhanger MagLite gekregenBounceMeister schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:58:
Misschien kan Tim2 nog een mooie maglite missen voor alle moeite die Tim1 heeft gedaan voor hem?
En toen ik bezig was met mijn auto met lege accu kwam ik hem buiten tegen en heeft me met een startkabel kunnen helpen
Iedereen blij
Eind goed al goed. Ik zou zeggen wissel gegevens uit als je nog eens zo een pakje krijgt kun je direct de andere op de hoogte brengen
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Zo ken niemand Tim, opeens zijn er 2 Tim's.
Blij met het goede einde! Mooi dat er nog goede mensen zijn
Blij met het goede einde! Mooi dat er nog goede mensen zijn
Zucht...
Het enige wat ik me nu nog afvraag: is er kans dat Tim1 alsnog een naheffing douaneheffing krijgt?
Als dat zo is, dan stuur ik die door (zoals afgesproken met Tim2), gehehhehRemcoDelft schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:05:
Het enige wat ik me nu nog afvraag: is er kans dat Tim1 alsnog een naheffing douaneheffing krijgt?
Maar grote kans dat die nu ook niet aankomt
Ik nomineer dit topic voor topic van het jaar
Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!
Het was inderdaad toch goed voor een bijna twee weken spanning en sensatie!
wild mutant space hamsters
Gehehehe!pkopf schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:57:
[...]
Het was inderdaad toch goed voor een bijna twee weken spanning en sensatie!
Let op:
Blijf ontopic a.u.b., het is hier niet de Huiskamer. Lollige speculaties over de inhoud van het pakket zijn dus niet gewenst.
Blijf ontopic a.u.b., het is hier niet de Huiskamer. Lollige speculaties over de inhoud van het pakket zijn dus niet gewenst.