Levering pakketen, niks besteld

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
public.nme schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:27:
[...]

Inklaringskosten worden absoluut niet altijd in rekening gebracht bij de ontvanger, afzenders kunnen er ook voor kiezen om deze voor hun rekening te nemen (en dan eventueel later door te factureren aan hun klant). Indien de afzender niet aangeeft wie deze kosten voor zijn rekening neemt worden ze inderdaad in rekening gebracht bij de ontvanger.
Ik heb meerdere malen dingen uit de USA en uit China besteld. Deze kosten heb ik _altijd_ aan de deur moeten afrekenen. Zowel het geld voor de belasting als de inklaringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

PilatuS schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:41:
[...]

Ik heb meerdere malen dingen uit de USA en uit China besteld. Deze kosten heb ik _altijd_ aan de deur moeten afrekenen. Zowel het geld voor de belasting als de inklaringskosten.
Belasting en inklaring hoef je bij FedEx niet aan de deur te betalen, daarvoor krijg je een week of twee later een acceptgiro thuis gestuurd.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 01:42

tim427

Turbulence!

Topicstarter
[...]

Volgens Fedex, geen openstaande kosten, als het goed is niks te betalen bij de bode.
Spike_wolf schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:00:
[...]

Belasting en inklaring hoef je bij FedEx niet aan de deur te betalen, daarvoor krijg je een week of twee later een acceptgiro thuis gestuurd.
We gaan het meemaken!

Doosjes met MacBooks, wil ik best wel beetje voor betalen :+

Maar nogmaals, alles is speculeren. Morgen de ontknoping van iets wat mij al paar dagen/nachten bezig houd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:11
Spike_wolf schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:00:
[...]
Maar als FedEx aangeeft dat alle kosten zijn voldaan dan mag je daar toch vanuit gaan lijkt me? Ik gok trouwens dat er elektronica in zit.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211

Ja vind je het vreemd als je domweg iets besteld dat de verzender dan niet zomaar de belastingen voor zich neemt (en dus bij jou terecht komen) 7(8)7

Als de afzender daarvoor kiest, zijn de kosten voor zijn rekening. Je ziet het bijna nooit bij sites die aan consumenten verkopen (omdat die kosten vaak gewoon niet te voorspellen zijn). Uitzondering is bv. amazon.com als je via DHL laat versturen, dan wordt (een schatting van) de BTW en andere kosten alvast aangerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Puch-Maxi schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:10:
[...]
Maar als FedEx aangeeft dat alle kosten zijn voldaan dan mag je daar toch vanuit gaan lijkt me? Ik gok trouwens dat er elektronica in zit.
Alleen met keihard bewijs, niet met een vage telefonische toezegging ;) Want mocht het menens worden, dan heb je daar niets aan. Die paar keer dat ik iets (duurs) uit het buitenland (VS) heb laten komen, hoefde ik aan de deur niets te betalen (itt bij destijds TNT-post), maar ook ik kreeg idd. 1 à 2 weken later een (prijzige) factuur toegestuurd voor douane- en inklaringskosten. En inmiddels heb ik de hoop opgeven dat er bij FedEx nog wel eens een pakje 'doorheenglipt', zoals dat bij PostNL nog wel eens gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Inklaringskosten zijn gebaseerd op de (opgegeven) waarde van het pakket.
Voorbeeld:
Ontvang je 15k aan goederen, dan is de btw ook aan de hoge kant.

Maar ach, verkoop 1/5 deel en je bent alweer break even.

Apple meuk verkoopt altijd wel , losse electro componten slecht
Dat is wel een risico

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

mrc4nl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:54:
Inklaringskosten zijn gebaseerd op de (opgegeven) waarde van het pakket.
In het geval van FedEx (en UPS) zijn de inklaringskosten gebaseerd op de btw en douanerechten: €10,50 of 2,5% van de som van btw en douanerechten, waarbij het hoogste bedrag geldt.
mrc4nl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:54:
Maar ach, verkoop 1/5 deel en je bent alweer break even.
Dat valt niet zonder voorbehoud te stellen, want het hangt dus af van de som van btw, douanerechten en inklaringskosten af. En die kan best hoger uitvallen dan 20% van de totale waarde ;)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514499

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Weer een zwik off-topic reacties verwijderd.

Prima, blijkbaar is het niet mogelijk om hier on-topic te blijven. Dan gaat het gewoon op slot. Topicstarter, mocht er een meldingswaardige ontwikkeling zijn, neem dan even contact op om het topic te heropenen.

Edit: Weer open, zodat de TS een update kan plaatsen en op basis daarvan evt. verdere discussie kan plaatsvinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 24-05-2013 13:17 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Het verlossende antwoord:

2300 USD aan spullen.

Initieel voor een andere Tim uit dezelfde flat bedoelt (achternaam anders). Ik heb op de naam gegoogeld en kwam op zijn marktplaats advertenties uit. Hier verkocht hij dezelfde spullen als wat er in de pakketten zit.

Persoon inkwestie inmiddels gebeld en komt het ophalen.

Toch wel een minder spannend einde, maar wel prettig idee dat de ontvanger toch zijn spullen krijgt.

Het was spannend de afgelopen dagen :o Spannender dan "wat zal ik krijgen van Sinterklaas" van vroeger :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:15
En wat voor spullen zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:34
Ach ja. Eind goed al goed. Jij niet bekend bij de Politie, hij zijn spullen.
Fijn weekend allemaal! (ook al is het koud en nat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ik kon dit vinden als omschrijving van zijn advertenties "MagCharger Maglite Led"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:24

servies

Veni Vidi Servici

tim427 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:05:
[...]

Ik kon dit vinden als omschrijving van zijn advertenties "MagCharger Maglite Led"
Die kerel verkoopt dus Chinese namaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 11:22

Rubman

Retarded or just overjoyed!

lekker dan, verkoper van Maglites die gewoon Chinese namaak blijken te zijn.
Hoe je er toch op een wat omslachtige en vreemde manier achter kan komen dat verkopers geen originele goederen leveren

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hij verkoopt zijn Maglites als zijnde ®. Als ze niet origineel zijn is dat dus een potje oplichting.
Maar is het wel namaak dan? DX bv verkoopt toch ook sommige originele producten?

Als bedankje toch wel een paar van die lampen gekregen neem ik aan?

[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-05-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Uit China is niet perse namaak. Alles wat we hebben komt z'n beetje uit China.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
blij dat duidelijk is hoe het koekje kruimelt en dat je zo netjes bent om als ware detective de rechtmatige eigenaar
te achterhalen :)
servies schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:16:
[...]

Die kerel verkoopt dus Chinese namaak?
Neem aan dat het echte maglites zijn.
Anders is "Tim" vermoedelijk heel snel, heel erg nat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Echt of Namaak, vaak is namaak het "grijze circuit" en meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:44
Maglite zet juist altijd sterk in op 'made in USA', staat ook duidelijk op elke lamp en verpakking. Dus vraag me af of de lampen echt in China gemaakt worden. Wellicht de accesoires wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Larick schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:51:
Maglite zet juist altijd sterk in op 'made in USA', staat ook duidelijk op elke lamp en verpakking. Dus vraag me af of de lampen echt in China gemaakt worden. Wellicht de accesoires wel.
Made in USA kan je er ook opzetten door ze in China te laten maken, ze naar Amerika te laten verschepen en daar er een doosje bij te doen. Veel wordt er niet meer gemaakt in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Jongens!

Het gaat NIET om de MagLite zelf volgens mij. Het gaat om "upgrade sets" waarbij je je MagLite kan omtoveren tot een LED versie met meer Lumen.

http://link.marktplaats.nl/674353507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Goed om te weten dat FedEx blijkbaar niet naar huisnummers kijkt en $ 2300 aan spul gewoon bij de eerste de beste naamgenoot afgooit. Veilig gevoel wel.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Foxl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:28:
Goed om te weten dat FedEx blijkbaar niet naar huisnummers kijkt en $ 2300 aan spul gewoon bij de eerste de beste naamgenoot afgooit. Veilig gevoel wel.
Wellicht heb ik niet goed gelezen, maar was het een fout van FedEx? Of van de verkoper?
Bedoel, hoe moet FedEx nu weten waar meneer Tim woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-05 20:51

Niku

Alagaesii

Balen, dit is toch de spreekwoordelijke sisser.

Jammerjammer, maar gelukkig voor de TS is hij nog in leven en op vrije voeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

---nog meer oftopic ----- :F

Als je TS nodig hebt gewoon een brief met fedex sturen naar "tim"uit delft. blijkbaar is zijn nick al zo bekend in heel de wereld. B-)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Foxl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:28:
TNT levert ze zo vaak af bij de buren, en dan is het niet altijd diegene die naast je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 11:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Iblies schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:09:
[...]

TNT levert ze zo vaak af bij de buren, en dan is het niet altijd diegene die naast je woont.
Maar TNT stopt doorgaans niet het briefje "we hebben geprobeerd je pakketje te bezorgen, vrijdag komen we nog eens" bij de buren binnen ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

.

[ Voor 99% gewijzigd door heuveltje op 24-05-2013 16:18 . Reden: nvm verkeerd gelezen ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:10:
[...]

Maar TNT stopt doorgaans niet het briefje "we hebben geprobeerd je pakketje te bezorgen, vrijdag komen we nog eens" bij de buren binnen ;)
Inderdaad, "andere Tim" heeft nooit ergens bericht van gekregen.

Pakketjes zijn zojuist bij de juiste ontvanger en heeft hoogte gekregen van dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:11
Goed opgelost Tim, netjes dat je het pakket bij de rechtmatige eigenaar hebt afgegeven! Zo hoort het d:)b

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Heeft deze daad van goed fatsoen en goede wil ook nog "vindersloon" opgeleverd? Als iemand anders dit pakket in ontvangst had genomen en geen actie had ondernomen was het potentieel een flinke schadepost geweest voor Tim2

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-04 19:56
Dag mede tweakers,

Tim, nogmaals hartelijk dank voor het opbellen en aannemen van mijn pakket. Heb Fedex net even de wind van voren gegeven via de telefoon, maar daar zal ik wel nooit meer iets van horen. De meeste mede tweakers bedankt dat jullie Tim1 drie slapeloze nachten hebben bezorgt met horror verhalen over Coke, honkbalknuppels, goud, haaienvinnensoep, diamanten, laptops, mobieltjes, miltvuur en andere ongein. Hopelijk kan je nu weer tot rust komen.

Het pakket was dus voor Tim M en niet voor Tim d B. Mijn chinese leverancier is zo slim geweest om het huisnummer te vergeten te vermelden. Daardoor heeft de fedex koerier de eerste de beste "T." gezocht op de brievenbus en getracht daar het pakket af te geven. Waarom hij niet verder heeft gekeken op de brievenbussen dan zijn neus lang is om daar vervolgens een "T. Meijer" te vinden is mij een raadsel. Ook kan deze beste man/vrouw geen telefoon nummer lezen (want die stond ook op de pakketten) en heeft hij/zij er geen moeite mee om 2200 euro aan andermans spullen zonder problemen aan de verkeerde persoon te geven.

En tot slot, ik verkoop geen nep maglites, maar ben een producent van led upgrades voor maglite zaklampen (met een ® dus). Als mensen daarnaast ook een complete zaklamp bij willen kopen dan koop ik netjes een echte maglite via een Nederlandse leverancier en verkoop ik die weer door.
Er is gewoon een KvK nummer en een website (www.ledmag.nl). De hele soap was dus minder spannend dan gedacht.

Bedankt voor het meelezen en meedenken maar helaas geen haaienvinnensoep voor GoT.

Groetjes,

Tim M :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
DexterDee schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:32:
Heeft deze daad van goed fatsoen en goede wil ook nog "vindersloon" opgeleverd? Als iemand anders dit pakket in ontvangst had genomen en geen actie had ondernomen was het potentieel een flinke schadepost geweest voor Tim2
Nope, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien kan Tim2 nog een mooie maglite missen voor alle moeite die Tim1 heeft gedaan voor hem? ;)

Maar een mooi verhaal was het wel, ik heb het met spanning gevolgd...

[ Voor 26% gewijzigd door BounceMeister op 24-05-2013 17:59 . Reden: Dat t mooi was ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
BounceMeister schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:58:
Misschien kan Tim2 nog een mooie maglite missen voor alle moeite die Tim1 heeft gedaan voor hem? ;)

Maar een mooi verhaal was het wel, ik heb het met spanning gevolgd...
Van Tim2 heb ik een sleutelhanger MagLite gekregen :)

En toen ik bezig was met mijn auto met lege accu kwam ik hem buiten tegen en heeft me met een startkabel kunnen helpen :)

Iedereen blij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eind goed al goed. Ik zou zeggen wissel gegevens uit als je nog eens zo een pakje krijgt kun je direct de andere op de hoogte brengen :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:04
Zo ken niemand Tim, opeens zijn er 2 Tim's.
Blij met het goede einde! Mooi dat er nog goede mensen zijn :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het enige wat ik me nu nog afvraag: is er kans dat Tim1 alsnog een naheffing douaneheffing krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:05:
Het enige wat ik me nu nog afvraag: is er kans dat Tim1 alsnog een naheffing douaneheffing krijgt?
Als dat zo is, dan stuur ik die door (zoals afgesproken met Tim2), gehehheh

Maar grote kans dat die nu ook niet aankomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik nomineer dit topic voor topic van het jaar :)

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ardana schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:30:
Het was inderdaad toch goed voor een bijna twee weken spanning en sensatie!

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ardana schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:30:
pkopf schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Het was inderdaad toch goed voor een bijna twee weken spanning en sensatie!
Gehehehe! :Y)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Blijf ontopic a.u.b., het is hier niet de Huiskamer. Lollige speculaties over de inhoud van het pakket zijn dus niet gewenst.